De Houten Klaas

Sloterweg 8-10 1171 CR Badhoevedorp Nederland Kaart
31-206239352

Over het restaurant De Houten Klaas

Een knus entree

Dit is een begrip in omgeving Badhoevedorp waar men van vindt dat hier nog gezellig gegeten kan worden. Van een knus entree tot aan een praatje bij het weggaan, iedereen wordt hier persoonlijk behandeld. Eigenaren van Houten Klaas hebben na het jaren runnen van hun restaurant in Amsterdam de behoefte gehad om terug te gaan naar hun roots in het dorpje Badhoevedorp. En de bewoners stonden hier 100% achter! Geniet hier van lekkere simpele gerechten met af en toe een achtergrondmuziekje van een lokale muzikant! Geniet!

Meer informatie over restaurant De Houten Klaas

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 21:30

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
K.P. D.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Was mooi weer, dus hebben op terras gedineerd. Maakten gebruik van AH-actie, de keuze van gerechten was gevarieerd. Vriendelijk en attente bediening. Het eten was goed, dus al met al voor herhaling vatbaar.
Gwen N.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Gegeten met AH restaurantactie. Een van de rundersteaks leek wel gewoon een hard gebakken runderlap. Stug en smakeloos. De anderen waren ok. Bij een van de kaasplankje werd een stukje folie van de verpakking geserveerd en we moesten vragen om toast. Er zaten alleen walnoten en druiven bij. Belachelijk duur was de frisdrank, 2,95 euro voor een ice-tea vind ik wel gortig.
oudshoorn53 .
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Ontvangst erg vriendelijk
de kaart was goed verzorgt\
kwaliteit van het eten viel wat tegen.
wij zullen zeker nog eens gaan.
Dirk R.
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Een leuk rustig restaurant waar je lekker kunt eten. Daar het die avond nog warm was hebben we buiten op het terras gegeten. Het keuze menu voor de AH actie was mooi uitgebreid en gevarieerd. We hebben ervan genoten.
Mocht je ooit eens in de buurt van Badhoevedorp zijn en wilt gaan eten ga er dsn eens naar toe. Het is zeker een aanrader.
Carola P.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2017
Prima service, lekker gegeten, eten was gevarieerd met een keuze AH menu, gaan er zeker nog een keer eten.
Aan te bevelen
Bert E.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
Er was een aparte kaart voor de AH actie terwijl bij een vorig bezoek wij van de "gewone" kaart konden kiezen.
Waarbij de AH kaart duidelijk minder aantal gerechten aangaf.
abengerda747 .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2017
Zijn er nu voor de 2e keer geweest.
Was een beetje bang na de recensies maar het viel zeker niet tegen
dus nog een keer geprobeerd en weer was het heel goed.
Eten niets op aan te merken bediening was vriendelijk en op de avond met muziek was het dolle pret .
komen zeker terug
Georgina L.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
2 bediening / personeel houdt zich voornamelijk op en bezig achter de bar en heeft intensieve gesprekken met elkaar, soms oog voor de gasten. Overigens vanavond 3 tafels bezet dus aan de drukte kan het niet liggen. Advies ; heb altijd oog voor je klanten, niet dat klanten jou moeten wenken voor evt een glas wijn. Verder prima sfeer zal zeker terugkomen.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Gezellig restaurant qua sfeer en inrichting. Uitstekende gerechten, goede prijs/kwaliteit verhouding.
Frits M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wij hadden veel goeds gelezen en gehoord over Houten Klaas dus tijd om het zelf eens te gaan proberen. Al met al viel het een beetje tegen. Het duurde lang voordat we de kaart kregen; een besteld glas wijn kwam niet op tafel. Het lijkt er dan ook op of de schaarse bediening een vrij vol restaurant niet helemaal aan kan. Wij hadden 2 x het jubileum menu en 1x a la carte. De ossenhaas met stroganoffsaus was meer een stoofpotje en de combinatie met kerrierijst vonden wij geen gelukkige. Verder was alles prima , maar meer ook niet. Het totaal maakte een beetje oubollige indruk, wat misschien ook veroorzaakt werd door de aanwezigheid van de vele grijze koppen . Prijs/ kwaliteit verhouding vonden wij op het randje.
Geoffry F.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Gisteren hier met mijn vriendin gegeten.
Blijft een heerlijk restaurant waar je zeer vriendelijk word ontvangen door het personeel.
Wij hadden carpaccio en Wiener schnitzel met pepersaus die smaakte geweldig en was precies goed gebakken.
Wij komen hier zeker terug.
Fred D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Ik had voor 4 personen besteld via AH bon. Ontvangstbevestiging meegenomen.. Was bij hun niet van bekend. Gelukkig hadden ze nog een tafeltje over..
André G.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
De Houten Klaas lijkt op een bruine Amsterdamse kroeg zeker als we naar bar kijken.
Vriendelijke bediening maar een beetje rommelig. AH kreeg hier een eigen keuze kaart. Mijn partner en ik kozen beide voor de carpaccio. Een beetje koud maar een standaard gerecht, met veel overigens smakelijke kaaskrullen.
Daarna een lendenbiefstuk en mijn partner een stoofschotel met ossehaasreepjes in stroganoff saus.
Gelukkig werd mijn mes vervangen door een steakmes, en terecht wan dit deel van het rund gesneden uit de contra filet heeft als het niet door de vermalser gehaald is een scherp mes nodig. Gelukkig niet door de vermalser en een prima formaat. Echter..... de binnenzijde was koud. vermoedelijk uit de koeling en dan direct gebakken, geen kerntemperatuur gemeten. Jammer Hete groente garnituur was klein maar goed. Een compliment voor de bij geserveerde frites. Mooi licht van kleur (vers vet) en knapperig.
De haasbiefstukreepjes in de saus verdronken en op een bed van champignons. Niet uitzonderlijk.
Toe ijs met boerenjongens en slagroom. Een smakelijk dessert.
Vooraf nam ik een glas tonic en wat bleek. De man/vrouw die de citroen gesneden heeft had eerst uien gesneden of een mes waarmee uien gesneden waren gebuikt. De tonic smaakte naar ui....!
Jammer was dat het Homarium leeg was en niet te vergeten niet schoon. Het leek erop dat de keuken overuren draaide pas na 35 minuten werd het voorgerecht geserveert.
Andre Gr
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Gezellig, maar erg druk. Moesten daardoor erg lang wachten op onze gerechten. Gasten welke later binnenkwamen kregen eerder de kaart en hun gerechten. Jammer
Vriendelijke bediening en alles schoon.
Misschien dat we hier nog een keer gaan eten als het minder druk is, maarja hoe weet je dat
Was erg hectisch zei de manager
Carla T.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het is een gezellig restaurant. We hadden een leuke plek bij het raam. Verder zijn er comfortabele stoelen. Het eten was prima ! Nog nooit een visje gegeten waar helemaal geen graten in zaten. Hier kan dat dus.
Gonny O.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Alles prima,alleen zou ik bij geschnetselte spetsli prefereren boven rosti
Marloboon .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Gezellig restaurant, zeer vriendelijke bediening. Het eten was van zeer goede kwaliteit. Heel gezellige sfeer in het restaurant. Toiletten heel schoon!
Ik beveel dit restaurant aan iedereen aan.
Evelien W.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Met de AH bonnen heerlijk gegeten! Er had ietsjes vaker om een drankje gevraagd mogen worden maar dat is dan ook de enige aanmerking. Lekker gegeten, prettige sfeer, vriendelijk personeel en mooie prijsjes. Ben door het homarium en het speciale menu op het krijtbord nieuwsgierig geworden voor een volgende keer.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Hoewel wij meenden dat wij a la carte konden kiezen bleek er een speciale kaart voor AH 's aktie te zijn. De voorgerechten waren matig van smaak, uitstraling en kwaliteit. Twee hoofdgerechten. (Wildstoof met kerrierijst) was een treurig geheel een pappige massa met absoluut geen wildsmaak en wat draadjes vlees en stukjes champignon. De kerrierijst smaakte niet naar kerrie. De nagerechten waren fantasieloos . Wij vonden de prijs voor het gebodene veel te hoog.
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Zeer aan te bevelen. Warm ontvangst. Vriendelijk en flexibel personeel. We komen er vast en zeker nog eens terug. !!! Goed eten. Ruime keuze mogelijkheden.