De Houten Klaas

Sloterweg 8-10 1171 CR Badhoevedorp Nederland Kaart
31-206239352

Over het restaurant De Houten Klaas

Een knus entree

Dit is een begrip in omgeving Badhoevedorp waar men van vindt dat hier nog gezellig gegeten kan worden. Van een knus entree tot aan een praatje bij het weggaan, iedereen wordt hier persoonlijk behandeld. Eigenaren van Houten Klaas hebben na het jaren runnen van hun restaurant in Amsterdam de behoefte gehad om terug te gaan naar hun roots in het dorpje Badhoevedorp. En de bewoners stonden hier 100% achter! Geniet hier van lekkere simpele gerechten met af en toe een achtergrondmuziekje van een lokale muzikant! Geniet!

Meer informatie over restaurant De Houten Klaas

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 21:30

Griffioen63 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2017
Theo B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Al vele jaren, is de Houten Klaas een begrip voor ons.
Gisteren hebben wij van de gelegenheid gebruik gemaakt om met de AH restaurant actie te dineren.
Het menu was gevarieerd en konden kiezen uit verschillende gerechten.
Wij hebben een fijne avond gehad, dit mede door de heel vriendelijke bediening.
Betty F.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Wij hebben met vrienden gegeten, heel gezellig en alle gerechten die we hebben gekozen waren heerlijk.
Komen zeker nog een keer terug. ????
suikermensen .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
lekker eten en gezellige locatie maar was na afloop stomverbaasd dat er voor 'n glas kraanwater € 0,50 berekend was. Het is voor ons 'n reden om niet meer naar dit restaurant te gaan.
Willem W.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Heerlijk gegeten met een zeer vriendelijke bediening. Het zalmtartaartje was goed van smaak, terwijl de rumpsteak de perfecte cuisson had en de bijbehorende groenten nog een heerlijke beet hadden. Kortom het was een geslaagde avond.
Sonja S.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2017
Heb al ervaring met dit restaurant. Is erg goed.
Marion L.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2017
We hebben een heerlijke avond gehad, omdat het onze trouwdag was, stond er een prachtige bos rozen klaar voor ons, die we na afloop mee mochten nemen. Er werd goed gelet op ons eettempo en het serveren van de verschillende gangen was precies naar wens. Een aanrader om bij de Houten Klaas te komen eten!
K.P. D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Was mooi weer, dus hebben op terras gedineerd. Maakten gebruik van AH-actie, de keuze van gerechten was gevarieerd. Vriendelijk en attente bediening. Het eten was goed, dus al met al voor herhaling vatbaar.
Gwen N.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Gegeten met AH restaurantactie. Een van de rundersteaks leek wel gewoon een hard gebakken runderlap. Stug en smakeloos. De anderen waren ok. Bij een van de kaasplankje werd een stukje folie van de verpakking geserveerd en we moesten vragen om toast. Er zaten alleen walnoten en druiven bij. Belachelijk duur was de frisdrank, 2,95 euro voor een ice-tea vind ik wel gortig.
oudshoorn53 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Ontvangst erg vriendelijk
de kaart was goed verzorgt\
kwaliteit van het eten viel wat tegen.
wij zullen zeker nog eens gaan.
Dirk R.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Een leuk rustig restaurant waar je lekker kunt eten. Daar het die avond nog warm was hebben we buiten op het terras gegeten. Het keuze menu voor de AH actie was mooi uitgebreid en gevarieerd. We hebben ervan genoten.
Mocht je ooit eens in de buurt van Badhoevedorp zijn en wilt gaan eten ga er dsn eens naar toe. Het is zeker een aanrader.
Carola P.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Prima service, lekker gegeten, eten was gevarieerd met een keuze AH menu, gaan er zeker nog een keer eten.
Aan te bevelen
Bert E.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Er was een aparte kaart voor de AH actie terwijl bij een vorig bezoek wij van de "gewone" kaart konden kiezen.
Waarbij de AH kaart duidelijk minder aantal gerechten aangaf.
abengerda747 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Zijn er nu voor de 2e keer geweest.
Was een beetje bang na de recensies maar het viel zeker niet tegen
dus nog een keer geprobeerd en weer was het heel goed.
Eten niets op aan te merken bediening was vriendelijk en op de avond met muziek was het dolle pret .
komen zeker terug
Georgina L.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
2 bediening / personeel houdt zich voornamelijk op en bezig achter de bar en heeft intensieve gesprekken met elkaar, soms oog voor de gasten. Overigens vanavond 3 tafels bezet dus aan de drukte kan het niet liggen. Advies ; heb altijd oog voor je klanten, niet dat klanten jou moeten wenken voor evt een glas wijn. Verder prima sfeer zal zeker terugkomen.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Gezellig restaurant qua sfeer en inrichting. Uitstekende gerechten, goede prijs/kwaliteit verhouding.
Frits M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wij hadden veel goeds gelezen en gehoord over Houten Klaas dus tijd om het zelf eens te gaan proberen. Al met al viel het een beetje tegen. Het duurde lang voordat we de kaart kregen; een besteld glas wijn kwam niet op tafel. Het lijkt er dan ook op of de schaarse bediening een vrij vol restaurant niet helemaal aan kan. Wij hadden 2 x het jubileum menu en 1x a la carte. De ossenhaas met stroganoffsaus was meer een stoofpotje en de combinatie met kerrierijst vonden wij geen gelukkige. Verder was alles prima , maar meer ook niet. Het totaal maakte een beetje oubollige indruk, wat misschien ook veroorzaakt werd door de aanwezigheid van de vele grijze koppen . Prijs/ kwaliteit verhouding vonden wij op het randje.
Geoffry F.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Gisteren hier met mijn vriendin gegeten.
Blijft een heerlijk restaurant waar je zeer vriendelijk word ontvangen door het personeel.
Wij hadden carpaccio en Wiener schnitzel met pepersaus die smaakte geweldig en was precies goed gebakken.
Wij komen hier zeker terug.
Fred D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Ik had voor 4 personen besteld via AH bon. Ontvangstbevestiging meegenomen.. Was bij hun niet van bekend. Gelukkig hadden ze nog een tafeltje over..
André G.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
De Houten Klaas lijkt op een bruine Amsterdamse kroeg zeker als we naar bar kijken.
Vriendelijke bediening maar een beetje rommelig. AH kreeg hier een eigen keuze kaart. Mijn partner en ik kozen beide voor de carpaccio. Een beetje koud maar een standaard gerecht, met veel overigens smakelijke kaaskrullen.
Daarna een lendenbiefstuk en mijn partner een stoofschotel met ossehaasreepjes in stroganoff saus.
Gelukkig werd mijn mes vervangen door een steakmes, en terecht wan dit deel van het rund gesneden uit de contra filet heeft als het niet door de vermalser gehaald is een scherp mes nodig. Gelukkig niet door de vermalser en een prima formaat. Echter..... de binnenzijde was koud. vermoedelijk uit de koeling en dan direct gebakken, geen kerntemperatuur gemeten. Jammer Hete groente garnituur was klein maar goed. Een compliment voor de bij geserveerde frites. Mooi licht van kleur (vers vet) en knapperig.
De haasbiefstukreepjes in de saus verdronken en op een bed van champignons. Niet uitzonderlijk.
Toe ijs met boerenjongens en slagroom. Een smakelijk dessert.
Vooraf nam ik een glas tonic en wat bleek. De man/vrouw die de citroen gesneden heeft had eerst uien gesneden of een mes waarmee uien gesneden waren gebuikt. De tonic smaakte naar ui....!
Jammer was dat het Homarium leeg was en niet te vergeten niet schoon. Het leek erop dat de keuken overuren draaide pas na 35 minuten werd het voorgerecht geserveert.
Andre Gr