De Jonge Dikkert

Amsterdamseweg 104a 1182 HG Amstelveen Nederland Kaart
31-206433333

Over het restaurant De Jonge Dikkert

Tongstrelende gangen

"Kundig personeel en tongestrelende gangen" is een opmerking die vaak gezegd is over De Jonge Dikkert. De Jonge Dikkert is een restaurant dat eigentijdse gerechten voorschotelt in een verrassend ontspannen ambiance. Een gulle invulling van gastvrijheid, verpakt in een oer-Hollandse zaagmolen uit 1672. Uniek dus! Zeker genieten dus bij De Jonge Dikkert!

Meer informatie over restaurant De Jonge Dikkert

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 18:00 - 22:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras

Jouw recensie over het restaurant De Jonge Dikkert

Ivo B.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2017
Dineren in de Jonge Dikkert staat al lang op onze bucket list.
Afgelopen weekend was het zo ver.
De ontvangst was vriendelijk en gastvrij. De inrichting van de molen doet recht aan de historie van deze sfeervolle locatie.
De professionele presentie van het menu was niet opdringerig en deed ons kiezen voor het
3 gangenmenu. Wij kozen voor eendenborst.
De amuses waren verrassend van samenstelling en presentatie.
De Jonge Dikkert is een aanrader voor culinaire fijnproevers.
Liefhebbers van stevige porties en schnitzels als deurmatten kunnen mogelijk teleurgesteld worden.
Wij genoten van een prima verzorgd diner, prettige bediening en een plezierige ambiance.

Ivo en Akke Baurichter Norg.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2017
Goed gegeten prettige bediening.
bob W.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2017
muziek is mij eigenlijk helemaal niet opgevallen.
Bediening was goed en alleen de wachttijd tussen de gerechten mogen wat mij betreft korter zijn.
Uiteindelijk Via internet gereserveerd.
Na 3 x bellen via de telefoon na 18.00 uur en tussen 18.30 uur is deze niet opgenomen, dat vond ik een slechte zaak!
Lex B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2017
Heel gezellige sfeervolle ambiance, lekker eten, vele diverse smaakjes.
Nathan B.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2017
Altijd fantastisch eten met heerlijke (gratis) amuses in een fijne omgeving.
Lisanne V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Het eten was heerlijk, de sfeer is fantastisch. De bediening is goed bedoeld, maar vrij traag. We moesten lang wachten op iedere gang en de wijn schenk je niet zelf in, maar staat elders op een schenk station, waardoor je zo nu en dan moet wachten. Maar dat is helemaal niet erg! De sfeer is namelijk ontzettend warm en het eten erg lekker. Bovenal een aanrader!
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2017
Weer erg lekker gegeten!
A M.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Wij hebben de volgende menu's gekozen. 2x 4 gangen menu met wijnarrangement en 2x 3 gangen menu met een fles rode wijn. Bij de keuze van een fles rode wijn, bleek deze er niet te zijn, was net een uur eerder de laatste fles verkocht? De derde wijn (rood) van het arrangement was niet goed, dus weg laten halen. De opmerking van de ober.."dan hoop ik dat de dessertwijn het goed maakt" was niet goed. Geen aanbod voor een andere wijn. Bediening was rommelig, we hebben gedurende het diner 4 verschillende mensen gehad, toelichting op het gerecht was niet goed uit het hoofd geleerd. Prijs- kwaliteit niet in verhouding een espresso voor 5.5 euro is teveel. Zelf aan moeten geven dat ze bij de rekening rekening moesten houden met de niet genoten rode wijn, dit werd keurig gedaan. Tips: zet geen wijn op de kaart die niet voorradig is, zorg dat personeel op de hoogte is van de gerechten, zorg dat er niet teveel verschillende bediening is voor een tafel, kennis van wijn in de bediening niet voldoende. Temperatuur airco te koel. Al met al nog een hoop werk aan de winkel, zeker met de prijzen waarmee gerekend wordt.
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Mooie plek, zeer verzorgd, attente bediening en heerlijke menu van de chef. Kan ik iedereen aanraden.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Smaak en creativiteit van het eten is prima. De setting van het restautant was erg gezellig. Alleen de bediening was iets te afstandelijk en had wat kleine ervaringprobleempjes voor zo'n restaurant.
Hajo W.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk gegeten met allemaal verschillende smaken die zeer aangenaam waren. Service en bediening waren goed, maar kunnen beter.
Eric M.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Verbluffend lekker, uiterst verrassend eten. Zeer vriendelijke, adequate bediening. Perfecte, sfeervolle ambiance. Dit alles voor een schappelijke prijs. Chapeau!
Patty W.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Voor ons het beste restaurant van Amstelveen met een perfecte ambiance, geweldig eten, een mooie wijnkaart en fijne bediening.
De Jonge Dikkert heeft nog meer pluspunten: een geweldig terras voor de zomer en binnen is het heerlijk rustig, de tafels staan goed verdeeld en het is niet vol.
wouter H.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
In het kader van de AmstelveenZ week voor het eerst in twintig jaar met een goede vriendin weer een keer bij de Dikkert gegeten.
De ambiance deed warm aan. Jassen werden netjes aangenomen, helaas te laat aangereikt na het eten. Het was niet overmatig druk. De tafels staan voldoende uit elkaar. Helaas is de akoestiek niet je dat.
De kaart met de inhoud van het 3 gangen menu stond op tafel.
De wijnkaart kwam snel, net als de opname van onze wens op dat gebied (een Fleurie zoals die behoort te zijn). Helaas lieten water (karaf) en brood (goed) langer op zich wachten. Dit gebeurde nog een keer tijdens het eten.
Hanglampen vallen een beetje uit de toon.
Vooraf werd een marbre van gevogelte geserveerd. Hoofdgerecht skrei of kalfsukade en toe een hang op yuzu met mousse. Wachttijd tussen voorgerecht en hoofd gerecht was aan de lange kant.
Vooral het dessert was bijzonder. Porties aan de kleine kant.
De drie amuses/tussengerechtjes waren een leuk intermezzo.
Alles bij elkaar zijn we tevreden vertrokken.
AntoinetteP P.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Keuken kan de capaciteit mensen waarschijnlijk niet aan. Daardoor moet je te lang wachten. Duurde 45 minuten voordat onze bestelling opgenomen werd en voordat we een glaasje wijn konden bestellen. Water en brood hadden we wel. Eten en smaken waren niet slecht. Hoofdgerecht was iets te zout. Uitleg was de ziltige saus maar als dat zo is heb je niet de sensatie af en toe in een hap zout te happen.
Stephanie B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Voor de 2e keer hier wezen eten met paar maanden er tussen. Het 4 gangen menu smaakte heerlijk!
L. P.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
5-gangendiner besteld met o.a. Fazant. In fazant was vlies niet goed verwijderd. Fazant retour naar keuken en kreeg een nieuw stuk Fazant. Helaas opnieuw met vlies. Dus ook terug naar keuken.
Ipv 5 - een 4 gangenmenu af hoeven rekenen en koffie van huis, maar had liever genoten van een goed hoofdgerecht.
Uiteindelijk dus enigszins teleurstellend, een diner zonder hoofdgerecht.
Jolanda S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
De sfeer in het restaurant was gezellig en warm. Het eten was heerlijk, zelfs als je geen vis liefhebber bent, had je voldoende keuze. De tussen gerechten waren erg lekker, zeker een aanrader.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gegeten zondag 20 november 2016
Toen we binnen kwamen waren we de enige wat ons enigszins zorgen baarde, maar al snel kwamen er meerdere gasten.
De bediening gaf ons het gevoel alsof we er vaker kwamen.
De gerechten waren uitstekend en tussendoor werd er steeds een amuse geserveerd.
We vonden het jammer dat we niet voor het vijf gangen diner hadden gekozen in plaats van drie losse gerechten omdat we zin hadden in de bavette.
We gaan hier zeker terug komen en dan vragen of de bavette ook in combinatie kan met een vijf gangen diner.
Een aanrader.
Marc O.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk avondje uit! Ontzettend lekkere en verrassende gerechten, leuke locatie en goede, vriendelijke bediening! Absoluut voor herhaling vatbaar.