De Houten Paardjes

Meer informatie over restaurant De Houten Paardjes

Maandag en Dinsdag vanaf 17:00
Woensdag en Donderdag Gesloten
Vrijdag t/m Zondag vanaf 17:00

• Af te huren , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Wilma B.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
super gegeten bij dit restaurant. Bij toeval gevonden omdat we in de buurt verbleven. Heel gastvrije ontvangst, heerlijke amuse, daarna nog stokbrood met toebehoren, een zeer smakelijke bospaddestoelensoep en een variatie van alle voorgerechten. Het hoofdmenu, tournedos en entrecote van de grill, waren zoals het hoort, op de juiste manier bereid. Een pluim voor de kok dus. Tussen de gerechten door even op adem komen voor het volgende gerecht en v.w.b. de inrichting...dit hoort bij de streek. Kortom, als we in de buurt zijn, komen we zeker hier weer eten. Willem en Wilma uit Oostzaan
Monica G.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Viergangen menu besteld.Zeer smakelijk en duidelijk met aandacht bereid.
Sfeer informeel en gezellig,bediening idem
Geen culinair hoogstandje,maar zeer de moeite waard,zeker gezien prijs kwaliteit verhouding!
MichelleTuk .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2014
Met vaderdag heerlijk wezen uit eten bij de Houten Paardjes. De bediening was top, terwijl we toch soms moeilijk waren met het eten (geen Parmezaanse kaas bij de carpaccio, geen rauwkost bij de tournedos), werden we super geholpen.

We begonnen met de amuse van het huis, paling met een heerlijk sausje. Daarna kregen we vers brood met zachte roomboter en tapenade, smaakte zeer goed. Vervolgens had ik een palet van gerookte zalm, Hollandse garnalen en paling. Alledrie ontzettend vers, duidelijk van de vishandel uit Oostvoorne (gokken we). Hierna een tournedos met een pepersaus. Blijkbaar verkeerd verstaan, want ik kreeg een rode wijnsaus erbij. Was ook heerlijk en uiteindelijk beter passend bij de smaak van de tournedos, waardoor ze mij niet hoorden klagen. Tournedos was daarnaast zeer mals. Als toetje had ik het ronde chocoladetaartje. Deze was goed warm en wanneer men deze opensneed, liep de zachte chocolademousse er bijna uit. Heerlijk! Met een bolletje ijs en slagroom erbij was het optimaal genieten. Als laatste, bij de koffie, een uitgebreid assortiment aan diverse zoetigheden in een schaal opgediend gekregen. Een eerdere recensent beklaagde zich over de kwaliteit van de chocola. Hier leek duidelijk gehoor aan gegeven te zijn, aangezien deze bonbons zeker uit het Doosje van Lobs voortkwamen (Brielle).

Het interieur is daarentegen iets minder. De stoelen zaten goed, de tafel was prachtig gedekt, maar de papieren Ikea lampen in de hoek en de kinderboerderij aan de bar gaven een kitsch twist aan het restaurant. Het terras buiten zag er mooier uit, bij mooi weer zullen we daar zeker eens gaan zitten.

Al in al hebben we heerlijk gegeten, gezellig gekletst met de bediening en genoten van een mooie avond.
Mark G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Maandmenu gekozen. Allemaal goed en goed in balans. Hoofdgerecht (draadjesvlees) was een beetje aan de zoute kant. Bediening was top. Huiskamer gevoel. Inrichting was naar de normen van deze tijd een beetje donker. Waar voor je geld. Beslist een keer heen gaan.
Mirjamtobias .
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2013
Het restaurant heeft een leuke ligging, rustig, maar sfeervol.
Personeel is heel vriendelijk en opgewekt, komt op tijd als de glazen leeg zijn of om de borden af te ruimen.
Voorgerecht komt vlot en is erg lekker (mijn keuze: Carpaccio). Sla is fris en pijnboompitjes zijn precies mooi.
Hoofdgerecht komt weer vlot en was perfect gebakken (mijn keuze: Eendenborst). Cèpes is mooi qua dikte en smaak. Op de groente en aardappeltjes is niks aan te merken.
Nagerecht was wel echt de kers op de taart (mijn keuze: Vanille ijstaartje). Dit nagerecht was een zeer lekkere, frisse en zoete afsluiter van het geheel. IJs is goed vers, net als de aardbeien.
Gegeten op het terras, er lopen aan de zijkant (als ik mij niet vergis) een soort kroonkraanvogels. Dieren zijn rustig, maar zeer vermakelijk om naar te kijken. Tafels, stoelen en terras waren schoon.
Clip .
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2013
wij hebben heerlijk gegeten in een prettig restaurant, amuse en stokbroodje boter en tomatentapenade,alle hoofdgerechten, waaronder zalm met geitenkaas, tournedo en gamba's waren voortreffelijk, met lekkere groenten en lekker gebakken aardappeltjes in BOTER. Nagerecht heerlijk ijs. Was er erg gezellig!
Stellah .
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2013
We hebben heerlijk gegeten bij de Houten Paardjes. Het door ons gekozen voorgerecht Ossenhaas carpaccio met pijnboompitjes, truffelsaus en Pata Negro heerlijke geschaafde kaas, was verrukkelijk. Hoofdgerecht Gegrilde Zalm met geitenkaas en pesto, heerlijk , de geitenkaas smakelijk gesmolten over de zalm.
Het dessert, Honing/walnoten parfait met bananenbeignets smaakte ook voortreffelijk.
We hebben genoten van dit menu.
Wij vinden dit voor ieder een aanrader. Sfeervol restaurant en zeer vriendelijke bediening.

Ikproef .
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2013
Met een groep van 16 mensen hier gegeten.
het is een verouderd etablissement. We namen allen het maandmenu. Geen amuse, (zou je voor die prijs verwachten), wel smakelijk stokbrood met een schaaltje roomboter/tappenade. Voorgerecht, gebakken geitenkaasje, gepaneerd in sesamzaad,
met een compote van mosterd/honing was zeker smakelijk te noemen hoewel de beschrijving van "compote van mosterd/honing" nogal overdreven is voor een paar streepjes dressing. Daarna kregen we een soepje van gerookte knoflook. Gevolgd door het hoofdgerecht, gebakken rogvleugel, met een saus van schaAldieren of lamsbiefstuk, met een saus van citroentijm of een vegetarisch stoofpotje. Hierover kunnen we kort zijn, degene die ik heb gevraagd over de vis vond het niet smakelijk, de lamsbiefstuk, waarvan men toch kan uitgaan dat die om "te zuigen" moet zijn, was taai. Bij het vega stoofpotje werd geen uitleg gegeven waaruit dit potje bestond. Het was een beetje vlak te noemen. Op tafel kwam verder schaaltje bloemkool, schaaltje piepkleine vierkante stukjes gefrituurde aardappel tevens ook nog wat rauwkost.Tot slot een trifle in een wijnglas begeleid met een bolletje ijs. Mijns inziens, te zoet en de custard pudding te stijf.
Daarna nam men koffie en thee. De cappuccino had een prachtig schuimlaagje, helaas was het een te klein kopje en was de koffie lauw. De bakken met friandise waren ruim te noemen (kon niet gezegd worden van de schaaltjes groente) helaas was de kwaliteit van chocolade te vergelijken met "gooiensmijt" supermarkt chocolade. Oh hoe zonde, we hebben notabene zo'n heerlijke
chocolaterie in westvoorne, ook in Brielle is zo'n kwaliteitswinkel.
Samengevat, een lokatie waar hoognodig iets aan de inrichting gedaan moet worden, plafond, soort kerstverlichting voor de ramen!, stoelen (is moeilijk zitten, te recht en te hoog)
zijn zo wat dingen die aangepakt moeten worden. Over het eten: de kwaliteit is zeker niet in evenwicht met de prijs.
Ger D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Op een warme nazomeravond genoten we op het ruime terras met mooi meubilair van ons aperitief en de voorgerechten. De bediening was uitermate vriendelijk en zorgde ervoor dat lekkere kussen werden aangereikt. De mooi opgemaakte voorgerechten smaakten prima! Wat wij een extra service vonden, was dat alle gerechten naar wens in kleinere hoeveelheden konden worden besteld.
De huiswijn was precies op temperatuur en gewoon goed.
Het hoofdgerecht nuttigden wij binnen en ook hierop was niets aan te merken. In roomboter gebakken aardappeltjes en een heerlijk zelfgemaakt kaassausje over de niet te ver doorgekookte bloemkool vielen ons extra op.
Het is prettig dat er voor slechts 1 euro ijswater met citroen kan worden bijbesteld, verdiend een extra pluim wat ons betreft!
Wij hebben ook een puntje van aandacht: breng wat meer creme/wit in het interieur (de wanden en de bar?!), dat zou de zaak veel goed doen!
Zeker nog een bezoek waard, de Houten Paardjes!
Rick V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2012
Na veel gehoord te hebben over dit restaurant ben ik zelf maar eens gaan kijken met mijn vriendin, ik kan je zeggen dat het super was! We werden vrolijk ontvangen, de tafel gewezen en gevraagd of we wat wilde drinken. Heb nou eindelijk eens een goed getapt biertje. Na de bestelling kregen we een amuse van 't huis wat gevolgd werd door brood. Alle gerechten werden snel maar mooi opgemaakt geserveerd, meestal is er dan met de kwaliteit veel mis maar dit was echt top.

Ook was het fijn om vragen te kunnen stellen aan de serveerster, ze wist ook nog overal het antwoord op.

Kortom, een aanrader in een huiselijke sfeer!