De Imperator

Markt 5 6271 BD Gulpen Nederland Kaart
31-438520044

Over restaurant De Imperator

In de heuvels van Zuid-Limburg ligt het knusse dorpje Gulpen, het plaatsje waar het Gulpener bier naar is vernoemd. Behalve een succesvol bierrecept, wordt er hier ook heerlijk gekookt. In restaurant Imperator staan ze met lunch en diner voor je klaar. Voor de lekkere trek kun je hier natuurlijk ook terecht voor een borrel met wat hapjes erbij. Gezellig met vrienden of collega’s.

Meer informatie over restaurant De Imperator

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag vanaf 10:00

• Af te huren , Airconditioning , Bar , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Erik E.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Afgelopen zaterdag gaan eten met mijn partner bij de Imperator in Gulpen. Het pand van de buitenkant sprak ons erg aan mooie verlichting en een zeer mooi terras. Bij binnenkomst werden we zeer vriendelijk ontvangen. Wat ons meteen opviel was het interieur, wat een leuke stijl. Sterke uitstraling, modern maar toch gezellig. We begonnen met een lekkere fles wijn op advies van de gastvrouw, deze wist ons zeer veel te vertellen over de wijn die uit de bourgogne kwam en een mooie houtrijping heeft gehad.

Als voorgerecht kozen we voor een trio van vis, hier was niks op aan te merken en de wijn sloot hier goed bij aan. Er werd netjes een mandje brood bijgeserveerd. De vis was lekker vers en het garnalenkroketje ( in onze ogen toch echt wel een kroket aangezien de grote) smaakte er goed. Een klein puntje van kritiek was dat de portie erg groot was. We vroegen hierna ook om een tussenpauze wat verder helemaal geen probleem was.

Als hoofgerecht koos ik voor de tongfilet en mijn partner voor de ribeye. Ik kreeg mijn bord gerserveerd met 2 mooie stukken verse tongfilet. De remoulade saus was huisgemaakt en combineerde dan ook prima. De Ribeye van mijn partner was mooi gegrild en had een bijpassende pepersaus. We krijgen beide een mooie salade erbij met lekkere stevige friet. Bij mijn partner zat nog passende groente die goed op smaak was gebracht.

Als dessert kozen we voor de chocolade verleiding die zijn naam eer aan deed.

We hebben een zeer leuke avond gehad die zeker voor herhaling vatbaar was.
Beste Eric Erps,

Bedankt voor uw leuke en smaakvolle recensie! Hier doen wij het voor!
Wij hopen u graag weer te mogen verwelkomen.

Peterproever .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Gelegen in het centrum van Gulpen in een niet al te opvallend pand.
De inrichting van het pand is netjes, maar bestaat uit diverse stijlen.
Van hip-eetcafe-gekleurde LED verlichting tot rustiek oud-Hollands met open haard, steenstrips en een edelhert kop aan de muur. Ik weet niet wat ik ervan moet denken.
De ontvangst en bediening waren zeer betrokken en hartelijk, niets dan lof.
De wijnen waren van uitzonderlijk goede kwaliteit (rose en rood).
Het hoofdgerecht (tong) met garnituur was zeer smakelijk; de opmaak keurig.
Al met al een geweldige avond gehad; ik kan dit restaurant zeer aanbevelen.
Beste Peter,

Hartelijk bedankt voor uw lovende woorden over De Imperator en service!
Wij zijn constant in beweging en gastvrijheid staat bij ons voorop.
Graag hopen wij u weer een volgende keer te mogen ontvangen.

Bedankt en tot ziens,

ProCom .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Bert en Everdien: we hebben in De Imperator in 1 week 2 x gedineerd en 1 x geluncht. Zeer tot onze tevredenheid. Van binnen is de zaak zeer sfeervol en het terras, waar we zeker 4 x hebben gezeten, is erg uitnodigend. Voor ons is een goed getapt glas bier en met zorg ingeschonken glas wijn een bewijs van vakmanschap en dat is ruimschoots aanwezig. Het eten was uitermate lekker, een aanrader. De bediening is erg alert, men herkent je bij het tweede bezoek. Prima mensen, uitstekende kok. Ook prettig voor ons was dat de toiletten voor invalide mensen goed te bereiken is. We hebben er een prima tijd gehad en komen zeker terug!
Beste heer en mevrouw,

Wat een leuke beoordeling! Bedankt dat u tijd heeft genomen om deze recensie te schrijven.
Hier is het team zeer blij mee! Wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen.

Team Imperator!
C-m- .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Gisteravond, 10 augustus, bij de Imperator gegeten maar dat werd de naarste ervaring van onze vakantie hier. Eerst werd er kortaf tegen ons gedaan door de hostess/ serveerster op de vraag of we een kinderstoel konden krijgen; ons werd snibbig gezegd dat dit niet zou gaan passen bij de tafel waar we zaten (onzin, want een andere vriendelijker serveerder bracht ons later wel gewoon een kinderopzetstoel). Enfin, drankjes besteld en gevraagd naar de menukaart. Die kwam niet, ook niet na nogmaals aan een andere serveerster te vragen: bleek dat alleen die ene serveerster/hostess dit mocht doen (en geen van de andere serveersters?!) Niet efficient vooral niet omdat we beleefd hadden aangegeven dat we met een 2jarige niet zo lang hadden en het helpt om snel te kunnen bestellen. Uiteindelijk na 3x vragen werd menukaart met norse blik gebracht en ons werd duidelijk het gevoel gegeven dat dit niet volgens de gastvrouw's vastomlijnde orde was.. Nou, dit hebben we geweten: we hebben 45 minuten moeten wachten terwijl het niet druk was en 2 tafels naast ons, die later dan wij besteld hadden, wel hun eten binnen redelijke tijd , en veel eerder dan wij geserveerd kregen! Het voelde alsof onze bestelling expres achteraan de rij geplaatst was.. Geen excuses gekregen, ook niet toen we vriendelijk informeerden of ons eten er al aankwam.. Serveerster mevr/hostess liet zich ook niet meer aan onze tafel zien maar stond ons van afstand in de gaten te houden en liet de situatie/verdere bediening over aan haar overigens wel vriendelijke collega's. Het is jammer voor dit restaurant, dat overigens verder prima eten serveert, om zulke onbeschofte bediening toe te laten door 1 van haar personeelsleden.
Beste familie,

Bedankt voor het tijd nemen van deze recensie. Het verbaasd ons zeer dat onze altijd vriendelijke service dit keer niet zo vriendelijk was. Excuses hiervoor, uit o.a. de recensies blijkt dat dit nog niet is voorgekomen, opdat wij veelal positieve berichten ontvangen betreft service. Wij nemen u bericht zeker serieus en gaan dit uiteraard intern bespreken.

Het lijkt ons echter zeer onwaarschijnlijk dat wij u expres lang hebben laten wachten. Wij werken namelijk op volgorde van de bonnen die als eerste binnen komen - afhankelijk van de voorgerechten en bereidingstijd kan een andere tafel eerder of later klaar zijn.

Wij hopen u een volgende keer te mogen ontvangen en het tegendeel te kunnen bewijzen.

Pk70 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met veel verwachting gingen we eten bij De Imperator. De zaak ademde een hele leuke gezellige sfeer uit en we werden heel hartelijk ontvangen. Dit verhoogde de verwachting van het eten nog meer. Vooraf de koude/warme gerechtjes genomen...een soepje met weinig smaak, paar vage maar vooral droge stukjes vis. Maar de Parma ham spande de kroon, die was droog en verkleurd..een goed begin dus. Hoofdgerecht was een entrecote voor mij en een mixed grill voor mijn partner. Entrecote was in stukken gesneden en de bijlage was ronduit vies. De mixed grill was al niet beter. Kip erg droog en het biefstuk (of wat het ook was) was net rubber. Tuurlijk waren er ook positieve dingen te melden. Het stokbrood en de kleine salade bij het hoofdgerecht waren lekker. Deze ervaring heeft 70 euro gekost maar is dan wel een "once in a lifetime"gebeurtenis. Hier zullen we nooit meer dineren!
Beste heer/mevrouw,

Spijtig achteraf u recensie te lezen dat uw ervaring bij ons niet tot uw verwachtingen voldeed.
Wij streven altijd naar constante en goede kwaliteit van onze gerechten. Graag hadden wij dit terplekke voor u opgelost door de gerechten opnieuw vers te bereiden. Er is wellicht iets fout gegaan met de bereiding.

Wij willen u bedanken voor uw recensie zodat wij nog strenger naar onze kwaliteit gaan kijken.
Alsnog hopen wij u een volgende keer het tegendeel te kunnen bewijzen.

Prettige dag.

Peter .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Op zaterdagavond 17 oktober 2015 heerlijk gegeten in De Imperator in Gulpen. Mijn vrouw eet gluten en lactose vrij. In veel restaurant wordt dit "opgelost" door dingen, zoals brood en sausjes, gewoon weg te laten. Hier wordt door chefkok wel een volwaardig allergeenvrij menu representeerd, super!!!.
We kozen beiden voor het 3 gangen-dagmenu (24 euro). Het vis-menu van mijn vrouw werd voor dezelfde prijs aangepast aan haar dieetwensen. De smaak van de gerechten was erg goed en verrassend. Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. Er werd keurig gevraagd of we al dan niet wilden wachten met het volgende gerecht. We kregen alle tijd om te genieten van het eten en drinken. En over prijs voor dit goed verzorgde eten waren we ook zeer tevreden. We gaan hier zeker nog terugkomen als we in Zuid- Limburg zijn.
Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw mooie recensie! Het is voor ons altijd een leuke uitdaging onze gasten te verwennen met of zonder allergie! Voor gasten zoals u worden wij alleen maar meer enthousiast, bedankt! En graag tot een volgende keer.

Met vriendelijk groet,

Nancy R.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Gisteravond hier gegeten. Super aardige en servicegerichte bediening. Vooraf de 3 luik van vis, die was echt super!! Als hoofdgerecht een tournedos, die heerlijk mals was. Zelfs de patatjes erbij waren lekker. Als nagerecht huisgemaakte chocolademousse, chocoladetaart, bolletjes ijs, echt heerlijk allemaal. Erbij een heerlijke fles rode Spaanse wijn. Prijs kwaliteit staat wel in verhouding. Alleen de prijs van €4,25 voor een halve liter bubbelwater vind ik nogal duur betaald!!!
Beste Nans,

Bedankt voor uw recensie! Het doet ons deugt dit te horen, hier doen wij het voor! Wij hopen u weer een andere keer te mogen begroeten!

Team Imperator!
Susannah V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Op een zaterdagavond besloot ik met een vriend nog even lekker te eten in Gulpen voordat we terug zouden rijden naar Amsterdam. Toen wij de kaart na ruim 15 minuten wachten en er twee keer om gevraagd te hebben nog steeds niet op tafel hadden, ging ik binnen maar eens informeren. Daar werd mij wat geërgerd gezegd dat die er écht zo aan zou komen. Ik had toen nog niet door dat we aan het lijntje werden gehouden en de keuken en de bediening het simpelweg niet bij konden benen. Na een half uur konden wij eindelijk onze bestelling opgeven. Ik bestelde spareribs, mijn vriend de schnitzel. De mededeling hierbij was dat het door onze eigen keuze wel eens "ietsje langer" kon gaan duren. Ik wist toen nog niet dat dat ruim een uur zou gaan worden. Ze gaf wel als tip dat we om de tijd te doden nog een mandje brood met kruidenboter zouden kunnen bestellen. Terwijl wij onze maagsappen in bedwang probeerden te houden hoorde ik de serveerster tegen een net arriverende groep zeggen dat ze konden gaan zitten en konden komen eten maar dat het vanwege de drukte wel "ietsje langer" kon gaan duren. Deze arme mannen hadden natuurlijk nog geen flauw benul. Uiteindelijk kwam dan het eten ruim anderhalf uur na onze aankomst. Gewoon eten, geen bijzonderheden. Sla zonder dressing met te veel ui. Enfin, klaar met eten, wilde ik eigenlijk niet opnieuw aan het lijntje gehouden voor een koffie, maar we probeerden het toch. Hier moesten we wederom erg lang op wachten. De tafel werd onhandig afgeruimd en ze nam pas een bestelling op nadat alles was afgeruimd. Het betalen zijn we maar even binnen gaan doen, al had ik de neiging... Wat waardeer ik de restaurants waar de bediening klantgericht en vriendelijk is en dat was hier dus beslist niet het geval.
Beste LittleSuusje,

Bedankt voor uw recensie. Het betreurt ons dat ondanks de onverwachte drukte die dag, u een minder goede ervaring bij ons heeft beleefd. Excuses voor het laten wachten op de kaart.

Wij doen altijd onze uiterste best om de gasten een fijne avond te geven, excuses dat wij dit niet bij u hebben kunnen volbrengen!

Wij hopen u een volgende keer te mogen verwelkomen met een aperitief en u het tegendeel kunnen bewijzen.

CuliWim .
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Als proloog op de Amstel Gold Race met een groep van 48 personen ontbeten in De Imperator. Verrassend, lekker, gezond en snel. Meer dan aan te bevelen!
Debby D.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2015
Vandaag in restaurant Imperator in Gulpen gegeten, wat een verademing. Eten, bediening en prijs helemaal top. Gisteren gegeten in het restaurant Miro van hotel Gulpenerland wat viel dat tegen, eten en bediening lauw, te weinig en te duur. Nee geef ons dan maar Imperator, bedankt voor onze fijn laatste avond in Gulpen. Een aanrader.
Papa Piet .
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Prettig geluncht bij dit pretentieloze eetcafe. Op nieuwjaarsdag was dit in Gulpen de enige mogelijkheid om na een wandeling in de prachtige omgeving te lunchen.
Binnen was het vol, maar er werd bediend op het buitenterras dat verwarmd werd met buitenverwarmers en daarnaast waren er dekens beschikbaar.
Wij hebben boerentosti's besteld, was een goede keuze: warm brood met gesmolten kaas en warm beleg. Lekker donker bier er bij van het vat maakte een prettige lunch compleet.
Ria O.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Wat een heerlijk eten, zowel de lunch als het diner geweldig, het dessert eigengemaakte Tiramisu door Harry de bediening Peggy en Yvonne perfect. Komen zeker terug en aan recommanderen.
Bedankt Ria, voor de mooie woorden en uw bezoek! Graag tot snel! En gelukkig Nieuw jaar!
Wilma P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Relatief nieuw eetcafé. Mooi ingericht, sfeervol en gezellig. De medewerkers zijn vriendelijk en alert. Mijn tournedos vroeg ik medium, ik kreeg hem doorbakken en lauw. Het vlees was mals waardoor deze te eten was, maar toch jammer. De sjalottensaus miste elke smaak, was flauw en geschift. De bijgerechten, gemengde warme groenten en aardappelgratin waren lekker en een verademing als variatie op de frites en sla die je normaal krijgt in dit soort gelegenheden. Overigens die werden er ook los bij geserveerd. Mijn tafelgenoten waren tevreden over hun gerechten, dus al met al niet slecht, maar de prijs kwaliteitverhouding van mijn tournedos was niet in evenwicht.
Dick .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Heerlijke cappuccino gedronken hier tijdens de fietstocht. De Limburgse rijstevlaai smaakte goed. Alleen jammer dat hier geen slagroom met amandelsnippers op verwerkt was. De appel citroen vlaai zag er eveneens goed uit. Het gebruikte materiaal was van goede kwaliteit en de bediening was aardig. Leuk om nog eens neer te strijken!
TM&FJ ..
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2014
Tsja. Nieuwe, leuk ingerichte zaak met een simpel maar op zich prima menu. Eetcafé gerechten en pizza's voor normale prijzen. We zaten achterin, waar een wat kneuterig vissersnet met plastic zeedieren hangt. Niet al te best bevestigd trouwens, waardoor je bij 1 tafel het gevoel hebt dat de glazen kan waarmee het ding op een plankje is vastgezet zomaar eens op je hoofd kan vallen. Jammer eigenlijk, want het doet een beetje af aan de verder leuke, moderne inrichting. Het eten dan. We bestudeerden de kaart en ik bestelde de forel, de specialiteit van de zaak. Die was er niet, dat was nu zalm. In zalm had ik niet zoveel zin en dus koos ik voor de sliptongetjes (à 17,50). Er kwamen drie mooie, gebakken visjes, een kommetje sla en een kommetje goede frietjes. Goed bereid, behalve dat de vis wel érg zout was. Toen de serveerster ons vroeg of alles gesmaakt had, vertelde ik haar dat dan ook gewoon, niet eens als klacht maar gewoon als tip voor de keuken. "Dat is van nature zo", was het antwoord. Ik antwoordde vriendelijk dat dat echt niet zo is, en dat het alleen maar een tip was voor de keuken, verder niets. Naja, het was gewoon altijd zo door de paneerlaag, was het antwoord. Zonder verder wat te zeggen liep ze weg. Ik weet niet of dit meisje gewoon niet wist wat te antwoorden, of dat ze een kant-en-klare paneermix gebruiken, maar een andere reactie was beter geweest. Er zit meer in deze zaak dan wij dit keer zagen, denk ik. Misschien komt het er een volgende keer wel uit.