De Japanner

Albert Cuypstraat 228, 1073 BN Amsterdam Nederland Kaart
31-202339939

Meer informatie over restaurant De Japanner

Meerdere tramhaltes dichtbij (o.a. 3, 4, 7 en 9)
  • : Vanaf 21.00u gratis parkeren voor de deur!

Zondag t/m Donderdag 18:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 18:00 - 03:00

Q C.
  • Datum van je bezoek: 30 nov. 2016
VVW .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
In Japan waren de Izakaya's mijn favoriet. Gezellige, informele barretjes waar je na werk binnen loopt voor een borrel en hapjes. Ik was daarom erg nieuwsgierig naar de Japanner. Qua sfeer was het helemaal raak. Iedereen is ontspannen en geniet van de drukte waar de bediening goed mee om gaat. Het eten was prima. Er zaten geen enorme hoogtepunten tussen, maar niks viel ook tegen. Van mij mogen er meer Japanse producten op de kaart. Ik drink in zo'n omgeving veel liever een Asahi/Sapporo i.p.v. een Heineken biertje.
Cup_of_T .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Vanavond (donderdagavond) met twee personen bij De Japanner gegeten. 20 minuten van tevoren gereserveerd, en dat was gelukkig geen probleem.
Terwijl ik in afwachting was van mijn tafelgenoot en een belletje pleegde, bracht de serveerster vast een glaasje kraanwater. Wat een fijne service!
We bestelden een menu van de chef (29,50) en lieten ons verrassen. De gerechten waren allemaal heerlijk bereid, maar vooral de spinaziesalade, de inktvispatat, de zalm (van buiten licht geschroeid, van binnen rauw) en de gyoza met witvis zijn echte aanraders. Mijn partner en ik zijn beide grote eters en hadden meer dan genoeg aan dit menu.
Twee minpuntjes: tussen sommige gerechten zaten voor mij iets te lange pauzes, dat had soms net iets rapper gemogen. Het decor straalt niet echt gezelligheid uit en de barkrukken aan de tafel zitten echt niet lekker, vooral als je wat uitgebreider wilt dineren.
Met de fijne service werd dit echter helemaal goed gemaakt. We werden warm welkom geheten, er werd regelmatig gecheckt of alles nog steeds naar wens was en ondanks het sobere decor hing er toch een warme en ontspannen sfeer.
Ik kom hier zeker weer terug!
Niek V.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Gisteravond met vier personen wezen eten en gekozen voor het verrassingsmenu a €29,50. Een aanrader, erg lekker. In een goed tempo kregen we de grote hoeveelheid gerechtjes die wat ons betreft het geld meer dan waard waren. Hoewel het interieur niet bijzonder is, zorgt de top service voor een uitstekende sfeer. Wat ons betreft een aanrader.
Alexander12344 .
  • Datum van je bezoek: 4 mrt. 2016
In de avond gegeten, heel lekker eten, lekkere speciaalbiertjes. Je zit wel met veel mensen aan 1 tafel en dicht op elkaar, vooral de tafels als je binnenkomt direct links. Prijs viel erg mee, totaal 85 euro kwijt voor (veel) eten, 4 speciaalbiertjes en twee gin tonic, kortom top avond gehad.

Renske V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2016
Gisteravond heerlijk gegeten bij De Japanner. Ook echt een tip voor met internationale gasten op een ander tijdstip dan de Hollandse 18:00 wil eten, de keuken is tot zeer laat open. Dan een tip voor wie schrikt van de prijzen: neem het menu van de chef. Dit is 30 euro PP en dan ben je echt helemaal voorzien, heb je bijna de hele kaart geproefd en heb je een volle buik. Dan het eten zelf: Echt verrukkelijk. De vis die gebruikt wordt is echt van super kwaliteit. De zalm smolt bijna op je tong, de gefrituurde inktvis was heerlijk zacht en toch knapperig (helemaal geen gelijkenis met rubber). Ook de vleesgerechten smaakten erg goed. De omgekeerde maki-rollen vielen wat uit elkaar maar dat werd goed gemaakt door de creatieve vullingen die heerlijk waren. De gyoza waren super, geen klompen te dik deeg maar gewoon jummie. Het draaide vooral om de combinatie van smaken die zo lekker was - subtiel en gebalanceerd, maar zeker niet saai. Sommige gerechten waren pittig, maar altijd in balans. Het decor krijgt van mij een minder hoog cijfer, omdat ik niet het idee heb dat comfort heel hoog op het lijstje stond bij de inrichting. De meeste zitplaatsen hebben hoge stoelen, ook zonder rugleuning. Dat vind ik minder prettig. Het personeel is super!
YDoorn .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Een nieuwe populaire zaak in Amsterdam, de japanner. Erg lekkere sushi en lekkere gyozas. Iets aan de dure kant. Lekker veel reuring in de zaak en leuk personeel. De japanner lijkt een vernieuwd japans concept. Japanse biertjes waren erg lekker. Personeel was aardig en deed zeker zijn best. De zaak is nieuw en erg mooi te noemen.
Willemien E.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Gisteren op aanrader van een vriendin gegeten bij de Japanner in Amsterdam. De eigenaar kwam aan onze tafel en legde het concept uit. Het zijn allemaal kleine hapjes die je met elkaar kan delen. De service was ontzettend fijn en oprecht. Het eten was goed van smaak en goede variatie. Ik kom hier zeker nog een keer terug!
Fleurtje30 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Erg leuke nieuwe zaak. Hier kan je lekker laat naar binnen stappen, goeie sushi en nog meer lekkers. De wijnkaart kan nog wat aan gesleuteld worden, maar om 24 uur heb je ook meer zin in een biertje.
LynnvdMeer .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Super maaltijd gehad bij de Japanner. Het is voor het eerst geweest dat ik er gegeten heb. Bij binnenkomst een heerlijk sfeertje. Ook tafels aanwezig waar je aan kon staan. Het gaf een beetje een kroeggevoel, maar dan in de vorm van een eettent. De keuken is open, en je kunt dus precies zien hoe de chef-kok je gerecht bereidt. De vorm van serveren is tapas, we kregen steeds heerlijke kleine gerechtjes. Mijn favoriet was de zalm takaki, heerlijk vers en mals. Het was ontzettend druk, maar de gerechtjes werden steeds binnen twintig minuten opgediend. De Japanse biertjes doodde de tijd terwijl wij wachtten. Smullen!
Stephenh .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Om te beginnen het goede: de bediening is voortreffelijk. Vriendelijk, relaxed, professioneel en gewoon tof. Dus helemaal goed. Het eten is goed, niet super goed en niet verfijnd Japans, maar wel lekker. Maar het grote minpunt is de verschrikkelijke herrie. Niet te harden. En het muziek keihard aan. Waarom? Lekker hip doen? Jammer! Ik kom daarom niet terug, maar wens al de herrievreters een plezierige avond uit!
Lodewijk K.
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Nu, iets langer na de opening in augustus, teruggekomen. Kaart is in het nieuwe jaar iets uitgebreid met een aantal nieuwe en zeer smaakvolle gerechten. Verder is ook het decor (inclusief luchtbehandeling) verder aangepakt en nu meer volwassen.
Ik was blijkbaar niet de enige die enthousiast is (en blijft) over De Japanner want het was werkelijk stampvol! Gelukkig blijken de bediening en de keuken daar geen enkele moeite mee te hebben want steeds stond er snel een heerlijk gerecht op tafel en hoefden wij nooit te wachten op een drankje of om bij te bestellen. Absolute aanrader!
Jvdbrink .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
We hebben hier lekker gegeten. Gyoza en sushi. Alles was lekker, maar de rekening iets te hoog naar onze mening. 6,50 voor 3 gyozas is best prijzig, en daarbij twjfel ik of ze echt zelf gemaakt zijn of ingekocht zijn. De smaak was verder prima. Biertjes erg lekker, personeel vriendelijk en het decor erg leuk. Mooi nieuw en fris.
Joey V.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Hier alweer een tijdje terug gegeten.
Bij binnenkomst zat het stamp vol, maar gelukkig ging er net een 4tje weg.
De bediening was aardig en ook super snel. Fijn dat ze alles zo onder controle hadden, mede doordat volgens mij een persoon je van alles voorzag (eten, drinken, bestellingen).
De Gin Tonics waren heel lekker, wel klein beetje stom dat er staat vanaf 7 euro en dat de monkeys dan ongeveer het dubbele is (wat er niet bij staat, maar helaas wel op de rekening).

Het eten was enorm lekker.
De teriyaki, de dumplings, de krokantje kip.. ik geloof dat we bijna alles uiteindelijk hebben gegeten. De porties zijn wel klein, dus als je niet te veel geld uit wil geven moet je misschien de japanner even over slaan, maar je kan het ze ook niet kwalijk nemen met het ongelofelijk lekkere (verse) eten.

Ik kom zeker terug.
Steven W.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Heerlijke tent, goed eten, leuke bediening & het decor ziet er goed uit. We lieten ons verrassen door de gastheer en dat heeft hij zeker waar gemaakt. Goede keuze's en goede pauzes tussen de gerechten door. Wij komen hier zeker nog vaker terug!
Wiebe W.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2015
Als je 60 euro kwijt wil zijn om een beetje hip op een paar boontjes te kunnen zuigen moet je hier heen gaan.

We kwamen binnen, donderdagavond, werden aan de bar geplaatst, er staat keihard niet verstaanbare hip hop op, de barman vraagt iets, ik zeg WAT ZEG JE, hij bleek ons te vragen wat we willen drinken, ik met handen en voeten uitleggen dat we wel wijn willen, daarna met handen en voeten kregen we uitgelegd wat het concept is: je hebt dus een kaart, daar staan allemaal kleine gerechtjes op (en dan heb ik het echt over klein) van gemiddeld 6,50 per stuk, daarvan neem je er 3 om te beginnen, en dan kun je daarna nog 8 keer zoiets bestellen want je loopt (mits je niet thuis al gegeten hebt) absoluut zeker met honger de deur weer uit en je hebt elkaar nog wat te vertellen want een gesprek voeren met die ASIA-Hiphop op volume honderd die aanstaat maakt elke vorm van gesprek zo goed als onmogelijk.
Janneke V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Leuke tent! Ook door de ruime openingstijden een aanwinst in de Pijp. Twee - in mijn optiek belangrijke - verbeterpunten: de luchtafvoer. M'n jas stinkt drie dagen later nog enorm naar eten (kleding moest direct in de was). En ik ben geen grote eter, maar ik vond de porties erg pietepeuterig. Hanteer dan liever twee prijzen, bijvoorbeeld klein € 5 / groter € 8 in plaats van in het midden te gaan zitten. Dan is iedereen tevreden ;) De wijnen werden trouwens wel ruim geschonken! Ik kom terug.
Roy W.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2015
Met een groep collega's wezen eten in deze ontzettend leuke tent. Qua eten lieten we de barman de vrije hand en al snel kwam er wat borden met lekkere dingen op tafel. We hebben van alles wat genomen en achteraf zelfs nog een paar keer bijbesteld (zo lekker was het). Absolute aanraders: Katsu, zalm tataki en de Miso cod. Ook de Sushi is top! Naast de heerlijke hapjes zijn hier ook zeer smakelijke drankje te verkrijgen. Van Japans bier tot aan een heerlijke coctail met Surinaamse rum of de nu-al-befaamde papegaaiensoep.....je moet er zeker van proeven. De sfeer in de zaak is top, het personeel is zeer attent en het eten en drinken is geweldig. De Japanner is een absolute aanrader wanneer je een leuke avond wilt hebben!
Sarah R.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
Toptentje!! Eten is heerlijk en de vibe is zo fijn. Leuke avond met 2 vriendinnen aan de bar gehad. Heerlijke koude sake gedronken en bleef maar eten bijbestellen, omdat ik het zo lekker vond. Ik ga vanaf nu super vaak een hapje komen eten :)
Johanna32 .
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
Leuk concept! Drankjes en Japans fingerfood. Heerlijk gegeten; alles van goede kwaliteit
Aanrader: de miso cod (heerlijke verse kabbeljauw), de chicken katsu (heerlijk mals maar knapperig gepaneerde kip) en de california roll (met echt krabvlees i.p.v. die smerige surimi die je overal krijgt!)
Service is goed; veel persoonlijke aandacht en goed advies.
Daarnaast heerlijke muziek in deze zaak; een beetje ongewoon maar oude hiphop/R&B zorgt voor een lekkere ongedwongen sfeer.
Aanrader!