De Huiskamer van Drenthe

Kerkdijk 2 7964 KB Ansen Nederland Kaart

Over het restaurant De Huiskamer van Drenthe

De gezelligste huiskamer van Drenthe

In een pittoresk plaatsje, gelegen tussen Dwingeloo en Ruinen, ligt het schattige restaurant De Huiskamer. Met haar gemoedelijke sfeer en huiselijke aankleding ben je snel erg op je gemak. Hier kan je genieten van diverse Drentse streekgerechten en andere heerlijke lekkernijen. Tijdens de koude dagen zit je goed bij de open haard en met het zomerseizoen geniet je werkelijk op het unieke terras!

Glas champagne

Woensdag t/m zondag 12.00 - 24.00 uur

Jouw recensie over het restaurant De Huiskamer van Drenthe

jongedeklaas .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2017
Heerlijk gegeten. Jammer dat de prijzen van de dranken exorbitant hoog zijn. Ook de manier waarop omgegaan wordt met de berekening van de AH actie, vind ik niet netjes. Ook is er te weinig keus bij de AH actie, waardoor je de keuze van de kaart neemt en je weer moet bijbetalen.
Hopbier .
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2017
Gegeten met AH-restaurantactie. Ons tafeltje bleek vlak voor het herentoilet te staan (± 0, 5 meter). Dat gaf aan het eind van de avond toch wel hinder. Ons tafeltje was ook niet vrij van kruimels (vorige eters?). Op de website staat huiskamermenu €30 en verrassingsmenu €33. Het menu voor de AH-actie was €40. Er was geen keus mogelijk, het menu stond vast (als het veranderd moest worden zou per gerecht €5 extra gerekend worden. De amuse en de plakken brood met kruidenboter waren lekker. Het hoofdgerecht, rib roast varkenskarbonade. En daarvan waren veel stukken niet weg te kauwen, zodat na afloop de rand van het bord nog vol lag. Toen het meisje van de bediening kwam vragen of het smaakte en ik haar daar op wees, zei ze dat ze de kok zou vragen hoe dit mogelijk was. Als ze een antwoord gekregen heeft, is dit niet aan ons doorgegeven.
Het nagerecht, versierd vanille-ijs was wel lekker.
Jans D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Gezellig, correct en vriendelijk personeel en heerlijk eten, zoals gezegd wel een tikkeltje rumoerig. Gunstig gelegen in prachtige omgeving
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2017
Op de kaart leek het AH menu wat simpel, maar in werkelijkheid was het boven verwachting. De kwaliteit was uitstekend en de kwantiteit meer dan genoeg (veel!). Geweldig. Ook mooie en voldoende bijgerechten en zelfs een amuse. Ook geen gezeur over bijbetaling van een extra bakje friet o.i.d. (zoals vaak wel gebeurt). Wij hebben er al meerdere malen gegeten (vooral 's zomers buiten op het geweldige terras). Leuke meiden in de bediening, vriendelijk en kundig. Eigenlijk maar 1 hele kleine suggestie: frisdrank in een ieniemienie glaasje voor 2.50eur kan eigenlijk niet. Gebruik gewoon een mooi long-drink glas, beetje ijs er in en de hoeveelheid is wellicht hetzelfde maar het oogt iets luxer zeg maar.
Leon B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Gezellige gelegenheid, helemaal vol waarmee de tamelijk lange wachttijd verklaard is. Er is veel vriendelijk personeel in de bediening maar de bottleneck is de keuken, die draait in de hoogste versnelling om alles op tijd op tafel te krijgen, allemaal goed te volgen door de open keuken. Lekkere amuse, vorstelijke voorgerechten en ook heerlijke hoofdgerechten, allemaal mooi gepresenteerd en gepropotioneerd. Enige dissonantje was het stuk kroepoek waar elk hoofdgerecht mee werd opgesierd, smaaktechnisch niet passend en ook taai. Een lekker dessert was de afsluiting van een geslaagd diner, de prijs was goed in verhouding tot de prestatie, aan te raden.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Erg gezellig en fijne sfeer.De verlichting boven mocht van mij wel een klein beetje dimmen. De bediening was erg vriendelijk.Het eten vonden wij echt uitstekend en mooi opgediend.
Adri L.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
De Huiskamer kennen we als een zeer prettig restaurant.
Alleen jammer dat de kaart voor de AH-ACTIE onder het prijs/kwaliteit niveau ligt.
Er wordt dus duidelijk rekening gehouden dat de tweede persoon gratis is.
Het eten was lekker, Prima atmosfeer, maar de prijs van het diner voor een persoon zou veel te veel zijn.
anneentinyvansoest .
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
We hebben erg genoten van ons diner. Het restaurant was eg gezellig ingericht, de bediening was goed en de gerechten hadden een eigen, lekkere, smaak, kortom, een aanrader. Alleen vonden we 40 euro voor het driegangendiner wat aan de hoge kant. Het eigen driegangemenu van het restaurant kst 30 euro.
Joseph R.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2017
Prima locatie om goed te eten. Het overtrof mijn verwachtingen om in een dergelijk gezellig restaurant op het platte land te eten.
Cor L.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2017
Speciaal AH-menu, waar we alle 4 van genoten hebben. Lekker vlees, gevarieerde garnituur en een heerlijk nagerecht. Kortom, prima!
Gertjan S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Verrast door speciaal zeer beperkte keuze van AH actie maar heerlijk gegeten.
Voor de AH restaurant aktie is er maar 1 keuze menu ( vlees ) waarbij elke andere keuze met 5 euro per gerecht meer prijs kende. Hierop wordt niet gewezen op de AH Restaurant site bij boeken.
Maar de keuze was voor mijn partner en ik een goede. Eten was van topkwaliteit. wij komen zeker terug!
Maartje O.
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2017
Gastvrij ontvangst ;het voelt als thuiskomen. Heerlijk gegeten en uitstekende bediening. Hoeveelheden en keuze. Was ruim voldoende
S M.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Het eten was goed en de bediening was vriendelijk. Minpunt vonden we dat er niets is gedaan aan geluidswering in de locatie waardoor de vergelijking met een huiskamer wegviel: het was erg lawaaiig. Ook had gemakkelijk voorkomen kunnen worden dat degenen die koffie als dessert dronken de koffie al op hadden toen het ijs werd geserveerd. Verder was het allemaal wel goed.
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
We kwamen voor het 3 gangendiner van de A.H. actie. We verbaasden ons wel over het feit, dat aangegeven wordt op een bord bij de ingang, dat een 3 gangenmenu 29,50 p.p. kost, terwijl wij 40,00 moesten betalen en geen keus hadden.( alleen met bijbetaling) dus vastgestelde gerechten. (1) Esther was een fijne gastvrouw en het eten heerlijk, wij vonden het alleen veel te zout, vooral de soep en het vlees. Kwalitatief zeer goed! Ook de inrichting en sfeer is heel gezellig! We gaan er zeker nog eens terug.
August V.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2017
Vriendelijke bediening, uitstekende keuken, goede wijn wat wil je nog meer.
Veel aandacht van de bediening, de tijd tussen de gerechten is goed afgestemd.
Het eten is tot in de perfectie bereid waardoor het diner een feestje is op zich.
Komen zeker hier terug met de volgende vakantie.
Wil L.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2017
Fijne plek!Gezellig en sfeervol restaurant en bovendien heerlijke maaltijden!!We waren hier al vaker.Leuk om een keer in de bedstee te tafelen die hoger ligt dan het 'huiskamerniveau'...
Luuk V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Goede ambiance en goede keuken. Verrassingsmenu voldeed aan de verwachting! Door een aantal grotere gezelschappen werd het een beetje lawaaiig. Het is een aanrader.
Simone L.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Geweldig eten, netjes opgediend op de borden! Mooie locatie
mar.visscher .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2017
We hebben genoten! Het eten was erg lekker en de eigenaar was vriendelijk en belangstellend. Was lang niet meer naar de Huiskamer geweest, vanwege slechte ervaring met vorige uitbater en zijn kookkunsten. Ben aangenaam verrast! Een aanrader.
P H.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2017
Sfeervol! Voor de 2e keer deze week er gegeten. Dat zegt wel iets.