De Karpendonkse Hoeve

Sumatralaan 3 5631 AA Eindhoven Nederland Kaart

Over het restaurant De Karpendonkse Hoeve

Vanaf 1979 bekroond met één Michelinster.

Zowel 's middags als 's avonds serveert de Karpendonkse Hoeve in Eindhoven “een totale belevenis” met zowel traditionele als verrassende en vernieuwende gerechten. Een heerlijke lunch of een uitgebreid diner in een prachtige omgeving en in een ongedwongen sfeer. Reserveer en graag tot ziens bij de Karpendonkse Hoeve.

Meer informatie over restaurant De Karpendonkse Hoeve

7,1

Jouw recensie over het restaurant De Karpendonkse Hoeve

LoesK .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2018
Met het gezin bij dit exclusieve restaurant gegeten. Bediening was correct en prettig. Goede afstemming tussen een professionele houding en persoonlijke aanpak. Sfeer was goed en de uitstraling van de zaak vonden we een beetje gedateerd, maar niet storend.
De gerechten waren verrassend en lekker. Mooie smaakcombinaties en goede kwaliteit van de producten. Tijd tussen de gerechten vonden wij prettig en de uitleg over de gerechten en wijnen was accuraat.
Zeer fijne avond gehad met verrassend lekker en fijne gerechten.
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
We hadden een lunch met vrienden. 3 gangen. Het is een klassieke keuken. De gerechten waren mooi en de smaken zijn prima. We zaten gezellig in de serre. De service is goed. De entourage in de serre ook.
De prijs is hoog vergeleken met andere restaurants in de omgeving met minimaal de zelfde kwaliteit. Echter het is prima hier.
Angelique V.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2018
Beetje een dubbel gevoel: het eten is heerlijk! De bediening erg vriendelijk en spontaan. Maar....... de uitstraling van een sterrenzaak heeft het NIET! Vergane glorie; het voelt alsof er is geprobeerd alles een beetje op te frissen zonder dat het iets mag kosten: oude tafels onder de gesteven lakens en een terras van europallets?! En 2 verschillende steakmessen vinden wij eigenlijk niet kunnen op dit niveau. Ook hebben wij verschillende keren zelf om nog een drankje moeten vragen. Moet het dan terugverdiend worden op de wijn? Een "aanbevolen gla(a)s(je)" kost € 8,50! Al met al een leuke avond gehad maar er zijn restaurants die het complete plaatje wel voor elkaar hebben zonder Michelin-ster en een stuk goedkoper........
Geoffry F.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2018
7 gangendiner gegeten in dit sterrenrestaurant. Alle gerechten waren mooi opgemaakt met bij elk gerecht uitleg erover. Bediening hielp je keurig en kwam bij elk gerecht vragen of goed was.
Ze wisten ook bij elke wijn te vertellen waar het vandaan kwam en welke druif het was.
Het interieur zag er goed uit met een hele mooie serre.
Geoffry F.
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2018
7 gangendiner gegeten in dit restaurant. De gerechten waren mooi bereid en je kreeg bij elk gerecht uitleg erover.
Personeel die er werkte vroegen ook netjes bij elke gang of het smaakte en de uitleg over elke wijn was ook goed.
Interieur zag er netjes uit. Wij hebben een hele leuke avond gehad.
Sharon M.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2018
Het interieur van het restaurant is zeer gedateerd en oogt oudbollig, op sommige plekken zie je kapotte lampen en schilderijen die niet recht hangen. Daarentegen was het eten lekker maar niet sterwaardig.
De bediening was wel top! Uiterst vriendelijk en glazen werden netjes op tijd bijgevuld. Ongedwongen sfeer. Al met al fijne avond gehad.
Ben-en-Wendy H.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2017
Hier gebruik gemaakt van het 8 gangen proeverij diner vis Vakantieveilingen.nl. Schitterende locatie in Eindhoven met prachtig uitzicht vanaf de hoektafel in de serre. Serre/restaurant straalt niet (meer) de luxe uit van een sterrenrestaurant. Vieze ramen en vloer en gescheurde luxaflex. Ontvangst was vriendelijk maar met een nogal nadrukkelijke aanwezige eigenaresse. Eerste twee gangen zeker met * waardig, andere gangen smaakten goed maar waren totaal zonder verrassingen die je wel aantreft bij andere restaurants met jonge chef koks. Het geheel was Michelin * onwaardig. Toch wel redelijke avond gehad maar meer dan 4 uur tafelen is wel erg lang. Hadden echt iets meer verwacht van dit restaurant. Jammer !!
Jan R.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2017
Na goede en minder goede recensies te hebben gelezen wilde we zelf de proef op de som nemen.
Via vakantie veilingen een 7 gangen menu gekocht.
Ik had gemaild om dit als lunch te gebruiken,
En men was akkoord.
Aangekomen bij het restaurant was het alleen mogelijk om een 5 gangen lunch menu te
nemen.
De porties wilde ze wat groter maken en wij gingen akkoord.
Het eten en het wijnarrangement was redelijk.
Het was niet bijzonder en van groter porties hebben wij niets gemerkt.
Het zitten en het uitzicht vondenemer wij wel erg leuk.
Met het betalen van de rekening was wel rekening gehouden dat wij ipv 7 gangen 5 gangen hadden gehad.
De koffie met friandises was niet gerekend.
Al met al hadden wij wel een leuke middag maar prijs kwaliteit was maar net een voldoende.

Mvg Jan Raats
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het vinden van een passende chef-kok, kende nog een onverwachte hindernis. De serie “De nieuwe garde” op npo 3 legt het verhaal erachter bloot. Leuk te vernemen dat een van onze favoriete chefs deze uitdaging op zich heeft genomen. Dus meteen maar gereserveerd voor een lunch op de vrijdag middag.

Het was mooi zomer weer, het terras was keurig ingedekt. We namen plaats onder het luifel met uitzicht over de plas, fijn in de schaduw terwijl een briesje voor verkoeling zorgde, toppie. Als aperitief een mousserende Duitse Riesling van het huis Siener (speciaal gebotteld voor het restaurant) die erg goed beviel. We starten met een makaron van zoethout, erop een toefje crème van foie en een krokantje van drop. Een fijne beleving met verschillende smaak overgangen, mooi. Verder met een sandwich geïnspireerd op de caprese. Krokantjes van tomaat, ertussen mozzarella en crumble van zwarte olijf, afgewerkt met een toefje basilicumcrème, verrassend lekker. Als laatste een kroketje gevuld met panchetta, erop drie toefjes gel van nootmuskaat en laurier, mooi krokant en lekker hartig.

De amuse ronde bestond uit een tweeluik. Gepresenteerd op eigen schelp, sashimi van coquille besprenkeld met een sinaasappel olie op een crème van wortel. Heel delicaat met mooie smaak balans en prima combinerend met de Riesling. Op het witte bord gepofte amarant met quenelle ijs van piccalilly, aan tafel afgewerkt met een groene kruiden saus. Zomerse smaakjes, dit lepelde we met veel plezier weg.

De eerste begeleider werd uitgebreid met een goed verhaal. Pinot Grigio 2014 uit Uruguay van het huis Garzon, mooie lichte kleur, heerlijk aroma, in de mond strak droog met tonen van steenfruit en mineraliteit. Uit de keuken drie bereidingen met Noordzeekrab. Op een wit bord een cilinder krabsalade, heel puur, erop een schuim van appel, ernaast rolletjes komkommer en chipjes van meloeskes gekruid met vadouvan , heel verfijnd.
In het donker schaaltje een marshmallow van kingkrab op een bedje van Noordzeekrab die in een krabben bisque lag, lekker hoog op smaak.
Als laatste nog een krokant gebakken wonton gevuld met Noordzeekrab, genieten. De wijn sloot bij de laatste twee bereidingen naadloos aan mede omdat deze hoger op smaak waren. Doordat ik de salade als laatste at was de wijn al ietsje te warm en hierdoor net wat te krachtig geworden. Voor ons beide de topper van de middag. (9.7)

Ook de tweede wijn was bijzonder. Een Oostenrijkse Gumpoldskirchner Tradition 2015 van Johanneshof Reinisch gemaakt van de inheemse Rotgipfler en Zierfandler. Mooie goud gele kleur, in de mond tonen van peer, honingmeloen en een wat ronde afdronk. Uit de keuken een tentakel van octopus op een bedje van zwarte lintpasta in een hartige bouillon gekruid met vadouvan met zilte groentjes (lamsoor, zeekraal) en mosselen. De tentakel was zacht van textuur en delicaat van smaak. De zilte tonen en de bite van de zeekraal kwamen naast de pasta op de voorgrond, erg lekker. De wijn was een alleman vriend en sloot keurig aan. (9,4)

Over naar rood met een Rosso di Montalcino van het huis Luciani, verrassend lichte kleur, heerlijk aroma, een mond vol met kersensap en een fluweel zachte afdronk, heerlijk. De eigenaresse presenteerde zelf het eerste gedeelte van het hoofdgerecht. Zacht gegaarde, in appelstroop gelakte duivenborstfilet, ernaast een cilinder van quinoa, gebakken cantharellen, quenelle crème van kikkererwt, partjes gemarineerde meiknol en bekende bolletje van snijboon, aan tafel afgewerkt met een heerlijke sjalottensaus (kannetje helaas weer terug naar de keuken). De cuisson van de borst was top en door het huidje hoog op smaak. De nieuwe Chef kwam met extra bijlagen. Lepeltje van foiemousse, quenelle semifreddo van foie op een bedje van gemalen hazelnoot, een gekonfijt pootje van de Bresse duif en de pommes paolo die eigenlijk op het eerste bord had moeten liggen. Beide foie bereidingen waren een delicatesse. Het boutje was ietsje stevig van textuur, dit werd lekker kluiven. De heerlijke wijn sloot naadloos aan. (9.6)

De dessertwijn was een licht mousserende Brachetto van Gatti Piero, transparante rode kleur met in het aroma tonen van framboos en rozenblaadjes, in de mond soepel en fruitig met een ronde afdronk. Op het bord een mooie presentatie. Als basis heerlijk gemarineerde aardbeien met ernaast een bombe van aardbei, erop krokantjes en makarons van aardbei. Ernaast een madeleine gemaakt van stracciatella in een dun jasje van chocolade op een bedje van crumble van chocolade met ernaast een toef ganache van chocolade. Mooie pure smaken en goede texturen die prima combineren met de frisse tonen van de wijn. (9.4)

Als afsluiter nog een prima espresso en viertal smakelijke friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd. Weliswaar veel verschillende gezichten aan tafel, alle met passie voor het vak en een flinke dosis gezelligheid, prima. We voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteitverhouding was zeer goed tot uitstekend.

Dit was weer een hele fijne beleving. We zijn erachter gekomen dat de ambities inmiddels duidelijk naar beneden zijn bijgesteld. Deze waren sky high, dat was overigens wel een aardige publiciteitsstunt. Nu is het behoud van de ster de eerste uitdaging, iets wat mijn inziens niet zo’n probleem zal zijn. De stijl van koken was ditmaal nog een combinatie van drie chefs. Dit zal op relatief korte termijn de signature van de nieuwe chef worden. Een klassieke basis met keurige bereidingen en goede smaken. Wij komen terug en De Karpendonkse Hoeve blijft favoriet.
s V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Op 2e kerstdag voortreffelijk gegeten, prima ontvangst en leuke, correcte bediening. Heel fijn dat het eten een bite heeft: herkenbare groente en niet zoals in veel (ster)restaurants allerlei knap gemaakte zalfachtige structuren van onherkenbare groentes. Vooral zo houden! Kleine opmerking: de stoelen kunnen wel een touch up gebruiken: de kussens van de stoelen zijn erg dun in het midden en dat zit niet fijn als je een aantal uur aan tafel zit.
ptkemperman .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Ontvangst was bijzonder hartelijk. Hoewel het bedrijf bekend staat als erg 'traditioneel', vonden wij de bediening erg gastvrij en ongedwongen. De gerechten waren stuk voor stuk mooi opgemaakt en bijzonder smakelijk. We hebben er dan ook een hele goede ervaring aan over gehouden.
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We genoten van 6-gangen diner. Alles was lekker en erg attente bediening. Enige puntje is dat het er op sommige plekken ouderwets uitziet en vernieuwing interieur welkom zou zijn.
fritsflitspaal .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Uiteraard een goed restaurant maar toch een paar kleine opmerkingen. Eten was erg goed, een 5 gangenmenu gekozen. De tussen de gangen door duurde het in onze ogen wel te lang. We hebben van 19:00 tot 23:00 gegeten, dat mag in onze ogen wel wat korter. Locatie is mooi, iets te netjes in mijn ogen maar past natuurlijk goed bij een restaurant met een ster. Bediening was vriendelijk, iets te stijf maar waar ze echt beter op moeten letten: Lege glazen.. Toch een aantal keer zelf een ober moeten aanspreken dat onze glazen geruime tijd leeg waren. Ik stond er raar van te kijken dat dit toch meerdere keren gebeurde.
Zweedse_chef .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Samen met de tafelgenoten een zesgangen verrassingsmenu genomen met een bob wijnarrangement. Het leek alsof de smaak van de gerechten wat langzaam op gang kwam. De eerste drie waren matig en vlak, de laatste drie geweldig. Borden waren netjes opgemaakt. De bediening was wat stijfjes en had losser gemogen. De locatie waar we zaten - de serre - deed wat ouderwets aan met een blik op een rommelig terras. Binnen zag het er allemaal passender en mooier uit. We hebben verder een prima avond gehad, maar de verwachtingen waren hoger dan de werkelijkheid.
Isabella V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Hemels lekker! Via vakantieveiling hebben we voor 2 personen een 8 gangen proeverij verkregen. We hebben heerlijk op het terras gezeten. De gerechten waren super. Een voor een kwamen er kleine traktaties voorbij. Het ene gerecht zag er nog mooier uit dan het andere. De smaak was heerlijk. Er werd goed advies gegeven over de wijn die het gerecht complimenteerde. Al met al hebben we een ontzettend culinaire avond gehad. We komen zeker nog eens terug.
Remko B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Magisch! We zaten in de serre met uitzicht over het park. De sfeer is ontspannen en toch professioneel. We hadden een 8 gangen menu. De ene na de andere traktatie kwamen aan ons voorbij. Het wijnarrangement is een serieuze aanrader. Al met al, precies wat je verwacht als je gaat eten in een sterren zaak.
hschild .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Gisteren hier fantastisch gedineerd. We hadden een 8 gangen menu met voor mij bijpassende wijnen. Vooral de Italiaanse dessertwijn paste zeer goed bij het dessert. De bediening was zeer correct en vakkundig.
Kortom een michelinster waardig
Nienke H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Heerlijk geluncht met een Groupon voor een 3-gangenmenu. Erg de moeite waard! Bediening was rustig en niet opdringerig, de ambiance is goed, wij zaten in de serre met uitzicht op het park en water. Een aanrader!
Ilona V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Heerlijke avond gehad bij de Karpendonkse Hoeve. We werden rond 7 uur hartelijk ontvangen door de eigenaresse die ons naar onze tafel begeleidde. De vorige keer zaten we in de serre, deze keer in het restaurant.
We kregen deze avond een zesgangenmenu en begonnen met drie amuses: een panna cotta van buffelmozzarella, een bolletje aspergemousse en een stukje bietengelei met pistache. Smakelijke kleine hapjes, zoals amuses horen te zijn. Het voorgerecht bestond uit geschroeide heilbot met oa grapefruitijs, voor mij het minste gerechtje van de avond. Het was wel lekker, maar niet heel bijzonder en er zaten redelijk wat bittere smaken in. Het gerechtje hierna maakte dat meteen goed: een oosterse bouillon met een wonton gevuld met gekonfijte eend. De bijpassende Riesling wijn combineerde goed met de aparte smaken (van oa zwarte bonen en paddenstoelen) in het gerecht. Als derde gang weer vis: koningsbaars met een lauwwarme tomatenjus en venkel. Een heel zacht, beetje zoetig gerechtje dat goed combineerde met de bloemige witte wijn.

Na deze gang duurde het vrij lang voor we verder gingen met de twee vleesgerechten. Er zat een grote groep in de serre en we hadden het idee dat de keuken het daar druk mee had. De vleesgerechten waren qua smaak echter weer prima. De eerste bestond uit een stuk sukade met heerlijke saus, asperges en gel van piccalilly. Hierbij werd een Hooglander biertje geschonken. Leuk als tegenhanger van de wijnen en het biertje paste perfect bij de smaak van de sukade. De vijfde gang bevatte twee bereidingen van lam: een lamskoteletje en gekruid lamsgehakt. Het laatste gerecht was zoet: diverse bereidingen van rabarber met witte chocolade en meringue. Hoewel ik meestal niet zo’n fan van zoet ben, was dit misschien wel het lekkerste gerechtje van de avond. De zoete rode wijn paste ook hier weer prima. Het theeservies (met extra heet water om je kannetje bij te vullen) werd vergezeld door 4 smakelijke hapjes.

We hebben weer een heel fijne avond gehad bij de Karpendonkse Hoeve en vonden de prijs meer dan redelijk. Er zijn weinig sterrenrestaurants waar je voor 6 (halve) bijpassende drankjes maar €23,50 betaalt. En ook het theeservies, waar je makkelijk 3 kopjes van kon zetten, voor €6,50 was niet duur. Wij komen zeker nog een keer terug, hopelijk met mooier weer zodat we op het terras kunnen zitten!
velraeds .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
gisteren hier 4 gangen diner gehad,gedateerde inrichting,donker ,bediening correct.
voor,tussen en nagerecht niet speciaal,zeer flauw van smaak en zeeeker niet sterwaardig.geen peper en zout op tafel.
nagerecht wel lekker .
na het eten nog koffie besteld,kregen we als extratje schaaltje met enkele bongons erbij,leuke geste vonden wij maar dit bleek achteraf gewoon op de rekenimg te staan,belachelijk voor iets wat je niet besteld hebt !!!!!
kortom niet sterwaardig en zeker nooit meer terug,jammer