De Hoofdwacht

Grote Markt 6 4201 EA Gorinchem Nederland Kaart

Over het restaurant De Hoofdwacht

Trek in iets lekkers? Bij De Hoofdwacht verwelkomen ze je graag. In het centrum van Gorinchem op het zomerterras genieten van de zon en een hapje of drankje. In de winter doe je dat hier in de verwarmde en overdekte serre. Een lichte lunch, een uitgebreide maaltijd, een gezellige borrel met collega’s of een high tea of high wine met vriendinnen? Het kan allemaal bij De Hoofdwacht.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Hoofdwacht

Station Gorinchem op 10 min loop afstand, dichtsbijzijnde bushalte 5 min loopafstand
  • : Op de Groen Markt, plein naast de Grote Markt kunt u betaald parkeren. Bij de parkeergarage Kweeklust en Kazerneplein parkeert u 's avonds gratis, behalve tijdens koopavonden.

Maandag t/m zondag 10:00 - 00:00
- High Tea 12:30 - 16:00

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Hoofdwacht

Iris P.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2018
Het was vanwege het weer ontzettend druk op het terras wat begrijpelijk is. Maar ondanks dat ik voor ons gereserveerd had moesten we nog wel 20 min wachten want er was dus geen tafel meer vrij.
Door alle drukte duurde het ook vrij lang voordat we drinken kregen of dat ze de bestelling überhaupt kwamen opnemen.
Het eten was prima, ik heb wel beter gegeten bij de hoofdwacht. Maar ook dit herleid ik dan aan de drukte. Wat ik echt niet meer van deze tijd vind is dat er friet als bijgerecht word gegeven en dat er zonder te vragen 3x mayonaise bij gezet word maar wel op de rekening word gezet. Er word niet om gevraagd maar wel berekend. Jammer!
maurice K.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2018
Na een miscommunicatie over onze reservering kregen we een tafel toegewezen waar we nauwelijks konden zitten vanwege een paal die in de weg stond. Toen dit opgelost was en we een andere tafel kregen hebben we heerlijk zitten eten.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Betere stoelen en het zou perfect zijn
Cendy V.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Alleen jammer dat er geen reservering in het boek stond.. maar gelukkig was er nog een tafeltje vrij voor 4 personen.
Nadia S.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2018
Met zijn zessen, waarvan 1 kind van 3 jaar, lekker gegeten. Vriendelijke bediening. De zalmfilet bij de asperges was bovenverwachting goed. Het kinderijsje kwam aan met brandende sterretjes en het zelf versieren van het ijs met spikkeltjes en smarties vond mijn zoontje prachtig. We zaten achterin de zaak, de inrichting vind ik daar te donker.
Erika T.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2018
Op deze mooie lentedag buiten op het terras gegeten. Het eten was heel lekker. Jammer dat er geen dekentjes zijn voor de koude benen anders waren we nog langer blijven zitten.
Linnie P.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2018
Een leuk eetcafé, in een monumentaal pand, aan een levendig plein met een heerlijk terras.
Eten is goed, niet bijzonder. We hadden de asperges van het seizoens menu, de één met zalm, de ander met beenham, de beenham was jammer genoeg beetje uitgedroogd.
De wijnen per glas zijn ook niet bijzonder.
nieko F.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
FANTASTISCH eten in een gezellig restaurant. En uiteraard vriendelijk bediend.
Patricia A.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2018
Prima gegeten. Erg lekker. Al vaker geweest. Niks op aan te merken. Prima.
Kees V.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2018
Héérlijk gegeten en een leuke plaats zoals gevraagd
Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Een erg gezellig restaurants met fijne bediening! Niet opdringerig....
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Prima gegeten
Evelien D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Goede middag

Ik ben afgelopen zaterdag met mijn vriend uit eten geweest. Wij hadden om 18.30uur gereserveerd en waren dan ook op dat tijdstip aanwezig. Wij vonden t erg jammer dat we in 50 minuten tijd al ons voor en hoofdgerecht op hadden.. we gaan helemaal niet vaak uit eten maar ivm een vervroegd Valentijns etentje dachten we gezellig er even uit te zijn en echt even te genieten. Om 18.40uur hadden we ons stokbroodje, om 18.50uur onze carpaccio en rond 19.05 ons hoofdgerecht en om 19.20uur waren we klaar.. we kregen dus echt de indruk snel weg te moeten.. het eten was overigens erg lekker maar doordat we zo snel klaar waren hebben we nu niet echt genoten..
Wij vonden dit niet heel prettig
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
hadden geen reservering binnen van jullie.
maar daar gingen ze prima mee om, er werd gelijk gekeken of er iets te regelen viel.
Loraine W.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
relaxte sfeer en lekker eten
Ivana S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Prijs kwaliteit verhouding is goed. Fijne plek om te mogen dineren.
Alwin B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Heerlijk gegeten. Zowel het voorgerecht, sissende garnalen, als het hoofdgerecht, tournedos Ossehaas, waren erg smakelijk. Als dessert was de bananasplit 2.0 erg leuk opgemaakt. Personeel was vriendelijk en de tijd tussen de gangen was niet te lang.
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Leuke plek om met vrienden af te spreken. Wel jammer van de harde houten stoelen en lastig voor niet goed ter been zijnde mensen: voor het toilet moet je naar boven...
Beste Meneer Dunnewold,

Bedankt voor het plaatsen van uw recensie. Fijn dat u ons restaurant betiteld als een leuke plek. Vervelend dat u de stoelen als hard heeft ervaren. Voor de volgende keer kunt u altijd om een kussentje vragen, dit regelt ons team dan direct voor u. In het geval van het toilet kan ik u als tip geven ons beneden toilet te gebruiken. Dit toilet kunt u vinden in het wijnhuis en is dus ook voor mensen die minder mobiel zijn goed te bereiken.

Graag tot ziens,

Monique V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Vlotte vriendelijke bediening. We kwamen een uur eerder dan afgesproken, door de inzettende regen, maar dat was geen probleem. Zeker door het weekmenu kwam de eindafrekening verrassend fijn laag uit.
Beste Mevrouw van Rijt,

Bedankt voor uw recensie. Altijd fijn te horen dat u heeft genoten van onze service, het eten en ook nog de prijs kwaliteitsverhouding.

Graag tot ziens bij De Hoofdwacht en dan hopelijk met mooier weer.

Marjan R.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
ik heb heerlijk gegeten
complimenten aan de kok
en de bediening was ook super
Beste Mevrouw Rietveld,

Bedankt voor uw recensie. Altijd fijn te horen als mensen hebben genoten van onze gerechten en de service.

Graag tot ziens,