Meer informatie over restaurant De Keuken van Gastmaal

Zondag Gesloten

9,1
Evelien O.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
We hebben een geweldige avond gehad bij Gastmaal. De gastheer is buitengewoon gastvrij en tijdens de avond attent en plezierig. We kozen het driegangenmenu waarbij je de keus hebt per gang tussen vega, vis en vlees. Het eten was bij iedereen heerlijk, originele recepten en porties ok. Ook de wijn was heerlijk, we kregen een proeverijtje en ook voor mijn zwangere tafelgenoot had de gastheer een heerlijk drankje. Kortom een aanrader.
Marloes D.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Stelt nooit teleur, fantastisch eten vergezeld met prachtige wijnen. Smaken kloppen, bediening is professioneel en de open keuken is prachtig.
Ineke T.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Door de hoge score op de IENS nieuwsgierig geraakt naar dit restaurant, één van de vele op de Biltstraat. Vlakbij ons in de buurt maar nog niet geweest. We zijn het met de andere eens: verrassende gerechten met verrassende smaken en combinaties en heerlijke passende wijnen. Enige minpuntje voor ons als oudere gasten: er is geen enkele akoestische voorziening. Het geluid van de bar, de keuken en hard pratende gasten kaatst tegen alle wanden heen en weer en wordt 3 dubbel versterkt. Een paar hygienische akoestische panelen aan wanden en plafond zou de sfeer erg ten goede komen.
David S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Echt lang geleden dat deze fijnproever glinsterende ogen kreeg. Na het opnoemen van de kaart en de dagspecialiteiten kwam er een voorstel voor een 4 gangen diner met groenten.

Het was echt heerlijk en bijzonder tot en met het desert en al. Enorme pluim voor de smaken die niet onderdoen voor uitgesproken smaken die in mijn ervaring vaak behaald worden met vlees of vis.

Bediening was zeer professioneel, zelfverzekerd en geinformeerd.

Sfeer was ook echt goed. niet te druk maar ook niet te stil. Leuk dat alles zo open is waardoor contact met de eigenaar (kok) laagdrempelig is.
Manon B.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Ben onbekend in Utrecht, dit restaurant werd aangeraden.
Bleek goede tip te zijn.
Leuk restaurant, keuken zit in het midden van de zaak, leuk om de koks aan het werk te zien.
Lekker gegeten, leuk dat er een vegetarisch menu is, wat ook erg lekker was! En fijne bediening!!
Floris S.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Prettige informele sfeer, uitstekende bediening zonder stijf te zijn. Het eten is simpel maar mooi opgemaakt, geen eindeloos gepriegel op je bord. Niettemin zijn de smaken fantastisch, en het aanbod aan wijn is ook heel goed. Pluspunt is dat er ook ruim aanbod voor vegetariërs is.
Mennoblaauw .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2016
Erg lekker gegeten, afgelopen zaterdag. Vooral mijn voorafje schelvis-ceviche vond ik geweldig fris en smakelijk. De heek met parelgort was ook prima, niet zo sensationeel als het voorafje.
De muziek stond zacht genoeg voor mijn 92-jarige moeder, en de bediening was excellent, voorkomend, vriendelijk en bekwaam.
Kmi .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Hier een vier gangendiner genuttigd. De gerechten smaakten, maar waren niet intens van smaak. Sommige specerijen en sausjes voerden de boventoon (zoals de huisgemaakte ketchup bij het voorgerecht) waardoor elke hap hetzelfde smaakte. Wat meer afstemming van zoet/zuur zou het cijfer al omhoog halen naar een dikke 8. Presentatie prima, maar kan nog wat verfijnd worden en wat meer met kleur gespeeld worden.

Prima wijnen werden er geserveerd, en kaasplankje zeker niet uitdagend maar wel enorm smaakvol. Service uitermate vriendelijk en professioneel.
Miccas28 .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Sfeervolle plek aan de Biltstraat, tikkie lawaaiig, maar het plekje aan het raam is geweldig. Heel vriendelijke, blije en enthousiaste bediening. Lekkere, pure gerechten, met steeds per gang een keuze tussen vega, vis of vlees. Kaart is dus niet zo heel uitgebreid, maar het is allemaal goed uitgevoerd en lekker. Prijs heel redelijk. Kom er graag nog 's.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Geweldig!!

Soms kan het blijkbaar bijna niet beter.
Op een zaterdag hier met z'n 9-en gegeten om een lustrum van mijn moeder te vieren
Van begin tot eind zijn we door de bediening in de watten gelegd.
Heel veel kennis van eten en bijpassende wijnen, aandacht voor de gasten, oplettend, flexibel (niet iedereen mocht alles hebben), maatwerk en vrolijk - TOP!

Eten was heerlijk. Kan niet alle gerechten beschrijven (deze wisselen trouwens ook telkens)
Door de bank genomen waren de gerechten: smaakvol, geraffineerd en toegankelijk
Hoog op smaak dus, zonder al te ingewikkelde mix van texturen enz...
Hoewel we 5 gangen gegeten hebben was het precies goed - perfecte porties (ook voor de meiden)

Blij dat de meesten met de fiets, taxi of een Bob waren :) - want einde avond hadden we alles schoon op, inclusief alle voorgestelde wijnen en een heerlijke gin/tonic vooraf

Dikke aanrader dus!

Tip voor de 10: kleine amuse of verrassing tussendoor en qua decor: iets meer ruimte...
FransjeDericks .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Ik had pulpo vooraf en die was heerlijk. Een beetje lauwwarm en de combinatie met gegrilde radicchio was erg lekker. De anderen hadden lamsnek als voorgerecht. Geen klacht.
Gelukkig had ik de lamsnek als hoofdgerecht gevraagd.
De keuken is helemaal open en de rust waarmee gewerkt wordt .......mooi om te zien.
Wij hadden er een wijn arrangement bij en dat is soms heel verrassend. Je krijgt dan wijnen te proeven die je zelf nooit zou kiezen maar die mooi combineren met de gerechten. Ook kreeg je bij ieder glas de uitleg en extra informatie.
Kortom De keuken van Gastmaal vinden wij een aanrader
Jan-utrecht .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Ook het tweede bezoek aan dit restaurant is een schot in de roos. Vriendelijke bediening met aandacht voor de gast. Mooie kaart waaruit maar moeilijk te kiezen valt. Het voorgerecht met de polpo is een aanrader. Het wijnarrangement is perfect gekozen o.a. uit Duitsland.
Stijn C.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Heel fijne avond gehad bij de Keuken van Gastmaal. Om te beginnen: zeer goede service. De mensen die er werken creëren een ongedwongen, relaxte sfeer. Prettig in de omgang en goed op de hoogte van de gerechten. Als je iets vraagt over de bereiding weet de bediening het meestal al precies uit te leggen, anders komt de kok even bijspringen. De kwaliteit van het eten was zeer goed. Verrassende combinaties (aspergeijs met zoete asperges), goede kwaliteit producten (superknapperige raapsteel) en goed bereid (heerlijke knolselderij die vier uur in de oven was geweest). Ook een grote plus: prima vegetarisch assortiment. Voor elke gang is een vegetarische optie beschikbaar op de kaart. Daarnaast was er nog een groentenmenu met enkel vegetarische gerechten. Je mocht in je keuze alles zo combineren als je wilde.
Olaf L.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Na uitgeweken te zijn van een veel te koud en veel te druk foodfestival snel terecht gekomen aan de mooiste tafel in de vitrine van Keuken van Gastmaal aan de Biltstraat in Utrecht. Van dit soort zaken kunnen er wat mij betreft niet genoeg zijn. Eenvoudige borden, overzichtelijke smaken, gedurfde ingrediëntkeuze, originele wijnen en dat alles voor een hele nette prijs. Deze avond onder meer: lamsnek met in amarant gerolde polenta, hoendergalantine met huisgemaakte atjar, schelvis in een fantastische bisque. Leuk meisje uit de bediening weet veel en goed te vertellen over het eten en de wijn. Kortom: een absolute aanrader!
Diana V.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
Heerlijk gegeten. Zelfs de verstokte vleeseters vonden het vegetarische voorgerecht geweldig. Smaken combineerden mooi en borden zagen er geweldig uit. Attente bediening. Enige minpuntje is dat we wat dicht op onze buren zaten
Mariannefijnproever .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2016
Wat een fijne ontdekking, dit restaurant. We aten vanavond met z'n zessen. Mochten buiten of binnen zitten. Sfeer/aankleding is informeel; open keuken. Originele kaart, bijzondere smaken, met veel aandacht voor groente en ook een volledig groentemenu. Je kunt alle gerechten afzonderlijk bestellen, of een 3-, 4- of 5-gangenmenu samenstellen. Mijn voorgerecht was kropsla/tuinbonen/wieren/saffraanmayonaise - heerlijk! Daarna gestoofde chinese kool. De mannen hebben genoten van vlees en vis. Wijnkaart met ruime keuze en adequate omschrijvingen.
Hester V.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
We werden hartelijk ontvangen en konden lekker op terras gaan zitten. We kregen wat brood met smeerseltjes bij ons aperatief (ik had een aperatief op basis van perenlikeur, enigzins bitter, aanrader!). Vervolgens hebben we beiden vooraf de kropsla genomen, erg smaakvol en een goede lichte start. Als tussengerecht had ik de meerval met garnalenbisque. Die viel me helaas wat tegen. De bisque vond ik erg heftig van smaak (erg zout en zuur en alcoholisch?). De meerval die erin lag was heerlijk. De bediening heeft in de keuken de bisque nog even gecheckt en verzekerde me dat deze precies was zoals deze bedoeld was. Dat kan best natuurlijk, ik had gewoon andere verwachtingen van de bisque. De kalfsentrecôte was prima, erg lekker! De chocoladetaart met amarenenijs maakte het helemaal af, wat een goddelijk stukje taart! Ik had hier eenmaal eerder gegeten, alweer een hele tijd geleden en weer merkte ik dat ik de bediening erg prettig vond, net zoals het interieur lekker ontspannen. Ook leuk dat je de keuken in kunt kijken (na het tussengerecht zijn we naar binnen verhuisd), wat wordt daar hard gewerkt!
MM_71 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Ik kom meerdere malen per jaar in dit restaurant en elke keer ben ik weer blij verrast! De combinaties zijn niet voor de hand liggend en bovenal lekker. Fijn personeel en de muziek is ook erg prettig!

Deze keer at ik:
Gerookte forel - biet - ei - vinaigrette - kruiden. Erg lekkere combinatie.
Kalfsentrecote - polenta - koolraap - groene koolpickle. Super malse entrecote.
En een kaasplankje na.

Alle gerechten vergezeld van de aanbevolen wijnen. Heerlijk.

Dank jullie wel weer!
Bonduelle .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2016
Fantastisch gegeten en genoten. Groentemenu. Zeer attent personeel. Origineel, puur en heerlijk eten. Verleidelijke toelichting.
Egerrits .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Een tijdje terug voor de derde keer bij de Keuken van Gastmaal gegeten en het was opnieuw perfect! Iedere gang was een schot in de roos, zowel qua smaak als qua uiterlijk en hoeveelheid. De diamanthaas was perfect gegaard en daardoor zo mals als een diamanthaas hoort te zijn. Het nagerecht met chocolade was net als hun hemelse modder goddelijk. De bediening was ook attent, wijnen kregen we iedere keer op tijd en er was ruim voldoende aandacht voor ons, terwijl het hele restaurant vol zat. Chapeau!