De Hoofdwacht

Grote Markt 6 4201 EA Gorinchem Nederland Kaart

Over het restaurant De Hoofdwacht

Trek in iets lekkers? Bij De Hoofdwacht verwelkomen ze je graag. In het centrum van Gorinchem op het zomerterras genieten van de zon en een hapje of drankje. In de winter doe je dat hier in de verwarmde en overdekte serre. Een lichte lunch, een uitgebreide maaltijd, een gezellige borrel met collega’s of een high tea of high wine met vriendinnen? Het kan allemaal bij De Hoofdwacht.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Hoofdwacht

Station Gorinchem op 10 min loop afstand, dichtsbijzijnde bushalte 5 min loopafstand
  • : Op de Groen Markt, plein naast de Grote Markt kunt u betaald parkeren. Bij de parkeergarage Kweeklust en Kazerneplein parkeert u 's avonds gratis, behalve tijdens koopavonden.

Maandag t/m zondag 10:00 - 00:00
- High Tea 12:30 - 16:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Hoofdwacht

Nienke W.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2018
Een fijn restaurant, net en rustig, maar met een fijne sfeer.
Het restaurant heeft helaas een wat minder wisselende kaart dan gehoopt. Goede gerechtjes, met flinke porties. Bijgerechtjes (salades) wat saai.
Dimphy A.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2018
We konden buiten zitten maar het werd wat frisjes en we vertelden dat aan de man die ons ontving. Dus dan maar naar binnen. Later zagen we dat er heaters op het terras stonden die aangestoken waren. Het plekje binnen was een te krappe tafel voor 4, ellebogen tegen elkaar. Donker hoekje ook en de vensterbank steekt op hoofdhoogte uit dus zeer oppassen dat je je hoofd niet stoot. We hadden onze keuze op de Hoofdwacht laten vallen vanwege de bijzonder uitgebreide menukaart die op Iens gepresenteerd wordt. Bijzondere gerechten ook, zowel meerdere vlees- als visgerechten. Wat een teleurstelling was de menukaart die wij in het restaurant kregen. Beperkte keuze, slechts 1 visgerecht en de bijzondere gerechten ontbraken. We dachten nog dat we ons vergist hadden thuis en hebben het erbij gelaten. Thuis gekomen bleek dat we gelijk hebben. Heel erg jammer dit! Toch hebben we prima gegeten, attente en vriendelijke bediening, ook toen we om kraanwater vroegen, wat eigenlijk niet mag.
Leon T.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2018
De bediening was riendelijk.
Wij hadden oa de loly van gebakken tonijn, tartaar van zalm en advocado en de hoofdwacht sate.
Alles was heerlijk.
Hellen H.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2018
We komen hier al jaren, geweldige bediening en zeer smaakvol eten! Prijs kwaliteit in prima verhouding. Heerlijk wijntje en biertje kan je hier drinken. We vinden het altijd een feestje om weer hier te komen een gastvrij ontvangen te worden door Pien! Top tent. Dikke pluim!
Schutten S.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
We hebben heerlijk gegeten en werden bediend door zeer vriendelijk personeel!
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2018
Tafeltje op het terras was niet geweldig.Het eten was heerlijk en een fijne bediening
De tafel van Karl Ernst L.
  • Datum van je bezoek: 4 jul. 2018
De Hoofdwacht is in de afgelopen jaren in culinair opzicht, mede onder druk van groeiende concurrentie, aanzienlijk beter geworden. Soms laat men wel eens een steekje vallen, zoals een steak die 'rare' besteld is 'maar medium geserveerd wordt. Overigens heeft men mij wel aangeboden een nieuwe steak naar mijn wens te serveren; uiterst attent.
Mijn disgenote koos voor een hartige saté die zij zeer smakelijk vond. Ik was meer dan tevreden over mijn Gazpacho, de iets te dorbakken steak en een kaasplankje., Ik kom met genoegen terug
Een minpuntje is dat er uitstekend bier voorhanden is, maar dat de wijn vaak niet meevalt
Anita P.
Het was een heerlijk diner en in goed gezelschap, dat kan nooit verkeerd gaan, prima bediening, attent en zorgzaam, uiterst klantvriendelijk.
Iris P.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Het was vanwege het weer ontzettend druk op het terras wat begrijpelijk is. Maar ondanks dat ik voor ons gereserveerd had moesten we nog wel 20 min wachten want er was dus geen tafel meer vrij.
Door alle drukte duurde het ook vrij lang voordat we drinken kregen of dat ze de bestelling überhaupt kwamen opnemen.
Het eten was prima, ik heb wel beter gegeten bij de hoofdwacht. Maar ook dit herleid ik dan aan de drukte. Wat ik echt niet meer van deze tijd vind is dat er friet als bijgerecht word gegeven en dat er zonder te vragen 3x mayonaise bij gezet word maar wel op de rekening word gezet. Er word niet om gevraagd maar wel berekend. Jammer!
maurice K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Na een miscommunicatie over onze reservering kregen we een tafel toegewezen waar we nauwelijks konden zitten vanwege een paal die in de weg stond. Toen dit opgelost was en we een andere tafel kregen hebben we heerlijk zitten eten.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Betere stoelen en het zou perfect zijn
Cendy V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Alleen jammer dat er geen reservering in het boek stond.. maar gelukkig was er nog een tafeltje vrij voor 4 personen.
Nadia S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Met zijn zessen, waarvan 1 kind van 3 jaar, lekker gegeten. Vriendelijke bediening. De zalmfilet bij de asperges was bovenverwachting goed. Het kinderijsje kwam aan met brandende sterretjes en het zelf versieren van het ijs met spikkeltjes en smarties vond mijn zoontje prachtig. We zaten achterin de zaak, de inrichting vind ik daar te donker.
Erika T.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Op deze mooie lentedag buiten op het terras gegeten. Het eten was heel lekker. Jammer dat er geen dekentjes zijn voor de koude benen anders waren we nog langer blijven zitten.
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Een leuk eetcafé, in een monumentaal pand, aan een levendig plein met een heerlijk terras.
Eten is goed, niet bijzonder. We hadden de asperges van het seizoens menu, de één met zalm, de ander met beenham, de beenham was jammer genoeg beetje uitgedroogd.
De wijnen per glas zijn ook niet bijzonder.
nieko F.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
FANTASTISCH eten in een gezellig restaurant. En uiteraard vriendelijk bediend.
Patricia A.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Prima gegeten. Erg lekker. Al vaker geweest. Niks op aan te merken. Prima.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2018
Héérlijk gegeten en een leuke plaats zoals gevraagd
Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Een erg gezellig restaurants met fijne bediening! Niet opdringerig....
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Prima gegeten
Evelien D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Goede middag

Ik ben afgelopen zaterdag met mijn vriend uit eten geweest. Wij hadden om 18.30uur gereserveerd en waren dan ook op dat tijdstip aanwezig. Wij vonden t erg jammer dat we in 50 minuten tijd al ons voor en hoofdgerecht op hadden.. we gaan helemaal niet vaak uit eten maar ivm een vervroegd Valentijns etentje dachten we gezellig er even uit te zijn en echt even te genieten. Om 18.40uur hadden we ons stokbroodje, om 18.50uur onze carpaccio en rond 19.05 ons hoofdgerecht en om 19.20uur waren we klaar.. we kregen dus echt de indruk snel weg te moeten.. het eten was overigens erg lekker maar doordat we zo snel klaar waren hebben we nu niet echt genoten..
Wij vonden dit niet heel prettig