De Kastanje

Grote Kerkstraat 12 8601 ED Sneek Nederland Kaart

Over het restaurant De Kastanje

Binnen in de tuin

Uniek in de binnenstad van Sneek is de binnentuin van de Kastanje. Met de seizoen mee wisselen ze hier moeiteloos binnen de Franse keuken: denk aan coquilles en malse tournedos. Enigszins verscholen achter de kerk, maar de lounge en jazz muziek trekken de aandacht. Met zo'n fijne ambiance is het vieren van een trouwerij hier zo gek nog niet!

Meer informatie over restaurant De Kastanje

Maandag 17:00 - 23:30
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

Jouw recensie over het restaurant De Kastanje

Heleen C.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
wachttijd bizar lang! 19.05 binnen en pas om 21.42 het eten! Best lekker maar de trek was toen wel over. Geen aanrader.
Charlie M.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Zijn al een aantal malen bij de Kastanje geweest. Kleine kaart met zeer goede gerechten. Uitstekende Heek en smakelijk vegetarisch gerecht. Wel leek de scherpte in de bereiding iets minder tov de vorige malen. vorige keren zeer goed nu goed. Inrichting kan wel wat aandacht gebruiken en doet wat achterhaald aan.
Kom hier zeker weer terug.
Marijn G.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Sfeervol restaurant en aardige bediening. Waar voor je geld. Je gaat zeker niet met honger naar huis! Zou de Kastanje zeker wel aanraden
T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Eten was goed en wachttijd niet te lang. Paar dingen die het nog net iets “feestelijker” kunnen maken; even jas aannemen of in ieder geval aanbieden. Verder zijn je gasten het belangrijkste, tafel(s) afruimen van net vertrokken gasten kan even wachten. Je wachtende gasten zijn belangrijker maar over het geheel dus prettige ervaring.
Joost N.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2018
Een gezellig restaurant met een overzichtelijke kaart met mooie gerechten. Geen spektakel, maar wel goede ingrediënten en met zorg bereid. Porties zijn royaal. Zeer gastvrije ontvangst.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Eten was redelijk tot goed. Prettige bediening.
Diana B.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
prima, voor nu geen feedback nodig. We komen regelmatig bij de Kastanje en genieten volop. Puntje van aandacht is misschien het klimaat, even wat meer ventilatie zou beter zijn.
B.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
vriendelijke bediening en voortreffelijk eten. Goed gastheerschap. Alle reserveringen waren buiten gepland en dat was heerlijk met het warme weer.
H.J. B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
gelukkig plaats buiten, vriendelijke bediening wijnadvies was goed, zou benieuwd zijn naar de rode wijn wegens de beperkte vooral niet Franse wijnkaart.
Annelies V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2018
Onvoorstelbaar hoe je het voor elkaar krijgt om zo slecht te koken. Geen van de gerechten was te eten. Buikspek bestond uit alleen maar vet. Aangeboden alternatief van SteakTartare ook laten staan. Vreemde kleur en smaak. Spring rolls smaakte als koude loempia. En ga zo maar door. De positieve recensies op Iens doen mij sterk twijfelen aan de waarde van deze recensies. Of de kok had gewoon een slechte avond en badfen wij pech. Ik bad te doen met de meisjes in de bediening. Ze deden hun best maar konden niet veel doen aan de belabberde kwaliteit van het eten.
Arthur E.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2018
De hoge beoordelingen op IENS hadden ons doen besluiten om eens bij dit restaurant te gaan eten. Het zit er gezellig uit en wij zaten in de tuin. We bestelden 1 jus d ‘orange en een glas Chardonnay. Helaas was (zoals in veel restaurants) de Chardonnay veel te koud. Vervolgens kregen wij een amuse en die bestond uit een paar kleine blokjes tomaat in een dressing. Ik moet zeggen dat ik wel eens een betere amuse heb gehad….

De kaart is er klein en er is weinig keus. Dat is niet zo bezwaarlijk maar de serveerster ging mij uitleggen welke gerechten er niet beschikbaar meer waren. Een alternatief werd niet geboden. Een misser want zo bleef er niet veel te kiezen over!

We hadden een combinatie van coquille st. Jacques en Gamba met crème van chorizo, mousseline van doperwtjes en salade van venkel en snijboon. Echter de coquille st. Jacques waren niet beschikbaar en in plaats hier van kregen we ‘extra’ gamba’s geserveerd. Er lagen maar liefst 4 gamba’s op mijn bord en heel veel salade van venkel. Brood en boter ontbrak en toen ik hier een opmerking over maakte kreeg ik te horen dat ik dat los moest bestellen. Volgens de ober werd hier wel toast bij geserveerd. Deze heb ik echter niet op mijn bord aan getroffen…

Het hoofdgerecht was gebakken poon (het enige visgerecht dat besteld)kon worden) en was goed gebakken. De tuinbonen als garnituur zijn niet een ieders smaak. Jammer. Voor het nagerecht moesten we veel te lang wachten en als klap op de vuurpijl kreeg ik van iemand van het Leger des Heils nog een collectebus onder mijn neus geduwd....

Smaken verschillen maar voor ons blijft het bezoek aan de kastanje Sneek eenmalig.
Kok K.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
De sfeer in dit restaurant is uitstekend, goede gastheer en een goed advies. We hebben heerlijk gegeten. De wijn was uitstekend. Kortom: We komen hier zeker terug.
Margriet V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2018
We hadden een heerlijke avond op het terras van restaurant De Kastanje. Mooie gerechten, bijpassende wijnen en uitstekende bediening. Kortom.....een prachtige avond!
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Volgens mij hebben wij nu het beste restaurant van Sneek ontdekt!
Wouter W.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Tip: de chateaubriand voor 2 personen is formidabel
Mariska S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Zelden tot de laatste kruimel alles opgegeten, omdat t gewoon te lekker was! Goede porties, alles was tot in detail kloppend en goed. Kortom: aanrader!
Jan-Ria L.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Het 3 gangen menu buiten de was voortreffelijk. We hebben ervan genoten. Het was een gezellig avondje uit eten
Elk jaar als we met de boot langs komen gaan we langs in de Kastanje.
Gwen V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
Heerlijk gegeten in de gezellige binnentuin! Echt een avondje uit!
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Het was prima in orde en gezellig en zeker voor herhaling vatbaar. Het eten was van prima kwaliteit. Ook goed aangedacht dat een van de twee lactose vrij moest zijn.
Gert V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2018
Heerlijk gegeten. Restaurant zat helemaal vol, daardoor wat rumoerig. Prima en attente bediening. Zeker voor herhaling vatbaar.