De Kamer

• Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
7,1
Ron T.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2016
Heerlijk gegeten, alles goed op smaak , grote portie's. Bediening zeer allert en attent.
Aankleding in het restaurant mag iets meer aandacht krijgen, verder alles gewoon top ook het gezellige terras. Wij komen uit het zuiden maar komen zeker nog eens terug als wij weer Wildlife bezoeken. ????
Micheldekker .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Op zoek naar een restaurant in het centrum van Emmen, werden wij direct aangetrokken door dit restaurant. Een sfeervolle oude boerderij met een leuk terras. We kozen voor het 3 gangen keuzemenu voor € 19,50 p.p. De porties waren niet heel groot, maar zeker voldoende voor ons. Voor de grotere honger kun je kiezen voor a la carte gerechten. De bediening was erg vriendelijk en was zeer attent. Bv. Eerst een drankje op het terras, daarna binnen eten en de afsluitende koffie weer op het terras ging vlekkeloos. Kortom een echt leuk en lekker avondje uit en dat voor € 60,-.
Sander K.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2016
Op woensdag 04 mei 2016 gezellig op het terras genieten van een heerlijke wijn en het zonnetje. Om optimaal te genieten ook maar het 'Biologisch brood met aioli, olijfolie en himalayazout' besteld. Het brood was heerlijk, net zoals de olijfolie en de aioli. De chef heeft een specerij toegevoegd die zeer apart smaakte, maar wel lekker en fris. Het himalayazout kregen wij in een grote rauwe blok toegevoegd met een schaafje. Leuke presentatie, maar in het oogpunt van hygiëne toch een minpunt. Gezien de prijs en de hoeveelheid wordt deze blok himalayazout her-gebruikt wat de nodige bacteriën kan achterlaten. Het had mij niet gestoord als ik een klein bakje kreeg met geschaafd himalayazout of een zoutmolen.

In de avond teruggekeerd voor het diner. Eerst samen als voorgerecht het 'Petit grand entrée' gedeeld. Overheerlijk samengesteld en meer dan genoeg voor twee. Het 'Petit grand entrée' bestond uit het volgende:
- Rundercarpaccio met Parmezaanschotsen, pijnboompitten, rode ui en truffelmayonaise.
- Lasagne van huisgemaakte tonijnsalade en krokant filodeeg
- Wrap gevuld met gepofte paprika, gegrilde courgette en roomkaas
- Rollade van gerookte zalm
- Tomatensoepje
De diversiteit was zoals te zien voldoende en was echt super samengesteld.

Als hoofdgerecht hadden wij de 'Gestoomde victoriabaars gevuld met spinazie, gepofte trostomaatjes en groene kruidensaus' en de 'Tournedos met mini groenten, gefrituurde uienringen en rode wijnsaus'. De gestoomde victoriabaars was een lekker hoofdgerecht maar kon het voorgerecht niet overtreffen. Ook de tournedos kon dit niet! Ik had gevraagd voor een rood gebakken tournedos maar deze bleek toch meer medium te zijn dan rood. Dit vond ik wel jammer. Er was voldoende toevoeging van groente en friet.

Het huisstijl van Restaurant de Kamer was sfeervol en warm. Een echt huiskamer gevoel en een super pluspunt van dit restaurant. De bediening was vriendelijk en attent.

Het eten heb ik beoordeeld op een 7, dit komt vooral door het voorgerecht. Als tip zou ik de grote blok himalayazout, welke voor de presentatie echt super is, toch vervangen voor een simpelere en hygiënischer variant.
R.j. B.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
De Kamer ligt centraal in het centrum op een groot plein met veel horeca. De inrichting is ouderwets gezellig en er heerst een prettige sfeer. Vanaf het buitenterras heb je goed uitzicht op wat er op het plein gebeurt. We kozen het 3 gangen keuzemenu voor € 19.50.
De wrap gevuld met gepofte paprika, gegrilde courgette en roomkaas was een lichte en frisse binnenkomer en smaakte goed. Voor het hoofdgerecht gekozen voor lamsstoof met appel en groenten. Die trof ik op de bodem van het pannetje en het was zoeken naar het lamsvlees. Even besloop me de gedachte dat hier de aantrekkelijk menuprijs vandaan kwam. Geserveerd met groenten, salade en aardappeltjes in zeker voor 4 personen minuscule schaaljes. Het verrassend dessert was wel weer lekker met ijs van prima smaak. Twee van ons hadden het stoofpannetje, twee de varkenshaas. Die laatste moesten waarschijnlijk even wachten op de stoofpannetjes, want werd lauw geserveerd. We zullen niet gauw terugkomen hier (behalve dan op het terras)
Han-H .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Dit restaurant kwam ik, gevestigd in een monumentaal pand binnen lopen en mocht meteen genieten van de geur van uitgebakken varkensvleesspekjes. Iets wat ik niet als positief ervaar. Ik eet geen varkensvlees en vind de geur van varkensvlees niet echt prettig als binnenkomer.

We werden keurig en vriendelijk te woord gestaan door een zelfverzekerde jonge dame, welke ons de rest van ons diner bediende.

Ik las de menukaart, waarbij het me opviel dat deze leuk was opgebouwd uit woordspelingen waar gerechten bij verzonnen waren. Erg leuk.

Ik bestelde de tonijn en gaf aan dat ik geen varkensvlees wilde. Dan zou ze de spruitjes voor mij zonder varkensvlees serveren zei ze vriendelijk. Ze was dus goed op de hoogte van de ingrediënten.

Het gerecht welke geserveerd werd, zag er veelbelovend uit. Een mooi groot stuk tonijn, welke ik als rauw van binnen besteld had. Deze was inderdaad rauw, maar dan zeer diep van binnen.

De tonijn was mooi zacht toen ik er in sneed, maar smaakte nergens naar. Ik heb het zelf op smaak moeten brengen door wat zout en peper er op de te doen. Er zat totaal niets op. De buitenkant voelde in de mond wat magnetrondroog aan aan de buitenkant. Maar met de zout en peper en een beetje mengen met de binnenkant, was het redelijk te doen. Erg jammer, want dit stukje tonijn was heerlijk te bereiden geweest.

Verder lag er op het bord wat erg mooi was opgemaakt, een beetje fijne aardappelpuree, welke echt nergens naar smaakte. Een dun schijftje gekleurde rauwe biet en een doperwtplantje. Bij de tonijn zat een kappertjessaus, wat nog redelijk op smaak was.

Als garnituur werd er speciaal voor mij een schaaltje snotgare verse spruitjes geserveerd. Jammer, als je nog niet eens een groente juist kan laten garen. deze waren verder ook niet op smaak, maar gelukkig dus ook geen noodmuskaat er op.

De veelbelovende gebakken aardappeltjes in schil, bleken verpieterd te zijn. Deze hadden duidelijk een hele poos in een warme pan gelegen om warm te houden. De buitenkant was verhard en het smaakte oud. Nou ja, erg veel smaak zat er wederom niet aan.

Ik zeg altijd dat werken met goede producten het halve werk is. Helaas kon deze kok de andere helft niet waar maken. Wat mij betreft een waardeloze kok die beter wat anders kan gaan doen. Koken is deels kennis en deels gevoel. Beide zaten er absoluut niet in.

De vriendelijke bediening die overigens geen enkele maal heeft gevraagd of alles naar wens was, kon het geheel niet meer redden.

Waar ik nog wel over te spreken was, was het complete koffietje aan het einde. Voor een normale prijs had je erg veel prettigs. Een kopje Beukenhorst koffie, een klein glaasje water, een met room gevuld chocolaatje en een koekje. Erg content was ik hier mee.
Emiel D.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2015
Bij binnenkomst zagen we een mooi en warm restaurant met een echt huiskamer gevoel. Helaas was dit ook het enige positieve aan de avond. De bediening was erg vriendelijk maar totaal niet oplettend. Lege glazen stonden er vaker op tafel dan dat ze gevuld waren. Ook gedurende het diner werd er weinig bediening gezien. Het was een kwestie van eten inzetten en weer gaan. Slechts 1x is er gevraagd of er nog iets te drinken mocht komen. Erg jammer en opmerkelijk.

Ook werd er niet gevraagd of alles naar wens was en dat was wel nodig geweest. Het hoofdgerecht was namelijk aan de droge kant en de bereidingswijze was niet goed. Twee dezelfde soorten vlees waren verschillend qua bereiding en dat hoort gewoon niet.

Veel kansen laten liggen en geen passie merkbaar voor het vak.

Persoonlijk zal ik er niet meer naar toe gaan om te dineren.
Jackie2013 .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Hier in de namiddag binnen gelopen voor koffie met wat lekkers. Het decor is een negen waard, erg gezellig en sfeervol. Op tafel stond een soort 'vaasje' met pepernoten. Lekkere koffie en cappuccino van het merk Beukenhorst, daarbij apfelstrudel met vanillesaus en slagroom ook heerlijk. Enig minpuntje is dat dit niet gelijktijdig werd geserveerd. We hebben dit aangegeven waarbij de reactie was dat de apfelstrudel uit de keuken kwam en dat daarom wat langer duurde en later dat men dat erbij had moeten zeggen. Tip: even wachten met de koffie en dan gelijktijdig serveren.
We komen hier graag terug om een keer te eten.
PSatnarain .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Het decor van de Kamer was erg mooi. Dat is veelbelovend voor een leuke afsluiting van het dierenpark. Voor een maandag was er een goedgevuld terras, maar er waren nog genoeg tafeltjes over. We waren in een gezelschap van 4 personen. 2 volwassenen en onze kinderen. Onze dochter (9) is vegetariër. Over slechts een bord frites werd niet moeilijk gedaan, omdat het aanbod ook niet zodanig groot was dat er iets was wat onze dochter kon behagen. Onze zoon (7) was content met een kindermenu met kipschnitzel. Ik had een 3-gangen dagmenu en mijn vriendin 2 voorgerechten. Er werd gevraagd wanneer het kindermenu geserveerd kon worden. Met het voorgerecht of met het hoofdgerecht. Wij kozen voor het hoofdgerecht.
Kort daarna werd het voorgerecht geserveerd. Dit was niet bijzonder, maar smaakte wel goed. De verwachting was dat de borden werden afgeruimd. Dat duurde bijna een half uur voordat dat gedaan werd. De bediening vroeg ons of wij onze hoofgerecht al hadden gehad. We waren verbaast om dat te horen. Ze zag toch dat er maar 2 borden op tafel lagen! Ze zou de keuken gelijk inlichten dat voor onze tafel het hoofdgerecht bediend kon worden. Desondanks duurde het weer een half uur voordat er bediend werd. Ondertussen waren de kinderen ruim anderhalf uur verder en waren moe geworden en verder hadden ze toch ook wel trek gekregen. Tussendoor vroegen we ook om drankjes. Die werden vlot bediend, maar de leeggedronken glazen en flesjes van de vorige ronde werden niet meegenomen. Nadat we vroegen om de lege glazen mee te nemen werd nota bene het grootste glas niet meegenomen. Ook nadat een nieuwe ronde met drank werd gedaan bleef het glas staan.
Als tegemoetkoming op het lange wachten (dat schoorvoetend erkend werd) kregen onze kinderen als compensatie een meeneembekertje ijs met slagroom, snoepketting, snoepje en speeltje. Er werd dan nog even bij gezegd dat het €4,25 per beker kostte. Goed, onze kinderen waren blij, maar mijn avond werd aardig vergald hierdoor. De bediening krijgt van mij een vette onvoldoende. Het douceurtje maakt wel iets goed, maar het blijft onvoldoende. Qua eten is het niet heel bijzonder, maar dat pas in de verhouding van prijs en kwaliteit.
ArjanZ .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Vandaag heerlijk gegeten bij de Kamer. We waren van plan om elders te gaan eten, maar dat zag er 'gesloten' uit en zo kwamen we hier uit. We kozen voor het drie gangen menu. Een vlotte bediening zorgde voor een lekker voorgerecht ( tonijnsalade) en gevulde wraps. Niet te veel maar prima van smaak. Het hoofdgerecht ( kipdij rollade met tomaten salsa of tongscharrolletjes )smaakte ook voortreffelijk, evenals het ijs verrassings toetje. We komen hier graag nog eens terug!
Mylotte B.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2015
Op deze dag een 2e keer speciaal teruggekomen voor de overheerlijke chocolade fudge taart. Een enorme punt taart voor €3. Zalig! Vriendelijke bediening. Ook de koffie wordt leuk geserveerd met een koekje,klein glaasje water én chocoladedopje gevuld met slagroom. Top!
Andries D.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Prima gegeten met goede service. Flexibel met alles, kind vriendelijk (bij)gerechten) huisgemaakt. Dit alles tegen zeer respectabele prijs.
T.E. K.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
3-gangenkeuzemenu 19.50 euro: voldoende keuze, gerechten ogen mooi, zijn erg lekker en net even anders zoals de knapperige lasagne met makreel vooraf en de gepofte aardappelrepen en de rabarber met bessen als bijgerecht. Groente vers en lekker beetgaar. Amuse van het huis vooraf. Ruimtes verdeeld in "huiskamers" met doorzicht, hierdoor knus, maar niet benauwd. Alle tijd om aan tafel na te zitten. Aanrader.
Jenny W.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2014
Heerlijk gegeten. Kozen voor het 3 gangen menu.
Als voorgerecht had ik vis en als hoofdgerecht gevulde puntpaprika. De bediening vroeg of ik geen vlees at, dit omdat bij de groente (spruitjes) spekblokjes waren toegevoegd. Ik vond dit erg attent van haar. Alle gerechten smaakte heerlijk. Tenslotte nog een uitgebreide kop koffie gedronken.
Kortom, restaurant om heerlijk te dineren.
Marcel P.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
Gegeten met wat collega's. Drie-gangen-keuzemenu. Aan te bevelen vanwege de goed prijs-kwaliteitsverhouding. Misschien verwacht je het niet maar je krijgt hier een amuse en men gebruikt biologische en streekproducten. Begonnen met een salade met forelfilet en witlof, was erg lekker. Mooie combinatie. Ook het hoofdgerecht, varkenshaasmedaillons met bospaddestoelensaus was goed. Mooie malse stukjes vlees en een saus die overduidelijk niet uit een pakje komt. Met verse paddestoelenmix. Dessert met heerlijke chocolademousse en hazelnootijs. Eerder had ik hier al eens geluncht en de goede impressie die ik er toen aan overhield blijft na deze avond stevig overeind.
Mjammie M.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Hier gegeten na een dagje dierentuin. Mooi gelegen, oud pandje met gezellig ogend terras. Bediening zeer vriendelijk en beleefd.???? Denken met gast mee door erop te wijzen dat er nog een grotere groep komt en het wellicht elders prettiger en rustiger zit aangezien wij met twee personen waren. Eten goede prijs/kwaliteitverhouding.???? Allergie wordt rekening mee gehouden.????
MaceW .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Zojuist hier gegeten met de vrouw. Ik moet zeggen, het was een teeursteling. De knoflook-aardapelsoep had weinig smaak. Bovendien moest ik de soep snel drinken omdat het koud werd. Ik heb de kelner gevraagd of de borden worden voorgewarmd. Schijnt dat de keuken zo klein is dat er geen ruimte is voor het voorwarmen van de borden. Zeebaars als hoofdgerecht weinig smaak, moesten zelf zout en peper toevoegen. Op zich niet heel erg, maar ik vind het jammer dat dit restaurant geen eigen onderscheidende smaak heeft in haar gerechten. Tweede keer hier gegeten, maar ook laatste keer. Jammer, want de bediening is attent en het interieur is leuk.
Therese V.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2013
Tijdens ons verblijf in Emmen hier genoten van het 3 gangen keuzemenu voor € 21,50, bij binnenkomst werd niet onze jas aangenomen of zelfs gezegd waar we hem mochten laten, dat was wat raar, maar het eten was prima, leuke kaart en een amuse en lekker warm brood, bij het afrekenen, idem dito niemand te zien, we zijn zelf maar naar de bar gelopen, tijdens de gangen door was de bediening prima maar bij het komen en gaan mogen ze nog wel wat leren, de verse jus was prima, zag gelukkig op tijd dat de frisdrank niet uit een fles kwam maar uit zo'n apparaat zonder smaak, gauw wegdoen s.v.p. de volgende dag op het terras hier koffie gedronken, die lekker was, maar ook daar vertelde de bediening dat we binnen bij de bar af mochten rekenen, misschien is dit hier "gewoon" ? in Brabant doen ze het gewoon aan je tafel! Wel zo vriendelijk
Eddek .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
We ware met 7 personen en hebben gekozen voor het drie gangen keuzemenu. De keuzemogelijkheden waren prima en een ieder maakte zijn keus. Eén persoon gaf aan bij het verrassing dessert geen ijs te willen. Hierbij werd eenvoudig het bolletje ijs weggelaten zonder enige andere toevoeging, minpuntje! Overigens prima gegeten en goede en vriendelijke bediening. Er werd niet gevraagd of de bijgerechten voldoende waren en/of moesten aangevuld.
Nk1300spi .
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2013
Erg lekker gegeten en super attente bediening. Het 3-gangen keuze menu is zeker een aanrader. Alleen in het verrassings dessert was walnoot verwerkt, waar mijn vriendin allergisch voor is. Maar hier werd meteen een passend ander dessert voor geregeld. Komen zeker een keer terug als we weer in de buurt zijn!
Nilen .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2012
Je wordt er hartelijk onthaald en de service is goed. Het is een prijzig restaurant dus wij hebben gekozen voor een drie gangen menu naar keuze van een apart menu voor 21,50€. Er staan aparte gerechten op dit menu, die men niet gelijk zou kiezen. De gerechten vielen eenmaal op bord tegen, wat flauw en gewoontjes. De prijs kwaliteit verhouding is matig, op zich leuk restaurant maar prijzig voor wat je krijgt.