De Houtoven

Meer informatie over restaurant De Houtoven

Dinsdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:30
Tim L.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2016
Calzone speciaal: Vegatariana zonder artisjok met gehakt. Al jaren mijn favoriet. Heerlijk iedereen aan te raden zeker gaan als je in Hilversum bent.
BDJ89 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Echt heerlijke pizza's!, rijkelijk belegd en lekker dun is de bodem. erg leuk is dat de zaak niet al te groot is en mee kan kijken hoe de pizza's gemaakt worden in de traditionele oven. Bediening is zeer vriendelijk en je word altijd snel geholpen en geadviseerd wat te nemen of combineren. Absoluut een aanrader in Hilversum!
Marijke1977 .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Wat een fantastisch pizza restaurant! Heerlijke pizza's met een knapperige, dunne bodem en rijkelijk belegd.
Uit eten gaan met 3 jonge kinderen is niet altijd even leuk, maar hier wel. De bediening is heel vriendelijk en flexibel. We hebben sinds jaren als ouder ook een leuke avond gehad.
Sander V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2016
Je zou iedereen zo'n pizzabakker gunnen, op loopafstand van je huis. De kwaliteit is hier constant hoog...en dat kunnen helaas niet veel restaurants in Hilversum zeggen. Een (vriendelijke!) eigenaar die altijd aanwezig is en de attente meiden in de bediening: het loopt hier gewoon soepel. En de pizza's: alleen maar verse ingrediënten en bakkers die hun werk zeer serieus nemen. Ze schuiven de pizza's met een mooie serieuze frons in het voorhoofd de Houtoven in. Gegarandeerd een goed resultaat. Prima huiswijn maakt het af. Je kunt hier gewoon geen buil aan vallen.
Anneke P.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Meer dan prima! Zo lekker hebben wij de pizza's nooit eerder gehad. Niet vet, krokant en goed in balans. Vraag er warme Chili olie bij, druppeltjes op de pizza sprenkelen en zo heerlijk pittig heb je het nog nooit gehad. Zeer vriendelijke bediening. De pizzabakker is een vriendelijke kok die zijn werk al 20 jaar doet.
Wijn: heerlijk. Tiramisu: selfmade en ook heerlijk.
En nee: we hebben geen aandelen maar dit is verreweg ons meest favoriete restaurantje.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Ben niet zo'n fan van pizza maar deze was echt heerlijk! Snel bereid (na 10 minuten stonden we al buiten met 2 pizza's) met verse ingrediënten en geen dikke bodem waar de vette kaar vanaf druipt maar gewoon lekker dun en goede kaas. Voor herhaling vatbaar!
GPS-wandelaar .
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
Vandaag heb ik een pizza Capricciosa telefonisch besteld en daarna afgehaald. Het was een lekkere pizza met een dunne, krokante bodem. De inrichting van de pizzeria ziet er leuk uit met de oven op een prominente plaats. En ik werd vriendelijk geholpen. Alles prima dus.
Piet G.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
De Houtoven is een kleine pizzeria met zo'n 6 tafels. Het is een voormalige slagerij die bijzonder smaakvol verbouwd is. Als voorgerecht een salade met tomaten. Met zorg klaargemaakt met een heerlijke dressing. Als hoofdgerecht een pizza quattro formaggi. Dit is werkelijk top. Een heerlijke krokante bodem en de pizza is niet vet. Ik maak regelmatig mee dat op een pizza q.f. het vet drijft van de gesmolten kaas. Hier is dat niet het geval. Hoewel ik dit cijfer voor eten bijna nooit uitdeel, is dit restaurant het waard. Witte huiswijn is ook prima. Bediening is vlot en correct, in orde. Deze pizzeria is een bezoek waard.
Aevin .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
In een oude slagerij zit deze pizzeria die ons keer op keer weer doet smullen van de voorgeschotelde pizza's.

Bij binnenkomst zie je links een 6-tal tafeltjes, rechts een enorme houtoven en in het midden een gangpad met bank waar de afhalers even kunnen wachten. Het is er dus niet groot. Na een prettige ontvangst wordt je direct voorzien van je drankje, in ons geval een fles soepele Montipulciano en een mandje met stukjes pizzabodem met wat kruidenboter, pesto en olie en azijn. de pizzabodem was lekker knapperig en warm, dus gelijk opgegeten.

Na even wachten, kijk eens naar de bovenlichten, prachtig gebrandschilderde ramen over de slager en zijn vlees, hadden we een insalata di Parma, een bak vol met sla, mozzarella, tomaat en parmaham afgemaakt met wat schilfers Parmezaan en pijnboompitten. deze salade voor 1 persoon kan je prima voor 2 personen als voorgerecht nemen.

Dan de pizza's, heerlijk dunne bodem met voor mij de Houtoven Cinque Stelle, een rijk belegde pizza met tomaten, kaas, saus, Cinque Stelle ham en rucola. Mijn tafelgenoot had de Focaccia, een pizza met tomaat, kaas en veel spinazie. dit zijn pizza's zoals je ze niet vaak krijgt buiten Italië.

Men weet hier duidelijk wat je moet doen om een pizza lekker te krijgen. er is voor elk wat wils, de pizza's zijn in 2 maten verkrijgbaar. Er zijn maar 6 tafeltjes, het is er niet echt ruim, dit is een tentje waar je gewoon lekker een "hapje gaat eten".
BibiVisser .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2014
Dit is een van de beste, zo niet de beste pizzeria in Hilversum. Echt heerlijk. We komen vaak afhalen en zijn geen 1x teleurgesteld. Een aanrader!
Marije N.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Wij komen vanuit Eemnes altijd speciaal naar De Houtoven omdat zij -ik kan hier kort over zijn-, de aller lekkerste pizza's in het hele Gooi hebben. Lekkere dunne bodem en top belegd. Pasta bolognese is ook top. Voor ons echt geen andere pizzeria meer.
Staripe .
  • Datum van je bezoek: 1 feb. 2014
Geweldige pizza's kom er zelf al vanaf het begin! (Bijna) altijd vrolijke mannen bij het bestellen! Afgelopen zaterdag nog gehaald. Zet je de pizza's op tafel dan verdwijnen ze als sneeuw voor de zon.

F.J. Ter Beek .
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2013
De pizza's zijn top, beter is bijna niet te vinden in de regio. Maar de prijs is erg hoog, te hoog. Neemt niet weg dat ik er graag kom!
Derk S.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Tsja, wat is een goede pizza? Dat is natuurlijk subjectief. Ik hou persoonlijk niet van de hele dikke broodbodems "American Style" maar deze bodem heeft iets weg van een cracker. Dat is ook niet mijn smaak. De pizza's worden wel op traditionele wijze klaargemaakt in een ronde houtoven. Qua bediening kreeg ik het gevoel alsof ik in een snackbar zat. Nee, dan kan het restaurant een gezellige uitstraling hebben, ik kies toch voor een ander.
Christiaan D.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
Tegenwoordig worden een groot deel van de pizzaria´s niet meer gerund door Italianen, maar door Turkse of Marokkaanse bakkers. Dat levert ook lekkere, maar net andere pizza´s op, vaak met een dikkere bodem en andere kaas. Bij de Houtoven kun je nog echt de klassieke, dunne bodem pizza eten zoals je die ook in Italie krijgt. De houtoven staat prominent in de zaak en er zijn maar een paar tafeltjes, dus reserveren is gewenst. De voorgerechten zijn beperkt, hier kom je echt voor een pizza of pasta met wijn. De pizza´s zijn 20 of 29 cm doorsnede naar keuze en ze hebben 36 soorten. Mijn Quatro Formaggi is fantastisch, een pizza zoals je die niet vaak krijgt in Nederland. Ook leuk om de pizzabakker aan het werk te zien. Na afloop kun je kiezen uit ijs of Tiramisu. Leuke aanwinst voor Hilversum als je even snel een pizzaatje wilt eten, maar dan wel een hele goede.