Over het restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Een begrip in de regio!

Midden in de prachtige Zaanstreek ligt De Hoop op d'Swarte Walvis, een begrip in de regio! De kaart is gebaseerd op de Frans-internationale keuken en elk gerecht heeft een unieke twist. Het zijn complete plaatjes met alle juiste elementen. Een culinair avontuur!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Maandag Gesloten (alleen op aanvraag geopend voor groepen)
Dinsdag t/m Zondag
Dinsdag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Diana H.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2017
Heerlijke plek om lekker te eten. Bediening is vriendelijk en correct eten is met zorg bereid en de wijnen zijn van goeie kwaliteit. Echt even uitgebreid zitten zowel bij lunch als diner. Het pand ademt sfeer uit je waant je echt in een zaans huis als je binnen bent.
Gert G.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2017
Mooie gerechten, prima bediening, goede wijn. Mooie entourage om nog eens terug te komen.
Gijs V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2017
Geweldige ervaring, een aanrader voor iedereen die van lekker eten in een leuke ambiance houdt
Reinier P.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2017
Een van de weinige plekken waar je een keer iets anders kan eten dan Saté, Biefstuk of All-in. Het menu van de chef is een prima keuze geweest. Vooral het voorgerecht met 3 bereidingen van verse tonijn viel in de smaak. De bediening is zeer vriendelijk.
Pieter D.
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2017
Vergaderen met je collega's, in een aparte kamer, goed verzorgd en lekker eten. Dat kan hier heel goed. In de middag werden we goed ontvangen en verzorgd. Een intermezzo aan de bar waar op ons verzoek een snack werd gepresenteerd die bestond uit verschillende soorten kroketjes. Daarna weer terug naar onze vergaderplek waar inmiddels voor ons was gedekt. De keuken speelde prima in op onze wens niet heel veel tijd aan het eten te willen besteden. Met de drie gangen ging dat prima. Los van de amuse vooraf en de amuse tussendoor viel het trio van tonijn erg in de smaak. Mooi subtiel. Daarna de eend. Ook goed en prima rosé en krokant. Kortom een plek waar niets op aan te merken valt behalve.........de wc. Die was in de middag niet schoon en werd voor de avond ook niet schoongemaakt.
Eefke H.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Heerlijk gegeten en een prachtige omgeving!
Jan S.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2017
Kwaliteit gerechten redelijk, mooie ambiance. Voor de prijs mag je mijns inziens iets meer verwachten.
Wil D.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Een prachtige ambiance midden op de Zaanse Schans uitzicht op de Zaan ( als je dáár op uitkijkt) ! Ik had hier lang niet gegeten en had er veel van verwacht. In eerste instantie dachten we dat ook, maar toch....de smaken passen niet echt bijelkaar; heel zuur en heel zout. Daa moet je van houden.Vooral een zout'verrassing' bij het toetje hazelnootparfait, is schrikken.
Strella Z.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2017
Totaal niet klantvriendelijk. Bij meer dan 7 personen mag je niet a la carte maar moet je kiezen tussen vlees of vis. Smakeloos en erg duur.
Lexcy J.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Wij vonden de bediening niet echt persoonlijk. Het eten was redelijk goed, locatie was super.
Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2017
Als ik de recensies zo lees moeten wij er nog een keer heen. Het viel een beetje tegen namelijk. We waren er op eerste pinkksterdag en de menukaart was beperkt . Hier waren we op gewezen maar omdat ze aangaven wel het chefsmenu te serveren en we dit toch meestal nemen in dit soort restaurants hebben we het doorgezet. Het chefsmenu bleek die avond echter maar 3 gangen te zijn. Dit toch genomen en het was oké mr meer 13 in een dozijn. De bediening was overduidelijk vermoeid door de drukke toeristendag en reageerde erg energieloos. Tip : als het overdag druk is zorg dan voor een nieuwe shift. Voor de gasten is het leuker als de bediening je het gevoel geeft dat je welkom bent.
Maria B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Een heerlijke avond uit eten met vrienden. We hebben ons laten verrassen en werden daarin niet teleurgesteld. Mooie gerechtjes, verrassende smaaksensaties. We hadden een prachtig plekje aan een ronde tafel bij het water. Niet koud, het terras heeft een glazen scherm aan de waterkant. En wel een prachtig uitzicht. Vriendelijke bediening. Prettig dat er niet gejaagd werd, we zaten er op ons gemak en er zat een mooie tijd tussen de diverse gangen. Lekker lang dus...
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Gegeten met een groep na een workshop in één van de prachtige zalen die het restaurant rijk is. Enorme flexibiliteit en service bij het personeel. Locatie en sfeer prachtig. Eten, drie gangen menu voor een groep, was heerlijk en compleet. De mensen met ander menu (vis, vegetarisch) waren zeer tevreden. Aan te raden!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
De uitbater of de chef de mission doet ut goed maar meisjes in de bediening zjjn te te licht. Voorgerecht met Langoustine en steak tartaar was goed, of was dat top-ossenworst, Lam als hoofd prima, nagerecht zag er mooi uit maar mijn verkering en ik ik miste echt de hazelnootsmaak. Wijnen zeer goed.
Bart B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Afsluiten AH actie op niveau We hebben al vaker bij dit restaurant gedineerd. We wilden dus graag de AH actie in stijl afsluiten en daar hebben we graag een half uur rijden voor over. Parkeren is overigens wel wat lastig, maar 10 min lopen na de maaltijd is best lekker. Erg goed ontvangen, mooie setting. Uitgebalanceerde menu's, met een prima wijnarrangement. Mooi opgemaakte gerechten, en verrassende smaken. Erg goed. Goede rustige sfeer, fijn kader voor een goed gesprek. Dit is een plek waar we graag terugkomen.
P H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
We hebben met z'n vieren genoten van de gerechten en wijnen, en een heerlijke avond gehad. Zeker voor herhaling geschikt.
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Heerlijk gegeten,vooral de visgerechten waren erg lekker. Goede wijn en vriendelijk personeel.ga zeker nog eens terug. Goed bereikbaar.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Een top diner. Gerechten fraai opgemaakt. Smaken duidelijk herkenbaar en in balans. Bediening attend. Het restaurant zat helemaal vol, terwijl in de andere vertrekken grotere gezelschappen waren. Dit had totaal geen invloed op de bediening. Kortom een superavond, voor herhaling vatbaar.
Leyla R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Erg goed gegeten! Goede service, mooi restaurant. Waren hier met de ah actie, geen apart menu, maar gewoon een selectie van de kaart. Erg fijn want dan krijg je een echt goede indruk van wat je normaal kan verwachten. We gaan zeker terug!
Bert K.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Terecht een prachtige kwalificatie in LEKKER.
Chapau.