De Jutter

Koningin Emmaboulevard 4 3151 HG Hoek van Holland Nederland Kaart

Over restaurant De Jutter

Genieten aan het water

Bij De Jutter in Hoek van Holland is het altijd goed toeven. Jong, oud, winter of zomer; er is voor ieder wat wils. Altijd! Zo kunnen de kinderen heerlijk ronddollen op de grote speelwijde en als ze uitgestoeid zijn staan de pannenkoeken klaar. Volwassenen kunnen vanaf het terras genieten van zowel de uitgebreide menukaart als van het heerlijke uitzicht over het water, waar bovendien de Stenaline af en aan vaart. Als het buiten nog iets te fris is, zit je binnen ook als koning te rijk in het ruime interieur met houten tafels en authentieke zeildoeken voor de ramen.

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Jutter

• : Gratis parkeren in de buurt & parkeerplaats

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 10:00 - 22:30

Connie R.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
kort maar krachtig:
Gisteravond een superlekkere vegetarische wrap gegeten.
En er staan nog meer vegetarische gerechten op de kaart dus dat wordt op herhaling bij de Jutter!
Arie4Food ..
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Binnenwaaien na het uitwaaien -

Het is hier zowel binnen als buiten goed toeven. In beide gevallen heb je goed zicht op de Nieuwe Waterweg en de kleine en grote boten die voorbij komen, terwijl je niet direct aan het water zit. Ook al een paar maal geluncht terwijl de Stena Line vertrok. Dat blijft een indrukwekkend gezicht: eerst draaien vanuit de haven en vervolgens langzaam voorbijschuiven. Zeker wanneer je met vrienden bent die dat “havengeweld” niet gewend zijn. Ook ’s avonds is het een mooie plek voor een zonsondergang of de zee aan lichtjes op en aan de overkant van de Waterweg.
De kaart is behoorlijk gevarieerd en relatief vriendelijk geprijsd. Geen culinaire pretenties, maar wel net een beetje extra. De gerechten zijn met zorg en aandacht bereid, hetgeen bij dit soort eetgelegenheden zeker geen vanzelfsprekendheid is. De lunchgerechten worden geserveerd op lekkere dikke boterhammen of op een knapperig broodje. Ook voor een wat uitgebreider diner is er voor elk wat wils, voorzien van lekkere friet en een salade. Er is ook een lekker witbiertje of een Brugse Zot van de tap.
De inrichting doet de naam eer aan. De bediening is vlot en vriendelijk, de gastvrijheid staat hier nog hoog in het vaandel.
Er is doorgaans ruim voldoende gratis parkeergelegenheid. En een rondje Emmaboulevard, pier, strand en weer terug over de Badweg behoort tot het ritueel.
FredenMarry .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Uitstekend gegeten en gedronken,vooral ook omdat rekening wed gehouden met de allergie van mijn vrouw. Een mooie entourage (Waterweg) en daarbij een voortreffelijke service.
Nancy V.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
Prima locatie, goede service en gisteravond het seizoensgerecht op de kaart genomen. Wij hebben genoten van een heerlijke aspergesoep en een hoofdgereht met asperges. Ik heb er eerder gegeten en ook altijd naar volle tevredenheid. Qua terras zit je er ook prima en kom hiervoor zeker nog een keer terug.
Dickenwilma .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Mijn 60ste verjaardag gevierd met 27 man/vrouw inclusief kleinkind van bijna 1,5. Hele mooie locatie met aan alle kanten prachtig uitzicht op de waterweg. Super speelgoedhoekje voor kinderen. Leuk en vriendelijk personeel en natuurlijk ook niet onbelangrijk het eten. Het verrassings voorafje is zeker een aanrader. Is feestje op zich en de rest van het diner was ook heel goed. Fijn ook dat alles gelijktijdig uitgeserveerd werd. Ook een heerlijk Belgisch biertje, Brugsche Zot op de tap. Aanrader voor iedereen.
FredenMarry .
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Heerlijk vis gegeten en een voortreffelijke service, het decor is natuurlijk echt Hoeks met alle scheepvaart, zeker voor herhaling vatbaar.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Voor een snelle hap even bij "de Jutter" binnengelopen. De, buitengewoon vriendelijke, jongedame die bedient geeft in overweging twee voorgerechten te nemen. Het worden de huisgemaakte tomatensoep en de vegetarische ovenschotel. Gerechten goed bereid en goed verzorgd. Entourage is perfect; de hele avond een bewegend decor van passerende schepen en activiteit op de Maasvlakte. Dit restauranmt is zeker een aanrader voor wie een dagje uit in Hoek van Holland viert.
Eablok .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Na een dagje HvH hadden we wel trek in een sate'tje. Even rond gelopen bij enkele restaurants en de Jutter bleek een varkenshaas sate op de kaart te hebben. Deze werd het dus en met uitzicht op de Waterweg, prima locatie.

Als voorgerecht kozen we de Jutter proeverij voor 2 personen (E 24,50). Dit zag er goed uit en smaakte ook zo. Jammer geen peper op tafel. Het gerecht bestond uit een aantal voorgerechten in het klein. Jammer geen garnaal piri piri erbij.

Als hoofdgerecht de sate (E17,50). 1 Pen vlees met saus, enkele gekruide aardappels, friet, salade (niet aangemaakt, beetje kaal), kroepoek en wat zuur. Leek wat klein, maar was ruim voldoende, zeker met dit voorgerecht.

Prima smaak en prima kwaliteit. De kaart bood verder nog behoorlijk wat keuze in vlees en vis.
Rob M.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2015
Tegenover het vispaleis aan de nieuwe waterweg zit de jutter. Het ontwerp in een driehoek met veel glas en de opstelling van de tafels van hoog naar laag zorgen ervoor dat relatief veel mensen in het restaurant een mooi uitzicht hebben over de nieuwe waterweg en z'n vele grote schepen. We werden vriendelijk verwelkomd en hadden het geluk dat er net een tafeltje vrij kwam voor drie personen. De nadruk van het restaurant ligt uiteraard op vis, zoals te verwachten bij een restaurant aan de kust, maar voor vleesliefhebbers is er ook genoeg te smullen. Zo had ik de picanha, een heerlijk mals gegrilleerd stuk vlees aan een spies, en de dames kozen voor de mosselen. En ook die waren erg lekker. De prijs voor het alles was niet echt goedkoop, maar ook niet extreem duur. En de kwaliteit was dus zonder meer goed. Kortom een ruime voldoende voor dit prima restaurant waar we wellicht nog wel eens vaker zullen komen.
John V.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2015
Verheugde ons op lekker eten? Spies biefstuk koud en rauw pffff hallo de dit is niet te eten,sorry u krijgt nieuwe okeee ,5min later mijn oude vlees opgebakken en nog rauw terug op tafel? Hallo dame dit is niet te vreten en die KOK moet zijn ogen uit zijn kop schamen ? Excuses meneer ? tja ik hoef echt geen nieuwe hoor? Ben zo terug meneer,2minuten later? Heb het aan de cheffin laten zien u hoeft dit niet te betalen hoor Excuses.Bediening kan hier niks aan doen
,heeft het goed opgelost,Cheffin ik zou die kok ontslaan? Wij waren de eerste voor een warme maaltijd, zo druk had de kok het nog niet.
Ronald R.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Wij hadden met 15 man/vrouw gereserveerd voor de 75e verjaardag van onze vader, waaronder een gehandicapt meisje in een rolstoel. Bediening was erg vriendelijk, en het eten naar verhouding betaalbaar, smaakvol en lekker. Decor met uitzicht op de waterweg met in-en uitvarende schepen is geweldig, en inrichting sfeervol.
Enig minpunt, maar wel een die voor fikse domper zorgde (zeker met een versleten meisje die het zo lang echt niet vol kon houden in de rolstoel) en dus forse impact had op de totale recensie, is de tijd tussen bestellen (18.10) en serveren voorgerecht (19.20), hoofdgerecht (20.20) en uiteindelijk dessert (21.15). Nu weten wij wel dat een etentje in eerste instantie gezelligheid dient en dus geen tijd kent, maar deze doorlooptijden waren in deze setting gewoon veel te lang. Niet alleen wij hadden daar overigens last van. Het advies: structuur in opnemen van bestelling, bezetting in de keuken en zorgvuldigheid bij maken van reserveringen. Nu niet ingericht op twee redelijk grote groepen.
Gerard W.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2014
Samen met mijn 2 kinderen ( 6,8) wezen eten bij de Jutter eigenlijk bij toeval.
Decor is fantastisch met mooi uitzicht over de nieuwe waterweg , voor de kinderen een leuke speelhoek en uitgebreide keus in betaalbare kindermenus.
Voor mij lekker speciaal bier van de tap en uitstekende schol ( niet culinair , wel eerlijk en goed ) ook nog eens erg betaalbaar en perfecte bediening!
Lucienne D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2014
Heerlijk op het terras een broodje gegeten. Goed personeel, ruim opgezet terras en een kaart waar vanalles op staat. Ik koos voor de witte boterhammen met zalm, mijn partner bruine met vitello tonato.
Lekkere geroosterde belegde boterhammen met wat salade ernaast. Goed verzorgd.
Leuk uitzicht, genoeg parkeergelegenheid (gratis)
Deliciousandra .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2014
Lekker gegeten bij de Jutter op een fantastische locatie met een geweldig uitzicht. Het restaurant is heel sfeervol ingericht. Die avond was er een flinke storm op het strand, wellicht dat het daarom zo rustig was in het restaurant. We hadden het rijk voor ons alleen.
We werden gastvrij en vriendelijk geholpen. Leuke is dat de Jutter een ruim aanbod heeft van alcoholvrije dranken. (wijn, Jillz etc.) Leuk, aangezien ik geen alcohol drink momenteel en ik dan toch gezellig mee kan doen op verantwoorde wijze. Dit is het eerste restaurant waar ik alcoholvrije wijn tegenkom.
Het eten was heerlijk, niet spectaculair. Als voorgerecht hadden we garnalenkroketjes op een bedje van sla en venkelsalde. FANTASTISCH! Als hoofdgerecht koos ik voor de krokant gebakken zeebaars op een couscous salade. De 3 visjes waren idd krokant en lekker, maar niet spectaculair. Er zat een klein beetje pesto dressing bij. Ik had liever een lekker wit sausje erbij gezien, dit had het voor mij lekkerder gemaakt. Couscous salade was erg goed op smaak. Patatjes en een heerlijke salade erbij maakte het tot een lekker diner. Goed gegeten. Kom hier zeker nog eens terug, want wil de kaas-rucola kroketjes nog eens proberen :-).
Filip C.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2013
Eenvoudige lunch gehad in dit restaurant. Het interieur maakt een nogal simpele en kille indruk. Kale tafels en ongemakkelijke stoelen zorgen voor een sfeerloos geheel. De kaart is beperkt en bied weinig spannende gerechten. De bestelde broodjes waren vers maar het beleg was karig. Geen culinaire hoogvlieger! Prima wijn en uitstekende koffie. De bediening is correct en vriendelijk.
Wilma O.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2013
Vandaag heerlijk geluncht voor oma's 82e verjaardag . Het was top.
De soepjes vis - en tomatensoep waren lekker warm . lekker breekbrood erbij. Dikke geroosterde boterhammen met beenham, kipwrap en kipsalade ook erg lekker. Erg vriendelijke bediening, de dames deden erg hun best het ons naar de zin te maken. Willen hier zeker ook eens gaan dineren. Leuke locatie , goede sfeer. Die mensen verstaan hun vak. Een aanrader...!
Mathilde L.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2013
Gisteravond na de strandopening in Hoek van Holland bij De Jutter gegeten. Alles smaakte goed! Heerlijke ossehaas en asperges met kabeljauw gegeten. dessert creme brulle met bolletje ijs. Bediening was vlot en vriendelijk. Kaart niet heel uitgebreid, maar dat is niet perse een minpunt.
Agnes H.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2012
heel gezellig goed eten vriendelijke bediening en goed betaalbaar zeker iets om terug te komen we waren et tien man en iedereen vond het zalig zeer attent ik kan door slikprobleem niet gewoon eten ook daar is rekening mee gehouden super nogmaals bedankt
Els V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2012
Je eet hier op een toplocatie, wat een uitzicht, zorg wel dat je niet met je rug richting Waterweg zit. Zeker aan de "hoge" tafels zit je goed.
De menukaart is standaard , op zich niets mis mee maar zeker niet verrassend. De sliptong en de saté die wij aten waren goed bereid. De bediening is vriendelijk en vlot. Wij wilden uitleg over het "Goededoelen mineraalwater". Wanneer je als restaurateur meedoet aan zo'n actie dan moet je wel precies weten wat je verkoopt, nu hoorden wij een onduidelijk verhaal.
Wij hebben voor een redelijke prijs lekker gegeten, wij komen beslist terug.
Bjmol .
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2012
Een aanwinst voor de hoek.
Lekker eten, hou vooral een plekje voor een dessert, fijne bediening en een mooi uitzicht.
Ik kom zeker terug