De Kas

9,4

Jouw recensie over het restaurant De Kas

Peter D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2018
Bijzondere locatie en keuken. Een voormalige kas in de stad, die nog voor een klein deel als kas wordt gebruikt. De groenten worden nu - nog steeds zelf en biologisch - gekweekt in de Beemster. Vast menu dat kan worden aangepast aan bv allergieën en vegetariër met 5 of 6 kleine gerechtjes plus amuses. Geen keuzestress dus. We werden elke gerecht verrast door de combinaties en smaken: gepofte boekweit met amandel en druiven; koolrabi met Hollandse garnalen; eekhoorntjesbrood met een zachte eidooier; meiknol; malse kalfswang, ... Een zorgvuldig gekozen wijnarrangement die perfect past bij de gerechten. De enige misser is de Pinot Meunier, die proeft als een goedkope zure pinot noir. En dan kom je ook bij het enige minpunt: 8 eurootjes voor een glaasje wijn is over de top. Maar toch positief afsluiten: geweldig vriendelijk en deskundig personeel, die ook het recept van de heerlijke selderij pesto prijs geeft.
Nicky K.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2018
Fantastische locatie, alle gerechten waren stuk voor stuk smaakvol, een heerlijke avond. De aanbevolen wijnen een zaligheid. Lof voor de keuken!
Sjaan H.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2018
Het eten was super lekker, de bediening ontzettend vriendelijk, scherp en snel. We hadden een vrij moeilijke combinatie qua eetwensen (de een geen vis, die weer geen noten, die geen melk etc.) dat werd allemaal onthouden (uit het hoofd!) en bij elke gang wist - wie ons ook bediende - de eetwensen. Fijne relaxte sfeer. Ik kom terug :)
Bert B.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Het eten was ongelooflijk verrassend lekker. Prachtige combinatie met heel veel smaken samenkomend per gerecht. Echt een aanrader !
Ruben .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2018
Fantastisch eten. Maar bediening was slecht voorbereid, rommelig. Waarschijnlijk vakantiekrachten. Tafels staan te dicht op elkaar, geeft weinig privacy.
David M.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2018
Lange tijd niet meer in dit restaurant geweest en ten onrechte. Was beter dan ik in het verleden ervaren heb. Uitschieters zijn de vegatarische gerechten in het menu, met name het gerecht met aardpeer was een absolute topper qua smaak. Hoofd/vleesgerecht was aan de zoute kant wat jammer was.
Goed wijnarrangement. Alleen een Rioja was iets minder. De rest van de wijnen was goed en paste prima bij de gerechten. Vriendelijke en attente bediening.
Tjalle K.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
het eten was nieuw,lean,heel lekker,goed gedoseerd,origineel zeer mooie balans in alles...
aardige onpretentieuze bediening
iets te veel licht voor mijn oude tronie en ogen...
ik vond het een 9 waard all over
M P.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Nieuwe koks: wauw! Heel verrassend, super lekker eten. De Kas is terug! Zegt het voort, dit is mooi, eerlijk en creatief eten!

De service is goed.
De akoestiek blijft een uitdaging in een Kas, maar zelfs in de winter is het leuk om even te gluren bij de planten. En als je daar staat, krijg je direct uitleg en straalt de passie er van af bij het personeel.
Wendy V.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2017
Vrijdagavond met collega's bij dit restaurant wezen eten voor ons jaarlijkse kerstfeest. Vanaf ons eerste contact tot aan ons bezoek afgelopen vrijdag, heeft Roos ons geweldig geholpen.

We hebben ontzettend genoten en ook het menu was super. Als voorgerecht hadden we gepofte prei met rode mul, augurk en ui en ook de geroosterde aardpeer met rauwe champignon was heerlijk. Maar eigenlijk waren alle gerechten heerlijk en waren het hele goede smaakcombinaties.

Roos en haar mannelijke collega, sorry ik weet de naam even niet meer, deden zelf de bediening en waren ook onze contactpersonen deze avond. Alle gangen kwamen in een goed tempo door en ook de wijnen waren heerlijk.

Nogmaals Roos, maar natuurlijk iedereen van het team en de koks, heel erg bedankt voor de fantastische avond!
Anne H.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2017
Vooraf kregen we een lekkere amuse en zelfgemaakte dips met tapioca crackers. Het 5 gangendiner zag er fantastisch uit. Elke gang was smakelijk, de ene iets spannender dan de ander, maar het totaal plaatje klopt hier. Het is ook heel verfrissend dat groente de basis van elk gerecht. Met bijbehorend wijnarrangement hebben wij ontzettend genoten hier. Aanrader!
Vincent V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Een ervaring als deze dient gedeeld te worden. Gisteravond na mijn buluitreiking heb ik gegeten bij restaurant De Kas samen met mijn ouders, beste maat & vriendin en mijn eigen vriendin.

Mijn moeder had wat dieet wensen zoals een fruit- en notenallergie naast dat ze het liefst geheel vegetarisch eet. Geen enkel probleem! De bediening was zeer attent, op alle vlakken overigens. Vaak nog even gecontroleerd of bepaalde ingrediënten dan wel of niet OK waren, echt top!

De gerechten waren heel erg goed, de wijn die erbij ging eveneens. Als ik echt een zeurpiet ben vond ik alleen bij het tweede gerecht de wijn minder, die was net niet ... naja het eerste gerecht was gewoon zo goed dat de lat denk ik gelijk omhoog ging (laat even staan dat alle gerechten top waren hoor).

5 gerechten, een fantastische kaasplank met zintuig prikkelende kaasjes en een toetje met in chocolade saus 'gefeliciteerd'. Tja, ik was in mijn nopjes al toen ik naar binnen kwam en al helemaal toen ik naar buiten ging. Mensen van De Kas: bedankt voor deze fantastische culinaire ervaring, gastvrijheid en soepele houding t.o.v. eisen etc. Jullie waren de kers op mijn diploma, die smaakte hierdoor nog beter. Dit is eveneens de mening van mijn tafelgenoten, die waren er ook helemaal weg van.
Moes B.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Extreme tegenvaller. Vier van de vijf gangen zijn koude gerechten. Smaken schieten alle kanten uit, geen enkele balans. Voor die prijs had ik veel meer verwacht. De akoestiek laat trouwens ook te wensen over. Heel geluidruchtig. Niet voor herhaling vatbaar.
Vera B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2017
Mooie/leuke inrichting, prima sfeer (overwegend zakelijk publiek), heerlijk eten (!), maar wat een dramatisch slechte service. De gastvrouw was bijna eng te noemen, zo onvriendelijk. De rest v/d bediening was véél te onervaren/onkundig voor een restaurant met deze pretenties. Van de helft van onze groep werd bij binnenkomst de jas aangenomen; de andere helft stond ruim 5 min. verloren te wachten voor een gesloten garderobe-hok. Toen we vroegen naar het wijnarrangement, antwoorrde de ober ongevraagd dat de huiswijn wel een prima keuze was (oké, dan geen arrangement dus??). Wijnglazen werden niet bijgevuld, we moesten (nogal opgelaten) zwaaien om iets te kunnen bestellen. Na drie keer tevergeefs om een extra wijnglas te hebben gevraagd, is een tafelgenote uiteindelijk zelf maar een glas gaan halen bij de bar (haar gerecht was inmiddels al koud). De gerechten werden herhaaldelijk uitgeserveerd terwijl de helft nog even buiten stond (zomer). De tafels plakten zo erg, dat je drinken uit het glas spilde bij het lostrekken. Ga zo maar door. Tot slot nog een vervelende mis-telling van de deels contant, deels met pin betaalde rekening. Dit werd heel vervelend opgepakt. Al met al onacceptabel voor een restaurant met "ster-potentie". Wij komen i.i.g. nooit meer terug.
Linda F.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Heerlijk geluncht. Bijzondere gerechten en combinaties met een heerlijke smaaksensatie op een mooie plek en prachtig opgediend.
Eleonora B.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Gewoonlijk schrijf ik geen recensies, maar nu wil ik heel graag onze goede ervaring delen: Wij hebben bij De Kas aan de Chef's Table gegeten voor de verjaardag van mijn vriend. We hebben een heerlijke avond gehad: het eten was subliem, elke gang weer een smaaksensatie, het personeel ontzettend vriendelijk en ze wisten een juiste balans te maken tussen contact met ons en ons lekker bij onszelf te laten genieten van het eten, de ambiance (helemaal aan de bijzondere chef's table) is heel mooi. De nieuwe eigenaren weten het eten naar een topniveau te brengen. Wat mij betreft een Michelin-ster waardig!! Bedankt voor een heerlijke avond!!
Antoniusmagirus .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
We gingen met grote verwachtingen (website en prijs) naar De Kas, maar helaas viel het wat tegen. Het restaurant zit in een prachtig gebouw en groenten uit eigen kas sprak ons erg aan. Het is echter een grote ruimte wat invloed heeft op de sfeer en vooral op het geluid. De bediening was erg vriendelijk en netjes. Het eten viel ons tegen. We hadden meer verfijning verwacht en vooral meer smaak. De smaken waren vrij vlak en weinig creatief. Het smaakvolle soepje vooraf van o.a. Bleekselderij met lavas en appel beloofde veel goeds, maar alle gerechten die volgden waren een beetje een ratjetoe van smaken. De bijpassende wijnen waren prima. Dit al maakt voor ons dat prijs en kwaliteit niet in verhouding staan. Desondanks hebben we een fijne avond gehad in de Kas.
M S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Hele mooie locatie in een kas! Met mijn partner gegeten om een speciale dag te vieren.

Onze dietwensen hadden we van tevoren doorgegeven en werd netjes op gelet.

Wij vonden de gerechten en de passende wijn echt een mooie combinatie! Sommige gerechten een beetje te vlak van smaak maar daar is ook wel wat op te zeggen dan je het verse product in zijn natuurlijke vorm proeft.

Voor ons was het een geslaagde avond!
M S.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Hier geweest met mijn partner om iets te vieren op een mooie locatie!

Onze dietwensen werd goed rekening mee gehouden en het eten was smakelijk! Sommige gerechten voor mij wel iets vlak maar voor mijn partner perfect... vers product op zijn natuurlijke smaak heeft ook wel iets.

Voor ons was het een geslaagde avond!
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Afgelopen weekend hier gegeten. Eten bestaat uit diverse culinaire hapjes die allemaal erg smaakvol zijn. Ten opzichte van andere wat luxe restaurants springt dit restaurant er niet speciaal nog eens tussenuit, wat je voor een prijs van 100 euro per persoon wel zou verwachten. Vandaar gewoon een mooie 8 voor wat het eten betreft.
De bediening was zeer professioneel, bovengemiddeld zelfs.
Verder zit de locatie er erg mooi uit, ik zou hier een 8,5 voor geven. Echter is er alleen de mogelijkheid voor 'ronde getallen' vandaar dat ik toch voor de 8 ga. Het is een zeer nette mooie locatie maar wel erg groot. Niet zozeer een knusse of romantische locatie dus, maar gewoon erg mooi. Zeer geschikt ook voor een zakelijk diner.
Rob V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Na jaren weer eens in en bij De Kas gegeten. De locatie is zeker in de zomer geweldig. Prachtige wolkenluchten trekken voorbij terwijl het langzaam donker wordt en we comfortabel tafelen. De formule van een dagmenu bestaande uit drie voorgerechtjes, hoofd- en nagerecht is een feit en op de kwaliteit van de ingrediënten is weinig af te dingen, maar de keuken moet veel beter kunnen. Het smaakpalet is ronduit vlak en de portionering van de groenten is te karig. Dat laatste geldt ook voor het kaasplateau met drie te kleine stukjes kaas. De bediening is zeer jong, vriendelijk en onervaren. Zo was volgens de een het hoofdgerecht parelhoen, volgens een ander polderhoen en een derde, die het gerecht op tafel zette had het over polderhen. De wijnkaart is dik in orde en dat gold ook voor de aanbevolen Vernaccia. Een toplocatie als De Kas verdient meer inspiratie in de keuken en groentjes op het bord en meer aandacht voor kennis en kunde van de bediening.