De Jonge Dikkert

Amsterdamseweg 104a 1182 HG Amstelveen Nederland Kaart
31-206433333

Over restaurant De Jonge Dikkert

Tongstrelende gangen

"Kundig personeel en tongestrelende gangen" is een opmerking die vaak gezegd is over De Jonge Dikkert. De Jonge Dikkert is een restaurant dat eigentijdse gerechten voorschotelt in een verrassend ontspannen ambiance. Een gulle invulling van gastvrijheid, verpakt in een oer-Hollandse zaagmolen uit 1672. Uniek dus! Zeker genieten dus bij De Jonge Dikkert!

Meer informatie over restaurant De Jonge Dikkert

Maandag t/m Vrijdag
Zaterdag en Zondag 18:00 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras
Johan S.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Gegeten zondag 20 november 2016
Toen we binnen kwamen waren we de enige wat ons enigszins zorgen baarde, maar al snel kwamen er meerdere gasten.
De bediening gaf ons het gevoel alsof we er vaker kwamen.
De gerechten waren uitstekend en tussendoor werd er steeds een amuse geserveerd.
We vonden het jammer dat we niet voor het vijf gangen diner hadden gekozen in plaats van drie losse gerechten omdat we zin hadden in de bavette.
We gaan hier zeker terug komen en dan vragen of de bavette ook in combinatie kan met een vijf gangen diner.
Een aanrader.
Eric1314 .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Dit is een mooie plek om te eten. In de mooie oude molen ziet het er prachtig uit en worden we goed ontvangen. Het eten ziet er prachtig uit, het is bijna te mooi om op te eten. De porties zijn helaas wel aan de krappe kant. Maar het smaakt prima, alhoewel het oog beter wordt verwend dan de papillen. Gelukkig is het brood met boter een welkome aanvulling op de prachtige gerechten.
Marc O.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Heerlijk avondje uit! Ontzettend lekkere en verrassende gerechten, leuke locatie en goede, vriendelijke bediening! Absoluut voor herhaling vatbaar.
Claudia E.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Goed gegeten, vriendelijke medewerkers. Het duurde iets te lang voor ons, 19:30 binnenkomst en om 22:30 gingen we weg. Ga er wel graag nog een keer dineren.
Joram L.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2016
Helaas waren we de enige gasten beneden, maar dit was niet echt hinderlijk. Menu werd helemaal aangepast naar onze wensen en de bediening was buitengewoon vriendelijk. We komen hier zeker nog eens terug.
Nibboramsterdam .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2016
Heerlijk gegeten, goede wijn en vlotte bediening. We hadden het zomermenu, zeker een aanrader. Alle gangen waren heerlijk en mooi gepresenteerd. Tussendoor nog 2 amuses waaronder een huisgemaakte magnum. Top avond gehad!
Madeleinedemunnik .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
We hadden gekozen voor het 5 gangen diner, met daarbij het wijn arrangement. Ieder hapje was opnieuw een smaak explosie. En de wijnen waren ook zeker voortreffelijk! Heerlijk zitten te genieten.
R. M.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Wij vierden onze verjaardagen traditioneel bij De Jonge Dikkert, maar hier is waarschijnlijk veel veranderd. Is er ander management? Zijn er andere koks? Terwijl we vorige keren smulden, is het niveau van de gerechten nu vrij treurig. De risotto met knolselderij en morieljes is een een grauwe klont met, daarin verscholen, drie miezerige paddenstoeltjes, de minieme stukjes zwezerik zijn te hard gebakken, de bavet/longhaas is draderig en en alleen maar smakend naar bbqsaus. De top van de ellende bereiken de frites voor de kinderen. Die blijken vermoord in oude olie. Ze stinken over de tafel. Het lijkt wel of het attente personeel voorheen in de huidige malaise deelt; weinig aardigheid en aandacht. Hier hebben we geen zin meer in. We besluiten dat dit de laatste keer is. Dàg Dikkert.
Bjorn35 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2016
Heerlijk gegeten, gezellige ruimte. Voor mij persoonlijk stond de muziek wat te had, maar dat heeft meer met mijn slechte gehoor te maken. De bediening was perfect, de amuses niet te versmaden. We komen zeker terug !!
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Wat een heerlijk restaurant is dit! We kwamen redelijk vroeg binnen, maar boven was er blijkbaar iets gaande waardoor de bediening op en neer rende. Vriendelijke ontvangst door de gastheer. Dan de keuken, wat een verfijning en wat een mooie smaken! En kleine porties, daar houden wij van! Alles was even subliem, de langoustine (tartaar), de landhoender terrine, de kabeljauw (heel mooi met een met runderstoof gevulde calamari), de zwezerik en kaas als dessert. Presentatie van de gerechten: prachtig! De bediening prima in orde, hoewel onze gastvrouw in het begin wat afstandelijk was. Dat trok gedurende de avond bij. We hebben een heerlijke avond gehad en komen beslist terug!
Jeffrey V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2016
Heerlijk 7 gangen menu met bijpassende wijn gegeten op het buiten terras vooral de ravioli met asperges was zo lekker dat we hem dubbel hebben besteld de bediening was ook zeer attent al met al een geslaagde avond voor een redelijke prijs
Daphie .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
Heerlijke avond gehad bij de Jonge Dikkert. In een mooie ambiance. Ruimte genoeg tussen de tafels en muziek die niet te luid was. Het eten was met zorg bereid en heerlijk. Wij hadden aan het 4 gangen menu en de heerlijke amuses meer dan voldoende. Het enige min puntje van de avond vond ik de steeds wisselende obers, we hebben wel 6 verschillende obers aan de tafel gehad. Een vaste wijk is voor de gasten prettiger. Ook werden de borden al weggehaald als we nog niet allemaal klaar waren met een gang, wat onrustig was. Verder een mooie avond gehad.
Ger E.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
De Jonge Dikkert ontsnapt veelal aan mijn aandacht als ik voor een mooi diner wil reserveren, maar wat is dit toch eigenlijk een leuk restaurant! Gisteravond met zijn vieren gegeten. Alle vier kozen wij het vijf gangeb menu. Fijne gangen zowel qua porties, opbouw smaken en creativiteit. Speciale vermelding voor het uientaartje met eendelever met balsamico. Mooie balans tussen zoet en zuren. Maar ook de twee gerechten met asperges (waarvan een met verschillende bereidingen van lam) zijn het vermelden waard. Dit alles begeleid door een passend wijnarrangment en enthousiaste bediening. Een aandachtspunt: let op vertrekkende gasten die graag hun jas terugwillen :-)
Christian K.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Afeglopen zaterdag uitstekend met z'n vieren gegeten bij de Jonge Dikkert. Een culinair avondje uit in een heerlijke ambiance met kundig personeel en 5 tongestrelende gangen, aangevuld met een amuse en verfrissingen tussendoor. Ook het bijgeschonken wijnarrangement is een aanrader. Drie bereidingen van lam en schelvis, om de hoofdgerechten te noemen, zijn vakkundig bereid, de bijpassende groenten betgaar en de sauzen maken het helemaal af. Wij gaan niet vaak lang tafelen maar dit was het wachten meer dan waard.
Antonie E.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
We waren hier met de restaurantweek en De Jonge Dikkert maakte de verwachtingen niet waar. Ze mogen dan een Jeune Restaurateur zijn, maar het menu werd nergens bijzonder. Een fantasieloos stuk kabeljauw met linzen bijvoorbeeld, en meer in het algemeen was de verfijning ver te zoeken (veel zout en zoet). Daarbij was de bediening te plichtmatig en ongeïnteresseerd om aan de ervaring iets toe te voegen. Al met al ging het nergens echt fout, maar was middelmatigheid troef.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2016
Ik ben al vaker bij dit restaurant geweest en blijf er terugkomen. Er heerst een prettige, warme en ontspannen sfeer. Er wordt verfijnd gekookt. Leuke smaakcombinaties en de prijs-kwaliteitverhouding vind ik uitstekend.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2016
Het was de avond van "net niet". Dit is niet de eerste keer, dat ik hier gegeten heb,maar wel de minste. Het was maandag en daarom wellicht rustig op een tafel met 8 Chinese heren na, die ervoor zorgden, dat mijn metgezel en ik moeite hadden elkaar te verstaan.
De tafel rechts achteraan is ook niet de gezelligste van het huis trouwens.
Na aperitief een amuse van een hele bitterbal van gevogelte. Qua smaak overigens niets mis mee. Wij besloten te kiezen voor variëteit, dat wil zeggen voor de kleine gerechten, die men normaal als voor-of tussengerecht presenteert. In mijn geval achtereenvolgens de zacht gegaarde kalfswang, rillette van gevogelte, fazantenhen met een snufje zuurkoop, 2 dobbelsteentjes hazenrug. De borden waren mooi opgemaakt, maar de bijpassende frutseltjes waren niet identificeerbaar en werden ook niet of nauwelijks benoemd. Ik had een "bijpassend" wijnarrangenmet. Wederom "net niet". Behalve bij de hazenrug, dat was echt een goede keus. Het waren erg kleine gerechtjes, maar voor de kleine eter (en dat ben ik) wel genoeg. Toe dan nog een wentelteefje(je) met peren-ijs ter grootte van een paaseitje.
Overigens hadden we toch een heel gezellige avond. De bediening was vriendelijk, maar jong en weinig zeggend. Ik vraag me ook af of de chef zelf in de keuken stond, want nogmaals : het normale niveau werd m.i. niet gehaald. Toch nog wel een ruime voldoende, want het blijft gewoon een goed restaurant.
Lea D.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2016
Ik heb hier met mijn collega's een 5 gangen diner genuttigd, en het was een prettige ervaring! Ondanks dat de jonge gastheer erg nerveus was, genoten wij in de molen van de geserveerde gerechten. Er werd keurig rekening gehouden met dieetwensen, en de glazen bleven goed gevuld. Van alle geserveerde gerechten stak er 1 met kop en schouders bovenuit: de kwartel. Zo zacht, zo mals, hij vloog zo mijn mond in! Hier had ik nog wel een hele KFC bucket op van willen eten! Het minste gerecht was de chocolade dessert, waar ik toch wat meer van had verwacht. Desondanks heerlijk gegeten! Ik heb me laten vertellen dat je er ook goed kunt lunchen, dus daar kom ik graag voor terug!
Otto B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
Gek eigenlijk dat 'de molen' in Amstelveen me nooit aantrok. Met een paar zakenrelaties er gaan eten en ik kan niet anders zeggen: voortreffelijk! Vooraf leuke amuse, daarna een rilette van gevolgte. Mooi gemaakt en erg smakelijk. Daarna fazant. Ik kan niet anders zeggen dan dat dit een van de beste fazanten is die ik ooit heb gegeten. Mooi gegaard en in filets geserveerd op een mooie garnituur. Daarna een dessert amuse (een huisgemaakte mini magnum van zoethout ijs) en een geweldig mooi chocolade dessert toe. Het leuke is niet alleen de kwaliteit van het eten, maar ook de prijzen. Je hebt heel betaalbare menu's en a la carte betaal je voor een voorgerecht grofweg 15 euro en voor een hoofdgerecht zo'n 25 euro. Nagerechten zijn bijna allemaal onder de 10 euro. De bediening is top. Aanwezig als ze dat moeten zijn en op de achtergrond als dat nodig is. Ik ga er zeker naar terug.
RobertdM .
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2016
We hebben hier met een groep van 11 personen gegeten. Daarvoor werd het Menu Jeunes Restaurateurs d’Europe aanbevolen. Dat was gewoonweg superlekker! Anderen meldden nog niet zo vaak zo goed gegeten te hebben.