De Hoop op d' Swarte Walvis

Kalverringdijk 15 1509 BT Zaandam Nederland Kaart

Over het restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Een begrip in de regio!

Midden in de prachtige Zaanstreek ligt De Hoop op d'Swarte Walvis, een begrip in de regio! De kaart is gebaseerd op de Frans-internationale keuken en elk gerecht heeft een unieke twist. Het zijn complete plaatjes met alle juiste elementen. Een culinair avontuur!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Maandag Gesloten (alleen op aanvraag geopend voor groepen)
Dinsdag t/m Zondag
Dinsdag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Wil D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Een prachtige ambiance midden op de Zaanse Schans uitzicht op de Zaan ( als je dáár op uitkijkt) ! Ik had hier lang niet gegeten en had er veel van verwacht. In eerste instantie dachten we dat ook, maar toch....de smaken passen niet echt bijelkaar; heel zuur en heel zout. Daa moet je van houden.Vooral een zout'verrassing' bij het toetje hazelnootparfait, is schrikken.
Strella Z.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Totaal niet klantvriendelijk. Bij meer dan 7 personen mag je niet a la carte maar moet je kiezen tussen vlees of vis. Smakeloos en erg duur.
Lexcy J.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Wij vonden de bediening niet echt persoonlijk. Het eten was redelijk goed, locatie was super.
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Als ik de recensies zo lees moeten wij er nog een keer heen. Het viel een beetje tegen namelijk. We waren er op eerste pinkksterdag en de menukaart was beperkt . Hier waren we op gewezen maar omdat ze aangaven wel het chefsmenu te serveren en we dit toch meestal nemen in dit soort restaurants hebben we het doorgezet. Het chefsmenu bleek die avond echter maar 3 gangen te zijn. Dit toch genomen en het was oké mr meer 13 in een dozijn. De bediening was overduidelijk vermoeid door de drukke toeristendag en reageerde erg energieloos. Tip : als het overdag druk is zorg dan voor een nieuwe shift. Voor de gasten is het leuker als de bediening je het gevoel geeft dat je welkom bent.
Maria B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Een heerlijke avond uit eten met vrienden. We hebben ons laten verrassen en werden daarin niet teleurgesteld. Mooie gerechtjes, verrassende smaaksensaties. We hadden een prachtig plekje aan een ronde tafel bij het water. Niet koud, het terras heeft een glazen scherm aan de waterkant. En wel een prachtig uitzicht. Vriendelijke bediening. Prettig dat er niet gejaagd werd, we zaten er op ons gemak en er zat een mooie tijd tussen de diverse gangen. Lekker lang dus...
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Gegeten met een groep na een workshop in één van de prachtige zalen die het restaurant rijk is. Enorme flexibiliteit en service bij het personeel. Locatie en sfeer prachtig. Eten, drie gangen menu voor een groep, was heerlijk en compleet. De mensen met ander menu (vis, vegetarisch) waren zeer tevreden. Aan te raden!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
De uitbater of de chef de mission doet ut goed maar meisjes in de bediening zjjn te te licht. Voorgerecht met Langoustine en steak tartaar was goed, of was dat top-ossenworst, Lam als hoofd prima, nagerecht zag er mooi uit maar mijn verkering en ik ik miste echt de hazelnootsmaak. Wijnen zeer goed.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Afsluiten AH actie op niveau We hebben al vaker bij dit restaurant gedineerd. We wilden dus graag de AH actie in stijl afsluiten en daar hebben we graag een half uur rijden voor over. Parkeren is overigens wel wat lastig, maar 10 min lopen na de maaltijd is best lekker. Erg goed ontvangen, mooie setting. Uitgebalanceerde menu's, met een prima wijnarrangement. Mooi opgemaakte gerechten, en verrassende smaken. Erg goed. Goede rustige sfeer, fijn kader voor een goed gesprek. Dit is een plek waar we graag terugkomen.
P H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
We hebben met z'n vieren genoten van de gerechten en wijnen, en een heerlijke avond gehad. Zeker voor herhaling geschikt.
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Heerlijk gegeten,vooral de visgerechten waren erg lekker. Goede wijn en vriendelijk personeel.ga zeker nog eens terug. Goed bereikbaar.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Een top diner. Gerechten fraai opgemaakt. Smaken duidelijk herkenbaar en in balans. Bediening attend. Het restaurant zat helemaal vol, terwijl in de andere vertrekken grotere gezelschappen waren. Dit had totaal geen invloed op de bediening. Kortom een superavond, voor herhaling vatbaar.
Leyla R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Erg goed gegeten! Goede service, mooi restaurant. Waren hier met de ah actie, geen apart menu, maar gewoon een selectie van de kaart. Erg fijn want dan krijg je een echt goede indruk van wat je normaal kan verwachten. We gaan zeker terug!
Bert K.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Terecht een prachtige kwalificatie in LEKKER.
Chapau.
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
We zijn hier al vaak wezen eten en hebben het iedere keer weer prima naar onze zin gehad.
De ontvangst is heel fijn en het restaurant is sfeervol en gezellig
De bediening is prima kan niet beter is zeker een aanrader
roosenmartin .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Niveau weer als vanouds. Mooi gebalanceerd menu met verrassende smaken en attente bediening. Bij de Walvis op dit niveau blijven wij zeker terugkomen, met of zonder AH actie.
Sergio B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Fijne bediening, goed eten.
Kiki S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gezellige avond met mijn zus, we hebben heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance! Aardige, nette, correcte bediening. Fantastische smaken op je bord. Erg lekkere warme broodjes/amuses en friandises tijdens het verloop van de avond wat de avond extra leuk maakte. Kortom het was een feestje, zeker een aanrader om naar toe te gaan.
Seraja V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Het was fantastisch!! complimenten aan de kok en zijn team! Ik had een vegetarisch menu, wat ze niet standaard in het Iensmenu hebben. Het was anders, gevarieerd en de smaken klopte helemaal met elkaar. Wij hebben er een wijn arrangement bij genomen, de wijnen paste perfect bij de vrschillende gerechten.

Mijn tafel genoten hebben het vlees en vis gegeten van het menu en ook dat zag er voortreffelijk uit. De borden gingen schoon de keuken in.

Wij gaan snel weer terug komen.
Gina K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Een geweldige avond, heerlijk keuzemenu met onze AHbonnen. Mooie herfstgerechten, verrassende smaken! En dit alles in een fantastische setting! Uitstekende lieve ontspannen bediening!
Im H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Een heerlijke avond gehad met vrienden. A la carte 4gangen diner genoten. Ik begrijp niets van de recenties waarin mensen 'zeuren' over de kleine porties want daar klopt echt niets van. De porties waren ruim voldoende. Nogmaals wij hebben een heerlijke avond gehad en het is zeker voor herhaling vatbaar. Een van de betere restaurants in Noord Holland.