De Hoofdwacht

Service7,4/10
Decor7,5/10
Polly V. 1e beoordeling (1 recensie) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
We hebben een heerlijke avond bij jullie gehad .
Uitmuntend personeel .
De juffrouw die de reservering doet is erg aardig .
Wij waren in Gorichem met de boot en hebben vroegen of we buiten konden eten en zij heeft de belofte waar gemaakt .
We hebben het menu gegeten en dat was prima .
Voor herhaling vatbaar .
Aarjanenbee . Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Met 4 vriendinnen (we kennen elkaar van school; 35 jaar geleden) geluncht.
Van tevoren on-line gereserveerd. Dat ging prima. Snel een bevestiging gekregen. we hadden om de hoektafel op het aangebouwde besloten terras gevraagd. Dat heeft een klein risico in zich. We hebben een keer een high-tea gehad waarbij we midden tussen de rokers zaten. Het voordeel van het terras, besloten en overkapt is meteen ook een nadeel: de rook blijft hangen. Maar dit keer zaten we dankzij de plek in de hoek heerlijk. Het uitzicht blijft fantastisch: de grote markt met de of fontein is een van de mooiste plekken van Gorkum. De bediening was attent, we hoefden niet lang te wachten op onze bestelling. We aten 2x carpaccio salade, 1x vissalade en 1x risotto. Prima kwaliteit.
Bedankt voor jullie positive reactie. Daar worden wij erg blij van. Helaas hebben jullie niet gemerkt dat er op ons terras aan de gevel niet meer gerookt mag worden, vandaar dat jullie geen last meer hadden. Dus voortaan geen rook overlast meer op ons winterterras. Graag tot ziens.
Trudyvanzijl . 1e beoordeling (1 recensie) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Prima gegeten. Kalfsentrecote smelt op je tong en saté is heerlijk en dat voor een hele vriendelijke prijs omdat het koopavond is en ze dan saté aanbieding hebben of hoofdgerecht van de dag voor dezelfde lage prijs er nog dat is deze week de kalfsentrecote.
Bovendien schitterende locatie!
De_Groot_ . Fijnproever (6 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Zeer goed ingespeeld op kinderen. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. Potjes voor kleine kinderen worden opgewarmd en in een schaaltje opgediend. De pannenkoeken voor de kinderen zijn heerlijk dun en krokant. De carpaccio, saté, sparibs en beef zijn erg goed. Wij komen hier graag. Betaalmogelijkheden ook voldoende, contant, pin en creditcard (o.a. VISA en amex)
Leuke tip: Op zondag eten de kinderen tot 12 jaar gratis mee.
John V. 1e beoordeling (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Prijs kwaliteitverhouding perfect.Helaas kansloos uitserveren nagerecht.Ik heb het al ruimschoots op en mijn tafelgenoot zit nog steeds te wachten op warm nagerecht.
Deboonwilbert D. Bourgondiër (4 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Eten kwaliteit prijs super.
Bediening matig (zwak uitgedrukt) want het schijnt heel moeilijk te zijn om warm en koud nagerecht tegelijkertijd te serveren. Zat nu 15 minuten tussen. Dit is de derde keer in 1 jaar tijd
Thodaan 8. Gastronoom (31 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Al eens eerder geluncht dat we nu besloten een hapje te gaan eten.
Bij binnenkomst vriendelijk welkom geheten. Gestart met een lekkere huiswijn en wat brood. Helaas geen breekbrood meer wat we hier zo lekker vonden, maar een wat simpeler brood waar niet heel veel smaak aan zat of waarschijnlijk niet vers; smeerseltjes wel lekker.

Omdat we niet erg hongerig waren maar gewoon een hapje wilden eten geen voorgerecht genomen. Gekozen voor de noordzee tong en lamsrack. Beide goed gegaard; vooral de lam mooi gegarneerd en hoog op smaak; de tong mooi a la meunière maar wat klein van stuk en met een simpele garnering net wat te weinig (zeker gezien de prijs). Ook kregen we hier een klein schoteltje bij voor de graten natuurlijk veel te klein voor de hele tong na fileren.

Tussendoor kwam de bediening op ongelukkige momenten langs; 'hoe smaakt het?' wanneer we nog geen hap hebben kunnen nemen, grapjes maken bij elke stop bij de tafel maar hierdoor wel een bestelling vergeten. Erg studentikoos en hierdoor onprofessioneel overkomend daardoor ook onvoldoende. Gelukkig weten we dat er wel een paar vriendelijke dames werken ook die de bediening wél professioneel oppakken.

Wel een gezellige tent waar je prima terecht kunt voor een lekkere borrel of hapje eten. Ondanks de nu tegenvallende bediening komen we dus wel nog eens terug.
Sameneropuit . Bourgondiër (4 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
High tea gedaan met z'n tweeen. Er was een gezellig tafeltje voor ons gereserveerd op het terras op een plekje waar we rustig konden praten met mooi uitzicht.
Er werden blikjes met losse thee neergezet van goede kwaliteit en het waren stuk voor stuk lekkere thee-tjes. Wel jammer dat ze niet even uitleggen bij welke temperatuur welke thee het beste gezet kan worden, is toch jammer van die lekkere thee als je het verkeerd zet.
De hapjes waren lekker en ruim voldoende. Meer zoet dan hartig. Wel veel dat kant en klaar was, en niet vers gebakken helaas. Scones werden geserveerd met spuitbusslagroom in plaats van clotted cream.
Binnen is het een mooi cafe (boven ook!) en de toiletten zijn schoon en netjes. Zeker niet onbelangrijk met onbeperkt thee drinken :)
Fortunated . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
We zijn hier met 13 man gaan lunchen. Het eten is goed, vooral de club sandwich is erg lekker. Er wordt bediend met een glimlach, met aandacht en gepaste snelheid. Goede prijs / kwaliteitverhouding. Bij mooi weer zit je heerlijk op het mooie plein.
Ma Rian H. Gastronoom (14 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Prijs/kwaliteit eten is prima bij de Hoofdwacht. . Alleen jammer dat verschillende gerechten al koud waren toen ze op de tafel kwamen. De huiswijn is prima. De bediening is erg vriendelijk maar er wordt veel langs elkaar heen gewerkt. Teveel verschillende gezichten aan je tafel en daardoor gaat het vaak fout. Ook zit er erg veel tijd tussen de verschillende gangen. De Hoofdwacht is een gezellig en sfeervol restaurant. maar het personeel moet beter aangestuurd worden.
Zanger75Bas . Bourgondiër (2 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Traditie getrouw gaan een aantal zangers uit Huizen na afloop van de uitvoering van de Matthäus op Goede Vrijdag in de Grote Kerk in Gorinchem een hapje eten in De Hoofdwacht. Ook dit keer op 25 maart 2016 en gekozen werd het driegangen weekmenu.
Als voorgerecht was er de Knoflooksoep met krokante kaasstengel. Voor het hoofdgerecht was de keus uit een vis of vleesgerecht. Het visgerecht was een gebakken Dorade met beurre blanc saus en zoet/zure venkel. Als vleesgrecht de Ierse Bavette met truffelsaus. Het Chef’s dessert met diverse ijssoorten en vruchten completeerde het menu.
Het soepje was een verrassend smakelijke opener. De hoofdgerechten waren als schitterend opgemaakt en alle ingrediënten vers tot en met de olie waarin de goud gele patates frites was gebakken. Ook het dessert zag er oogstrelend uit en smaakte verrukkelijk. Aan tafel was men unaniem van mening dat alles heerlijk smaakte. De keukenbrigade heeft weer erg zijn best gedaan om ons smakelijk te verrassen.
De bediening was plezierig en voorkomend. Tussen de gangen werd voldoende tijd gegund om ons ontspannen van het menu te laten genieten. Al met al kunnen we terugzien op een zeer geslaagde avond. De gemiddelde menuprijs die we betaalden inclusief drankjes en fooi € 29,- per persoon, is beslist niet buitensporig hoog .
Wilbert D. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Lekker ontspannen,goede kwaliteit prijsverhoging en geweldige sfeer. Weekmenu is goed uitgebalanceerd. Jammer dat de afwas hulp iedere keer langs je tafel loopt met vieze borden
Irisssssje . Fijnproever (6 recensies) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Op 14 februari hier gegeten voor Valentijn. Carpaccio en tonijntartaar vooraf, deze waren beide heerlijk. We hadden allebei tournedos als hoofdgerecht met pepersaus, deze was perfect gebakken en hier hebben we echt enorm van zitten genieten. Als dessert het boomstammetje met witte chocolade gedeeld. Dit werd bij elkaar gehouden door een gelei achtig goedje, wat we beiden niet lekker vonden. Al met al heerlijk gegeten. Bediening was prima, van mij mag het wel wat losser en persoonlijker.
Sander3282 . Bourgondiër (2 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Gisteravond hier gegeten. Zoals gewoonlijk was alles weer helemaal goed. We komen hier nog vaak terug!!! Hoofdwacht ga zo door!
Bom007 . 1e beoordeling (1 recensie) 6,3 /10
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2015
Met regelmaat hier gegeten en tóch proberen we het iedere keer weer, ondanks het zo vaak al tegenviel. Ook nu weer, druk in de zaak en daardoor stress bij het personeel. Carpaccio lekker, teveel kaas maar ach.., bord veel te koud. Saus over het gerecht inplaats van door ons gevraagd ernaast. Teruggebracht naar de keuken, na zelf aansporen ook gerecht partner en bijgerechten terug naar keuken anders alles koud. Te lang doorgebakken frietjes, te dure gerechten, sla slaat nergens op. Weliswaar onze bevindingen ter plekke geventileerd, maar daardoor nog meer stress bij het personeel. Teveel gerekend op bon, onervaren personeel. Zonde. Hier toch veel geld uitgegeven, maar volgende keer gaan we liever naar een andere zaak op de Grote Markt. De keuze is reuze.
Eef V. 1e beoordeling (1 recensie) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Leuke locatie!Midden in het centrum.
Personeel niet erg vlot als het druk is,lang moeten wachten.
Klein biefstukje voor een dikke prijs ....
Carpacchio was heerlijk!!
Sven R. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 28 sep. 2015
Altijd een constant niveau. Bediening zeer attent. Prachtig pand met een dijk van een verwarmd overdekt terras. Welkom gevoel en zeker aan te raden.
Vaalvissers . 1e beoordeling (1 recensie) 4,8 /10
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Als je een High Wine bon van € 29,-- pp ontvangt mag je wat verwachten. Deze bon is door ons verzilverd waarbij een aantal koude hapjes niet goed uit de verf is gekomen. Alles in een keer opdienen is, volgens de informatie, voor 95% van de gebruikers van dit arrangement een wens. Echter indien je gekoelde hapjes serveert zorg dan voor een koelelement o.i.d. zodat het ook fris blijft. De kaas was bijvoorbeeld binnen 3/4 uur al zweterig. In eerste aanleg positieve kritiek geleverd die hopelijk voldoende aandacht krijgt. Ook bleek dat er verschil in het opdienen van het arragement was. Ander bezoekers ontvingen een soort salade die bij ons arrangement niet werd geserveerd. vreemd als je een zelfde soort bon hebt afgenomen. Mogelijk zijn wij door de keuken vergeten.

Wat de spreekwoordelijke deur dicht deed was het zgn. bouillondrankje dat van het arrangement deel uitmaakt. Je proefde haast geen verschil tussen het water dat werd geserveerd en de (blokjes)bouillon. Het werd erg heet geserveerd in een wijnglas terwijl een soepkop beter op zijn plaats zou zijn.
Aan het personeel ligt het niet . Men was vriendelijk zoals het hoort. De chef van dit Grand Cafe dient zich te schamen over hetgeen wordt opgediend.

Tip probeer meer variatie te brengen in je hapjes of als er sprake is van een juiste verhouding tussen prijs en uitvoering zorg dan voor een betere balans. € 58,-- is tenslotte niet niks.
Voor nu is oordeel duidelijk beneden de prijsprestatieverhouding en waren de koude hapjes en de erg waterige bouillon reden deze recensie op te stellen.
Jarah . Bourgondiër (3 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Toen we aankwamen viel het op dat er bij de hoofdwacht gasten zaten en eldrrs niet. Kuddedieren als we zijn gingen we ook daar op het terras zitten. We hebben heerlijk gegeten en de bediening was vriendelijk. We hebben ook de zaak van binnen bekeken. Het is een prachtige zaak. Alles klopt.
SabR . Bourgondiër (4 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2015
Tijdens de Zomerfeesten het Zomerfeest menu gegeten. Zalmmouse lekker, Australische biefstuk met rodewijnsaus waarvan de saus erg smakelijk was maar de biefstuk net iets te lang in de pan helaas, en als toetje grand dessert met de meest verukkelijke kleine hapjes die je je kan bedenken. Vooral de munthang was verrassend lekker. Mojito in 'yoghurt vorm'.
Maar vooral een compliment aan het personeel! Vriendelijk, snel, meedenkend en ruim aanwezig. Zo zie je maar dat 1 'mannetje' extra inzetten zijn vruchten zeker kan afwerpen. Tot de volgende keer!