De Kersentuin

Dijsselhofplantsoen 7 1077 BJ Amsterdam Nederland Kaart
31-205705666

Over het restaurant De Kersentuin

Van maandag 5 tot en met zaterdag 24 maart staat restaurant De Kersentuin in het teken van Route de Côte d’Azur. Een vijf gangen menu a 49 euro geinspireerd op de klassieke Franse keuken met een moderne "Kersentuin" twist. Reserveer nu o.v.v. "Cote d'Azur"

Glas champagne

Zondag Gesloten

9,1
Douglas H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Gisteren zijn we met 4 kinderen gaan eten bij de kersentuin. Hoewel dit restaurant zakelijk oogt, is het ons meer dan goed bevallen. De bediening was correct attent en heel vriendelijk. Maar daarnaast zijn we heel tevreden over het eten. Aanraders zijn de steak tartar, uitsmijter krab en tostie fois gras. Qua smaak, fantastisch ! En presentatie zeer mooi verzorgd, goede porties. We hadden meer dan genoeg aan 4 gangen. En de prijs kwaliteit verhouding maakte dit bezoek zeer bijzonder. We komen snel terug! Kijken of de tekeningen van de kinderen nog in de keuken hangen:-)
mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Het restaurant is verbouwd, en heeft nu niet meer zo'n (steriele) hotelsfeer, dus dat is positief. Zeker voor de winter (vanwege de donkere kleuren) een sfeervolle plek. De bediening is informeel en ontzettend vriendelijk, en dat helpt ook om het idee dat je in een hotel bent, te doen vergeten. Het eten (kleine gerechtjes van 15€ of 20€) is zonder meer goed van smaak en ook de opmaak is mooi gedaan. Prima dus voor mensen die diverse smaken willen proeven. De wijnkaart zou wel wat spannender/mooier kunnen zijn, die is wel een beetje standaard. Al met al is dit een aanwinst voor de buurt; wél dien je een dikke portemonnee mee te nemen, want uiteindelijk is het dus bepaald niet goedkoop...
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Fantastisch gegeten. Gerechten goed doordacht en in balans. Gerechtje met bereidingen van crab is een topper! Mooie bijpassende wijnen. Blonde dame in de bediening verstaat haar vak erg goed. Dikke thumbs up!
Wiebe L.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Jammer dat de recensies over de hoeveelheid gaan. Dit zegt niets over de kwaliteit. Hier mijn verjaardag gehouden met mijn dochters. Wat een genot. Heerlijk gegeten, goede portionering met uitstekende smaak balans. Echt een aanrader. Een klein minpuntje een aperitief vooraf in de lounge is wat rumoerig. Verder alleen maar lof. Ook voor de bediening, een bediening die weet wat ze serveren goed wijn advies en dit allemaal met een informele touch.
Marius G.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Het lunchmenu van €54 genomen, met de witte HaHa wijn uit NZ. Werken kun je de rest van de middag wel vergeten. De gerechten en presentatie waren uitstekend. Als er dan al wat aan te verbeteren was, dan zou het misschien een iets kortere garing van de rivierkreeft zijn. De fazant was mals en zelfs ik heb het nagerecht opgegeten (vanalles op basis van peren).
De espresso was ook uitmuntend!
Edwin B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Vorige week maandag met m'n pa 's avonds gereserveerd. Was benieuwd wat te verwachten: we kennen Aan de Poel van Stefan van Sprang goed en zijn dat weg van, maar zouden de hooggespannen verwachtingen dan ook hier waargemaakt worden? Lastig eigenlijk - je kan beter zonder verwachtingen gaan.

Maar: alles werd meer dan waargemaakt. Auto voor de deur, hele fijne gastvrije (maar prettig losse) onthaal, leuke ronde tafel op een goede plek. Na een plankje heerlijke Pata Negra hebben we de kok maar z'n gang laten gaan: geen spijt van! En het leuke was: sommige dingen herken je van Aan de Poel meteen terug (de heerlijke crab, curry, de malsheid van de fazant), maar ook de grapjes op je bord: gebakken minibroodje met zuurkool voor de 'fazantenhotdog' als krokant evenwicht op het bord. En toch een eigen signatuur - het is geen kloon. Heerlijke wijnen erbij, niet lullig geschonken.

Komen binnenkort zeker terug!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Kwalitatief zeer goed maar zelfs voor de lichte eters kleine porties

Zeer gastvrije ontvangst, waarbij personeel zowel van tafel voorkeuren als diner voorkeuren op de hoogte was. Chef introduceert zelf het menu en bediening is zeer vriendelijk. De 10 kan gehaald worden door nog betere timing bij het bijschenken. Sfeer van de ruimte is zeker niet slecht maar kan verder verbetert worden door spotjes minder krachtig te laten schijnen en door ruimte nog wat verder aan te kleden (bijv met wat kleine beeldende kunst). Eten was uitmuntend, prachtige balans tussen ingrediënten, zeer vetarm en alles perfect op smaak. Enige nadeel was dat de porties zelfs voor ons (wij nemen nooit meer dan twee voorgerechten) aan de kleine kant waren. Uitstekende wijnkaart met in alle prijsklassen een goede keuze. Het is zeker geen goedkoop restaurant. In deze prijsklasse is er veel goede concurrentie in Amsterdam.
Rvojr .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Gisteravond voor de 2e keer in de vernieuwde Kersentuin geweest. Eten is van zeer hoog niveau en wordt op een leuke manier door oa. de chef uitgeserveerd in een prettig tempo. Bediening is ook uitstekend en zeer toegankelijk. Prettige sfeer en eigen identiteit ondanks dat het gekoppeld zit aan een hotel. Prijs/kwaliteit is goed. Overall een hele mooie aanvulling op de mogelijkheden in Amsterdam en een echte aanrader.
Arlette G.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Prachtig nieuw concept in de Kersentuin. Alles is nieuw. De keuken, de bediening en het interieur. Hippe bar en gezellig ingericht restaurant. Eten is geweldig! 20 of 15 euro gerechten, aanrader!
RTP3 .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Afgelopen zaterdagavond aangeschoven bij de Kersentuin, en dat stelde niet teleur. Stefan van Sprang heeft de keuken flink onder handen genomen en dat resulteerde in hele leuke gerechten, die overigens een beetje als tussengerecht worden geserveerd. Aanraders: De tosti met foie en bieten en de kreeft met watermeloen, allebei top!
Robbert004 .
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2015
Wat een topzaak! Fantastische service en heerlijke gerechten met een fijne portionering. Echt een aanrader om heen te gaan.
jeffrey K.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Vandaag met hoge verwachting naar de kersentuin. Wat viel dat tegen zeg.
Laten we beginnen met de positieve dingen. Geweldig personeel dat telt. Inrichting helemaal top, niet spannend, maar wel comfortabel.
De gerechten; mooi opgediend, goed op smaak, maar dit kan echt niet. Als ik uit eten ga wil ik eten en niet gerechten op tafel krijgen die je eigenlijk met een pincet zou moeten eten.
Kom op het is wel 2015, en ook al is de tendens kleiner kleinst en zo de kosten drukken dit wil je niet.
Geloof mij het gaat nog altijd om de prijs de kwaliteit en de service.
dus mannen dit kan beter.

beste Huubje001

bedankt voor uw recensie
Van deze recensie hebben we eigenlijk het meest geleerd. We hebben de porties aangepast
bedankt voor de complimenten over het personeel en de gerechten die goed op smaak zijn.
wij zouden u heel graag nog een keer willen uitnodigen, mag dat?

Reactie van proever:

Beste team van de kersentuin. Allereerst heel bijzonder dat jullie nu nog reageren, das je gast serieus nemen.
Ik ben reeds bij jullie terug geweest en heb de veranderingen opgemerkt. Complimenten.
Een van jullie gerechten was een ongelooflijk lekkere kleine risotto, parmesan, truffel en gepocheerd ei. Ik ben al weken thuis bezig om deze perfectie te evenaren, en ik blijf volhouden ;)
Jullie hebben een zaak waarbij je op alle aspecten trots mag zijn en ik kom zeker terug. Dank voor jullie aandacht en de 1e ster zal vast niet lang op zich laten wachten.
groet Huub