De Jagershof

Hoofdweg 12 9334 TB Peest Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De Jagershof

Marjolein V.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Vanavond erg lekker gegeten in een heel bijzonder restaurant. Dit vind je nergens! De inrichting is kleurrijk en eigenzinnig. Het bestelde eten werd geserveerd met lekker veel groenten, warme en koude. Rode kool met banaan, sperzieboontjes, salade en nog veel meer. We voelden ons heerlijk op ons gemak omdat we warm werden ontvangen, alsof we thuis kwamen bij vrienden. We hebben nog even gezellig nagetafeld met Kristel en Joop. Heerlijk rozig en met een voldaan gevoel terug naar onze B&B gewandeld.
Gosse H.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Drie maal een 10 geven, waarom?

3 Maal een 10 omdat het voor ons waar is.
We zijn verschillende malen gast geweest bij Joop & Christel,
en keer op keer zijn we blij verrast.

Joop zwaait de scepter boven de potten en de pannen, en dat kan hij als geen ander.
Vlees of vis, alles is even smaakvol zoals je mag verwachten.
En vers, dat proef je direct. En de groenten, ja daar komen we zeker voor, maar liefst
8 soorten warme groenten, drie koude garnituren en gebakken aardappelen,
waar krijg je dat? We komen in menig restaurant en dit is ongezien, zeker ook als je kijkt
naar de uitstekende prijs/kwaliteit verhouding.
Wat we verder erg waarderen is de uitgebalanceerde menukaart, geen ingewikkelde fratsen,
geen overdaad aan gerechten, maar wel een gevarieerde keuze.
En vegetarisch? Joop bereidt met minstens zoveel liefde een vegetarische maaltijd.

De service, ja Christel is ongekend in haar vak.
Ze weet je precies op die ongedwongen manier te ontvangen die je welkom laat voelen
alsof je "thuis" komt. Dat niet alleen, Christel verstaat het vak gastvrouw tot in de puntjes.
Speciale wensen? Met Joop komt ze er altijd uit om de avond tot in de puntjes te verzorgen.

Wat verder heel speciaal vinden is dat Joop & Christel lekker nuchter zijn,
ondanks de schitterende zaak die ze samen bestieren.

Het decor, ja zoals in eerdere recensies gezegd moet je er van houden maar voor ons is het het einde. Alsof tijd heeft stil gestaan in sferen waar je je thuis voelt.
Werkelijk elk hoekje in het restaurant is aandacht aan besteedt.
En wat ik zelf erg prettig vind is de goede verlichting, niet te overheersend maar wel gewoon
goed (slecht ziend).

En wat dacht je van de kerstdagen bij de Jagershof?
Lichtjes, lichtjes en lichtjes, zowel buiten als binnen.
En eenmaal binnen, je weet werkelijk niet waar je moet kijken!
Appie48 .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Momenteel (december) is De Jagershof in het pittoresque dorpje Peest, met haar vele riet-gedekte oude Drentse boerderijen, compleet omgetoverd in een Kerstsprookje ... je weet niet waar je kijken moet, zó mooi! Misschien een tikkeltje "overdone" maar juist daarom bijzonder.
Afgezien daarvan: ik sta telkens weer versteld van de kookkunsten van kok Joop die "tovert" met groenten en daar verrassende combinaties mee creëert ... hoe kómt hij er op!? Vlees of vis altijd met de juiste "cuisson" (gaarheid). Tel daar bij op de "moederlijke" gastvrijheid van gastvrouw Christel, die haar hand er niet voor omdraait aan tafel de zeetong vakkundig te fileren en je de héle avond compleet in de watten legt! Dat zoiets nog bestaat! En dan die heerlijke achtergrond muziek, veel oud spul gelardeert met af en toe iets hedendaags, maar nooit overheersend ...! Ik ga altijd weer met plezier naar dit restaurant; het is geen Michelinsterrenzaak, maar daar staat tegenover dat de ontspannen sfeer en de perfecte prijs/kwaliteit verhouding garant staat voor een héérlijk avondje uit. Echt een aanrader!
Sven R.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2015
Restaurant De Jagershof is uniek. Joop en Christel beheren het op een onnavolgbare wijze. Veel keuze. Met 8 soorten warme groentes en 3 koude. Waar vind je dat? En het interieur is onnavolgbaar. Gezellig, maar je moet er van houden dat wel. Niet voor mensen die van chroom en blank hout houden. Maar als je van Tiffany houdt ...
Wij komen er al jaren. Het is een van de zeer weinige restaurants die ons pre-dinner drankje, een Kir, perfect weten te maken.
Prima hoofdschotel en Joop is niet te beroerd om je iets af te raden als je iets besteld wat niet echt samen combineert. Dit durven wij iedereen aan te raden.
Harry L.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
Vandaag gegeten bij De Jagershof, verschillende keren met de auto langs gereden en toch bleef het restaurant mijn aandacht trekken.

Een warm welkom, dat krijg je als je binnen loopt bij De Jagershof, erg aardige mensen. Wat ons ook meteen aansprak was de gezellige inrichting van het restaurant.

De sfeer is het restaurant, heel ontspannen en ongedwongen. De gerechten die we hadden gegeten, heerlijk bereid. Ook de bijgerechten die je krijgt, 10 stuks, waren erg lekker! De kruiden welke in de gerechten werden gebruikt, werden uit de tuin gehaald. De producten welke gebruikt werden in de gerechten waren heel erg vers. Er wordt dus met veel zorg en passie aan de gerechten gewerkt.

Wij raden De Jagershof dan ook zeker aan om een keer te gaan eten.