De Hoop op d' Swarte Walvis

Kalverringdijk 15 1509 BT Zaandam Nederland Kaart

Over het restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Een begrip in de regio!

Midden in de prachtige Zaanstreek ligt De Hoop op d'Swarte Walvis, een begrip in de regio! De kaart is gebaseerd op de Frans-internationale keuken en elk gerecht heeft een unieke twist. Het zijn complete plaatjes met alle juiste elementen. Een culinair avontuur!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Maandag Gesloten (alleen op aanvraag geopend voor groepen)
Dinsdag t/m Zondag
Dinsdag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Philip R.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
We hebben met de familie een heerlijk diner in een unieke ambiance ter viering van mijn vaders huwelijk gehad. De authentieke locatie, de service en de gerechten waren uitstekend.

Zeker een aanrader!
Inez H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Erg voorkomend personeel. Erg mooie plek.
R.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Zeer leuke locatie die je meteen kunt combineren met een kort rond door het buitenmuseum. Zeker als je met mensen gaat die niet uit de Zaanse omgeving komen.
Vincent N.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Aanrader! Neem het culinaire lunchmenu!
R.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Voortreffelijk 4 gangen menu, betaald met de gespaarde zegeltjes van slijterij Vonk, alwaar wij altijd onze wijninkopen doen. Maar ook zonder de zegeltjes is het zeker de moeite waard om het 4 gangenmenu te proberen. Gewoon doen !
Philip R.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Op de feestelijke gelegenheid ter ere van mijn vaders huwelijk was alles uitstekend verzorgd op een prachtige authentieke locatie.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Prima, goed met ons meegedacht en prima uitgevoerd .Prima locatie met prachtig zicht op de Zaan.
Toch een kleine aanmerking, het totale beleven was nog beter geweest als de tafel was ingedekt.
Harry W.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Wederom voortreffelijk gegeten nadat wij hier al eerder waren geweest. Gekozen voor het een 5 gangen Experience menu. Een aanpassing op dit menu was geen enkel probleem. De wijn die bij de gerechten werden geserveerd waren een goede keuze. Wij komen hier zeker terug.
Chantal D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Het eten was oké. De citroen bij de rilette van zeebaars wat overheersend, het kaasplankje viel wat tegen en bij het desert van limoenbonbons hadden we echt en fris desert verwacht i.p.v. de onprettig voelende elastische "parels". Na 1 bonbon het gehele desert verder overgeslagen. Wel jammer dat daar dan niet verder over werd geïnformeerd door bediening, die verder erg professioneel overkomt. Maar het eten was op zich oké.
DNA D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Het keuze menu van de chef was heerlijk! Er staan talentvolle koks in de keuken. Echter voor zo'n mooie eetgelegenheid was de bediening minder goed dan dat het restaurant verdient.
Vragen of je iets te drinken wilt en wat dan is wel zo netjes. Dan hoeven de gasten daar niet naar te vragen.
Aannames over wel of niet nog iets willen drinken is jammer, vragen is beter. (En het was niet eens druk)
Wel heerlijk gegeten, maar dat had ik al geschreven!
Ilse K.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Dit restaurant is sinds enige maanden mijn favoriet, het menu van de chef Iedere keer weer een verrassing en alles is even heerlijk. Vriendelijke en snelle bediening en je zit heerlijk rustig, ondanks dat het midden in de Zaanse schans ligt. Aanrader!
Vrim .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2018
1wc is niet genoeg en ligt nietbgunstig bij de ingang waar iedereen afrekent. Ook lag er een grote plas water op de vloer van de wc. Slecht hoor.
janbelier .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Heerlijk geluncht met ons koor,, tegen een prima prijs-/kwaliteitsverhouding, met smakelijke produkten en uiterst vriendelijk en gastvrij bedienend personeel.
Stefana .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
Subliem reataurant! Een perfecte combinatie van keuken, personeel en service! Mooie inrichting, iets te strak = persoonlijk ;-)
VosV .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Heerlijk gegeten, hoogstaande gerechten en zeer schappelijk geprijsd, ze zouden genomineerd mogen worden voor een ster, zeer verfijnd en ook goed wijnadvies.
Vincent N.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Een geweldige aanrader met een prachtig terras aan de Zaan in een oase van rust.
H.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2018
Voor onze jaarlijkse bestuurslunch de Swarte Walvis uitgekozen. Het was goed geregeld, de reservering, menu suggestie, rekening houdend met allergieën en een verrukkelijk wijnarrangement. Bedankt!
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2018
Als je 60 wordt en je hebt beide ouders nog in goede conditie, en je bent opgegroeid in de Zaanstreek, dan wil je dat op een bijzondere plek vieren. In mijn ogen is dit een van de beste restaurants van de Zaanstreek. Het was 36 graden dus zaten we op het terras aan de Zaan, en wel op het mooiste plekje!
Attente en kundige bediening. Originele en leuke formule met gerechten uit de aarde, lucht, water of land. Kleine gerechten, goed in balans en die op weg lijken naar een ster. Creatieve details zoals een inktvis'cracker' op de gerookte zalm, komkommer als ondergrond voor een limoenbonbon, sambalijs of oude Reypenaer op de yoghurtsorbet. We hebben een mooie avond gehad!
De jarige job kreeg zijn dessert feestelijk geserveerd
B.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2018
Wij kennen de Walvis van eerdere gelegenheden en weten dat er een uitstekende kwaliteit geleverd wordt en ook dit keer (met twee personen) niet teleurgesteld. De kaart (bijzonder) was uitnodigend en wat er op tafel kwam was van een uitmuntende kwaliteit. Een paar 'smaakbommetjes' naar onze mening. Een verzoek voor een glas dessertwijn (terwijl er twee werden aangeprezen) werd prachtig opgelost. Onze enige teleurstelling had meer met de bediening te maken. Wij verzochten een tafel in de zon/aan het water en kregen te horen dat zulks niet mogelijk was, alles vol/geboekt. Jammer dan als er een tafel leeg blijft en nog leeg is als wij weggaan. Een aantal van het bedienend personeel vond ik net iets te weinig 'geintereseerd' - Het liep, het was allemaal vriendelijk etc. maar wij misten net dat 'extra' - All in all - wij komen terug.
t.mesman75 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2018
wat uiteindelijk goed is gekomen was dat er 84 euro gerekend werd omdat we met 10 ipv 12 personen waren gekomen.We hebben geboft dat het prachtig weer was zodat we heerlijk buiten konden dineren.het rstaurant vond mijn vrouw niet invalide vriendelijk maar met behulp van onze kinderen heeft zij het toch gered