De Kakebrug

• Amex , Mastercard
  • Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Tonny D.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Leuk restaurant met een eigenaar met passie voor koken. Vlotte bediening met een goed overzicht.
Ons voorgerecht van escargots, net even anders dan op de meeste plekken goed van smaak. Hoofdgerecht gebakken lamsfilet met cherry tomaatjes, salie en jus met knoflook erg lekker met de juiste garing. Het is zeker de moeite waard om hier te gaan eten.
Broekmanslinda .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2016
We vierden de 85ste verjaardag van mijn moeder met een buffet. We zaten gezellig op de eerste verdieping alleen met onze familie. Het eten was zeer gevarieerd en heerlijk! Van tevoren alles goed doorgesproken en aan alle wensen is tegemoet gekomen. Een aanrader, ook voor een feestje.
Ton-Marjolijne .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
We waren ivm een verjaardag met een groep van 12 personen en konden gewoon van de kaart bestellen.
Ik bestelde een 'salade van gemarineerde groentes met geitenkaas', deze smaakte vooral zuur (die van mijn buurman trouwens ook). Het 'taartje van vissalade' dat mijn vrouw bestelde smaakte goed. Als hoofdgerecht kozen we beide voor 'gebakken kabeljauwfilet met kreeftensaus', dit smaakte goed. Alle hoofdgerechten werden gelijktijdig geserveerd, een uitstekende prestatie voor zo'n kleine keuken.
Al met al een geslaagde avond.
Frans M.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
heerlijk gegeten, leuke bediening door charmante gastvrouw-studente, mooi 4 gangen menu , prima passende huiswijn, restaurant was vanwege sneeuw (?) verder geheel leeg, vreemd.
wat een gemis voor liefhebbers van een goed restaurant,.... de kakebrug verdient beter, mensen grijp deze kans en blijf niet thuis plakken bij een beetje poedersneeuw.
Peter D.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2015
Overheerlijk gegeten vanavond. Bladerdeeg taartje vooraf. Vervolgens een visschotel met garnalen, gamba, coquille en als afsluiter een sinaasappel bavarois.
Super vriendelijke bediening en gastheren. Lekker op het dakterras gegeten.
Een tien met een griffel.
acantus .
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
In Delfzijl, vlak bij de haven prima gegeten. Eigenlijk verbaasd dat dat in Delfzijl kon. Mijn 'draadjesvlees' smaakte prima maar ik was helemaal enthousiast over de kroket met hetzelfde soort draadjesvlees die erbij werd geserveerd. De mosterdsoep hielp erg om na een zeer koude fietstocht weer warm te worden. De bediening was zeer attent en vriendelijk. Ook het meisje dat stage liep en zichtbaar haar best deed werkte adequaat.
Jolanda B.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Restaurant met ontvangst door de eigenaar&kok, mooi tafellinnen, kunst op iedere tafel en heerlijk uitgebreid tafelen. Ruim opgezet met op de begane grond ca 30 zitplaatsen. Heel fijn is het dat er 2 ronde tafels zijn voor 4 personen. Ivm tijd van het jaar erg stijlvolle Kerstversiering aangebracht, met zorg gekozen. We hebben hier heerlijk gegeten, mooie presentatie van het eten op het bord. Keuze uit verrassingsmenu van 3 tot 8 gangen (van ca 33 tot 70 euro), een 4-gangenmenu voor een vriendenprijs (30 euro) of a la carte. De eigenaar heeft een uitgebreide whisky verzameling. Etentje afgesloten met een 18-jaar oude Highland Park, kregen daarna nog een zelfde glas van het huis. Echt een aanrader dit restaurant in het centrum van Delfzijl. Dank voor de heerlijke avond uit en het lekkere eten.

Suggestie: muziek aan de voorzijde van het restaurant is nu niet te horen.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Een gemeentegids voor toeristen, met voorwoord van de wethouder, vermeldde onder "eten/drinken" dat je in Delfzijl daarvoor naar de Hema kon gaan.... Gelukkig verwees IENS me naar restaurant "De kakebrug", al jaren de beste keuken in Delfzijl? Ik was hier vanwege mijn werk, en die beste keuken, dat wilde ik meemaken.
Ik was om 20 uur de enige gast, even later werd er nog een tafeltje gevuld met 4 gasten. Stille woensdagavond dus.
Als voorgerecht koos ik voor een salade van gebakken paddenstoelen en garnalen, afgeblust met een frambozendressing. Echt een leuk gerecht met een regionale toets door de mooie kleine garnaaltjes. Ik dronk er, nieuwsgierig naar die wijn, een Pinot Grigio uit Nieuw Zeeland bij. Heerlijk fris wit, mogelijk was de combi met de ook open chardonnay passender geweest bij de vetten van de gebakken paddenstoelen. Als hoofdgerecht gebakken boerderijeend, gelakt met appelstroop en hazelnoten, geserveerd met knoflookjus en pittige perencompôte. Erg lekker, precies mooi gegaard, mooi op smaak. De ramp zat in het glas wijn, een merlot uit de Pays d'Oc. De wijn rook niet lekker, was bedorven. Navraag bij de bediening leerde dat hij tenminste een dag tevoren was geopend, en toen gedeeltelijk uitgeschonken. Vandaag niet door keuken of de (verder uitstekende, zeer vriendelijke, keurig werkende, zei het onervaren) bedienende studente diëtetiek voorgeproefd of geroken. Dat kost punten, zowel bij eten als bij service. De nieuwe fles van de zelfde merlot was overigens uitstekend. Nagerecht van mooie kazen, prima gerijpt en op temperatuur, met een (weer uit nieuwsgierigheid gekozen) mooie pinot noir uit Nieuw Zeeland.
Jammer van de wijn, prima gegeten, kom hier graag weer.
Als goedmaker voor de vergissing met de wijn kreeg ik bij het afscheid van de chef een fles Minervois huiswijn mee voor thuis.
Etsko N.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2014
Fraaie gerechten, heerlijke verse producten en bijzonder smaakvol.
Een aanrader als je in delfzijl bent, parkeerplaats om de hoek.
Mijn eend van de boerderij was geglaceerd met appelstroop en bedekt met hazelnoot.een streling op je tong. Ook de verse groenten waren Heerlijk bereid.
Als je van lekker eten houd daar een keer gaan eten.
De bediening is zeer vriendelijk en binnen een fraaie uitstraling van een klasse restaurant.

Etsko en Baukje Nap, Harlingen 10-07-2014
RogerB0126 .
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Voor een weekendje weer eens terug in Delfzijl en De Kakebrug aangedaan. Wij hebben er fantastisch en erg lekker gegeten. Alles kakelvers, goed bereid, mooi gepresenteerd en een vakkundige en vriendelijke bediening. Mooie menukaart en ook lekkere en betaalbare wijnen. De kok is een meester in smaken! Een echte aanrader en we komen zeker hier weer terug.
Roelof H.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2013
De Kakebrug heeft het roer omgegooid en kookt nu eenvoudiger met nadruk op de natuurlijke smaak van de ingrediënten en dat pakt goed uit. De gerechten zijn prima in uitvoering en worden fraai gepresenteerd. De kok hield graag rekening met onze specifieke wensen. De bediening was vriendelijk, maar jong en onervaren. De wijnkennis was minimaal en bij één gang werden de reeds ingeschonken wijnen aan tafel gebracht.
Est H.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
Dit restaurant loop je zo voorbij. Hoewel de Kakebrug absoluut een restaurant is dat het waard is om gezien te worden. Het restaurant is chique en heeft een uitgebreide kaart waar voor een ieder wel wat wils op staat. Ik at hier afgelopen weekend een op de huid gebakken kabeljauw, maar vond op mijn bord ook een feest van een heerlijk gebakken coquille en flink wat Hollandse garnaaltjes. Het is hier ook een feestje voor de heren, gezien er bijzondere gedistilleerde dranken worden geschonken. Lieve bediening en fantastische kok.
Gribru .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Geweldig goed gegeten. Vier gangenverassingsmenu, zeer gevarieerd, heel vers, vooral de garnaaltjes. Smaken die goed combineren. Het wijnarrangement was heel passend hierbij. De sfeer was plezierig
NellekeAmsterdam .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Heerlijk gegeten in een prettige omgeving. Wij kozen voor een 4 gangen verrassings menu. Omdat 1 van ons niet zo veel kan eten, stelde de prettige jonge ober voor om kleine porties te serveren zodat het aantal gangen gelijk bleef voor ons allemaal. Fijne suggestie, dit pakte goed uit. De gekozen wijnen van het arrangement waren heel goed. Een aanrader om nog eens naar het noorden af te reizen. Heerlijk
Jane-Eyre .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2012
Prima keuken waar met kennis en liefde voor produkten gekookt wordt. Met de term regionale keuken doet de kok zichzelf en zijn restaurant tekort. Gevarieerde kaart, met verrassende 'cadeautjes' die op je bord verschijnen. Door het toepassen van verschillende kooktechnieken binnen 1 gerecht is het echt een verrassing wat je proeft. Het restaurant is met zorg gedecoreerd. Behulpzame, vriendelijke, kundige bediening. Wij komen zeker terug!
Noorderproever .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Prima prijs kwaliteitverhouding, heel prettige bediening. Mede gezien ook het speciale kindermenu en de extra aandacht die de jongste gasten kregen, prima geschikt om met kinderen hier te dineren. Heerlijk gegeten!