De Hoop op d' Swarte Walvis

Kalverringdijk 15 1509 BT Zaandam Nederland Kaart

Over het restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Een begrip in de regio!

Midden in de prachtige Zaanstreek ligt De Hoop op d'Swarte Walvis, een begrip in de regio! De kaart is gebaseerd op de Frans-internationale keuken en elk gerecht heeft een unieke twist. Het zijn complete plaatjes met alle juiste elementen. Een culinair avontuur!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Maandag Gesloten (alleen op aanvraag geopend voor groepen)
Dinsdag t/m Zondag
Dinsdag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Hilde H.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2018
Tiny B.
  • Datum van je bezoek: 25 mei 2018
Wij hebben hier de 90e verjaardag van mijn moeder gevierd met koffie en taart en een Zaanse broodlunch. Het was prachtige weer en we zaten op het mooie terras aan de Zaan. Zowel koffie met taart als lunch was erg goed en de bediening fantastisch. Mede doordat deze dame haar werk met zoveel plezier deed hadden wij een onvergetelijke ochtend/middag.
A. H.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2018
Uitstekende en vriendelijke bediening, prima uitleg over de gerechten! Prima servide
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Het was een fijne avond voor mij met een bijzondere herinnering samen met mijn gezin.
Wij herdachten een bijzondere vrouw die er niet meer is.
Kees K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
prettige ontvangst. Tafel buiten onder de blauwe regen bloesem, Zou even moeten worden schoongemaakt, zeker de stoelen alvorens plaats te laten nemen. Team maakt wat onervaren indruk. Wachttijden voor de gerechten te lang. Bijna 2 uur binnen en pas 1 gerechtje is niet goed, zeker omdat het niet vol was. Concept van kleine gerechten lijkt populair maar maakte op ons geen geode indruk. Liever een klassiek concept met voo, hoof en nagerecht eventueel aan te vullen met tussen gerechten. Als je dan even moet wachten heb je tenminste iets substantieels in je maag en hoef je het niet te vullen met brood. Gerechten verder erg lekker.
H.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2018
Mijn gasten en ik waren teleurgesteld over de kwaliteit van het eten. Ik had beter verwacht en alhoewel we er heerlijk gezeten hebben met een schitterend uitzicht was het toch leuker geweest als we wat smakelijker hadden kunnen eten.
Anna H.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
We hebben weer heerlijk gegeten. De kleine gerechten op de nieuwe kaart zijn verrukkelijk. En omdat het mooi warm weer was konden we buiten op het terras aan de Zaan eten. Super.
rutger D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2018
De combinatie van smaken in de gerechten waren slecht op elkaar afgestemd. Ook was het eten erg vet, was er door de duif niet heen te snijden (ook niet met een extra scherp mes waar om gevraagd was). Jammer, we hadden er veel van verwacht. Erg aardig personeel, dat wel. Locatie is prachtig, maar door beperkte geluidsdemping was het erg rumoerig...
Caroline S.
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2018
Heerlijk gegeten, leuke bediening en voortreffelijke wijnen
Alex W.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Een uitstekend diner. Een prachtige locatie, gerechten mooi en heerlijk, bediening informeel maar wel professioneel. Top!
Maud B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Zeer vriendelijk en ondanks de korte termijn waarop wij wilden reserveren voor een groep van 15 personen werd er erg fijn meegedacht. Ook het voorstel van de menu keuzen werd aangepast aan de wensen.
Alle (internationale) gasten waren blij verrast, zowel vanwege de locatie, maar zeker ook vanwege de kwaliteiet van het eten en de zeer vriendelijke en hulpvaardige bediening.
Maikel L.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
heel goed ontvangen met een biertje op het terras, lekker in het zonnetje. Daarna het dagmenu gegeten, 4 perfecte gangen met zelfs een kleine aanpassing op ons verzoek. echt een goede ervaring
Reinier V.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2018
spontaan (nav email bericht) naar d'swarte walvis gegaan voor een diner.
eerst even gewandeld, d'swarte walvis is gevestigd op/aan de Zaanse Schans.
daarna eerst even buiten op het terras een apperatiefje besteld, heerlijk ah water in de zon.
wat is en blijft het toch een mooie locatie.
Menu ( 4 gangen) genomen, wat werkelijk fantastisch was.
amuse (vd zaak) heerlijk fris.
voorgerecht makreel tartaartje was om te smullen en vooral (makreel!!!) niet te zwaar, zeer goed gedaan.
Tussengerecht dorade, precies goed.
vlees was een sucade lapje, was goed (ben ik zelf minder van)
afsluitend toetje fris en verrassend.
Heerlijk gegeten voor onder de euro 100.00
super geslaagd en krijgen wij weer zo'n mailtje.......we komen...
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2018
Heel lekker eten. Goede adviezen en sfeervolle entourage. Aanrader.
yorben V.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2018
Heerlijk gegeten, goede sfeer en goed personeel!
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2018
Prima ambiance, bediening en gerechten ......................................................................................................
Hans Veenswijk V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2018
De nieuwe inrichting is een blamage. Volstrekt de plank misgeslagen. Alle sfeer is er nu uit. Wie kan dit zo slecht bedacht hebben. Voor zakelijke afspraken nu niet meer geschikt.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
We hebben voortreffelijk geluncht in een leuke omgeving. De bediening was, ondanks de drukte, rustig en vriendelijk. De prijskwaliteitverhouding was zeer goed !
herman N.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2018
We kennen De Walvis al meer dan 30 jaar als een fijn, klassiek restaurant. De laatste jaren zelfs zeer betaalbaar. Dat is nu weer een beetje anders, met de nieuwe kaart die inspeelt op de trend van 'sharing dinner'. Geen voor- hoofd-, en nagerecht, maar middelgrote gerechten die je naar hartenlust kunt combineren. Grappig, maar wij als flinke eters komen dan al gauw aan 4 of meer gerechten en dat betekent een flinke rekening. Het is ook een heel gedoe met bestellen en met de keuze van de juiste wijn bij elk gerecht. Zeker met een tafel van in ons geval 5 personen. Gerechten waren wel goed en smakelijk. De presentatie soms rommelig. De ontvangst (reserveren kan van 17 uur, maar als je vóór 18 uur komt "is de keuken nog niet open" en krijg je met moeite een drankje, zónder iets erbij als bijvoorbeeld een simpel smeerbroodje) is niet best, zeker niet op dit prijsniveau!. Bediening is erg jong en onervaren. Niet erg, maar ook weer niet wat je op dit prijsniveau verwacht. Toiletten zijn niet pico bello; ook weer niet op niveau. Tot slot is de warme inrichting van vroeger gemoderniseerd (lees: leger en kaler geworden), zonder gordijnen en met andere stoelen. Kwestie van smaak, maar wij vinden het jammer.
Ton K.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Het eten was met dit concept verrassend.
Alleen de toiletten waren niet schoon en er hing een handdoek wat ronduit smerig was.