De Huiskamer

Kerkdijk 2 7964 KB Ansen Nederland Kaart

Over het restaurant De Huiskamer

De gezelligste huiskamer van Drenthe

In een pittoresk plaatsje, gelegen tussen Dwingeloo en Ruinen, ligt het schattige restaurant De Huiskamer. Met haar gemoedelijke sfeer en huiselijke aankleding ben je snel erg op je gemak. Hier kan je genieten van diverse Drentse streekgerechten en andere heerlijke lekkernijen. Tijdens de koude dagen zit je goed bij de open haard en met het zomerseizoen geniet je werkelijk op het unieke terras!

Meer informatie over restaurant De Huiskamer

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Valet parking

Dinsdag t/m Zondag 11:30 - 23:30

• Amex , Pin
  • Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Erg rustig
Hoog tempo
Marthe B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Eline E.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Een sfeervol restaurant dat met haar gemotiveerde personeel elke kans aangrijpt om je het beste te bieden.
De Huiskamer weet een perfecte balans te houden tussen prijs en hoogwaardige kwaliteit.
Sterre L.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Leuk restaurant met een gezellige sfeer.
Personeel is zeer vriendelijk en eten is uitstekend! Zalmfilet is zeker aan te raden, we komen er zeker weer.
Bas M.
Nikita V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Gezellig plekje met een mooie inrichting met een open keuken, heerlijke en mooie gerechten en leuke en aardige bediening .
M A.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Huiselijke sfeer, prachtig opgemaakte gerechten. Je ziet vanuit de open keuken dat de koks het met liefde bereiden! Ook het nagerecht was heerlijk. Na zitten hebben we bij de heerlijke warme openhaard gedaan onder genot van een kop koffie met daar ook nog eens lekkere dingen bij. Kortom een super geslaagde avond
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Lekker eten totdat je de rekening krijgt..
Het driegangenmenu huiskamer menu zag er goed uit en laten we dat eens proberen. Maar los van de kaart is er ook nog ree, gaf de vriendelijke bediening aan. Natuurlijk is het mogelijk dat als hoofdgerecht te nemen,. Akkoord dat er dan een supplement wordt gerekend; geen probleem en dus besteld. Na een heerlijke en goed uitgebalanceerde amuse ( met nagelhout), een heldere uiensoep en daarna het reetje. Prima van smaak en een heerlijke jus met oa. tijm..heerlijk en ruim voldoende. Jammer dat de bijgerechten niet echt passend zijn: taartje van kool-aardappelen en kerrie, met rabarber welke niet smaakt naar rabarber...seizoensgroenten? Het nagerecht beloofde veel: rijstepap, ijs, stoofpeer. De rijstepap was heerlijk, wel peer, maar niet gestoofd. Watermolen past echt niet in dit gericht!
Bij het afrekenen werden wij onaangenaam verrast; geen supplement, maar alles los berekend. Ruim 60 euro duurder en de eigenaar onvermurwbaar. Let op uw tellen.
Chrissy J.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Humorvolle en heerlijke verrassingen in een knusse oude herberg.

Wij namen het zeven zonden menu. Heerlijke (streek) gerechten, grappig en verrassend gepresenteerd (we verraden niets...)

We zaten op een plaats waar we in de keuken keken. De kok heeft er duidelijk plezier in en dát proef je. Bronwater staat gekoeld op tafel. Altijd fijn, maar is lang niet overal zo. Brood is heerlijk en vers.

Zuinig waren de meeste porties zeker niet. Met spijt lieten we iets staan van ons heerlijke Angus rund, dat qua portie best voor hoofdgerecht kon doorgaan.

Neem wel de tijd als je voor dit menu kiest :)

Goed eten in een prachtige landelijke omgeving. Aanrader!
Kees D.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2016
Op 25 mei 2016 met twee personen hier geweest.
De huiskamer is een sfeervol ingericht restaurant. De bediening vriendelijk, netjes en to-the-point.
Eén persoon bestelde een 3-gangen vegetarisch verrassingsmenu, de ander bestelde als voorgerecht een soes met geitenkaas en als hoofdgerecht asperges met ham, ei en botersaus.
Het voorgerecht van het menu werd geserveerd in een papieren tasje omdat het een verrassingsmenu betrof, grappig.

Het bestond uit allerlei kleine hapjes die stuk voor stuk heel lekker waren.
De soes met geitenkaas overtrof ook alle verwachtingen, heerlijk.

Het asperge-hoofdgerecht was erg goed, asperges goed gekookt, gelukkig niet te lang (en dus niet te slap) met goede ham geserveerd.
Het rijsttaartje van het menu zag er goed verzorgd uit. Het taartje was omwonden door komkommer en in het taartje was kaas en groente verwerkt. Was ok, hoewel niet helemaal naar de smaak van de gast. (Kan gebeuren)

Een en ander werd geserveerd met goede frites en eigengemaakte mayonaise.
Verder groente die wat te ver doorgekookt was en een aardappelgratin waar niet zo heel veel smaak aan zat. De rabarber daarentegen was wel weer heel lekker.

De nagerechten, voor het menu chocolademousse met vanille ijs en slagroom en het andere nagerecht meringue, hangop met lemoncurd en citroen-yoghurtijs.
Allebei erg lekker.
Kortom een restaurant om te onthouden.
Epictetus I.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2016
Na een tocht door de Dwingeloosche heide kwamen we op de terugweg langs dit restaurant in Ansen. Na al veel uit eten geweest te zijn deze week, wilden we het nu eenvoudig houden. Vanwege het mooie weer hebben we op het terras kunnen eten. Binnen zag het er traditioneel uit. De bediening vonden we erg prettig, attent en aandachtig. We namen alleen een hoofdgerecht: mijn vrouw een rijsttaartje met pesto, paprikasaus en brie en ik een hertenbiefstuk met portsaus en paddestoelen. Beide aangenaam verrast, erg lekker! Ten slotte nog een koffie met servies als mooie afsluiting van een week in Drenthe en een zonnige lentedag.
Yvonne K.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2016
Wat een aangename verrassing tijdens onze vakantie in Drenthe. De sfeer is heerlijk warm (met mooie open haard) en het eten was top. We hebben gegeten (gesnoept ;)) van de 7 zonden. Een aanrader om te kiezen! We hebben genoten van een heerlijke avond. Van ontvangst tot de jassen aanreiken bij het weggaan; we voelden ons erg welkom. Als we nog eens in de buurt zijn, komen we zeker terug!
fvdelst2 .
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
Vandaag een fietstochtje naar Ansen. Prachtige tocht en bet restaurant ligt vlak bij dit mooie gebied. Aan de buitenkant ziet het er uitnodigend uit en van binnen is het vol met oude spulletjes maar zeker wel knus. We namen boerenfriet met spek en ei en salade. De friet voldeed niet aan de verwachting. Voor deze prijs hadden we zelfgesneden grove friet verwacht (of in elk geval boerenfriet) maar het was een bakje gewone patat van Aviko met ranzige majo. Het ei met spek kwam in een bakje erbij met erg veel ui en wat champignons. De salade, een piepklei bakje, was wel lekker. Voor een kopje koffie in de zon komen we graag nog eens, maar de lunch slaan we dan toch maar even over.
Marian D.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
De Huiskamer in Ansen is voor ons altijd een bezoek waard als we in Drenthe in de buurt zijn.
Zeker in de herfst en winter.
Bij ontvangst eerst even opwarmen bij de grote ronde openhaard met wat zoutjes, olijven en een aperitief.
De menukaart bied verse streekproducten.
Mijn man nam carpaccio en ik soep vooraf.
Als hoofdgerecht koos ik wild: een reebiefstukje en manlief hertenbiefstuk....beide goed gegrild en begeleid met verse groente van het seizoen...gebakken aardappelen..frietjes en salade met dressing. Alles was zalig.
Wij namen koffie na (met chocolaatjes, mini koekjes en slagroom gereserveerd) en dronken die op in een luie rieten stoel naast de openhaard.
Het was weer 1 een woord verrukkelijk.
We komen zeker weer terug!
Melanie W.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2016
Het eten is erg prijzig, maar de kwaliteit valt tegen. Ze serveren vrij eenvoudig eten zonder smaak. Ambiance is wel goed.
Henk R.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Ze hebben een speciaal menu geënt op de 7 zonden. Leuke twist, maar belangrijker is dat ook de smaken goed zijn. Bediening goed en prijzen oke.
Wij moesten in de bedstee plaats nemen. Is leuk als je verliefd bent of uit het zicht wil zitten. Wij vonden dit minder, maar zaak was vol.
Wilcolngvld .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2015
Tijdens de vakantie in de huiskamer gedineerd. Onze twee honden waren natuurlijk welkom en we namen het 7 zonden menu. Dat blijkt een echte aanrader voor een verrassende avond eten. Mooi opgediend, allen voorzien van een twist over de 7 zonden maar bovenal zeer smaakvol bereid. Alleen de tomatensoep was eenvoudig maar wel goed gemaakt. De vis en vlees verrukkelijk, het toetje hilarisch maar erg lekker. Dat alles met een prima bediening in een rustieke en fijn omgeving. Zeker 3,5 uur genoten en zeker een plek waar we nig eens gaan dineren. Mijn complimenten.
liesbethlergner .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Ik heb hier nu 5x gegeten afgelopen 3 jaar als ik in Drenthe op vakantie was. M'n ouders (63 en 65) zijn de allergrootste fans. In de zomer hadden ze buiten helaas veel last van wespen. Jammer, want ze hebben een mooi terras. Binnen is ook fijn vertoeven: knus ingericht, open keuken. Bediening verschilde wat, maar meestal erg goed. Bediening wist meestal veel te vertellen over wat er in de gerechten zat. Kwaliteit van het eten varieerde van goed tot zeer goed (bij hetzelfde gerecht, dus ik gok afhankelijk van de chef)
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Buiten gedineerd op een fraai terras. Bediening vlot en vriendelijk. Wij kozen voor het 3-gangen menu: vooraf-spinaziesoep, smakelijk maar niet romig, gevuld met wat ei, hoofdgerecht- diamanthaas ( soort ossehaaspuntjes) met biet en een jus; smakelijk gerecht maar niet speciaal. Erbij goede frietjes, aardappelgratin, tomaten-meloen-kaas- salade, gegerilde groentes. Bijzondere combinaties. Dessert: sinamisu ( een soort sinaasappeltiramisu), smakelijk maar vrij machtig met ook nog een bolletjes sinasappelijs.
Als aperitief een glas witte wijn en een glas rode wijn bij het hoofdgerecht. Er werd niet verteld welke wijnen er geschonken werden en wij hebben er niet naar gevraagd; wellicht omdat we geen hoge verwachtingen hadden. Wijnen waren niet uitgesproken, wel prettig en makkelijk drinkbaar.
Hajee1234 .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2015
We hebben gebeld voor een reservering en dat 1 van ons lactose-intolerant is dat was geen probleem om te komen eten
Dan verwacht je dat er rekening wordt gehouden met de maaltijd die je voorgeschoteld krijgt.
Het komt erop neer dat bij de biefstuk de saus wordt weggelaten en er werden schaaltjes geserveerd met groenten en een soort bladerdeegtaartje en rabarbermoes met de mededeling dat voor diegene met de lactose-intolerantie alleen de rabarbermoes lactosevrij is.
Daarna een koffie besteld.Krijg ik een koffie met een schaaltje met ongeveer 8 verschillende soorten koekjes/chocola etc. Vroeg bij het vragen van de rekening of de koekjes etc lactosevrij waren. Was niet het geval. Sorry werd er gezegd want bij het bestellen van een koffie krijg je een koffie compleet van €4,30. Hier komen wij dus niet meer.
m_remmerswaal .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Entourage bijzonder fraai, prijs-kwaliteit verhouding helaas wat minder. Met name het hoofdgerecht is prijzig voor wat je krijgt; mijn vrouw en ik hadden een gerecht van drie stukjes lam besteld. Koteletje klein en taai, stoofpotje erg zout en lamsburger wel ok. Een van onze kinderen had een biefstuk, klein en te-doorbakken en rond de 17 euro. Onze dochter een frikandel met friet. Wel gesmuld van 3 toetjes en 1 Irish coffee maar alles samen 165 euro is voor een etentje (2 volwassenen en 2 kinderen) aan de hoge kant.