De Jouster Toer

Midstraat 54 8501 AR Joure Nederland Kaart

Over restaurant De Jouster Toer

Jouster film noir

Net een film noir. Bij Restaurant Jouster Toer klopt het plaatje. Het Friese restaurant combineert culinaire gerechten met een smaakvolle setting. Van binnen is het stijlvol ingericht met een decor waar alles zwart of wit is. Buiten aanschouw je de Jouster toren van de zeventiende-eeuwse Hobbe van Baerdt kerk.

Meer informatie over restaurant De Jouster Toer

Dinsdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Airconditioning
9,1
Klaverbl I.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Omdat we een nachtje in Joure sliepen hadden we dit restaurant uitgekozen voor het diner. Het was op dinsdag, waardoor het wel erg rustig was in het restaurant. Dat was ook het enige nadeel.
Want we zijn door Johan vriendelijk en op onze wenken bediend en genoten van een overheerlijke, perfect klaargemaakte scholfilet en het beroemde Jouster Tour grand dessert. Vooraf werden de smaakpapillen op scherp gezet door een amuse en tot slot, hoewel we eigenlijk verzadigd waren door alle heerlijkheden, ook nog wat friandises.
Een absolute aanrader voor iedereen die in het mooie Joure komt.
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Heerlijk gegeten, het wild seizoen is weer begonnen. Goeie kok, prima service en locatie.

Door hebben we gegeten:

Kaas koekje
5 gangen verrassingsmenu
Cevichi van wijting,
Op huid gebakken snoekbaars, krab risotto, prei
Wilde duif eigen saus op karkas gegaard, polenta
Hert bout een hachee, knol selderij
Gezouten caramel, banaan crème, koffie crème, drunken money, banaan beignet.

Echt goed en we komen hier weer terug!
Erik H.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Topklasse!

We zijn gisteravond heerlijk verwend door gastheer Johan Schotanus en team Jouster Toer!
We hebben genoten van prachtige uitgebalanceerde gerechten en superieure bijpassende wijnen. Het 5 gangen verrassingsdiner is een absolute aanrader dus deze mooie avond was het ritje naar Joure dubbel en dwars waard... We gaan zeker weer.
Judith S.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Wat een toprestaurant is dit! Afgelopen woensdag met z'n zessen genoten van een late lunch. Van de flexibiliteit tot de bediening en niet te vergeten de geweldige keuken en de wijnen: alles klopte. Jammer dat we niet in de buurt wonen anders waren wij zeker vaste gasten!
Tjeerd P.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Mooie gerechten met allemaal verse en zelfbereide ingredienten. Deskundige bediening. Dit restaurant is een aanrader voor een geslaagde culinaire avond.
Jan Herman T.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Op de mooiste zomeravond van het jaar werkelijk fabelachtig gegeten onder Jouster kerk. We hadden een diner cheque en deze verzilverd voor een 4 gangen verassingsmenu . Je twijfelt soms wel eens van te voren bij dit soort restaurants mbt de kwantiteit . Maar niks van dit alles ruim en werkelijk fantastisch gegeten met een vlotte en geïnteresseerde bediening, complimenten voor de gastvrouw, as werknemer en de witte brigade . Absoluut een aanrader Top !
Leo H.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Dit is een restaurant van hoge kwaliteit. Niet voor niets al jaren in handen van dezelfde eigenaars.
De kaart is misschien iets te mager en toch, wat je krijgt is heerlijk.
Prijs-Kwaliteit is ook perfect op orde. Wat wel gezegd mag worden, de service mag wel iets vlotter. En dan vooral in het aanprijzen van al het heerlijks. Ook wijnsuggesties, gewoon doen! Er is zoveel kennis aanwezig op dit niveau bij de Jouster Toer.
En het decor mocht wat ons betreft wat meer vrolijkheid gebruiken.
Jan B.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Soms klopt gewoon alles op een avond. En dat was bij Jouster Toer. Een mooie, frisse aankleding, wit, strak en open keuken. Bediening erg vriendelijk en bij iedere gang een duidelijke uitleg. We kozen voor het 4 gangen verrassingsmenu. Eerst een amuse en een broodje. De gangen werden stuk voor stuk mooi opgediend en, niet onbelangrijk, erg smaakvol. Goede porties en leuke details. Franse keuken, maar goed afgestemd op de Hollandse trek.
De witte huiswijn was lekker van smaak en fris. Samen met de koffie kwam een plateau met 4 soorten lekkernijen p.p. Chapeau voor de keukenbrigade en de bediening!
TableauVivant .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Hoge verwachtingen van dit bekende restaurant, die grotendeels zijn waargemaakt toen we een keer de gelegenheid hadden om te komen proeven. Omdat de stijl zwaar lijkt te leunen op de franse keuken, vrees je er als vegetariër bekaaid van af te komen, maar niets is minder waar. Alle gangen waren met zorg bereid, met smaakvolle sauzen en puree's. De meerdere gangen werden begeleid door zorgvuldig geselecteerde wijnen. De liefde van de "patron cuisinier" voor goede wijn komt in alle facetten naar voren. Na de verschillende uitstekende gangen was het vegetarisch hoofdgerecht, een arrangement van verschillende groenten en saus, wat eenvoudig van opzet, maar wel puur van smaak. Het dessert van diverse soorten mousse en een bolletje ijs was een goede afsluiter.
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
onverwachts in dit gezellige plaatsje terechtgekomen.
Via Iens bij dit restaurant naar binnengegaan.
Eerste indruk wel erg wit, maar de warme ontvangst maakte het direct al goed.
Gekozen voor het 5 gangen verrasingsmenu.
Vanaf de amuse tot het desert heerlijk!
complimenten voor de kok en gastheer.
W.S. W.
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Hier eten we 2x per jaar met goede vrienden. Inmiddels is dit een soort traditie geworden. Met de kwaliteit van deze keuken ga je niet zo gauw elders zoeken.

Het decor is mooi, sfeervol en sierlijk.
Het restaurant is niet te groot, de tafelopstelling maakt dat je rustig kunt eten en genieten van je gezelschap.

Op tafel staat een leistenen plankje met daarop een bordje boter, wat zout en een flesje olie voor het zelfgebakken brood. We krijgen een amuse van kalfslever, pastinaak en een stukje kippenhart. Het is iets voor fijnproevers :), je wordt een beetje uitgedaagd hier, maar ik houd daar juist van.

Traditie getrouw nemen we een verrassingsmenu:
- zalm tartaar, geschroeide zalm, zeewier en groene groenten met soya mayonaise
- op huid gebakken kabeljauw, asperge, hollandaise saus en aubergine
- rode poon, langoustine, geconfituurde prei en schuim van prei en aardappel
- hoofdgerecht: Sucade, lamswang, heerlijk mals en in eigen jus. Er is een schaaltje zoetige spitskool bij.
- nagerecht: rabarber op 4 manieren. 'Normaal' rabarber, en dan drie keer creatief: compote, mouse en ijs. Er zit een zandtaartje onder, er is een druif in balsamico azijn, marshmellows en mascerpone kaas.

Het was een heerlijke avond, de gastheer en gastvrouw zijn charmant, en het wijnarrangement is heel passend. Bij iedere gang is een speciaal uitgekozen wijn, met een verhaal erbij.

Dit is het enige restaurant waar ik nog een fooi geef op het moment. Het eten is excellent. Het enige wat het niveau nog net iets hoger zou maken is dat ik op zoek ben naar een hele creatieve manier om meer groenten op deze smakelijke manier op tafel te zetten.

Fokko K.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2015
Het eten is hier uitstekend. Een absolute aanrader. Ik ben al wel 80 keer voor deze zaak langsgelopen, zonder het op te merken. De uitstraling past niet bij wat er geserveerd wordt. Normaal eet ik liever bij een ander restaurant, maar die was afgelopen week gesloten. Echter... het eten bij de Jouster Toer is uitstekend. De wijnkaart was ook indrukwekkend. En redelijk geprijst. Ik vond het décor niet helemaal passend bij het eten.
Als je nadien een taxi wil, moet je die wel op tijd bestellen. Daar moesten wij een half uur op wachten.
Wim B.
  • Datum van je bezoek: 19 sep. 2015
Op 19 September hadden wij hier met 4 personen gereserveerd. Vroegere ervaringen met dit restaurant stelden ons niet teleur. We kozen allen voor het drie gangen verrassingsmenu met voor 3 personen een wijnarrangement. En het werd verrassend. De amuse overheerlijk, het voorgerecht bestond uit koud gerookte zalm voor 2 personen en voor 2 personen de hertenpate. Het hoofdgerecht entrecote van de black angus uit Schotland, prima gegaard. Jammer van de zeen. Het nagerecht anijscake en chocolade kaneel vergezeld door twee mooie passende dessertwijnen. Overheerlijk! Het door de Schotanus aangeboden wijnarrangement past bijzonder goed bij de gerechten en zijn smaakvolle wijnen van niet alledaagse druivenrassen. Als we een kleine opmerking mogen de tijd tussen de gangen had iets korter mogen zijn. Al met al een geslaagde avond waarbij we werden geëntertaind.
Frank V.
  • Datum van je bezoek: 8 aug. 2015
Ruim een jaar geleden hier gegeten en toen waren we heel enthousiast over dit restaurant. Wellicht dat we daardoor met te hoge verwachtingen weer hier zijn gaan eten, maar we vonden het dit keer duidelijk minder. De voor- en hoofdgerechten zijn zeer beperkt van omvang en smaken niet bijzonder. Gelukkig dat het wijnarrangement een aantal onbekende en zeer smakelijke wijnen bevatte. En ook het dessert was erg smakelijk. Qua bediening is het hier goed. Het restaurant ziet er prima uit, maar we waren wel verbaasd dat er gasten met grote honden binnen kwamen. Niet iedereen is daar gelukkig mee.
Smnguzman .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
We namen buiten plaats en vroegen of we de kaart voor het diner mochten bekijken dat moest de serveerster even navragen....we mochten blijven als we buiten aten was het antwoord. Als amuse kregen we een wat flauw komkommersoepje met een minuscuul stukje gerilde meloen en gazpacho ijs. Als voorgerecht aten we de bloemkoolsoep, die was goed op smaak. We vroegen voor ons jongste kind of hij gewoon een biefstukje kon krijgen, dat kon niet maar ze konden wel de uitgeklede versie van de angus sukade maken zonder de eendenlever en andere extra"s. Prima oplossing alleen jammer dat ze daar de volle mep zijnde 25 euro voor berekenden. Mijn man had de tamme eend en vond dat prima. Ik had de gegrilde vis van de dag a 22,50 de scholfilet was prima qua smaak en garing maar de kabeljauw was flauw en droog. Mijn dochter had de angus sukade met alles erop en eraan en vond het ok. We hadden geen zin meer om langer te blijven en meer geld uit te geven. Al met al een telleurstellend diner voor deze ' Iens topper ' zeker gezien het feit dat de prijs echt bovengemiddeld is. Ons oordeel: te duur eten voor te weinig kwaliteit met een vijf zijn we nog mild geweest...nooit meer!!!
Sminkinge .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Tijdens onze (culinaire ) boottochten door Friesland legden wij regelmatig in de jachthaven van Joure aan. Wij ontdekten al snel dit verrassende eetpaleisje. Nu ook weer heerlijk gegeten!
Zoals voorgerecht van zwezerik en langoustines, Canner kreeft met zeekraal, beide gerechten " à point".
De wijnaanbeveling van patron, vinoloog Johan is voortreffelijk in balans met de geserveerde gerechten. Kortom: je diner wordt een feestje en is zeker een omweg waard!
Misschien eens een Michelin meneer wakker schudden?
De Jouster Toer staat hoog op ons restaurant lijstje.
Ton & Inge Smink, Harderwijk

Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Na een jaar of zeven weer eens terug in Friesland en dan natuurlijk bij ons favoriete restaurant in Joure gegeten. Het was als een thuiskomst. De inrichting was veranderd maar de warmte en hartelijkheid van Johan en Diana was als vanouds. De bediening is trouwens zeer vriendelijk en attent. Na een lekkere amuse (kroketje met aspergevulling) kwam het eerste voorgerecht. Een mooi bordje met kabeljauw variaties, stukjes asperge en andere zomergroenten. De tweede gang bestond uit een perfect klaargemaakt stuk Griet in een heerlijke saus en garnering. Het hoofdgerecht een voortreffelijk bereidde kalfslende met een stukje kalfswang. Verse spinazie, Rosevalaardappeltjes en jonge tuinboontjes complementeerden het geheel. Het erbij passende wijnarrangement was zorgvuldig uitgekozen met bijzondere wijnen uit bijvoorbeeld Uruguay. De koffie met heerlijke huisgemaakte friandises sloten deze fantastische avond af. Zijn we weer eens in de buurt, we komen terug!
Laurenz R.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2015
Bij de Jouster Toer klopt het, gastvrij personeel, heerlijk eten en mooie bijpassende wijnen. Gastheer Johan Schotanus en zijn vrouw weten elke keer weer net dat extra's te geven, ondanks dat we er regelmatig komen (ook met kinderen geen probleem!) weten ze ons iedere keer weer culinair te verrassen (en verwennen)!
Cornelia45 .
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Sfeervolle inrichting met een vleugje chique, mooi gedekte tafels, gastvrije ontvangst. Na een heerlijke amuse met tonijn kregen we een fantastisch 4-gangendiner voorgeschoteld met daarbij een heel goed passend wijnarrangement. Koud voorgerecht met allerlei zalmvariaties, warm voorgerecht met griet en tarbot, hoofdgerecht met eendenborst en een mooi dessert sloot het geheel af. De prettige en persoonlijke informatie en bediening vervolmaakten het geheel.
We hebben genoten en komen zéker terug!
Manuel V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Prachtige inrichting met een goede blik op de keuken. alles is wit, behalve het plafond (zwart). dat geeft gelijk een bepaald effect.
we werden hartelijk ontvangen met een lekkere amuse.
we gingen voor het 4 gangen verrassingsdiner. Het was zeer gevarieerd, werkelijk prachtig opgemaakt, met goede verrassende smaken en een prima hoeveelheid.
we hebben op een dinsdagavond gegeten waarbij 5 tafels bezet waren.
Je kunt om de hoek parkeren (torenstraat!).
Zeker weten een aanrader.