De Jouster Toer

Midstraat 54 8501 AR Joure Nederland Kaart

Over het restaurant De Jouster Toer

In 1996 gingen Johan Schotanus & Diana Thijsseling voor hun grote droom. Vol passie en enthousiasme zijn zij restaurant De Jouster Tour begonnen in Joure in Friesland. Het is een sfeervol en eigentijds restaurant met hun eigen twist eraan. Er wordt gekookt met regionale producten en zijn het uitgangspunt in de keuken. Alles wordt puur en eerlijk bereidt. Daarbij komt dat ook alles in eigen keuken zelf wordt gemaakt en bereidt, van jus tot ijs tot aan bonbons. Puur, eerlijk en creativiteit speelt hier en zijn de sleutelwoorden binnen het restaurant. Reserveer nu en geniet van een heerlijk ambiance!

Meer informatie over restaurant De Jouster Toer

9,4

Jouw recensie over het restaurant De Jouster Toer

Karl V.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2018
Fantastische gerechten en een super fijne bediening. Absolute aanrader!
Jacco S.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2018
Uitstekend 5 gangen menu genoten! kwaliteit is van zeer hoog niveau, bediening uiterst professioneel
Keukenbrigade als een geoliede machine waarbij er een zeer acceptabele tijd tussen de gerechten zit, ook bij een vol gereserveerd restaurant.
Annemarie J.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Akoestiek laat wat te wensen over als er grotere gezelschappen in de zaak zitten (>4 personen). Eten was zeer goed, wijnen erg goed bijpassend en met passie toegelicht. Service zeer prettig, zeer gastvrij.
S.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2018
Heerlijk gedineerd, met verrassend mooie wijnen. Deze recensie moet minstens 120 tekens bevatten. Dt maak ikzelf wel uit.
Sandra H.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Het favoriete restaurant van ons gezin van smulpapen en enthousiaste thuiskoks.
Het eten was weer heerlijk, de wijnen prima en we waarderen de flexibiliteit van Johan mbt het aanpassen van de hoeveelheden van de wijn van het wijnarrangement..
Karin G.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Wederom een fantastische avond gehad in de Jouster Toer. Het eten is subliem, de bijpassende wijnen heerlijk, een zeer gastvrije ontvangst. Een echte aanrader!
hr B.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2018
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening. Wel erg rustig maar misschien door eerste donderdag van het jaar.
thierry B.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
Eten was heerlijk, verrassend. Wijnadvies uitstekend
John V.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2017
Het is op allerlei manieren een genot te eten bij de Jouster Toer. De bediening is uiterst vriendelijk, de wijn is uitstekend en het voedsel dat je krijgt opgediend ziet er niet alleen uit om direct toe te happen, maar is ook verrassend en heerlijk, zonder overdreven kunstjes.
Wietske B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2017
We eten hier vaak,zijn nooit teleurgesteld. Ook zeer goede wijnadviezen.
Deze mensen koken met liefde en dat proef je.Laat je verrassen, bestel een verrassingsmenu,altijd goed.
Dies V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Uitstekend! Heerlijk gegeten, wijnen op juiste temperatuur net als de kaasplateau. Ongedwongen sfeer en goede service! Enige minpuntje is de akoustiek.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Boven verwachting was het eten en de service. Heerlijk voor en hoofdgerecht. Puur eten, zeer goede kwaliteit en heerlijke wijnen!
Blij K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Omdat we een nachtje in Joure sliepen hadden we dit restaurant uitgekozen voor het diner. Het was op dinsdag, waardoor het wel erg rustig was in het restaurant. Dat was ook het enige nadeel.
Want we zijn door Johan vriendelijk en op onze wenken bediend en genoten van een overheerlijke, perfect klaargemaakte scholfilet en het beroemde Jouster Tour grand dessert. Vooraf werden de smaakpapillen op scherp gezet door een amuse en tot slot, hoewel we eigenlijk verzadigd waren door alle heerlijkheden, ook nog wat friandises.
Een absolute aanrader voor iedereen die in het mooie Joure komt.
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten, het wild seizoen is weer begonnen. Goeie kok, prima service en locatie.

Door hebben we gegeten:

Kaas koekje
5 gangen verrassingsmenu
Cevichi van wijting,
Op huid gebakken snoekbaars, krab risotto, prei
Wilde duif eigen saus op karkas gegaard, polenta
Hert bout een hachee, knol selderij
Gezouten caramel, banaan crème, koffie crème, drunken money, banaan beignet.

Echt goed en we komen hier weer terug!
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Topklasse!

We zijn gisteravond heerlijk verwend door gastheer Johan Schotanus en team Jouster Toer!
We hebben genoten van prachtige uitgebalanceerde gerechten en superieure bijpassende wijnen. Het 5 gangen verrassingsdiner is een absolute aanrader dus deze mooie avond was het ritje naar Joure dubbel en dwars waard... We gaan zeker weer.
Judith S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Wat een toprestaurant is dit! Afgelopen woensdag met z'n zessen genoten van een late lunch. Van de flexibiliteit tot de bediening en niet te vergeten de geweldige keuken en de wijnen: alles klopte. Jammer dat we niet in de buurt wonen anders waren wij zeker vaste gasten!
Tjeerd P.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Mooie gerechten met allemaal verse en zelfbereide ingredienten. Deskundige bediening. Dit restaurant is een aanrader voor een geslaagde culinaire avond.
Jan Herman T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Op de mooiste zomeravond van het jaar werkelijk fabelachtig gegeten onder Jouster kerk. We hadden een diner cheque en deze verzilverd voor een 4 gangen verassingsmenu . Je twijfelt soms wel eens van te voren bij dit soort restaurants mbt de kwantiteit . Maar niks van dit alles ruim en werkelijk fantastisch gegeten met een vlotte en geïnteresseerde bediening, complimenten voor de gastvrouw, as werknemer en de witte brigade . Absoluut een aanrader Top !
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Dit is een restaurant van hoge kwaliteit. Niet voor niets al jaren in handen van dezelfde eigenaars.
De kaart is misschien iets te mager en toch, wat je krijgt is heerlijk.
Prijs-Kwaliteit is ook perfect op orde. Wat wel gezegd mag worden, de service mag wel iets vlotter. En dan vooral in het aanprijzen van al het heerlijks. Ook wijnsuggesties, gewoon doen! Er is zoveel kennis aanwezig op dit niveau bij de Jouster Toer.
En het decor mocht wat ons betreft wat meer vrolijkheid gebruiken.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Soms klopt gewoon alles op een avond. En dat was bij Jouster Toer. Een mooie, frisse aankleding, wit, strak en open keuken. Bediening erg vriendelijk en bij iedere gang een duidelijke uitleg. We kozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Eerst een amuse en een broodje. De gangen werden stuk voor stuk mooi opgediend en, niet onbelangrijk, erg smaakvol. Goede porties en leuke details. Franse keuken, maar goed afgestemd op de Hollandse trek.
De witte huiswijn was lekker van smaak en fris. Samen met de koffie kwam een plateau met 4 soorten lekkernijen p.p. Chapeau voor de keukenbrigade en de bediening!