De Hut

Meer informatie over restaurant De Hut

6,9
Carolina49 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
De ontvangst en de bediening waren hier belabberd. We kwamen hier voor een kopje koffie, een kopje thee en een stukje appeltaart.
Na lang wachten kwam de koffie en een glas heet water, maar zonder theezakjes. Ook om de koffiemelk moest gevraagd worden. Toen de koffie en thee in orde waren, hebben we ruim een kwartier moeten wachten op de appeltaart en dat terwijl we hier de enige gasten waren. De appeltaart smaakte overigens goed. Bij het afrekenen moest er maar liefst 20 euro betaald worden. Voor het stuk appeltaart zonder ijsbolletje en wat slagroom werd er geen cent in mindering gebracht. Hier zien ze ons nooit meer.
Cherenjor .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2016
Op 6 januari weer gegeten bij de hut. Ik nam alweer de spare ribs, kan er geen genoeg van krijgen! Heerlijk dat ze zo mals zijn dat ik ze met bestek kan eten ipv dat gekluif. Vallen zo van het bot. Mijn partner nam de biefstuk die goed rosé gebakken was. Ondanks de drukte hebben ze toch nog een plekje voor ons vrij kunnen maken. We moesten wel even wachten maar kregen een drankje van het huis. Angelique en max, tot snel weer!
Yasjka .
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Ik heb hier al vaak gegeten maar de laatste keer viel wat tegen. De gerenomeerde spareribs smaakten niet naar mijn verwachting. De bediening was rommelig en we hebben lang meoten wachten. Ik hoop dat ze weer meer hun best gaan doen om de naam van beste spareribs in Amsterdam te behouden.
Ajc .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Vandaag met het gezin, gewoon even lekker eten.

Gevulde champignons vooraf, voorzien van knoflookboter en chilisaus.
Zacht en krachtig van smaak. Mooie combinatie. Gepresenteerd in een klein pannetje.

Oesters, groot formaat, heerlijk van smaak.
Mooi schoon-en losgemaakt. Fraai gepresenteerd op een mooi groot bord. Goed op temperatuur zodat de smaak goed vrij komt.

Bospaddenstoelensoep.
Rijk gevuld. De smaak van de bospaddenstoelen bleef een beetje achter bij de bouillon.

Verse zalmhaas met wintertruffel, truffelmayonaise, geroosterd brood en hoi-sin saus.

De zalm was heerlijk zacht en zeer rijk aan smaak.
De truffelmayonaise was heerlijk. Goed romig en een krachtige truffelsmaak.

De hoi-sin saus mag wat mij betreft bij dit gerecht achterwege gelaten worden.

De verse truffel op de zalm, wordt wat ondergesneeuwd door de heerlijke truffelmayonaise en komt niet helemaal tot zijn recht.
De combinatie echter van het verse toast, de zalm en de truffelmayonaise is uitstekend te noemen.
Zeer uitnodigend gepresenteerd.

Rijstvel, pekingeend, div groentes en hoi-sin saus.
Leuke combinatie, temeer omdat zelf de vulling van het rijstvel word samengesteld.
De pekingeend had ietsje warmer en krokanter gemogen. (Persoonlijke voorkeur)
Verder goed van smaak.

Gamba's pil-pil. Ofwel gamba's ajillo.
Goede kwaliteit garnalen. In mijn ogen dient dit een stenenschaaltje vv goede olijfolie, veel verse knoflook en een klein gedroogd spaans pepertje er in te zijn....

Ik heb deze hier wel een keer beter gegeten.
De knoflooksmaak ontbrak wat, gezien de geringe hoeveelheid verse knoflook ook niet heel vreemd.

De visschotel.
Kreeft, gamba's, coquilles en zeeduivel.
Niet verkeerd, coquilles lekker op smaak en een goede cuisson.
Halve kreeft, ook weer een goede cuisson, had wat mij betreft lekker in de kruidenboter gebakken mogen worden.

De gamba's mogen van mij lekker gegrild worden op de plaat met wat knoflook, citroen en zout. Maar dat is smaak.

Chateau briand met pepersaus, gebakken krieltjes en wat groenten.

Uitstekend.

Al met al zeker de moeite waard.
Otto B.
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Jammer dat de oude vertrouwde Hut zo'n wisselende kwaliteit levert. Spare ribs waren gortdroog, kip de Hut erg gewoontes en de prijzen zijn erg hoog geworden. Flesje wijn voor 25 euro is aan de prijs voor een eetcafe. En soms, soms is het ineens weer ouderwets goed. Eten met een tombola als het ware.
Jannemieke Z.
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Gezellig gegeten bij Max en Angelique. Heerlijke ribeye. Lekker groot en werkelijk super! En heerlijk vers gebakken appeltaart van Max. Ik kom snel weer.
FrankieLekker .
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2015
Deze keer de spare ribs. Een streling van de tong. En dat allemaal gezellig aan de bar. We komen hier natuurlijk snel weer trug!
Hjsilso .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2015
Gister maar weer eens Gister maar weer eens op dit vertrouwde adres de ‘Spare Ribs’ tot ons genomen.
Al 45 jaar hetzelfde recept, niks meer aan doen, wat goed is goed.
Geef wel aub iets meer aandacht aan de salade, even snel ietwat oranje saus over de sla maakt dat de sla er onder nog niet aangemaakt is.

De bediening is (zeer) amicaal….zal niet iedereen leuk vinden maar het gaat mij om de “Ribs” en die blijven uitzonderlijk en royaal geportioneerd.

Zal hopelijk tot in lengte van dagen hier jaarlijks een bordje van komen smikkelen.
op dit vetrouwde Spare Ribs adres.
Mokumboy .
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2015
Een echt eetcafe, met overheerlijk eten. Vooral de spareribs springen er uit! Paar keer gegeten nu en nog nooit teleurgesteld. Ga zo door!
Wimbeelen .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Wij zijn met mijn ouders bij de hut wezen eten, normaal gesproken staat dat voor een gezellig avondje. Binnenkomst is altijd leuk om je vriendelijk wordt begroet. De hut is qua decor een gezellig eetcafé. Het is niet erg ruim opgezet, dus je zit best wel op en in elkaar.

Het eten was heel goed, vooraf had ik de Champions, heel erg lekker. Als hoofdgerecht had ik zelf had de Mexicaanse spareribs, deze waren toch wel weer heel erg lekker. De andere gasten vonden het ook allemaal erg lekker.

De service was deze keer niet echt best, het terras buiten zat vol en dat was te merken. De bediening was haastig en rommelig. Het eten liet lang op zich wachten, terwijl andere tafeltjes later binnen kwamen en eerder zaten te eten. Daarnaast kreeg ik een glas bier over me schoot (dan verwacht je op zijn minst een gratis drankje). Bij de nagerechten werd er ook een thee besteld, die we ook nooit hebben gekregen. Enige voordeel was dat hij dan ook niet betaald hoefde te worden.
BMD993 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Ik was meer dan 15 jaar geleden bij De Hut geweest en wilde altijd nog eens terug voor de spareribs. Blij dat ik dat gedaan heb! De zoete spareribs zijn heeeeel lekker. De pittige oke. Prima salade erbij en prima frites (wel wat zout).
We zaten buiten en dat is een heerlijke plek met veel te zien. Binnen is als een bruine kroeg met dito muziek. Die sfeer is wel leuk, maar vast niet voor iedereen.
Bediening erg gezellig en attent.
Wij komen terug!
Julia V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
Als je hier voor de spareribs of de kipsaté komt, zit je op de juiste plek. Die zijn echt heerlijk! No nonsense eetcafe waar we sowieso wel 1 keer per jaar van deze klassiekers komen genieten. Prima service.
Tourmalin .
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2015
Verschillende keren hier gegeten. Verschillende keren met zijn vieren, dus dan kan je ook veel uitproberen.
De spareribs en de steak waren volgens onze begeleiding zeer lekker. En dat lijkt ook de algemene mening hier te zijn.
De lever wordt geserveerd met spek. Dat is niet erg, maar dit stond niet op het menu vermeld destijds. Daar ik niet tegen varkensvlees kan, was dat heel jammer. De mosselen en andere zeevruchten zijn de keren dat we ze geprobeerd hebben en ze ook nog eens een herkansing gegeven hebben, totaal liefdeloos klaargemaakt. Mosselen in een pan met water gekookt en klaar. Niet veel smaak.
Met een witte vis heb ik één keer een tamelijk goede ervaring mee gehad. Een volgende keer echter was hij zonder al te veel smaak. Ook weer liefdeloos klaargemaakt en op het bord gesmeten.
Het decor is ok. Wel een beetje weinig ruimte.
De bediening is wel ok als het niet de eigenaresse zelf is. Die is snel en zakelijk, en misschien is het niet zo bedoeld, maar zij kan best wel af en toe een beetje bot overkomen. Geen verontschuldiging toen ze eens in haar haast per ongeluk een hondje omver liep. Toen we eens een tafel aan het raam gereserveerd hadden en die niet kregen ( wel een tafeltje voor twee achter een pilaar) en het nog eens voorzichtig probeerden, werden we afgesnauwd. We begrijpen best wel dat met drukte niet altijd het tafeltje gaat dat je wilt, maar de manier waarop je dat iemand vertelt is toch wel belangrijk. Bovendien wilde ze ook eens aan het eind van ons eten graag dat we aan de bar gingen zitten omdat ze alweer nieuwe klanten had voor het tafeltje. We waren net aan de koffie met likeur. We konden, als we wilden, een thee of koffie gratis krijgen (kariger kon zeker niet). Nee hoor, dat gaat niet. Biedt dan een echt drankje bij de koffie aan. Want je laat klanten dan toch wel heel erg blijken dat ze alleen maar een nummertje zijn op deze manier. En je hebt het wel tegen betalende klanten van wie je wilt dat die ook weer terugkomen. Het liefst ook nog reclame voor je maken. We hebben het opgegeven. We gaan er niet meer terug.
Aline K.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Zeer matig gegeten bij dit eetcafé. Vooraf had ik coquilles, een gerecht wat naar mijn mening moeilijk is te verpesten. Deze roken sterk (leken niet vers) en waren rubberachtig en smakeloos. Als hoofdgerecht had ik de gamba’s. Ook hier leek het alsof ze niet vers waren. Ik kreeg 5 gamba’s op een bord, met een salade en garnituur die echt niet lekker was en ik dus ook niet opgegeten heb. Achteraf gezien had ik beide gerechten eigenlijk moeten terugsturen. Gelukkig had 2 mensen uit mijn gezelschap kaasfondue zodat ik toch mijn honger nog wat kan stillen. Deze was niet spectaculair, maar voor een eetcafé van voldoende kwaliteit. Dessert was hetzelfde verhaal, gewoon niet genoeg. Andere mensen uit mijn gezelschap hadden de spareribs en die waren ook ok, maar niet meer dan dat. Daarom geef ik het eten een 4 i.p.v. een 1. Dan de service; deze was ook ver onder de maat. Hoewel het niet druk was, moesten we veel moeite doen om de aandacht te trekken en was onze dessertbestelling zelfs helemaal niet doorgegeven aan de keuken. Enig pluspunt is dat het café er van binnen ouderwets gezellig uitziet. Ik kom hier zeker niet meer terug, heb in jaren niet zo slecht gegeten.
Florenville .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
We waren een paar dagen ervoor omstreeks vijf uur een biertje gaan drinken en daar zagen we een salade met gamba's voorbij komen die er goed uitzag, wat ons deed besluiten om hier eens te gaan eten. Op zondagavond arriveerden we vrij laat in het restaurant. Er was nog een tafeltje bezet met mensen die net hun hoofdgerecht kregen en de kok was al bezig om zijn keuken op te ruimen. We bestelden alleen een hoofdgerecht, mijn vrouw dus de salade met gamba's en ik lamshaasjes met een honing thijm saus. Mijn vrouw kreeg grote roze garnalen met een sweet chili saus. We hadden er geen zin in om hierover in dispuut te gaan. Ik ga ervan uit dat het verschil tussen gamba's en roze garnalen toch wel bekend zal zijn bij de kok; hij had er naar onze mening gewoon geen zin meer in. Daar kwam dan ook nog bij dat de lamshaasjes te ver waren door gebakken, dus taai en droog. Ook had naar mijn mening de salade op mijn bord een eerder leven gekend onder een visschotel, vanwege de overheersende vissmaak.
Hjsilso .
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2015
Een 8, ja misschien zelfs wel een 10 voor de spareribs. Kom hier al wel 10 -15 jaar 1 x per jaar of zo voor een bord geweldige spareribs. De ambiance is gewoon: kroeg met een eetgelegenheid. Daar moet je jezelf niet teveel bij voorstellen, maar verder eerlijke hap eten in een ongedwongen ambiance.
Theamazones .
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2014
Gezellig Eetcafe dat net het 50 jarig bestaan heeft gevierd. Huidige eigenaar (Max) kookt zelf en kan met plezier over zijn gerechten vertellen, hoewel de spareribs een begrip zijn de andere gerechten ook zeker aan te raden, heerlijke zeetong en de black angus entrecote smelt op de tong. Verder altijd wisselende gerechtjes zoals nu wild en heerlijke stoofaal (!). Zomers een lekker terras waar je lekker kunt eten en drinken. Sfeer is altijd goed met lekkere (meezing) muziek en Max die leuk mee doet. Gewoon goed eten in een ongedwongen (Amsterdamse) sfeer en altijd leuk om gewoon even binnen te wippen, doen wij regelmatig!
BigKahuna .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2014
Prima tent waar ik met oud studiegenoten 1 keer per jaar eet en een prima tijd heb. Spareribs zijn vaste keuze en bevallen elke keer goed, wel indruk gekregen dat ze wel wat duurder zijn geworden. Verwacht niet te veel van decor of service, maar dit maakt niet zo uit, als je met groep studiegenoten bent. Onlangs met mijn vrouw een keer snelle hap gegeten, maar die vondt maar zozo :)
Ol En Fren .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
De lekkerste spare ribs eet ik hier! Geen vetranden, heerlijk gemarineerd en zonder te hoeven kluiven valt het malse vlees van het bot. Bediening is vriendelijk, vlot en gezellig. Heerlijk ongedwongen en ouderwets gezellig, waar vind je zoiets nog? Echt uniek!
Nameless .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Na afloop van een sportieve dag met een groep gegeten in de Hut.
Prima locatie nabij het Olympisch stadion. Het was gezellig druk, alle tafeltjes waren bezet. De Amsterdamse schlagers schalden door de ruimte, maar niet storend. We konden met z'n allen aan een grote tafel zitten. De bediening was prima en het eten werd vlotjes geserveerd. Standaard eetcafe-eten, niets mis mee! Gerechten variërend van o.a. saté, stoofpotje, en spareribs werden heerlijk warm opgediend, en alles tegelijkerijd!
Prima kwaliteit/prijs verhouding.