De Kastanje

Grote Kerkstraat 12 8601 ED Sneek Nederland Kaart

Over restaurant De Kastanje

Binnen in de tuin

Uniek in de binnenstad van Sneek is de binnentuin van de Kastanje. Met de seizoen mee wisselen ze hier moeiteloos binnen de Franse keuken: denk aan coquilles en malse tournedos. Enigszins verscholen achter de kerk, maar de lounge en jazz muziek trekken de aandacht. Met zo'n fijne ambiance is het vieren van een trouwerij hier zo gek nog niet!

Meer informatie over restaurant De Kastanje

Maandag 17:00 - 23:30
Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag 17:00 - 23:30

• Af te huren , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Bij de Kastanje kan je heerlijk eten! Het is n sfeervol en erg gezellig restaurant! Borden zijn prachtig opgemaakt en t smaakt voortreffelijk! En n pluim voor de bediening!!!!
Bennie V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Heerlijke gerechten van goede kwaliteit. Sfeer is prettig, fijne muziek. Tevens goede service.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Wat een toprestaurant. De bediening uiterst vriendelijk, het eten waanzinnig. Ze schuwen niet combinaties te proberen, zwarte olijf/witte chocola krokantjes. Heerlijk weekmenu gehad. Gepocheerde gamba, met gebakken chorizo, venkel, tomaat en een super lekkere garnalenbisque als voorgerecht was een veelbelovende start. Als hoofdgerecht, Flanksteak met knolselderij en chocola en een madeira-jus. Het vlees super mals en met de knolselderij en jus een passend vervolg op het geweldige voorgerecht. Het is natuurlijk ook niet te verbazen dat het dessert net zo geweldig is als de twee vorige gangen. Een bavarois van peer, anglais van pisang ambon, gel van stoofpeer, het krokantje van witte chocola en zwarte olijf en overheerlijk tonkabonen-roomijs. Wat een geweldige avond hebben wij gehad, wat door de alleraardigste bediening uiteraard niet mogelijk zou zijn geweest. Begrepen dat er binnenkort een nieuwe kaart in gaat. Wij zijn benieuwd en komen zeker binnenkort de nieuwe creaties van het team de kastanje proberen.
Topzaak in sneek.
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Het was een heerlijke avond. Het eten was kwalitatief erg goed en de service was voortreffelijk. Het is echter wel erg chique, dus aankomen in een spijkerbroek is geen aanrader. Verder waren de tarieven erg hoog, maar je krijgt wel waar voor je geldt. Een aanrader!
Lucy B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Onlangs hier gegeten, over het algemeen was de keuken goed. De aperitief 'Aperol spritz' was matig van smaak, smaakte naar bronwater (geen goede verhouding) Het voorgerecht de "tapas proeverij' voor 3 personen was lekker, helaas was het broodje gevuld met warme brie veel te hard gebakken, toen we daar een opmerking over maakte was het antwoord " het is eigengebakken brood " slaat natuurlijk nergens op. Hoofdmenu was voortreffelijk, ik nam de eendenborst en mijn tafelgenoten de spareribs. De koffie na met lekkernij was goed.
Bij aankomst konden we kiezen uit 2 tafeltjes, allebei dichtbij de keuken. De keukendeur waar veel gebruik van werd gemaakt klapte en piepte, was behoorlijk storend. Al met al was ons etentje niet wat we ervan hadden verwacht, heel jammer want wij hadden iets te vieren en al ruimschoots van tevoren een tafeltje gereserveerd!
Mmsikkes .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
We hebben heerlijk gegeten, we hadden een prima plek buiten, de bediending was heel goed en vriendelijk, dus dik tevreden.
Yoram I.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten, verrassende gerechten met vriendelijke bediening. Aanrader voor een ontspannen avondje uit eten.
Edwina D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2016
Fantastische avond gehad, zowel qua eten, wijn, sfeer en bediening. Een echte aanrader! Ze beschikken ook over een terras, maar helaas was het niet warm genoeg om buiten te eten. Een goed restaurant in hartje centrum, met goedkope parkeergelegenheid op zeer korte afstand.
Maurits S.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Gisteren bij De Kastanje gegeten. Er stond een groot bord buiten met, onder andere, mosselen aangeprezen als de 'Catch of the Day'. Toen ik die bestelde kwam er: "Ja, die heb ik niet meer, net de laatste portie verkocht. Daarom heb ik ze niet genoemd." We bestelden tapas als voorgerecht, mijn vrouw de gegrilde groente en ik de vis.
Er kwam een zeer smakelijk en veel belovend 'groetje uit de keuken'. Een crémeux van tuinboontjes met een schuim van buikspek.
Toen een overdadige tapas met veel verschillende smaken. Na enig wachten kwamen de hoofdgerechten. Die waren te vet en op de vis had minder zout gemogen.
We zaten vol en hebben het er bij gelaten.

O ja, voordat ik het vergeet. Wanneer gaan mensen hun mobieltje nou eens op stil zetten en, als ze niet kunnen wachten met bellen, wanneer gaan ze dan eens zonder stemverheffing converseren?
J.h.willemstv .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Maandmenu gekozen. Het was super lekker, heel verrassende combinaties in de gerechten. En alles prachtig opgediend. De bediening was heel vriendelijk.
TReitsma68 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Super lekker gegeten, wederom. We gingen voor het chefs menu. Als groet uit de keuken kregen we een pannacotta van zoete aardappel, met super krokante kaantjes. Als voorgerecht kregen we een salade van granaatappel en asperges met gerookte makreel en ijs van aubergine. (Nu ik het zoopschrijf doe ik het echt te kort, want het was echt voortreffelijk). Het hoofdgerecht was ontzettend zachte runder entrecote met truffel boter. En als nagerecht kregen we carpaccio. Watermeloen carpaccio wel te verstaan, met ijs zo ontzettend lekker! Witte wodka sorbetijs. Waar je bijna aangeschoten de deur van uit loopt. Echt subliem! Een geweldige avond gehad met complimenten voor de gastheer en vrouw en het super keuken team
Joke_dehoop .
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2016
Heerlijk gegeten!! Een hele goede proeverij van tapas als voorgerecht, echt een aanrader.
Binnentuin ziet er sfeervol uit, een mooi restaurant met goede bediening met veel kennis.
Zeeuwmeeuw .
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2016
In één woord: Geweldig! Werkelijk niets op aan te merken. Heerlijke gerechten, uitermate vriendelijke mensen, mooie entourage. Wij hebben genoten van ieder moment.
Verrassende gerechten, allemaal even lekker.
Michelin: Ga hier eens even langs. Hier vallen wel een paar sterren te vergeven.
Fedde S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
De kastanje is een goed en net restaurant. Aller eerst was het bedienend personeel buitengewoon aardig. We werden netjes ontvangen en naar ons plekje gebracht en alles werd beleefd maar ook niet te officieel (ruimte voor een dolletje) verteld en uitgelegd. Als voorgerecht hebben we de tapas genomen. Dit was erg lekker, maar ook een redelijk grote portie. Als hoofdgerecht hadden we de lamsoesters en een tournedo. Allebei erg lekker en een normale portie. Met het enorme voorgerecht hadden we helaas geen ruimte meer voor een toetje. Dit had misschien iets minder moeten zijn. Maar het was allemaal erg lekker en goed, dus ik raad de kastanje zeker aan.

Bedankt voor de goede avond!
Suz1985 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Heerlijk gegeten! Vis van de dag; Zalm met daarbij asperges en krieltjes.
Als nagerecht had ik sweet & sour en mijn man de crème brulee, beiden heerlijk en de porties waren precies goed.
En daarbij niet te vergeten goede service van de gastheren.
Topavond!
E_visser .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk met 5 personen gegeten. 4 x menu van de dag (stukje gerookte paling (voor), gegrilde eendenborst (hoofd) en verrassing van de chef, proeverij (na). 1 × trio van zalm (voor) en gegrilde kalfsoester (hoofd). Alles top.
Service was prima, al had met name het nagerecht wel eerder mogen komen, maar de hele zaak zat vol, dus dat voer ik dan maar op als excuus.
Wel een minpunt, was een groep met een paar kinderen. Absoluut niets tegen kindere, maar wel als ze door de zaak lopen. Nu is de Kastanje geen Michelin-restaurant met bijbehorende prijzen, maar het is ook zeker geen eetcafé. Voor dit geld hoop je met volwassenen iets rustiger te zitten en daar zou het personeel wat mij betreft wel een rol in kunnen spelen.
Beste familie Visser, hartelijk dank voor uw vriendelijke woorden. U heeft een heel goed punt voor wat betreft de kinderen; dit zat ons ook dwars. Misschien moeten wij als restaurant hier eerder wat van durven te zeggen.
Wij stellen uw beoordeling zeer op prijs, en wij verwelkomen u graag weer een volgende keer!

Reactie van proever:

Beste Kastanje,
Mooie professionele reactie, we komem zeker nog terug
A.atsma .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Heerlijk gegeten samen met mijn dochter. De ontvangst was hartelijk en vriendelijk.
Vooraf hadden we samen één broodplankje Kastanje wat voor ons meer dan genoeg was. Het brood was heerlijk vers. We hadden als hoofdmenu asperges met ham en ei in boter met krieltjes.
Het smaakte Voortreffelijk. We dronken er heerlijke Chileense Chardonnay bij.
We sloten af met een thee en een Sneeker koffie en gelukkig zat daar niet zo'n kwak slagroom op, precies genoeg en naar mijn smaak.
Het is een gezellig en sfeervol restaurant in het centrum van Sneek, waar je heerlijk kunt eten.
We komen zeker een keer weer!
Jemoje .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Prima restauran heerlijk gegeten en gedronken hele fijne en prettige bediening een aanrader voor iedereen vooral de kleine attenties erbij doen het heel goed.
Hartelijk dank voor uw compliment! Graag tot ziens!
Ttlteigeler .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
was dik in orde en lekker gegeten zat heel gezellig met zes mensen aan de ronde tafel is voor herhaling vatbaar dus we komen vast wel weer eens eten
Tjallien S.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
We hebben genoten van een avondje Kastanje. Een warm welkom door de gastvrouw en gastheren . We konden plaatsnemen op ons favoriete plekje, nl in de bankjes. Als starter een heerlijke amuse, daarna een broodplankje met super vers en dus nog warm brood. De voorgerechten een carpaccio en gecarameliseerde paling waren ook heel lekker. En als hoofdgerecht de chateaubriand MJAMMIE! De sfeer is warm. De medewerkers professionals op en top. Wij kunnen de kastanje van harte aanbevelen.