De Jutter

Maandag t/m Zondag vanaf 10:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Joop R.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Lunch er bij ingeschoten, rond 15.30 uur neergestreken op het schaduwrijke terras. Honger, maar het loopt ook naar de dinertijd. Besloten om te te Dilunchen. Echtgenote en zwager beiden een ruim bemeten garnalencoktail, zelf een vistrio. Daarna een prima saté van varkenshaas, frites en garnituur. Glazen Sauvignon Blanc met wat Verdejo uit Spanje, de witte huiswijn, lekker. Fijne bediening, helemaal naar de zin, en in de avond géén honger gekregen.
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2016
Eén van de leukste en beste restaurants in Almere op een toplocatie.
Afgelopn dinsdag samen met collega's hier een afscheidsetentje gehouden.
Alles klopt gewoon: afwisselende kaart, super attent personeel, en met zorg opgemaakte borden en alle gerechten zijn goed op smaak en met aandacht bereid.
Minpuntje is de accoustiek, hierdoor is het lastig om elkaar te verstaan. Bij goed weer kun je buiten zitten en dan heb je er geen last van.
We komen hier zeer zeker nog een keer terug!
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Leuk restaurant aan het strand van Almere-Haven. Mooie lokatie als het zonnetje wil schijnen. Mocht dat een keer niet het geval zijn is het binnen ook goed zitten. De kaart is niet uitgebreid maar biedt (meer) dan voldoende keuze. De diverse biertjes van Texel zijn een aanrader om in de stemming te komen. Prijs/kwaliteit verhouding is hier prima maar verwacht geen culinaire hoogstandjes (kan en hoeft ook niet voor de gehanteerde prijzen). Bediening is zeer vriendelijk en attent. We komen weer terug.
Bert .
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Sinds kort woonachtig in Almere en dan ga je restaurants verkennen, vooral in Almere-Haven.
Dit restaurant is werkelijk top.
Je waant je op een eiland(Texel) en je hebt geen idee dat achter je een stad zit. Lokatie is aan het strand, super ingericht binnen.
Het terras is uitnodigend. Het personeel is super vriendelijk en professioneel.
Maar uiteindelijk gaat het om de maaltijd.
Ik mag stellen dat ik totaal verrast ben. Een mooie kaart en goede keuze mogelijkheden. En dan de kwaliteit. Meer dan voortreffelijk.
Mocht je net even buiten de havenkom van Almere-Haven willen eten, deze gelegenheid mag je niet voor bij gaan.
En natuurlijk gratis parkeren en 7 dagen per week open.
TOP!
Lydia V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Hier gegeten met een vriendin

vriendin had dagmenu besteld, halve kreeft met aardappelsalade en groene asperges, het was heerlijk volgens haar alleen had de kreeft wel groter gemogen.
ik had sate van kippendijen dit was erg lekker en goed op smaak.
dessert was ook erg lekker creme brullee met ananas ijs bolletje ijs had wel wat groter gemogen.
locatie was super en in stijl ingericht.
Erlimare .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Leuke strandbrasserie, volledig in stijl op een mooi plekje aan het water. Mooie aankleding en erg vriendelijk personeel. Goede kaart met voor iedereen iets te vinden. Goede porties eten, vaak teveel. Goede prijs/kwaliteit verhouding. Als het erg druk is wil de wachttijd weleens oplopen, maar de kwaliteit van het eten maakt het dan ook weer goed. Ik ben hier al vaak geweest en zal hier zeker weer terugkomen.
Sylvia1963 .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Vandaag 9 mei met z'n 2 en gegeten bij de Jutter, lekker vers broodje vooraf bij de borrel daarna een perfect sateetje. De bediening is zeer vriendelijk en het uitzicht op het strandje en het water geeft je een waar vakantie gevoel.
Een echte aanrader gaan er vaker heen.
Teun D.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Wij komen hier geregeld als we vrij zijn.
Heerlijk gegeten, me vis was beetje smaakloos, maar prima, de bediening krijgt een dikke 10+, dit omdat wii zelf horeca mensen zijn, uiterst vriendelijk, Zelfs warmtelampen aan of luifel uit als we het vroegen, bij warmte veel last van muggen, maar dat heb je nou eenmaal bij het water.

Wij komen graag terug.

Mvg Teun en Tom
Vera V.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Op een vrijdagavond heerlijk gegeten in een drukke Jutter. Wat opviel was dat het eten lekker, vers en gewoon goed smaakten. De grote van de maaltijden waren ruim tot aan het dessert toe! Een aanrader voor fijne avond!
Karlos .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
Leuke locatie aan het water, al zie je daar in de winter vrij weinig van. Inrichting paste bij de naam en daarmee kreeg het een leuke 'strand'-sfeer wat goed werd gecombineerd met een passend Texels biertje op de tap. Het thema was goed doorgetrokken.
We waren op een heel rustige maandagavond, maar dat mocht de pret niet drukken. De wildspies als hoofdgerecht was erg goed, lekker vlees. De overige gerechten op de kaart waren vrij standaard te noemen, maar met name de daggerechten (waaronder de wildspies) waren een topkeuze! Daarnaast ook het lekkere Texelse bier erbij geserveerd, prima combi.
Michel M.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Kwaliteit van het eten is goed, kaart is niet echt spannend, redelijk basis.
Dit komt waarschijnlijk ook omdat de keuken niet al te groot is. Locatie is top, aan het water, je kan ook heerlijk borrelen op het terras.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2015
Op een leuke waar je het bijna niet meer verwacht een klein knus leuk maar buiten dat een leuk restaurantjes. Geen poes pas en rare dingen een relatief kleine kaart maar erop staat is perfect. Heerlijk texel bier een zeer plotselinge gezellige jutter avond.
Een aanrader!
MarcelBuisman .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Leuk restaurant.
We hebben in De Jutter geluncht. Leuke tent. Het eten is prima van smaak er wordt prima gekookt. Jammer dat de kerel in de bediening in zijn korte broek liep en zijn harige getatoeëerde kuit liet zien. Aan irritante wespen geen gebrek, sommige gasten liepen weg zonder te bestellen (misschien eens een wespen vanger neer zetten). Wijn heeft de goede prijs, de prijs van het eten is aan de hoge kant voor de porties die je krijgt.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Vanavond met onze dochter gegeten bij de Jutter en hier een prima ervaring gehad.
De locatie is, zeker met de ondergaande avondzon, prachtig aan het Gooimeer en de inrichting is geheel in de stijl van de naam. Niet een een standaard beach- of strandzaak doch net even verzorgder.
De kaart is overzichtelijk en de gerechten goed en verzorgd. Prima opgediend en goed van
smaak en bereiding.
De bediening is vriendelijk en attent. Voeg hierbij een uitstekende prijs-/kwaliteitverhouding
en je hebt een adres om zeker vaker naar toe te gaan.
Petra Z.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2015
Op herhaling bij de Jutter. Een lunch met een vriendin. Ik was er geweest vlak na de opening en dat was mij slecht bevallen. We werden als klant genegeerd. We hebben 20 minuten moeten wachten voordat er iemand bij ons kwam. De eigenaar vond dat heel erg en gaf aan dat er opstart problemen waren. Okay, dat kan!!! Nu dus op herhaling. De Jutter is alweer geruime tijd open en je zou zeggen dan moet er verbetering zijn, helaas!!!! Bij binnenkomst werden wij vriendelijk begroet Door de eigenaar, er werd ons te verstaan gegeven dat we alleen bij een twee persoonstafel mochten plaats nemen, want als er andere mensen met meer personen binnenkwamen hadden ze voor hen geen plek. Wij hebben toen aangeboden te verkassen als het nodig was, achteraf was het niet nodig! Drankjes kwam vlot er werd ons echter niet gevraagd of we de kaart wilde!! Na een aantal keren zwaaien hadden we de aandacht van de eigenaar en kregen we de kaart. Het duurde lang eerdat hij terug kwam om de bestelling op te nemen, wederom na een aantal keren zwaaien. We hadden 2 salades. Op zich niks mis mee, maar om voor het geleverde salade 11 euro p.p te moeten aftikken, beetje aan de prijs vonden wij. Al met al niet voor herhaling vatbaar. Locatie is overigens leuk en de stoelen zitten heerlijk
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
We waren hier al eens geweest voor een lunch; wat prima was. Nu met vrienden voor een diner op zaterdagavond. Lekker eerst buiten gezeten eerst voor een biertje (Texels tap = top) en bittergarnituur. De bediening is joviaal en vriendelijk. Dat bleef de hele avond zo! En was ook telkens op tijd.
Gerechten zijn dik in orde. Zien er smakelijk uit. Prima opgemaakt. Goede huiswijnen. Er is gewoon een lekker sfeertje daar. Tot het einde toe aandacht voor de gast. Decor is prima. Je waant je op een waddeneiland. Stoelen zitten prima. Redelijke prijzen. Terug komen? Dacht het wel! :-)
Martijn_40 .
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Inmiddels hebben wij in dit restaurant 5 keer gegeten en alle keren was het raak! Tijd voor een recensie dus. De Jutter ligt verscholen aan het strand van Almere Haven. Een sfeervolle omgeving waar je in alle rust kunt genieten van uiterst smaakvol eten met een ontspannen doch vlotte bediening. Elke keer als we hier eten (met onze kinderen) zijn we voor heel even op vakantie op Texel! Komt allen naar dit restaurant (wel even reserveren, want het is een vrij klein restaurant) en geniet van culinair Almere!
Aarrie .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2015
Na de aardige recensies en verhalen nu maar eens De Jutter geprobeerd. Een restaurantje waar ik normaal niet in eerste instantie naar toe zou gaan maar vooruit!
De ontvangst was prima. Jassen werden aangenomen en een mooi plekje gezocht. Gezellige inrichting en sfeer en prima stoelen. We werden de gehele avond goed bediend en de verschillende gangen volgden elkaar niet te snel op. De kaart is vrij klein en beperkt, dat kan dus een teken zijn voor uitstekende gerechtjes die met veel aandacht bereid worden. Daar begon de eerste tegenvaller. Als voorgerecht had ik een tompouce met mousse van rivierkreeftjes en 2 black Tiger garnalen. De smaak was aardig maar niet bijzonder en de 2 garnalen waren wel erg klein. Toen maar hoofdgerecht de Spare ribs. Vol verwachting ontving ik het mooie bord met een flinke hoeveelheid. Maar helaas... de smaak viel helaas tegen! Wel sappig maar te flauw/eenvoudig van smaak. Het ergste was dat ze baggervet waren en de vettige vlies aan de onderzijde was niet verwijderd. Als je de ribs van Spare-ribs express uit Almere gewend bent is dit gewoon een tegenvaller. Jammer
Nogmaals, de locatie en inrichting is op zich is erg leuk, maar de kwaliteit van het eten viel mij tegen.
Joop R.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2014
Waren hier voor een kleine vergadering. Een zeer aardige dame verzorgde ons. Bijkans perfecte bediening. Een kleine bierproevrij van bovengistende bieren, goede uitleg. Daarna een kaasplankje met diverse soorten gepresenteerd met kennis van de kazen. De daarbij gekozen Sauvigon Blanc was zeer goed. Een zeer geslaagde namiddag.
Randy E.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Een verborgen parel in Almere-Haven. Helemaal afgelegen aan het 'strand' ligt een erg mooi opgebouwde strandtent, de Jutter. Met mooie materialen is een nette, rustig ogende plek neergezet. Een erg fijne sfeer, leuke kaart, ongedwongen sfeer. En erg leuke bediening. Ook het eten smaakte prima al hadden we eenvoudige kroketten met brood en salade 'rund' als lunch. Friet gebakken in verse olie, lekkere kroketten en verse ingrediënten. Al met al een leuke plek in Almere. Rijdt dus volgende keer de Havenkom even voorbij!