De IJssalon

Meent 69A 3011 JD Rotterdam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De IJssalon

Amber96 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Bij de ijssalon verkopen ze heerlijk ijs voor een goede prijs. Ook is het mogelijk om er koffie te drinken (in de zaak zelf of meenemen). De latte macchiatto is een aanrader! Het is vaak wel erg druk zodra het goed weer is, dus je moet even in de rij staan.
JN12 .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Het ijs bij de Ijssalon is altijd van top kwaliteit. Er is een groot aanbod van verschillende smaken waardoor er voor iedereen wel een lekkere smaak tussen zit. Ook zijn de ijsbollen die het personeel schept vergeleken met andere ijssalons behoorlijk groot.

Dit maakt de Ijssalon een van de beste van Rotterdam en omstreken.
GuusD .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2015
Heerlijke ijsjes eten aan de Meent. Verassende smaken als bastogne, snicker, stroopwafel, cocos en bitterkoekjes-ijs met hele bitterkoekjes. Ook de koffie is prima en buiten is het gezellig om nog even te zitten en alles wat voorbij komt te bekijken. Naast deze ijszaak eet je overigens ook de lekkerste verse belegde broodjes van Rotterdam, bij Mellegers, de beste Keurslager van Rotterdam.
KimsTaste .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2015
Meestal neem bewaar ik het toetje voor de dag voor bij de ijssalon. De pistache ijs kost 0,50 cent meer maar hier is elk ijsje zijn prijs waard! Niet voor niets druk en de beste van Rotterdam! Ga zo door!
Brigitte O.
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2015
Geweldig, ambachtelijk ijs. Zowel klassieke smaken als experimentele (oma's appeltaart, oreo-koekjes, witte chocolade, etc.). Vriendelijke en efficiënte bediening. Al is de rij bij mooi weer nog zo lang, je bent meestal toch relatief snel geholpen. Vrij prijzig, maar je krijgt er behoorlijke bollen voor.
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2014
Voor Nederlandse begrippen hoog niveau schepijs. Zeker één van de betere ijssalons waar we zijn geweest. Gewaagde smaken, niet altijd even succesvol maar zo'n ruime keuze dat er altijd wel een bak vol kan worden geschept met heerlijke smaken. Pistache, munt en framboos bv, mmm.
Niet zulke negatieve ervaringen met de bediening. Tja allemaal piepjong en dat is zelden fantastisch in deze branche. Maar dat weerhoudt ons er niet van om hier de laatste maanden weer regelmatig in de rij te staan...
N. V.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2014
Echt het allerlekkerste ijs wat ik ooit geproefd heb! En ook de espresso's zijn niet te versmaden. Service is snel en goed.
Lara R.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Vandaag hier een ijsje wezen halen zoals we vaker doen, er stond een lange rij maar dit hadden we al verwacht met het lekkere weer van vandaag.
Dit keer besloot ik voor de smaken cherry mania te gaan en walnoot, beiden smaken zijn me heel erg tegen gevallen.
De walnoot smaakte niet naar walnoot en cherry mania was veel te zuur, ik vond het echter te druk om terug te gaan en was een stuk verderop gelopen om me ijsje op te eten.
Voor de volgende keer ga ik eens een andere ijssalon uit proberen.
Lollipop .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Ik haal hier altijd ijs als ik in de buurt ben, echt lekkere ijs. Met mooi weer staat er altijd een lange rij, vooral zaterdag middag. Maar het is het wachten waard! De oreo ijs was echt top!
Amy A.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2014
Elk bezoekje aan Rotterdam is het aan te raden om hier een ijsje te eten. Ook al staat er een lange rij, het is het wachten waard.

Vanwege de diversiteit aan smaken kan het wel eens lastig zijn om een keuze te maken.
Mijn favorieten zijn hier de pistache, hazelnoot en pure chocolade.
Ook de smaken oma's appeltaart, bastogne en mango zijn erg lekker!

De kwaliteit van het ijs blijft goed, maar de kwantiteit lijkt helaas steeds minder te worden. Kleine ijs-bolletjes. De service is niet bijzonder en bij drukte wordt het minder.
Ton L.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2013
inmiddels is de koffiehoek van de zaak flink opgewaardeerd, het is duidelijk dat er veel aandacht wordt besteed aan wat toch een bijproduct is. Valt in ieder geval niet te merken, de koffie is top, er is wel maar 1 barrista zo ver ik kan zien en ik kan me voorstellen dat gedurende het ijsseizoen het lastig zal zijn om er van te genieten, laat staan rustig even je koffie te drinken. Maar ook gezien de voor rotterdam relatief scherpe prijzen een aanrader (nog los van het ijs natuurlijk dat altijd al top was)
Angela J.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2013
Ijs is top, alleen de service is slecht! Zodra het druk is worden ze onvriendelijk. Jammer anders is het echt een topzaak
Fiona L.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2013
Heerlijk ijs! Vooral de snicker en de cocos ijs is een aanrader. Je hebt veel keus maar wat moet je lang wachten! Er staat behoorlijk wat personeel maar ze waren te druk met schoonmaken en opruimen terwijl er een hele lange rij stond. Jammer!
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 27 jul. 2013
Na een heerlijke lunch bij Guliano even verderop in de straat een ijsje gehaald als toetje.
Jammer dat het personeel wat stug en ongeduldig overkwam. Ze hebben zoveel keus, dat je toch even rustig wilt kijken zonder elke 3 seconde gepusht te worden of je het al weet. En als je je bedenkt, dat je ipv een hoorntje toch liever een bakje hebt (omdat je er slagroom bij wilt) dan mag het gezucht best achterwege blijven - ook al gebeurt dat 100x op een dag...
Over het ijs zelf: Zowel traditionele (vanille, pistache) als meer experimentele (snickers, bastogne) smaken. Wat ons opviel was dat de smaken vrij "puur" waren. Voor bastogne was dit heerlijk en ook de cappuccino smaakte voorstreffelijk, maar het notenijs (pistache, hazelnoten) was hierdoor wat vlak en smaakte vooral naar room met stukjes noot. Erg lekker roomijs, dat dan weer wel, maar zelf ga ik volgende keer voor een meer gemengde smaak als chocolade of één van de frisse sorbetijs-smaken die ze hebben.
Lara R.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2013
Maandag 22 juli na een heerlijke dag aan het strand en een diner bij O'pazzo besloten we geen dessert te nemen maar lekker een ijsje te gaan halen bij De Ijssalon.

Voor mij is het al de 2e keer dat ik hier kom en ze hebben me voor de 2e keer niet teleurgesteld!

Ik vind het een mooie zaak en het is er erg ruim.

Er zijn ontzettend veel smaken om uit te kiezen, denk aan : Oma's appeltaart, Oreo, Witte chocolade, Kersen, Rum, Bastogne,Cookies.. Er zit voor iedereen eigenlijk wel een smaak bij.

Ik en mijn zus zijn beiden gegaan voor de snickerijs, deze zat vol met grote stukjes noot en stukjes caramelchunks.
Zei had hierbij de bastogne ijs die volgens haar ook goed naar Bastogne smaakte.

Het enige minpuntje vind ik de slagroom, deze smaakt werkelijk nergens naar eerlijk gezegd. Als ze hier iets aan zouden doen dan zouden ze van mij een 10 krijgen voor het ijs!

Om 9 uur kwamen we aan en er stond alweer een rij tot buiten, dat zegt eigenlijk al genoeg over het ijs: Het is gewoon heerlijk en het wachten waard!

Het personeel werkt hier erg hard om iedereen zo snel mogelijk van een ijsje te voorzien, niets meer dan lof voor het hardwerkende personeel.

Cemil S.
  • Datum van je bezoek: 9 mrt. 2013
Zo zo , de zaak is heel mooi geworden na een poosje dat ze dicht zijn geweest voor onderhoud.
De kwaliteit van het ijs nog steeds vanouds, ZALIG.
Attente meiden die ons hielpen en de eigenaar super vriendelijk.
Espresso na was ook lekker van smaak.
Awakati .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2012
Het ijs van de IJssalon is heerlijk. Al jaren hoort de IJssalon tot de beste ijssalons van Rotterdam en zelfs ook van Nederland. De pistache en hazelnoot zijn mijn favoriete smaken.