De Kale Pater

Donderdag 17:30 - 23:30
Vrijdag en Zaterdag 17:30 - 00:00

onyx400 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Heerlijk genieten daar we komen er vaak en het personeel is altijd vriendelijk dus altijd wel een rede te vinden om terug te komen
Dirk V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
Prima bediening en goed eten. Ondanks het feit dat het rustig was die avond, werden wij niet continu lastig gevallen door het personneel, wat vaak voorkomt bij dit soort situaties. Wij hadden die avond mooi weer en zo konden wij ook buiten zitten op hun binnenterras - een aanrader!
Wallea D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Was samen met een vriendin. We hebben heerlijk gegeten! Allebei een tournedos en precies hoe we 'm besteld hadden. Wel kreeg ik pepersaus erop, had aangegeven dit niet te willen. Een knus en romantisch restaurant.
pjannink .
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2017
De kale pater kenmerkt zich door een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding; als vanouds een vriendelijke bediening en een prima kaart
Patrick V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Een fijn restarant, waar de dames je met een lach serveren en zorgen dat het aan niks ontbreekt. De creative namen bij de gerechten passen precies goed b.v. de verleiding is ook een echte verleiding.

zeker een aanrader !
Richard K.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Eten zeer goed en ruim voldoende kwa hoeveelheid. Inrichting wat aan due donkere kant en de stoelen zitten niet heel comfortabel.

Maar de kwaliteit van het eten maakt dit allemaal ondergeschikt, dus zeker een absolute aanrader !
Carla P.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Ik ben hier al meerdere malen geweest en het is telkens weer een traktatie om daar te gaan eten.
En vooral ook dat er een mogelijkheid is om in de tuin te eten.
Kortom, ik blijf hier zeker komen!
Wallea D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Tweede keer dat ik hier gegeten heb. Eerste keer was de tournedos erg goed. Carpaccio was weer geweldig!. Maar de chateau briand viel heeel erg tegen. Zaten taaie stukken tussen, niet aan te raden. (3 personen bestelt en we hadden allemaal taaie stukken). Zonde. Service was daarentegen prima!
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Afgelopen zondag (eerste Paasdag) hier met een Social Deal gegeten. Het was opnieuw bijzonder druk in dit donkere maar sfeervol verlichte restaurant. Dat het hier op een zondagavond – wel Pasen natuurlijk - zo druk was, zegt uiteraard veel over de kwaliteit van deze horecaonderneming. Je waant je hier in de Middeleeuwen met al die (elektrische) toortsen en afbeeldingen aan de muren. Op de tafels brandden echte kaarsen (waar ik persoonlijk een beetje huiverig voor ben i.v.m. brandgevaar).
Bij deze deal waren voor zowel het voor-, hoofd- als nagerecht 3 keuzemogelijkheden. Nadat onze bestelling voor de drankjes opgenomen was (zoete witte wijn en een Bitter lemon voor mijn lief en een prima Grimbergen Tripel speciaal bier voor mezelf), kregen we heerlijk warm brood met kruidenboter. Kort daarna kregen we een heerlijke amuse: een spiesje van biefstuk van de haas in Teriyaki saus (denk).
Mijn geliefde besloot als voorgerecht voor de gambaspies te kiezen. Die liet zij zich goed smaken. Mijn keuze viel op de Serranoham met meloen. Dit gerecht werd mooi gepresenteerd met frambozen, kiemgroenten en een groente die volgens mij waterkers was, maar volgens mijn partner babyspinazie. Ik houd het erop dat ik dit keer gelijk heb. Hoe dan ook, het gerecht smaakte even voortreffelijk als het eruit zag. Absoluut heerlijk!
Als hoofdgerecht besloten we beiden hetzelfde te nemen: de eendenborstfilet. Deze werd prachtig opgemaakt opgediend. De papillen werden hierbij nadrukkelijk verwend. De groente die hierbij geserveerd werd, was gevarieerd van samenstelling. Verder werden nog een schaaltje met rauwkost en schijfjes appel en een schaal met frites opgediend (met knoflook- en whiskysaus). De rauwkost hebben we niet geprobeerd, omdat we vol zaten. De frites vond ik persoonlijk niet zo geweldig, te licht van kleur en te slap. Goede frites hoort krokant te zijn en dat was deze niet. Maar het hoofdgerecht zelf was uitmuntend. Uiteraard nam ik nog zo’n fantastisch biertje en mijn gezellin een Bitter lemon.
Het dessert voor mijn disgenote was een fraai gepresenteerde schaal met twee stukken cheesecake, aardbeien en frambozenijs. Zelf hield ik het bij een uitstekend uitgevoerde Irish Coffee.
We hebben een fantastische avond beleefd, met verrukkelijk eten (op de frites na). Wel noteerden we een opvallend foutje: de messen voor het voor- en hoofdgerecht waren verwisseld. Natuurlijk zagen we dit bijtijds en hebben de messen zelf verwisseld. Kennelijk was iemand in de bediening met de gedachten even ergens anders, want dit is toch eigenlijk een routinehandeling.
De bediening was trouwens verder top. Enthousiast, vrolijk en oplettend.
Ronald P.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2017
Niet veel te zeggen beviel zeer goed eten was erg lekker alleen beetje aan de prijzige kant maar zeker elke cent waard. En goede service.
Gusta W.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2017
Super restaurant heerlijk eten vtien delijk personeel
Anneke D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Heerlijk gegeten! Goede kwaliteit producten en vers! Ondanks de drukte was de bediening top! Als verrassing werd de jarige getrakteerd op ijs! Bedankt De Kale Pater voor een geslaagde avond!!!
suzanne_slegers .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2017
Echt een aanrader héérlijk eten, top sfeer! De producten zijn mega vers! Zowel voor-, hoofdgerecht als dessert echt lekker opgediend!
Shea M.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
heerlijk eten, snelle service en bijzonder aardig personeel! :D
Anneke H.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Goede bediening en uitstekend eten zeer de moeite waard om vaker hier heen te gaan zelfs als je boek via social deal krijg je alle aandacht en sevive
BiancaLeunisse14 L.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
Wij komen hier echt met regelmaat eten en het is eigenlijk altijd goed. Alleen gisteravond vond mijn man het iets minder, hij besteld veel lams koteletjes maar waren deze keer iets minder als normaal en de saus erbij was verkeerd, was een rode wijn saus ipv honing tijm. Aangegeven na afloop bij bediening. Dat werd gelijk goed opgepakt en krijgen koffie en thee van het huis. Dus weer een fijne ervaring.
Je gaat ons zeker weer terug zien hoor Kale Pater......je eten is fantastisch en service super......
Tot snel weer.
Fam Leunisse
ferry D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Eten was prima
Service was in goede handen
Zeer vriendelijk
Lekker eten top
susancalf .
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Het eten was prima maar toch wel wat prijzig. Wij zaten achterin waar we elkaar niet konden verstaan omdat er een groot gezelschap zat waar we niet bovenuit konden komen. Erg jammer want dat heeft toch wel onze avond bedorven.
Sjamilla N.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Passie voor het bereiden van eten.
Vanaf het voor gerecht tot het koekje bij de koffie het is af!
Beste carpachio die wij hebben gegeten
Natascha V.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
We hadden heerlijk gegeten. Fijne bediening en een gezellige sfeer.
Wij houder ervan!