De Keuken van Tante Til

7,2
Erg duur
SushiGek .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
Met een all you can eat Tapas en Mezes groupon hier gegeten. We dachten dat we vanuit een menu keuzes konden doorgegeven zoals in de groupon beschreven. Dit was niet zo. We kregen voorgeschoteld een linzesoep als voorgerecht en daarna in kleine bakjes opgewarmde eten. Althans dat is ons door de bediening gezegt. We konden beneden kiezen uit de klaargemaakte gerechten in de glazen kast, waar je bij afhalen ook een keuze kon maken. Of de kok koos het voor ons. Laatste hebben we gedaan, aangezien we dit soort eten niet kennen. Linzesoep was redelijk. Maar de rest was moeilijk door te slikken. Je kon proeven dat het niet vers eten is. Doorgebakken en kapot gekookt. De nacht en de volgende dag hadden we maagklachten. Dit nooit meer.
Casper B.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Voor me verjaardag een lunchkaart ter waarde van€31,00 gekregen. Wij dachten gezellig bij Tante Til te gaan lunchen, wij werden echter ontvangen door een Turkse meneer, die vrijwel gelijk mijn lunchbon meenam. Op de site had ik gezien dat tante Til ook heerlijke " hete kip broodjes" op het menu had staan. In plaats daarvan kregen wij eerst koffie, en min of meer gelijktijdig een kom linzensoep. Dat was het voorlopig. De Turkse meneer zat buiten een sigaretje te roken. Vervolgens kregen wij in een aantal kommetjes wat bonen, 2 stukjes wortel met 2 stukjes broccoli, kommetje met olijven en een kommetje met wat stukjes bloemkool. Waar was mijn broodje hete kip gebleven??? Nee dat zat niet bij de lunch inbegrepen. Evenals de twee kleine glaasjes wijn niet. Die moesten wij nog apart afrekenen a €8,00. Al met al voelde ik me behoorlijk teleurgesteld en opgelicht. Het was gauw verdiend voor deze meneer. Ik voelde me zeer teleurgesteld en dat is zwak uitgedrukt. Ik heb deze meneer nog wel gezegd dat ik bij de omschrijving "Tante Til" een geheel andere voorstelling had. Ja dat kon hij zich wel voorstellen zei hij nog. Bleek een afgeleide te zijn van zijn dochtertje van 6. Hier kom ik dus NOOIT MEER. Als je op zo'n manier je geld moet binnenharken is het eigenlijk alleen maar triest te noemen. Voor €31,00 schotel je maar wat kleine dingetjes voor en klaar ben je, terwijl je voor die 2 glaasjes wijn nog €8,- moet betalen. Ik vind het afzetterij.
Wendy G.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Ik heb hier samen met mijn moeder gegeten, 3 gangen menu incl kaasfondue. Deze was echt superlekker! Ook lasagne bij de afhaal beneden meegenomen voor de volgende dag. Deze was ook om te smullen. Aardige bediening en heerlijke sfeer! Een echte aanrader dus
Filia .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Afgelopen zaterdag een late lunch genuttigd. Gekozen voor een verrassingslunch met soep en brood of salades. Kregen eerst vers turks brood met 2 lekkere dips. (kruidenolie en kruidenolijfboter) Daarna linzensoep die lekker was met verse kruiden. Hierna kozen wij allebei voor salades. Kregen heerlijke tonijnsalade, couscoussalade, dolma's en bonensalade. heerlijk gegeten. de koffie was ook lekker. Beneden was een afhaalvitrine met een zitje, boven is een gezellig restaurant. Dit restaurant verdient klanten! Wij komen in ieder geval zeker een keer terug.
Weijs .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2016
Met gebruikmaking van grouponactie absoluut heerlijk gegeten. Vooraf brood met 2 soorten 'beleg', Diverse hapjes als hoofdgerecht en een plateau met fruit, spekkoek en baklava als dessert. De bon was echter voor onbeperkt mezes, en dat werd niet waargemaakt. Geen probleem, maar biedt die bon dan niet onder die noemer aan. Mijn man had bv nog wel een portie kip gelust. Ook 'moest' mijn man veel vegetarische porties met mij mee eten terwijl hij gewoon vlees eet. Misde kopje koffie aanbieden bij dessert. Dus die hebben we maar thuis gedronken. Drankjes trouwens heel betaalbaar. Ik wil zeker nog eens terug, maar ben benieuwd of de menukaart zoals op de website dan ook bestelbaar is. Volgens mij nu niet.
Stjon .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Heerlijk gegeten via Groupon. Goed en eenvoudig mediterraans eten. Wij kregen vele verschillende hapjes, dat was juist erg verrassend vanwege de heerlijke smaken. Fijne en vriendelijke service.
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Thuis gegeten met vrienden en geen gelegenheid gehad om te koken: dan is er altijd nog de catering van restaurant de Keuken van Tante Til met gerechten van kok Bilal Yilmaz. Unaniem oordeel: we hebben allemaal weer heerlijk gegeten en morgen doen we het nog eens over met de restjes!
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
maaltijd begon met verrukkelijke linzensoep. en o, wat was dat een verfijnd groen dipsausje bij het brood? en wat een lekkere kaasloempiaatjes! en zo bleven zoonlief en ik ons verbazen over de subtiele smaakjes van deze Koerdische tapas. lieve bediening en gezellige sfeer. aanrader!
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Met Groupon-actie hier gegeten, leuk origineel restaurant met beneden afhaal en boven een gezellig restaurant. Vriendelijke service van Koerdische eigenaars. De tapas/mezzes waren ok, niet super bijzonder maar gewoon ok. Baklava was goed maar voor mij iets aan de droge kant. Gezien de gezelligheid en prijs/kwaliteit komen we hier misschien nog wel eens terug.
Linda M.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Wij hebben gisteravond bij De Keuken van Tante Til gegeten met een groupon-bon. Een goede actie, want anders waren we waarschijnlijk nooit bij dit sympathieke restaurant terecht gekomen.

Vooraf kregen we linzensoep. Ik ben niet heel gek op linzen, maar deze soep was heerlijk. Als hoofdgerecht aten we kaasfondue met allerlei groenten, Turks brood en salade. De kaasfondue was lekker gekruid, anders dan je in de meeste restaurants krijgt. Toe kregen we een bord met sinaasappel, banaan, spekkoek en baklava voorgeschoteld. Ook weer erg lekker!

Het restaurant heeft een huiselijke en eenvoudige sfeer. De bediening is gastvrij en zeker niet te aanwezig (juist erg op de achtergrond). Beneden kun je ook afhalen. Jammer dat we niet in de buurt wonen, anders zouden we dat zeker doen!
AV62 .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
De naam doet inderdaad anders denken!
Met drie personen hier gegeten, waarvan 1 kind en maakten gebruik van een Grouponbon. We kozen als voorgerecht de tomatensoep, kregen daarbij turks brood en een heerlijke olijvenboter.
Als hoofdgerecht hadden we 2 maal lasagne en 1 maal spaghetti. Als nagerecht tiramisu, voor degene die geen toetje wilde, werd er watermeloen geserveerd. Erg attent!
Het eten was heerlijk van smaak en net even anders dan bij een italiaan. Ik vermoed turkse invloeden. De eigenaar en de gastvrouw waren zeer vriendelijk en gastvrij.
Opvallend: het water was gratis en dat maak je niet vaak mee!
Prijs/kwaliteit verhouding is goed en door Groupon nog leuker.
Jammer was dat we de enige waren in het restaurant, maar daar heeft men geen invloed op.
Of toch wel? Het restaurant is tevens een traiteur en men kan het eten ook meenemen naar huis.
Guido K.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Heerlijk 3 gangen diner gegeten, op 't zonnige terras. Overheerlijke linzensoep, een mooie kaasfondue met lekkere salade erbij en heel veel groente (broccoli, bloemkool, wortel, paprika, tomaat, komkommer, aardappel...). Echt heel lekker! Brood is Turks brood, lekker maar eet normaal zelf alleen volkoren. Als toetje wat vers fruit, spekkoek en een heerlijk stuk baklava. Voldaan!
Taco J.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2015
Als ik aan Tante Til denk denk ik aan lekker Hollands met biefstuk. Daar hadden ik en mijn familie opgerekend maar dat was het niet. Het was eigenlijk een mix van Italiaans, Mexicaans, Turks en Latijns- Amerikaans opzich niks mis mee, maar we hadden dit niet verwacht. De service was daarintegen wel oké. Het eten was alleen van de Turkse kant lekker maar de rest niet zo. We zijn er zo snel mogelijk van weggegaan. Als ik een tip mag geven zou ik er een restaurant een anderen naam geven en alleen de Turkse etenswaren serveren.
Abbiocco .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Op een doordeweekse dag zijn we met een voucher voor een driegangenmenu van Groupon naar De keuken van tante Til geweest. Als voorgerecht kregen we linzensoep, het hoofdgerecht was lasagne en tenslotte een bordje met diverse zoetigheden. Er heerste een relaxte sfeer met prettige achtergrondmuziek, de service was uitstekend en alles smaakte erg goed. We komen zeker een keer terug en raden de keuken van tante Til aan bij iedereen.
Priya M.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2014
Ik ben hier gisteren komen kaasfonduen met een vriend.
We hadden een groupon voucher voor een drie gangen maaltijd.

Bij binnenkomst viel de gezellige knusheid van het restaurant mij meteen op. Het "tante Til" gevoel werd daarmee benadrukt maar daar hield het ook mee op. Beneden kon je eten afhalen en in de vitrines zag ik het eten liggen, wat Turks was en had dit totaal niet verwacht bij Tante Til.

Enfin, boven mochten wij zelf een plaatsje uitkiezen en mijn gezelschap die er eerder was had gekozen voor de prominente plek bij het raam. We werden warm en hartelijk welkom geheten door de lieve gastvrouw.
Als voorgerecht kregen we een grote portie linzensoep met een mandje brood. De linzen waren niet helemaal zachtgekookt en gepureerd (zoals gebruikelijk) maar waren gepureerd terwijl de linzen waarschijnlijk halfgekookt waren. Ik vond het ontzettend lekker maar moest de soep wel wat op smaak brengen met zout en peper.

Als hoofdgerecht kregen we de kaasfondue. We kregen hier champignons, wortels, kersentomaatjes, paprika en broccoli bij. Het was wel een kleine hoeveelheid maar omdat we best wel gevuld waren door de grote portie soep was het ok.
Ook hier kregen we wat brood bij, de kaasfondue vond ik zelf wat tegenvallen. Het was een waterige mix van kazen en was mij iets te zout. De champignons hebben wij ook laten staan, omdat we beide niet gewend zijn om champignons rauw te nuttigen.

Als nagerecht kregen we op 1 bordje een blokje baklava en een stukje spekkoek met schijfjes sinaasappel en een dot slagroom in het midden. Prima portie; de spekkoek heb ik laten staan want ben er zelf niet dol op maar de baklava was heerlijk krokant en zoet van smaak.

De service maakt in dit restaurant een hoop goed, maar zou afzien van een tweede bezoek. Wat ik ook jammer vond is dat wij de keuken in konden kijken en de kok constant zijn vingers aan het aflikken was. Ik had dat liever niet gezien, ook omdat hij het brood en de groentes aan het snijden was.

Sander K.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2014
Tante Til is een typisch huiskamer restaurant dat inderdaad niet door een tante, maar dan meer door een oom wordt geserveerd. Wie moeite heeft met deze naamgeving moet maar bedenken dat tante til een ommetje aan het maken is, na eerst uren in de keuken te hebben gestaan.

Natuurlijk, het is een tamelijk eenvoudig interieur, maar dat wordt meer dan gecompenseerd door het eten en de bediening. Nadat ons een prima plek was voorgesteld om te zitten kozen we voor zalige lasagne (er was keuze uit drie soorten, wij namen de feta/spinazie) met een prima salade, vooraf lekkere broodjes met smeerseltjes, en achteraf, tsja, achteraf valt er natuurlijk weinig meer te bestellen als je ons zo rijkelijk bedient! Dus de tiramisu bewaren we voor de volgende keer, want we gaan zeker opnieuw terugkomen. Al zou het alleen maar zijn om de pompoensoep eens te proberen.

Een aanwinst voor Ijburg in de categorie lekker en betaalbaar.
Yvet V.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2014
Heerlijk op het terras gezeten. Binnen lijkt het een cafetaria, tot je boven in een mooie, gezellige ruimte komt met een warme sfeer. Zeer vriendelijke bediening, goed Mediterraans eten. Restaurant, bediening en keuken vielen dus erg in de smaak, je verwacht alledrie alleen heel anders bij de naam.
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Gisteravond voor de 2de keer in 2 weken gegeten. Je moet dit restaurant op IJburg echt weten, anders loop je er misschien aan voorbij. Beneden is maar 1 tafeltje en lijkt het slechts een afhaal-restaurant, terwijl het boven een heus mediterraans restaurant blijkt te zijn met een heel vriendelijk echtpaar die de gasten het idee geven meer dan welkom te zijn. De naam doet misschien vermoeden dat er Hollandse pot wordt gekookt en wil je een gehaktballetje kan dat ook, maar overwegend is het toch mediterraans wat de pot schaft.
De sfeer is goed, maar omdat het niet zo bekend is, ook niet druk bezocht. Voor degenen die van rustig eten houden aan te raden.
Het interieur is gezellig, maar ietwat aan de donkere kant, omdat de lambrizering (recent) donkergrijs geverfd is. Ik houd zelf meer van iets meer vrolijke kleuren (oorspronkelijk was de lambrizering turquoise), maar dat is natuurlijk heel persoonlijk en smaken verschillen.
De bediening is uitermate vriendelijk en we kregen alle aandacht die we nodig hadden.
Over het eten ben ik zeer te spreken: alles vers en met veel liefde gemaakt en dat proef je ook. Omdat we niet veel tijd hadden ivm een afspraak kozen we als hoofdgerecht een mix van allerlei koude en warme voorgerechten die met trots gepresenteerd werden: vooral de loempiaatjes met feta waren erg lekker, later nog 2 extra tapasgerechtjes bijbesteld en waren we meer dan voldaan.
Deze keer geen tijd gehad voor een nagerecht, maar van de vorige keer weet ik nog dat de baklava heerlijk was, gelukkig niet zo zoet dat je tandglazuur er vanaf spat.
Daar moeten we dan nog eens voor terug komen. Met een Leffe biertje en 3 glazen wijn en water erbij waren we samen nog geen 40 euro kwijt, kortom een restaurant waar ik graag een stuk voor omrijd.
Astrid

AdrianaMaria .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2014
We hebben hier 3 verjaardagen tegelijk gevierd met een groot familiegezelschap, waaronder kinderen.
Lekker gegeten met voor elk wat wils.
Vooraf keuze uit tomatensoep of linzensoep. Met verschillende soorten vers brood. Daarna verschillende koude en warme schotels, waaronder lekkere couscous, gevulde champignons, artisjokken met kaas en twee soorten lasagne. Alles zelfgemaakt, veel verse salade erbij. Vers fruit toe, met stukjes baklava en spekkoek.
Aardige bediening. Kortom: gewoon goed en prettig geprijsd. Het decor is doodgewoon; een huiskamersfeer zonder opsmuk. Een aanrader voor een familiefeestje!
Moreno M.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
"Tante Til was er niet"
De branding van dit concept zet de gast op het verkeerde been. Je denkt te gaan eten bij Tante Til, maar die ga je niet tegenkomen.
eten: 3-gangen vooraf gearrangeerd. Mexicaanse soep (vega), lasagna, dessert met fruit, spekkoek en baklava. Een ratjetoe van gerechten, voor de prijs die we betaalden prima, maar meer ook niet.
service: de gastheer was vriendelijk. Hij moet wel beter op de hoogte zijn van zijn producten. Als ik vraag welke rode wijn er is, dan vraag ik naar de druif niet naar het land!
decor: wederom een ratjetoe. De zaak heeft veel caraibische en Afrikaanse invloeden. De muziek is Latijns Amerikaans. De eigenaar/chef is Turks.
Al met al niks van Tante Til teruggezien doe daar wat aan.