De Imperator

Markt 5 6271 BD Gulpen Nederland Kaart
31-438520044

Over het restaurant De Imperator

In de heuvels van Zuid-Limburg ligt het knusse dorpje Gulpen, het plaatsje waar het Gulpener bier naar is vernoemd. Behalve een succesvol bierrecept, wordt er hier ook heerlijk gekookt. In restaurant Imperator staan ze met lunch en diner voor je klaar. Voor de lekkere trek kun je hier natuurlijk ook terecht voor een borrel met wat hapjes erbij. Gezellig met vrienden of collega’s.

Meer informatie over restaurant De Imperator

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag vanaf 10:00

Jouw recensie over het restaurant De Imperator

Matthijs V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2017
Limburgse gastvrijheid en een ongedwongen sfeer, dat typeert De Imperator. Het ligt aan een gezellig pleintje, De Markt. Er komen ook veel locals een hapje eten of wat drinken. Wij namen een 3-gangen menu, voorgerecht huisgemaakte bospaddenstoelensoep, hoofdgerecht Wildstoofpotje en het desert was een verrassing van de chef, een coupe ijs met bolletjes van diverse smaken. We moesten even wachten (15 min) op het hoofdgerecht, maar de portugese wijn, de Casa er Melinda Freitas, Don Campos tinto reserva, maakte het even wachten meer dan goed. Deze wijn is een aanrader. Kortom, lekker gegeten, bediend door vriendelijk personeel en in een gemoedelijke ambiance. Wij komen zeker nog eens terug als we weer in Zuid-Limburg zijn.
Rachelle W.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Mooie locatie, goed gezellig en gastvrij.
Bedankt Rachelle voor het schrijven van deze recensie, hopelijk graag tot snel.

Lindsay W.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Lekker eten voor een schappelijke prijs. Vriendelijk en niet opdringerig personeel.
Lindsay vriendelijk bedankt voor het schrijven van deze recensie.
Wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen.

berthy K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Prettige sfeer, mooie inrichting, heerlijke banken, eten en wijntje top en bovenal zeer vriendelijke bediening. Aanrader!!
Noa W.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Heerlijk gegeten!
Onze bestelling was per ongeluk vergeten, gelijk een gratis rondje drankjes gekregen!
Top service
R_onald .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Een restaurant met vriendelijke medewerkers die voor een schappelijke prijs hun uiterste best doen om wat moois en lekkers op tafel te zetten. De gerechten zijn prima te eten en zijn mooi opgediend; je eet ook met je ogen.
Stephanie D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2017
Super lekker gegeten, alleen iets teveel peper gebruikt in beide gerechten.
Fijne sfeer en goede kaart!! Zeker een aanrader!!
Edwin D.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2017
Heerlijk gegeten. Goede kwaliteit. Grote porties en wat een fijn personeel. We komen hier graag nog een keer terug.
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2017
Wat een prettige fijne sfeer is er in De Imperator. De bediening is persoonlijk en vriendelijk. Ik kom hier graag nog eens terug!
Ruud B.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2017
Gezellige en warm ingerichte zaak. Met super vriendelijke en vak bekwame bediening. Eten erg goed en zeker een aanrader. Heerlijke en goed bereide mix-grill terwijl mijn vriendin de erg te spreken was over de vis-duo met de overheerlijke kreeftensaus. Dessert was huisgemaakte chocolade mouse met kokos ijs en gemarineerde ananas. Onbeschrijfelijk lekker. Ben je in de buurt van Gulpen dan sla deze zaak niet over
Stefano K.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2017
Vanwege de vrij goede recensies zijn wij bij dit restaurant terecht gekomen. De ontvangst was zeer hartelijk en de sfeer ongedwongen, leuke zaak. Echter de hoofdgerechten vielen ons zwaar tegen. Zelf had ik een mixed gril besteld, bestond o.a. uit een stukje kip, van de haas en beef. Nagenoeg alles was doorgebakken en gewoon droog de beef, was allesbehalve mals. Dat al het vlees slecht is gebakken c.q. bereid is wel heel bijzonder. Zo moeilijk kan het toch niet zijn. Mijn vrouw had een stoofpotje van de haas , het vlees was wel vrij mals, echter dit was niet het ouderwets stoofpotje wat wij voor ogen hadden. Smaaktechnisch was het ook niet echt bijzonder. Gezien de tegenvallende ervaring, hebben wij geen nagerecht genomen. Jammer, wij hadden er beduidend meer van verwacht.
Arie D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2016
Heerlijk en gezellig gegeten op 2e Kerstdag. Supergezellige bediening en relaxte sfeer. Er was weliets raars aan de hand, want de Imperator is helemaal niet op het reserveringssysteem van Iens aangesloten. De reservering via Iens had het restaurant dus ook niet bereikt. Desondanks werd er een prima oplossing gevonden, ondanks dat het eigenlijk volledig geboekt was.
Erik E.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2016
Afgelopen zaterdag gaan eten met mijn partner bij de Imperator in Gulpen. Het pand van de buitenkant sprak ons erg aan mooie verlichting en een zeer mooi terras. Bij binnenkomst werden we zeer vriendelijk ontvangen. Wat ons meteen opviel was het interieur, wat een leuke stijl. Sterke uitstraling, modern maar toch gezellig. We begonnen met een lekkere fles wijn op advies van de gastvrouw, deze wist ons zeer veel te vertellen over de wijn die uit de bourgogne kwam en een mooie houtrijping heeft gehad.

Als voorgerecht kozen we voor een trio van vis, hier was niks op aan te merken en de wijn sloot hier goed bij aan. Er werd netjes een mandje brood bijgeserveerd. De vis was lekker vers en het garnalenkroketje ( in onze ogen toch echt wel een kroket aangezien de grote) smaakte er goed. Een klein puntje van kritiek was dat de portie erg groot was. We vroegen hierna ook om een tussenpauze wat verder helemaal geen probleem was.

Als hoofgerecht koos ik voor de tongfilet en mijn partner voor de ribeye. Ik kreeg mijn bord gerserveerd met 2 mooie stukken verse tongfilet. De remoulade saus was huisgemaakt en combineerde dan ook prima. De Ribeye van mijn partner was mooi gegrild en had een bijpassende pepersaus. We krijgen beide een mooie salade erbij met lekkere stevige friet. Bij mijn partner zat nog passende groente die goed op smaak was gebracht.

Als dessert kozen we voor de chocolade verleiding die zijn naam eer aan deed.

We hebben een zeer leuke avond gehad die zeker voor herhaling vatbaar was.
Beste Erik Erps,

Het doet ons deugt deze mooie uitgebreide beoordeling te zien! Bedankt voor het tijd nemen van deze recensie.
Hier doen wij het als team voor. Wij hopen u snel weer te mogen verwelkomen in onze stijlvolle restaurant.

peterproever .
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2016
Gelegen in het centrum van Gulpen in een niet al te opvallend pand.
De inrichting van het pand is netjes, maar bestaat uit diverse stijlen.
Van hip-eetcafe-gekleurde LED verlichting tot rustiek oud-Hollands met open haard, steenstrips en een edelhert kop aan de muur. Ik weet niet wat ik ervan moet denken.
De ontvangst en bediening waren zeer betrokken en hartelijk, niets dan lof.
De wijnen waren van uitzonderlijk goede kwaliteit (rose en rood).
Het hoofdgerecht (tong) met garnituur was zeer smakelijk; de opmaak keurig.
Al met al een geweldige avond gehad; ik kan dit restaurant zeer aanbevelen.
Beste Peter,

Bedankt voor het schrijven van uw recensie! Met alle plezier hopen wij u een volgende keer te mogen ontvangen in het mooie Gulpen!

Met Smakelijke groet,

ProCom .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Bert en Everdien: we hebben in De Imperator in 1 week 2 x gedineerd en 1 x geluncht. Zeer tot onze tevredenheid. Van binnen is de zaak zeer sfeervol en het terras, waar we zeker 4 x hebben gezeten, is erg uitnodigend. Voor ons is een goed getapt glas bier en met zorg ingeschonken glas wijn een bewijs van vakmanschap en dat is ruimschoots aanwezig. Het eten was uitermate lekker, een aanrader. De bediening is erg alert, men herkent je bij het tweede bezoek. Prima mensen, uitstekende kok. Ook prettig voor ons was dat de toiletten voor invalide mensen goed te bereiken is. We hebben er een prima tijd gehad en komen zeker terug!
Beste Bert en Everdien,
Dank u voor de lovende woorden over ons team en zaak! Dit doet ons veel goed.
Wij hopen u uiteraard snel weer met plezier te mogen verwelkomen!

c-m- .
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Gisteravond, 10 augustus, bij de Imperator gegeten maar dat werd de naarste ervaring van onze vakantie hier. Eerst werd er kortaf tegen ons gedaan door de hostess/ serveerster op de vraag of we een kinderstoel konden krijgen; ons werd snibbig gezegd dat dit niet zou gaan passen bij de tafel waar we zaten (onzin, want een andere vriendelijker serveerder bracht ons later wel gewoon een kinderopzetstoel). Enfin, drankjes besteld en gevraagd naar de menukaart. Die kwam niet, ook niet na nogmaals aan een andere serveerster te vragen: bleek dat alleen die ene serveerster/hostess dit mocht doen (en geen van de andere serveersters?!) Niet efficient vooral niet omdat we beleefd hadden aangegeven dat we met een 2jarige niet zo lang hadden en het helpt om snel te kunnen bestellen. Uiteindelijk na 3x vragen werd menukaart met norse blik gebracht en ons werd duidelijk het gevoel gegeven dat dit niet volgens de gastvrouw's vastomlijnde orde was.. Nou, dit hebben we geweten: we hebben 45 minuten moeten wachten terwijl het niet druk was en 2 tafels naast ons, die later dan wij besteld hadden, wel hun eten binnen redelijke tijd , en veel eerder dan wij geserveerd kregen! Het voelde alsof onze bestelling expres achteraan de rij geplaatst was.. Geen excuses gekregen, ook niet toen we vriendelijk informeerden of ons eten er al aankwam.. Serveerster mevr/hostess liet zich ook niet meer aan onze tafel zien maar stond ons van afstand in de gaten te houden en liet de situatie/verdere bediening over aan haar overigens wel vriendelijke collega's. Het is jammer voor dit restaurant, dat overigens verder prima eten serveert, om zulke onbeschofte bediening toe te laten door 1 van haar personeelsleden.
Beste familie,

Bedankt voor het tijd nemen van het schrijven van deze recensie. Uiteraard schrokken wij van uw bericht.
Wij streven naar de beste, gastvrije service met een goede kwaliteit. Hierdoor vinden wij het ook zeer vreemd dat onze service was tegengevallen. Wij zullen nooit gasten expres laten wachten, wij werken op volgorde van bestelling echter kan het voorkomen dat de ene bestelling meer tijd nodig heeft dan de andere.
Excuses voor deze minder goede ervaring en hopen u alsnog het tegendeel te mogen bewijzen onder het genot van een heerlijk welkomstdrankje.

Pk70 .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Met veel verwachting gingen we eten bij De Imperator. De zaak ademde een hele leuke gezellige sfeer uit en we werden heel hartelijk ontvangen. Dit verhoogde de verwachting van het eten nog meer. Vooraf de koude/warme gerechtjes genomen...een soepje met weinig smaak, paar vage maar vooral droge stukjes vis. Maar de Parma ham spande de kroon, die was droog en verkleurd..een goed begin dus. Hoofdgerecht was een entrecote voor mij en een mixed grill voor mijn partner. Entrecote was in stukken gesneden en de bijlage was ronduit vies. De mixed grill was al niet beter. Kip erg droog en het biefstuk (of wat het ook was) was net rubber. Tuurlijk waren er ook positieve dingen te melden. Het stokbrood en de kleine salade bij het hoofdgerecht waren lekker. Deze ervaring heeft 70 euro gekost maar is dan wel een "once in a lifetime"gebeurtenis. Hier zullen we nooit meer dineren!
Beste heer/mevrouw,

Spijtig achteraf u recensie te lezen dat uw ervaring bij ons niet tot uw verwachtingen voldeed.
Wij streven altijd naar constante en goede kwaliteit van onze gerechten. Graag hadden wij dit terplekke voor u opgelost door de gerechten opnieuw vers te bereiden. Er is wellicht iets fout gegaan met de bereiding.

Wij willen u bedanken voor uw recensie zodat wij nog strenger naar onze kwaliteit gaan kijken.
Alsnog hopen wij u een volgende keer het tegendeel te kunnen bewijzen.

Prettige dag.

Peter .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2015
Op zaterdagavond 17 oktober 2015 heerlijk gegeten in De Imperator in Gulpen. Mijn vrouw eet gluten en lactose vrij. In veel restaurant wordt dit "opgelost" door dingen, zoals brood en sausjes, gewoon weg te laten. Hier wordt door chefkok wel een volwaardig allergeenvrij menu representeerd, super!!!.
We kozen beiden voor het 3 gangen-dagmenu (24 euro). Het vis-menu van mijn vrouw werd voor dezelfde prijs aangepast aan haar dieetwensen. De smaak van de gerechten was erg goed en verrassend. Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. Er werd keurig gevraagd of we al dan niet wilden wachten met het volgende gerecht. We kregen alle tijd om te genieten van het eten en drinken. En over prijs voor dit goed verzorgde eten waren we ook zeer tevreden. We gaan hier zeker nog terugkomen als we in Zuid- Limburg zijn.
Beste heer/mevrouw,

Bedankt voor uw mooie recensie! Het is voor ons altijd een leuke uitdaging onze gasten te verwennen met of zonder allergie! Voor gasten zoals u worden wij alleen maar meer enthousiast, bedankt! En graag tot een volgende keer.

Met vriendelijk groet,

Nancy R.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Gisteravond hier gegeten. Super aardige en servicegerichte bediening. Vooraf de 3 luik van vis, die was echt super!! Als hoofdgerecht een tournedos, die heerlijk mals was. Zelfs de patatjes erbij waren lekker. Als nagerecht huisgemaakte chocolademousse, chocoladetaart, bolletjes ijs, echt heerlijk allemaal. Erbij een heerlijke fles rode Spaanse wijn. Prijs kwaliteit staat wel in verhouding. Alleen de prijs van €4,25 voor een halve liter bubbelwater vind ik nogal duur betaald!!!
Beste Nans,

Bedankt voor uw recensie! Het doet ons deugt dit te horen, hier doen wij het voor! Wij hopen u weer een andere keer te mogen begroeten!

Team Imperator!
Susannah V.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Op een zaterdagavond besloot ik met een vriend nog even lekker te eten in Gulpen voordat we terug zouden rijden naar Amsterdam. Toen wij de kaart na ruim 15 minuten wachten en er twee keer om gevraagd te hebben nog steeds niet op tafel hadden, ging ik binnen maar eens informeren. Daar werd mij wat geërgerd gezegd dat die er écht zo aan zou komen. Ik had toen nog niet door dat we aan het lijntje werden gehouden en de keuken en de bediening het simpelweg niet bij konden benen. Na een half uur konden wij eindelijk onze bestelling opgeven. Ik bestelde spareribs, mijn vriend de schnitzel. De mededeling hierbij was dat het door onze eigen keuze wel eens "ietsje langer" kon gaan duren. Ik wist toen nog niet dat dat ruim een uur zou gaan worden. Ze gaf wel als tip dat we om de tijd te doden nog een mandje brood met kruidenboter zouden kunnen bestellen. Terwijl wij onze maagsappen in bedwang probeerden te houden hoorde ik de serveerster tegen een net arriverende groep zeggen dat ze konden gaan zitten en konden komen eten maar dat het vanwege de drukte wel "ietsje langer" kon gaan duren. Deze arme mannen hadden natuurlijk nog geen flauw benul. Uiteindelijk kwam dan het eten ruim anderhalf uur na onze aankomst. Gewoon eten, geen bijzonderheden. Sla zonder dressing met te veel ui. Enfin, klaar met eten, wilde ik eigenlijk niet opnieuw aan het lijntje gehouden voor een koffie, maar we probeerden het toch. Hier moesten we wederom erg lang op wachten. De tafel werd onhandig afgeruimd en ze nam pas een bestelling op nadat alles was afgeruimd. Het betalen zijn we maar even binnen gaan doen, al had ik de neiging... Wat waardeer ik de restaurants waar de bediening klantgericht en vriendelijk is en dat was hier dus beslist niet het geval.
Beste LittleSuusje,

Bedankt voor uw recensie. Het betreurt ons dat ondanks de onverwachte drukte die dag, u een minder goede ervaring bij ons heeft beleefd. Excuses voor het laten wachten op de kaart.

Wij doen altijd onze uiterste best om de gasten een fijne avond te geven, excuses dat wij dit niet bij u hebben kunnen volbrengen!

Wij hopen u een volgende keer te mogen verwelkomen met een aperitief en u het tegendeel kunnen bewijzen.