De Houtloods

Dinsdag t/m Zondag vanaf 11:00

• Af te huren , Invalidentoilet , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Herdien N.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
We hebben hier voortreffelijk geluncht met een lekkere wijn erbij. Een onverwachte verrassing. Ook de bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. Een gerechtje delen was geen enkel probleem. Zo hebben we heel wat lekkers van de kaart kunnen proeven.
Wyntje F.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Heerlijke verfijnde keuken, 3 gangen lunchmenu gekozen. Mooie porties voor de lunch, heerlijk de tonijn tartaar met misobouillon, fijn gekruide eend als hoofd en een frisse afsluiter als dessert. Persoonlijk hou ik niet van de kale tafels en wat simpele stoel maar goed dat zal wel bij het concept moeten horen. Al met al toplunch!
Paul&Karin .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Hele mooie locatie in de nieuw ontwikkelde spoorzone in Tilburg. Mooi ingericht restaurant, open keuken en in de zomer mooi buitenterras, let wel dat er in de periode 2016-2017 flink gebouwd wordt direct naast het restaurant. Heerlijk gegeten, menu met wijn arrangement, en dit was echt heerlijk. Bediening ook super vriendelijk. Ga zeker weer maar wil dan wel aan de bar zitten met zicht op de koks (leuk bedacht)!
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Voor de tweede keer gaan eten, omdat het eerder (wel meer dan een jaar geleden) goed bevallen was. We waren met z'n drieën, maar zaten aan een kleine enkele tafel. Op zich was er genoeg plek voor het eten en drinken, maar de benen hadden weinig ruimte.

De zwarte olijven / vanille mousse vooraf was heel verrassend en erg lekker! We gingen voor het 6-gangenmenu. De geschroeide tonijn tartaar, de roodbaars met dashi en de gegrilde bavette vielen op. Heerlijk! De overige gangen smaakten goed, maar waren niet bijzonder. We hebben een leuke avond gehad in een mooi restaurant. De bediening was prima.

Wel jammer dat er na het betalen van de rekening geen aandacht meer voor ons was waardoor we ook zelf onze jassen in de garderobe moesten zoeken. Dit was wel anders dan de gastvrije binnenkomst. Helaas rook onze kleding de volgende dag erg naar de keuken van Houtloods, dat was een groot minpunt.
Ilse I.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Gisteravond hier kennis gemaakt met een super tof concept...hier kies je smeken geen gerechten,we hadden het 6 gangen verrassingsmenu genomen.de eerste fijne gerechtjes waren groenten op een vernieuwende manier klaar gemaakt!mooie presentatie en als je aan de bar/keuken zit ,zie je de gerechten met passie klaargemaakt worden door een jong vlot team!!een echte aanrader voor fijnproevers!!
Ook de wijnen en de gastheer personeel waren super!
Wij komen zeker snel terug!!
ruud E.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Een verademing in het culinair arme Tilburg. Attente bediening, goede ambiance en een avontuurlijke kaart. Goede wijnkaart ook.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Als een van de grotere Nederlandse steden, heeft Tilburg een slechte culinaire reputatie.
Ter vergelijking, Eindhoven is ongeveer even groot, en heeft meer dan 5 Michelinsterren in de stad of de voorsteden, terwijl Tilburg op nul staat.
Daarom mogen we blij zijn met de Houtloods, een restaurant gevestigd in de Spoorzone, waarin men duidelijk het niveau van eetcafé overstijgt.
De Spoorzone is een gebied, wat nog in ontwikkeling is, met als inherent probleem de overlast van bouwactiviteiten, waar je natuurlijk ’s avonds geen last van hebt, maar die tijdens de lunch wel kunnen storen.
De (lunch)kaart van de Houtloods volgt niet de traditionele indeling van voor- hoofd- en nagerecht, maar in indeling volgens fris, rij, kruidig en zoet.
Deze indeling gaat niet helemaal op, want de kaas moet onder zoet ingedeeld worden, en dan kun je ze beter nagerechten noemen. Het geeft wel aan dat men alle gerechten even belangrijk vindt.
Als eerste gerecht hadden wij de Houtloods Tartaco, een uit laagjes opgebouwd gerecht: pesto met koriander, avocadomousse, paprika, rundertartaar en bovenop flinterdunne taco’s van polentameel. Een verrassend gerecht met veel smaak. Wij hadden om bijpassende wijnen gevraagd, en kregen hierbij een lekkere rosé Blue Emotion uit de Languedoc .
Het tweede gerecht was een combinatie van een goedgegaarde lamsfilet, lamsstoof, couscous, zelfgedroogde tomaten, abrikozenmousse en gezouten abrikoos. Uitstekende smaken, hoewel de lamsstoof wat warmer had gemogen. De bijpassende wijn was heerlijk, een Libanese Cabernet, die net als de gerechten een prachtige smaak had.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Je moet hier echt van houden.
Met een groep een vooraf afgesproken 4 gangen menu gegeten.
Niet elke gang werd het zelfde gepresenteerd, hierdoor leken er verschillen te zijn, waarschijnlijk gezichtsbedrog.
Decor is leuk en op een zomerse dag zeker leuk om buiten te zitten.
Ila87 .
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2016
Op zondagmiddag wederom een keer bij de Houtloods gaan lunchen. Deze keer geen verrassingsmenu, maar de 'bammen' van de kaart. Ik die met rib eye, huisgemaakte tomatentapenade en avocadocrème en mijn partner de bammen met gravad lax. Beide lunchgerechten waren erg lekker. De tapenade was verrukkelijk en de knapperige boterhammen goed belegd. Voor €10,- per stuk zeker reden om vaker langs te komen.

Na de bammen bestelden we thee en wilde mijn dinerpartner ook nog wel even een blik op de dessertkaart werpen. Natuurlijk resulteerde dat in 2 desserts. Mijn dessert was bijzonder & heerlijk: venkel, rabarber, ijs van olijfolie en een saus van oa appel & rauwe amandel. Veel smaakjes op een bord, waardoor je elke hap goed bleef proeven. Elke hap was anders, maar alles combineerde top. Mijn partner koos voor het chocoladekampvuur met diverse chocoladebereidingen (waarvan ik het chocoladebiercakeje het lekkerst vond), cassisijs en marshmallow. We sloten af met thee en boterkoek. Een heerlijke invulling van de lunch!
Ferencz V.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Op 21 mei 2016 hebben wij heerlijk gedineerd bij De Houtloods. We hadden gekozen voor een vegetarische variant van het 6-gangen menu met bijpassende wijnen en ALLE gerechten waren stuk voor stuk fantastisch. We zaten eerst buiten op het terras onder het zeil. Dit was heel knus en toen het later wat kouder aanvoelde zijn we naar binnen gegaan. Door al het licht en de stijlvolle inrichting is het ook daar zeer prettig om te vertoeven. De bediening is top. Ze zijn vriendelijk, professioneel, gastvrij, behulpzaam en geven een heldere uitleg bij de gerechten en wijnen. De wijnen pasten perfect bij de gerechten. De gerechten zagen er prachtig uit. Een lust voor het oog en de mond! Hartelijk dank voor de superfijne avond. Een ware culinaire aanwinst voor Tilburg.
joop K.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
Subtiele lunch met een voorgerecht en hoofdgerecht van vis. Oosterse elementen verwerkt om de smaak te verstevigen. Opgediend in grote kommen.
Open keuken, prettig onthaal, uitkijken waar je gaat zitten als de zon schijnt want die komt fors binnen door de grote ramen aan een kant.
Lekker brood met grof zout en olie, water in karaf, glas palomar chardonnay die prima is maar waar een flinke slok te weinig in zit, dus dan maar twee glazen genomen elk wat het meteen weer kostbaarder maakt. Fles kost in de winkel zeg 6-7 euro en dan is een zuinig ingeschonken (mooi) glas voor 3,95 euro (te) fors. Dat is dan ook het enige minder positieve aan deze hotspot waar zeer BN-ers te bespeuren waren. De capuccino was heerlijk inclusief het cakeje. Voor een reis vv Houten te ver om nog een keer te doen en dat komt dan door de zuinige glaasjes wijn, het eten daarentegen was een 9, totaalscore door de wijn terug naar een 8.
loonix .
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Een mooie zaak op een bijzonder plek met een beperkte maar goede kaart. Twee keer hier geluncht. Het is niet goedkoop maar gezien de hoeveelheid ingrediënten en bereidingen is dit niet zo vreemd. Ik vond mijn boterhammen met gerookte rib eye het geld zondr meer waard en de gamba's die mijn man bestelde, waren verrukkelijk. Jammer dat de rijst koud geserveerd werd. Het brood met olie en zout vooraf was erg lekker. De wijn was prima maar vijf euro voor een glas huiswijn (rosé) vind ik aan de prijzige kant.
Elisa1679 L.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Heerlijk avondje gehad. Lekkere aperitief, gin cocktail. Zeker een aanrader. Vegetarische verassingsmenu genomen. En er zaten zeker heerlijke en verassende gerechten bij, maar sommige waren het net niet. Wijn was zoooo lekker. De bediening uitermate vriendelijk en de inrichting heel gezellig en leuk. Perfecte plek voor een avondje gezellig dineren.
John B.
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2016
Hier kunnen we heel kort over zijn: we hebben een topconditie gehad op een bijzondere locatie met een heel gastvrije bediening. Vanaf de bar hadden we goed zicht op de keuken waar je mee kan kijken wat de koks allemaal klaarmaken. Echt helemaal leuk. Klasse in een ongedwongen sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar.

Aanrader : 6 gangen verrassingsmenu met bijpassend wijnarrangement
Prijs is wat hoger maar dit is het zeker waard
apoloniabakker .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Geweldig heerlijk gegeten. 3 gerechten. De opgemaakte borden alleen al zijn een feestje om naar te kijken. En de smaak is voortreffelijk. Goede wijnen! Entourage en bediening top!
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2016
Dit restaurant waagde een sprong in het diepe - de eerste in de te ontwikkelen Spoorzone in Tilburg. Met jonge gasten op alle fronten, en vooral met kwaliteit. Laat ik het maar eerlijk zeggen: met top kwaliteit. Op alle fronten. Keuken, bediening, omgeving. Joepie!! Wij zijn blij!
Paul P.
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Een verrassende ervaring.
Op aanraden van vrienden hadden we op een vrijdag een tafel gereserveerd in dit nog nieuwe restaurant. Alleen aan de bar was nog een plaatsje vrij. Daarmee heb je wel direct zicht op de jonge en enthousiaste keukenbrigade die efficiënt de bestellingen verwerkt. De kaart is ingedeeld in 4 smaken: aards, kruidig, rijk en zoet voor het dessert. De keuken frans, internationaal met in enkele gerechten een Zuid-Afrikaanse ondertoon (trainingsachtergrond van de chef?). Originele compositie van smaken, goed op elkaar afgestemd. Wijnen zijn ook per glas te bestellen.
Het restaurant ligt juist buiten het centrum is maar is goed te belopen. Ruim voldoende parkeergelegenheid. Een aanrader
Patricia V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2015
Voorgerecht salade met paddenstoeltjes, Hoofdgerecht hertenstoof en rug. Geweldig op smaak, leuke ambiance achte het station in Tilburg.
Manon M.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Vorige week een heerlijke avond gehad bij Houtloods. Zowel de inrichting, de locatie en de menukaart spreken me erg aan. Het concept, vier gerechtjes ter grootte van een voor/tussengerecht opbouwend in smaak, is vernieuwend en afwisselend. Mijn vriend en ik hebben ieder drie gerechtjes gekozen (zijn niet zo'n toetjes-fan). Hij vlees, ik vis om samen te delen. De smakencombinaties waren heerlijk! Ook zij de gerechten seizoensgebonden en smaken 'vers'. Aanraders zijn zonder twijfel de rouleaux van kabeljauw met shii-take tom ka ghai en zoetzure komkommer en rettich en het hert met stoofpeer, biet, kastanje crème en hertjus.

Een aandachtspuntje voor mij is de kennis van de wijnkaart. Als rode wijn liefhebber kon ik kiezen uit een scala aan (voor mij onbekende) wijnen uit minder bekende wijnstreken. Toen ik beschreef welke smaak mijn voorkeur heeft kon de bediening geen suggestie doen. Ik heb de wijnen kunnen proeven en zo mijn keuze kunnen maken; wat mij betreft een passende oplossing. De kennis welke wijn bij welk gerecht past is echter wel paraat.

Wat de prijs betreft waren wij, na een aperitief, 3 gerechtjes p.p., wijntjes en koffie €130,- kwijt. Wat ons betreft prima in verhouding.
Meike R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2015
Heerlijk gegeten bij de houtloods! Het is aan de prijs, maar de prijs/kwaliteitsverhouding is wel goed. Het concept waarbij alle gerechten even groot zijn, is leuk. Op deze manier kan je precies kiezen wat jij lekker vindt, een 'voorgerecht' kan je dus ook als hoofdgerecht eten etc. Verder is het allemaal prima verzorgd, zo krijg je bijvoorbeeld een amuse en brood van het huis.
Let wel, ben je een grote eter, dan moet je eigenlijk minimaal vier gangen nemen. Ik had zelf drie gangen, dit was voldoende, maar beduidend minder dan een gemiddeld drie-gangen-menu.
Kortom, zeker voor herhaling vatbaar. Erg lekker en sfeervol, maar wellicht niet voor iedere eter geschikt.