De Karpendonkse Hoeve

Sumatralaan 3 5631 AA Eindhoven Nederland Kaart

Over restaurant De Karpendonkse Hoeve

Eten op sterrenniveau

Altijd al een keer bij een sterrenrestaurant willen eten? Ga naar de Karpendonkse Hoeve! Je eet hier de lekkerste klassiekers, die met de grootste zorg en kennis zijn bereid. Een pareltje aan de Karpendonkse Plas, garantie voor een avond om nooit te vergeten.

Meer informatie over restaurant De Karpendonkse Hoeve

• Af te huren , Catering , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Duur
Pipeloot .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We genoten van 6-gangen diner. Alles was lekker en erg attente bediening. Enige puntje is dat het er op sommige plekken ouderwets uitziet en vernieuwing interieur welkom zou zijn.
Fritsflitspaal .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Uiteraard een goed restaurant maar toch een paar kleine opmerkingen. Eten was erg goed, een 5 gangenmenu gekozen. De tussen de gangen door duurde het in onze ogen wel te lang. We hebben van 19:00 tot 23:00 gegeten, dat mag in onze ogen wel wat korter. Locatie is mooi, iets te netjes in mijn ogen maar past natuurlijk goed bij een restaurant met een ster. Bediening was vriendelijk, iets te stijf maar waar ze echt beter op moeten letten: Lege glazen.. Toch een aantal keer zelf een ober moeten aanspreken dat onze glazen geruime tijd leeg waren. Ik stond er raar van te kijken dat dit toch meerdere keren gebeurde.
Zweedse_chef .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Samen met de tafelgenoten een zesgangen verrassingsmenu genomen met een bob wijnarrangement. Het leek alsof de smaak van de gerechten wat langzaam op gang kwam. De eerste drie waren matig en vlak, de laatste drie geweldig. Borden waren netjes opgemaakt. De bediening was wat stijfjes en had losser gemogen. De locatie waar we zaten - de serre - deed wat ouderwets aan met een blik op een rommelig terras. Binnen zag het er allemaal passender en mooier uit. We hebben verder een prima avond gehad, maar de verwachtingen waren hoger dan de werkelijkheid.
Isabella V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Hemels lekker! Via vakantieveiling hebben we voor 2 personen een 8 gangen proeverij verkregen. We hebben heerlijk op het terras gezeten. De gerechten waren super. Een voor een kwamen er kleine traktaties voorbij. Het ene gerecht zag er nog mooier uit dan het andere. De smaak was heerlijk. Er werd goed advies gegeven over de wijn die het gerecht complimenteerde. Al met al hebben we een ontzettend culinaire avond gehad. We komen zeker nog eens terug.
Remko B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Magisch! We zaten in de serre met uitzicht over het park. De sfeer is ontspannen en toch professioneel. We hadden een 8 gangen menu. De ene na de andere traktatie kwamen aan ons voorbij. Het wijnarrangement is een serieuze aanrader. Al met al, precies wat je verwacht als je gaat eten in een sterren zaak.
Hschild .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Gisteren hier fantastisch gedineerd. We hadden een 8 gangen menu met voor mij bijpassende wijnen. Vooral de Italiaanse dessertwijn paste zeer goed bij het dessert. De bediening was zeer correct en vakkundig.
Kortom een michelinster waardig
Nienke H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Heerlijk geluncht met een Groupon voor een 3-gangenmenu. Erg de moeite waard! Bediening was rustig en niet opdringerig, de ambiance is goed, wij zaten in de serre met uitzicht op het park en water. Een aanrader!
Ila87 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Heerlijke avond gehad bij de Karpendonkse Hoeve. We werden rond 7 uur hartelijk ontvangen door de eigenaresse die ons naar onze tafel begeleidde. De vorige keer zaten we in de serre, deze keer in het restaurant.
We kregen deze avond een zesgangenmenu en begonnen met drie amuses: een panna cotta van buffelmozzarella, een bolletje aspergemousse en een stukje bietengelei met pistache. Smakelijke kleine hapjes, zoals amuses horen te zijn. Het voorgerecht bestond uit geschroeide heilbot met oa grapefruitijs, voor mij het minste gerechtje van de avond. Het was wel lekker, maar niet heel bijzonder en er zaten redelijk wat bittere smaken in. Het gerechtje hierna maakte dat meteen goed: een oosterse bouillon met een wonton gevuld met gekonfijte eend. De bijpassende Riesling wijn combineerde goed met de aparte smaken (van oa zwarte bonen en paddenstoelen) in het gerecht. Als derde gang weer vis: koningsbaars met een lauwwarme tomatenjus en venkel. Een heel zacht, beetje zoetig gerechtje dat goed combineerde met de bloemige witte wijn.

Na deze gang duurde het vrij lang voor we verder gingen met de twee vleesgerechten. Er zat een grote groep in de serre en we hadden het idee dat de keuken het daar druk mee had. De vleesgerechten waren qua smaak echter weer prima. De eerste bestond uit een stuk sukade met heerlijke saus, asperges en gel van piccalilly. Hierbij werd een Hooglander biertje geschonken. Leuk als tegenhanger van de wijnen en het biertje paste perfect bij de smaak van de sukade. De vijfde gang bevatte twee bereidingen van lam: een lamskoteletje en gekruid lamsgehakt. Het laatste gerecht was zoet: diverse bereidingen van rabarber met witte chocolade en meringue. Hoewel ik meestal niet zo’n fan van zoet ben, was dit misschien wel het lekkerste gerechtje van de avond. De zoete rode wijn paste ook hier weer prima. Het theeservies (met extra heet water om je kannetje bij te vullen) werd vergezeld door 4 smakelijke hapjes.

We hebben weer een heel fijne avond gehad bij de Karpendonkse Hoeve en vonden de prijs meer dan redelijk. Er zijn weinig sterrenrestaurants waar je voor 6 (halve) bijpassende drankjes maar €23,50 betaalt. En ook het theeservies, waar je makkelijk 3 kopjes van kon zetten, voor €6,50 was niet duur. Wij komen zeker nog een keer terug, hopelijk met mooier weer zodat we op het terras kunnen zitten!
Velraeds .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
gisteren hier 4 gangen diner gehad,gedateerde inrichting,donker ,bediening correct.
voor,tussen en nagerecht niet speciaal,zeer flauw van smaak en zeeeker niet sterwaardig.geen peper en zout op tafel.
nagerecht wel lekker .
na het eten nog koffie besteld,kregen we als extratje schaaltje met enkele bongons erbij,leuke geste vonden wij maar dit bleek achteraf gewoon op de rekenimg te staan,belachelijk voor iets wat je niet besteld hebt !!!!!
kortom niet sterwaardig en zeker nooit meer terug,jammer
Markcohen75 .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Bediening is vriendelijk. Inrichting vreselijk gedateerd. Goede wijnen maar het eten was smakeloos. Erg op verheugd maar was een deceptie. Absoluut niet sterwaardig.
Maidenofmay .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Op advies van iemand naar de Karpendonkse Hoeve in plaats van Wollerich. Spijt! De serre heeft, ondanks het mooie uitzicht, de sfeer van een bungalowpark in de jaren 80. Er is ook sprake van een invasie van mieren. Toen we daar een opmerking over maakten bleken ze dat de normaalste zaak van de wereld te vinden. Dan het eten. Aperitiefhapjes en amuses uitstekend. Daarna zelf een keuze gemaakt uit de kaart. Wat een deceptie, in een (goed) eetcafé heb ik beter gegeten. Langoustine met 'zoetzure' groente, bestaande uit rauwe romanesco, komkommer en radijs, waar gewoon helemaal niets mee gedaan was. Tartaar van kalf, mals maar weinig smaak, met daarbij een koude gekookte aardappel en een stuk focaccia. Hoofdgerecht (Baambrugse big en entrecote) op zich best lekker maar een ster waard? In geen honderd jaar. Het dessert van yoghurt, kokos en calamansi wel op niveau. Andere pluspunten: kraanwater, vriendelijke bediening, rekening viel mee. Maar die ster mogen ze inleveren!
MLGW .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Aankomst was goed en vriendelijk. We kregen een tafel in het midden van het restaurant. Helaas zaten wij niet naar elkaar toe, wat het minder intiem maakte. Snel de amuse gekregen (deze vonden wij beide niet geweldig) en werd er gevraagd wat wij wilden drinken, wat ook snel geserveerd werd. Daarna helaas ongeveer 30 minuten op de kaart gewacht en pas na 50 minuten kunnen bestellen. In de tussentijd zijn ook de glazen niet bijgevuld door de bediening, iets waar wij ons in eerste instantie over verbaasden en daarna ook over frustreerden. De bediening leek niet op te merken dat wij onze kaarten al 10 minuten op de tafel hadden liggen en klaar waren om te bestellen. Drie tafels die na ons binnengekomen zijn hebben eerder een bestelling geplaatst dan wij.
Toen de gerechten uiteindelijk kwamen volgden deze elkaar wel in een redelijk tempo op en werden de glazen ook bij iedere gang bijgevuld. Minpunt hier was dat er geen enkele keer gevraagd is of het eten of de ambiance naar wens was.
Al met al voor ons geen Michelin ster waardig en wij zijn ook niet van plan hier terug te komen.
Ilsekoen .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Heerlijk gegeten! Maar een echt wow-moment hebben we niet gehad.
De bediening is vriendelijk en professioneel.
De zaal was voor ons te rumoerig.
Ruud K.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Wij hebben het 8 gangen proef menu geprobeerd met wat wijn,water en koffie kom je dan op zoon kleine 100,00 per couvert wat een mooi bedrag is voor een heerlijk avondje uit!
Het leuke van sterrenzaak is dat je samen met je partner continu met en over het eten bezig bent.Net als de tafels om ons heen trouwens.
Voor de koks in de keuken misschien wel irritant maar ook mooi daar doe je het voor lijkt mij?
Gasten hebben altijd wel wat te mauwen maar dat houdt je ook scherp en zeker als je een ster hebt wil je hem behouden of misschien wel meer.
Dan hadden ze in ieder geval het geluk dat mijn partner 0 ervaring heeft en had in sterrenzaken en dat ik zelf mijn hele leven in de horeca heb gezeten en het geluk heb gehad diverse sterren zaken te hebben mogen bezoeken en werken. ( sommige bestaan of leven niet meer) helaas denk ik weleens.
Als ik mijn best zou doen zou ik elke gang op kunnen dreunen,ontleden maar nee ik vernoem hier de dingen die ik heb gezien,geproefd en bij blijven.
Een ieder kan ze zien als positief en opbouwend ik was namelijk gast en geen inspecteur .
Bij binnenkomst heerlijk 3 amuses waarvan de gepocheerde kwartel mijn inziens of a la minute gemaakt moet worden of eerder uit de koelkast was te koud.Wafeltje van mais was top.
En moet zeggen dat de mousserende wijn uit gulpen erg goed erbij smaakte. Een fijne bubbel uit eigen land wat mij deed denken aan mijn huis champagne van vervlogen tijden.
Hierna begonnen we met het menu en dus aan de avond.

Mijn partner vond alles lekker en daar gaat het om als je uit eten gaat. Alles moet lekker zijn en er top uit zien!
Dat is mij eigen mening trouwens zelfs in een drie sterren zaak waar ik vroeger at zat er weleens een gang bij wat mij niet kon bekoren.

Vond ik dat ook?
Ja vond het erg goed en mag dat ook verwachten is 1 michelin ster,toch? Die minestrone soep vond ik een topper qua smaak zat wel 1 puntje aan wat zelfs mijn partner opviel dat de tuinboontjes niet dubbel waren gedopt.
Het knappertje at al om de gevogelte rolletjes heerlijk pittig gerechtje net als die kaas uit Noord Holland
ook een super gerechtje.
Die baambrugse big was ook heerlijk vooral gestoofd wat een smaak en buikspek vrij naturel op choucroute die mijn partner te zuur vond en waarvan ik zei misschien of de zuurkool iets anders of buikspek een krokant jasje van bruine basterd suiker en Thijm en je hebt het perfecte gerechtje.De eendenborst perfect gegaard met een heerlijke frisse saus met Limoen waardoor het fris geheel werd met licht oosters tintje erg lekker.Ook de rode wijn die erbij werd geserveerd uit Italië was top!
Al met al een heerlijk avondje uit voor mijn partner en mijzelf.
Wilde hier altijd al een keertje eten vind het super knap dat je al ruim 20 jaar een ster kan hebben en die weet te behouden!
Op een manier en kookstijl die anno 2016 is en misschien nooit de mijne zal worden in mijn hart maar ik kan het zeker waarderen wat een werk en wil hier zeker nog een keer terug maar eerst nog wat andere zaken bezoeken.
Ruim 30 couverts voor de dinsdag avond telde ik even snel (kan het niet laten als ex ondernemer) wat ik super gaaf vond om te zien en zeer terecht voor het harde werk in zoon zaak als de karpendonkse hoeve.

Sanfun .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
We zijn voor een 6-gangendiner naar de Karpendonkse Hoeve geweest. Daarbij hadden we ook een wijnarrangement. We werden erg vriendelijk ontvangen door Ingrid. Vervolgens werden we naar onze tafel gebracht. De opstelling van de tafels vonden we een beetje apart aangezien we recht in het gezicht van andere bezoeker keken i.p.v. elkaar. Het zou leuker zijn recht tegenover elkaar te zitten. Enfin, de amuses waren super. Het stukje roggebrood met een "bombe" van dille etc. was heerlijk. Daarna was het voorgerecht met carpaccio van scampi met geraspte citrusvrucht ook heerlijk. De groente die erbij werd geserveerd waren goed op smaak en lekker krokant. Ook het stukje hertenfilet in een soort flensje was genieten. Het klapstuk was wel het dessert. Dit bestond uit ijs, crumble en citrusvruchten. Het was gewoon top!! De wijnen pasten ook goed bij de gerechten. We zouden zeker terugkomen.
Eline C.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Afgelopen maandag hebben wij van een 8-gangen diner mogen genieten bij de Karpendonksehoeve. Wij hadden dit diner via vakantieveilingen gewonnen. Na meerdere negatieve recensies te hebben gelezen waren onze verwachtingen niet hoog maar wij zijn compleet verrast!
Na een warm ontvangst, waar onze jas werd aangenomen en onze stoelen werden aangeschoven, namen wij plaats aan onze tafel. We voelden ons wat ongemakkelijk, 2 studenten, die dit allemaal niet zo gewend zijn maar gelukkig verdween dit al snel. Erg vriendelijk en professioneel personeel. We kozen beide voor een bob-wijn arrangement waar meteen bij werd verteld dat we nergens aan vast zaten en dat een glaasje wijn minder of meer altijd mogelijk was. We hebben ontzettend genoten van de 8-gangen, allemaal erg lekker, stuk voor stuk vernieuwend en allemaal goed gecombineerd met de wijnen. Een amuse vooraf en zoete lekkernijen bij de (overheerlijke) koffie stonden los van de 8-gangen, dus stiekem hebben wij van 10-gangen mogen genieten. De rekening achteraf vonden wij ook erg meevallen.
kortom, een heerlijke avond, heerlijk eten, echt verwend!

Jolandakamer .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Op een rustige avond hebben we hier met een Groupon werkelijk heerlijk gegeten. Wij kwamen voor een 6-gangen proeverij en hadden al gauw door dat zowel de maitre als de sommellier hun werk serieus nemen maar dit ook met veel plezier verrichten. Zij waren niet alleen vriendelijk en professioneel, maar ook vrolijk en in voor een praatje. Het was een genot te gast te zijn bij deze prettige mensen.

Het eten was uitstekend, met een traditionele noot en van opperbeste kwaliteit. Ik kan geen gerecht opnoemen dat niet voorzien was van een heerlijke balans tussen smaak, beleving en textuur. Ook was de aan ons geadviseerde wijn heerlijk (en ondanks de vrijheid die wij aan de sommelier gaven, niet belachelijk duur). Zoals het de aandachtige service van een sterrenrestaurant betaamd zijn wij goed voorzien en geadviseerd. De rekening was niet onverwachts hoog (wat je bij andere restaurants waar je met een Groupon komt wel eens kan meemaken), en we hebben hier gewoonweg een heerlijke, knusse avond beleefd. Wij komen hier graag nog eens terug!
Jannie D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Hartelijke ontvangst, je jas wordt aangenomen. Daarna word je naar de tafel gebracht. Mooie inrichting, mooi tafellinnen en het was lekker warm binnen. De hapjes en gerechtjes waren heerlijk en met zorg bereid. Leuke verschillende manieren van opmaak. De sfeer in het restaurant was ontspannen en je had absoluut geen last van de anderen. De rode koolsoep met bloedworst was erg verrassend. De reerug in bladerdeeg smaakte heel erg goed. Aan het eind bestelden we nog koffie en ook daar kregen we tot onze verrassing nog een paar heerlijke hapjes bij. We hebben een geweldige avond gehad. we hebben er 3 uur gezeten met 2 personen, maar totaal geen gevoel gehad dat we lang moesten wachten, integendeel, het was juist relaxed! Een geweldig restaurant met vriendelijke bediening!
Ellen E.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Hier van een 6 gangen proeverij genoten met bijpassend wijn arrangement.
Zeer vriendelijke ontvangst en zeer deskundig advies.
De gerechten werden in het juiste tempo geserveerd en waren een streling voor tong en oog.
Het enthousiastme van de sommelier is erg mooi om te zien en de wijnen pasten perfect bij de gerechten.
Entourage een beetje gedateerd, maar wel warm en stijlvol.
Het was een zeer geslaagde avond.

jopio65 .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Dit werd mijn derde sterren restaurant, en als Eindhovenaar ontkom je er niet aan om daar eens te dineren. Echter in vergelijk met mijn vorige ervaring komt dit op plaats 3. Het is het toch net niet, mis de verfijnde gerechten en de uitstraling. Het ligt er prachtig maar als het donker is zie je daar niets van. We zaten in het serre gedeelte, is wat koeltjes; zakelijke inrichting met een kunstwerkje om het op te leuken. We kozen 5 gang menu. en een flesje wijn jammer dat we in nederland zo weinig doen met halve flesjes zoals in portugal. Na een tijdje kwam men vertellen dat ze de wijn niet konden vinden en kreeg andere wijn voor die prijs; de wijn was heerlijk, toen kwamen de gerechtjes; voorgerechtje met makreel in het zuur hierna een soepje hierna weer stukje vis met graat en als hoofdgerecht stukje kwartel als dessert geitenkaas met komkommer ijs raps was erg verfrissend.
Het eten was goed bereid en smakelijk maar had evengoed van ieder ander restaurant kunnen zijn; sterwaardig zou het er uit moeten springen en dat was het zeker niet, de prijzen wel nadien 2 kopjes espresso 13,50 maar liefst paar snoepjes van de zaak erbij. Dat kan toch niet 6,50 p.stuk? vond de smaak tegen vallen, en tot 3 keer toe kwamen er telkens anderen vragen of we nog koffie wilden; afstemming is op zijn plaats.
Op tafel lag een folder met tips en wie er allemaal van bekende VIPS gegeten hadden daar, maar ja dat wil toch niets zeggen, dat moet een ster restaurant toch niet nodig hebben m.i.
Vergane glorie? wie weet op naar de volgende ervaring!