De Jonge Halewijn

Duinwijklaan 46 1942 GC Beverwijk Nederland Kaart
31-251220859

Over het restaurant De Jonge Halewijn

Een heerlijke huiskamersfeer

Een warm welkom, een intieme huiskamersfeer, een goed glas wijn en smaakvolle gerechten. Chef Jasper van Maassen combineert met lef de klassieke keuken met moderne invloeden. Bij zonnig weer is de beschutte kastanjetuin de ideale plek om neer te strijken. De vriendelijke bediening zorgt ervoor dat het je aan niets ontbreekt aan tafel. De perfecte plek voor een lekkere lunch of diner met vrienden, een zakenrelatie of je lief.

Meer informatie over restaurant De Jonge Halewijn

Vrijdag 12:00 - 22:00
Zaterdag en Zondag 17:30 - 22:00

m_wezel .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Heerlijk verrassings 4 gangen AHmenu gegeten, was weer perfect .
Geweldige smaken met heerlijke wijnen.
Top bediening en service.
Komen graag nog eens terug
Joop K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
Om de vakantie af te sluiten hebben we heerlijk bij de Jong Halewijn gegeten.
Het is niet de eerste keer maar deze keer was Top. Heerlijk en rustig in de tuin gegeten.TOP
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
Woensdag 9 augustus hier met een oud-collega met de Diner Jaarkaart gegeten. Mijn regenkleding (gelukkig niet nodig gehad op onze fietstocht) werd bij binnenkomst keurig aangenomen. We namen eerst plaats op het grote terras in de tuin van het restaurant en genoten, zittend in de zon, van een verrukkelijk Hertog Jan Grand Prestige speciaal biertje. Nog op het terras gezeten, kregen we al een amuse van het huis: een tataki van kreeft. Mijn disgenoot voor deze avond mocht ze allebei hebben, want ik houd niet van vis, schaal- en schelpdieren. Toen de zon langzaam schuil ging achter het dak van het etablissement, gingen wij naar binnen om daar van ons diner te gaan genieten.
We konden een tafel uitkiezen en namen plaats aan het raam. Of eigenlijk een van de vele ramen, want glaswerk was er volop. Samen met de witte wanden en het witte plafond leverde dit een lekker lichte eetruimte op. Aan de wanden hing moderne kunst dat daar onopvallend mooi en rustgevend hing te zijn.

Natuurlijk namen we voorafgaand aan het diner nog zo’n overheerlijk biertje.
Ook van het huis kregen we een lekker warm broodje met tapenade en aïoli.

Wat betreft de keuze voor het voorgerecht waren mijn disgenoot en ik eensgezind: gerookte entrecote met gekarameliseerde rode ui, een krokant van Parmezaanse kaas en een truffelcrème. Deze gerechten werden zeer fraai opgemaakt opgediend. Een sieraad om te zien en buitengewoon lekker.
Voor het hoofdgerecht besloot mijn tafelgenoot de tournedos met geroosterde knoflookjus, bundelzwammen en aardappelschuim met eendenlever te nemen. Naar wat ik van hem begrepen heb, was hij zeer content met zijn keuze. Na het voorgerecht van rundvlees, wilde ik gevogelte in de vorm van tamme eendenborst met honingsojasaus, een loempia, glasnoedels en gevarieerde groenten. Ook ik kon mijn hoofdgerecht zeer waarderen, verrassend en erg lekker. Daarbij kregen we een schaal met gebakken aardappelblokjes. Daarvan heb ik zelf niets genomen, om niet een te vol gevoel te krijgen.

Bij het bepalen van het dessert, bleken we opnieuw dezelfde keuze te maken: Coupe Romanoff 2.0. Dit bestond uit vanille-ijs, wodka, aardbeien gel, granité van aardbeien en sinaasappelmousse. Dit nagerecht werd prachtig ogend opgediend en smaakte meer dan voortreffelijk.

De bediening vond ik uitstekend: vlot, alert en vooral niet opdringerig.

Afrondden deden we met koffie, waarbij ik een dubbele Espresso nam. De friandises mocht hij nemen, want ik ben niet zo van het zoet.
klingeler39 .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
mijn zwager en ik zijn heel vriendelijk ontvangen, de verschillende gangen werden in een aangenaam tempo
opgediend. Alle gerechten zagen er heel aantrekkelijk uit en smaakten heerlijk, het was een heel geslaagde
avond.
Martin P.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Uitstekend gegeten.
Walter B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2017
We hebben bij De Jonge Halewijn gegeten op basis van de AH-dineractie. We hebben voor dit restaurant gekozen omdat we er al eens een goede ervaring hadden gehad. Prettig was nu de ontvangst in de buitenruimte, mede door het goede weer. Een restaurant om nog een terug te komen.
101058 .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
eten was heerlijk en netjes opgemaakt.
gezellige inrichting.
Dat allemaal top dus.
Was wel naar afloop nog niet voldaan.
Lilian V.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2017
Gisteravond goed gegeten. Helaas zaten wij vlakbij een tafel met vier personen die erg luidruchtig waren. (Hard praten). Wij hadden hier last van en moesten moeite doen om elkaar te verstaan.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Gekozen voor AH 4 gangen verrassingsmenu (met kleine bijbetaling). Heerlijke gerechten met prima bijpassende wijnen. Vriendelijke bediening met goede uitleg bij gerechten en wijnen.
Coby S.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
Heb eerder hier gegeten, de hoeveelheid was toen meer. Er is een aparte menukaart voor de AH actie gemaakt.
De porties vond ik klein(voor mij als kleine eter voldoende) maar voor een normale eter is dit te weinig.
Ik zal hier niet meer, bij een eventuele volgende actie, gaan eten. Wat ik stuitend vindt is dat je voor een karaf met leidingwater moet betalen, dat is nergens zo.
Ineke P.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Heerlijk gegeten
Hill G.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
top restaurant ...een aanrader voor iedereen die van goed en lekker eten houdt. goede service met een lach en aandacht voor de klant.....
tempelaarcpsr .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Wij hadden het 4 gangen menu wat voortreffelijk was. kleine opmerking dat de soep iets te dun was
compliment aan de bediening zeer deskundig en heel vriendelijk.
Timon K.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2017
Het interieur is klassiek, wat oubollig.
Bediening is correct en wat afstandelijk.
De gerechten zijn fraai opgemaakt en smaken uitstekend. Jammer dat de enige garnaal in het voorgerecht het darmkanaal nog bevat. Het hoofdgerecht is nouvelle cuisine; als groenten twee stukjes asperge van ca. 4 cm en twee schijfjes wortel. Op dat moment heb je een fantasie van een grote zak friet bij de snackbar.
Kraanwater heet een water arrangement (!) Wijn arrangement met bescheiden glazen goede wijn, vooral fijne dessertwijn. Prijs/kwaliteit matig. Drie gangen diner met wijn, water en koffie € 65 per persoon.
robhoekstra.carlakater .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Heerlijk gegeten, mooi opgemaakte gerechten. Goede samengestelde smaken. Het extra tussengerecht wat wij genomen hadden hiervan was de jus wat aan de zoute kant verder prima gerecht. Het wijn arrangement wat wij erbij hadden was goed, de uitleg bij de wijnen kan iets uitgebreider, aandachtspuntje voor de sommelier. Het is smaakvol ingericht restaurant. Attente bediening. Voor ons zeker een restaurant om nog eens naar terug te keren. Zeker een aanrader om te gaan eten.
SandS .
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2017
Het was jammer dat het voorgerecht niet voldeed aan wat er op de kaart stond. Men had het goed opgevangen, maar het was beter geweest om het eerst te vragen of ik er mee eens was of dat ik een ander voorgerecht wilde hebben.
Leny D.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2017
Prima verzorgd, door heel vriendelijk en ter zake kundig personeel opgediend. Voor ons eerste keer, maar zeker niet de laatste keer dat we daar hebben gegeten.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2017
Het eten was zeer goed. De hele antoerage was erg gezellig.
Wij hebben in de tuin gegeten door het mooie weer dat er die avond was.
De gerechten waren prima en erg mooi opgediend. Dus voor herhaling vatbaar..
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 17 mei 2017
Een ware ontdekking, via de AH actie geboekt, dank zij het warme weer fijn buiten kunnen zitten, wat ons bij binnenkomst door de zeer vriendelijke bediening werd gevraagd. Echt heerlijk eten, geen gehaast en ook niet te lang hoeven wachten. Een mooi a la carte menu, met voor iedereen wat wils, dus niet alleen van het AH verrassingsmenu afhankelijk (wat ook vast prima zou zijn). Hier komen we zeker terug.
Kiek B.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Mijn vriendin en ik hebben hier met de AH-actie gegeten en het was geweldig. Op je bord komen echte kunstwerkjes en het smaakt heerlijk. Het dessert van panacotta en chocolademousse met vanille-ijs was een plaatje. Ik heb gesmuld van mijn hoofdgerecht, gegrilde sucade met pepersaus. Ook het voorafje was overheerlijk, vlees en gamba's. Het is ons een raadsel dat het restaurant niet afgeladen vol zat want dat verdienen ze. De locatie is wat afgelegen en ongezellig aan de buitenkant maar eenmaal binnen waan je je in een sterrenrestaurant. En dat voor €40 pp inclusief wijn en flinke fooi. Echt de moeite waard, wij komen hier zeker terug, ook zonder AH-actie!