De Kersentuin (Bilderberg)

Dijsselhofplantsoen 7 1077 BJ Amsterdam Nederland Kaart
31-205705666

Over restaurant De Kersentuin (Bilderberg)

Klassiek en innovatief

In de informele, gastvrije ambiance verrast de chef je met bijzondere, moderne creaties bereid met biologische producten. Innovatief, met als basis de Franse keuken. Puur, klassiek en vernieuwend tegelijk.

Meer informatie over restaurant De Kersentuin (Bilderberg)

• : Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag 18:00 - 22:00
Zondag Gesloten

9,1
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
De Kersentuin nieuwe stijl is ons zeer goed bevallen. De bediening was echt voorbeeldig vriendelijk en zorgzaam (maar dat waren ze vroeger ook al), en het eten is mooi, met niet te grote porties en zorgvuldige bereidingen. Denk aan creatief "france", voorzover dat nog bestaat, met een mooie touch pays-bas. Uiteraard een uitgebreide wijnkaart. De service was vlot en de locatie, een kalme straat in A'dam Z is aardig.
Robklaa .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Geweldig genoten! Mooi restaurant, gezellige bar voor aperitief, heerlijk gegeten en goede service met ruimte voor humor. Alle gerechten gedeeld om nog meer smaken te ervaren. Zeker een aanrader.
Wvandrie .
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Ons 4-jarig huwelijk gevierd met een etentje bij de Kersentuin.
Wat een feest werd er voor ons van gemaakt door de hartelijk, attente, informele bediening!
Het eten vonden we enigszins 'liflafjes' niveau. Teveel smaken in 1 gerecht en wat gekunsteld. Weinig pure smaken.
Beetje zakelijk aandoende inrichting, maar je zit er heerlijk ruim en comfortabel.
Wij hebben er een geweldige avond gehad.
John B.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Na een hartelijk ontvangst kregen wij een mooi tafel. We hebben ons laten verassen met een heerlijk menu. Goede smaken en variatie. Niet de zwaar en mooi in balans. De bijpassende wijnen vielen ook goed in de smaak. De prijsverhouding van de dranken vind ik een beetje scheef en dan moet de Irish koffie ook op temperatuur zijn. Maar goed, het was een heerlijke avond en we hebben genoten van de gastvrijheid en ambiance. Dus we komen zeker nog een keer terug.
Pantalones .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Weer een fantastisch menu van de chef gegeten. Wij bestellen er wel een extra gerechtje bij want het menu vinden wij persoonlijk iets te weinig. De smaken en bediening waren weer perfect. Jammer dat de blini met kaviaar nog steeds niet terug is. Het eten verdiend een ster!
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Prima eetervaring. Goede hartelijke ontvangst, waar de jonge bediening enthousiasme uitstraalt. Af en toe beetje informaal maar je wordt hier goed bediend. Eten is modern en hoog op smaak. Voorgerecht met gemarineerde makreel en gamba is erg lekker met frisse zuurtjes van tomaat. Hoofdgerecht met lam is prima, lamfilet mooi sappig en de lamstoofpotje wat te hoog op smaak (zout). Het desert was uitstekend, niet te zoete meruinge met bevroren frambozencoulie. Eten krijgt een dikke acht. Goed dat er meer restaurants komen die de moeite meer dan waard zijn. Top!
Han2Go .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
De Kersentuin in Amsterdam heeft de mode van high tech opgemaakte gerechten, als in restaurants een ware trend is geworden, niet klakkeloos gekopieerd, maar volledig naar eigen fantasie, en met rake, minutieuze, brutale effecten ingevuld. De langoustine met filet americain van tonijn, waar omheen kleurrijke figuurtjes, die in een cirkel van smaken om hun as lijken te draaien, zoals selderij en mango, verklaren wij tot een voorbeeldige dinerinswinger. De op de huid gebakken heilbot in een schuim van tomaat antiboise checkt in als een zuiver zilt smakend tussengerecht. Het hoofdgerecht met boterzachte pata negra, Vlaamse asperges, en andere figuurgroentes dartelend om de grand piece, is een ware smaak happening. De kwarteleitjes zijn daarbij een hemelse streling. Aardbeien met citroenschuim sluiten de viergangen verfijnd natuurzoet af. Bij elkaar intelligent, hoog culinair spel bij de Kersentuin. Waar een ster op de loer ligt. Menu € 54,-, wijn een soepele, kruidige witte pinot grigio uit de contreien van Venetië, fles € 34. Bediening persoonlijk, informeel, los en alert. Prijs/kwaliteit is in orde. Inrichting restaurant, loungeachtig, niet overdreven luxe, zakelijk, en zicht op de keuken.
Michel B.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Tijdens de Pasen voor het eerst sinds de Kersentuin vernieuwd is hier gegeten. Het eten was erg lekker. Sommige gerechten waren wel erg op smaak dus kies verschillende smaken anders kan het wat overheersend zijn. Van de 4 gerechten had mijn vrouw zowel de foi gras toast en de ravioli gekozen, welke ze achter elkaar kreeg, en dat waren te veel sterke smaken voor haar.
De wijn keuze is goed en voor normale prijzen. Ook de bediening is erg vriendelijk.
Chris G.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Heerlijk gegeten. Mooie smaaksensaties. Vriendelijke bediening. Na de amuses van tempura zeewier en truffelmayonaise heerlijke pata negra en ook procureur daarvan met lekker bereide zuurkool als vooraf. Mooie opmaak. De kabeljauw met bonitasabayon was precies goed gegaard en alles er omheen was een lust om te zien en te proeven. Ook de toetjes waren geweldig, lekker veel onderdelen die elkaar versterkten. Bij de koffie kregen we overheerlijke bonbonnetjes waarvan de krokante cannelloni gevuld met mocca zalig was. Zeker voor herhaling vatbaar.
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
We werden zeer vriendelijk ontvangen en begonnen met heerlijke bubbels met cherry marnier...het huis aperitief. Na uitleg over de kaart, we konden kiezen uit het chefs menu...of a la carte...kleine gerechten voor € 15 of € 20,-
Uiteindelijk kozen we voor de a la carte kaart.
We begonnen met een tosti van foie gras met Madeira,biet en hazelnoot. Vervolgens de ravioli van foie gras met braam, en de entrecôte met brioche brood, paddenstoelen en rode wijn jus.
We dronken er een heerlijke St.Emilion bij.
We namen een dessert van ananas met kokos en passievrucht en een wafel, bramen, hazelnoot en mascarpone.
De desserts vonden we een stuk minder dan de andere gerechten.Het is dan ook een vak apart.
Een dessert moet simpel en zonder teveel gedoe zijn, niets mis met een super heerlijke crème brûlée of zelf gedraaid ijs. Maar goed, dat is heel persoonlijk natuurlijk....volgende keer kaas als toetje ;)
Dit restaurant is zeker een aanrader, we komen absoluut terug.
Ook voor de zeer vriendelijke bediening.
Halowo H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2016
Sinds de restyling en nieuwe kok alweer de derde keer dat we hier waren en wat was het lekker! We hadden een tosti van foie gras met madeira, bietjes en hazelnoot en daarna entrecote en tongfilet. Het chocoladedessert was te lekker.
De bediening was altijd al om te zoenen en is dat nog steeds, gaat allen hier uw verjaardag vieren! (Of gewoon na het werk gezellig samen eten en beginnen met een glaasje champagne)
ProeverDm .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Gister heb ik met een vriend bij de kersentuin gegeten en kortom het was geweldig! We hebben het chefsmenu genomen. Vooraf zeebaarstartaar, ossenworst en remoulade, tussen: paling, pommes Paolo's en hollandaise met aan de binnenkant van de aardappel een dragon balletje wat een super gave smaak sensatie geeft. Als hoofd hadden we runderstaart stuk, bitterbal van para negra, hazelnoot en mini witlof. Wat mij op viel is dat alle gerechten stuk voor stuk kloppen kwa smaak ( zoet, zuur, bitter, zout ) en ook kwa structuur. De service is ook echt geweldig! Iedereen die we aan tafel hebben gehad snapt wat ze aan het doen zijn. De wijnen passen ook erg goed bij de gerechten en ze hebben een veelzijdige mooie wijnkaart. De kersentuin is voor ons echt een aanrader. Ik heb in lange tijd niet zo goed gegeten. Wij komen zeker terug!
Dorenda V.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Wat een belevenis! Echt superlekker gegeten. Mooie balans van smaken en prachtig opgediend. Heerlijke steak tartaar en perfecte sucade. Mooi dessert. Porties zijn prima en zeker niet te weinig. Na een 4 gangenmenu ben je echt vol. Mooie wijnen. Bediening verstaan hun vak. Kortom een aanwinst voor de buurt en een waardig zusje van Aan de Poel. Wij komen vaker terug! Is niet goedkoop maar zeker het geld waard dus goede prijskwaliteitverhouding. Aanrader!
Douglas H.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Gisteren zijn we met 4 kinderen gaan eten bij de kersentuin. Hoewel dit restaurant zakelijk oogt, is het ons meer dan goed bevallen. De bediening was correct attent en heel vriendelijk. Maar daarnaast zijn we heel tevreden over het eten. Aanraders zijn de steak tartar, uitsmijter krab en tostie fois gras. Qua smaak, fantastisch ! En presentatie zeer mooi verzorgd, goede porties. We hadden meer dan genoeg aan 4 gangen. En de prijs kwaliteit verhouding maakte dit bezoek zeer bijzonder. We komen snel terug! Kijken of de tekeningen van de kinderen nog in de keuken hangen:-)
Mangiamo .
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2015
Het restaurant is verbouwd, en heeft nu niet meer zo'n (steriele) hotelsfeer, dus dat is positief. Zeker voor de winter (vanwege de donkere kleuren) een sfeervolle plek. De bediening is informeel en ontzettend vriendelijk, en dat helpt ook om het idee dat je in een hotel bent, te doen vergeten. Het eten (kleine gerechtjes van 15€ of 20€) is zonder meer goed van smaak en ook de opmaak is mooi gedaan. Prima dus voor mensen die diverse smaken willen proeven. De wijnkaart zou wel wat spannender/mooier kunnen zijn, die is wel een beetje standaard. Al met al is dit een aanwinst voor de buurt; wél dien je een dikke portemonnee mee te nemen, want uiteindelijk is het dus bepaald niet goedkoop...
Jos K.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2015
Fantastisch gegeten. Gerechten goed doordacht en in balans. Gerechtje met bereidingen van crab is een topper! Mooie bijpassende wijnen. Blonde dame in de bediening verstaat haar vak erg goed. Dikke thumbs up!
Wiebe L.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Jammer dat de recensies over de hoeveelheid gaan. Dit zegt niets over de kwaliteit. Hier mijn verjaardag gehouden met mijn dochters. Wat een genot. Heerlijk gegeten, goede portionering met uitstekende smaak balans. Echt een aanrader. Een klein minpuntje een aperitief vooraf in de lounge is wat rumoerig. Verder alleen maar lof. Ook voor de bediening, een bediening die weet wat ze serveren goed wijn advies en dit allemaal met een informele touch.
Marius G.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Het lunchmenu van €54 genomen, met de witte HaHa wijn uit NZ. Werken kun je de rest van de middag wel vergeten. De gerechten en presentatie waren uitstekend. Als er dan al wat aan te verbeteren was, dan zou het misschien een iets kortere garing van de rivierkreeft zijn. De fazant was mals en zelfs ik heb het nagerecht opgegeten (vanalles op basis van peren).
De espresso was ook uitmuntend!
Edwin B.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2015
Vorige week maandag met m'n pa 's avonds gereserveerd. Was benieuwd wat te verwachten: we kennen Aan de Poel van Stefan van Sprang goed en zijn dat weg van, maar zouden de hooggespannen verwachtingen dan ook hier waargemaakt worden? Lastig eigenlijk - je kan beter zonder verwachtingen gaan.

Maar: alles werd meer dan waargemaakt. Auto voor de deur, hele fijne gastvrije (maar prettig losse) onthaal, leuke ronde tafel op een goede plek. Na een plankje heerlijke Pata Negra hebben we de kok maar z'n gang laten gaan: geen spijt van! En het leuke was: sommige dingen herken je van Aan de Poel meteen terug (de heerlijke crab, curry, de malsheid van de fazant), maar ook de grapjes op je bord: gebakken minibroodje met zuurkool voor de 'fazantenhotdog' als krokant evenwicht op het bord. En toch een eigen signatuur - het is geen kloon. Heerlijke wijnen erbij, niet lullig geschonken.

Komen binnenkort zeker terug!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Kwalitatief zeer goed maar zelfs voor de lichte eters kleine porties

Zeer gastvrije ontvangst, waarbij personeel zowel van tafel voorkeuren als diner voorkeuren op de hoogte was. Chef introduceert zelf het menu en bediening is zeer vriendelijk. De 10 kan gehaald worden door nog betere timing bij het bijschenken. Sfeer van de ruimte is zeker niet slecht maar kan verder verbetert worden door spotjes minder krachtig te laten schijnen en door ruimte nog wat verder aan te kleden (bijv met wat kleine beeldende kunst). Eten was uitmuntend, prachtige balans tussen ingrediënten, zeer vetarm en alles perfect op smaak. Enige nadeel was dat de porties zelfs voor ons (wij nemen nooit meer dan twee voorgerechten) aan de kleine kant waren. Uitstekende wijnkaart met in alle prijsklassen een goede keuze. Het is zeker geen goedkoop restaurant. In deze prijsklasse is er veel goede concurrentie in Amsterdam.