Over het restaurant De IJmond Brasserie & Restaurant

Verse vis in IJmuiden

Bij Restaurant IJmond werken mensen met hart voor de zaak. Vol overtuiging runnen zij deze tent, wat resulteert in topgerechten, kwaliteitsproducten en een gastvrije setting. Vlees is hier altijd afkomstig van een goede leverancier, maar de echte toppers zijn de visgerechten. Verse kabeljauw, paling of een mooi stuk zalm? Je vindt het bij Restaurant IJmond! Dus neem plaats en laat je tijdens een lunch of diner culinair verwennen.

Meer informatie over restaurant De IJmond Brasserie & Restaurant

Dinsdag t/m Vrijdag 11:00 - 21:00
Zaterdag 16:30 - 21:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
rkoster2016 .
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Wij hebben hier met een gedeelte van onze familie uitstekend gegeten. Verrassende combinatie van vis voorgerechten en ook de vis hoofdgerechten waren uitstekend bereid! Vis restaurant IJmond is al jaren in begrip in de regio en terecht!
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2017
Voor de eerste keer hier gegeten met 2 goede vrienden die niet uit de buurt komen. We wilden eerst vooraf even borrelen, maar daar is het niet bepaald een goede gelegenheid voor. Wel zeer netjes geholpen. De prijs-kwaliteit verhouding viel mij wat tegen, de voorgerechten waren voor het bedrag van normale portie, maar de hoofdgerechten, bijgerechten en desserts waren erg klein wat betreft de vrij hoge prijs. Er Was een trouwfeest, dit werd mooi afgeschermd. Binnenkort gaat het restaurant 4 weken dicht voor een renovatie, want het is er vrij oubollig na 45 jaar bestaan.
Arie D.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
erg lekker gegeten , gaan zeker nog een keer terug
Jos R.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
IK zou hier geen 2e keer meer heen gaan,prijs/kwaliteit vonden we erg duur,smaak was goed.We zaten dicht bij een borreltafel erg rumoerig terwijl er 3 tafels bezet waren,de vrouwelijke bediende vonden we netjes daarentegen de mannelijke zeer correct!
Fred A.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
Uitstekende keuken, service en ambiance.
Alex M.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
In IJmond gegeten met de AH-bon. Tweede menu (€ 39,50) dus gratis en daardoor is de prijs/kwaliteit verhouding uitstekend. Zou je de volle pond moeten betalen, dan is IJmond een te duur restaurant voor wat ze bieden.
Heb er al een aantal keren gegeten, maar krijg nog steeds geen hoogte van hun gastvrijheid. Voel me er nooit 100 % welkom. Heb altijd het idee dat ze me zien als een passant die ook nog even bediend moet worden, maar het liefst zo snel mogelijk weer zien vertrekken.
Corrie S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Heerlijk gegeten ( zoals altijd) Superverse. Is, heerlijke amuse en buitengewoon attente bediening !
Het uitzicht ook nu is spectaculair , een enorm schip ligt in de haven voor het restaurant. Je waant je op een eiland ergens ver weg! We komen gauw weer!
jwbouman .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Goed gelunched. Het uitzicht werd behoorlijk belemmerd door een opgelegde pijpenlegger in de buitenhaven. De bediening was vriendelijk. Echt een restaurant waar je graag nog eens naar toe gaat.
Leo B.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Oubollige tent. Bediening 'popi jopi'. Eten viel tegen.
Barla .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
De ontvangst was heel vriendelijk we kregen heel snel drankjes en brood maar daarna moesten we bijna een uur op de kaart wachten. Dat we na meer dan 30 minuten wachten om de kaart vroegen werd ons niet in dank afgenomen... de bestelling werd dan wel weer vriendelijk genoteerd.
De vis was uitstekend, de bijlagen teleurstellend.
Het eten is er beslist niet goedkoop, de inrichting erg oubollig en het personeel heeft last van stemmingswisselingen - een perfecte setting voor Fawlty Towers!
MmhReh3k .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2016
Bij voorgerecht werd toast aangekonidgd. Toen we daar alsmaar op moesten wachten, en vriendelijk bedoeld zeiden, dat het erg druk was, was de reactie: "als iedereen nou eens wat minder haast zou hebben, en het is hier geen voetbalstadion...' waren we verbluft. Geen excuses voor haar opmerking, onze tafel werd door haar overgedrafen aan andere serveerster.
Voorgerecht was verder goed, nagerecht ook, maar hoofdgerecht heel matig, en volstrekt onvoldoende garnituur. Zeker gezien de prijs.
robhoekstra.carlakater .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Prima restaurant, wij hadden voor het vismenu gekozen. Vooraf een amuze gekregen deze was erg eenvoudig kan beter. Voor de rest de vis prima klaargemaakt lekker met gebakken aardappeltjes en groenten, de hoeveelheden voor ons voldoende. Het nagerecht ook weer erg lekker. Hierna nog koffie genomen met bonbons en koekjes ook weer goed verzorgd. Personeel vriendelijk, alleen storende factor een personeelslid dat achter mijn man constant in gesprek was over privezaken met de mensen aan het tafeltje, dit was niet eventjes maar iedere keer weer. Niet netjes aandacht moet je over de hele zaak richten aan bezoekers.
Amarins88 .
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Als wij bij restaurant IJmond eten smaakt het eten ons altijd erg goed.
Het ziet er binnen misschien wat oud bollig uit maar de kwaliteit is prima!
Personeel is ook erg vriendelijk!
Het is alleen niet goedkoop..
asteen19 .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2016
Voor het eerst in restaurant IJmond gegeten via de AH actie. Hier wordt je nog als klant behandeld.
We gaan er beslist nog een keer lekker eten.
Rik J.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
Allereerst is de locatie prima. Mooi uitzicht over de havens en zee.

De bediening was erg warrig en iets te amicaal. Ik weet niet of dit de bedoeling is.
Kreeg geen ijs of citroen bij een spa rood, andere klant wel. Bij een tweede flesje spa rood werd het glas niet omgewisseld. €2.50 voor een klein flesje is erg duur.

Als lunchgerecht tongetjes. Op de kaart stond een keuze uit type salade en friet pf aardappels. Hier werd niet naar gevraagd en alles werd zo neergezet.

Een lunch voor €45.- is echt niet erg, maar dan moet het restaurant wel werken aan de uitstraling.

Helaas kan 2.5 ster niet, dus 2 sterren. Aan de visjes lag het niet, maar de rest kan m.i beter. Qua prijs verwacht ik ietsje meer.
a.verdam54 .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
super lekkergegeten voorgerecht van zeer goede kwalitijd en met acht personen gegeten erg lekker alles zeer goed en verse kwaliteit goede bediening zonder meer alles zeer goed kom zeker terug
cmbunnik .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
De kwaliteit van hetgeen werd opgediend stond niet in verhouding van de prijs. Menuprijs: € 39,50. Zeer matige keuken met een slecht voorgerecht. Toen wij een kopje koffie na het eten bestelden(€ 2,40) kregen wij ongevraagd daar bij enige koekjes + een bonbons. Achteraf werd ons € 3.70 per kopje in rekening gebracht!
Zal het adres niet aanbevelen
pdenjdeboer .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Prachtig weer voor het terras. Voor en hoofdgerecht perfect. Duurde wat lang en moesten weg. Kregen met moeite appeltaart mee (was nog iets verbrand ook!) Jammer van de eerste twee gangen en de entourage.
Robert S.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Het eten was met weinig originaliteit, maar voldoende en het grote terras fijn. Doch de eigenaar negeerde mij compleet en nam bij het dessert alleen de bestelling van mijn vrouw op en stapte gelijk weg! Ook bij de tafel naast ons gedoeg hij zich nogal lomp. Hier komen wij nooit meer! Heb nog nooit meegemaakt dat een eigenaar zich zo ongastvrij opstelt!
Linnaeus .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heel bijzondere locatie, prachtig uitzicht. Prettige en gezellige bediening. Eten was goed, beetje klein porties misschien. Maar we kregen garnituur bij, na dit gevraagd te hebben. Op deze warme avond was het heerlijk om buiten te kunnen eten in een romantische sfeer met de steeds donkerder wordende zee als achtergrond. Ideale locatie voor een familiedag als je in IJmuiden bent opgegroeid en nu allemaal ver weg woont.