De Hoop op d' Swarte Walvis

Kalverringdijk 15 1509 BT Zaandam Nederland Kaart

Over restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Een begrip in de regio!

Midden in de prachtige Zaanstreek ligt De Hoop op d'Swarte Walvis, een begrip in de regio! De kaart is gebaseerd op de Frans-internationale keuken en elk gerecht heeft een unieke twist. Het zijn complete plaatjes met alle juiste elementen. Een culinair avontuur!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Maandag Gesloten (alleen op aanvraag geopend voor groepen)
Dinsdag t/m Zondag
Dinsdag t/m Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Sergio B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Fijne bediening, goed eten.
Seraja V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Het was fantastisch!! complimenten aan de kok en zijn team! Ik had een vegetarisch menu, wat ze niet standaard in het Iensmenu hebben. Het was anders, gevarieerd en de smaken klopte helemaal met elkaar. Wij hebben er een wijn arrangement bij genomen, de wijnen paste perfect bij de vrschillende gerechten.

Mijn tafel genoten hebben het vlees en vis gegeten van het menu en ook dat zag er voortreffelijk uit. De borden gingen schoon de keuken in.

Wij gaan snel weer terug komen.
Gina K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Een geweldige avond, heerlijk keuzemenu met onze AHbonnen. Mooie herfstgerechten, verrassende smaken! En dit alles in een fantastische setting! Uitstekende lieve ontspannen bediening!
Im H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Een heerlijke avond gehad met vrienden. A la carte 4gangen diner genoten. Ik begrijp niets van de recenties waarin mensen 'zeuren' over de kleine porties want daar klopt echt niets van. De porties waren ruim voldoende. Nogmaals wij hebben een heerlijke avond gehad en het is zeker voor herhaling vatbaar. Een van de betere restaurants in Noord Holland.
Hans.bouwman8 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Genoten van een uitstekend driegangenmenu (AH Restaurantactie), aangevuld met een extra voorgerecht.
Het eerste voorgerecht, softshellcrab, en hoofdgerecht, wilde eend, waren een schot in de roos. Het begeleidende wijnarrangement was kwalitatief hoogstaand tegen een zeer redelijke prijs.
De geboden service, in het bijzonder die van ober Rene, was meer dan uitstekend.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Magda V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk 3- gangenmenu gegeten. Geweldige verrassende smaakervaring. Leuke bediening.
Prijs-kwaliteit is prima (ook zonder AH-kortingsbon).
Zeker voor herhaling vatbaar.
Wilanda J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Heerlijk gegeten met de AH zegeltjes. We hebben gekozen voor het vismenu. Zeer verassende smaken en uiteenlopende bereidingen. De amuses maakten het geheel af. Prettige bediening. Het volgende diner staat al op de planning.
C H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Veel over gehoord en met de AH aktie daar gegeten ! De sfeer is mooi echt sjiek op de Zaanse schans! Hoe het eten werd opgediend deed je doen watertanden maar ik vond het erg eentonig en weinig verrassende smaken bevatten ! Personeel vond ik her en der ook wat steekjes laten vallen ! Ik vond het leuk om er eens gegeten te hebben maar ik zal niet snel een 2e keer terug komen !
Judith T.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Lekker Frans eten in een sfeervolle huiskamer! We hebben heerlijk Frans gegeten (voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht). Alleen bij het hoofdgerecht miste ik gebakken aardappeltjes. Dat serveerde men niet, wel een zak zelfgemaakte friet en dat smaakte in het geheel heerlijk erbij! Goede smaakvolle wijn werd er gerserveerd en koffie met bonbons maakte het helemaal af!
Marja S.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2016
Vriendelijke bediening, verrassend veel smaken bij elkaar, duidelijke uitleg over wat je kreeg. Leuk opgemaakt gerechten, heerlijke amuses tussendoor.
Mmmmmuis .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2016
Heerlijk eten! Het is leuk om met de ah restaurantactie hier te eten want je krijgt voor een goede prijs een heerlijk 3 gangen menu. De bediening was ook super! Echt een aanrader
Thallo .
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2016
Wederom een heerlijke avond, het attente personeel, de heerlijke gerechten met mooie wijn. Alles tot in de puntjes verzorgd. Daar we hier vaker zijn geweest, zijn we bekend met de grootte van de porties, kiezen wij voor een (minimaal) 4-gangen menu, maar ook omdat het gewoon erg lekker is. We komen graag weer.
Roel S.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Uitstekend gegeten, erg prettige rustige tafel met zicht op de Zaan.
Zeker voor herhaling vatbaar
Soraja Z.
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2016
Gegeten met de ah-actie. Menu was goed, maar niet hoogstaand. Keurig vezorgd, alleen miste de fantasie en de verfijnheid.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Bij binnenkomst was er niemand bij de balie om je naar je plaats te verwijzen. De gerechten waren met zorg bereid. Jammer was alleen dat de hoofdmaaltijd lauw werd opgediend. Dit werd dan weer goedgemaakt met een extra amuse. De bediening was vriendelijk en correct.
RiaRood .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
De bediening was allervriendelijkst, maar het eten was ronduit karig. Het smaakte heerlijk, maar zelfs een kleine eter heeft er niet genoeg aan.
De keus was erg beperkt; 2 soorten voorgerechten en vis of vlees als hoofdgerecht. Het voorgerecht, een rouleau van eendenlever was voldoende voor een voorgerecht, maar ach dat hoofdgerecht! We hadden gekozen voor eendenborst. Op ons bord lagen drie mini plakjes eendenborst van 5 cm, gegarneerd met twee plakjes gegrilde wortel, tien doperwten, een sliertje witlof en twee toefjes aardappel(puree) o.i.d. Aan het tafeltje achter ons zat toevallig een kennis die er tegen ons ook een opmerking over maakte. Als nagerecht kregen we een mini bolletje ijs met wat garnering. Dankzij de (overigens heerlijke) broodjes die we vooraf kregen was de maag toch nog redelijk gevuld. Nee, voor ons zeker niet voor herhaling vatbaar.
Joke B.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
We hebben wel vaker in dit restaurant gegeten en het was weer top. Het voorgerecht hadden we piepkuiken, heerlijk. De magret de canard als hoofdgerecht was voortreffelijk en het dessert was een echte verrassing van de chef, een chocolademousse met romig ijs.
Nanda B.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Super locatie en een heerlijk culinair diner genoten . We maakten gebruik van de AH actie maar komen zeker terug!! Geserveerd door zeer vriendelijke bekwame medewerkers! !
Bernhardboot .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Prima ontvangst en keurige bediening. Hoeveelheden aan de magere kant en veel smaken, waarvan wij ons af en toe afvroegen of ze wel bij elkaar pasten, op één bord. Zeebaars vonden we wat minder maar de Snoekbaars en Italian koffie waren erg lekker. Over het platte water hadden we twijfels...
Anita-wim .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Heerlijk gegeten alles smaakte perfect,het dessert was super en de bediening heel vriendelijk
Dus een aanbeveling om hier naar toe te gaan