De Jufferen Lunsingh

Duur
Lang
henk H.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
3 december met 3 personen in de jufferen lunsingh 4 gangen gegeten dit voor het eerst . het eten was naar verwachting goed en de zweer van het restaurant erg goed . bij binnen komst was het niet vriendelijk net als bij de bediening zelf ( het meisje uitgezonderd ) zelfs de hoofd zoals hij voordeed moet een cursus gaan volgen. bij vertrek moesten we zelf onze jas zoeken zonder hulp
Het was leuk maar zeker geen beleving waar we wel voor zijn gegaan jammer
Augustjan .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2016
7 September met 14 man in De Jufferen Lununsingh gegeten tergelegheid van een pensioenering. Logistiek liep het niet gesmeerd, wacht tijden tussen de gerechten waren absurd lang. Hier is het personeel op aangesproken, maar er kwam helaas geen verbetering in. Het wijnarragement sloot niet aan op de gerechten, maw de wijn was al een half uur op toen het gerecht kwam. En er werd niet bijgeschokken, en/of gevraagd of met nog iets wilde drinken.
Personeel voelde niet de sfeer van de groep aan. Het eten was prima.
Maar jammer ik kom hier zeker niet weer.
Chris V.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Sinds het begin hebben we regelmatig in De Jufferen Lunsingh gegeten en altijd was het uitstekend. Alleen liep de logistiek niet altijd gesmeerd en moest je soms eindeloos wachten op het dessert. Op zaterdag 13 augustus kwamen we weer en deze keer was alles perfect: de bediening, de planning (we hadden gezegd dat om half tien de taxi kwam en toen hadden we net de koffie op) en het diner was zo mogelijk nog beter dan ooit. (Maar inderdaad is dit geen adres voor vegetariërs.)
Gonnie L.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Eten was heerlijk, maar jammer dat je als vegetarier geen voor- en hoofdgrecht op de kaart vindt. Er moet speciaal om gevraagd worden of in het geval van het voorgerecht, wordt er iets weggelaten. Ook in het aangeboden 3, 4, 5, 6 gangen geen keuzemogelijkheden. Onduidelijk was daarbij dat je dit voor de genoemde prijzen verder niet zelf kon samenstellen. Vooral omdat de gerechten als buiten de kaart worden aangemerkt. Op wat we uiteindelijk kregen was zeker niets aan te melden. Zag er prachtig uit, smaakte heerlijk, maar zou zelf, als mensen drie gerechten van de kaart kiezen ook de prijzen van een driegangen hanteren en bij vier een viergangen enzovoort...Vergroot de keuze, zeker voor geen vlees eters en vegetariers.
ErikVdG1959 .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Als onderdeel van een hotelarrangement hebben wij drie dagen genoten van een drie-gangendiner. Telkens anders, maar steeds met zorg bereid, origineel, zeer smakelijk en prachtig opgediend! Eén van ons is vegetariër, waarvoor een speciaal menu werd samengesteld (van dezelfde kwaliteit als het normale menu).
De bediening wordt verzorgd door overwegend jonge mensen, die allen zeer professioneel en beleefd zijn.
Het restaurant is gehuisvest in het witte, statige voorhuis van een eeuwenoud landhuis, waar de ambiance tot en met de tafeldekking is doorgevoerd. Met het uitzicht op de landelijke omgeving en de vriendelijke bediening voel je je als een echte landheer/dame!
Frieda S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
In the middle of nowhere, maar velen weten dit te vinden, te oordelen naar de bijna volle bezetting op een donderdagavond. Gelukkig konden we nog terecht. Midden in het land, in het kleine dorpje Westervelde, Drenthe. Uitstekend gegeten:
. Amuse: schuim van zoete aardappel, knoflook, bieslook
. Heilbot, tzatziki, pesto, kropsla, uienringetje + licht mousserende wijn (Dr. Niemann)
. Bouillon met gamba’s (2), aardappeldingetjes, visrondje + Pey Bonhomme, Bordeaux, Cotes de Blaye
. Drie bereidingen van rund (gestoofd, rosé gebakken, gehaktballetje), stamppot rauwe andijvie
. IJs van karnemelk/citroen, meringue, crème, bosbesjes

Topkwaliteit. Redelijke prijzen. Prachtig, historisch interieur. Gezellig terrasje, zitjes rondom een vuurtje. Een ontdekking!
Frans0308 .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Twee nachten gelogeerd bij De Jufferen, en twee keer gedineerd. Het eten is goed, de desserts uitstekend zelfs, ontbijt prima, de locatie heel mooi en bijzonder. Helaas ontbreekt het aan de afwerking. Bijvoorbeeld de advisering voor bijpassende wijnen bij de gangen van het diner was minimaal. De bediening is in het algemeen wat rommelig en niet echt attent. Het lijkt te ontbreken aan 'maturiteit'. Extra aandacht voor deze zaken zou de toch niet lage prijs rechtvaardigen. Dan komen we graag terug, Jufferen!
Frans J.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Gisteravond in deze pracht omgeving op aanraden een keer gegeten. Wat een pracht lokatie, ademt rust en natuur uit, evenals al de gerechten met grote zorg zijn bereid. Enige minpuntje vond ik dat je wel 2 hele kleine stukjes hertenbiefstuk krijgt, niet meer dan 50 gram.! Het stukje over gaar en zacht vlees je erbij krijgt, om te zuigen, zoenen! Een grote aanrader.
Henny V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
In een mooie en zeer informele omgeving kun je hier heel behoorlijk eten. Een 5-gangen menu is overigens niet goedkoop zeker niet met wijn. De kwaliteit van eten kan van gang tot gang sterk uiteenlopen.
We hadden het geluk dat we een kleine rondleiding kregen wat een mooi beeld geeft van het restaurant, uiterst vriendelijk en informatief. De eetkamer waar we neerstreken is een soort huiskamer: een bureau, een kast, een bank , wat stoelen, een kleine bar en een grote eettafel.
Het welkomsthapje viel helaas tegen. Een hap onbestemde mousse die vreselijk zout was. Een tafelgenoot heeft na het eerste hapje er niets meer van genomen. Gelukkig was er lekkere wijn om het weg te spoelen. Het warme voorgerecht was prima, kleine hapjes vlees en groente, kleurrijk en smakelijk, met een even goede variant voor de vegetariers. De vegetariers hadden geluk met het volgende gerecht, shitake met bulgur. De vissoep met garnalen voor de overigen was matig, wederom veel te zout. Op het hoofdgerecht, een pallet aan vleeshapjes van duurzame komaf met wat groente of een flespompoen met kaas was weinig aan te merken. Hetzelfde geldt voor het kaasplankje dat volgde, bescheiden maar smakelijk, al waren te amandelen weer te zout. Wijn was en bleef prima en ook het geregeld aangeleverde brood was lekker. Het nagerecht, met onder meer gerookt sinaasappelijs smaakte aangenaam , net als de koffie en de daarbij geserveerde hapjes.
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Je wilt hier eten vanwege de prachtige plek, een landhuis in Westervelde, kop van Drenthe. Ook het interieur is fraai en in stijl. Verder staat de sfeer mij erg aan: gastvrij en prettig informeel personeel, bijzondere aardige mannen, vrouwen en meisjes. Het eten -zes gangen menu van het huis- vind ik wat wisselend, van erg goed (lamsvlees, rundvlees) tot mwah-gaat-wel (zeevruchten in waterige bouillon, huiswijn). Toch, absoluut een aanrader.
Rein M.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Zelden in een mooiere entourage gegeten dan in "De Jufferen Lunsingh" in Westervelde. (Dr.) Een aangename begroeting en het verblijf met een aperitief in de authentieke "Cognackamer. Wat een rust! Daarbij een lekkere amuse van zalm en gerookte makreel. Wij kozen voor een viergangen-menu met smaakverrassingen van rode biet, een mix van stoofvlees, smeltende biefstuk en een gehaktballetje waarvoor je de chef zou vermoorden om het recept te krijgen! Bij de tweede gang was de zoutpot van de chef kennelijk wat uitgeschoten. Het zij hem vergeven en de rekening werd zonder vragen terug gebracht naar een 3-gangen menu. Het dessert was een tongstrelende "Fifty shades of Bananas" . De wijnkaart van dit hotel-restaurant-boerderij-landgoed is wonderschoon en zeer uitgebreid. Als je het hier niet vinden kan resteert slechts een glaasje Cola. Wij kozen voor een Kammener Grune Veltliner met een geurige neus en een voortreffelijke afdronk. De wijnen zijn pittig geprijsd maar vertegenwoordigen een mooie selectie. Wat een fijn restaurant in een unieke omgeving!
Ron L.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Vaak heerlijk gegeten bij De Jufferen, maar deze keer viel tegen, zeker in de prijs/kwaliteitverhouding. De sukade was nogal doorsnee. Vooraf huisgemaakte worst en ham, die onderling niet zo onderscheidend waren en allemaal nogal zout. Bediening was ook nogal rommelig. Ik ga niet meer over deze ervaring schrijven, want de vorige keren waren erg goed dus hopelijk zitten ze snel weer op dat niveau. Blijft sowieso een prachtig restaurant op een prachtige plek.
Patmg .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Ik heb hier geweldig gegeten. Een 6 gangen diner, duurt echter 4 uur en dit is lang. Zeker omdat je op toch wat ongemakkelijke stoelen moet zitten. Maar dat is dan ook het enige kritiekpunt. De bediening is aardig, de sfeer gezellig en het eten gewoon zoals het hoort. Goed! Een aanrader.
Caro1307 .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Een weekend lang genoten bij de Jufferen. Vrijdagavond het 4-gangen Jufferenmenu: baars, pastrami, 3 variaties rundvlees en kaas. Alle gangen prima bereid en mooi geserveerd en prima van omvang (eerder grote dan kleine porties). De tweede avond een 3-gangen jufferenmenu, met aangepaste gerechten omdat we voor de tweede keer aanschoven. Een mooie en sfeervolle eetkamer (in de serre) en een prettige bediening. Fijn verblijf!
Peebee .
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Bijzondere lokatie met een heerlijke keuken. Geen dertien in een dozijn. Porties prima, tenzij je porties van de lokale Chinees gewend bent. Heerlijke verse groenten, mooi opgediend en met zorg bereid. Goede producten (roodbaars, parelhoen, cheesecake) en dat proef je. Kortom, een bezoek waard.
H Van S.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2015
Gegeten met 8 personen op 6 juni.

De locatie is prachtig en het personeel vriendelijk. Maar...

Kennis van menue en ingrediënten bij het personeel is beperkt.

De kwaliteit van het eten is redelijk niet meer. Muv het nagerecht dat er met kop en schouders bovenuit stak.

De prijs - kwaliteit verhouding is daarmee zeer ver te zoeken. Er moet heel veel verbeterd worden
Makaja .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Daar waar anderen wellicht de porties wat klein vonden, hebben mijn vrouw en ik juist heerlijk gedineerd, zonder met een overvol gevoel om 22:30 van tafel te gaan. Waar in het verleden een 6-gangen diner voor een normale eter wat aan de stevige kant was, zijn de portie groottes nu beter geschikt om wat langer te tafelen.
Gekozen voor het 4-gangen verrassingsmenu en geen seconde spijt. Vooral de wijn bij de eerste gang (een heerlijke Sancerre, waarvan we ook een fles mee naar huis hebben genomen) moet vermeldt worden. Hij overklaste de wijn bij de 2e gang met gemak.. De bereidingen van vis waren heerlijk, waarbij de combinatie met kikkererwten-puree opviel. Het hoofdgerecht met kalfsvlees beviel ook erg goed. Met name de gebakken (bloed-?)worst en sucade smaakten ons uitstekend. Ook het nagerecht van gegrilde ananas met chocolade-ijs was prima, al had wat mij betreft de ananas warm geserveerd mogen worden.
Al met al, wederom een uitstekende ervaring, waarbij ook de ontspannen bediening genoemd moet worden: vriendelijk, spontaan en een tikje humor. Hopelijk snel weer een keer te gast!
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
Wat een prachtige boerderij op een leuke locatie met voldoende parkeergelegenheid. Maar, wat jammer van de rest. We kozen voor het jufferen menu van vijf gangen. De eerste twee gangen leken erg veel op elkaar, verschillende stukje visfilet, als derde gang een lekker kwarteltje en als hoofdgerecht drie bereidingen van kalf. Elk van deze gerechten was niet voldoende op smaak, we hebben zelfs om zout gevraagd. Kleine porties zijn we beste wel gewend, maar deze porties waren wel heel erg klein. Voor het nagerecht hadden we kaas besteld, er kwam een bord met drie stukjes kaas, het was niet duidelijk of deze voor 1 of voor 2 personen bedoeld was. Navraag leerde dat deze voor 2 personen was bedoeld, wederom erg weinig. De presentatie van alle gerechten was wel heel goed gedaan. Onze conclusie: best goed gegeten, maar weinig verrassend en voor de kleine porties wel erg duur. Geen goede prijs-kwaliteitverhouding dus.
Bjusterbaarlik .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2015
Tijdje gelden hierv gelunched. Lekker aperitief bij het haardvuur daarna in het restaurant gegeten. Was wel prima, soep was niet zo goed van smaak trouwens, hoofdgerecht wel. Wel erg rustig, we zaten alleen, gelukkig was het gezelschap goed!
Fransboom .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
Voortreffelijk gegeten in dit romantische landhuis. In de tussenkamer een apéro genuttigd, daarna met zijn vieren in de "kleine kamer"gedineerd. Het eten was prima. Er heerste een bijzonder aangename sfeer. Dit restaurant heeft een uitstekende wijnkaart! Als je een weekendje in Drenthe bent in de buurt van Norg is dit restaurant een absolute aanrader!