Over het restaurant De Kaap

Beroemdheden en internationaal bezoek

Naast vele beroemdheden mogen ze in dit voortreffelijke visrestaurant jaarlijks duizenden bezoekers ontvangen. Dan moet je als keukenbrigade wel van heel goede huize komen! En niet alleen in de keuken beschikken ze hier over een constante kwaliteit, ook de gastvrijheid van de bediening draagt bij aan het ongekende succes van dit restaurant. Strijk hier neer voor een heerlijk vers visje met een goed glas wijn en de kans is groot dat je de rest van de avond blijft hangen!

Meer informatie over restaurant De Kaap

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag t/m zondag 10:00 - 22:00
- Ontbijt 07:00 - 10:00

R S.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2017
Erg gezellig plekje voor het raam met prachtig uitzicht over het IJsselmeer. Vriendelijke bediening die alle tijd neemt om over de diverse gerechten uitleg te geven. Hele lekkere vis gegeten en een bijzonder nagerecht, wat een verrassing moet blijven.
Victor2016 .
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Helaas bleek uit niets (bij het online boeken of de menukaart) wat alles zou kosten. En dan is het altijd een dompertje wanneer je de rekening ontvangt. Ons advies: laat op de site bij het boeken zien wat het 2e diner kost. Op dat moment kun je nog beslissen of je boekt of een alternatief zoekt.
henk-els .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten, vooral de vissoep super. Bediening erg vriendelijk. Heerlijk warm met haardvuur.
Komen zeker terug, ook benieuwd hoe het in de zomer is met mooi weer.
Lydeke V.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Ontzettend lekker gegeten en zeker ook voldoende! Fantastisch service. Inrichting en muziek is wat oubollig maar zeker sfeervol.
Voor herhaling vatbaar!
J. P.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Hier zijn we wel eens eerder geweest. Prima porties. Veel vis op de graat! Vriendelijke en spontane bediening. Geluid mocht van ons wel iets zachter. Het was wat frisjes bij die aluminium kozijnen, maar volgens de bediening zouden deze bij de renovatie komend jaar vervangen worden.
fjsonnenschein .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
Hoewel het een visrestaurant is, was de lakenvelder biefstuk uitstekend bereid en geserveerd. Ook zeer vriendelijke bediening.
Janne-Marie T.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2016
De Kaap is een goed restaurant waar je heerlijk kunt eten voor een goede prijs.
Elk jaar vieren we ons huwelijksdag en daar geeft de Kaap altijd weer een extra feestelijk tint aan. De Kaap...een heerlijk avond genieten van eten en drinken.
klaasvanolst .
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
Wij hebben heel gezellig gezeten, Een zeer vriendelijke en behulpzame bediening. Het bestelde eten was heel goed en ruim voldoende. Voor ons zeker een reden om hier nogmaals naar toe te gaan en zeker aan te raden.
Gita H.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2016
We hadden gereserveerd voor een lunch met de ah actie. Er was een speciale menu kaart waarvan we konden kiezen. Zonder prijzen erbij. Voor een lunch was de maaltijd het te veel. Van de prijs schokken we erg. Na aftrek van het tweede menu bleef er nog €40,00 over, incl 1 drankje p.p. te betalen. Kwaliteit was prima maar de mogelijkheid boeden om te lunchen maar dan van een dinerkaart laten kiezen vind ik minder.
Elly T.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Verrukkelijk gegeten, heerlijke, verse garnalen en vis van prima kwaliteit.
Fantastische bediening.
Een echte aanrader!
Gre V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Fantastisch leuke ontvangst. Uitnodiging email was erg uitnodigend. Fijne attente bediening. Eten was erg lekker.
Ter ere van jarige leuk versierde tafel en nagerecht met ijsfontijn. Wij hebben super genoten
Kees H.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
We konden vlak bij dit visrestaurant afmeren. We namen paling en drie soorten visfilet. Alles keurig klaargemaakt. Bij een gemiddelde van 7,9 kunnen we ons goed aansluiten. Omdat we wat belangstelling in de zaak toonden, kregen we een album met foto's en krantenartikelen te zien. Bediening jong, maar aardig. De wijntjes waren op de rekening vergeten, maar "dat is ons probleem". Fooi dus opgehoogd.
katja V.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Restaurant de Kaap heeft vriendelijk personeel die net dat stapje extra zet om haar gasten het naar hun zin te maken. Het menu van de AH restaurant actie is ons goed bevallen en het hoofdgerecht werd in grote porties geserveerd. Al met al een leuk restaurant met lekker eten en een fijne sfeer.
JokeKlevant .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
We werden buitengewoon hartelijk ontvangen, en die vriendelijke, vrolijke benadering zette zich voort tot ons vertrek.
Het eten was uitstekend. Heerlijke garnalencocktail, vis met of zonder graatjes (naar keuze) waren allemaal heerlijk én de porties waren zeer royaal. Het surprise-dessert was ook zeer de moeite waard.
Een echte aanrader, dit restaurant.
Ans H.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Eenvoudig maar goede maaltijd. De Duo-platvis was zeer royaal! Vooral de tong erg lekker! De schol iets aan de droge kant. De bijgevoegde zeekraal wat klein van stuk, waarschijnlijk daardoor aan de te zoute kant.
Het garnituur verder royaal voorzien van worteltjes, gebakken aardappels en friet.
De garnalen in de Hollandse garnalen-cocktail slap van smaak.
Uitstekende ambiance in lokale sfeer van Urk met een prachtig uitzicht!
Zeer vriendelijke bediening.
Janny H.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
De Kaap is een prettig restaurant met een geweldig uitzicht over het IJsselmeer. Het buiten terras is ligt in een soort driehoek en ziet er gezellig uit. De bediening was echt vriendelijk en het eten was prima, de prijs-kwaliteit verhouding is heel goed gezien de ruime hoeveelheid eten, we hebben een lekkere rose gedronken bij het eten die naar meer smaakte. Alles zag er verzorgd uit. Als we weer in Urk zijn gaan we daar eten.
jeanette-1967 .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Prima eten in een qua interieur wat oubollig restaurant. Het personeel is vriendelijk. Het uitzicht over het IJsselmeer is fenomenaal
geti.slagter .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk gegeten. Jammer dat je de prijzen van de menu's vooraf niet te zien krijgt. Deze waren vrij hoog. Maar super hoor.
j.warmelink .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Fijn restaurant. Heerlijk terras, uiteraard deze keer met mooi weer en prachtig uitzicht op het meer. Slurpie wijn paste prima bij de visgerechten.
JanvandenBerg9 .
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Het is al kijkend naar de ondergaande zon vanaf het terras zo gaaf eten bij De Kaap en ook nog voor de helft.

Aan het eind van een heerlijker diner betaalt MegaArp de helft, dankzij de actie van Appie.

Wat niet voor de helft is, zijn de porties van De Kaap…

Naast ons, voor ons en achter ons eten mensen visschotels. Dat zijn grote borden met daarop twee grote schollen drie en twee tongen en zelfs borden met drie grote schollen drie worden op de tafels gezet door het vriendelijk bedienende personeel.

Gebakken duurzaam gevangen Noordzeevis met een meer dan heerlijke smaak, zoals blijkt uit de grote van verbazing open gesperde ogen en de smakelijke geluiden van van culinair genot smakkende monden.

Wij kunnen kiezen uit twee voorgerechten, twee visgerechten of twee vleesgerechten en tenslotte uit twee desserts van de actiekaart van Appie.

Ik kies een ribroast die megagroot is en heerlijk mals en MegaArp kiest een Lakenvelder biefstuk. Deze biefstuk komt van een melkkoe. Dit zorgt voor de unieke malsheid van het vlees.

De Kaap gebruikt ons zeker niet als melkkoe…gezien de schappelijke prijzen van de menu’s.

De ribroast komt van een speciaal vrouwelijk varken dat is gekruist met een zwijn, zoals in de strip van Asterix en Obelix, tenminste als ik Klaas Pieter van de Kaap moet geloven en die geloof ik niet. Wat ik wel proef is de heerlijke aparte malse smaak, die nog wordt versterkt door de gebruikte kruiden melange.