Meer informatie over restaurant De Hoornse Kogge

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Wi-Fi
Voordelig
Arthur B.
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2016
Afgelopen zaterdag gegeten bij dit restaurant. We zijn heel gastvrij ontvangen en de bediening was uitstekend. Het eten was heerlijk. Zeker een aanrader om hier te gaan eten. De prijs past prima bij de goede kwaliteit.
Annerieke L.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Eerlijk en goed eten, bij de Hoornse Kogge!
Streek- en seizoens - gebonden prodrukten ,erg smakelijk, hoewel soms een tikkeltje aan de zoute kant.
Uitstekende, en niet altijd voor de hand liggende wijnen in het passe-partout. Zeer aangename bediening, attent, maar niet te aanwezig.
Wij komen graag nog eens terug!
Hoeda .
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
gisteren avond 17-9 met mijn vrouw gegeten
keuze uit een verrassingsmenu of kleine gerechten voor schappelijke prijs
suggestie van 3 was uitstekend, want dat was voldoende

Mijn vrouw en ik kozen allebei 3 andere gerechten waardoor wij 6 gerechten hebben kunnen proeven,
Van een gerecht met pompoen, tot kreeft ravioli, van gepofte portobello met parmazan risotto tot heerlijke sukade.

Werklijke voortreffelijk en wellicht de beste prijs kwaliteit verhouding in hoorn,

de wijnen waren ook prima en 4,50 voor een prachtige zwoele portugese tempranillo is een zeer veel wijn voor dat geld.

in een woord, een traktaktie en de bediening meer dan attent en vriendelijk

We komen er heel graag weer, het was onze 3de keer
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Met z'n vieren hebben wij hier heerlijk gegeten. Het is niet het goedkoopste restaurant en de locatie is ook niet optimaal, maar de ambiance binnen is prima en de gerechten smaken heerlijk. De smaken komen naar voren door de juiste specerijen toe te passen en dat proef je! Samen met heerlijke wijnen gingen we tevreden naar huis.
Nicholas B. D.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Vlak na de Hoornse Kermis hebben mijn zusje en ik een bezoek gebracht aan dit restaurant. Het is een mooi ingerichte, knusse, zaak.
Hoorn beschikt over een Grote Noord, een Grote Oost, maar van de West hadden we nog niet eerder gehoord. Toch was het makkelijk te vinden. Nummer 27, tegenover een andere restaurantgrootheid.
Achterin het restaurant bevindt zich zelfs een klein, zonnig terras. Hier hebben we nog even gezeten totdat het wat te koud begon te worden.
We hebben ons uitvoerig in de watten laten leggen door onze Edamse stadsgenoten Ab en José Hannema.
De reguliere menukaart ziet er goed uit, maar we kozen gelijk allebei voor het 5-gangen verrassingsmenu. We kregen achtereenvolgens een reeks heerlijke en goed verzorgde, gerechten opgediend. De borden waren mooi opgemaakt. Dat is belangrijk, want het oog wil ook wat. Het begon met enkele mooie amuses. Daarna de eerste gang. Dit was een bord met diverse verfijnde proeverijtjes. De tweede gang was een bisque, deze was zeer zacht van smaak. De derde gang was een gestoofd kwarteltje. Het hoofdgerecht was gegrilde Angus beef en gestoofde sukade. Als nagerecht weer een proeverijtje.
We hebben heerlijk gegeten, maar de hoeveelheden zijn wat aan de grote kant. Toen het hoofdgerecht nog moest komen zaten wij beiden al behoorlijk vol.
Uiteraard lieten we het geheel begeleiden door een wijnarrangement. Omdat ik na het diner nog een eindje moest rijden heb ik voor het BOB-arrangement gekozen. Zo'n BOB-arrangement is een uitkomst. Je kunt toch alle wijnen proeven en stapt toch enigszins 'fris' achter het stuur.
Mijn zus is onlangs genezen van een vervelende ziekte en mag daarom langere tijd geen alcohol drinken. José heeft daarom leuke, alcoholvrije cocktails voor haar samengesteld, zodat zij toch lekker kon meedoen. Dit werd zeer op prijs gesteld.
We hebben een hele fijne avond gehad en we komen zeker weer terug.
Hartelijk dank en graag tot ziens!

Steven E.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten met vrienden. Verrassend lekkere gerechten! Gekonfijte zalm, de sukade en ravioli van kreeft was uitmuntend.
Echter zijn er ook wel wat kritische puntjes. De inrichting van het restaurant is verre van bijzonder! De vele stekkerdozen in het zicht geven niet de uitstraling weer die je verwacht bij deze heerlijke gerechten.
Tevens was de rekening behoorlijk aan de hoge kant. Voor een klein schaaltje friet 5 euro rekenen is gewoon kinderachtig. Dit zou standaard er bij moeten zitten..
Wat nog het meest stoorde was de tijd dat het duurde voor het menu werd opgenomen, en de tijd tussen de gerechten. Uiteraard hoeft het niet snel achter elkaar te worden geserveerd, maar van 19:00 tot 24:00 uur voor 3 gerechten en koffie is wel erg gortig.
Nogmaals, heerlijk gegeten, maar voor 20 euro meer had ik bij Lucas Rive kunnen eten.. De balans is een beetje zoek!
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
De Hoornse Kogge stond hoog op ons lijstje om te gaan eten. Echter konden we niet meer reserveren en hadden de hoop een beetje opgegeven. Toen we langs liepen zijn we toch even binnen gestapt en was er, tot onze blijde verrassing, nog een tafeltje voor ons vrij.
We kozen voor een verrassingsmenu en voor 4 kleine gerechtjes als hoofdschotel. Alles mooi opgediend, lekker en met veel verfijning in de gerechtjes. Precies zoals je van een goed restaurant mag verwachten. Bijbehorend wijnadvies is vakkundig. De bediening is sowieso vriendelijk en professioneel.
De locatie is niet speciaal en de inrichting ook niet. De open keuken is dan weer een pluspunt. Dit is een klassetent, maar daarom niet goedkoop.
Karin R.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Met vrienden bij de Hoornse Kogge gegeten. Voor ons de eerste keer. Onze vrienden waren al er vaker te gast en waren heel enthousiast. Terecht. De Hoornse Kogge is een fijn restaurant waar goed gekookt wordt. De kok is inventief, maar weet wel de balans te houden. Zoals wordt aanbevolen, drie gerechtjes gegeten. Alledrie verfijnd van smaak en mooi gepresenteerd. De tonijn was een topper. Vers en fris en heel mooi op smaak. Kaas toe. Een mooie keuze aan kazen, maar ze hadden iets meer op temperatuur mogen komen. De sauvignon blanc was prima. De bediening was vriendelijk, attent en deskundig. Wij zaten buiten. Als ik een tip mag geven: breng daar iets meer sfeer. Bijvoorbeeld tafels van hout in plaats van van metaal en wat planten in potten. Kortom, net als mijn vrienden, ben ik ook enthousiast over De Hoornse Kogge!
Antoine-B .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Hoorn telt veel leuke restaurants en dan is het moeilijk kiezen. De goede cijfers voor De Hoornse Kogge, hier op Iens, zijn wat mij betreft verdiend. Je kunt natuurlijk à la carte eten, maar ik raad je aan om je door de chef te laten verrassen. In deze keuken worden originele gerechten gemaakt, die alleen topchefs kunnen verzinnen. De sommelier verstaat haar vak en komt met wijnen die perfect passen bij de gerechten. De vegetarische keuzes staan niet zo nadrukkelijk op de kaart, waardoor je als vegetariër - en dat ben ik - dit deurtje voorbij zou kunnen lopen. Niet doen, want de chef is een meester in het creëren van originele vegetarische gerechten. Laat Ab en José hun ding doen en dan heb je een heerlijke avond.
Olga V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
Heerlijk 4 gangen kreeft verrassingsmenu gegeten. Allemaal met zorg bereid en heerlijk op smaak. Borden zien er fantastisch uit!
En wat een gastvrijheid, je voelt je een vip, ondanks dat de zaak flink vol zit.
Dirkvansoelen .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
De Hoornse Kogge s een heel erg leuk restaurant. Je zit prettig en niet te dicht op andere gasten. Eten erg goed. We namen vijf gangen waaronder vis vlees en coquilles. heerlijk. Mooie uitgebalanceerde gerechten. Goed op smaak en mooi opgemaakt. Wijnen erbij waren ook prima erbij.
Sonja1410 .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Bijzonder goed bevallen. Wij kwamen binnen met een 8 personen. Ruime tafel mooi gedekt. Open keuken wat ik zelf altijd prettig vind om naar te kijken.Nadat ieder was voorzien van een drankje, bijzonder leuk hoe de gin tonic geserveerd werd met toelichting, werd ons een kreeftenmenu voorgesteld. Echter wilde 1persoon toch nog even de kaart zien. Geen probleem. Maakte de keus niet minder makkelijk. Besloten toch voor het menu te gaan op 1 persoon na. Ik wilde graag mn voorgerecht aanpassen naar de steaktataar die ik op de kaart had gezien. Ook dit was geen probleem. Voorgerecht asperge kreeft voor de rest van de tafel. Tussengerecht van kabeljauw ravioli kreeft, saus is me ontschoten maar super lekker. Hoofdgerecht werd andere wijn geadviseerd. Dit omdat we kreeft van de BBQ geserveerd kregen in combinatie blackangus. Thuis nog even nagkeken wat voor vlees dat precies is want zo mals en de combinatie was echt heel lekker. Mochten kiezen uit een zoet dessert of kaas. Mijn voorkeur ging uit naar kaas. Ook deze presentatie vond ik geweldig. Keurig in volgorde met de benaming op een steen bordje geschreven. Ook hier werd een bijpassend glas geschonken. Koffie na met als verrassing een crèmebrûlée onder het schoteltje. Kort om een feest aan tafel. Woon dichtbij en ga zeker snel kijken of we dan in de tuin kunnen zitten. Dit was voor ons een verrassing om de hoek waar we graag naar terug keren. Team Kogge bedankt en tot snel
Peeki .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
We hadden wel wat positieve reacties gehoord maar het viel ons een beetje tegen. Gerechtjes waren zeker niet slecht maar ook niet bijzonder. Kreeft was lekker. De keuken had het nogal druk merkten we. Bediening deed erg zijn best en dat was leuk.
RiePie .
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2016
Vanavond bij Aben José gegeten en zoals altijd, voortreffelijk. De coquilles zijn om te zuigen, en de andere gerechten doen daar niet voor ander. Het is echt een avondje uit waar je helemaal verwend wordt:) TOP
Marcel D.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Vanavond met vrienden bij de Kogge gegeten, wat was alles perfect en heerlijk, vooral de Sukade was heerlijk.
Ab en Jose bedankt voor de heerlijke avond.
Maarten L.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Tweede paasdag met vrienden gegeten bij Ab en José. Zoals altijd voortreffelijk gegeten. Ab en Colin hebben mooie gerechten gemaakt. En José weet daar de perfecte wijn bij te kiezen!
Super avond gehad!
Dank jullie wel!
Jega .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Met de hele familie hebben we hier gegeten, was zonder meer prima. Echter, toen we nog wat frites bijbestelden, bleek dat dit later wel op de rekening was bijgeschreven. (rekening was meer als €.1000,) . Dat was een zeer grote domper.
Monique O.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Ik heb hier nu meerder keren gegeten, de laatste keer op 3 maart. De kwaliteit van het eten en de bediening zijn consequent erg goed.
Prettig is dat je hier het gevoel hebt dat je altijd welkom bent ook al kom je pas om 21.00 uur binnen loopt. Ik waardeer ook de vele extra amuses en de altijd aanwezige kan met tafelwater (kraan). De bediening is uiterst vriendelijk en het eten erg goed.. ze serveren prachtige kleine gerechtjes, mooi opgemaakt.

Dit restaurant is echt een prima keus!
Mikru .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Met vrienden wezen eten, heerlijk menu,heb 5-gangen genomen omdat ik niet kiezen kon,wou eigenlijk meer maar dat was te veel,lekker wijnarrangement, bediening erg vriendelijk, komen zeker een keer terug
Onverveerd .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Voor 340 euro eten met 4 personen is niet extreem anno 2016 zeker als je van wijn en port houdt maar als je dan een verrassings menu neemt en je krijgt een allegaartje van soep en een te verwaarlozen voorgerecht een uitermate gewone biefstuk alsmede een kaasplankje met kazen waarvan je van te voren hebt gemeld dat je niet van geit en schaap houdt maar 2 van de 5 kazen zijn dat toch dan kan ik slechts constateren dat ik elders voor hetzelfde of minder geld beter heb gegeten, sorry