De Kater

• Mastercard , Pin
Erg voordelig
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2016
Even een daghapje gepakt en dat beviel prima. Voor 9,50 vooraf gerookte zalm met toast en dat van prima kwaliteit. Als hoofdgerecht kibbeling met friet. De kibbeling was prefab maar voor dat geldt klaag ik niet! Voor 39,50 drie keer wit bier, twee maal wijn, ijsthee en twee keer daghap. Super!
Ingrid J.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Op vrijdagavond daghap gegeten. Tomatensoep vooraf ( na aangeven dat 1 pers niet van tomatensoep hield werd er uiensoep aangeboden) Hoofdgerecht bami met sate. Soep lekker, voor onze smaak iets te zout. Bami geserveerd met wat kroepoek. Prima van smaak, flinke brokken sate, ook prima van smaak. Bediening uitermate vriendelijk. Locatie oude markt is geweldig. Rekening voor 4 personen incl fooi €60. Daar kom ik graag nog een keer voor terug.
Janfam .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
We hebben onlangs met vier personen gegeten in De Kater. Het was op een zaterdagavond. Beneden was het stampvol, maar onze gereserveerde plaats was op de eerste verdieping. Daar was het rustiger en ruimer. We hadden een hoge tafel met hoge stoelen en dat zit voortreffelijk. De ontvangst en bediening waren gastvrij, vriendelijk en attent. Als starter werd gratis stokbrood met roomboter geserveerd, een leuk begin. Daarna hebben we alle vier de dagaanbieding van de spareribs gegeten. Het was een flinke portie; het was onbeperkt eten, maar geen van allen hoefden we meer. De garnituur bestond uit rauwkost en patat. De hoeveelheid was goed, maar de patat was te slap en smaakte daardoor iets minder. Mijn nagerecht was Coupe de Kater; dat was lekker ijs met heerlijke gesuikerde noten. De Kater is een mooi eetcafé met een gezellige (drukke) ambiance, vriendelijke bediening en prima eten voor een prima prijs.
Stefanie S.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Zeer waardeloos en onvriendelijk personeel! Liegen over gebruikte ingrediënten en blijven daarin volharden dat je als klant ongelijk hebt. Koks kennen hun eigen kaart niet, serveren broodjes op het verkeerde brood. Muziek staat veel te hard je kan niet met elkaar praten.
NielsArnhem .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Regelmatig komen wij bij de Kater voor een borrel met stokbroodje na het winkelen of voor een lekker zomerse avond op het terras. Het eten is betaalbaar en goed van kwaliteit, bij grote drukte kan de kwaliteit soms wat minder zijn. De sate is meestal smakelijk en mals, de salades goed. Zeker voor een eetcafé worden er lekkere, vriendelijk geprijsde wijnen aangeboden. Fijn terras aan de Oude Markt, de terrasstoelen zitten lekker. Beter dan de plastic stoelen van enkele jaren geleden. Service is vlot en vriendelijk. Het spiegelplafond binnen is al vaak beschreven en ook niet mijn smaak, maar wel uniek en gedurfd. De rekening blijkt altijd mee te vallen!
Mialse .
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Het was redelijk vol in dit (eet)café voor een doordeweekse avond, een gezellige sfeer. De bediening was snel, en amicaal bij het botte af. Nadat ik een bokbier had gedronken, bestelde ik een cola. De serveerster kwam met een vol dienblad terug (ik was met een groep) en wilde me een glas bier geven. Toen ik zei dat ik cola had besteld, kreeg ik op afgemeten toon te horen 'dat ik toch een gewoon biertje had besteld'. Het glas bier was voor een ander van de groep en het glas cola stond wel op haar dienblad.
De vegetarische pasta die ik had besteld, bleek een groot portie veel te gare pasta met groenten en smaakloze kaas. De pasta was te gaar, de groeten nog veel gaarder, zo erg dat het geheel een smaakloze prut was. Absoluut niet smakelijk.
Fredy V.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2015
Heerlijke spare-ribs gegeten! Veel op je bord voor weinig geld! Zeker een aanrader!! Goede service, lekker eenvoudig en ik ga zeker terug wanneer ik weer in Enschede ben!!
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Tijdens een weekendje weg in Twente hier terechtgekomen. Bomvol café en eten is prima evenals de prijs. We gingen allebei voor de saté, flinke spies met prima frites en atjar erbij. Zat aan een leuk pleintje, maar echt bijzonder goed van prijs aangezien de cafés aan weerszijden ongeveer 2x zo duur waren m.b.t. hun satéschotel. Service was vriendelijk, vlot en correct. We kregen ons eten snel en mijn man had ook een een dessert genomen, omdat ze iets met Oreo's hadden. Mooi gepresenteerd en goed van smaak.Echt een aanrader. Als we in de buurt zouden wonen, dan zouden we hier zeker vaker gaan eten.
Andrea L.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Op zaterdagavond kun je hier heerlijk onbeperkt spareribs eten voor maat 9,50. Er is 1 smaak (zoet), maar je krijgt er ruim voldoende friet, salade, knoflooksaus en mayo bij.

De service was in de eerste instantie veelbelovend. Om half 6 gebeld of we nog konden reserveren voor 4 personen. Eigenlijk niet, want er waren alleen nog tafels voor inloop. Ik zei dat we daar meestal pech mee hadden en dat ik nog wel even zou overleggen. Maar de jongeman aan de telefoon heeft toen alsnog een tafeltje voor ons gereserveerd.
Daar aangekomen bleek het bomvol en we werden snel aan onze tafel gezet.
Alleen vervolgens kwam er niemand meer. We zaten in een vrij donker hoekje, maar ook na herhaaldelijk de hand opsteken, oogcontact zoeken kwam er niemand vragen wat we wilden drinken. Na bijna 20 minuten was ik het zat en ben naar de bar gegaan. Daar reageerde men wel adequaat. Vanaf dat moment ging het gelukkig vlotter. Het eten duurde vanwege de drukte wel lang, maar de 2e ronde spareribs werd sneller gebracht.

Voor de spareribs zou ik wel terug gaan, maar op zaterdag later op de avond.
Aart65 .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2014
Studentikoze sfeer was er nog, maar let op: studenten roken veel. Te lang gewacht op veel te slappe cappuccino. Warme lunch kwam helemaal niet. Op klacht een grote mond van een personeelslid. Niet weer!
Frank R.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Leuke plek aan de oude markt maar helaas het gevoel gekregen dat het binnen gedeelte genegeerd werd. Het eten was lekker maar niet bijzonder, vrij interessante keuze wel om bij een indische sate een salade met tomaat serveren en een uitgedroogde atjar. En ook een salade serveren bij een met dezelfde salade gevulde wrap roept ook vraagtekens op. De bediening liet echter het meeste te wensen over. 1,5 uur wachten voor in totaal 2 drankjes en twee lunchgerechten is toch erg veel. Helemaal nadat het 2de rondje drankjes wel besteld was en op de rekening stond maar wij dit nooit hebben mogen zien.
Renee T.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2014
In de zomer een heerlijke plek om een hapje en een drankje te gebruiken. Mooie centrale plek op de oude markt.
Zelf heb ik een zwak voor hun wrap met kip, maar ook hun huisgemaakte burgers met friet zijn heerlijk! De bediening ben ik echter wat minder over te spreken. Lang wachten tot je kunt bestellen, nog langer op de je bestelling en als je weg wilt is er helemaal geen aandacht meer voor je. Hun prima keuken laat mij echter toch regelmatig terugkomen
Floor D.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2014
Ik was eerst bij de buren binnengelopen, maar het bijna lege restaurant nodigde niet echt uit.
Bij De Kater waren nog enkele tafeltjes vrij. Heel snel iemand aan de tafel om de bestelling voor een drankje op te nemen, wat ook snel op tafel stond. Ook de bestelling voor het eten werd snel uitgevoerd. Een simpele tomatensoep met 'huisgemaakte' balletjes en 'Oma's stoofpotje smaakten goed. Met twee biertjes en een kopje koffie toe voor nog geen €25,00. Mooi toch.
Opvalland vond ik de attente bediening met een scherp oog. Hoewel het meisje vertelde dat wel ieder een eigen wijk had, heb ik wel vier verschillende mensen aan mijn tafeltje gehad. Vanuit de keuken loopt een aparte ploeg te bedienen en de dame achter de bar komt even de koffie brengen. Een leeg glas of bord wordt snel door een bedienede opgemerkt en er wordt gevraagd of er nog iets moet komen. Attent en scherp, hoewel als ze bij je staan geven ze de indruk alle tijd voor je te hebben.
Q1991 .
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2014
Wat een heerlijke broodjes hebben ze hier! En wat een keus! Zeker voor ieder wat wils, ook wraps, verse soepen en ander lekkers. Ik ga hier erg vaak naartoe en de bediening is echt super vriendelijk! De prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend, je krijgt zeker waar voor je geld. Het is er vaak druk, vooral op zaterdag, maar er is altijd wel een plekje te vinden. Vooral op het terras is het gezellig of binnen op de banken. Voor een lekkere lunch of een gezellige borrel raad ik dit gezellige cafe aan de Oude Markt iedereen aan!
Rinskev .
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2013
Na 20 jaar heb ik weer eens in De Kater gegeten. M'n partner kreeg een stoofpotje wat hem prima smaakte. Vlees was heerlijk gaar, genoeg frietjes (ook goed van smaak) en salade. Zelf had ik spiezen met kipsaté: grote portie! Smaakte prima en de atjar en salade ook. En dat voor zo'n prijs. Helaas vond ik de ambiance kitscherig: wel heel veel spiegels. Maar verder is het er gelukkig nog altijd heel gezellig, vooral ook vanwege verschillende genaraties (oud en jong) die aan de tafeltjes zaten. Muziekkeuze was ook leuk: jaren 80. Ik hoop terug te komen.
Monique .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Nadat we anderhalve week van te voren hadden gereserveerd kwamen we er bij aankomst achter dat we niet op de lijst stonden. Gelukkig werd er snel wat geregeld en konden we alsnog binnen 10 minuten aan tafel. Een ronde plastic tafel met dito stoelen pal voor de keuken. Hmmmm dit beloofde niet veel goeds. Toch bleek dit achteraf een rustige plek daar het voorin erg druk en vooral rumoerig was. Eten voor de mannen onbeperkt spareribs.
Vooraf stokbrood met kruidenboter. Spareribs waren prima goed gegaard en een heerlijk sausje. De bediening vroeg met regelmaat of er nog wat bij moest komen. Kijk dat noemen we onbeperkt! Ikzelf een wrap met kip. Deze was goed bereid hoewel ik wat rauwkost miste op het bord. De friet was te zout en dan bedoelen we echt zout! Bijna niet eetbaar en dan is € 2,80 veel voor friet. Bediening zoals gezegd vriendelijk en snel. Al met al een gezellige gelegenheid om te eten lekker en simpel.
We komen terug aangezien de prijs ook aantrekkelijk was. Met 4 personen €63,80, zonder voor en nagerecht.
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2013
Dit gezellige grandcafe op de Oude Markt heeft een prachtig en deels verwarmd terras, maar door het wat killere weer besloten wij om binnen te gaan zitten. Wat men daar een paar jaar geleden aan het interieur heeft gedaan tart elke fantasie, en dan niet positief. Een foeilelijk spiegelplafond en lelijke tafels met plastic oncomfortabele stoeltjes. Gelukkig zijn er een paar plaatsen niet aangetast en wij gingen bestellen.

Vooraf nachos "Kater" om te delen: simpel maar lekker en vooral véél! Daarna had ik een griekse wrap en dame een salade carpaccio. Verwacht hier geen haute cuisine of liflafjes-a-gogo show, maar dit is gewoon eerlijk grandcafe eten. De buik vol voor een avondje stappen.

Zeer vriendelijke bediening die goed past bij een zaak als deze.

2 personen, 2 gangen incl drank en fooi: 44 euro
Wouter90 .
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2012
Paar weken geleden gegeten bij de Kater met een groepje van drie mensen. De bediening is prima en je krijgt door de adequate service wel een welkom gevoel. Wij zaten achterin het restaurant vlakbij de deur naar de toiletten. Met een grote muur tussen ons en de bar denk ik dat we toch op een mindere plek in het restaurant zaten.
Enfin, het gaat toch om het eten, en dat was wel goed in te nemen. Als voorgerecht grote garnalen in knoflookolie. Simpel maar wel lekker! De spareribs als hoofdgerecht was erg veel, maar ook erg lekker gelukkig! De biefstuk en de varkenshaas waren ook prima. Als dessert een limoenparfait; Jammie!
Prijs/kwaliteit is in mijn optiek goed in balans. Kortom, lekker gegeten + een iets minder mooie zitplek = Een dikke voldoende!
Hakunamatata .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2012
Vlotte ,vriendelijke bediening.
Behulpzaam.
Goed bereid vlees.Zowel de Sate als de biefstuk waren perfect.Zeer betaalbaar,veel studenten op het terras maar ook gezinnen.