De Hoop op d' Swarte Walvis

Kalverringdijk 15 1509 BT Zaandam Nederland Kaart

Over het restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Een begrip in de regio!

Midden in de prachtige Zaanstreek ligt De Hoop op d'Swarte Walvis, een begrip in de regio! De kaart is gebaseerd op de Frans-internationale keuken en elk gerecht heeft een unieke twist. Het zijn complete plaatjes met alle juiste elementen. Een culinair avontuur!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Maandag Gesloten (alleen op aanvraag geopend voor groepen)
Dinsdag t/m Zondag
Dinsdag t/m Zondag

Jouw recensie over het restaurant De Hoop op d' Swarte Walvis

Soraja Z.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2018
Merk M.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2018
Helaas is de sfeer zoals wij deze herinnerden van vroeger tijden er uit gehaald. Goed eten maar als een kat in een vreemd pakhuis. Jammer genoeg is de prijs op sterren niveau terwijl de beleving daar niet op aansluit.
Kortom: teleurstellend
Conny N.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
De keuze van de chef was heerlijk! (4-gangen incl. nagerecht) Mooie smaakcombinaties en veel gebruik van streekproducten. Prima afsluiting van een gezellige dag Zaanse Schans!
Anna H.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2018
We hebben weer heerlijk gegeten. De gerechten zijn absoluut top en de wachttijd tussen de gerechten is precies goed. Avondvullend eetplezier
Annemieke P.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2018
Goede ervaring gisteravond bij restaurant de Walvis: Lekker gegeten, zeer verrassend hoe ze in alle gangen cacao hebben verwerkt. Echt een aanrader voor degenen die dit aantrekkelijk geprijsde menu deze week ook willen ervaren.
Verder was de bediening vriendelijk, kortom een tevreden klant!
W.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2018
Top restaurant: zeer mooie locatie en service gericht, onopvallend personeel. Voor herhaling vatbaar! Gerechten zijn een prachtge combinatie van heerlijke liflafjes!
J.P. C.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2018
Het voor de lunch à € 21,75 p.p. werd een tamelijk karig assortiment geserveerd. Per tafel 4 miserig kleine, niet opgemaakte schaaltjes beleg, een assortiment broodjes, koffie, thee en 2 soorten melk met zoetigheid voor de zeven deelnemende kinderen. Bij de totaalsom moest nog € 182- aan drankjes en ijsjes worden besteld wilde het geheel toch iets feestelijks krijgen. Kortom de prijs/prestatieverhouding was zoek.
Angèle D.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2018
Ondanks het feit dat de dame die ons bediende niet helemaal op de hoogte was van het menu, was de bediening uiterst vriendelijk en het eten prima.
V.
  • Datum van je bezoek: 2 okt. 2018
Prachtige ambiance, sfeervol. Mooi opgemaakte gerechtjes met bijzondere combinaties. We waren met negen personen en iedereen was tevreden. Aanrader!
Philip R.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2018
We hebben met de familie een heerlijk diner in een unieke ambiance ter viering van mijn vaders huwelijk gehad. De authentieke locatie, de service en de gerechten waren uitstekend.

Zeker een aanrader!
Inez H.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Erg voorkomend personeel. Erg mooie plek.
R.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2018
Zeer leuke locatie die je meteen kunt combineren met een kort rond door het buitenmuseum. Zeker als je met mensen gaat die niet uit de Zaanse omgeving komen.
Vincent N.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2018
Aanrader! Neem het culinaire lunchmenu!
R.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Voortreffelijk 4 gangen menu, betaald met de gespaarde zegeltjes van slijterij Vonk, alwaar wij altijd onze wijninkopen doen. Maar ook zonder de zegeltjes is het zeker de moeite waard om het 4 gangenmenu te proberen. Gewoon doen !
Philip R.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2018
Op de feestelijke gelegenheid ter ere van mijn vaders huwelijk was alles uitstekend verzorgd op een prachtige authentieke locatie.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2018
Prima, goed met ons meegedacht en prima uitgevoerd .Prima locatie met prachtig zicht op de Zaan.
Toch een kleine aanmerking, het totale beleven was nog beter geweest als de tafel was ingedekt.
Harry W.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Wederom voortreffelijk gegeten nadat wij hier al eerder waren geweest. Gekozen voor het een 5 gangen Experience menu. Een aanpassing op dit menu was geen enkel probleem. De wijn die bij de gerechten werden geserveerd waren een goede keuze. Wij komen hier zeker terug.
Chantal D.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2018
Het eten was oké. De citroen bij de rilette van zeebaars wat overheersend, het kaasplankje viel wat tegen en bij het desert van limoenbonbons hadden we echt en fris desert verwacht i.p.v. de onprettig voelende elastische "parels". Na 1 bonbon het gehele desert verder overgeslagen. Wel jammer dat daar dan niet verder over werd geïnformeerd door bediening, die verder erg professioneel overkomt. Maar het eten was op zich oké.
DNA D.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2018
Het keuze menu van de chef was heerlijk! Er staan talentvolle koks in de keuken. Echter voor zo'n mooie eetgelegenheid was de bediening minder goed dan dat het restaurant verdient.
Vragen of je iets te drinken wilt en wat dan is wel zo netjes. Dan hoeven de gasten daar niet naar te vragen.
Aannames over wel of niet nog iets willen drinken is jammer, vragen is beter. (En het was niet eens druk)
Wel heerlijk gegeten, maar dat had ik al geschreven!
Ilse K.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Dit restaurant is sinds enige maanden mijn favoriet, het menu van de chef Iedere keer weer een verrassing en alles is even heerlijk. Vriendelijke en snelle bediening en je zit heerlijk rustig, ondanks dat het midden in de Zaanse schans ligt. Aanrader!