De Kersentuin

Dijsselhofplantsoen 7 1077 BJ Amsterdam Nederland Kaart
31-205705666
Voor kleine kunstwerkjes op je bord zit je bij restaurant De Kersentuin goed. Sterker nog, zelfs de borden zelf zijn ware kunstobjecten! Tweesterrenchef Stefan van Sprang is als signature chef verantwoordelijk voor de mooie gerechten terwijl chef Patrick Kessler de dagelijkse leiding over het keukenteam heeft. Ondanks dat de gerechten sterrenwaardig zijn, is de Kersentuin een laagdrempelig restaurant waar je kunt snoepen van meerdere kleinere gerechten. Op de kaart staan menu’s, maar je kunt ook á la carte bestellen. De kaart wisselt iedere drie á vier maanden, dus je kunt blijven terugkomen.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Neem het chef’s menu. Bij dit menu laat je je verrassen door de chef. Oh en je kunt ook komen lunchen bij De Kersentuin, ideaal als je zin hebt in een uitgebreide lunch.

Over het restaurant De Kersentuin

Van maandag 5 tot en met zaterdag 24 maart staat restaurant De Kersentuin in het teken van Route de Côte d’Azur. Een vijf gangen menu a 49 euro geinspireerd op de klassieke Franse keuken met een moderne "Kersentuin" twist. Reserveer nu o.v.v. "Cote d'Azur"

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Kersentuin

• : Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zaterdag
Zondag Gesloten

9,1
Kim B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Ontzettend lekker gegeten hier (Iens-actie). Zeer attente bediening. Smaakvol ingericht restaurant. Wat opviel was het perfecte geluidsniveau.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heerlijk gegeten, prima bediening!
Floris V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Uitstekend eten in een informele setting met prima service.

Chefkok Patrick Kessler kookt de sterren van de hemel en de invloed van Stefan van Sprang is duidelijk zichtbaar. We begonnen met oesters en genoten vervolgens van het Chef's favourite menu, begeleid door een fles Auxerrois van Wijnhoeve De Kleine Schorre. De gerechten zijn stuk voor stuk mooi om te zien en heerlijk van smaak. Wel vond een gast achter ons de porties wat aan de kleine kant. Wat ons betreft is De Kersentuin een aanwinst - we komen zeker terug.
richard D.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Verrassend goed eten, modern fris en gezellig, aanrader!
Michael R.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2017
Zeer lekkker eten en mooi food presentatie zoals je ook bij de tv van masterchef eruit ziet

Leuke warme sfeer!

Bij elke gerecht wordt in details uitgelegd welke ingredienten in zit en welke wijze bereidt is door de chef’s. Leuke aandacht!

We hadden de 4-gangen menu van chef’s besteld. Van 2 entrée, hoofdgerecht en dessert! Elke gerecht was super lekker!
Er is goed nagedacht combinatie van verschillende elementen in elk gerecht.

For this reason they are in the michelin guide.
Bravo to the chef’s & team at Kerstentuin!
Harry V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Uitstekend gegeten en de formule is uitstekend. Qua sfeer en inrichting heeft het betere tijden gekend
eric245 .
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Prima eten, heerlijke combinaties en prachtige presentatie. Aandacht van het personeel voor toelichting op het eten en het persoonlijke gevoel kan beter. Maar geen klachten. Prima avond!!
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Het ambitie niveau is hoog (streven naar een ster?), maar dat is ook logisch als je met van Sprang werkt. Hierdoor heeft het restaurant een hoogdrempelig(er) menu concept.
Met enige weemoed denken we toch terug aan vervlogen tijden toen het nog een hoogwaardige brasserie was waar je zonder problemen 2 a 3 keer in de week kon eten en de kaart behalve voor de zeer gewaardeerde klassiekers seizoenmatig regelmatig wisselde. Dat is met deze kaart en dit concept niet doenlijk.
vreugde W.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Wat hebben we een fantastische avond gehad in de Kersentuin. . Eerst een borrel in de sfeervolle bar gedronken. Bartender Frank weet wat ouderwetse gastvrijheid is. Echt byzonder , dankzij hem is het voor mijn moeder een onvergetelijke 80 jarige mijlpaal geworden. Ook de bediening in het restaurant was perfect. Het menu was de hemel op aarde...voor ons is het al een twee sterren restaurant. Kortom grote klasse !!!!!
sandra B.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
heerlijk eten en enthousiaste bediening!
Rose-Marie V.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2017
Tweede maal dat we hier aten in 10 dagen tijd. Allebei de keren was alles voortreffelijk. We raden de Kersentuin aan , goed gelegen en hele leuke atmosfeer.
Arthur O.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Met een gecombineerd hotelbezoek gegeten in de Kersentuin. Met een vlotte en attente ontvangst werden we naar onze plaatsen begeleid waarna we wat brood en bijbehoren kregen. We gingen voor het Chef's Favorite's Menu in 4-gangen wat, zo begrepen we, net gewisseld was. Na een heerlijke amuse vooraf kregen we als schilderijen opgemaakt de diverse gangen uitgeserveerd. Een voorgerecht met ham, groene kool, geroosterde pruimen en madeira. Als tussengerecht heerlijke gamba's. Het hoofdgerecht was een mooie gereserveerde Angus steak met koffie en friandises na. Alles omlijst met een bijpassend wijnarrangement. Een aanrader dus. Voor de prijs hoef je het ook niet te laten. Een, wat ons betreft, zeer goede prijs-kwaliteitverhouding voor dit toprestaurant.
henk D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
De Kersentuin nieuwe stijl is ons zeer goed bevallen. De bediening was echt voorbeeldig vriendelijk en zorgzaam (maar dat waren ze vroeger ook al), en het eten is mooi, met niet te grote porties en zorgvuldige bereidingen. Denk aan creatief "france", voorzover dat nog bestaat, met een mooie touch pays-bas. Uiteraard een uitgebreide wijnkaart. De service was vlot en de locatie, een kalme straat in A'dam Z is aardig.
Robklaa .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Geweldig genoten! Mooi restaurant, gezellige bar voor aperitief, heerlijk gegeten en goede service met ruimte voor humor. Alle gerechten gedeeld om nog meer smaken te ervaren. Zeker een aanrader.
Wvandrie .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Ons 4-jarig huwelijk gevierd met een etentje bij de Kersentuin.
Wat een feest werd er voor ons van gemaakt door de hartelijk, attente, informele bediening!
Het eten vonden we enigszins 'liflafjes' niveau. Teveel smaken in 1 gerecht en wat gekunsteld. Weinig pure smaken.
Beetje zakelijk aandoende inrichting, maar je zit er heerlijk ruim en comfortabel.
Wij hebben er een geweldige avond gehad.
John B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Na een hartelijk ontvangst kregen wij een mooi tafel. We hebben ons laten verassen met een heerlijk menu. Goede smaken en variatie. Niet de zwaar en mooi in balans. De bijpassende wijnen vielen ook goed in de smaak. De prijsverhouding van de dranken vind ik een beetje scheef en dan moet de Irish koffie ook op temperatuur zijn. Maar goed, het was een heerlijke avond en we hebben genoten van de gastvrijheid en ambiance. Dus we komen zeker nog een keer terug.
Pantalones .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Weer een fantastisch menu van de chef gegeten. Wij bestellen er wel een extra gerechtje bij want het menu vinden wij persoonlijk iets te weinig. De smaken en bediening waren weer perfect. Jammer dat de blini met kaviaar nog steeds niet terug is. Het eten verdiend een ster!
remy D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Prima eetervaring. Goede hartelijke ontvangst, waar de jonge bediening enthousiasme uitstraalt. Af en toe beetje informaal maar je wordt hier goed bediend. Eten is modern en hoog op smaak. Voorgerecht met gemarineerde makreel en gamba is erg lekker met frisse zuurtjes van tomaat. Hoofdgerecht met lam is prima, lamfilet mooi sappig en de lamstoofpotje wat te hoog op smaak (zout). Het desert was uitstekend, niet te zoete meruinge met bevroren frambozencoulie. Eten krijgt een dikke acht. Goed dat er meer restaurants komen die de moeite meer dan waard zijn. Top!
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
De Kersentuin in Amsterdam heeft de mode van high tech opgemaakte gerechten, als in restaurants een ware trend is geworden, niet klakkeloos gekopieerd, maar volledig naar eigen fantasie, en met rake, minutieuze, brutale effecten ingevuld. De langoustine met filet americain van tonijn, waar omheen kleurrijke figuurtjes, die in een cirkel van smaken om hun as lijken te draaien, zoals selderij en mango, verklaren wij tot een voorbeeldige dinerinswinger. De op de huid gebakken heilbot in een schuim van tomaat antiboise checkt in als een zuiver zilt smakend tussengerecht. Het hoofdgerecht met boterzachte pata negra, Vlaamse asperges, en andere figuurgroentes dartelend om de grand piece, is een ware smaak happening. De kwarteleitjes zijn daarbij een hemelse streling. Aardbeien met citroenschuim sluiten de viergangen verfijnd natuurzoet af. Bij elkaar intelligent, hoog culinair spel bij de Kersentuin. Waar een ster op de loer ligt. Menu € 54,-, wijn een soepele, kruidige witte pinot grigio uit de contreien van Venetië, fles € 34. Bediening persoonlijk, informeel, los en alert. Prijs/kwaliteit is in orde. Inrichting restaurant, loungeachtig, niet overdreven luxe, zakelijk, en zicht op de keuken.
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Tijdens de Pasen voor het eerst sinds de Kersentuin vernieuwd is hier gegeten. Het eten was erg lekker. Sommige gerechten waren wel erg op smaak dus kies verschillende smaken anders kan het wat overheersend zijn. Van de 4 gerechten had mijn vrouw zowel de foi gras toast en de ravioli gekozen, welke ze achter elkaar kreeg, en dat waren te veel sterke smaken voor haar.
De wijn keuze is goed en voor normale prijzen. Ook de bediening is erg vriendelijk.