Meer informatie over restaurant De Keuken van Gastmaal

9,1

Jouw recensie over het restaurant De Keuken van Gastmaal

Otto D.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2018
Een vraag: hoe kunnen twee koks een restaurant met ongeveer 70 personen bedienen? Door alles al van te voren klaargemaakt te hebben. Het hoeft alleen nog maar in de oven afgebakken te worden. Zoals de “bakkerij” in de AH dus. Wat een deceptie.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2018
Een fijn restaurant. Was hier op een doordeweekse avond. Het was redelijk vol. Kleine, maar desondanks een gevarieerde kaart. Ook leuke wijnkaart. Kies desnoods voor een bijpassend arrangement. Geen overdreven prijzen. Had zelf een vegetarisch hoofdgerecht en daarna diamanthaas, om te eindigen met een meer dan voortreffelijk kaasplankje, alleen bijzondere Nederlandse en Belgische kazen.
Goede bediening en in de keuken twee koks die in alle rust de gerechten staan te bereiden. Ondanks toenemende drukte blijven bediening en koks allervriendelijkst.
De inrichting oogt sober, maar is toch niet kil. Voldoende ruimte tussen de tafels. Toegankelijk voor rolstoelers. Goede akoestiek, zodat een goed gesprek mogelijk is zonder met stemverheffing te praten.
Geertje V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
In Utrecht uit eten? Zoek niet verder. Bij dit restaurant ga je een topavond beleven!

Prachtige gerechten die perfect op smaak zijn gebracht, een bijzondere collectie mooie wijnen waar je uit kunt kiezen (of laten kiezen). Echt topkwaliteit allemaal, en toch doen ze niet hoogdravend.

De sublieme bediening kan je alles kan vertellen over de gerechten en bijpassende wijnen. "Ontspannen, maar zeker niet achteloos" en "vriendelijk, kundig en gezellig", las ik in een andere review. Daar sluit ik me graag bij aan. Wij – ik en mijn tante – voelden ons meteen op ons gemak.

Je geliefde, je vrienden, je lievelingstante, of een zakenrelatie, je kunt ze er makkelijk mee naartoe nemen. Geweldige sfeer is gegarandeerd, door de inrichting en de hartelijkheid en gastvrijheid die voelbaar is in dit restaurant, vanaf het moment dat je binnenstapt. Het geluidsniveau is ook heel prettig, je kunt gewoon normaal een gesprek voeren, en door de tafelindeling heb je voldoende privacy.

Je kunt kiezen uit 3, 4 of 5 gangen 'as you go along', of á la carte. Bij elke gang kun je kiezen voor een vlees-, vis- of vegetarisch gerecht. En voor de vega's onder ons: ze hebben ook een speciaal groentemenu. Ze gebruiken zoveel mogelijk duurzame ingrediënten en streekproducten. Ook veel zogenoemde zuivere wijnen (tip voor de liefhebbers).

Ik heb hier een van de fijnste restaurantavonden ooit gehad. Met een glimlach heb ik de rekening betaald.

Kortom: top! Wat wil een mens nog meer...? Ga maar snel reserveren. Bedank me later maar :)
Jasper B.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Geweldige, avondvullende beleving bij De Keuken van Gastmaal. Met z'n tweeën intens genoten van het viergangen-menu en wijnarrangement. Mijn drie eerste gangen waren stuk voor stuk verrassend, subliem qua smaak en presentatie. De bediening was enthousiast en met indrukwekkende kennis over de wijnen en daardoor leuke presentatie. We zaten aan de twee persoonstafel in de erker en dat was heerlijk vertoeven.

Uiteindelijk betaal wel een stevige duit voor dit avondvullend pracht en praal, dus in mijn ogen niet iets wat je maandelijks doet, maar voor mijn verjaardag en met zijn tweeën zeker passend.
Wanda N.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Heel lekker restaurant. Ze hebben ook een groentemenu (vlees nog vis), dat erg aan te raden is. Goede wijnen, mooie aankleding van de tafels.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
De domstad kent leuke en goede restaurants en de keuken van Gastmaal kan zich wat mij betreft tot een van de besten rekenen.
We bestelden een vijf gangen menu, met bijpassend wijnarrangement. Daar kregen we absoluut geen spijt van. De kok maakte een selectie van gerechten van de kaart, die in een aangenaam tempo werden opgediend. De keuze voor de wijn was soms ronduit verrassend, maar paste altijd perfect bij het gerecht en was van hoge kwaliteit. Er werd ook regelmatig een glaasje bijgeschonken en ook de favoriete kaas uit het dessert werd nogmaals geserveerd. De bediening kende de gerechten en de wijnen en wist er leuk over te vertellen, zonder hautain over te komen. De prijs kwam uit op ongeveer 90 euro pp. Dit is natuurlijk geen goedkoop restaurant, maar ik heb regelmatig meer moeten betalen voor minder kwaliteit en gezelligheid. Een echte aanrader dus!
Emveebee _.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Wat een gastronomische parel in Utrecht!
Heerlijk gegeten van het beknopte menu waarbij je zelf uit een paar gerechten per gang kunt kiezen. Gerechten goed op smaak. Leuke combinaties ook.
Bediening attent en wat losjes; prima! Nemen ook de tijd voor uitleg e.d.
Enige verbeterpunt: investeer in een wijnklimaatkast zodat meer wijnen op temperatuur zijn.
Restaurant is een aanrader!
Vincent D.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2017
Kom hier inmiddels vaker omdat het eten met de wijnen en de uiterst adekwate bediening van een zeer hoog niveau is. Verder niets aan toe te voegen.
Priscilla R.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
We hebben hier lekker gegeten, moesten een beetje lang wachten op ons eten maar hebben ond hier niet aan gedtoord. Echt een leuke ontdekking in de Biltstraat
Chris B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Zal ik eens heel kort zijn over dit restaurant: TOP! Mijj hemel, wat heb ik lekker gegeten hier. Atmosfeer is prima, bediening is attent en vriendelijk, en het eten, nou ja, voortreffelijk. Als voorgerecht had ik aubergine/manchego/kikkererwt/venkelzaad/boerenkool. Heel zacht en verfijnd gemaakt, vol op smaak. Het hoofdgerecht was skrei/prei/risotto/mierikswortel/nigella zaad. Veel aandacht voor de groenten en de vis was mals en smakelijk gekruid. Het toetje vanpeer/cake/lemon curd/meringue/slagroom was de lekkere zoete finale van de avond. Er zijn een paar restaurants in Utrecht die echt lekker eten maken met veel aandacht en finesse. De keuken van gastmaal past in dat machtige rijtje. TOP!
Miriam V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
We hadden niet veel tijd om te eten, want we hadden kaartjes voor de schouwburg. De vriendelijke bediening had er al rekening mee gehouden. Aperitiefkaart lag op tafel; veel mogelijkheden. Wij kozen voor een fruitige mousserende wijn uit Toledo. Voorgerecht (dit stond als tussengerecht op de kaart): Zeebaars - rode kool - clementine - gember - limoenblad - beurre rouge. Mooie smaken bij elkaar. Hoofdgerecht: Koolvis - brandade - gebrande ui - groenekoolsambal - kappertjesvinaigrette en de ander Diamanthaas - kalfswang - peterseliewortel - gele biet - parelgort - marsala-saus. Opvallend aan de gerechten zijn de bijzondere smaken, maar ook dat de vis en het vlees gewoon puur zijn. Eigenlijk willen we dit soort eten vaker terug zien in restaurants. Het moet wel speciaal zijn, maar je moet ook nog zien wat je eet. Dessert hadden we nog net tijd voor. Omdat we niet konden kiezen samen gedaan met de nagerechten: Chocoladetaart - mascarpone-room - cranberry en Peer - cake - lemon curd - meringue - slagroom. Het nagerecht met lemon curd was iets interessanter dan de chocoladetaart. Beiden wel enorm machtig.
Al met al geslaagde kennismaking met De keuken van Gastmaal. Ik kom hier graag weer een keer terug.
Evelien O.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
We hebben een geweldige avond gehad bij Gastmaal. De gastheer is buitengewoon gastvrij en tijdens de avond attent en plezierig. We kozen het driegangenmenu waarbij je de keus hebt per gang tussen vega, vis en vlees. Het eten was bij iedereen heerlijk, originele recepten en porties ok. Ook de wijn was heerlijk, we kregen een proeverijtje en ook voor mijn zwangere tafelgenoot had de gastheer een heerlijk drankje. Kortom een aanrader.
Marloes D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Stelt nooit teleur, fantastisch eten vergezeld met prachtige wijnen. Smaken kloppen, bediening is professioneel en de open keuken is prachtig.
Ineke T.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Door de hoge score op de IENS nieuwsgierig geraakt naar dit restaurant, één van de vele op de Biltstraat. Vlakbij ons in de buurt maar nog niet geweest. We zijn het met de andere eens: verrassende gerechten met verrassende smaken en combinaties en heerlijke passende wijnen. Enige minpuntje voor ons als oudere gasten: er is geen enkele akoestische voorziening. Het geluid van de bar, de keuken en hard pratende gasten kaatst tegen alle wanden heen en weer en wordt 3 dubbel versterkt. Een paar hygienische akoestische panelen aan wanden en plafond zou de sfeer erg ten goede komen.
David S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Echt lang geleden dat deze fijnproever glinsterende ogen kreeg. Na het opnoemen van de kaart en de dagspecialiteiten kwam er een voorstel voor een 4 gangen diner met groenten.

Het was echt heerlijk en bijzonder tot en met het desert en al. Enorme pluim voor de smaken die niet onderdoen voor uitgesproken smaken die in mijn ervaring vaak behaald worden met vlees of vis.

Bediening was zeer professioneel, zelfverzekerd en geinformeerd.

Sfeer was ook echt goed. niet te druk maar ook niet te stil. Leuk dat alles zo open is waardoor contact met de eigenaar (kok) laagdrempelig is.
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Ben onbekend in Utrecht, dit restaurant werd aangeraden.
Bleek goede tip te zijn.
Leuk restaurant, keuken zit in het midden van de zaak, leuk om de koks aan het werk te zien.
Lekker gegeten, leuk dat er een vegetarisch menu is, wat ook erg lekker was! En fijne bediening!!
Floris S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Prettige informele sfeer, uitstekende bediening zonder stijf te zijn. Het eten is simpel maar mooi opgemaakt, geen eindeloos gepriegel op je bord. Niettemin zijn de smaken fantastisch, en het aanbod aan wijn is ook heel goed. Pluspunt is dat er ook ruim aanbod voor vegetariërs is.
Menno B.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Erg lekker gegeten, afgelopen zaterdag. Vooral mijn voorafje schelvis-ceviche vond ik geweldig fris en smakelijk. De heek met parelgort was ook prima, niet zo sensationeel als het voorafje.
De muziek stond zacht genoeg voor mijn 92-jarige moeder, en de bediening was excellent, voorkomend, vriendelijk en bekwaam.
Kmi .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Hier een vier gangendiner genuttigd. De gerechten smaakten, maar waren niet intens van smaak. Sommige specerijen en sausjes voerden de boventoon (zoals de huisgemaakte ketchup bij het voorgerecht) waardoor elke hap hetzelfde smaakte. Wat meer afstemming van zoet/zuur zou het cijfer al omhoog halen naar een dikke 8. Presentatie prima, maar kan nog wat verfijnd worden en wat meer met kleur gespeeld worden.

Prima wijnen werden er geserveerd, en kaasplankje zeker niet uitdagend maar wel enorm smaakvol. Service uitermate vriendelijk en professioneel.
Michiel C.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Sfeervolle plek aan de Biltstraat, tikkie lawaaiig, maar het plekje aan het raam is geweldig. Heel vriendelijke, blije en enthousiaste bediening. Lekkere, pure gerechten, met steeds per gang een keuze tussen vega, vis of vlees. Kaart is dus niet zo heel uitgebreid, maar het is allemaal goed uitgevoerd en lekker. Prijs heel redelijk. Kom er graag nog 's.