De Hoop op d' Swarte Walvis

Kalverringdijk 15 1509 BT Zaandam Nederland Kaart

Over het restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Een begrip in de regio!

Midden in de prachtige Zaanstreek ligt De Hoop op d'Swarte Walvis, een begrip in de regio! De kaart is gebaseerd op de Frans-internationale keuken en elk gerecht heeft een unieke twist. Het zijn complete plaatjes met alle juiste elementen. Een culinair avontuur!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Maandag Gesloten (alleen op aanvraag geopend voor groepen)
Dinsdag t/m Zondag
Dinsdag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

MaHoog H.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2018
Vincent B.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Afgelopen weekend hier samen gedineerd. Wij komen hier vaker.
Pluspunten Mooie nieuw ingerichte entourage in het hoofgedeelte van het restaurant. Buiten in de tuin gedineerd i.v.m mooi weer. Sfeervol aangekleed. Gastvrij en ongedwongen sfeer. Vriendelijke bediening. Goede prijs/kwaliteitverhouding.
Gekozen voor een verrassingsmenue. Prima samengestelde gerechten met passende heerlijke wijnen ( ook desertwijn voor wie daarvan houdt).
Aanvullend op het menu wordt een amuze geserveerd en huisgemaakte friandises voor bij de koffie/thee/digestieven.
De kaart kent geen voor-, hoofd en nagerecht, maar er kan gekozen worden uit diverse gerechten (vis, vlees, vegetarisch en gevogelte). In willekeurige volgorde kan hieruit gekozen worden. Dit past bij de moderniseringsslag die dit restaurant wilt maken.
Minpunten: de serre oogt nog oubollig. (Knoopkussenstoelen).
hoekbroek .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Was prima plek op buitenterras met lekker eten en gezellige bediening. ik zou verder niks weten te verbeteren behalve het inschenken van wijn ongevraagd. Dat kunnen we zelf ok heel goed.
BrittaMareMai .
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
We hadden om 17.30 uur geboekt, maar achteraf ging de hele Zaanse Schans al om 17.00 uur dicht (lekker Nederlands :-)), dus we stonden om 17.15 uur op de stoep. Er stond voor de deur een bord dat er een besloten feest was, maar we zijn toch maar naar binnen gegaan en we werden wat raar ontvangen. Want de ober zei dat zij nu aan het eten waren. Vervelend, maar dat hoort denk ik bij het vak. Later was deze ober echt aardig. We wilden op een gegeven moment bestellen, maar dat kon nog niet want de keuken ging om 18.00 uur open. Neem gewoon de bestelling op en zet wat brood neer, dan heeft niemand in de gaten dat de keuken pas om 18.00 uur opengaat. Daarentegen zaten wij buiten in de tuin. Geweldige locatie. Het eten was echt geweldig en de sommelier deed het heel leuk en goed. Een aanwinst voor het restaurant. Dus al met al het begin was stroef, maar verder een perfecte avond gehad !
C.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Wij konden heerlijk op terras zitten in de zon. Alle gerechten waren even lekker en mooi gepresenteerd. 4 gangen was voor ons net goed maar niet heel veel. wat eingelijk gewoon prima is! Vooral het toetje (gezouten karamel ijs) was bijzonder lekker. De wijnen waren ook lekker. Wel vonden wij de bediening niet heel vlot terwijl het helemaal niet druk was.
H.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Geweldig ontvangen en bediend door gastheer Casper! Heerlijk gegeten. Verrassingmenu was mooi in balans. Uit de wind en in de zon met uitzicht op de Zaan, wat wil je nog meer.
Frank B.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Leuke spontane bediening. Eten matig. Met deze kaart ambieert De Walvis een culinaire subtopper te zijn maar benadert dat niveau niet. Ga dan voor een trede lager en kook smakelijke eenvoudigere gerechten.

Locatie is geweldig maar de ramen waardoor je vanaf het terras over het water uitkijkt mogen wel eens schoongemaakt worden. Vol spinnenwebben en dode insecten. Jammer hier kan wat van worden gemaakt
S.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
Gewoon heel goed. Prachtige plek . Gewoon heel goed. Prachtige plek . Gewoon heel goed. Prachtige plek .Gewoon heel goed. Prachtige plek .Gewoon heel goed. Prachtige plek .Gewoon heel goed. Prachtige plek .Gewoon heel goed. Prachtige plek .
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2018
kijk even uit met betaling met dinervoucher, laat je tevoren inlichten hoe de voucher in de rekening wordt verrekend; verder goed weer en mooi uitzicht op Zaandijk
Roeland D.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Nieuw concept met meerder kleinere gerechten. Zeer smakelijk en de meeste zijn creatief samengeteld. Wij hadden zo’n 12 verschillende, waarvan 11 erg lekker. Alleen de rillette van gans was wat droog en zwaar. Zeer aanbevolen!
Robert G.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2018
Zaterdag 23 juni zijn wij hier getrouwd met aansluitend een lunch. Alles was vanaf het begin tot het eind perfect verzorgd: de ontvangst, locatie, eten, service, alles top. De Walvis heeft een grote bijdrage geleverd aan het slagen van deze voor ons zo belangrijke en mooie dag!
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
In het kader van ons huwelijk op zaterdag 16 juni 2018 : huwelijksceremonie, lunch, receptie en diner, alles op 1 lokatie : De Walvis. Alles top, valt niet, maar dan ook helemaal niets op aan te merken. 100% geslaagde dag met dank aan Walvis en haar personeel.
S.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2018
prima plek in het prieel aan en boven de Zaan. Goede bediening en heerlijk gegeten. Zeker een aanrader om nog eens met familie en/of vrienden te gaan eten.
Egbert K.
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2018
Een prima restaurant voor een zakelijke lunch in een rustige omgeving met een goede sfeer en zeer hoge kwaliteit van de gerechten.
Christyn .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2018
We komen hier vaak maar zien het niveau langzaam achteruitgaan. Het leek wel of er wat stagiaires rondliepen, bestek lag er niet, Cava werd neergezet zonder koeler, we moesten personeel steeds vragen, kwamen niet uit zichzelf..... terwijl de rekening niet mals was....zonde van deze mooie plek met zoveel potentie.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Prima eten, je wordt gelukkig niet volgestopt met aardappelen en frites. Goede variatie van het eten, ruime keus. Dank voor de parkeermogelijkheid.
D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2018
Terras verwarming zo wel fijn zijn en ook de ramen van het terras aan het water mogen wel een vaker schoongemaakt worden
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
We vierden de negentigste verjaardag van een tante. Het was geweldig. De zaal met fantastisch uitzicht, de dame die ons bediende, het eten. Kortom: TOP!
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
leuk en gezellig mooie lokatie, terras aan het water, wel erg veel toeristen overdag...
mevr.m B.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2018
Wij vinden de verhouding prijs tot wat je op je bord krijgt, buitenpropporties hoog!.We zullen ons dan ook niet meer laten zien en raden het ook niet aan bij kennissen!