Meer informatie over restaurant De Italiaan

Duur
Nout85 .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
kort geleden hier voor het eerst gegeten bij deze Italiaan bij mij op de hoek in de bosrijke Bosboom Toussaint. Kwamen redelijk op tijd aan dus wisten een van de gewilde tafeltjes buiten te bemachtigen. Goed gegeten met verschillende antipasti en een lekkere pizza met vijf verschillende soorten Italiaanse worst, hoewel behoorlijk aan de prijs. Prijs-kwaliteit voor de wijnen steekt beter in elkaar.
Tom J.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Oh,oh wat slecht! Je wilt dit soort restaurants echt niet in Amsterdam. Eigenaar doe er iets aan! De locatie en het restaurant is prima. Goede bediening daar ligt het niet aan. Het restaurant is echt veel te duur voor wat je krijgt. Ik wil graag betalen voor iets goeds maar dit is echt ondermaats. Waardeloos. We bestelde de Anti Pasto wat echt niks voorstelde. Niet goedkoop en echt te weinig voor dat geld. Op de kaart staan Pizza's maar ook veel te duur voor wat je krijgt. Stelt echt niks voor. Snel afgerekend en verder op nog een hapje en drankje gedaan. Geen aanrader.
Martin Van L.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Donderdagavond met mooiste zomerweer kort na half zes aan, toen nog plek zat buiten, later niet meer. Bescheiden besteld maar niet teleurgesteld. Plankje met plakjes worst super voorgerechtje en mijn pizza margharita had een verfijnde rijke smaak. Voor het mondgevoel had de bodem nog wat knapperiger mogen zijn. Mn tafelgenoot had een pizza met spek en bospaddestoelen, 6 euro duurder maar in mijn beleving minder bijzonder van smaak. De witte huiswijn combineerde prima en ik was gelukkig met het eenvoudige eten en de sfeer (buiten). Dan ben je voordelig uit hier, ondanks de pittige prijzen van de gerechten
Emeline R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
vorige week hier gegeten, gelukkig gereserveerd want het was erg druk. De dames gaven netjes aan dat ze de drukte door het (vieze) weer niet hadden verwacht en er iemand onverwachts ziek was geworden. Wij deelden gehaktballetjes (ze waren een beetje flauw en kleine hoeveelheid) en een bruschette (deze was prima) . Mijn vriend had de 5 Formaggi, voor 15,50 had hij wel iets specialers verwacht maar verder een prima pizza. Ik had de pasta van de dag. Tortellini met gamba's (4 kleine garnalen in totaal, dit viel tegen!) met een erwten creme. Lekker maar niet geweldig. Genoeg alcohol vrije drankjes ivm mijn zwangerschap om uit te kiezen. Super! Dat zie je niet vaak in Amsterdam helaas.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Het is 20:00 uur en we zijn binnen. De tafel BIJ de deur, blijkt een tafel IN de deuropening te zijn. Vandaar dat ze terug gebeld hebben. Gelukkig gaat om 21:00 uur de voordeur dicht, het is koud bij de deur, buiten zeiknat en toch vol.
We hebben een vies tafeltje, ik wil graag een doekje over de tafel. Dat vindt de dame achter de bar niet zo fijn. Ik kijk haar strak aan, ze doet het toch, ze geeft non verbaal ongenoegen aan. De tafels staan in de warme inrichting heel dicht op elkaar. Buik in om plaats te nemen. Hordes toeristen komen voor niets binnen en staan regelmatig naast ons tafeltje te druppen, de regen blijft gestaag vallen. De Bosboom Toussaint straat is een hippe buurt; de grens tussen Oud West en Zuid.
Beneden staat inderdaad DE italiaan; zijn pizza's ogen goed echter een goede pizzabakker is niet per se een goede Italiaan.
Gerookte heilbot met pesto, olijf en tomaat, vooraf. Het andere gerecht de bruschetta's zien er veel belovend uit. De spread van prosciotto helaas niet; het smaakt zuur. Vlees mousse met een zure nasmaak? Komt door de kaas. Proeft de kok het zelf? De tonijn spread is lekker en de bruschetta met tomaat het lekkerst.
Het valt op dat we riant bestellen, tja levensgenieters. Ineens krijgen we meer aandacht. Het tussengerecht met pasta wordt op advies gehalveerd en is flauw. We vragen geraspte kaas dat haalt alles op.
De wijnen per glas zijn divers en zeer goed, heel belangrijk, ook qua prijs.
Tijdens het eten van het hoofdgerecht vraagt een van de gastvrouwen op ons veel eerder gedane verzoek, " of we NOG willen verhuizen of dat het allemaal wel goed zo is?". Twee keer nee wat maakt het nu nog uit? De hoofdgerechten: gegrild vlees met Grano Pardano. Kaas met zure nasmaak bij vlees? En dan ook "oude" balsamico, iets te veel zuur op het mooie vlees. De boel scheiden lost veel op. De eend van manlief is super.
Een laatste herinnering blijft zeker hangen. Goede tiramisu en overheerlijke iets te zachte pistache mousse met rood fruit. We proeven ook de alcoholvrije scroppino. Gelukzalig zakken we weg in de zalige zoetigheid. Om abrupt te ontwaken met een slokje dessertwijn Il Santo, warme wijn in zelfs een warm glas? "Dat serveren we altijd zo maar zal het doorgeven" is het antwoord. Hoezo warme witte wijn? ik zeg ontslaan voor deze blasfemie. " Sorry nog voor de deur en zo", stamelt de gastvrouw. Te laat.
Mijn laatste vlucht is de espresso met grappa. Drie soorten hebben ze, veel uitleg komt er helaas niet. Ik kies een voor mij bekende klassieker. 22:30 uur en € 156.00 armer gaan we lekker naar huis. Uit eten in Amsterdam blijft soms een avontuur.
Meerinadam .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2016
Ik ging naar de italiaan door de goede mond op mond reclame. De pizza die ik baar 1,5 uur kreeg was top, de service echter was slecht. Geen communicatie en een haar in de pizza. Jammer. Na de jaren succes toch te makkelijk over klantenservice.
FTG .
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Overheerlijke bruschette en echte italiaanse pizza. Zeer tevreden over de smaak. De stoelen vond ik persoonlijk niet zo lekker zitten maar afgezien daarvan was het een prima ervaring!
Gerhard H.
  • Datum van je bezoek: 14 apr. 2016
Matig, matig allemaal. Echt Italiaans eten kun je het niet noemen. Bij aankomst was er ruim plek, maar we werden ondanks de reservering naar boven gestuurd waar je je helemaal opgepakt voelt en bovendien last hebt van het geroezemoes. Antipasti karig, niet echt lekker en heel weinig. Pasta vongole redelijk, maar niet zoals je die van een echte Italiaan mag verwachten. Bediening ontzettend attent, maar had te veel gasten te verzorgen. Wijn belachelijk duur en bovendien in veel te kleine glazen. Al met al een matige vertoning met te hoge prijzen.
Mariska Mimi S.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2016
Gezellig druk restaurant. Terwijl we nog even moesten wachten mochten we aan de overkant van de straat, bij Toussaint, een drankje doen en deze meenemen zodra de tafel klaar was. Hier gekomen voor de glutenvrije pizza en blij verrast door glutenvrij bier pp de kaart. De pizza was erg lekker en dit is zeker bij glutenvrij lang niet altijd het geval. Mocht ik in de buurt zijn zou ik zeker terug komen.
Arjan H.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
De Italiaan klopt gewoon. De smaken zijn goed: puur en tegelijk subtiel zoals een Italiaan betaamt. Vanavond drie dingen geproefd: een ravioli met gerookte mozarella in een sausje van sinaasappel en salie: qua structuur en smaak echt heel erg goed. Ook de pizza's waren niet te versmaden: er zijn maar weinig plekken waar je ook echt truffel op je Tartufo krijgt. Sla vooral de Tiramisu niet over!

Interieur is ok, ietwat achterhaald. Bediening is uiterst vriendelijk. Zeker voor herhaling vatbaar!
Bratt H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
gezellig restaurant met heerlijke pizza.
het restaurant is aan de kleine kant waardoor je je een beetje opgepakt voelt.
bediening is erg vriendelijk.
voor de prijs die je betaalt kun je hier prima eten.
Chantal_k .
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2016
Afgelopen zaterdag heerlijk gegeten bij de Italiaan en wat mij betreft de beste italiaan in Amsterdam.
Vooraf genoten van de bruschette miste en gevolgd door de pizza perche met ham, tomaatjes en rucola. We sloten af met een hemels dessert waaronder een chocolade taartje met bosvruchten en de panna cotta met karamel.
Alle ingrediënten zijn vers en dat proef je er echt vanaf. De dames in de bediening zijn vriendelijk en hadden ook nog een lekker alcohol vrij aperitief voor mijn zwangere vriendin.
Al met al een aanrader om hier te gaan eten!
Fleurnoelle .
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Ontzettend vriendelijk en snel personeel. Helaas waren wij over het eten minder te spreken. De Ravioli was droog, de gegrilde courgette overgaar en de pasta rol met pompoen was melig en eentonig. Jammer want het is een leuke atmosfeer! Het ijs was overigens wel lekker.
Albert V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
ons 'debuut' bij dit leuke restaurant in de Bosboom Toussaintstraat gaan we niet snel vergeten; een typisch voorbeeld van een "buurt restaurant", ook op maandagavond volle bak en al bij binnenkomst ruik je gewoon dat het allemaal goed komt. gemoedelijke sfeer, vriendelijke bediening, en super lekker eten; zowel de pasta vongole als de pizza met pompoen en truffel, het was allemaal heerlijk en zag er ook prachtig uit! een absolute aanrader, en aan de drukte op een gewone doordeweekse avond te zien is het wel aan te bevelen vooraf te reserveren!
DB010 .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Goed gegeten bij de Italiaan: vooraf verschillende soorten bruschetta, als hoofdgerecht een pizza en als nagerecht een taartje met pure chocolade gedeeld. Het eten was prima, maar zeker niet perfect. Zo kreeg ik een pizza met veels te veel rucola, waardoor je de andere ingrediënten nauwelijks meer proefde en was het dessert enigszins koud en hard. Maar voor een gezellige avond is het voldoende. Ook is de bediening erg hartelijk en het decor charmant.
Tmaria .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2015
geweldige locatie , goede kaart met veel keus , heerlijk eten , fles wijn wel wat aan de hoge prijs , bediening was aardig
ElCarnicero .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Met zijn vieren hebben wij heerlijk gegeten bij 'de Italiaan'. Lekkere pizza's met verse ingrediënten. Een keer een 'echte' pizza vergeleken de afhaaltentjes. Qua decor ben ik nooit zo veeleisend maar vond het een knus en gezellig restaurant. Verder prima en vrolijke bediening.
Veronique M.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2015
Super lekkere pizza's en pasta's op een top locatie in A'dam. Het ziet er van buiten heel gezellig uit, in de zomer ook leuk om op het terras te zitten. Binnen vind ik het er persoonlijk wat minder uitzien en de stoelen zitten ook niet geweldig. Maar het eten maakt veel goed!
Romma .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2015
De Italiaan is echt helemaal top! Heerlijk met m'n partner gegeten. We namen beide een pizza en de smaak was erg lekker. Je merkte dat het in een echte steenoven was bereid. De tiramisu voelde fluweelzacht, smaak was echt helemaal top! Hier gaan we zeker vaker eten. Prijs dubbel en dwars waard. Hier kun je lekker genieten van echt Italiaans eten alsof je even op vakantie bent. Bediening was vriendelijk, kwaliteit was al met al top!
Marina D.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Speciaal teruggekeerd voor de beloofde verbeterde glutenvrije pizza. Gelukkig niet voor niks, deze was inderdaad erg lekker. Ook mijn tafelgenoot heeft genoten van zijn gewone pizza. Chapeau voor de Italiaan dat ze rekening houden met mensen met glutenintolerantie!