Over het restaurant De Kaap

Beroemdheden en internationaal bezoek

Naast vele beroemdheden mogen ze in dit voortreffelijke visrestaurant jaarlijks duizenden bezoekers ontvangen. Dan moet je als keukenbrigade wel van heel goede huize komen! En niet alleen in de keuken beschikken ze hier over een constante kwaliteit, ook de gastvrijheid van de bediening draagt bij aan het ongekende succes van dit restaurant. Strijk hier neer voor een heerlijk vers visje met een goed glas wijn en de kans is groot dat je de rest van de avond blijft hangen!

Meer informatie over restaurant De Kaap

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m zondag 10:00 - 22:00
- Ontbijt 07:00 - 10:00

advanimpelen .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
We hadden heerlijk gegeten. Het was ruim voldoende, zowel het vlees als de vis. De bediening was ook uitermate vriendelijk. Het uitzicht over de zee droeg er ook toe bij dat we een heerlijke avond hebben beleefd.
Cor K.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Danielle E.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
Leuke serveersters, vooral laura de boer. Die mag er wel wezen. Het eten was net zo lekker als laura. Ze heeft goede drankjes gemaakt en heeft ons goed verzorgd.
Egbert B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
De bosvruchten in het dessert waren nog hard bevroren. Wij zijn daarmee teruggegaan naar het buffet om deze eerst te laten ontdooien.
Jakob Z.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
uitstekend vis gegeten biertje gedronken in een ontspannen rest met leuke en vlotte bediening voor herh vatbaar en gaan er zeker naar toe terug.
Ytje R.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2017
Beiden last gehad van het eten :-( Aardige mensen. Eten niet bijzonder culinair. Speciale kaart voor AH gasten. Staan geen prijzen op vermeld.
JanvandenBerg9 .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Urk…ik ben er helemaal stil van
Een man op het prachtige terras van De Kaap hoor ik zeggen: “Ik ben er helemaal stil van.”
Hij zegt dat wel, maar zijn praktijk is anders. Hij praat honderduit over hoe mooi hij het hier op Urk vindt en hoe lekker hij op dit terras een vissien eet.
Hij is hier op het terras van De Kaap met zijn partner en een bevriend stel, dat hem zo te horen heeft uitgenodigd om een leuk vakantiereisje te maken deze dinsdag. Zij zijn samen in twee plaatsen langs het IJsselmeer geweest, maar van Urk is hij stil…zo mooi vindt hij het hier.
Echt stil is hij echter echt niet, want hij ik hoor hem wel honderd keer zijn vriend bedanken voor de uitnodiging om samen deze prachtige dag te beleven, met als hoogtepunt Urk en met name dit prachtige terras met het buitengewone uitzicht.
Een uitzicht over het IJsselmeer waar vanaf het terras zoveel moois te zien is, van de prachtige varende scheepjes, de snel varende bootjes met te jonge Urker kinderen zonder zwemvesten tot heel wat mooie binnen- en buitenlandse mensen die langs kuieren en langs fietsen en niet te vergeten de op zijn tijd in het water ondergaande zon.
De niet stil, veel pratende man is in het verleden al heel wat keren langs Urk gereden, zonder het dorp in te rijden. Nu de gebeurtenis een prachtige ervaring voor hem is geworden, realiseert hij zich wat hij al die jaren heeft gemist.
Hij is al op veel plaatsen in binnen- en buitenland geweest, maar van Urk en dit terras aan het water met borden met daarop echt enorme hoeveelheden duurzaam gevangen gebakken Noordzeevis is hij, zoals hij zelf zegt stil…
“Wat een heerlijk vakantiegevoel ervaar ik hier”, zegt hij voor de zoveelste keer met naar zijn oorlelletjes opgetrokken mondhoeken.
De niet stil pratende, vrolijke man die graag complimentjes geeft, grijnst van oor tot oor…
Hij heeft gelijk.
MegaArp en ik zitten ook op dat terras en ik ervaar naast het meer dan lekkere driegangen diner dat de torenbouw van Babel heel wat talen heeft voortgebracht.
Ik hoor: Urkers, Fries, Nederlands, Duits, Engels, Frans, Japans of het kan ook Chinees zijn, maar het is net of ik in een ander vakantieland zit te eten…en het weer is weer prachtig bovendien.
We hebben de eerste vakantieweek en zijn vandaag aan onze binnenlandse buitenlandse dinertour begonnen…
Dankzij Appie maken wij deze zomer weer een echte dinertour door alle landen van Nederland.
Morgen gaan we naar een top buitenlands restaurant in Almere-Haven in de andere polder van Flevoland, daarna reizen we steeds via Tollywood terug door naar Friesland, Ameland, Vlieland, Noord-Holland, Zuid-Holland, Zeeland en Gelderland en weer terug.
Zo komen wij de vakantie wel door in ons eigen prachtige Nederland.
Maar…altijd komen we weer terug in ons paradijsje met enkele appelbomen in Tollywood als woonplek en Urk als hoofd vakantieplek.
Want…
Waar al meer dan duizend jaren
In de zee een heuvel stond
Rustig in de woeste baren
Daar is mijn geboortegrond
Opgewekt is er het leven
De bewoners zo gastvrij
Warm van hart en gul in 't geven
Vlijtig in de visserij
Maar nu ligt het tussen dijken
't IJsselmeer aan d' ene kant
En daar waar de zee moest wijken
't Wijd en vruchtbaar polderland
Oude zeden zijn verdwenen
Klederdracht raakt in verval
Maar het geldt nog als voorhenen
Urk dat is een Soetendal
Wie er is die blijft er al
Ik blijf in iedere geval altijd weer terugkomen op Urk, de allermooiste vakantieplek die er is…
Lieke K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Voor nautische mensen best leuke inrichting! Oubollig vinden we erg overdreven! Heerlijk gegeten met prachtig uitzicht! Voor herhaling vatbaar!
Bediening ook prima!
Gerda D.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2017
We hebben genoten van de leuke ontvangst en het heerlijke eten.
Het was zo fijn dit mee te maken (vooral na een teleurstellende maaltijd ergens anders een dag eerder....) dat we vast van plan zijn hier nog eens naar toe te gaan!
c.bruis .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Vele malen geweest oa met AH-actie. Heerlijke vissoep genoten, gewoon uitmuntend.
Lakenvelder beef was lekker mals en dessert heerlijk fris.
Uitzicht en sfeer op Urk is altijd mooi. Dus gaan zeker weer een keertje
Werner V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
De mosselen waren een tegenvaller,wel lekker, maar vele lege mosselschelpen en te kleine portie . De kok was er van op de hoogte en kwam zich verontschuldigen dat dit de laatste waren en sowieso van de menukaart worden gehaald, wegens onvoldoende tevredenheid der klanten. Jammer dat we dit als fijnproevers moesten meemaken. De kaart was anders dan op de website samengesteld, de keuze was klein voor de vis gerechten.
Bertha E.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2017
Voorgerecht hebben we garnalencocktail gekozen en dat was heerlijk. Ons hoofdgerecht was visfilet, we waren er tussen de middag, en schrokken wel van de grote porties. Vis was heerlijk klaargemaakt en we hebben het opgegeten maar de heerlijke gebakken aardappeltjes met spek en groente niet. Omdat het tussen de middag was en wij behoorlijk vol waren mochten boden ze ons aan ipv ijs als derde gang koffie of thee nemen. Hier waren we heel blij mee.
Bij de reservering hadden we lunch aangevinkt en dachten dan ook dat we een lunchmaaltijd met vis, weliswaar met drie gangen, maar dan aangepast konden kiezen.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Altijd weer prettig, gezellig en lekker visje eten hier.
Eline B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2017
Super gezellig personeel. Maken er een leuk avondje uit van!
Joke N.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Heerlijk gegeten, aardige bediening en een mooi uitzicht op het IJsselmeer.
Kortom: een prachtige locatie, een aanrader.
jelly K.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Het vismenu vond ik veel voor 1 persoon. ik had nl 4 gebakken vissen.
en vooraf een garnalencocktail.
Het witlofrolletje vond ik er niet zo goed bij combineren maar de zeekraal wel.
De gebakken aardappeltjes vond ik te vet maar de smaak wel lekker.
Verder was het handig geweest om een schaaltje water met citroen erbij te krijgen om je vingers schoon te dippen
De sorbet werd geserveerd in een hoog glas ( te vol) wat eten zonder knoeien onmogelijk maakte.
De sfees en bediening geweldig!
Alie V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
Het voor en hoofdgerecht was lekker, alleen het nagerecht viel tegen. Je kon kiezen uit ijs met vruchten of een surprise. We hebben de surprise gekozen maar dat was een sorbet. We hadden hier iets anders van verwacht.
Paul S.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
De Kaap is een prima restaurant op een mooie locatie. Via Iens was het een mooie gelegenheid om heerlijk vis te eten. De bediening was vriendelijk en beleefd.
Frits B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
prachtige avond om op het terras te eten met uitzicht op het IJsselmeer. Tong was lekker, schol tamelijk vet. Goede bediening en prettige ontvangst.
Claudia C.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2017
Het eten was heerlijk en veel en de bediening super vriendelijk en dan heb ik het nog niet eens over het uitzicht! Ik had vooraf een heerlijke vissoep en als hoofdgerecht de platvis duo. De inrichting is heel ouderwets en ook de stoelen en tafels op het terras zijn aan vernieuwing toe. Maar het eten is het belangrijkste en dat was heel goed. Net als de bedoening, super vriendelijk en dan eten met een prachtig uitzicht over het IJsselmeer. Voor herhaling vatbaar!