De Jonge Dikkert

Amsterdamseweg 104a 1182 HG Amstelveen Nederland Kaart
31-206433333

Over het restaurant De Jonge Dikkert

Tongstrelende gangen

"Kundig personeel en tongestrelende gangen" is een opmerking die vaak gezegd is over De Jonge Dikkert. De Jonge Dikkert is een restaurant dat eigentijdse gerechten voorschotelt in een verrassend ontspannen ambiance. Een gulle invulling van gastvrijheid, verpakt in een oer-Hollandse zaagmolen uit 1672. Uniek dus! Zeker genieten dus bij De Jonge Dikkert!

Meer informatie over restaurant De Jonge Dikkert

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 18:00 - 22:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2017
Mooie plek, zeer verzorgd, attente bediening en heerlijke menu van de chef. Kan ik iedereen aanraden.
Frank K.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Smaak en creativiteit van het eten is prima. De setting van het restautant was erg gezellig. Alleen de bediening was iets te afstandelijk en had wat kleine ervaringprobleempjes voor zo'n restaurant.
Hajo W.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2017
Heerlijk gegeten met allemaal verschillende smaken die zeer aangenaam waren. Service en bediening waren goed, maar kunnen beter.
Eric M.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Verbluffend lekker, uiterst verrassend eten. Zeer vriendelijke, adequate bediening. Perfecte, sfeervolle ambiance. Dit alles voor een schappelijke prijs. Chapeau!
Patty W.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2017
Voor ons het beste restaurant van Amstelveen met een perfecte ambiance, geweldig eten, een mooie wijnkaart en fijne bediening.
De Jonge Dikkert heeft nog meer pluspunten: een geweldig terras voor de zomer en binnen is het heerlijk rustig, de tafels staan goed verdeeld en het is niet vol.
wouter H.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
In het kader van de AmstelveenZ week voor het eerst in twintig jaar met een goede vriendin weer een keer bij de Dikkert gegeten.
De ambiance deed warm aan. Jassen werden netjes aangenomen, helaas te laat aangereikt na het eten. Het was niet overmatig druk. De tafels staan voldoende uit elkaar. Helaas is de akoestiek niet je dat.
De kaart met de inhoud van het 3 gangen menu stond op tafel.
De wijnkaart kwam snel, net als de opname van onze wens op dat gebied (een Fleurie zoals die behoort te zijn). Helaas lieten water (karaf) en brood (goed) langer op zich wachten. Dit gebeurde nog een keer tijdens het eten.
Hanglampen vallen een beetje uit de toon.
Vooraf werd een marbre van gevogelte geserveerd. Hoofdgerecht skrei of kalfsukade en toe een hang op yuzu met mousse. Wachttijd tussen voorgerecht en hoofd gerecht was aan de lange kant.
Vooral het dessert was bijzonder. Porties aan de kleine kant.
De drie amuses/tussengerechtjes waren een leuk intermezzo.
Alles bij elkaar zijn we tevreden vertrokken.
AntoinetteP P.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2017
Keuken kan de capaciteit mensen waarschijnlijk niet aan. Daardoor moet je te lang wachten. Duurde 45 minuten voordat onze bestelling opgenomen werd en voordat we een glaasje wijn konden bestellen. Water en brood hadden we wel. Eten en smaken waren niet slecht. Hoofdgerecht was iets te zout. Uitleg was de ziltige saus maar als dat zo is heb je niet de sensatie af en toe in een hap zout te happen.
Stephanie B.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2017
Voor de 2e keer hier wezen eten met paar maanden er tussen. Het 4 gangen menu smaakte heerlijk!
L. P.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
5-gangendiner besteld met o.a. Fazant. In fazant was vlies niet goed verwijderd. Fazant retour naar keuken en kreeg een nieuw stuk Fazant. Helaas opnieuw met vlies. Dus ook terug naar keuken.
Ipv 5 - een 4 gangenmenu af hoeven rekenen en koffie van huis, maar had liever genoten van een goed hoofdgerecht.
Uiteindelijk dus enigszins teleurstellend, een diner zonder hoofdgerecht.
Jolanda S.
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2017
De sfeer in het restaurant was gezellig en warm. Het eten was heerlijk, zelfs als je geen vis liefhebber bent, had je voldoende keuze. De tussen gerechten waren erg lekker, zeker een aanrader.
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gegeten zondag 20 november 2016
Toen we binnen kwamen waren we de enige wat ons enigszins zorgen baarde, maar al snel kwamen er meerdere gasten.
De bediening gaf ons het gevoel alsof we er vaker kwamen.
De gerechten waren uitstekend en tussendoor werd er steeds een amuse geserveerd.
We vonden het jammer dat we niet voor het vijf gangen diner hadden gekozen in plaats van drie losse gerechten omdat we zin hadden in de bavette.
We gaan hier zeker terug komen en dan vragen of de bavette ook in combinatie kan met een vijf gangen diner.
Een aanrader.
Marc O.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk avondje uit! Ontzettend lekkere en verrassende gerechten, leuke locatie en goede, vriendelijke bediening! Absoluut voor herhaling vatbaar.
Claudia E.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Goed gegeten, vriendelijke medewerkers. Het duurde iets te lang voor ons, 19:30 binnenkomst en om 22:30 gingen we weg. Ga er wel graag nog een keer dineren.
Joram L.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Helaas waren we de enige gasten beneden, maar dit was niet echt hinderlijk. Menu werd helemaal aangepast naar onze wensen en de bediening was buitengewoon vriendelijk. We komen hier zeker nog eens terug.
Nibboramsterdam .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Heerlijk gegeten, goede wijn en vlotte bediening. We hadden het zomermenu, zeker een aanrader. Alle gangen waren heerlijk en mooi gepresenteerd. Tussendoor nog 2 amuses waaronder een huisgemaakte magnum. Top avond gehad!
madeleinedemunnik .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
We hadden gekozen voor het 5 gangen diner, met daarbij het wijn arrangement. Ieder hapje was opnieuw een smaak explosie. En de wijnen waren ook zeker voortreffelijk! Heerlijk zitten te genieten.
R. M.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wij vierden onze verjaardagen traditioneel bij De Jonge Dikkert, maar hier is waarschijnlijk veel veranderd. Is er ander management? Zijn er andere koks? Terwijl we vorige keren smulden, is het niveau van de gerechten nu vrij treurig. De risotto met knolselderij en morieljes is een een grauwe klont met, daarin verscholen, drie miezerige paddenstoeltjes, de minieme stukjes zwezerik zijn te hard gebakken, de bavet/longhaas is draderig en en alleen maar smakend naar bbqsaus. De top van de ellende bereiken de frites voor de kinderen. Die blijken vermoord in oude olie. Ze stinken over de tafel. Het lijkt wel of het attente personeel voorheen in de huidige malaise deelt; weinig aardigheid en aandacht. Hier hebben we geen zin meer in. We besluiten dat dit de laatste keer is. Dàg Dikkert.
bjorn35 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Heerlijk gegeten, gezellige ruimte. Voor mij persoonlijk stond de muziek wat te had, maar dat heeft meer met mijn slechte gehoor te maken. De bediening was perfect, de amuses niet te versmaden. We komen zeker terug !!
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Wat een heerlijk restaurant is dit! We kwamen redelijk vroeg binnen, maar boven was er blijkbaar iets gaande waardoor de bediening op en neer rende. Vriendelijke ontvangst door de gastheer. Dan de keuken, wat een verfijning en wat een mooie smaken! En kleine porties, daar houden wij van! Alles was even subliem, de langoustine (tartaar), de landhoender terrine, de kabeljauw (heel mooi met een met runderstoof gevulde calamari), de zwezerik en kaas als dessert. Presentatie van de gerechten: prachtig! De bediening prima in orde, hoewel onze gastvrouw in het begin wat afstandelijk was. Dat trok gedurende de avond bij. We hebben een heerlijke avond gehad en komen beslist terug!
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Heerlijk 7 gangen menu met bijpassende wijn gegeten op het buiten terras vooral de ravioli met asperges was zo lekker dat we hem dubbel hebben besteld de bediening was ook zeer attent al met al een geslaagde avond voor een redelijke prijs