De Kajuit

Dompleane 1 8605 CN Sneek Nederland Kaart

Over restaurant De Kajuit

Dineren in scheepsstijl

Zoals in een kajuit is De Kajuit gezellig in scheepsstijl ingericht. De verwarmde veranda met uitzicht op de jachthaven van Sneek is een grote plus. Een heerlijk klassiek diner cadeau doen? Geef het Kajuit- tegoedbordje! Bedrijfsfeesten, bbq's en zelfs bruiloften zijn hier ook mogelijk.

Meer informatie over restaurant De Kajuit

• Per boot te bereiken , Terras
Lang
Fons K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Leuk restaurant, goede kaart, wel aan de dure kant maar je krijgt er veel service en een lekkere maaltijd voor. maar een tip kom er niet in de zomervakantie. Dan kunnen ze de drukte niet aan.
JokeSteen .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2016
Als voorgerecht hadden we een rolletje gerookte zalm met daarin een palingmousse. Die was verrukkelijk!. De schnitzel die ik voor het hoofdgerecht koos was behoorlijk groot, en er lagen diverse groenten op het bord, maar ik miste daar een sausje bij. Het was allemaal wat droog. Het restaurant zat vol, dus we moesten behoorlijk lang wachten op ons eten. Maar al met al heel geslaagd!
E.G. D.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Aangezien we iets te vieren hadden, nodigde mijn partner mij uit om in De Kajuit in Sneek te gaan eten. Vorige maand hebben we kennis gemaakt met dit restaurant (zie mijn recensie van 16 juni j.l.) en uit eten gaan met allergieën/intoleranties geeft daar weinig "gedoe". Dat is de rit vanuit Assen wel waard!
Ik blijf bij mijn oordeel: je kunt er goed terecht met diverse eetwensen. Allergisch voor aardappel? Dan serveren we toch rijst!? Het vriendelijke personeel loopt af en aan en ze begroeten sommige gasten uitgebreid. Blijkbaar kennen ze veel mensen die regelmatig terugkomen. De eigenaar zegt dat ze voor 150% hun best doen om het mensen naar de zin te maken en dat zijn, wat mij betreft, geen loze woorden. Ik voel me er welkom.
Dit keer heb ik gekozen voor de vegetarische schotel met peer, gevuld met schapenkaas, noten en vijgen. Die combinatie had ik zelf niet bedacht, dus die ga ik thuis ook eens maken!
Mijn advies is nog steeds: (reserveren en) gaan!
Henk E.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Nieuw seizoen start met een nieuwe verrassende kaart.
Altijd goed om te zien dat Harald en Aafke de lat blijven verleggen. Na de winterslaap is ons bootseizoen weer begonnen en daar ontbreekt een bezoek aan de Kajuit natuurlijk niet aan. De keuze was moeilijk daar onze vertrouwde kaart mooie uitbreiding heeft gekregen. De coquilles waren heerlijk als voorafje en de bekende sliptong heeft gelukkig ook dit jaar zijn vertrouwde hoge kwaliteit gecontinueerd. Het was weer lekker en gezellig en komen zeker terug. Thanks!
Kerelman .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2015
Ik eet er een paar keer per jaar met mijn vriendin of andere familie. Het valt nooit tegen. Of je nou een snoekbaars of een biefstuk eet, het proeft altijd vers. De bediening is vriendelijk. Voor een paar euro minder kun je ook een senioren versie van de meeste gerechten krijgen. Ook prima!
Monique O.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Wij aten gebakken brie en de bavette. Erg lekker! Kwaliteit is hier altijd goed. Bediening erg vriendelijk, met verstand van zaken. Wij zaten op de verranda. Leuk uitzicht op de jachthaven. Het was heerlijk weer. Wat wil je nog meer?!
Jan G.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2015
Afgelopen dinsdag hebben wij hier gegeten. Een leuke tent waar we vriendelijk onthaald werden. We hebben eerst buiten op het (prachtig gelegen) terras een drankje gedronken. Vervolgens binnen erg lekker gegeten. Niet een erg spannende kaart, waarop veel klassiekers te vinden zijn. Goede bereiding en prijs / kwaliteit is ook goed! Zeker (zomers) een aanrader!
Johan .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2014
De bediening is zeer vriendelijk en correct, de voorgerechten, gamba,s met kreeftensaus en loempia,s met geitenkaas en spinazie om je vingers bij af te likken! Ook de spareribs die we als hoofdgerecht hadden waren boterzacht en verder ruim voldoende bijgerechten met een lekkere saladebar waar je zelf kunt opscheppen. We komen regelmatig bij de Kajuit en zijn nog nooit teleurgesteld.
MurielG .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2014
Zonder al te veel verwachtingen binnen gelopen.... Wat een aangename verrassing. Super ambiance, zeer vriendelijke ontvangst, onberispelijke bediening, leuke kaart en superlekker gegeten voor prima prijzen. Meer dan oké. We komen niet zo vaak in deze buurt maar als we in de buurt zijn kom en we zeker weer een maaltijd nuttigen.
Jacob H.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Echt een restaurant voor "skipkefolk", zoals dat in Sneek heet. Logisch, in een jachthaven. Gezellig in scheepsstijl ingericht, hoewel binnen een beetje donker. Een ons-kent-ons-sfeertje van personeel en vaste gasten. Eten is prima. Snoekbaarsfilet was zelfs heerlijk. Prijs-kwaliteitsverhouding al met al redelijk goed. Bediening aan de trage kant, hoewel het niet erg druk was en er vrij veel personeel rondliep, maar het zit er goed. Terrasstoeltjes zitten niet lekker (houten latjes), maar wel lekkere loungebank.
Sneek100 .
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2013
Gezellig restaurant en altijd een leuke sfeer. Bediening is altijd vriendelijk. Het Kip in het pannetje als hoofdgerecht vond ik niet zo lekker, de kip was droog en weinig saus.
De Kalfs ribeye was wel erg lekker.
De nagerechten zijn goed!
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2012
Op een doordeweekse dag hier gegeten. Voorgerecht garnalen en tonijncarpaccio, en als hoofdgerecht schnitzel en spare ribs. Het eten smaakte op zich prima, maar de carpaccio was niet vers gesneden. Verder eenvoudig. Bediening correct en lokatie goed qua parkeergelegenheid maar uitzicht niet gezellig.
Annovanderleest .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2012
onverwacht hier op een stralende zondagmiddag gegeten. Het eten was goed en de bediening super, heel erg attent. We waren er met onze kleinkinderen , en ook die kregen alle aandacht van de bediening. Alleen jammer dat je tegen die schiphuizen aan kijkt. Maar verder qua prijs/kwaliteit, gastvrijheid: gewoon er heen gaan, en je komt terug