De Houtloods

Erg gunstig

Jouw recensie over het restaurant De Houtloods

Nadine D.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2018
Wij hebben gisteren super lekker gegeten met z'n vieren ter gelegenheid van iemands verjaardag. We zijn voor het zesgangenmenu gegaan en we konden gewoon voorkeuren doorgeven of we bijvoorbeeld wel of geen vis lustten, daar hielden ze dan rekening mee. Ook een vegetarisch gerechtje gehad, maar waren ook onze vleesliefhebbers erg van onder de indruk. Ook hadden ze originele alcoholvrije drankjes. Dus aanrader!
AdenJo K.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Avondje uitgenodigd door onze kleindochter en haar vriend
Super avond gehad
Heerlijk gegeten in een zeer ontspannen sfeer
Erg leuke en vakkundige bediening en fijne gerechten
Voor herhaling vatbaar
AD en Jo Kievits
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Prachtige locatie en fijne industrial inrichting. Genoten van een 3-gangen lunchmenu met 2 bijpassende wijnen. Verrassende smaken en pareltjes op het bord. Top!!
Monique V.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2017
De Houtloods is een leuke locatie. De aankleding is mooi en je zit gezellig. Jammer dat de stoelen niet zo comfortabel zijn. Het eten is zeer goed. Vegetarische onderdeel was nogal zout. En de gangen volgden snel op elkaar zodat we met 3 uur weer buiten stonden.
Teun D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2017
Culinaire top avond, rustig en lang tafelen in mooie ambiance.
Top uitleg over de gerechten van de 6 gangen menu en prijs kwaliteit zijn super.
Ook de wijn kaart en uitleg over wijnen zijn over de top goed.
Aanrader: Viognier ????

Wij hebben een super avond gehad, bij gang 2 was ik al aan het kijken voor boeken volgende keer, helaas op maandag gesloten maar dat is niet erg, sowieso komen wij terug.

De persoonlijke service, en vriendelijkheid is waanzinnig goed. Wij hebben genoten van deze avond.

Keuken tafel is fantastisch.. gewoon mee kijken en genieten van de passie van de jongens in de keuken.

Thx All.....

Tot zeer snel weer

Groetjes Teun en Tom
Ferdian S.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Heerlijke plek in Tilburg,

Gereserveerd voor lunch aan de bar, gezien het weer naar buiten. Heerlijk vertoeven daar. Duurde wat lang voordat we konden bestellen na onze rose aperatief maar gezien iedereen tegelijk kwam is dat een standaar iets.
Gekozen voor 3 gangen lunch, vooraf gegaarde coquilles met parel couscous en ras kruiden. Witte wijn Gruner Felt. coquilles hadden wat mij betreft gebakken gemogen vind ik persoonlijk iets lekkerder, maar met de gemarineerde couscous en overige elementen een zeer smakelijk geheel. GF zit wat hoog inde groene appelzuren zeker voor een rijk gerecht als dit eerder voor een chardonnay gekozen maar het was zeker lekker.

Hoofdgerecht stukje lam en gestoofde lamsneck, dit was echt subliem, prachtige smaken heerlijk in balans en geserveerd met een mooie kruidige cabernet. Topstuk.

Nagerecht, een mooie aardbeijengerechtje mat sponge, en tonka bonen ijs. Was gewoon af. Mooie smaken met alle elementen erin. soft, fris, zoet.

Bediening is lekker losjes, sommelier had het druk, korte uitleg bij de wijnen en wijn voor had iets rijker gemogen. Hij gaf aan icm de pittgheid van de ras maar dat vond ik wel meevallen. Gezien de drukte begrijpelijk en zeker niet storend.

P/K is gewoon top echt een aanrader kan niks anders beamen dan mijn tafelgenoten hieronder. Zeker voor herhaling vatbaar en aanrader in mijn kennissenkring!
Frummels .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
In één woord: genieten.
Bij de Houtloods is het heerlijk, sfeervol, bijzonder, puur, lekker.

We hebben pas gebruikgemaakt van het 'vide-menu' wat in prijs erg aantrekkelijk was (39,95.) Dan zit je op de vide en krijg je een verrassingsmenu van 4 gangen plus brood en een amuse.

Sommige mensen zouden het zitten op de vide misschien als een nadeel of minder gezellig bestempelen, maar ik vond het juist fijn. We zaten lekker rustig, konden heerlijk tafelen en dineren en er was genoeg te kijken.

Zeer goed gegeten (zeker voor die prijs!) en de bediening vonden we heel attent. We komen zeker terug.
Mitchel S.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2017
Een paar weken geleden weer een bezoek gebracht aan De Houtloods. De eerste keer dat we er waren, waren we al enorm verrast door het goede niveau en de bijzondere smaken. We kwamen er toen min of meer per toeval terecht en zaten aan een 'normale' tafel.

De tweede keer is alleen maar beter bevallen. We hadden expres een plaatsje gereserveerd aan de keuken, waar je perfect zicht hebt op hoe de keukenbrigade te werk gaat. Heel leuk om te zien hoe iedereen met plezier werkt aan het maken van de gerechtjes.

De avond begonnen met een heerlijke gin tonic, die al perfect van smaak was. Qua gerechten van elke categorie één gerechtje genomen. Geen enkele tegenvaller zat ertussen, het waren stuk voor stuk geweldige smaken en echte plaatjes om te zien. M'n persoonlijke favoriet? Dat was de gegrilde kalfssucade met kalfswang en zwezerik. Omdat ik na drie gerechten nog zo aan het genieten was, uiteindelijk nog één extra gerechtje uit de categorie 'rijk' genomen: de schol met clam chowder. Die zat wat mij betreft dicht tegen de kalfssucade aan, want wat smaakte dit lekker.

Normaal ben ik niet zo van het nagerecht, maar ook de parfait aan het eind en het kaasplankje waren heerlijk.

Behalve het geweldige eten ook complimenten aan de bediening. Nooit lang zonder lege glazen gezeten, goede uitleg over de wijnen en de andere dranken. Daarnaast ook altijd in voor een gezellig praatje tussendoor, waardoor het absoluut geen 'stijve bedoening' wordt.

Minpuntjes? Die kan ik niet zo gauw ontdekken. Al zijn de prijzen wat aan de hoge kant, maar het eten is dan ook van topkwaliteit.
Jean H.
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2017
Wat een aangename verrassing.
Geen klassieke voor-hoofd-nagerechtjes, maar een feestje naar keuze op je bord. Steeds een kunstwerkje op zich. Mooie en passende wijnen erbij, hmmmmmmm
Zowel de zwarte- als de witte brigade heeft het zichtbaar naar zijn zin.
Alles in de Houtloods is transparant, ook de buitenmuren, waardoor ik wel soms het gevoel krijg dat ik in een aquarium zit te eten. Dat is dan ook het enige kritische puntje en meer een kwestie van smaak denk ik.
Wij komen er in ieder geval graag weer terug.
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2017
Weer een keer een avondje aan de keukenbar van Houtloods gezeten. Een leuke plek met lekkere barkrukken!

We hadden ieder 3 gerechten uitgekozen en alle gerechten vielen in de smaak. Als eerste kregen we de olijven/vanille mousse die de vorige keer al zo lekker was, weer heerlijk! Bij mijn tafelgenoot viel vooral het gerecht met de buikspek op en van mijn gerechten was het bloemkool/Parmezaan/schorseneer-gerecht echt fantastisch. De raviolo kwam op een hele goede tweede plek, ondanks dat de saus niet apart werd geserveerd zoals afgesproken. Een dessert hebben we niet gekozen, omdat de desserts vrij prijzig zijn in vergelijking met de rest van de kaart en in het algemeen.

Qua eten waren we weer zeer tevreden. Het is niet alleen goed klaargemaakt, maar het zijn ook bijzondere smaken en combinaties. Dat plus een mooie presentatie op het (prachtige) servies maakt het compleet. Ook de bediening was prettig. Aan de keukenbar heb je vrij zicht op het personeel in de keuken wat natuurlijk speciaal is. Een ongeïnteresseerde houding ten aanzien van de bereiding van het eten en collega’s valt dan helaas ook op.
Ilona V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Op de dinsdagavond hebben we genoten van een Valentijnsdiner. We gaan regelmatig uiteten, ook bij sterrenrestaurants en naar ons idee doet de Houtloods qua smaken en presentatie niet onder voor deze zaken. De ruimte is prachtig, al staan de tafeltjes wat dicht op elkaar. Het restaurant zat goed vol en dat in combinatie met de open keuken maakt het al snel druk. Maar als je eenmaal een tijdje aan tafel zit valt dat niet echt meer op.

Bij het aperitief kregen we huisgemaakte tomatenkroepoek met mousse van zwarte olijven. Sterke, maar lekkere smaken en dat bleef het thema van de avond. De koks van de Houtloods koken met krachtige smaken en zijn niet bang om die anders dan anders te combineren. Bij de meeste gerechtjes pakt dat verrassend goed uit. De amuses (kaassoesje, tartaco (taco met tartaar) en inktvis in tempura waren elk lekker en anders.

De eerste gang bestond uit een combi van geitenkaas, appel, biet, hibiscus en radijs. Smaken die bij elkaar passen, maar dan net weer wat anders gebruikt. Bij de eerste gang kregen we een breekbroodje met olijfolie en zout. De tweede gang was echt verrukkelijk: een krachtige citrusbouillon met geschroeide tonijntartaar en misomayonaise. Echt een smaakexplosie. Onze derde gang bestond eveneens uit vis: kabeljauw, aardpeer en venkel. De aardse begeleiders hadden we eerder bij vlees verwacht, maar combineerden verrassend goed met het stuk kabeljauw.
Na de vis verwachtten we vlees, maar we kregen eerst nog een vegetarisch gerechtje. Diverse soorten paddenstoelen, elk met een eigen krachtige smaak, met gorgonzolajus zorgden voor een vlezig gerecht. Ons hoofdgerecht bestond uit twee bereidingen van eend. Een dun reepje gerookte eendenborst en wat gekonfijte eendenbout in een blad Chinese kool. De vijgen die erbij zaten waren echt nodig om te zorgen voor balans tegenover de zoutige eendenbout. Samen vormen ze wederom een apart maar smakelijk gerecht.
Voor het dessert konden we kiezen uit kaas of zoet en hoewel ik dol ben op kaas, wist ik van een eerder bezoek al dat de Houtloods geweldige desserts maakt. We kregen, zoals ik stiekem al hoopte, memories of table mountain. Dit op Zuid-Afrika geïnspireerde gerecht was wellicht het lekkerste dessert dat ik ooit op had: geroosterde pompoenparfait met donkere chocolade, kumquat sorbet, gembercake en yuzu crème. Alleen hiervoor gaan we zeker een keer terug!

Het bobarrangement met aperitief en bijpassende wijnen was heerlijk. De hoeveelheden waren prima en de wijnen werden goed toegelicht. Fijn dat er voor mijn ‘Valentijn’ ook alcoholvrije opties waren. Ook de thee met friandises na was weer erg lekker. We kozen voor Silver needle, een zachte, witte theesoort.
De bediening had het druk vanavond, maar er is toch genoeg persoonlijke aandacht. Prettig dat ze heel natuurlijk telkens iets lager komen staan wanneer ze iets toelichten. Eigenaar Sander helpt de gehele avond met uitserveren en heeft duidelijk plezier in zijn werk. Dat is altijd leuk om te zien. Al met al genoten van een geweldig diner.
Th. H.
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2017
Erg genoten van het zes gangen menu met als persoonlijke toppers de biet met geitenmousse, de geschroeide tartaar van tonijn en de schol met clam shoulder. Leuk wijnarrangement met als topper de blanc de Cabernet uit Moldavië. Leuke en deskundige bediening. Het geluidsniveau is storend. Slechte akoestiek.
Herdien N.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2017
We hebben hier voortreffelijk geluncht met een lekkere wijn erbij. Een onverwachte verrassing. Ook de bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam. Een gerechtje delen was geen enkel probleem. Zo hebben we heel wat lekkers van de kaart kunnen proeven.
Wyntje F.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2016
Heerlijke verfijnde keuken, 3 gangen lunchmenu gekozen. Mooie porties voor de lunch, heerlijk de tonijn tartaar met misobouillon, fijn gekruide eend als hoofd en een frisse afsluiter als dessert. Persoonlijk hou ik niet van de kale tafels en wat simpele stoel maar goed dat zal wel bij het concept moeten horen. Al met al toplunch!
Paul&Karin .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2016
Hele mooie locatie in de nieuw ontwikkelde spoorzone in Tilburg. Mooi ingericht restaurant, open keuken en in de zomer mooi buitenterras, let wel dat er in de periode 2016-2017 flink gebouwd wordt direct naast het restaurant. Heerlijk gegeten, menu met wijn arrangement, en dit was echt heerlijk. Bediening ook super vriendelijk. Ga zeker weer maar wil dan wel aan de bar zitten met zicht op de koks (leuk bedacht)!
Pkh K.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Voor de tweede keer gaan eten, omdat het eerder (wel meer dan een jaar geleden) goed bevallen was. We waren met z'n drieën, maar zaten aan een kleine enkele tafel. Op zich was er genoeg plek voor het eten en drinken, maar de benen hadden weinig ruimte.

De zwarte olijven / vanille mousse vooraf was heel verrassend en erg lekker! We gingen voor het 6-gangenmenu. De geschroeide tonijn tartaar, de roodbaars met dashi en de gegrilde bavette vielen op. Heerlijk! De overige gangen smaakten goed, maar waren niet bijzonder. We hebben een leuke avond gehad in een mooi restaurant. De bediening was prima.

Wel jammer dat er na het betalen van de rekening geen aandacht meer voor ons was waardoor we ook zelf onze jassen in de garderobe moesten zoeken. Dit was wel anders dan de gastvrije binnenkomst. Helaas rook onze kleding de volgende dag erg naar de keuken van Houtloods, dat was een groot minpunt.
Ilse I.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Gisteravond hier kennis gemaakt met een super tof concept...hier kies je smeken geen gerechten,we hadden het 6 gangen verrassingsmenu genomen.de eerste fijne gerechtjes waren groenten op een vernieuwende manier klaar gemaakt!mooie presentatie en als je aan de bar/keuken zit ,zie je de gerechten met passie klaargemaakt worden door een jong vlot team!!een echte aanrader voor fijnproevers!!
Ook de wijnen en de gastheer personeel waren super!
Wij komen zeker snel terug!!
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Een verademing in het culinair arme Tilburg. Attente bediening, goede ambiance en een avontuurlijke kaart. Goede wijnkaart ook.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Als een van de grotere Nederlandse steden, heeft Tilburg een slechte culinaire reputatie.
Ter vergelijking, Eindhoven is ongeveer even groot, en heeft meer dan 5 Michelinsterren in de stad of de voorsteden, terwijl Tilburg op nul staat.
Daarom mogen we blij zijn met de Houtloods, een restaurant gevestigd in de Spoorzone, waarin men duidelijk het niveau van eetcafé overstijgt.
De Spoorzone is een gebied, wat nog in ontwikkeling is, met als inherent probleem de overlast van bouwactiviteiten, waar je natuurlijk ’s avonds geen last van hebt, maar die tijdens de lunch wel kunnen storen.
De (lunch)kaart van de Houtloods volgt niet de traditionele indeling van voor- hoofd- en nagerecht, maar in indeling volgens fris, rij, kruidig en zoet.
Deze indeling gaat niet helemaal op, want de kaas moet onder zoet ingedeeld worden, en dan kun je ze beter nagerechten noemen. Het geeft wel aan dat men alle gerechten even belangrijk vindt.
Als eerste gerecht hadden wij de Houtloods Tartaco, een uit laagjes opgebouwd gerecht: pesto met koriander, avocadomousse, paprika, rundertartaar en bovenop flinterdunne taco’s van polentameel. Een verrassend gerecht met veel smaak. Wij hadden om bijpassende wijnen gevraagd, en kregen hierbij een lekkere rosé Blue Emotion uit de Languedoc .
Het tweede gerecht was een combinatie van een goedgegaarde lamsfilet, lamsstoof, couscous, zelfgedroogde tomaten, abrikozenmousse en gezouten abrikoos. Uitstekende smaken, hoewel de lamsstoof wat warmer had gemogen. De bijpassende wijn was heerlijk, een Libanese Cabernet, die net als de gerechten een prachtige smaak had.
Jan M.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Je moet hier echt van houden.
Met een groep een vooraf afgesproken 4 gangen menu gegeten.
Niet elke gang werd het zelfde gepresenteerd, hierdoor leken er verschillen te zijn, waarschijnlijk gezichtsbedrog.
Decor is leuk en op een zomerse dag zeker leuk om buiten te zitten.