De Jonckheer

Oude Arnhemseweg 30 3702 BE Zeist Nederland Kaart
31-306920570

Over restaurant De Jonckheer

Ouderwets bruin eetcafé

Al jaren een begrip in Zeist. Het warme interieur en de vriendelijke bediening geven je direct een welkom gevoel. De gevarieerde kaart biedt echt voor ieder wat wils; van een heerlijk stukje vlees tot het perfect gebakken visje.

Meer informatie over restaurant De Jonckheer

• Af te huren , Airconditioning , Terras
Jooooooo .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2016
J.van.der.deure .
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2016
Lekker gegeten voor een redelijke prijs. De wachttijd tussen de gangen was soms te lang. De houding van sommige personeelsleden kon wat klantvriendelijker.
Gijs H.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Er stond wild op de kaart en was erg goed. Prima restaurant en café!
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Heel leuk restaurant om gemakkelijk/spontaan even te gaan eten. Vooraf hebben we samen de Wereldse Proefplank gegeten. Heerlijk, alsof we in Frankrijk/Italië waren. Als hoofdgerecht heb ik de Sateh Bali gekozen. Dit gerecht wordt als 'finalist' aanbevolen. Het vlees was heel mals en verder precies wat ik van saté verwacht. Als nagerecht de chocoladeparade gegeten. Kan bijna niet fout gaan, gelukkig goede zware chocoladesmaken wat ik verwacht en waar ik van hou. Mijn partner had echter een teleurstellend dessert van hazelnootschuim; het was echt veel teveel schuim. Er had bijvoorbeeld wat meer ijs tussen gekund of een surprise in het midden, in plaats van één enorme bonk schuim. De service is prima en vriendelijk. Alleen hebben wij moeten melden dat we wel even wilden wachten, want anders sta je letterlijk binnen driekwartier buiten zo snel ging het. Het decor is prima. Aan te bevelen voor etentjes met je partner of vrienden, maar niet met familie of voor zaken.
Erna M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Tafelgenoot kreeg verkeerde maaltijd, daarna bleek dat hij zijn eigen bestelling niet of veel later zou krijgen, terwijl wij ons eten al hadden. Hierna werd er ongevraagd een geheel andere maaltijd neergezet, deze hebben we weer teruggestuurd en heeft tafelgenoot van de rest meegegeten. Hij kreeg een biertje aangeboden als goedmakertje. Bij betaling is er geen compensatie geweest, omdat het een AH zegelactie betrof, terwijl hij een hoofdgerecht van zo'n 20 euro niet gekregen heeft.
Wat betreft mijn eigen hoofdgerecht: een steak van lauwe temperatuur, geserveerd op een plankje met geulen waar de bijgeserveerde boontjes in bleven steken. het vocht van de steak liep in een geul aan de zijkant waar 2 sausjes stonden. Dit had aanzienlijk beter gekund. De bijgerechten als patat en salade werden niet tegelijk geserveerd met de hoofdgerechten, hier moesten we om vragen. De salade bleek enkel uit komkommer te bestaan. Wat mij betreft zijn dit genoeg redenen om het bij een eenmalig bezoek te houden.
Mamdemunck .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Vanavond de Jonkheer nog maar eens een kans gegecen. Vorige keer vonden we het niets. Nu eigenlijk weer hetzelfde. Voorgerecht 1: visschotel. 1 oester smaakte goed. Beetje paling waaraan iets was toegevoegd. Niet smakelijk. De eigen smaak van paling was verdwenen. En een beetje makreel. Voorgerecht 2: carpaccio: wat taai en niet smakelijk, geen dressing. Hoofdgerecht 1: oma's potje draadjesvlees. Vlees was redelijk. Spruitjes waren smakelijk, de aardappelpuree was droog. Geen salade maar een beetje komkommer. Hoofdgerecht 2: zalmsteak. Aan de bereiding totaal geen aandacht besteed. Tranig, niet gaar, bah. Frietjes slecht. Allemaal korte stukjes. We kregen de indruk dat er zo goedkoop mogelijk wordt ingekocht. Hier gaan we dus niet meer naar toe
Marian M.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Nieuwe kaart ziet er goed uit. Parelhoen was erg lekker.
Personeel vriendelijk, rustig.
Voor maandag waren de tafels erg goed bezet, wat gezelliger aandoet.
Geen last van rumoer van de tafels naast je.
PB_ .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Leuke bistro, goed eten, lekker druk met prima sfeer. Tevens gezellige bar.
Parkeerplek is even zoeken in de eenrichtingsstraat, betaling niet nodig.
Jooooooo .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Gisteren met de familie als voorgerecht carpaccio (4x) en als hoofdgerecht saté (1x varkenshaas en 3x ossenhaas) gegeten. De porties bij De Jonckheer zijn groot. Toch waren alle borden leeg: we hebben dan ook heerlijk gegeten! De bediening is gastvrij en aardig. De sfeer is prettig. De Jonckheer is een aanrader! Tot de volgende keer!
Henk P.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
De Jonckheer biedt keuze uit zeven tot acht (voor-)gerechten en een ruime kaart voor nagerechten. De verschillende gerechten zijn goed van smaak; de prijs is ietwat aan de hoge kant. Door te reserveren in het gedeelte waar tafels voor 2 tot 6 personen staan, is het geluidsniveau redelijk; in de rest van het restaurant annex café zit men dicht op elkaar.
Ida57 .
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2016
De tafeltjes staan te dicht op elkaar. Ik kreeg twee maal een duw in mijn rug doordat iemand zich langs mijn stoel moest wurmen. Gezellige sfeer.
Drea D.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Heerlijk gegeten, flinke porties, fijne bediening. Parkeergelegenheid is alleen een dingetje. Was zeker voor herhaling vatbaar!
Ok I.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2016
Prima gegeten. A la carte met AH actie. Klein gezellig restaurant.
Welees redelijk lang wachten op hoofdgerecht. Maar prima gegeten.
E. V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
AANRADER! Eerste bezoek voor ons alhier n.a.v. de AH actie en zeker voor herhaling vatbaar.
Geen kinderachtige porties, alles goed in verhouding en goed op temperatuur. Op de kaart niet allemaal 13-in-1-dozijn gerechten zoals je vaak bij eetcafé's ziet maar ook verrassende combi's.
Heerlijk brood met kruidenboter als entreetje, voorgerechten en hoofdgerechten prima in orde. Vlees lekker mals.
Wij hadden om 17.00 gereserveerd dus alle gangen liepen vlot door.
Er had wat meer slagroom bij het dame-blanche toetje gemogen gezien wat er op de kaart stond maar dat is de mening van een snoeperd ;-)
Wilschrama .
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
de bediening was heel vriendelijk en alles van AH actie werd keurig uitgelegd
de porties (hoeveelheden) waren meer als voldoende en goed verzorgd
zonder meer een gelegenheid om terug te komen het was perfect
Smoes1212 .
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Een gezellig informeel eetcafe waar je ongedwongen een lekker hapje kunt eten met een heerlijk wijntje. De bediening is uiterst vriendelijk.
Bastian W.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
We hadden een tafeltje in de 'gang' rechtsachter in het restaurant, waar het ook erg gezellig was. Het Proefplankje als voorgerecht was absoluut heerlijk, en ook de carpaccio was heerlijk! Als hoofdgerecht Steak was ook lekker, maar wat taai en op sommige plekken echt te rood. Ook zat er toch aardig wat vet aan.
Het eetcafé zelf was heel leuk ingericht, erg authentiek en de bediening was ook vriendelijk.
Het is niet goedkoop, maar ook niet al te duur. Voor drie gangen was het toch een schappelijke prijs, waarvan we vooral van het voorgerecht en de gezelligheid genoten hebben!
Annemarie.broer .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Een prima gelegenheid om te eten. Het eten was goed en het waren grote porties. De bediening was ook goed, aardig en attent. We hebben gezellig buiten gezeten. Het enige nadeel is dat daar op een gegeven moment ook mensen zaten te roken.
Shboomgaard .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Bij de Jonckheer glutenvrij gegeten was lekker, ook het Glutenvrije broodje was heerlijk. Bij het hoofdgerecht waren ze alleen vergeten apart patatjes te bakken. Er was gelukkig voldoende aan andere lekkere dingen. Dus genoeg gegeten.
Wouter V.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
De AH-actie was een mooie aanleiding om weer eens naar de Jonckheer te gaan. Zeker nu je van het hele menu mag kiezen. Het is een leuk informeel restaurant, waar je binnen maar ook lekker buiten kan zitten. En met prettige en vriendelijke bediening.

Helaas was de bediening echter wel onze bestelling vergeten in te voeren, zodat het wat lang duurde voordat we het voorgerecht kregen.
De proeverij als voorgerecht is een aanrader. Lekkere hapjes, met vlees en vis.
De spare-ribs waren lekker, maar we hebben ze elders wel eens beter gehad. Het was niet zo mals dat het vanzelf van de botten afviel en het leek ook niet (lang genoeg) in een marinade te hebben gelegen.