De Kersentuin

Dijsselhofplantsoen 7 1077 BJ Amsterdam Nederland Kaart
31-205705666
Voor kleine kunstwerkjes op je bord zit je bij restaurant De Kersentuin goed. Sterker nog, zelfs de borden zelf zijn ware kunstobjecten! Tweesterrenchef Stefan van Sprang is als signature chef verantwoordelijk voor de mooie gerechten terwijl chef Patrick Kessler de dagelijkse leiding over het keukenteam heeft. Ondanks dat de gerechten sterrenwaardig zijn, is de Kersentuin een laagdrempelig restaurant waar je kunt snoepen van meerdere kleinere gerechten. Op de kaart staan menu’s, maar je kunt ook á la carte bestellen. De kaart wisselt iedere drie á vier maanden, dus je kunt blijven terugkomen.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Neem het chef’s menu. Bij dit menu laat je je verrassen door de chef. Oh en je kunt ook komen lunchen bij De Kersentuin, ideaal als je zin hebt in een uitgebreide lunch.

Over het restaurant De Kersentuin

Van maandag 5 tot en met zaterdag 24 maart staat restaurant De Kersentuin in het teken van Route de Côte d’Azur. Een vijf gangen menu a 49 euro geinspireerd op de klassieke Franse keuken met een moderne "Kersentuin" twist. Reserveer nu o.v.v. "Cote d'Azur"

Glas champagne

9,2

Jouw recensie over het restaurant De Kersentuin

Hans B.
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2018
De perfecte plaats in Amsterdam Zuid voor een mooi diner. Voor de verandering een uitstekend hotel restaurant. Dat kom je niet zo vaak tegen op dit niveau!
Patrick Kessler de chef-kok maakt prachtige gerechten die hij zelf ook uitserveert en Emanuel de Restaurant manager, weet er een werkelijk prachtig glas wijn bij te serveren. Helemaal TOP, een absolute aanrader.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Het vertrek van gerant Wouter wordt prima opgevangen. Beetje onhandig gedoe met jassen, maar ook dat leverde geen irritatie op. Gerechten verraden een sterrenambitie en de gerechten zijn al op dat niveau. Mooie zaak, prima staf, top keuken!
Edwin H.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2018
restaurant zit in een Bilderberg hotel, dat was ons niet duidelijk bij reservering. eten was uitstekend, prachtig geserveerd. vriendelijk personeel.
Marjon T.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Heerlijke gerechten, allemaal plaatsjes om te zien, en heerlijk om te eten. Gevraagd om wat meer tijd tussen de gerechten, en dat werd uitstekend opgevolgd. Vriendelijke bediening, met aandacht voor de gast. We komen graag snel weer terug.
Arthur H.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Heel goed! De lunch was voortreffelijk! Mijn tafelgenoot liet ontvallen dat ik recent jarig was. Prompt kreeg ik een decert met daarop in chocolade geschreven "hartelijk gefeliciteerd". Heel sympathiek!
Raldi S.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2018
Eten was echt heerlijk, hier kan ik niets op aanmerken. Echter, de bediening leek haast teleurgesteld/beledigd dat er met de lunch ook echt gewerkt moest worden. Gelet of combinatie van service en kwaliteit van de gerechten vond ik het een relatief duur restaurant.
Tom H.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2018
Waardeloze service, had een pick up om 21.30 vertelde dat om 20.15 en om 21.45 was gerecht er nog niet.
Zelden zo'n beroerde service meegemaakt
Tom Huizinga
Geachte heer Huizinga, Allereerst willen wij u danken voor het schrijven van een review. Wij vinden het heel spijtig dat u geen fijne herinnering heeft aan uw diner in ons restaurant De Kersentuin. Dit berust helaas op miscommunicatie. Wij hebben niet doorgekregen, dat u om 21.30 uur moest vertrekken. Toen u rond 21.15 uur het restaurant binnenkwam en dit doorgaf, heeft de keuken zo snel mogelijk een gerecht voor u gemaakt. Onze oprechte excuses voor het ongemak, dat u hierdoor heeft ervaren. Wij hopen dat u in de toekomst nog eens komt dineren, zodat u onze gebruikelijke service en kwaliteit kunt ervaren. Hartelijke groet, Harro Menkhorst General Manager
Johan D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Kwaliteit van het eten was goed, de hoeveelheid echter matig. De bediening was vlot en vriendelijk. Het interieur lijkt ondertussen wel wat oubollig.
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2018
uitstekend gegeten, echter het duurde nogal lang voordat we alle gerechten kregen.
Bert K.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Heerlijk gegeten in een mooie ambiance. Fijn wijnarrangement en professionele bediening. Gerechten zijn ware kunstwerkjes. Aanrader!
Arno O.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Waanzinnig gegeten, alles klopte weer. Een groot compliment.
De tosti foie gras blijft een winnaar en verdient een vaste plek op de kaart
J.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2018
uitstekende twee gangenlunch met koffie alles binnen een uur en heerlijk op smaak.
ook goed om voor het eerst weer de asperges te kunnen proeven.
Gerda A.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Lekkere schilderwerkjes. Met zeer veel zorg gepresenteerd.
Peter Z.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Met 2 personen het 5 gangen cote d'azur menu gegeten. Heerlijke mooi gepresenteerde gerechten van prima proporties. Allerte en vriendelijke bediening.
Nathan R.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2018
Beperkte diner kaart.weinig vissoorten. Gebruik van teveel kruiden.Magere porties.En niet echt smakelijke combinaties zoals Zachtgegaarde en gebakken kalfssukade met jasmijn , prei en soja
Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Mooi menu Côte d'Azur. Heerlijke gerechten, alles heel mooi op smaak en de juiste porties. Vooral de bisque was erg goed. Tonijnsalade ook heel mas met heerlijke dressing. Eend precies goed gegaard De eendelever wat geleiachtig helaas maar verder alles erg lekker en mooi geserveerd. Lekkere wijnen en een koninklijke service. We waren al fan maar blijven dat des te meer!
nada V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2018
Het was een warme, bijzondere
avond en het eten was werkelijk heerlijk!!!
Depoorter-De Smet D.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2018
Prijskwaliteit super. Gastronomie voor weinig geld, en super bediening. Komen zeker terug bij ons volgende bezoek aan Amsterdam.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Uitstekend gegeten in een prima ambiance. Het personeel was uiterst vriendelijk en meegaand.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Service top, kwaliteit van de gerechten subliem, ambiance geweldig, makkelijk parkeren. Zou het graag als een aanrader aanbevelen.