De Karpendonkse Hoeve

Sumatralaan 3 5631 AA Eindhoven Nederland Kaart

Over het restaurant De Karpendonkse Hoeve

Eten op sterrenniveau

Altijd al een keer bij een sterrenrestaurant willen eten? Ga naar de Karpendonkse Hoeve! Je eet hier de lekkerste klassiekers, die met de grootste zorg en kennis zijn bereid. Een pareltje aan de Karpendonkse Plas, garantie voor een avond om nooit te vergeten.

Meer informatie over restaurant De Karpendonkse Hoeve

• : Parkeerplaats

Maandag 18:00 - 21:30
Dinsdag t/m Vrijdag 12:00 - 21:30
Zaterdag 18:00 - 21:30
Zondag Gesloten

Ad W.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2017
Het vinden van een passende chef-kok, kende nog een onverwachte hindernis. De serie “De nieuwe garde” op npo 3 legt het verhaal erachter bloot. Leuk te vernemen dat een van onze favoriete chefs deze uitdaging op zich heeft genomen. Dus meteen maar gereserveerd voor een lunch op de vrijdag middag.

Het was mooi zomer weer, het terras was keurig ingedekt. We namen plaats onder het luifel met uitzicht over de plas, fijn in de schaduw terwijl een briesje voor verkoeling zorgde, toppie. Als aperitief een mousserende Duitse Riesling van het huis Siener (speciaal gebotteld voor het restaurant) die erg goed beviel. We starten met een makaron van zoethout, erop een toefje crème van foie en een krokantje van drop. Een fijne beleving met verschillende smaak overgangen, mooi. Verder met een sandwich geïnspireerd op de caprese. Krokantjes van tomaat, ertussen mozzarella en crumble van zwarte olijf, afgewerkt met een toefje basilicumcrème, verrassend lekker. Als laatste een kroketje gevuld met panchetta, erop drie toefjes gel van nootmuskaat en laurier, mooi krokant en lekker hartig.

De amuse ronde bestond uit een tweeluik. Gepresenteerd op eigen schelp, sashimi van coquille besprenkeld met een sinaasappel olie op een crème van wortel. Heel delicaat met mooie smaak balans en prima combinerend met de Riesling. Op het witte bord gepofte amarant met quenelle ijs van piccalilly, aan tafel afgewerkt met een groene kruiden saus. Zomerse smaakjes, dit lepelde we met veel plezier weg.

De eerste begeleider werd uitgebreid met een goed verhaal. Pinot Grigio 2014 uit Uruguay van het huis Garzon, mooie lichte kleur, heerlijk aroma, in de mond strak droog met tonen van steenfruit en mineraliteit. Uit de keuken drie bereidingen met Noordzeekrab. Op een wit bord een cilinder krabsalade, heel puur, erop een schuim van appel, ernaast rolletjes komkommer en chipjes van meloeskes gekruid met vadouvan , heel verfijnd.
In het donker schaaltje een marshmallow van kingkrab op een bedje van Noordzeekrab die in een krabben bisque lag, lekker hoog op smaak.
Als laatste nog een krokant gebakken wonton gevuld met Noordzeekrab, genieten. De wijn sloot bij de laatste twee bereidingen naadloos aan mede omdat deze hoger op smaak waren. Doordat ik de salade als laatste at was de wijn al ietsje te warm en hierdoor net wat te krachtig geworden. Voor ons beide de topper van de middag. (9.7)

Ook de tweede wijn was bijzonder. Een Oostenrijkse Gumpoldskirchner Tradition 2015 van Johanneshof Reinisch gemaakt van de inheemse Rotgipfler en Zierfandler. Mooie goud gele kleur, in de mond tonen van peer, honingmeloen en een wat ronde afdronk. Uit de keuken een tentakel van octopus op een bedje van zwarte lintpasta in een hartige bouillon gekruid met vadouvan met zilte groentjes (lamsoor, zeekraal) en mosselen. De tentakel was zacht van textuur en delicaat van smaak. De zilte tonen en de bite van de zeekraal kwamen naast de pasta op de voorgrond, erg lekker. De wijn was een alleman vriend en sloot keurig aan. (9,4)

Over naar rood met een Rosso di Montalcino van het huis Luciani, verrassend lichte kleur, heerlijk aroma, een mond vol met kersensap en een fluweel zachte afdronk, heerlijk. De eigenaresse presenteerde zelf het eerste gedeelte van het hoofdgerecht. Zacht gegaarde, in appelstroop gelakte duivenborstfilet, ernaast een cilinder van quinoa, gebakken cantharellen, quenelle crème van kikkererwt, partjes gemarineerde meiknol en bekende bolletje van snijboon, aan tafel afgewerkt met een heerlijke sjalottensaus (kannetje helaas weer terug naar de keuken). De cuisson van de borst was top en door het huidje hoog op smaak. De nieuwe Chef kwam met extra bijlagen. Lepeltje van foiemousse, quenelle semifreddo van foie op een bedje van gemalen hazelnoot, een gekonfijt pootje van de Bresse duif en de pommes paolo die eigenlijk op het eerste bord had moeten liggen. Beide foie bereidingen waren een delicatesse. Het boutje was ietsje stevig van textuur, dit werd lekker kluiven. De heerlijke wijn sloot naadloos aan. (9.6)

De dessertwijn was een licht mousserende Brachetto van Gatti Piero, transparante rode kleur met in het aroma tonen van framboos en rozenblaadjes, in de mond soepel en fruitig met een ronde afdronk. Op het bord een mooie presentatie. Als basis heerlijk gemarineerde aardbeien met ernaast een bombe van aardbei, erop krokantjes en makarons van aardbei. Ernaast een madeleine gemaakt van stracciatella in een dun jasje van chocolade op een bedje van crumble van chocolade met ernaast een toef ganache van chocolade. Mooie pure smaken en goede texturen die prima combineren met de frisse tonen van de wijn. (9.4)

Als afsluiter nog een prima espresso en viertal smakelijke friandises.

Bediening was uitstekend verzorgd. Weliswaar veel verschillende gezichten aan tafel, alle met passie voor het vak en een flinke dosis gezelligheid, prima. We voelden ons weer helemaal in de watten gelegd.

Prijs-kwaliteitverhouding was zeer goed tot uitstekend.

Dit was weer een hele fijne beleving. We zijn erachter gekomen dat de ambities inmiddels duidelijk naar beneden zijn bijgesteld. Deze waren sky high, dat was overigens wel een aardige publiciteitsstunt. Nu is het behoud van de ster de eerste uitdaging, iets wat mijn inziens niet zo’n probleem zal zijn. De stijl van koken was ditmaal nog een combinatie van drie chefs. Dit zal op relatief korte termijn de signature van de nieuwe chef worden. Een klassieke basis met keurige bereidingen en goede smaken. Wij komen terug en De Karpendonkse Hoeve blijft favoriet.
s V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Op 2e kerstdag voortreffelijk gegeten, prima ontvangst en leuke, correcte bediening. Heel fijn dat het eten een bite heeft: herkenbare groente en niet zoals in veel (ster)restaurants allerlei knap gemaakte zalfachtige structuren van onherkenbare groentes. Vooral zo houden! Kleine opmerking: de stoelen kunnen wel een touch up gebruiken: de kussens van de stoelen zijn erg dun in het midden en dat zit niet fijn als je een aantal uur aan tafel zit.
ptkemperman .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2016
Ontvangst was bijzonder hartelijk. Hoewel het bedrijf bekend staat als erg 'traditioneel', vonden wij de bediening erg gastvrij en ongedwongen. De gerechten waren stuk voor stuk mooi opgemaakt en bijzonder smakelijk. We hebben er dan ook een hele goede ervaring aan over gehouden.
Pipeloot .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
We genoten van 6-gangen diner. Alles was lekker en erg attente bediening. Enige puntje is dat het er op sommige plekken ouderwets uitziet en vernieuwing interieur welkom zou zijn.
fritsflitspaal .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2016
Uiteraard een goed restaurant maar toch een paar kleine opmerkingen. Eten was erg goed, een 5 gangenmenu gekozen. De tussen de gangen door duurde het in onze ogen wel te lang. We hebben van 19:00 tot 23:00 gegeten, dat mag in onze ogen wel wat korter. Locatie is mooi, iets te netjes in mijn ogen maar past natuurlijk goed bij een restaurant met een ster. Bediening was vriendelijk, iets te stijf maar waar ze echt beter op moeten letten: Lege glazen.. Toch een aantal keer zelf een ober moeten aanspreken dat onze glazen geruime tijd leeg waren. Ik stond er raar van te kijken dat dit toch meerdere keren gebeurde.
Zweedse_chef .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Samen met de tafelgenoten een zesgangen verrassingsmenu genomen met een bob wijnarrangement. Het leek alsof de smaak van de gerechten wat langzaam op gang kwam. De eerste drie waren matig en vlak, de laatste drie geweldig. Borden waren netjes opgemaakt. De bediening was wat stijfjes en had losser gemogen. De locatie waar we zaten - de serre - deed wat ouderwets aan met een blik op een rommelig terras. Binnen zag het er allemaal passender en mooier uit. We hebben verder een prima avond gehad, maar de verwachtingen waren hoger dan de werkelijkheid.
Isabella V.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Hemels lekker! Via vakantieveiling hebben we voor 2 personen een 8 gangen proeverij verkregen. We hebben heerlijk op het terras gezeten. De gerechten waren super. Een voor een kwamen er kleine traktaties voorbij. Het ene gerecht zag er nog mooier uit dan het andere. De smaak was heerlijk. Er werd goed advies gegeven over de wijn die het gerecht complimenteerde. Al met al hebben we een ontzettend culinaire avond gehad. We komen zeker nog eens terug.
Remko B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Magisch! We zaten in de serre met uitzicht over het park. De sfeer is ontspannen en toch professioneel. We hadden een 8 gangen menu. De ene na de andere traktatie kwamen aan ons voorbij. Het wijnarrangement is een serieuze aanrader. Al met al, precies wat je verwacht als je gaat eten in een sterren zaak.
hschild .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Gisteren hier fantastisch gedineerd. We hadden een 8 gangen menu met voor mij bijpassende wijnen. Vooral de Italiaanse dessertwijn paste zeer goed bij het dessert. De bediening was zeer correct en vakkundig.
Kortom een michelinster waardig
Nienke H.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2016
Heerlijk geluncht met een Groupon voor een 3-gangenmenu. Erg de moeite waard! Bediening was rustig en niet opdringerig, de ambiance is goed, wij zaten in de serre met uitzicht op het park en water. Een aanrader!
Ila87 .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Heerlijke avond gehad bij de Karpendonkse Hoeve. We werden rond 7 uur hartelijk ontvangen door de eigenaresse die ons naar onze tafel begeleidde. De vorige keer zaten we in de serre, deze keer in het restaurant.
We kregen deze avond een zesgangenmenu en begonnen met drie amuses: een panna cotta van buffelmozzarella, een bolletje aspergemousse en een stukje bietengelei met pistache. Smakelijke kleine hapjes, zoals amuses horen te zijn. Het voorgerecht bestond uit geschroeide heilbot met oa grapefruitijs, voor mij het minste gerechtje van de avond. Het was wel lekker, maar niet heel bijzonder en er zaten redelijk wat bittere smaken in. Het gerechtje hierna maakte dat meteen goed: een oosterse bouillon met een wonton gevuld met gekonfijte eend. De bijpassende Riesling wijn combineerde goed met de aparte smaken (van oa zwarte bonen en paddenstoelen) in het gerecht. Als derde gang weer vis: koningsbaars met een lauwwarme tomatenjus en venkel. Een heel zacht, beetje zoetig gerechtje dat goed combineerde met de bloemige witte wijn.

Na deze gang duurde het vrij lang voor we verder gingen met de twee vleesgerechten. Er zat een grote groep in de serre en we hadden het idee dat de keuken het daar druk mee had. De vleesgerechten waren qua smaak echter weer prima. De eerste bestond uit een stuk sukade met heerlijke saus, asperges en gel van piccalilly. Hierbij werd een Hooglander biertje geschonken. Leuk als tegenhanger van de wijnen en het biertje paste perfect bij de smaak van de sukade. De vijfde gang bevatte twee bereidingen van lam: een lamskoteletje en gekruid lamsgehakt. Het laatste gerecht was zoet: diverse bereidingen van rabarber met witte chocolade en meringue. Hoewel ik meestal niet zo’n fan van zoet ben, was dit misschien wel het lekkerste gerechtje van de avond. De zoete rode wijn paste ook hier weer prima. Het theeservies (met extra heet water om je kannetje bij te vullen) werd vergezeld door 4 smakelijke hapjes.

We hebben weer een heel fijne avond gehad bij de Karpendonkse Hoeve en vonden de prijs meer dan redelijk. Er zijn weinig sterrenrestaurants waar je voor 6 (halve) bijpassende drankjes maar €23,50 betaalt. En ook het theeservies, waar je makkelijk 3 kopjes van kon zetten, voor €6,50 was niet duur. Wij komen zeker nog een keer terug, hopelijk met mooier weer zodat we op het terras kunnen zitten!
velraeds .
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
gisteren hier 4 gangen diner gehad,gedateerde inrichting,donker ,bediening correct.
voor,tussen en nagerecht niet speciaal,zeer flauw van smaak en zeeeker niet sterwaardig.geen peper en zout op tafel.
nagerecht wel lekker .
na het eten nog koffie besteld,kregen we als extratje schaaltje met enkele bongons erbij,leuke geste vonden wij maar dit bleek achteraf gewoon op de rekenimg te staan,belachelijk voor iets wat je niet besteld hebt !!!!!
kortom niet sterwaardig en zeker nooit meer terug,jammer
Markcohen75 .
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2016
Bediening is vriendelijk. Inrichting vreselijk gedateerd. Goede wijnen maar het eten was smakeloos. Erg op verheugd maar was een deceptie. Absoluut niet sterwaardig.
Maidenofmay .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Op advies van iemand naar de Karpendonkse Hoeve in plaats van Wollerich. Spijt! De serre heeft, ondanks het mooie uitzicht, de sfeer van een bungalowpark in de jaren 80. Er is ook sprake van een invasie van mieren. Toen we daar een opmerking over maakten bleken ze dat de normaalste zaak van de wereld te vinden. Dan het eten. Aperitiefhapjes en amuses uitstekend. Daarna zelf een keuze gemaakt uit de kaart. Wat een deceptie, in een (goed) eetcafé heb ik beter gegeten. Langoustine met 'zoetzure' groente, bestaande uit rauwe romanesco, komkommer en radijs, waar gewoon helemaal niets mee gedaan was. Tartaar van kalf, mals maar weinig smaak, met daarbij een koude gekookte aardappel en een stuk focaccia. Hoofdgerecht (Baambrugse big en entrecote) op zich best lekker maar een ster waard? In geen honderd jaar. Het dessert van yoghurt, kokos en calamansi wel op niveau. Andere pluspunten: kraanwater, vriendelijke bediening, rekening viel mee. Maar die ster mogen ze inleveren!
MLGW .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Aankomst was goed en vriendelijk. We kregen een tafel in het midden van het restaurant. Helaas zaten wij niet naar elkaar toe, wat het minder intiem maakte. Snel de amuse gekregen (deze vonden wij beide niet geweldig) en werd er gevraagd wat wij wilden drinken, wat ook snel geserveerd werd. Daarna helaas ongeveer 30 minuten op de kaart gewacht en pas na 50 minuten kunnen bestellen. In de tussentijd zijn ook de glazen niet bijgevuld door de bediening, iets waar wij ons in eerste instantie over verbaasden en daarna ook over frustreerden. De bediening leek niet op te merken dat wij onze kaarten al 10 minuten op de tafel hadden liggen en klaar waren om te bestellen. Drie tafels die na ons binnengekomen zijn hebben eerder een bestelling geplaatst dan wij.
Toen de gerechten uiteindelijk kwamen volgden deze elkaar wel in een redelijk tempo op en werden de glazen ook bij iedere gang bijgevuld. Minpunt hier was dat er geen enkele keer gevraagd is of het eten of de ambiance naar wens was.
Al met al voor ons geen Michelin ster waardig en wij zijn ook niet van plan hier terug te komen.
ilsekoen .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
Heerlijk gegeten! Maar een echt wow-moment hebben we niet gehad.
De bediening is vriendelijk en professioneel.
De zaal was voor ons te rumoerig.
Ruud K.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
Wij hebben het 8 gangen proef menu geprobeerd met wat wijn,water en koffie kom je dan op zoon kleine 100,00 per couvert wat een mooi bedrag is voor een heerlijk avondje uit!
Het leuke van sterrenzaak is dat je samen met je partner continu met en over het eten bezig bent.Net als de tafels om ons heen trouwens.
Voor de koks in de keuken misschien wel irritant maar ook mooi daar doe je het voor lijkt mij?
Gasten hebben altijd wel wat te mauwen maar dat houdt je ook scherp en zeker als je een ster hebt wil je hem behouden of misschien wel meer.
Dan hadden ze in ieder geval het geluk dat mijn partner 0 ervaring heeft en had in sterrenzaken en dat ik zelf mijn hele leven in de horeca heb gezeten en het geluk heb gehad diverse sterren zaken te hebben mogen bezoeken en werken. ( sommige bestaan of leven niet meer) helaas denk ik weleens.
Als ik mijn best zou doen zou ik elke gang op kunnen dreunen,ontleden maar nee ik vernoem hier de dingen die ik heb gezien,geproefd en bij blijven.
Een ieder kan ze zien als positief en opbouwend ik was namelijk gast en geen inspecteur .
Bij binnenkomst heerlijk 3 amuses waarvan de gepocheerde kwartel mijn inziens of a la minute gemaakt moet worden of eerder uit de koelkast was te koud.Wafeltje van mais was top.
En moet zeggen dat de mousserende wijn uit gulpen erg goed erbij smaakte. Een fijne bubbel uit eigen land wat mij deed denken aan mijn huis champagne van vervlogen tijden.
Hierna begonnen we met het menu en dus aan de avond.

Mijn partner vond alles lekker en daar gaat het om als je uit eten gaat. Alles moet lekker zijn en er top uit zien!
Dat is mij eigen mening trouwens zelfs in een drie sterren zaak waar ik vroeger at zat er weleens een gang bij wat mij niet kon bekoren.

Vond ik dat ook?
Ja vond het erg goed en mag dat ook verwachten is 1 michelin ster,toch? Die minestrone soep vond ik een topper qua smaak zat wel 1 puntje aan wat zelfs mijn partner opviel dat de tuinboontjes niet dubbel waren gedopt.
Het knappertje at al om de gevogelte rolletjes heerlijk pittig gerechtje net als die kaas uit Noord Holland
ook een super gerechtje.
Die baambrugse big was ook heerlijk vooral gestoofd wat een smaak en buikspek vrij naturel op choucroute die mijn partner te zuur vond en waarvan ik zei misschien of de zuurkool iets anders of buikspek een krokant jasje van bruine basterd suiker en Thijm en je hebt het perfecte gerechtje.De eendenborst perfect gegaard met een heerlijke frisse saus met Limoen waardoor het fris geheel werd met licht oosters tintje erg lekker.Ook de rode wijn die erbij werd geserveerd uit Italië was top!
Al met al een heerlijk avondje uit voor mijn partner en mijzelf.
Wilde hier altijd al een keertje eten vind het super knap dat je al ruim 20 jaar een ster kan hebben en die weet te behouden!
Op een manier en kookstijl die anno 2016 is en misschien nooit de mijne zal worden in mijn hart maar ik kan het zeker waarderen wat een werk en wil hier zeker nog een keer terug maar eerst nog wat andere zaken bezoeken.
Ruim 30 couverts voor de dinsdag avond telde ik even snel (kan het niet laten als ex ondernemer) wat ik super gaaf vond om te zien en zeer terecht voor het harde werk in zoon zaak als de karpendonkse hoeve.

Sanfun J.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
We zijn voor een 6-gangendiner naar de Karpendonkse Hoeve geweest. Daarbij hadden we ook een wijnarrangement. We werden erg vriendelijk ontvangen door Ingrid. Vervolgens werden we naar onze tafel gebracht. De opstelling van de tafels vonden we een beetje apart aangezien we recht in het gezicht van andere bezoeker keken i.p.v. elkaar. Het zou leuker zijn recht tegenover elkaar te zitten. Enfin, de amuses waren super. Het stukje roggebrood met een "bombe" van dille etc. was heerlijk. Daarna was het voorgerecht met carpaccio van scampi met geraspte citrusvrucht ook heerlijk. De groente die erbij werd geserveerd waren goed op smaak en lekker krokant. Ook het stukje hertenfilet in een soort flensje was genieten. Het klapstuk was wel het dessert. Dit bestond uit ijs, crumble en citrusvruchten. Het was gewoon top!! De wijnen pasten ook goed bij de gerechten. We zouden zeker terugkomen.
Eline C.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Afgelopen maandag hebben wij van een 8-gangen diner mogen genieten bij de Karpendonksehoeve. Wij hadden dit diner via vakantieveilingen gewonnen. Na meerdere negatieve recensies te hebben gelezen waren onze verwachtingen niet hoog maar wij zijn compleet verrast!
Na een warm ontvangst, waar onze jas werd aangenomen en onze stoelen werden aangeschoven, namen wij plaats aan onze tafel. We voelden ons wat ongemakkelijk, 2 studenten, die dit allemaal niet zo gewend zijn maar gelukkig verdween dit al snel. Erg vriendelijk en professioneel personeel. We kozen beide voor een bob-wijn arrangement waar meteen bij werd verteld dat we nergens aan vast zaten en dat een glaasje wijn minder of meer altijd mogelijk was. We hebben ontzettend genoten van de 8-gangen, allemaal erg lekker, stuk voor stuk vernieuwend en allemaal goed gecombineerd met de wijnen. Een amuse vooraf en zoete lekkernijen bij de (overheerlijke) koffie stonden los van de 8-gangen, dus stiekem hebben wij van 10-gangen mogen genieten. De rekening achteraf vonden wij ook erg meevallen.
kortom, een heerlijke avond, heerlijk eten, echt verwend!

jolandakamer .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Op een rustige avond hebben we hier met een Groupon werkelijk heerlijk gegeten. Wij kwamen voor een 6-gangen proeverij en hadden al gauw door dat zowel de maitre als de sommellier hun werk serieus nemen maar dit ook met veel plezier verrichten. Zij waren niet alleen vriendelijk en professioneel, maar ook vrolijk en in voor een praatje. Het was een genot te gast te zijn bij deze prettige mensen.

Het eten was uitstekend, met een traditionele noot en van opperbeste kwaliteit. Ik kan geen gerecht opnoemen dat niet voorzien was van een heerlijke balans tussen smaak, beleving en textuur. Ook was de aan ons geadviseerde wijn heerlijk (en ondanks de vrijheid die wij aan de sommelier gaven, niet belachelijk duur). Zoals het de aandachtige service van een sterrenrestaurant betaamd zijn wij goed voorzien en geadviseerd. De rekening was niet onverwachts hoog (wat je bij andere restaurants waar je met een Groupon komt wel eens kan meemaken), en we hebben hier gewoonweg een heerlijke, knusse avond beleefd. Wij komen hier graag nog eens terug!