De Kas

Service8,1/10
Decor8,7/10
Antoniusmagirus . 1e beoordeling (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
We gingen met grote verwachtingen (website en prijs) naar De Kas, maar helaas viel het wat tegen. Het restaurant zit in een prachtig gebouw en groenten uit eigen kas sprak ons erg aan. Het is echter een grote ruimte wat invloed heeft op de sfeer en vooral op het geluid. De bediening was erg vriendelijk en netjes. Het eten viel ons tegen. We hadden meer verfijning verwacht en vooral meer smaak. De smaken waren vrij vlak en weinig creatief. Het smaakvolle soepje vooraf van o.a. Bleekselderij met lavas en appel beloofde veel goeds, maar alle gerechten die volgden waren een beetje een ratjetoe van smaken. De bijpassende wijnen waren prima. Dit al maakt voor ons dat prijs en kwaliteit niet in verhouding staan. Desondanks hebben we een fijne avond gehad in de Kas.
Annemarie K. Gastronoom (20 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Afgelopen weekend hier gegeten. Eten bestaat uit diverse culinaire hapjes die allemaal erg smaakvol zijn. Ten opzichte van andere wat luxe restaurants springt dit restaurant er niet speciaal nog eens tussenuit, wat je voor een prijs van 100 euro per persoon wel zou verwachten. Vandaar gewoon een mooie 8 voor wat het eten betreft.
De bediening was zeer professioneel, bovengemiddeld zelfs.
Verder zit de locatie er erg mooi uit, ik zou hier een 8,5 voor geven. Echter is er alleen de mogelijkheid voor 'ronde getallen' vandaar dat ik toch voor de 8 ga. Het is een zeer nette mooie locatie maar wel erg groot. Niet zozeer een knusse of romantische locatie dus, maar gewoon erg mooi. Zeer geschikt ook voor een zakelijk diner.
Rob V. Gastronoom (37 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Na jaren weer eens in en bij De Kas gegeten. De locatie is zeker in de zomer geweldig. Prachtige wolkenluchten trekken voorbij terwijl het langzaam donker wordt en we comfortabel tafelen. De formule van een dagmenu bestaande uit drie voorgerechtjes, hoofd- en nagerecht is een feit en op de kwaliteit van de ingrediënten is weinig af te dingen, maar de keuken moet veel beter kunnen. Het smaakpalet is ronduit vlak en de portionering van de groenten is te karig. Dat laatste geldt ook voor het kaasplateau met drie te kleine stukjes kaas. De bediening is zeer jong, vriendelijk en onervaren. Zo was volgens de een het hoofdgerecht parelhoen, volgens een ander polderhoen en een derde, die het gerecht op tafel zette had het over polderhen. De wijnkaart is dik in orde en dat gold ook voor de aanbevolen Vernaccia. Een toplocatie als De Kas verdient meer inspiratie in de keuken en groentjes op het bord en meer aandacht voor kennis en kunde van de bediening.
Ro-a . Bourgondiër (2 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Propositie 'gewoon eten zonder opsmuk' past niet bij prijs-kwaliteit; te duur. Exterieur en locatie zijn prachtig. Binnen zitten opvallend veel toeristen in hun kloffie in een enorme ruimte; voelt daardoor een beetje goedkoop. Bediening lijkt soms een tikje onervaren; uitleg concept ontbreekt bij plaatsnemen, als thee wordt zonder vragen muntthee geserveerd. Hoofdgerechtje is wat droog (vis, aardappel, groenten, geen saus) en is wat liefdeloos in elkaar gezet. Het gerecht mist voor deze prijs wat harmonie in smaak en is te weinig creatief.
Jaxs . Gastronoom (40 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Een tien voor het decor, want dit is toch echt wel een van de meest bijzondere restaurants van Amsterdam! Ook een tien voor de service. We werden vriendelijk welkom geheten en mochten meteen een rondje maken door de kleine kas. De rest van de avond super geholpen, goede uitleg over de gerechten en advies over de wijn. De voorgerechten waren erg goed. De smaak van alle groentes knalde er echt uit. Het hoofdgerecht vond ik heel verrassend en smakelijk, al had het vlees zelf iets meer op smaak gemogen. Het dessert sprak ons niet zo aan dus gingen we voor de kaasplank met 3 Hollandse kazen. Goeie keuze! Heerlijke avond gehad.
Frankiepankie . Fijnproever (7 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
De sfeer en locatie van de Kas zijn top. Vooral de aanwezigheid van een daadwerkelijke groentekas in actie geeft net wat meet cachet en geeft al aan dat de zaak zich focust op groente. Het personeel is behulpzaam en legt de gerechten en wijnen uitgebreid uit. Wel was het in het begin vrij onduidelijk wanneer we zouden starten met eten en hoe dat verder zou verlopen.
Het eten zelf was wisselend. We aten 4 gangen, startend met een zeer verrassende soep gevolgd door een mager tussengerecht en een hoofdgerecht met interessante maar wel eenvoudige smaken, dit laatste ook met het dessert. Wij namen een wijnarrangement en vooral de rode wijn (welke opzichzelf nauwelijks te drinken was) paste goed bij het hoofdgerecht en bracht het geheel in balans.
Eten bij de kas is standaard relatief prijzig en een voelt een tikkeltje haute cuisine aan. Toch zijn de combinaties en ingredienten in de gerechten vrij simpel, dat is jammer want op dit prijsniveau zou ik net iets meer verwachten.. De wow factor ontbrak.
Zeker aan te raden om eens te proberen, alleen al voor de locatie opzich, maar voor mij geen blijvertje.
Grytsje66 . Gastronoom (24 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Vers, vers, vers en lekker, vlees gerechtje iets minder, was een beetje teleurgesteld. De vis daarentegen van mijn tafel genoot was heerlijk.
De wijnen vind ik wat minder, aardig aan de prijs en niet direct bijzonder
Henk234 . Gastronoom (23 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Uitstekend gegeten bij restaurant de Kas. Mooie gerechten waarin groenten centraal staan, van begin tot eind waren we zeer te spreken over de kwaliteit van eten en de vriendelijke service. Van de mooie komkommersoep, heerlijk tussengerecht tot het lekkere dessert. Een fijne avond! De locatie is prachtig, leuk om na het eten door de kas te lopen.
Matthijs K. Gastronoom (16 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2016
heerlijke lunch, top bediening, persoonlijk en leuke flair. kwaliteit eten is echt top, smaak balans en presentatie verrassend, vanzelfsprekend staat groente centraal en dat is heel fijn.
Brigitte H. Fijnproever (7 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Alles wat gezegd wordt over de Kas is waar! Prachtige ambiance, design en ligging. De ontvangst was vriendelijk en gastvrij. Ondanks de hoge ruimte is de akoestiek in de kas fijn. Een heerlijke tafel aan het raam werd ons geboden.
Warm zuurdesembrood, Italiaanse olijven en pittige koolrabi werden voor ons geserveerd. De bediening heeft duidelijk en enthousiast het menu van de dag uitgelegd en gevraagd of er dingen waren die we liever niet aten.
Na onze wijn gekozen te hebben kregen we al vrij snel ons voorgerecht: een lichte soep gevuld met schaaldieren, inktvis en verse groenten. Simpel maar fijn in balans.
Het tussengerecht wat volgde was een salade met venkel, een klein gerechtje met feta en hazelnoten...een gerechtje met uitersten maar oh zo lekker!
Het hoofdgerecht bestond uit kip gevuld met truffel, vergeten groenten en een soort van mashed potatoe. Alles was even lekker, licht en perfect op smaak.
Wij hebben een heerlijke avond gehad en komen zeker terug!
Adriaam . Fijnproever (9 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Gelet op de goede recencies gingen wij met hoge verwachtingen naar De Kas, maar wij vonden het eten helaas tegenvallen. Het concept van het restaurant sprak ons erg aan, maar kwam naar onze mening niet helemaal uit de verf. De smaak van de gerechten was te simpel voor de prijs die je ervoor betaalt.

De bediening was in orde

Het gebouw waarin is het restaurant is gehuisvest is wel erg mooi, met het glazen plafond en de aangrenzende kas met groentes.

ToBeserved . Gastronoom (34 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
“Alles wat groeit en bloeit en ons altijd weer boeit”

Lunchen in De Kas : prachtige lokatie , hartelijke ontvangst, frisse open ruimtes, geeft lucht en prikkelt de nieuwsgierigheid. Wat een succes formule , en al 15 jaar ! Waar Nederland langzaam groener wordt, zitten bij hen de worteltjes al heel erg diep . Een fantastische prestatie , die prima wordt ingevuld bij deze lunch . Veel groen , groente...alles eigen kweek en behandeling . Mooie opbouw in de lunchgerechten . de Amuse van hele rijpe tomaat was al erg lekker, na de witlofsoep met amandelen , kwam de kabeljauw met boerenkool en gefermenteerde knoflook.
Een stukje zwezerik , met truffel en cantharellen om van te smullen , maar het lekkerst voor het laatst bewaard : de Corvina-visbereiding ,heel goed op smaak , de groente prachtig gegaard en mooi gepresenteerd. Bijzonder leuke wijnkaart, net als de Kas niet de bekende weg in geslagen , maar een goede selectie wijnen juist om hun combinatie met deze keuken geselecteerd. We proefden een geurige , frisse mousserende Limburgse Riesling , de Chasselas van Dagueneau en een fruitrijke , soepele rode wijn van Pelaverga druiven , uit de Piemonte. Dankzij de voortreffelijke hulp en humor van Nathalie door de vele keuzes en mogelijkheden heen geholpen ! Bedankt ! We hebben genoten .
Kees D. Gastronoom (19 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Echt vrolijk word ik van de Kas. Modern concept volgens de 80/20 regel, maar voortreffelijk uitgevoerd. Mooie bordjes, zgn vergeten groente in nieuw jasje (gefrituurde schorseneer), garing perfect, en geweldige interactie met de zwarte brigade - ze weten waar ze het over hebben (wat is een blanc de noir) en als even niet komen ze het terugmelden (inderdaad geen brie van Remeker). Neem vooral een glas witte wijn van Cabernet sauvignon! En de locatie spreekt voor zich.
BasCuijpers . 1e beoordeling (1 recensie) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Lekker gegeten, afwisselend maar niet opzienbarend. (behalve het boerenkoolijs - wat wel opzienbarend maar niet lekker is). Kabeljauw heerlijk, groenten goed, vlees mja... ging wel.
Bediening en ambiance prima.
YDoorn . Gastronoom (19 recensies) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Fantastisch gegeten, 3 gangen menu met kabeljauw als hoogtepunt. De Kas is altijd bijzonder en ze hebben een compleet eigen signatuur. Personeel erg vriendelijk. Ik kom hier graag terug.
Fleur Z. 1e beoordeling (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Het is een super mooie locatie en ambiance. Maar het eten voor ik zwaar teleurstellend. De hoofdrol in het eten is weggelegd voor de groenten, maar deze waren bij de eerste 3 gangen vrijwel hetzelfde (wortel, radijs, lof en nog meer verschillende soorten sla). De parelhoen die geserveerd werd bij het hoofdgerecht was heerlijk mals, maar daar is ook alles mee gezegd. De gerechten misten smaak en karakter. Het dessert was echter wel bijzonder lekker, eindelijk een gerecht waarbij er geexperimenteerd was met smaken: peer, crumble en saffraan.
Ik vond het al met al zeker geen 50 euro waard.
De service was wel top, van het moment van binnenkomst tot het vertrek.
Filosoof75 . Fijnproever (5 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Voor ons de eerste kennismaking met de Kas. Prachtige ambiance, modern en strak maar buitengewoon sfeervol. Personeel van de eerste tot de laatste minuut bijzonder attent, vakkundig en vriendelijk. De formule zorgt steeds voor een verrassing, want er is geen kaart. Je kiest het aantal gangen en dan afwachten. Bij ieder gerecht een korte uitleg, zonder pedant te worden. Van iedere gang of tussengerecht wordt iets bijzonders gemaakt, waarbij de hoofdrol is gereserveerd voor groenten, zonder daarbij vlees en vis tekort te doen. Gerechten van hoge kwaliteit evenals het wijnarrangement. Topavond gehad.
Clara S. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2015
Heb hier gisteravond heel smakelijk gegeten. De bediening was goed en snel. Prachtige locatie en heel leuk concept. Zou fijn zijn als er een toch een beperkte keuze mogelijk is, al is het maar het hoofdgerecht. Dit is nu alleen mogelijk wanneer je aangeeft een bepaald iets absoluut niet te eten. Verder was het echt top!
Pravind B. Gastronoom (57 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Prachtige locatie, geweldige inrichting en ambiance. Echter.. het eten (al of niet afgezet tegen de prijs) is weinig bijzonder. Op het dessert na was iedere gang een kleine (of grote) teleurstelling. De groente was lauw/slap, vlees (parelhoen) kan malser en sappiger, bouillon niet bijzonder..

Bediening is uitstekend! Vriendelijk en attent en makkelijk om contact mee te maken.

Vanwege de mooie locatie en prachtige inrichting kom ik ondanks alles graag nog een keer terug.
Eline A. 1e beoordeling (1 recensie) 5 /10
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Ontzettend leuke opzet maar zoooo..... jammer..... Je legt op een maandagavond € 100,- per persoon neer en dan moet je maar afwachten wat je voorgeschoteld krijgt; halfbakken of rauwe groenten -maar dan wel uit eigen kas- zzzzzzzzz....doe er dan wat mee.. Ik heb een (1 !!!!!) coquille voorbij zien komen en een taai stukje varkensvlees waarvan het personeel niet eens kon vertellen wat het was of te verlegen was te zeggen dat zij het stiekem ook slecht vinden... Gelukkig heb ik geen dessert genomen want mijn tafelgenoot zit nog steeds in een jaw-lock..