De Hoop op d' Swarte Walvis

Kalverringdijk 15 1509 BT Zaandam Nederland Kaart

Over het restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Een begrip in de regio!

Midden in de prachtige Zaanstreek ligt De Hoop op d'Swarte Walvis, een begrip in de regio! De kaart is gebaseerd op de Frans-internationale keuken en elk gerecht heeft een unieke twist. Het zijn complete plaatjes met alle juiste elementen. Een culinair avontuur!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Maandag Gesloten (alleen op aanvraag geopend voor groepen)
Dinsdag t/m Zondag
Dinsdag t/m Zondag

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Dinnerbabe ..
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2017
Gegeten met een groep na een workshop in één van de prachtige zalen die het restaurant rijk is. Enorme flexibiliteit en service bij het personeel. Locatie en sfeer prachtig. Eten, drie gangen menu voor een groep, was heerlijk en compleet. De mensen met ander menu (vis, vegetarisch) waren zeer tevreden. Aan te raden!
Martijn V.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2017
De uitbater of de chef de mission doet ut goed maar meisjes in de bediening zjjn te te licht. Voorgerecht met Langoustine en steak tartaar was goed, of was dat top-ossenworst, Lam als hoofd prima, nagerecht zag er mooi uit maar mijn verkering en ik ik miste echt de hazelnootsmaak. Wijnen zeer goed.
WHB-Bartelds .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Afsluiten AH actie op niveau We hebben al vaker bij dit restaurant gedineerd. We wilden dus graag de AH actie in stijl afsluiten en daar hebben we graag een half uur rijden voor over. Parkeren is overigens wel wat lastig, maar 10 min lopen na de maaltijd is best lekker. Erg goed ontvangen, mooie setting. Uitgebalanceerde menu's, met een prima wijnarrangement. Mooi opgemaakte gerechten, en verrassende smaken. Erg goed. Goede rustige sfeer, fijn kader voor een goed gesprek. Dit is een plek waar we graag terugkomen.
P H.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
We hebben met z'n vieren genoten van de gerechten en wijnen, en een heerlijke avond gehad. Zeker voor herhaling geschikt.
Marielle V.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2017
Heerlijk gegeten,vooral de visgerechten waren erg lekker. Goede wijn en vriendelijk personeel.ga zeker nog eens terug. Goed bereikbaar.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Een top diner. Gerechten fraai opgemaakt. Smaken duidelijk herkenbaar en in balans. Bediening attend. Het restaurant zat helemaal vol, terwijl in de andere vertrekken grotere gezelschappen waren. Dit had totaal geen invloed op de bediening. Kortom een superavond, voor herhaling vatbaar.
Leyla R.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2017
Erg goed gegeten! Goede service, mooi restaurant. Waren hier met de ah actie, geen apart menu, maar gewoon een selectie van de kaart. Erg fijn want dan krijg je een echt goede indruk van wat je normaal kan verwachten. We gaan zeker terug!
Herbert Richard K.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2017
Terecht een prachtige kwalificatie in LEKKER.
Chapau.
Ger V.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2016
We zijn hier al vaak wezen eten en hebben het iedere keer weer prima naar onze zin gehad.
De ontvangst is heel fijn en het restaurant is sfeervol en gezellig
De bediening is prima kan niet beter is zeker een aanrader
roosenmartin .
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
Niveau weer als vanouds. Mooi gebalanceerd menu met verrassende smaken en attente bediening. Bij de Walvis op dit niveau blijven wij zeker terugkomen, met of zonder AH actie.
Sergio B.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Fijne bediening, goed eten.
Kiki S.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gezellige avond met mijn zus, we hebben heerlijk gegeten in een sfeervolle ambiance! Aardige, nette, correcte bediening. Fantastische smaken op je bord. Erg lekkere warme broodjes/amuses en friandises tijdens het verloop van de avond wat de avond extra leuk maakte. Kortom het was een feestje, zeker een aanrader om naar toe te gaan.
Seraja V.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2016
Het was fantastisch!! complimenten aan de kok en zijn team! Ik had een vegetarisch menu, wat ze niet standaard in het Iensmenu hebben. Het was anders, gevarieerd en de smaken klopte helemaal met elkaar. Wij hebben er een wijn arrangement bij genomen, de wijnen paste perfect bij de vrschillende gerechten.

Mijn tafel genoten hebben het vlees en vis gegeten van het menu en ook dat zag er voortreffelijk uit. De borden gingen schoon de keuken in.

Wij gaan snel weer terug komen.
Gina K.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Een geweldige avond, heerlijk keuzemenu met onze AHbonnen. Mooie herfstgerechten, verrassende smaken! En dit alles in een fantastische setting! Uitstekende lieve ontspannen bediening!
Im H.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Een heerlijke avond gehad met vrienden. A la carte 4gangen diner genoten. Ik begrijp niets van de recenties waarin mensen 'zeuren' over de kleine porties want daar klopt echt niets van. De porties waren ruim voldoende. Nogmaals wij hebben een heerlijke avond gehad en het is zeker voor herhaling vatbaar. Een van de betere restaurants in Noord Holland.
hans.bouwman8 .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Genoten van een uitstekend driegangenmenu (AH Restaurantactie), aangevuld met een extra voorgerecht.
Het eerste voorgerecht, softshellcrab, en hoofdgerecht, wilde eend, waren een schot in de roos. Het begeleidende wijnarrangement was kwalitatief hoogstaand tegen een zeer redelijke prijs.
De geboden service, in het bijzonder die van ober Rene, was meer dan uitstekend.
Zeker voor herhaling vatbaar.
Magda V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Heerlijk 3- gangenmenu gegeten. Geweldige verrassende smaakervaring. Leuke bediening.
Prijs-kwaliteit is prima (ook zonder AH-kortingsbon).
Zeker voor herhaling vatbaar.
Wilanda J.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
Heerlijk gegeten met de AH zegeltjes. We hebben gekozen voor het vismenu. Zeer verassende smaken en uiteenlopende bereidingen. De amuses maakten het geheel af. Prettige bediening. Het volgende diner staat al op de planning.
C H.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2016
Veel over gehoord en met de AH aktie daar gegeten ! De sfeer is mooi echt sjiek op de Zaanse schans! Hoe het eten werd opgediend deed je doen watertanden maar ik vond het erg eentonig en weinig verrassende smaken bevatten ! Personeel vond ik her en der ook wat steekjes laten vallen ! Ik vond het leuk om er eens gegeten te hebben maar ik zal niet snel een 2e keer terug komen !
Judith T.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Lekker Frans eten in een sfeervolle huiskamer! We hebben heerlijk Frans gegeten (voorgerecht, hoofdgerecht en nagerecht). Alleen bij het hoofdgerecht miste ik gebakken aardappeltjes. Dat serveerde men niet, wel een zak zelfgemaakte friet en dat smaakte in het geheel heerlijk erbij! Goede smaakvolle wijn werd er gerserveerd en koffie met bonbons maakte het helemaal af!