Over restaurant De Kaap

Beroemdheden en internationaal bezoek

Naast vele beroemdheden mogen ze in dit voortreffelijke visrestaurant jaarlijks duizenden bezoekers ontvangen. Dan moet je als keukenbrigade wel van heel goede huize komen! En niet alleen in de keuken beschikken ze hier over een constante kwaliteit, ook de gastvrijheid van de bediening draagt bij aan het ongekende succes van dit restaurant. Strijk hier neer voor een heerlijk vers visje met een goed glas wijn en de kans is groot dat je de rest van de avond blijft hangen!

Meer informatie over restaurant De Kaap

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m zondag 10:00 - 22:00
- Ontbijt 07:00 - 10:00

Klaasvanolst .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Gita H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
We hadden gereserveerd voor een lunch met de ah actie. Er was een speciale menu kaart waarvan we konden kiezen. Zonder prijzen erbij. Voor een lunch was de maaltijd het te veel. Van de prijs schokken we erg. Na aftrek van het tweede menu bleef er nog €40,00 over, incl 1 drankje p.p. te betalen. Kwaliteit was prima maar de mogelijkheid boeden om te lunchen maar dan van een dinerkaart laten kiezen vind ik minder.
Elly T.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Verrukkelijk gegeten, heerlijke, verse garnalen en vis van prima kwaliteit.
Fantastische bediening.
Een echte aanrader!
Gre V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Fantastisch leuke ontvangst. Uitnodiging email was erg uitnodigend. Fijne attente bediening. Eten was erg lekker.
Ter ere van jarige leuk versierde tafel en nagerecht met ijsfontijn. Wij hebben super genoten
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We konden vlak bij dit visrestaurant afmeren. We namen paling en drie soorten visfilet. Alles keurig klaargemaakt. Bij een gemiddelde van 7,9 kunnen we ons goed aansluiten. Omdat we wat belangstelling in de zaak toonden, kregen we een album met foto's en krantenartikelen te zien. Bediening jong, maar aardig. De wijntjes waren op de rekening vergeten, maar "dat is ons probleem". Fooi dus opgehoogd.
Katja V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Restaurant de Kaap heeft vriendelijk personeel die net dat stapje extra zet om haar gasten het naar hun zin te maken. Het menu van de AH restaurant actie is ons goed bevallen en het hoofdgerecht werd in grote porties geserveerd. Al met al een leuk restaurant met lekker eten en een fijne sfeer.
JokeKlevant .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We werden buitengewoon hartelijk ontvangen, en die vriendelijke, vrolijke benadering zette zich voort tot ons vertrek.
Het eten was uitstekend. Heerlijke garnalencocktail, vis met of zonder graatjes (naar keuze) waren allemaal heerlijk én de porties waren zeer royaal. Het surprise-dessert was ook zeer de moeite waard.
Een echte aanrader, dit restaurant.
Ans H.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Eenvoudig maar goede maaltijd. De Duo-platvis was zeer royaal! Vooral de tong erg lekker! De schol iets aan de droge kant. De bijgevoegde zeekraal wat klein van stuk, waarschijnlijk daardoor aan de te zoute kant.
Het garnituur verder royaal voorzien van worteltjes, gebakken aardappels en friet.
De garnalen in de Hollandse garnalen-cocktail slap van smaak.
Uitstekende ambiance in lokale sfeer van Urk met een prachtig uitzicht!
Zeer vriendelijke bediening.
Janny H.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
De Kaap is een prettig restaurant met een geweldig uitzicht over het IJsselmeer. Het buiten terras is ligt in een soort driehoek en ziet er gezellig uit. De bediening was echt vriendelijk en het eten was prima, de prijs-kwaliteit verhouding is heel goed gezien de ruime hoeveelheid eten, we hebben een lekkere rose gedronken bij het eten die naar meer smaakte. Alles zag er verzorgd uit. Als we weer in Urk zijn gaan we daar eten.
Jeanette-1967 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Prima eten in een qua interieur wat oubollig restaurant. Het personeel is vriendelijk. Het uitzicht over het IJsselmeer is fenomenaal
Geti.slagter .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Jammer dat je de prijzen van de menu's vooraf niet te zien krijgt. Deze waren vrij hoog. Maar super hoor.
J.warmelink .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Fijn restaurant. Heerlijk terras, uiteraard deze keer met mooi weer en prachtig uitzicht op het meer. Slurpie wijn paste prima bij de visgerechten.
JanvandenBerg9 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het is al kijkend naar de ondergaande zon vanaf het terras zo gaaf eten bij De Kaap en ook nog voor de helft.

Aan het eind van een heerlijker diner betaalt MegaArp de helft, dankzij de actie van Appie.

Wat niet voor de helft is, zijn de porties van De Kaap…

Naast ons, voor ons en achter ons eten mensen visschotels. Dat zijn grote borden met daarop twee grote schollen drie en twee tongen en zelfs borden met drie grote schollen drie worden op de tafels gezet door het vriendelijk bedienende personeel.

Gebakken duurzaam gevangen Noordzeevis met een meer dan heerlijke smaak, zoals blijkt uit de grote van verbazing open gesperde ogen en de smakelijke geluiden van van culinair genot smakkende monden.

Wij kunnen kiezen uit twee voorgerechten, twee visgerechten of twee vleesgerechten en tenslotte uit twee desserts van de actiekaart van Appie.

Ik kies een ribroast die megagroot is en heerlijk mals en MegaArp kiest een Lakenvelder biefstuk. Deze biefstuk komt van een melkkoe. Dit zorgt voor de unieke malsheid van het vlees.

De Kaap gebruikt ons zeker niet als melkkoe…gezien de schappelijke prijzen van de menu’s.

De ribroast komt van een speciaal vrouwelijk varken dat is gekruist met een zwijn, zoals in de strip van Asterix en Obelix, tenminste als ik Klaas Pieter van de Kaap moet geloven en die geloof ik niet. Wat ik wel proef is de heerlijke aparte malse smaak, die nog wordt versterkt door de gebruikte kruiden melange.
Yvonnedehaan .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
De Kaap waar je heerlijk kan eten en vriendelijk wordt bediend is een aanrader. Voor-,hoofd-, en nagerecht waren erg lekker. De kinderen vonden het verrassingsijsje geweldig. En het personeel is klant-, en kindvriendelijk. Het interieur is een beetje oudbollig, maar dat past wel bij de setting. Het uitzicht was bijzonder. Je zit aan de ijsselmeer. Wij komen hier zeker weer.
Fremertens .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Omdat het een zomeravond was, hebben wij op het terras gezeten, hoewel wij daar geen plaats konden reserveren. Men had een speciale Albert Heijn actiekaart waarbij je kon kiezen uit drie voorgerechten, drie hoofdgerechten en 2 nagerechten. Het voorgerecht (Hollandse garnaaltjes) was prima (4x). Van ons vieren hadden er 3 vlees (2x Lakenvelder en 1 x Ribroast). De Ribroast was wel lekker mals, maar de Lakenvelder was aan de taaie kant. De vis (2x schol en 2x slibtong) werd onelegant opgediend: 4 hele vissen/visjes op elkaar gestapeld. De schollen waren groot, maar de tongetjes hadden ze wel weg kunnen laten, want daar zat nauwelijks visvlees aan Het garnituur bij het hoofdgerecht was niets op aan te merken. Het nagerecht was goed. We vonden het wel vreemd, dat bij het afrekenen er voor 2 personen aparte prijzen voor het voor- en hoofdgerecht werd berekend, i.p.v. een allinprijs voor het menu. De bediening was aangenaam en vriendelijk. Kortom we hadden een gezellige avond, waar hier en daar wel wat puntjes voor verbetering vatbaar zijn.
Petersbuhler .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Heb lange mail geschreven als reactie op mijn eten gisterenavond, die heel erg beneden van de kwaliteit van de Kaap, waar ik al meer dan 40 jaar kom met familie en vrienden.Schollen kruimelig, gebakken aardappels nog hard, garnituur van doperwtjes, boontjes en stukjs wortel nog ongaarder!!!!dus na proeven naar keuken laten brengen, Reactie keuken..het klopt en zullen dit aan de leverancier doorgeven.dat was het. is er een nieuwe kok? of nieuwe eigenaar. reactie De Kaap onwaardig.Ook geen enkel " echt excuus" bij de betaling. Zonde van mijn geld en mijn herinnering aan de Kaap. zie Uw reactie met zeer veel belangstelling tegemoet.
Johanna M.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Ik ben iemand die meestal positieve reviews geeft, maar als je allemaal geen goed gevoel hebt als je ergens gegeten hebt, dan moet ik reageren. Met vijf volwassen eerst wat gedronken en daarna avondeten gegeten. Gaf aan bruin biertje te lusten en werd niet geadviseerd, maar kreeg bierkaart. Is nog niet zo erg, maar geen goede begeleiding. Trio van graadloze vis werd op elkaar geserveerd. Het biefstukje van de Lakervelder koe was echt niet van het gewicht wat op de kaart stond. Dit geldt ook voor zalmfilet. Voor vijf personen kregen we een klein bakje gebakken aardappelen (wat 3 plakjes pp was) en een klein bakje schorseneren (halve pp). Geen ratatouille wat bij de biefstuk hoort. Er werd raar gereageerd toen we nog garnituur wensten. Nog steeds geen ratatouille en er kwamen wat Franse patatjes bij (4 pp). Bij betaling werd aangegeven dat het beleid was, om weinig te geven, zodat er niks weggegooid hoefde te worden. Dit is niet wat ik van Urkers gewend ben, die staan voor hun kwaliteit. Vlees en vis waren wel lekker.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Als de vis zo vers is, als wordt gezegd, verdient ze een beter kok en keuken. Nog nooit zo'n doorgebakken schartong gegeten en zo'n pluizige schol. Echt zonde van het geld. Als excuus werd aangevoerd dat de kok ziek was. Laten we maar hopen dat dat zo was, maar hier komen we niet meer terug.
Geachte meneer Pieter den Ooij,

Als eerste onze dank voor uw reactie, want hier hebben we duidelijk een steken laten vallen en daarvoor bieden wij onze excuses aan.
Het excuus dat een hulpkok ziek was klopt, maar dit is nog geen reden dat uw eten niet goed was.
Onze eerste kok was gewoon aanwezig en had de leiding in de keuken inzake het vis bakken, bij gestaan door nog 2 medewerkers.
Inmiddels is hier aan doorgegeven dat er vrijdag een gesprek volgt (met de bewuste eerste kok).

Schartong hebben we niet op de kaart staan, dit is tong 5.
De pluizige schol waar u op doelt is dinsdag (16/08/2016), in de middag, binnen gebracht, direct van de leverancier en deze hebben wij uw klacht ook doorgespeeld om te vragen waar deze vandaan is gekomen.

We vinden het spijtig dat u niet meer terug wilt komen.
We hadden u graag de 2 hoofdgerechten laten proeven (aangeboden) om te laten zien dat dit een eenmalig iets is geweest en dat we op De Kaap een van de beste visrestaurants zijn die er is in Nederland.

Ons email adres is info@restaurantdekaap.nl en dan heeft u direct contact.
Graag hadden we nog verdere informatie ontvangen inzake het eten, de service en decor.
Ook het gesprek van aanstaande vrijdag hadden we u graag de uitkomst van laten weten.

Met een vriendelijke en zorgelijke groet vanaf een onstuimig Urk,

De Kaap
Klaas
Hgdejong .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Driegangen diner met AH bon. Nog nooit gegeten bij de Kaap dus maar eens proberen! heerlijke granalencocktail, heerlijk platvisduo en lekker ijstoetje! De aankleding en inrichting van het restaurant zou aangepast moeten worden, is echt achterhaalt terwijl de lokatie top is dus ik zou zeggen , aanpassen aan de normen van deze tijd!
Goedemiddag meneer,mevrouw HG de Jong,

Onze hartelijke dank voor uw vriendelijke, warme woorden inzake het eten en de service.
Tevens onze dank voor de opbouwende kritiek inzake het decor.

U loopt ons een beetje voor, want aankomende winter (november/december) staat de binnenkant van de Kaap op het programma om te worden aangepast.

Wij zijn zeer trots op ons AH menu, deze zijn ook bewust uitgezocht om heel Nederland met de Kaap te laten kennis maken.
Wij hopen u na de interieur wissel nogmaals te mogen begroeten op de nieuwe Kaap.

Met een dankbare groet vanaf een zonnig Urk,

De Kaap
Klaas
Cndekker .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten, het visduo was uitstekend, de vis was tot de laatste hap lekker warm. Zowel de voorgerechten als het verrassingsnagerecht goed verzorgd. E bediening vriendelijk en attent. Aanbevolen, ondanks de beperkte kaart voor deze actie. Op Urk ga je toch vis eten?
De ambiance is wat oubollig, maar de plantenzee geweldig.