De Jonge Halewijn

Duinwijklaan 46 1942 GC Beverwijk Nederland Kaart
31-251220859

Over het restaurant De Jonge Halewijn

Een heerlijke huiskamersfeer

Een warm welkom, een intieme huiskamersfeer, een goed glas wijn en smaakvolle gerechten. Chef Jasper van Maassen combineert met lef de klassieke keuken met moderne invloeden. Bij zonnig weer is de beschutte kastanjetuin de ideale plek om neer te strijken. De vriendelijke bediening zorgt ervoor dat het je aan niets ontbreekt aan tafel. De perfecte plek voor een lekkere lunch of diner met vrienden, een zakenrelatie of je lief.

Meer informatie over restaurant De Jonge Halewijn

Zaterdag en Zondag 17:30 - 22:00

Jouw recensie over het restaurant De Jonge Halewijn

heiloo .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Voor ons geen onbekend adres, gisteren genoten van het “ 3 gangen verrassingen menu” op de AH aktie bonnen.
Dit is een restaurant wat ik heel graag aanbeveel, hier is gastheerschap, klantgerichtheid en een fantastische keuken een juist concept, wat zich al jaren perfect doen. ????
Jonette G.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
Heel gezellig en heerlijk gegeten. De gerechten zien er uit als kunstwerkjes en bestaan uit verrassende smaakcombinaties.
Hertog Jan tapbier smaakt ook lekker. Bezoek voor je weggaat ook even het toilet, want daar ruikt het verrukkelijk.
givschinkel .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Dit was voor ons de tweede keer dat we daar waren via de A H actie, maar de eerste keer vonden wij beter en hebben wij lekkerder gegeten. Over de sfeer en bediening waren wij tevreden.
velsen68 .
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Gegeten via de AH actie. Konden kiezen uit de hele kaart. Gerechten zijn redelijk van prijs. Hebben gewoon heerlijk gegeten. Bediening laat niets te wensen over. Voordat we gingen eten eerst een drankje genomen bij de open haard. Zowel voorgerecht als hoofdgerecht waren van uitstekende kwaliteit. De voorgerechten bestonden uit: Gegrilde Tonijn en zelf had ik de Kalfszwezerik. Geweldige gerechten en mooi opgediend. De hoofdgerechten bestonden uit de: Kalfsentrecote met krokante runderwang en 3x de Zeeduivel. Warme borden en culinair genot.

Alles begeleid door een overheerlijke wijn. Minpuntje vond ik de prijzige wijnkaart. De goedkoopste wijn vanaf
€ 36,50. Geen huiswijn op de kaart.

Een hele verbetering van dit alles vergeleken bij een eerder bezoek een aantal jaren terug. Complimenten voor : de Jonge Halewijn.
Karin W.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Hele leuke bediening vriendelijk heerlijk gegeten eten was heel goed op elkaar afgestemd gewoon top fijn gegeten gezellige bediening een fijne ambience
Carel H.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Erg lekker gegeten, mooi restaurant, vriendelijke bediening, mocht iets sneller.
Floris W.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Goed restaurant. We hadden kreeft als voorgerecht, een halve kreeft als hoofdgerecht en het Möet dessert. Alle gerechten smaakten heerlijk en waren mooi opgemaakt. De service was ook heel vriendelijk. Een uitstekend restaurant.
Gosse W.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2017
Voor ons een vierde bezoek aan dit restaurant. Altijd weer verrast door het heerlijke menu. Ontspannen ambiance en prima bediening.
i.kuijs K.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2017
Prima eten.
Prima bediening en ambiance.
1 ding: jammer dat je voor een karaf water moet betalen.
Peter R.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2017
mooi opgemaakte borden en verrassende lekker gerechten, met een zeer goed bijpassend wijn arrangement helemaal top. zeker een aanrader, ook in de buitentuin.
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2017
Heerlijk gegeten met fantastische gerechten, precies de juiste hoeveelheid en top wijn arrangement erbij.
m_wezel .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Heerlijk verrassings 4 gangen AHmenu gegeten, was weer perfect .
Geweldige smaken met heerlijke wijnen.
Top bediening en service.
Komen graag nog eens terug
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Om de vakantie af te sluiten hebben we heerlijk bij de Jong Halewijn gegeten.
Het is niet de eerste keer maar deze keer was Top. Heerlijk en rustig in de tuin gegeten.TOP
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Woensdag 9 augustus hier met een oud-collega met de Diner Jaarkaart gegeten. Mijn regenkleding (gelukkig niet nodig gehad op onze fietstocht) werd bij binnenkomst keurig aangenomen. We namen eerst plaats op het grote terras in de tuin van het restaurant en genoten, zittend in de zon, van een verrukkelijk Hertog Jan Grand Prestige speciaal biertje. Nog op het terras gezeten, kregen we al een amuse van het huis: een tataki van kreeft. Mijn disgenoot voor deze avond mocht ze allebei hebben, want ik houd niet van vis, schaal- en schelpdieren. Toen de zon langzaam schuil ging achter het dak van het etablissement, gingen wij naar binnen om daar van ons diner te gaan genieten.
We konden een tafel uitkiezen en namen plaats aan het raam. Of eigenlijk een van de vele ramen, want glaswerk was er volop. Samen met de witte wanden en het witte plafond leverde dit een lekker lichte eetruimte op. Aan de wanden hing moderne kunst dat daar onopvallend mooi en rustgevend hing te zijn.

Natuurlijk namen we voorafgaand aan het diner nog zo’n overheerlijk biertje.
Ook van het huis kregen we een lekker warm broodje met tapenade en aïoli.

Wat betreft de keuze voor het voorgerecht waren mijn disgenoot en ik eensgezind: gerookte entrecote met gekarameliseerde rode ui, een krokant van Parmezaanse kaas en een truffelcrème. Deze gerechten werden zeer fraai opgemaakt opgediend. Een sieraad om te zien en buitengewoon lekker.
Voor het hoofdgerecht besloot mijn tafelgenoot de tournedos met geroosterde knoflookjus, bundelzwammen en aardappelschuim met eendenlever te nemen. Naar wat ik van hem begrepen heb, was hij zeer content met zijn keuze. Na het voorgerecht van rundvlees, wilde ik gevogelte in de vorm van tamme eendenborst met honingsojasaus, een loempia, glasnoedels en gevarieerde groenten. Ook ik kon mijn hoofdgerecht zeer waarderen, verrassend en erg lekker. Daarbij kregen we een schaal met gebakken aardappelblokjes. Daarvan heb ik zelf niets genomen, om niet een te vol gevoel te krijgen.

Bij het bepalen van het dessert, bleken we opnieuw dezelfde keuze te maken: Coupe Romanoff 2.0. Dit bestond uit vanille-ijs, wodka, aardbeien gel, granité van aardbeien en sinaasappelmousse. Dit nagerecht werd prachtig ogend opgediend en smaakte meer dan voortreffelijk.

De bediening vond ik uitstekend: vlot, alert en vooral niet opdringerig.

Afrondden deden we met koffie, waarbij ik een dubbele Espresso nam. De friandises mocht hij nemen, want ik ben niet zo van het zoet.
klingeler39 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
mijn zwager en ik zijn heel vriendelijk ontvangen, de verschillende gangen werden in een aangenaam tempo
opgediend. Alle gerechten zagen er heel aantrekkelijk uit en smaakten heerlijk, het was een heel geslaagde
avond.
Martin P.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Uitstekend gegeten.
Walter B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
We hebben bij De Jonge Halewijn gegeten op basis van de AH-dineractie. We hebben voor dit restaurant gekozen omdat we er al eens een goede ervaring hadden gehad. Prettig was nu de ontvangst in de buitenruimte, mede door het goede weer. Een restaurant om nog een terug te komen.
101058 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
eten was heerlijk en netjes opgemaakt.
gezellige inrichting.
Dat allemaal top dus.
Was wel naar afloop nog niet voldaan.
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Gisteravond goed gegeten. Helaas zaten wij vlakbij een tafel met vier personen die erg luidruchtig waren. (Hard praten). Wij hadden hier last van en moesten moeite doen om elkaar te verstaan.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Gekozen voor AH 4 gangen verrassingsmenu (met kleine bijbetaling). Heerlijke gerechten met prima bijpassende wijnen. Vriendelijke bediening met goede uitleg bij gerechten en wijnen.