De Kas

Meer informatie over restaurant De Kas

Jouw recensie over het restaurant De Kas

Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Een ervaring als deze dient gedeeld te worden. Gisteravond na mijn buluitreiking heb ik gegeten bij restaurant De Kas samen met mijn ouders, beste maat & vriendin en mijn eigen vriendin.

Mijn moeder had wat dieet wensen zoals een fruit- en notenallergie naast dat ze het liefst geheel vegetarisch eet. Geen enkel probleem! De bediening was zeer attent, op alle vlakken overigens. Vaak nog even gecontroleerd of bepaalde ingrediënten dan wel of niet OK waren, echt top!

De gerechten waren heel erg goed, de wijn die erbij ging eveneens. Als ik echt een zeurpiet ben vond ik alleen bij het tweede gerecht de wijn minder, die was net niet ... naja het eerste gerecht was gewoon zo goed dat de lat denk ik gelijk omhoog ging (laat even staan dat alle gerechten top waren hoor).

5 gerechten, een fantastische kaasplank met zintuig prikkelende kaasjes en een toetje met in chocolade saus 'gefeliciteerd'. Tja, ik was in mijn nopjes al toen ik naar binnen kwam en al helemaal toen ik naar buiten ging. Mensen van De Kas: bedankt voor deze fantastische culinaire ervaring, gastvrijheid en soepele houding t.o.v. eisen etc. Jullie waren de kers op mijn diploma, die smaakte hierdoor nog beter. Dit is eveneens de mening van mijn tafelgenoten, die waren er ook helemaal weg van.
Moes B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Extreme tegenvaller. Vier van de vijf gangen zijn koude gerechten. Smaken schieten alle kanten uit, geen enkele balans. Voor die prijs had ik veel meer verwacht. De akoestiek laat trouwens ook te wensen over. Heel geluidruchtig. Niet voor herhaling vatbaar.
veba .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Mooie/leuke inrichting, prima sfeer (overwegend zakelijk publiek), heerlijk eten (!), maar wat een dramatisch slechte service. De gastvrouw was bijna eng te noemen, zo onvriendelijk. De rest v/d bediening was véél te onervaren/onkundig voor een restaurant met deze pretenties. Van de helft van onze groep werd bij binnenkomst de jas aangenomen; de andere helft stond ruim 5 min. verloren te wachten voor een gesloten garderobe-hok. Toen we vroegen naar het wijnarrangement, antwoorrde de ober ongevraagd dat de huiswijn wel een prima keuze was (oké, dan geen arrangement dus??). Wijnglazen werden niet bijgevuld, we moesten (nogal opgelaten) zwaaien om iets te kunnen bestellen. Na drie keer tevergeefs om een extra wijnglas te hebben gevraagd, is een tafelgenote uiteindelijk zelf maar een glas gaan halen bij de bar (haar gerecht was inmiddels al koud). De gerechten werden herhaaldelijk uitgeserveerd terwijl de helft nog even buiten stond (zomer). De tafels plakten zo erg, dat je drinken uit het glas spilde bij het lostrekken. Ga zo maar door. Tot slot nog een vervelende mis-telling van de deels contant, deels met pin betaalde rekening. Dit werd heel vervelend opgepakt. Al met al onacceptabel voor een restaurant met "ster-potentie". Wij komen i.i.g. nooit meer terug.
Linda F.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Heerlijk geluncht. Bijzondere gerechten en combinaties met een heerlijke smaaksensatie op een mooie plek en prachtig opgediend.
Eleonora B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Gewoonlijk schrijf ik geen recensies, maar nu wil ik heel graag onze goede ervaring delen: Wij hebben bij De Kas aan de Chef's Table gegeten voor de verjaardag van mijn vriend. We hebben een heerlijke avond gehad: het eten was subliem, elke gang weer een smaaksensatie, het personeel ontzettend vriendelijk en ze wisten een juiste balans te maken tussen contact met ons en ons lekker bij onszelf te laten genieten van het eten, de ambiance (helemaal aan de bijzondere chef's table) is heel mooi. De nieuwe eigenaren weten het eten naar een topniveau te brengen. Wat mij betreft een Michelin-ster waardig!! Bedankt voor een heerlijke avond!!
Antoniusmagirus .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
We gingen met grote verwachtingen (website en prijs) naar De Kas, maar helaas viel het wat tegen. Het restaurant zit in een prachtig gebouw en groenten uit eigen kas sprak ons erg aan. Het is echter een grote ruimte wat invloed heeft op de sfeer en vooral op het geluid. De bediening was erg vriendelijk en netjes. Het eten viel ons tegen. We hadden meer verfijning verwacht en vooral meer smaak. De smaken waren vrij vlak en weinig creatief. Het smaakvolle soepje vooraf van o.a. Bleekselderij met lavas en appel beloofde veel goeds, maar alle gerechten die volgden waren een beetje een ratjetoe van smaken. De bijpassende wijnen waren prima. Dit al maakt voor ons dat prijs en kwaliteit niet in verhouding staan. Desondanks hebben we een fijne avond gehad in de Kas.
M S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Hele mooie locatie in een kas! Met mijn partner gegeten om een speciale dag te vieren.

Onze dietwensen hadden we van tevoren doorgegeven en werd netjes op gelet.

Wij vonden de gerechten en de passende wijn echt een mooie combinatie! Sommige gerechten een beetje te vlak van smaak maar daar is ook wel wat op te zeggen dan je het verse product in zijn natuurlijke vorm proeft.

Voor ons was het een geslaagde avond!
M S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Hier geweest met mijn partner om iets te vieren op een mooie locatie!

Onze dietwensen werd goed rekening mee gehouden en het eten was smakelijk! Sommige gerechten voor mij wel iets vlak maar voor mijn partner perfect... vers product op zijn natuurlijke smaak heeft ook wel iets.

Voor ons was het een geslaagde avond!
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Afgelopen weekend hier gegeten. Eten bestaat uit diverse culinaire hapjes die allemaal erg smaakvol zijn. Ten opzichte van andere wat luxe restaurants springt dit restaurant er niet speciaal nog eens tussenuit, wat je voor een prijs van 100 euro per persoon wel zou verwachten. Vandaar gewoon een mooie 8 voor wat het eten betreft.
De bediening was zeer professioneel, bovengemiddeld zelfs.
Verder zit de locatie er erg mooi uit, ik zou hier een 8,5 voor geven. Echter is er alleen de mogelijkheid voor 'ronde getallen' vandaar dat ik toch voor de 8 ga. Het is een zeer nette mooie locatie maar wel erg groot. Niet zozeer een knusse of romantische locatie dus, maar gewoon erg mooi. Zeer geschikt ook voor een zakelijk diner.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Na jaren weer eens in en bij De Kas gegeten. De locatie is zeker in de zomer geweldig. Prachtige wolkenluchten trekken voorbij terwijl het langzaam donker wordt en we comfortabel tafelen. De formule van een dagmenu bestaande uit drie voorgerechtjes, hoofd- en nagerecht is een feit en op de kwaliteit van de ingrediënten is weinig af te dingen, maar de keuken moet veel beter kunnen. Het smaakpalet is ronduit vlak en de portionering van de groenten is te karig. Dat laatste geldt ook voor het kaasplateau met drie te kleine stukjes kaas. De bediening is zeer jong, vriendelijk en onervaren. Zo was volgens de een het hoofdgerecht parelhoen, volgens een ander polderhoen en een derde, die het gerecht op tafel zette had het over polderhen. De wijnkaart is dik in orde en dat gold ook voor de aanbevolen Vernaccia. Een toplocatie als De Kas verdient meer inspiratie in de keuken en groentjes op het bord en meer aandacht voor kennis en kunde van de bediening.
ro-a .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Propositie 'gewoon eten zonder opsmuk' past niet bij prijs-kwaliteit; te duur. Exterieur en locatie zijn prachtig. Binnen zitten opvallend veel toeristen in hun kloffie in een enorme ruimte; voelt daardoor een beetje goedkoop. Bediening lijkt soms een tikje onervaren; uitleg concept ontbreekt bij plaatsnemen, als thee wordt zonder vragen muntthee geserveerd. Hoofdgerechtje is wat droog (vis, aardappel, groenten, geen saus) en is wat liefdeloos in elkaar gezet. Het gerecht mist voor deze prijs wat harmonie in smaak en is te weinig creatief.
Jacyntha S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Een tien voor het decor, want dit is toch echt wel een van de meest bijzondere restaurants van Amsterdam! Ook een tien voor de service. We werden vriendelijk welkom geheten en mochten meteen een rondje maken door de kleine kas. De rest van de avond super geholpen, goede uitleg over de gerechten en advies over de wijn. De voorgerechten waren erg goed. De smaak van alle groentes knalde er echt uit. Het hoofdgerecht vond ik heel verrassend en smakelijk, al had het vlees zelf iets meer op smaak gemogen. Het dessert sprak ons niet zo aan dus gingen we voor de kaasplank met 3 Hollandse kazen. Goeie keuze! Heerlijke avond gehad.
frankiepankie .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
De sfeer en locatie van de Kas zijn top. Vooral de aanwezigheid van een daadwerkelijke groentekas in actie geeft net wat meet cachet en geeft al aan dat de zaak zich focust op groente. Het personeel is behulpzaam en legt de gerechten en wijnen uitgebreid uit. Wel was het in het begin vrij onduidelijk wanneer we zouden starten met eten en hoe dat verder zou verlopen.
Het eten zelf was wisselend. We aten 4 gangen, startend met een zeer verrassende soep gevolgd door een mager tussengerecht en een hoofdgerecht met interessante maar wel eenvoudige smaken, dit laatste ook met het dessert. Wij namen een wijnarrangement en vooral de rode wijn (welke opzichzelf nauwelijks te drinken was) paste goed bij het hoofdgerecht en bracht het geheel in balans.
Eten bij de kas is standaard relatief prijzig en een voelt een tikkeltje haute cuisine aan. Toch zijn de combinaties en ingredienten in de gerechten vrij simpel, dat is jammer want op dit prijsniveau zou ik net iets meer verwachten.. De wow factor ontbrak.
Zeker aan te raden om eens te proberen, alleen al voor de locatie opzich, maar voor mij geen blijvertje.
Grytsje66 .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Vers, vers, vers en lekker, vlees gerechtje iets minder, was een beetje teleurgesteld. De vis daarentegen van mijn tafel genoot was heerlijk.
De wijnen vind ik wat minder, aardig aan de prijs en niet direct bijzonder
Henk234 .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Uitstekend gegeten bij restaurant de Kas. Mooie gerechten waarin groenten centraal staan, van begin tot eind waren we zeer te spreken over de kwaliteit van eten en de vriendelijke service. Van de mooie komkommersoep, heerlijk tussengerecht tot het lekkere dessert. Een fijne avond! De locatie is prachtig, leuk om na het eten door de kas te lopen.
Matthijs K.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
heerlijke lunch, top bediening, persoonlijk en leuke flair. kwaliteit eten is echt top, smaak balans en presentatie verrassend, vanzelfsprekend staat groente centraal en dat is heel fijn.
Buiske B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Aan de Chef's Table gegeten in het prachtige restaurant de Kas. Super vriendelijke bediening en iedereen uit de keuken is wel even bij ons langs geweest aan de tafel. Alle gerechtjes waren perfect uitgebalanceerd en de passende wijnen werden door onze sommelier geschonken met een fijne uitleg. Na 7 gangen kregen wij van de chef de cuisine een rondleiding door de kassen en het restaurant en genoten wij onze laatste 3 gangen in het restaurant zelf om die sfeer ook te mogen proeven. Ik kan iedereen aanraden om een keer te eten aan de Chef's Table. Het is duur, maar echt 100% de moeite waard en het is leuk om een keer een kijkje te mogen nemen in de keuken. Je zult verbaasd zijn hoe rustig iedereen daar te werk gaat.
Ik kijk nu al uit naar een volgend etentje bij de Kas! Geweldig :)
Brigitte H.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Alles wat gezegd wordt over de Kas is waar! Prachtige ambiance, design en ligging. De ontvangst was vriendelijk en gastvrij. Ondanks de hoge ruimte is de akoestiek in de kas fijn. Een heerlijke tafel aan het raam werd ons geboden.
Warm zuurdesembrood, Italiaanse olijven en pittige koolrabi werden voor ons geserveerd. De bediening heeft duidelijk en enthousiast het menu van de dag uitgelegd en gevraagd of er dingen waren die we liever niet aten.
Na onze wijn gekozen te hebben kregen we al vrij snel ons voorgerecht: een lichte soep gevuld met schaaldieren, inktvis en verse groenten. Simpel maar fijn in balans.
Het tussengerecht wat volgde was een salade met venkel, een klein gerechtje met feta en hazelnoten...een gerechtje met uitersten maar oh zo lekker!
Het hoofdgerecht bestond uit kip gevuld met truffel, vergeten groenten en een soort van mashed potatoe. Alles was even lekker, licht en perfect op smaak.
Wij hebben een heerlijke avond gehad en komen zeker terug!
Adriaam .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Gelet op de goede recencies gingen wij met hoge verwachtingen naar De Kas, maar wij vonden het eten helaas tegenvallen. Het concept van het restaurant sprak ons erg aan, maar kwam naar onze mening niet helemaal uit de verf. De smaak van de gerechten was te simpel voor de prijs die je ervoor betaalt.

De bediening was in orde

Het gebouw waarin is het restaurant is gehuisvest is wel erg mooi, met het glazen plafond en de aangrenzende kas met groentes.

ToBeserved .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
“Alles wat groeit en bloeit en ons altijd weer boeit”

Lunchen in De Kas : prachtige lokatie , hartelijke ontvangst, frisse open ruimtes, geeft lucht en prikkelt de nieuwsgierigheid. Wat een succes formule , en al 15 jaar ! Waar Nederland langzaam groener wordt, zitten bij hen de worteltjes al heel erg diep . Een fantastische prestatie , die prima wordt ingevuld bij deze lunch . Veel groen , groente...alles eigen kweek en behandeling . Mooie opbouw in de lunchgerechten . de Amuse van hele rijpe tomaat was al erg lekker, na de witlofsoep met amandelen , kwam de kabeljauw met boerenkool en gefermenteerde knoflook.
Een stukje zwezerik , met truffel en cantharellen om van te smullen , maar het lekkerst voor het laatst bewaard : de Corvina-visbereiding ,heel goed op smaak , de groente prachtig gegaard en mooi gepresenteerd. Bijzonder leuke wijnkaart, net als de Kas niet de bekende weg in geslagen , maar een goede selectie wijnen juist om hun combinatie met deze keuken geselecteerd. We proefden een geurige , frisse mousserende Limburgse Riesling , de Chasselas van Dagueneau en een fruitrijke , soepele rode wijn van Pelaverga druiven , uit de Piemonte. Dankzij de voortreffelijke hulp en humor van Nathalie door de vele keuzes en mogelijkheden heen geholpen ! Bedankt ! We hebben genoten .