De Hooge Heerlijckheid

Donderdag t/m Zondag 17:30 - 22:00

• Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Inez M.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Ruim en gerieflijk ingericht en hartelijke ontvangst. Hier een uitstekend stuk damhert gegeten wat net geschoten was. Erbij zelfs twee soorten groente waarbij we zo enthousiast over de andijvie waren dat ik het recept thuis ook heb gemaakt. Mooie wijn erbij. Bijbestellen van bijgerechten kon, maar was niet nodig. Het tempo was goed, wij konden eerst rustig ons aperitief drinken. Maar tijdens de maaltijd kwam er naast ons een gezelschap waar alle aandacht naar uitging. Op hinten, zwaaien of de wijn nog bijgeschonken kon worden werd niet gereageerd. Was genant aangezien dit wel opgemerkt werd door de andere gasten. Mijn partner is uiteindelijk naar voren gelopen. Ook het verkrijgen van koffie en thee na kostte moeite: weer moest partner opstaan. Voor het afrekenen besloot mijn partner dus stug bij de bar te blijven staan ondanks dat gastvrouw zei dat ze er zo aankwam. Dat was eigenlijk het enige minpuntje, want we hebben uitstekend gegeten en zullen bij een volgend bezoek in Amerongen zeker weer aanschuiven.
E1968 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Smaak is matig, lamsburger is een flauw, nagenoeg ongekruid, product dat zonder broodje opeen bord is gemikt met een wat uitjes. Zelfde geldt voor de lamsfilet. Opmaak is ouderwets, zielloos en fantasieloos en dat zijn ook de bijgerechten met dito smaak. Best vriendelijke mensen maar doet allemaal erg amateuristisch aan en daar willen ze wel gewoon een marktconforme prijs voor hebben.
Niet aan te bevelen.
Nico V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Biologisch staat voor kwaliteit en dat proef je. Alles is met zorg en aandacht gemaakt. Heerlijke entrecote met een courgette soep vooraf. Er zat voldoende bij mij mijn vlees. Was ook helemaal blij als een kind toen ik mijn favoriete bier op het menu zag. "Budels" Kan haast niet wachten om terug te komen. Een aanrader, top restaurant.
Anita A.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Heel hartelijk ontvangst, heerlijk en eerlijk eten. Regelmatig check of alles naar wens was. Heerlijke eigengemaakte producten. Aardige gastvrouw Karin! Die ook heel positief reageerde op onze suggestie over de handzeep ;)
Mooi om te zien hoe ze zich met passie inzetten voor 100% biologisch voor een toegankelijke prijs. Met ook producten uit de regio. We komen graag weer terug!
Anita V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Voor een etentje met collega's had ik dit biologische restaurant uitgekozen, wat ik nog niet kende. Maar nu zou ik het iedereen aanraden die van lekker en ook nog gezond eten houdt!
De gastvrouw heette ons welkom en had een mooie tafel ingedekt. We kozen toch voor een knussere tafel bij het raam en bestelden een rode Chileense wijn. De huiswijn was een Tempranillo, maar de Chileense paste beter bij wild. Overigens ook een biologische wijn. We kregen brood vooraf, lekkere verse minisneetjes met een tapenade. We hadden 2 verschillende voorgerechten en 3 verschillende hoofdgerechten. Degenen die vooraf de paté hadden kozen vis als hoofdgerecht en andersom degenen die de tonijn (als tartaar gemaakt) met soja en wasabi als hoofdgerecht aten, kozen wild (hertenbiefstuk en hazenbout) als hoofdgerecht. Alle gerechten werden geserveerd met groenten en aardappelvariaties. Werkelijk genoeg en als je wilde nabestellen was dat ook mogelijk. Er werden 3 desserts besteld, ook deze smaakten verrukkelijk. Kortom een restaurant om heen te gaan als je van lekker biologisch eten houdt.
John N.
  • Datum van je bezoek: 11 jan. 2015
Aardige mensen ontvangen je in hun woonkamer, zo voelt het bij binnenkomst.
Leuke, eenvoudige kaart, alle biologische gerechten die we proefden waren prima,maar wat we misten was iets creatiefs.
Het hoofdgerecht was een beetje laf van smaak en de opmaak was net zoals je het thuis snel op je bord legt.
De wijnen werden niet aangeboden om te proeven, gevolg was dat ik vol glas wijn kreeg die mij tegenviel.
Mijn conclusie; lieve aardige mevrouw die samen met een vriendelijke, onervaren jongen,erg haar best doet, maar in mijn ogen zonder uitgesproken horeca-opleiding of ervaring een restaurant begonnen is, ik gun ze veel succes, aan de prijzen ligt het niet die zijn met €35.- voor een eenvoudig menu stevig genoeg !
Mirjam O.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2014
We zijn hier gaan eten op een avond dat het Nederlands elftal in het WK een wedstrijd speelde, waarschijnlijk was het daarom niet zo druk. We waren een van de twee tafels die bezet waren. Het welkom was zeer hartelijk. We kregen een mooie tafel in de serre. Aan details is aandacht besteed: als je thee bestelt, krijg je een doosje met proefpotjes om te ruiken en een kaart op basis waarvan je de thee kunt bestellen. En een zandlopertje om je thee precies goed te laten trekken. Erg leuk. Ook andere details zijn leuk: het brood en de bonbons zijn huisgemaakt, bijvoorbeeld. We aten een menu en à la carte. De artisjok was perfect gegaard en vrijwel alle draden waren verwijderd, dat kom je ook anders tegen. Bij de hoofdgerechten kwam een parade van bijgerechtjes: twee soorten warme groente, twee soorten aardappelen (friet & gratin), en salade met een heerlijke dressing. Klein schaaltjes, maar als iets op is, krijg je weer nieuw als je dat wenst. Er wordt regelmatig gecheckt of alles naar wens is. Het tempo is prima, er werd ook gevraagd of we nog wilden wachten voor het hoofdgerecht of niet. Heel prettig.
Twee kleine verbeterpuntjes: de bediening was niet altijd even attent ondanks de lage bezetting (karaf water vergeten bijvoorbeeld) en de aardappelgratin was erg vet. Verwacht hier verder geen heel creatieve gerechtjes, in de zin van verrassende smaakcombinaties. De gerechten hier vallen onder de categorie 'vertrouwd / bewezen', zoals tongrolletjes met zalm en entrecôte. Maar dan wel allemaal superlekker klaargemaakt en perfect gegaard, zoals de zeebaars met kruiden uit de oven. En de friet is zo lekker dat je het schaaltje nog leeg eet als je eigenlijk al vol zit... een aanrader dus.
Dieni D.
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2014
we hebben heerlijk gegeten bij restauarant "De Hooge heerlijckheid"! Het voorgerecht, de Vitello Tonato was heerlijk met verrassend lekkere tonijnsalade/-mayonaise het andere voorgerecht de gemarineerde zalm was om "naar binnen te zuigen". Als hoofdgerecht hadden we de varkenshaas sate (een heerlijk grote spies) en de lamsfilet met honingtijmsaus was bijzonder smakelijk. Ook het nagerecht (grand dessert en notenparfait) waren heerlijk. Kortom eten doe je heerlijck bij dit restaurant, daarnaast is ook de bediening uiterst vriendelijk en heeft het een gezellige ambiance.
WVB60 .
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Aardig eetcafe in Amerongen. Linzensoep met paprika ok. Zalmtartaar mag iets eerder uit de koelkast. Zeeduivel met safraan en Ossenhaas rodewijnsaus ok maar niet bijzonder. Helaas is een zoetje bij de koffie niet mogelijk. Bediening enthousiast!
Vdnouland .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2014
We hebben uitstekend gegeten bij de Hooge Heerlijckheid met ons gezin. Persoonlijke aandacht van de gastvrouw en de heerlijke gerechten en wijnen hebben voor een top avond gezorgd. Wij komen hier zeker nog een keer terug!
Rosemary V.
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2014
Ter gelegenheid van een verjaardag zijn we hier terechtgekomen.Wij hadden een tafel bij het raam en de uitstraling van het restaurant is prettig en knus.Ik vond het chocoladetaartje(dessert) zeer verrassend en de courgette was ook bijzonder lekker.Het eten overtrof onze verwachtingen,alles was lekker en zorgvuldig bereidt..Heel vriendelijk en deskundig personeel en de kaart heeft voldoende keuze..voor elk wat wils. Een aanrader.
Willem-Jan K.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
Gezellig en authentiek restaurant. Zowel menukaart als decor zouden wat spritz kunnen gebruiken. Aan de ander kant: kom je daarvoor hier? Heerlijke hertenbiefstuk, knusse bijgerechtjes en een gastvrouw die zich als een ware waardin opstelt.
Ad W.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
We hebben vanavond met vieren uitstekend gegeten. Het decor was wat minder, maar dat kwam ook omdat het op de doordeweekse avond niet echt vol zat. Sterk punt was dat de kok meedacht om tot creatieve oplossingen te komen i.v.m. een lactose-vrij dieet. De bediening was perfect.
PetraGouda .
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2013
Heerlijk gegeten, prettige en deskundige bediening. Ontspannen sfeer, zelfs met bijna alle tafels bezet.
Als ik in de buurt woonde, werd dit mijn vaste restaurant voor een mooie avond uit.
Annerike K.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2013
Echte aanrader, dit is nog een restaurant met een mensen die van hun werk houden. De eigenaar staat in de keuken, zijn vrouw in de bediening. Hoe druk het ook is de kwaliteit is altijd constant en je hoeft nooit lang te wachten, bij mooi weer een heerlijke terras tuin.
JPOK .
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2013
Iemand heeft mij het restaurant De Hooge Heerlijckheid in het mooie Amerongen pas eens aanbevolen.

Zaterdag avond 26 januari 2013 was het dan zo ver !
Het is inderdaad een " heerlijck" restaurant, lieflijk, fijne mensen, perfecte service en een juiste prijs.
Het is een echte aanrader voor iedereen die eens wat anders "wil.
Wij komen daar zeker nog terug.
Jeroen en Karin, bedankt.

Jean-Pierre Poppeliers
Helmond
Parisa .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2012
Gezellig bistrosfeertje. We moesten wat lang wachten maar leuke vriendelijke bediening. Een of twee keer zijn ze wat vergeten. Het eten was verrassend lekker. Ik had ossenhaas met rode wijn saus besteld. Het was echt lekker mals vlees voor de prijs die ik betaalde. We hadden verwacht dat het een doorsnee bistro zou zijn maar de prijs kwaliteit verhouding van het eten was hoog. Ook de bijgerechten waren origineel. Absoluut aan te raden als je in de buurt van Amerongen lekker wilt eten en snel door moet.