Over restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Een begrip in de regio!

Midden in de prachtige Zaanstreek ligt De Hoop op d'Swarte Walvis, een begrip in de regio! De kaart is gebaseerd op de Frans-internationale keuken en elk gerecht heeft een unieke twist. Het zijn complete plaatjes met alle juiste elementen. Een culinair avontuur!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Dinsdag t/m Zondag

• American Express wordt geaccepteerd , Betaalpas , Mastercard , Visa card
  • Af te huren , Air-conditioning , Per boot te bereiken , Rolstoelvriendelijk , Terras , Wi-Fi
Eten8,5/10
Service8,5/10
Decor8,7/10
RiaRood . Fijnproever (3 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
De bediening was allervriendelijkst, maar het eten was ronduit karig. Het smaakte heerlijk, maar zelfs een kleine eter heeft er niet genoeg aan.
De keus was erg beperkt; 2 soorten voorgerechten en vis of vlees als hoofdgerecht. Het voorgerecht, een rouleau van eendenlever was voldoende voor een voorgerecht, maar ach dat hoofdgerecht! We hadden gekozen voor eendenborst. Op ons bord lagen drie mini plakjes eendenborst van 5 cm, gegarneerd met twee plakjes gegrilde wortel, tien doperwten, een sliertje witlof en twee toefjes aardappel(puree) o.i.d. Aan het tafeltje achter ons zat toevallig een kennis die er tegen ons ook een opmerking over maakte. Als nagerecht kregen we een mini bolletje ijs met wat garnering. Dankzij de (overigens heerlijke) broodjes die we vooraf kregen was de maag toch nog redelijk gevuld. Nee, voor ons zeker niet voor herhaling vatbaar.
Joke B. Expertproever (8 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
We hebben wel vaker in dit restaurant gegeten en het was weer top. Het voorgerecht hadden we piepkuiken, heerlijk. De magret de canard als hoofdgerecht was voortreffelijk en het dessert was een echte verrassing van de chef, een chocolademousse met romig ijs.
Nanda B. Fijnproever (3 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Super locatie en een heerlijk culinair diner genoten . We maakten gebruik van de AH actie maar komen zeker terug!! Geserveerd door zeer vriendelijke bekwame medewerkers! !
Bernhardboot . Proever (1 recensie) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Prima ontvangst en keurige bediening. Hoeveelheden aan de magere kant en veel smaken, waarvan wij ons af en toe afvroegen of ze wel bij elkaar pasten, op één bord. Zeebaars vonden we wat minder maar de Snoekbaars en Italian koffie waren erg lekker. Over het platte water hadden we twijfels...
Anita-wim . Proever (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk gegeten alles smaakte perfect,het dessert was super en de bediening heel vriendelijk
Dus een aanbeveling om hier naar toe te gaan
Food1000 . Fijnproever (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We hadden een heel fijne avond op het prachtige terras aan de Zaan. Bediening was attent. De drie gangen waren perfect verzorgd en erg smakelijk.
Anna V. Fijnproever (4 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten op de bonnetjes van AH.
We werden vriendelijk ontvangen, keurig bediend en kregen ook nog kleine heerlijke tussendoorgerechtjes. Leuke avond in een nog altijd mooie ambiance .
Bart D. Fijnproever (2 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Wat een fijn avondje uit! Alles klopt: de leuke omgeving, het vriendelijke personeel, het prachtige interieur en vooral het heerlijke eten.
Voor de AH-gasten is er een 3 gangenmenu met keuze uit vlees of vis. Er zijn uitstekende amuses en een uitgebreid dessert. Alles is even smakelijk en met zorg gepresenteerd.
Wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar. We verheugen ons er nu al op!
Dgo . Expertproever (5 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Door het prachtige weer konden we op het terras aan de Zaan dineren. Geweldig! AH menu was uitstekend met keuze uit 2 voorgerechten en 2 hoofdgerechten.
Arthurenbibi . Proever (1 recensie) 9,8 /10
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Allereerst een prachtlocatie aan het water. Bij mooi weer is buiten zitten een aanrader, al is het binnen ook een erg sfeervol, monumentaal ogend pand. De bediening is vriendelijk. De tijd tussen de gangen goed en het eten werkelijk waar voortreffelijk met tussendoor heerlijke amuses als verrassing. Voor ons was dit een culinaire beleving.
Fblommers . Fijnproever (2 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2016
Met vrienden weer eens van een perfect diner genoten. Zowel vis als vleesmenu waren erg lekker. Prima ambiance en perfecte bediening, Het verrassing toetje en de heerlijke Merlot huiswijn maakten het feest compleet.
een aanrader dus.
Yonny M. Expertproever (7 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Prima AH drie gangen menu, weinig keuze. Keuze was alleen mogelijk uit vis of vlees! Wat we kregen was heel smakelijk. Ook leuk dat er tussendoor twee amuse's geserveerd werden.
Fatbob . Fijnproever (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
we werden leuk ontvangen, we hebben van een heerlijk 3 gangen diner genoten, de bediening uiterst behulpzaam en gezellig..
Aad B. Fijnproever (2 recensies) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Bijzonder sfeervol restaurant. Alleen de gedekte ronde tafel al. Je kunt er rustig praten. Personeel is super attent en aardig. Het menu is bijzonder. Delicaat !!
Wschleeper . Proever (1 recensie) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Het is altijd een feest om bij de Swarte Walvis te zijn! Wat een verwennerij, heerlijk gegeten, heerlijke wijntjes erbij en personeel die het snapt!
C.stronck . Proever (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Het eten was prima alles was lekker. De bediening heel gezellig. Omgeving prachtig en er hangt een goede sfeer. Ik kan het iedereen aanraden om dat zelf te ondervinden. Erg tevreden.
Koetskoets . Proever (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Gewoon lekker gegeten, met lekkere extra bites voor- en tussen de gerechten. Het was gezellig druk en de bediening is goed op elkaar ingespeeld.
Zeker voor herhaling vatbaar
Nelkoppers . Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Het was een fantastische avond, waarbij we bij binnenkomst aangaven dat AH (zegelactie)deze keer trakteerde. Als antwoord kregen we dat dit niets uitmaakt en er geen verschil wordt gemaakt. Zo heerlijk hoe we verwend werden! Wij werden verrast met een extra amuse naast de binnenkomst amuse. Op het geserveerde brood na was er inderdaad weinig verschil te bemerken met de gasten die a la carte aten. Wij kregen ongevraagd 2x een schaaltje met overheerlijk knapperige sneetjes brood aangeboden, terwijl de standaard gasten broodjes kregen. Uit ervaring weet ik dat die broodjes lang niet zo lekker zijn!! Deze avond overtreft onze laatste ervaring als a la carte gast, want toen was het allemaal veel minder, dus teleurstellend. Nu was het TOP!!
Mrvdb . Proever (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Wij vonden het helemaal geweldig.

Het eten was heerlijk, de bediening was enorm vriendelijk.

Ik zou dit restaurant aan iedereen aanbevelen.

Wij komen zeker terug!

Dank jullie wel.

Groeten,
Marcelle en Jill
Fred.kramer . Fijnproever (2 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Voorgerecht en hoofdgerecht verrassend, nagerecht iets minder en daarom geen tien. Service gemoedelijk en vriendelijk. Ligging en entourage heel leuk. Aanrader!