Speciale aanbiedingen zijn enkel geldig door online te reserveren op IENS.
Speciale deals

-20% op de Rekening

Over het restaurant De Huiskamer

De gezelligste huiskamer van Drenthe

In een pittoresk plaatsje, gelegen tussen Dwingeloo en Ruinen, ligt het schattige restaurant De Huiskamer. Met haar gemoedelijke sfeer en huiselijke aankleding ben je snel erg op je gemak. Hier kan je genieten van diverse Drentse streekgerechten en andere heerlijke lekkernijen. Tijdens de koude dagen zit je goed bij de open haard en met het zomerseizoen geniet je werkelijk op het unieke terras!

Meer informatie over restaurant De Huiskamer

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Valet parking

Maandag en dinsdag gesloten
Woensdag t/m zondag 12.00 - 24.00 uur

Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2017
Geweldige plek om heerlijk te kunnen eten!! Geweldige koks en bediening in dienst. Kwaliteit van het eten is super !! Petje af voor de eigenaren Pedro en Anja, erg mooi bedrijf!
kor.ytsma .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2017
IrisTake .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Wij waren met zijn vijven: 4 alleseters, 1 vegetariër. We waren hier al eerder geweest, dus dat zegt al wat over de tevredenheid. Ontvangst: hartelijk. Aandacht en service: prima, attent en informeel. Het eten was van uitstekende kwaliteit, goede porties. Ik heb alleen één minpuntje, als de vegetariër van het gezelschap: Bij de reservering had ik dit al aangegeven, toch waren alle amuses met vlees. Dat werd gecorrigeerd uiteraard. Bij de soep idem; in mijn mosterdsoepje zaten toch spekjes. Werd ook gecorrigeerd, maar toch. En dan een laatste opmerking: twee vegetarische keuzes op de kaart, waarvan ik er een bij ons eerste bezoek genomen had en de ander deze keer, is wat mager. De linzenschotel die ik koos was ook nogal gewoontjes, kook ik zelf ook. Ik heb niets gezegd omdat iedereen duidelijk genoot. Hier kan nog wel wat verbeterd worden.
Verder alle lof voor de koks en het bedienend personeel.
Ger H.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Geen keuze ui het AH menu.Alleen met bijbetaling. Verder niets op aan te merken.
Ontvangst, bediening en ambiance uitstekend.
P B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Lekker n de schaduw op het terras. Maar een zon-plekje was ook voohanden. Er is een vlotte en attente bediening. Het 'Kistje' is voor een lunch zeker een aanrader!
Richard E.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Voldoende keus voor ons hele gezin. Iedereen heeft heerlijk gegeten. En de kinderen waren helemaal om toen ze hun drinken kregen????
intersail .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Prima ah 3 gangen menu. Amuse, lekker soepje, grote ribcotolette,
Dameblanches met warme chocoladesaus toe. Lekker wijntje en koffie. Tesamen voor nog geen 40 p.p. incl. korting. Wij waren tevreden.
CobyVonk .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2017
De gerechten waren allemaal lekker, maar dat zo'n eenvoudig vastgesteld 3-gangenmenu 40 euro moet kosten, snap ik niets van.
Klaas K.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2017
We staan al een aantal jaren in Ansen op een camping en nu voor de eerste keer hier in de Huiskamer gegeten. Het was een rustige vrijdagavond in het restaurant en we konden zelf onze tafel uitzoeken. Wij kregen een afwisselend en zeer goed AH menu voorgeschoteld. De gerechten werden keurig en verzorgt opgediend met tussendoor olijven, nootjes en een heerlijke Amuse. We hebben ons prima vermaakt en zeker voor herhaling vatbaar. Compliment voor de koks en bediening !
IrisTake .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Eerst had ik het menu bekeken op internet: vooral de keuze in vegetarische gerechten was daarbij van belang. Het zag er gunstig uit. Redelijke keuzemogelijkheid en de genoemde gerechten waren in ieder niet het gebruikelijke, saaie, voor de hand liggende (dus geen risotto, pasta enz.)
Het eten: Voorgerecht 3 soepjes (1 x vegetarisch, 1 x niet vegetarisch): Mooie hoeveelheid, lekker. Boter bij de broodjes was vergeten.
Hoofdgerecht vegetarisch: couscousburger: origineel, goed gekruid, leuk gepresenteerd. Compliment voor de kok! Vleesgerecht: hertenbiefstuk: volgens partner uitstekend.
Dessert: Dame Blanche. OKÉ. Grote portie. Koffie "obers voorkeur": volgens partner verrassend, lekker. Met veel koekjes erbij.
Minpuntje: Tegen het einde van de maaltijd kwam er een doordringende geur van schoonmaakmiddel binnen. We zaten vlak naast de keuken.
Over het algemeen: zeer tevreden. Zullen het zeker weer doen.
Nick V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Heerlijk gegeten. Goed kwaliteit eten.
Aardig en professioneel personeel.
Kregen olijfjes en nootjes vooraf en daarnaast ook nog een amuse.
Zeker een aanrader!
Mariska en Ruud D.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2017
Samen met mijn man een drie gangen High Tea gebruikt. Was heerlijk en erg uitgebreid. Genoeg tijd tussen de gangen door om alles even te laten zakken en keus tussen Onbeperkt koffie of thee, erg fijn! We hadden het geluk buiten te kunnen zitten! Bediening was vriendelijk maar voor hen wellicht een kleine tip: zeker gezien het feit dat het terras niet vol zat, en er dus tijd was om even te vragen of we nog nieuw theewater nodig hadden. Verder was alles helemaal naar wens!
Charone T.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
Gezellig ouderwets ingericht restaurant compleet met emaillen potten en pannen en leuke tegeltjes aan de muur. De gerechten waren goed op smaak en werden warm geserveerd. Nadeel was dat een fles wijn meer dan 20 euro kostte, terwijl deze via internet voor 6,75 te bestellen was.
Bas M.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Op 1e paasdag hebben we hier met de familie van de high tea genoten. Het restaurant ligt mooi in een klein Drenths dorp. In de grote tuinen er omheen is van alles te doen en te zien voor de kinderen. Van binnen is het restaurant een knusse Drenthse boerderij. Nadat we met teveel gasten bleken te zijn werd er boven vlot een ruimere tafel gedekt. De high thea bestond diverse heerlijkheden en was dik in orde. De bediening is aardig en vlot.
A N.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2017
Paasbrunch; prima brunch met prima basic assortiment. Maar voor 29,50 per volwassene voelen we ons meer dan bekocht. Kaas, ham, kroket en huisgemaakte salade en koude eieren! En dan de bediening; zeer ongastvrij en totaal geen persoonlijke aandacht. Nee, ons zien ze niet weer.
Marthe B.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2017
Een erg sfeervol restaurant op een prachtig plekje. Het personeel is erg vriendelijk en de gerechten zijn te mooi om op te eten, maar te lekker om te laten staan. De koks hebben plezier in het koken en dat proef je. Heerlijk gegeten, zeker een aanrader!
Eline E.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Een sfeervol restaurant dat met haar gemotiveerde personeel elke kans aangrijpt om je het beste te bieden.
De Huiskamer weet een perfecte balans te houden tussen prijs en hoogwaardige kwaliteit.
Sterre L.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Leuk restaurant met een gezellige sfeer.
Personeel is zeer vriendelijk en eten is uitstekend! Zalmfilet is zeker aan te raden, we komen er zeker weer.
Bas M.
Nikita V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Gezellig plekje met een mooie inrichting met een open keuken, heerlijke en mooie gerechten en leuke en aardige bediening .