De Houten Klaas

Sloterweg 8-10 1171 CR Badhoevedorp Nederland Kaart
31-206239352

Over het restaurant De Houten Klaas

Een knus entree

Dit is een begrip in omgeving Badhoevedorp waar men van vindt dat hier nog gezellig gegeten kan worden. Van een knus entree tot aan een praatje bij het weggaan, iedereen wordt hier persoonlijk behandeld. Eigenaren van Houten Klaas hebben na het jaren runnen van hun restaurant in Amsterdam de behoefte gehad om terug te gaan naar hun roots in het dorpje Badhoevedorp. En de bewoners stonden hier 100% achter! Geniet hier van lekkere simpele gerechten met af en toe een achtergrondmuziekje van een lokale muzikant! Geniet!

Meer informatie over restaurant De Houten Klaas

Dinsdag t/m Zondag 16:00 - 21:30

• Af te huren , Catering , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Georgina L.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
2 bediening / personeel houdt zich voornamelijk op en bezig achter de bar en heeft intensieve gesprekken met elkaar, soms oog voor de gasten. Overigens vanavond 3 tafels bezet dus aan de drukte kan het niet liggen. Advies ; heb altijd oog voor je klanten, niet dat klanten jou moeten wenken voor evt een glas wijn. Verder prima sfeer zal zeker terugkomen.
Ton S.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2017
Gezellig restaurant qua sfeer en inrichting. Uitstekende gerechten, goede prijs/kwaliteit verhouding.
Frits M.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Wij hadden veel goeds gelezen en gehoord over Houten Klaas dus tijd om het zelf eens te gaan proberen. Al met al viel het een beetje tegen. Het duurde lang voordat we de kaart kregen; een besteld glas wijn kwam niet op tafel. Het lijkt er dan ook op of de schaarse bediening een vrij vol restaurant niet helemaal aan kan. Wij hadden 2 x het jubileum menu en 1x a la carte. De ossenhaas met stroganoffsaus was meer een stoofpotje en de combinatie met kerrierijst vonden wij geen gelukkige. Verder was alles prima , maar meer ook niet. Het totaal maakte een beetje oubollige indruk, wat misschien ook veroorzaakt werd door de aanwezigheid van de vele grijze koppen . Prijs/ kwaliteit verhouding vonden wij op het randje.
Geoffry F.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Gisteren hier met mijn vriendin gegeten.
Blijft een heerlijk restaurant waar je zeer vriendelijk word ontvangen door het personeel.
Wij hadden carpaccio en Wiener schnitzel met pepersaus die smaakte geweldig en was precies goed gebakken.
Wij komen hier zeker terug.
Fred D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Ik had voor 4 personen besteld via AH bon. Ontvangstbevestiging meegenomen.. Was bij hun niet van bekend. Gelukkig hadden ze nog een tafeltje over..
André G.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
De Houten Klaas lijkt op een bruine Amsterdamse kroeg zeker als we naar bar kijken.
Vriendelijke bediening maar een beetje rommelig. AH kreeg hier een eigen keuze kaart. Mijn partner en ik kozen beide voor de carpaccio. Een beetje koud maar een standaard gerecht, met veel overigens smakelijke kaaskrullen.
Daarna een lendenbiefstuk en mijn partner een stoofschotel met ossehaasreepjes in stroganoff saus.
Gelukkig werd mijn mes vervangen door een steakmes, en terecht wan dit deel van het rund gesneden uit de contra filet heeft als het niet door de vermalser gehaald is een scherp mes nodig. Gelukkig niet door de vermalser en een prima formaat. Echter..... de binnenzijde was koud. vermoedelijk uit de koeling en dan direct gebakken, geen kerntemperatuur gemeten. Jammer Hete groente garnituur was klein maar goed. Een compliment voor de bij geserveerde frites. Mooi licht van kleur (vers vet) en knapperig.
De haasbiefstukreepjes in de saus verdronken en op een bed van champignons. Niet uitzonderlijk.
Toe ijs met boerenjongens en slagroom. Een smakelijk dessert.
Vooraf nam ik een glas tonic en wat bleek. De man/vrouw die de citroen gesneden heeft had eerst uien gesneden of een mes waarmee uien gesneden waren gebuikt. De tonic smaakte naar ui....!
Jammer was dat het Homarium leeg was en niet te vergeten niet schoon. Het leek erop dat de keuken overuren draaide pas na 35 minuten werd het voorgerecht geserveert.
Andre Gr
Yvonne V.
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2017
Gezellig, maar erg druk. Moesten daardoor erg lang wachten op onze gerechten. Gasten welke later binnenkwamen kregen eerder de kaart en hun gerechten. Jammer
Vriendelijke bediening en alles schoon.
Misschien dat we hier nog een keer gaan eten als het minder druk is, maarja hoe weet je dat
Was erg hectisch zei de manager
Carla T.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het is een gezellig restaurant. We hadden een leuke plek bij het raam. Verder zijn er comfortabele stoelen. Het eten was prima ! Nog nooit een visje gegeten waar helemaal geen graten in zaten. Hier kan dat dus.
Gonny O.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Alles prima,alleen zou ik bij geschnetselte spetsli prefereren boven rosti
Marloboon .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Gezellig restaurant, zeer vriendelijke bediening. Het eten was van zeer goede kwaliteit. Heel gezellige sfeer in het restaurant. Toiletten heel schoon!
Ik beveel dit restaurant aan iedereen aan.
Evelien W.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
Met de AH bonnen heerlijk gegeten! Er had ietsjes vaker om een drankje gevraagd mogen worden maar dat is dan ook de enige aanmerking. Lekker gegeten, prettige sfeer, vriendelijk personeel en mooie prijsjes. Ben door het homarium en het speciale menu op het krijtbord nieuwsgierig geworden voor een volgende keer.
Wim S.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2017
Hoewel wij meenden dat wij a la carte konden kiezen bleek er een speciale kaart voor AH 's aktie te zijn. De voorgerechten waren matig van smaak, uitstraling en kwaliteit. Twee hoofdgerechten. (Wildstoof met kerrierijst) was een treurig geheel een pappige massa met absoluut geen wildsmaak en wat draadjes vlees en stukjes champignon. De kerrierijst smaakte niet naar kerrie. De nagerechten waren fantasieloos . Wij vonden de prijs voor het gebodene veel te hoog.
Ineke H.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Zeer aan te bevelen. Warm ontvangst. Vriendelijk en flexibel personeel. We komen er vast en zeker nog eens terug. !!! Goed eten. Ruime keuze mogelijkheden.
Frank G.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
Heerlijk gedineerd met gebruikmaking van AH-actie. Eigenlijk niets dan lof hiervoor. Suggestie voor de bediening: wacht niet te lang met het geven van de kaart.
Carla H.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2016
Vandaag de Kreeftsoep en scholfilet gekozen. Ook heerlijk!
Zeer sfeervolle Kerstversiering.
Het was druk. Toch snel geholpen en eten en wijn weer prima.
Tot snel!
Daan R.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Lekker en sfeervol gegeten in deze gastvrije brasserie. Met de AH restaurant actie nog een flinke korting dus zeker waar voor je geld.
Aanrader!
Annemarie S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
De kwaliteit van de gerechten erg wisselend. Heel irritant dat je flessen water moet kopen (3,95 per fles) terwijl je ook flessen wijn besteld.
Mieke1957 .
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Speciaal AH keuzemenu. Wij kozen als voorgerecht een pasteitje met wildragout, heerlijk. Dan volgde een schnitzel met champignonsaus, gemengde groente, stoofpeertje en eigen gemaakte patat ook weer allemaal even goed. Toetjes waren een ijscoupe met boerenjongens en advocaat en een met warme kersen, allebei gewoon lekker. Met de koffie was ook niets mis met een eigen gebakken anijskoekje. Vriendelijke bediening. We hebben hier heerlijk gegeten en komen zeker terug.
Carla H.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2016
Ruime keuze, deze keer voor het wild gegaan, heerlijk vlees, goede wijn. Gezellige sfeer. Korte wachttijd. Heerlijk gegeten. snel weer!
SylvZ .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Geen hoogstandjes, maar wel gewoon lekker eten in een leuke omgeving met gezellige muziek en vriendelijke bediening en wijn die er boven uit stak. Niets mis mee voor de zondagavond! Gaan graag nog eens terug.