De (Hotel Zwartewater) Combuijs

De Vlakte 20 8064 PC Zwartsluis Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant De (Hotel Zwartewater) Combuijs

- Ontbijt 07:30 - 22:00

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Lift aanwezig , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Espresso .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Mijn 2 gasten namen zalm, ik de sliptong. Presentatie erg slecht, garnituur povertjes, saladebuffet verdient de naam niet. De tong was wel erg droog, de zalm smaakte wat muf.
Bediening op terras o.k., binnen matig.
Boud .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
We zijn weer terug na een paar jaar, en echt, er is niets veranderd. De lokatie blijft prachtig, alhoewel er vanavond een overdonderend lawaai uit de camping naast het restaurant. Maar dat is vast niet iedere avond.
De mosselen waren prima, de sausjes en de frites niet bijzonder om het aardig te zeggen. Toetje ook niet, maar de dessert wijn Rosa di Monte Torre was heerlijk.
Dus toch een mooie avond buiten op het terras,
Erik D.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Prima combinatie van live cooking en buffet
Zo zie je ze niet altevaak hier te lande. Hoofdgerecht wordt vers bereid: keuze uit 15+ opties qua vlees, vis, zeebanket en zelfs exotisch wereldvoedsel. Garnituurgerechten, soepen en salades zijn buffetvorm en dessert wordt door de chef gedicteerd. Onze ervaring: excellent lekker en voldoende variatie, behalve dan het dessert - bieden van keuze hierin zou een buffetformule écht niet misstaan en waarde toevoegen. Enige verdere minpuntje is communicatie: één van ons is vegetarisch en i.t.t. bij de meeste andere buffetrestaurants wordt het hier wél gewaardeerd dan vantevoren door te geven, wat wij niet wisten. De keuken (van het aanpalende brasserie restaurant) improviseerde excellent maar door het improviseren ontstond de situatie dat de bediening 2 gangen beloofde en uiteindelijk 3 gangen, met een tussengerecht dat qua portie hoofdgerecht had kunnen zijn, serveerde. Effect was ongeveer de Monty Python sketch over ‘Het allerlaatste After Eight hapje’, maar zoals gezegd het was primair communicatie en verder niets ten nadele van staf en voedsel.
Culinaircees .
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Dinsdagavond met 4 personen gegeten bij Hotel Zwartewater ,wij werden vriendelijk ontvangen op het terras waar wij een plekje zochten uit de zon.WIj kregen snel ons drankje,dit was zeer welkom gezien de hitte.De vriendelijke jonge dame bracht ons daarna de menukaart.een keuze maken viel niet mee,de kaart is heel erg uitgebreid dus keuze volop.wij bestelden twee maaltijd salades en twee warme gerechten.vooraf kregen wij warm brood,boter,en olie van het huis.De gerechten waren helemaal naar onze verwachting en smaakten voortreffelijk .
Wij komen zeker terug,ook als het geen terrasweer is.
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Stalende dag (33 graden) leeg terras... 4 man personeel koffie aan het drinken, wanneer wij groeten komt er een mompel terug. Lang wachten op drinken en eten, onvriendelijk personeel. Uiteindelijk ontvangen we de maaltijdsalade van € 14,- wat niet meer is dan een zakje gesneden sla met een beetje tomaat en gerookte kip wat wij thuis als broodbeleg eten. Toen op de valreep werd gevraagd of alles naar wens was en wij aangaven dat de salade niet veel meer was dan een paar blaadjes sla, kregen we een norse: "ok, hier is uw bon." Wij verwachten dat de rest van de zomer het terras zo karig is als de salade.
Avesant .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
De bediening in de combuis vriendelijk en attent,het eten dat al klaar staat is ruim gesorteerd en goed.Het vlees is van goede kwaliteit maar men moet eens in de leer gaan bij Japanners oid.Hier en in meerdere restaurants wordt het vlees te dun afgesneden waardoor het tijdens de bereiding te droog wordt,jammer.
De vis goed maar ook hier wordt het te droog dus gewoon even in de gaten houden en op tijd roepen.
Het restaurant oogt wat ouderwets,echter de ouderwetse prijzen en de service maken een hoop goed,het uitzicht is prima net als het terras in de zomer.
Wij komen er zo nu en dan graag want deze manier van dineren met een paar mensen is gezellig

Arno H.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2015
Met de ligging aan het water is dit tevens ook de sterkste troef. Met fijn terras. De kaart is recht toe recht aan zonder verrassingen. Jammer dat de keuken een veel te ver doorbakken spies door liet gaan. Zo moeilijk kan dit toch niet zijn. Visgerecht was oké. Bediening prettig en attent. Goede overnachtingsplek en restaurant op doorreis. Prijs kwaliteit niet helemaal in verhouding.
SirNatju D.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Inmiddels zeker 5 keer gegeten bij de combuijs en vandaag was het allemaal kwalitatief wat minder dan de voorgaande keren. We waren wat later (rond 19:30) en alle bijgerechten waren lauw en stonden duidelijk al enkele uren. Rond half 9 begon men ook al met opruimen van het e.e.a. terwijl er nog best wat mensen aan het eten waren.

Goed, dat was het negatieve... Waarom dan wel een 7 voor het eten? Het vlees en de vis wordt werd wel als vanouds prima gebakken. De kwaliteit van het vlees is stukken beter dan bij menig buffet restaurant. De gamba's zijn ook zeker een aanrader. Je kan zo vaak als je wilt bestellen en combineren, prima concept.

Het gehele hotel is wel een beetje oubollig, de Combuijs is in vergelijking daarmee nog wel oke.

Angelique G.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Men heeft door de jaren heen wellicht geprobeerd om het restaurant wat te vernieuwen, maar het blijft een beetje oubollig karakter houden. Systeemplafond, vloerbedekking, niet meer echt van deze tijd. Tegelijkertijd ook niet echt te klagen, gezien de geweldige prijs (€27.50 voor onbeperkt eten) kwaliteit (vers, niet per sé origineel maar wel goed bereid) verhouding.
Voorgerechten/tussengerechten/bijgerechten schep je zelf op van het buffet. Hierop voldoende keuze als je van vlees en vis houdt, maar ook prima soepjes, lekker brood, voldoende rauwkost en een paar bijgerechten. Prima dus. Je vlees of vis wordt a la minute bereid op de bakplaat bij het 'live cooking' gedeelte van het restaurant. De kok houdt zich niet in, vindt het prima om je meerdere keren terug te zien en doet ook niet aan flauwe porties. En terwijl hij een praatje met je maakt, bakt hij zijn vlees en vis perfect. Helemaal goed!
Bij ons arrangement was zelfs een dessert inbegrepen en ook dit zijn flinke porties. Je vraagt je af of men hier wel quite draait, laat staan winst maakt.
De bediening is correct, de een wat meer ervaren dan de ander, maar allemaal vriendelijk. Het geheel is daardoor prima, niet echt uitzonderlijk goed of slecht, maar in basis goed.
Spencer R.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Restaurant wat er al 20 jaar hetzelfde uitziet aan de binnenkant. Gegeten met een groep van 17 personen, waarvan 4 vegetariërs. Weinig keuze hiervoor, vooral zelf je eigen eten samenstellen in overleg met de kok. Voor ons niet echt het idee van uit eten gaan en verrast worden. Eten uiteindelijk redelijk.
Anouk K.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2013
Heerlijk gegeten met een prachtig uitzicht en bijzonder vriendelijke en attente bediening. Buitenkant van het restaurant niet up to date maar eten maakt dat meer dan goed.
Janneke_S .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2013
Prachtig terras aan het Zwartewater, verstopt achter een lelijke grote loods! Entree lijkt oubollig, met een buffet en verouderd interieur. Doorgelopen naar buiten en op een zomerse avond een lokale snoekbaarsfilet gegeten, met peultjes, worteltjes en lekker krokant gebakken aardappelblokjes. Binnen kon je ook nog zelf salade uitzoeken, extra, waar ook nog sappige watermeloen bij lag. Uitzicht onvoorstelbaar mooi en service heel hartelijk!
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Binnen is de tijd stil blijven staan. Maar buiten langs het Zwartewater heb je daar geen last van. Er is nog scheepvaart op de late avond.
De bediening heeft het druk, een vol terras, zegt 'kom zo met de kaart', maar komt toch niet.
Het wachten wordt beloond met een amuse, paté van het huis. Komt meer overeen met een mousse.

We mogen naar keuze een bordje samenstellen uit het ijskoude saladebuffet. Bleekselderij als atjar, komkommerblokjes in slasaus, dobbelsteenjes rode biet, onbewerkte ijsbergsla en Amsterdamse uien. Een hele beleving op een warme zomerdag, maar hoort niet in een 4 sterrenhotel.

De 3 sliptongen ogen vers en hebben hom en kuit en ook nog een kop. Echte vissen dus. Mooi in klare boter gebakken.
De moot tonijn is rosé met een gorgonzola saus geserveerd.

Ernaast een knapperige broccoli en goudgele gebakken aardappelen.

Voor het dessert maak ik nog een keer gebruik van het frisse salade buffet. Een grove appelmoes laat zich goed smaken. Jammer dat er geen busje kaneel staat naast de peper, zout, olie en azijn.

Water van Zwartewater mag van de baas niet worden getapt meldt ons de ober. Dus uit een fles met bubbels.

Bij de espresso wordt wel een glas water uit de kraan geserveerd. Dat mag blijkbaar wel. En een cupje koffieroom. Bij de espresso die meer op een kleine koffie creme lijkt. Mist de kracht van een echte espresso.

Abel W.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2012
Ligt mooi aan het water. Service vlot en vriendelijk. Vuil bestek wordt direct opgehaald. Op gemorst servet word meteen vervangen.
Ruime keuze voorgerechten. Bij de koks worden ca. 5 vis en 5 vleesgerechten zichtbaar voor je bereid.
Ook specialiteiten zoals kikkerbilletjes waren te bestellen.

Zoet nagerecht prima
Mijn opmerking dat er geen kaas was, werd direct afgestraft en ik kreeg een heerlijk bord met diverse soorten kaas
Enige nadeel dat er tegelijk veel mensen zijn, maar dat weerhield de goede service niet