De Hummus House (Leidseplein)

Korte Leidsedwarsstraat 62 1017 RD Amsterdam Nederland Kaart
31-208468547

Meer informatie over restaurant De Hummus House (Leidseplein)

Voordelig
Francesca B.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Anne000 .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Het eten smaakte erg goed. Het is wel meer een snackbar dan een restaurant, maar als je bijvoorbeeld even gauw een hapje wil eten voor de film is het ideaal. De prijs-kwaliteit verhouding is uitstekend, en de porties zijn royaal.
Evriesman .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Hier gegeten van de AH-spaaractie,met een vriend. Was heerlijk, voortreffelijke hummus! Jammer dat het hoofdgerecht op papier lag,dat at ik bijna mee, doordat het nat werd. Dessert met kokos was er helaas niet. We mochten, bij uitzondering, het geitenkaas dessert. Die was allemachtig,maar erg lekker ook. Kortom; het eten was erg lekker.Aanrader voor vegetariërs. Minpunt vonden wij de enorme hoeveelheid aan licht, waardoor het restaurant kil overkwam. Wat zéker niet zo was, aangezien het er juist erg warm was. Ook vonden wij het jammer dat alles in het Engels was, de kok en bediening sprak Engels. Ook de kaart was alleen in het Engels. Als ik in Nederland ben verwacht ik Nederlands te kunnen spreken! Fijne muziek op de achtergrond. Dus...wel een adres om nog eens terug te gaan!
Eline V.
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2016
Super lekkere en originele gerechten. Heel smaakvol. Eten wordt snel gebracht. Het is niet echt een restaurant waar je heen gaat om lekker de hele avond te tafelen, wel om goed en voordelig te eten.
Kadiam_bijl .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
We werden heel aardig ontvangen en snel geholpen. De bediening was engelstalig maar heel erg vriendelijk. Het voorgerecht was koud dus snel opgediend. Ook ons hoofdgerecht deed er niet lang over en het toetje was verbazingwekkend lekker.
Paardenstaart .
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
We hadden de AH deal. We hebben uitstekend gegeten. Alles was vers, ter plekke bereid en bijzonder smakelijk, maaltijd was ruim voldoende. Het toetje was heerlijk, pure smaken en zonder toegevoegde suikers. Mijn vriendin is een kleine eter en ze vroeg of ze de restanten van de maaltijd mee mocht in een doggybag. Dat was een verrassing want behalve die maaltijd werd er nog allerlei lekkers bijgestopt. Een absolute aanrader.
F M.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Gegeten met AH. Er staat a la carte maar alleen het hoofdgerecht kun je kiezen. Voorgerecht humus was lekker maar nog lekkerder met het pittige peperspul wat je erbij krijgt. Hoofdgerecht gebakken aubergine en sabih, allebei goed maar niet heel bijzonder (maken zelf vaak gerechten uit Ottolenghi's Jeruzalem en hier heeft het veel van weg). Cocos toetje lekkerder dan gedacht. Vriendelijke en snelle service. Sfeer van een eettentje geen restaurant, deed een beetje Berlijns aan met de elektronische muziek en simpele maar leuke aankleding. Kortom prima gegeten maar niet per se voor herhaling vatbaar.
Malissa R.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Erg lekker gegeten en de bediening was ook goed! In een aantal reacties hier las ik wat tegenvallers (stugge onaardige bediening) maar dit was bij ons helemaal niet zo. Het is wel meer een 'even wat eten' dan een restaurant maar zeker aan te bevelen! Gaan er zeker nog een keer heen óf hier bestellen via een bezorg service. Top!
Mirjam-Purmerend .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
De ontvangst was zeer vriendelijk. Omdat wij vroeg gingen eten (half 6) waren we nagenoeg de enige gasten en verliep de bediening vlot. Gerechten waren zeer smakelijk en, ondanks dat alles vegetarisch was, zeer gevarieerd. Toetje was heerlijk en fris. De enige andere gasten waren wat heren 'op leeftijd' die op nogal luide toon met elkaar in discussie waren. Ook de (lounge) muziek stond vrij hard, waardoor wij ons wel afvroegen hoe 'lawaaiiig' de zaak zou zijn wanneer deze geheel gevuld was met etende en pratende mensen. De ambiance was prima voor 'een snelle hap', voor als je bijvoorbeeld, zoals wij, daarna naar de bioscoop gaat. Al met al echt lekker gegeten voor een goede prijs en wij komen zeker terug!
Pascal P.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2016
Met AH-restaurantactie bon daar gegeten. Goed ontvangst. Het was lekker, gezond en vrij licht. Het restaurant is mooi en schoon. Ik ga zeker nog een keer terug.
Erwincleine .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2016
Humusgerecht was niet warm. Een beetje flauw met wat ik gewend ben bij andere humusrestaurants. De main dishes waren erg vet, als een klomp op je maag. Toetje van kokos viel ook tegen.
Olaf V.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
De bediende liet een medium biertje over de tafel en een deel van het gezelschap vallen. Dat kan uiteraard gebeuren, en we reageerden hier - ondanks dat het redelijk vervelend is - heel normaal op. We zijn toen een tafel opzij geschoven en met twee natte broeken verder gegaan met het etentje.
De bediende wist vervolgens niet met de situatie om te gaan en probeerde haar werkzaamheden voort te zetten door ons gezelschap te negeren; waardoor we lang moesten wachten op bestek, drankjes en het nagerecht.

Eten was overigens prima voor de prijs. Jammer dat niemand de bediende kon uitleggen dat dit soort dingen deel van het werk zijn en dat je, zeker als je gasten vriendelijk blijven, anders mee om moet gaan.
Niels R.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2016
Verrassend lekker gegeten en de bediening was een van de beteren in de stad. De serveerster was geduldig, legde alles goed uit en vroeg zelfs nog hoe snel we de volgende gang wilde hebben. Het voorgerecht (hummus met pita-broodjes) vult behoorlijk. Onze hoofdgerechten (de zoete aardappels en gevulde courgette) waren superlekker, maar de ster was echt het toetje: coconut custard met amandel schaafsel. Alleen al vanwege het toetje is dit restaurant een absolute aanrader.
We kwamen met de AH actie en werden ontzetten lief en gastvrij ontvangen. De sfeer is relaxt, eigenlijk alles waar we op hadden gehoopt.
Maartje O.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
Al ziet het decor er nog zo chique uit, deze hoogstaande (zoals de cijfers dit beamen van anderen) tent is niet zo geweldig als men denkt. Een botte serveerster die het eten voor je neus weg kaapt terwijl je nog niet eens klaar bent, 100 keer vraagt of je nog iets wilt drinken omdat je glas net 1 sec leeg is en bar weinig op de kaart waaruit je (ondanks de AH actie) überhaupt al kan kiezen. De hippie uitziende kok liet wel wat culinaire hoogstandjes proeven en het was ook best lekker maar om nu te zeggen we gaan nog een keer.... Nee dank u.
Jakob Jan K.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
Voorgerecht was lekker. Hummus met pitabroodjes. De pitabroodjes waren vers en erg lekker. Ons ene hoofdgerecht (de aardappels) was erg lekker, maar het andere gerecht was enkel yoghurt (met een pitabroodje). Hoewel de yoghurt lekker was, vonden wij dit als maaltijd wat schaars.
Hoewel je er uit eten kunt gaan, en het restaurant leuk was ingericht, hing er toch een beetje een fastfood-sfeer. De cola kregen we uit een blikje, en er waren geen borden. Service was prima.
Laurens V.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Bij voorbaat had ik niet verwacht dat dit een 'in 45 minuten heb je gegeten en sta je weer buiten'-restaurantje zou zijn. Dus nadat ik dat gegeven omarmd had, zat ik te genieten van een eenvoudige, maar redelijk gezonde maaltijd met uitstekende vegetarische opties en gezonde drankjes. Daar word ik blij van.
Mark Leon D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Heerlijk vegetarisch eten. Eenvoudige gerechten, maar wel met veel zorg en verse ingrediënten bereid. Heel vriendelijke bediening.
Enzogianotten .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Serveerster was niet erg gastvrij vanwege de deal die we gebruikten, kregen ook minder eten omdat we de deal via albert heijn gebruikten.
Dianabeemster .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk eten, vooral over het toetje van cocos custard is niets gelogen, erg goed! Bediening was beetje chaotisch, maar wel aardig. Leuk tentje, ruim opgezet, goede sfeer.
Jochewet S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Simpel restaurantje. Bediening sprak geen Nederlands, wel Russisch en een beetje Engels.
Vooraf hummus met verse pita was lekker. Sjaksjoeka was zeer matig.
Ik ga geen tweede keer meer.