De Hoofdwacht

Grote Markt 6 4201 EA Gorinchem Nederland Kaart

Over het restaurant De Hoofdwacht

Trek in iets lekkers? Bij De Hoofdwacht verwelkomen ze je graag. In het centrum van Gorinchem op het zomerterras genieten van de zon en een hapje of drankje. In de winter doe je dat hier in de verwarmde en overdekte serre. Een lichte lunch, een uitgebreide maaltijd, een gezellige borrel met collega’s of een high tea of high wine met vriendinnen? Het kan allemaal bij De Hoofdwacht.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Hoofdwacht

Station Gorinchem op 10 min loop afstand, dichtsbijzijnde bushalte 5 min loopafstand
  • : Op de Groen Markt, plein naast de Grote Markt kunt u betaald parkeren. Bij de parkeergarage Kweeklust en Kazerneplein parkeert u 's avonds gratis, behalve tijdens koopavonden.

Maandag t/m zondag 10:00 - 00:00
- High Tea 12:30 - 16:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Hoofdwacht

Monique V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Vlotte vriendelijke bediening. We kwamen een uur eerder dan afgesproken, door de inzettende regen, maar dat was geen probleem. Zeker door het weekmenu kwam de eindafrekening verrassend fijn laag uit.
Beste Mevrouw van Rijt,

Bedankt voor uw recensie. Altijd fijn te horen dat u heeft genoten van onze service, het eten en ook nog de prijs kwaliteitsverhouding.

Graag tot ziens bij De Hoofdwacht en dan hopelijk met mooier weer.

Marjan R.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
ik heb heerlijk gegeten
complimenten aan de kok
en de bediening was ook super
Beste Mevrouw Rietveld,

Bedankt voor uw recensie. Altijd fijn te horen als mensen hebben genoten van onze gerechten en de service.

leon T.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Wij hebben hier heerlijk gegeten.De chicken broth is heerlijk.De sate was lekker en de bediening was vriendelijk en snel.
Beste Hoofdwacht bezoeker,

Bedankt voor uw recensie. Fijn dat u heeft genoten van onze gerechten en onze snelle gastgerichte service.

Met vriendelijke groeten,

Jos B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Goed eten. Snelle en vriendelijke bediening. Op verzoek 3 gangen binnen 1 uur en 3 kwartier geserveerd. Precies goed getimed.
Zeker op terras erg gezellig toeven
Beste Meneer Biesheuvel,

Bedankt voor uw recensie. Goed te horen dat wij bij hebben kunnen dragen aan het houden van uw tijdsplanning.

Graag tot ziens bij De Hoofdwacht.

B. D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Leuk restaurant. Prijs kwaliteit eten uitstekend. Kom zeker weer terug als ik in de buurt ben
Beste heer/mevrouw De Jonge,

Bedankt voor uw recensie, goed te horen dat u nog eens bij ons terug wilt komen.

Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Afgelopen woensdag hebben we hier met 3 vriendinnen gegeten sinds lange tijd. De tafels met houten cafestoelen zijn niet echt comfortabel om een hele avond aan door te brengen. Het voorgerecht, een ceasar salad, kon ook als grotere portie besteld worden. Op mijn vraag of ik ook een kleine portie mocht werd bijna ontsteld gereageerd, aan zoiets konden ze niet beginnen en bovendien was de salade helemaal niet zo groot. Vervolgens kreeg ik een hele grote salade die door een chagerijnige serveerster werd gebracht. De 1e misser!
Het hoofdgerecht was bij ons drieën prima op smaak en voldoende. Bij nagerecht hadden we aangegeven graag direct koffie en thee te willen hebben. Dat was ze vergeten en er was serveerster in de buurt waar we het aan konden vragen. Toen we hier een opmerking over maakten werd er wederom amper gereageerd. Het eten was lekker, maar als er niet fatsoenlijk bediend kan worden is het wat mij betreft een gemiste kans voor een restaurant. Jammer!
Beste Mevrouw Schotman,

Allereerst bedankt voor het plaatsen van uw recensie want hier kunnen wij als bedrijf mee aan de slag! Vervelend te horen dat u de service niet als prettig heeft ervaren, hiervoor ons wel gemeende excuses. Intern zullen wij dan ook zeker aandacht besteden aan uw recensie. Desalniettemin toch fijn dat u heeft kunnen genieten van het hoofdgerecht en wij hopen dan ook dat u nog eens bij ons terugkomt zodat wij deze ontevreden ervaring van uw netvlies kunnen poetsen.

Graag tot ziens bij De Hoofdwacht,

Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Op een doordeweekse dag was het in de namiddag heerlijk toeven op het terras. De mosselen smaakten uitstekend en het personeel was vriendelijk.
Beste Meneer Baas,

Bedankt voor uw recensie en heel fijn te horen dat het goed was toeven bij ons op het terras. Daarnaast fijn dat de service en het eten ook goed zijn ontvangen.

Wij zien u graag nog eens terug,

Marieta V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Super heerlijk gegeten op het voorterras.
Beste Mevrouw Visser-Dibbits,

Altijd fijn te horen al zijn mensen tevreden over het eten en onze locatie.

Fred K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
PRIMA gegeten.
Beste Meneer Kraaijeveld,

Bedankt voor uw recensie en goed te horen dat u prima heeft gegeten.

Myriam V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Jarig, dus op naar de Hoofdwacht! We werden heel vriendelijk naar onze tafel begeleid. I had om een tafel bij het raam gevraagd en voila: alles was geregeld! Omdat op een verjaardag een fles wijn hoort, werd de sommelier zelfs gehaald. Wat een heerlijke Sirah!
Ons diner was zeebaars in witte wijnsaus.. Heerlijk! Smolt op de tong. Van de risotto kunnen de Italianen nog iets leren!Door al het personeel werd ik gefeliciteerd, zo lief!!! Als desert een overheerlijke tiramisu van witte chocolade.. Bij mij....met sterretjes!!!! Er werd zelfs aangeboden om een foto te maken met sterrenen de jarige! Okay, misschien ben ik net een kind maar toen voelde ik mij helemaal jarig! Tussen diner en desert, werd zelfs gevraagd hoelang we wilden wachten (een kwartiertje??)... We hadden een dik buikje dus dat was perfect!De avond afgesloten met Irish Coffee.. Als verpleegkundigen viel ons op hoe schoon alles was! Ieder glas werd gechecked op vlekken! Hoodfdwacht: U heeft mijn verjaardag onvergetelijk gemaakt!! Dank!!
Beste Mevrouw van Doorn,

Wat leuk te lezen dat u zo heeft genoten en dat wij er een onvergetelijke verjaardag van hebben kunnen maken.

Volgend jaar weer?

Joop S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Voortreffelijk gegeten. Goed prijs-kwaliteit verhouding. Leuk en attent personeel
Beste Meneer Stuurman,

Wat fijn te horen dat u zo tevreden bent geweest over ons restaurant.

Willem M.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Zaten op buitenterras, prima met glazen scherm en verwarming.
Bediening zeer vriendelijk en goed. Eten goed behalve de tong van mijn vrouw was aan een zijde slecht aangebakken, bij vriendin alles correct .
Na klacht hierover werd alles netjes gecorrigeerd.
Maar dan de mosselen! Allemaal zeer klein en moeten daardoor kort gekookt worden wat resulteert in vele mosselen die nog aan schaal vast zitten. Ook vond ik een zwarte steen tergrootte van mosselschaal .
Al met al geen succes en ter bewaking van dit stukje Ned/Belgisch cultuurgoed gilt dit om een test van AD. (Zoals de haringtest) Ben voorlopig weer genezen van pannetje mosselen!
Beste Meneer Meuleman,

Excuses voor de late reactie maar hierbij nog graag reactie op uw recensie. Goed te horen dat ons team de klacht ten aanzien van de tong goed heeft opgepakt. Vervelend te horen dat de mosselen u zo slecht zijn bevallen. Wanneer u dit ook had aangegeven hadden wij graag een nieuwe pan voor u bereid. Aan de grote hadden wij niet veel kunnen doen maar hadden er wel voor kunnen zorgen dat de garing beter was geweest.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor uw kritische noot want hier kunnen wij alleen maar weer van leren.

Caroline D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Goed rekening gehouden met glutenvrij dieet
Beste Mevrouw De Rijk,

Fijn te horen dat u blij bent geweest met onze service en vervangende mogelijkheden omtrent glutenallergie.

Kerstkip J.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Onlangs met een groep van 8 personen hier gegeten. We werden vriendelijk ontvangen. We kregen een tafel op het terras. Nadeel was dat je stoel vrij ver naar achteren helde waardoor je amper goed aan je tafeltje kon zitten. Jammer... We werden snel geholpen, drankjes werden snel geserveerd. We gingen voor een voor-, hoofd en nagerecht. Keuze op de kaart is prima! Voor ieder wat wils. Kwaliteit van eten vond ik zozo... niet hoogstaand. Ik hoorde mijn vrienden vaak roepen dat gerechten wel te zout waren. Ik zelf had als voorgerecht sissende garnalen, was lekker. Hoofdgerecht was een tournedos en die vond ik erg droog, ondanks dat deze medium gebakken was.
Ik heb het idee dat alles echt bij de groothandel vandaan komt, minder vers dan dat ik van andere restaurants gewend ben. Nagerecht had ik koffie met lekkernijen uit eigen keuken... nou volgens mij worden die ook kant en klaar gekocht... ik heb niet het idee dat men die koekjes etc. vers zelf bakken...
Al met al prima gegeten maar ik heb niet zoiets van "hier moet ik echt weer terugkomen!"
Beste Hoofdwacht bezoeker,

Excuses voor de late reactie maar wij reageren nog graag op uw recensie. Fijn te horen dat de keuze op de kaart voor ieder wat wils in petto had. Desondanks betreuren wij het dat het eten niet geheel naar wens is geweest. Dit nemen wij mee en dit wordt besproken binnen onze keukenbrigade. Wel kunnen wij u garanderen dat ons koffieservies wordt samengesteld en gemaakt door onze eigen keuken toppers. Dit gerechtje varieert wekelijks en is één van de favorieten van de keuken.

Wij hopen u graag nog eens terug te zien zodat u kan zien dat wij altijd bezig blijven met optimalisatie van ons restaurant.

Bedankt voor uw kritische noot.

ivo B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Eten was prima, medium tournedos. Minpunt is dat de pepersaus over het vlees geserveerd werd, en daarboven nog krokantjes (die door de saus dus slap worden. Verder Prima. De service was matig! Bij aankomst werd er eerst nog een grote tafel schoon gemaakt en daarna werd ik pas geholpen aan een drankje en de kaart. Tijdens het eten geen 1 keer gevraagd of het naar wens was. Bij het uithalen werd ook gelijk kijk placemat mee genomen en verder niet gevraagd of ik nog een dessert wilde of een drankje. Vervolgens maar om de rekening gevraagd
Beste Meneer Burgers,

Excuses voor de late reactie maar wij reageren nog graag op uw recensie. Vervelend te horen dat u onze service als matig heeft betiteld. We proberen er altijd naar te streven dat onze gasten met een voldaan en fijn gevoel naar huis gaan. Uw recensie is intern zeer serieus in behandeling genomen en binnen het team besproken.

Wij hopen u graag nog eens terug te zien zodat u kan zien dat onze service juist één van onze sterktes is.

Marco M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Niet meer dan redelijk restaurant op mooie lokatie. De carpaccio is redelijk, spareribs slecht gegaard en daardoor taai, vol losse stukjes bot. Jammer! Saté is wel ok.
Beste Meneer Muishout,

Excuses voor de late reactie maar wij reageren nog graag op uw recensie. Vervelend te horen dat het eten niet helemaal naar wens is geweest, dit betreuren wij natuurlijk ten zeerste. Hopelijk kunnen wij het in de toekomst nog eens over doen.

Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Weer heerlijk gegeten. Ons favoriete restaurant
Beste Mevrouw van Graafeiland,

Excuses voor de late reactie maar hier willen we natuurlijk maar al te graag nog op reageren.
Wauw een gemiddeld cijfer van een 10! Heel fijn te horen dat u zo geniet bij ons, en natuurlijk zien we u snel weer?

Met vriendelijk groet,

Myrna D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Weer genoten van heerlijk verrassend diner en fijne bediening. Prijs kwaliteit is uitmuntend. Bediening fijn.
Beste Mevrouw de Zeeuw,

Wat goed te horen dat jullie hebben genoten van een diner bij ons in het restaurant.

Graag zien wij jullie nog eens terug.

Matijn V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Het eten is te duur voor wat er geserveerd wordt
Beste Meneer van der Made,

Excuses voor de late reactie, maar wij reageren toch nog graag op uw recensie. Vervelend te horen dat u de prijs-kwaliteitsverhouding niet goed vindt. Hopelijk mogen wij u in de toekomst opnieuw ontvangen en kunnen wij u dan wel tevreden stemmen.

Hierbij nodigen wij u graag nog eens uit!

bert K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
leuke,gezellige en levendige lokatie in het centrum van gorinchem. Leuke plek om wat langer te blijven zitten.
Beste Meneer Kuijl,

Goed te horen dat u heeft genoten van de grote markt in Gorinchem en natuurlijk ons restaurant.