De Hoofdwacht

Grote Markt 6 4201 EA Gorinchem Nederland Kaart

Over het restaurant De Hoofdwacht

Trek in iets lekkers? Bij De Hoofdwacht verwelkomen ze je graag. In het centrum van Gorinchem op het zomerterras genieten van de zon en een hapje of drankje. In de winter doe je dat hier in de verwarmde en overdekte serre. Een lichte lunch, een uitgebreide maaltijd, een gezellige borrel met collega’s of een high tea of high wine met vriendinnen? Het kan allemaal bij De Hoofdwacht.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Hoofdwacht

Station Gorinchem op 10 min loop afstand, dichtsbijzijnde bushalte 5 min loopafstand
  • : Op de Groen Markt, plein naast de Grote Markt kunt u betaald parkeren. Bij de parkeergarage Kweeklust en Kazerneplein parkeert u 's avonds gratis, behalve tijdens koopavonden.

Maandag t/m zondag 10:00 - 00:00
- High Tea 12:30 - 16:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Marieta V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Super heerlijk gegeten op het voorterras.
Fred K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
PRIMA gegeten.
Myriam V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Jarig, dus op naar de Hoofdwacht! We werden heel vriendelijk naar onze tafel begeleid. I had om een tafel bij het raam gevraagd en voila: alles was geregeld! Omdat op een verjaardag een fles wijn hoort, werd de sommelier zelfs gehaald. Wat een heerlijke Sirah!
Ons diner was zeebaars in witte wijnsaus.. Heerlijk! Smolt op de tong. Van de risotto kunnen de Italianen nog iets leren!Door al het personeel werd ik gefeliciteerd, zo lief!!! Als desert een overheerlijke tiramisu van witte chocolade.. Bij mij....met sterretjes!!!! Er werd zelfs aangeboden om een foto te maken met sterrenen de jarige! Okay, misschien ben ik net een kind maar toen voelde ik mij helemaal jarig! Tussen diner en desert, werd zelfs gevraagd hoelang we wilden wachten (een kwartiertje??)... We hadden een dik buikje dus dat was perfect!De avond afgesloten met Irish Coffee.. Als verpleegkundigen viel ons op hoe schoon alles was! Ieder glas werd gechecked op vlekken! Hoodfdwacht: U heeft mijn verjaardag onvergetelijk gemaakt!! Dank!!
Joop S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Voortreffelijk gegeten. Goed prijs-kwaliteit verhouding. Leuk en attent personeel
Willem M.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Zaten op buitenterras, prima met glazen scherm en verwarming.
Bediening zeer vriendelijk en goed. Eten goed behalve de tong van mijn vrouw was aan een zijde slecht aangebakken, bij vriendin alles correct .
Na klacht hierover werd alles netjes gecorrigeerd.
Maar dan de mosselen! Allemaal zeer klein en moeten daardoor kort gekookt worden wat resulteert in vele mosselen die nog aan schaal vast zitten. Ook vond ik een zwarte steen tergrootte van mosselschaal .
Al met al geen succes en ter bewaking van dit stukje Ned/Belgisch cultuurgoed gilt dit om een test van AD. (Zoals de haringtest) Ben voorlopig weer genezen van pannetje mosselen!
Caroline D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Goed rekening gehouden met glutenvrij dieet
kerstkip .
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2017
Onlangs met een groep van 8 personen hier gegeten. We werden vriendelijk ontvangen. We kregen een tafel op het terras. Nadeel was dat je stoel vrij ver naar achteren helde waardoor je amper goed aan je tafeltje kon zitten. Jammer... We werden snel geholpen, drankjes werden snel geserveerd. We gingen voor een voor-, hoofd en nagerecht. Keuze op de kaart is prima! Voor ieder wat wils. Kwaliteit van eten vond ik zozo... niet hoogstaand. Ik hoorde mijn vrienden vaak roepen dat gerechten wel te zout waren. Ik zelf had als voorgerecht sissende garnalen, was lekker. Hoofdgerecht was een tournedos en die vond ik erg droog, ondanks dat deze medium gebakken was.
Ik heb het idee dat alles echt bij de groothandel vandaan komt, minder vers dan dat ik van andere restaurants gewend ben. Nagerecht had ik koffie met lekkernijen uit eigen keuken... nou volgens mij worden die ook kant en klaar gekocht... ik heb niet het idee dat men die koekjes etc. vers zelf bakken...
Al met al prima gegeten maar ik heb niet zoiets van "hier moet ik echt weer terugkomen!"
ivo B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Eten was prima, medium tournedos. Minpunt is dat de pepersaus over het vlees geserveerd werd, en daarboven nog krokantjes (die door de saus dus slap worden. Verder Prima. De service was matig! Bij aankomst werd er eerst nog een grote tafel schoon gemaakt en daarna werd ik pas geholpen aan een drankje en de kaart. Tijdens het eten geen 1 keer gevraagd of het naar wens was. Bij het uithalen werd ook gelijk kijk placemat mee genomen en verder niet gevraagd of ik nog een dessert wilde of een drankje. Vervolgens maar om de rekening gevraagd
Marco M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Niet meer dan redelijk restaurant op mooie lokatie. De carpaccio is redelijk, spareribs slecht gegaard en daardoor taai, vol losse stukjes bot. Jammer! Saté is wel ok.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Weer heerlijk gegeten. Ons favoriete restaurant
Myrna D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Weer genoten van heerlijk verrassend diner en fijne bediening. Prijs kwaliteit is uitmuntend. Bediening fijn.
Matijn V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Het eten is te duur voor wat er geserveerd wordt
bert K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
leuke,gezellige en levendige lokatie in het centrum van gorinchem. Leuke plek om wat langer te blijven zitten.
Hans-Peter W.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
De ontvangst was geweldig. De locatie geweldig. Bediening top. Heerlijke uiensoep, tosti las/tomaat. Koffie ook weer heerlijk. Aanrader.
Polly V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
We hebben een heerlijke avond bij jullie gehad .
Uitmuntend personeel .
De juffrouw die de reservering doet is erg aardig .
Wij waren in Gorichem met de boot en hebben vroegen of we buiten konden eten en zij heeft de belofte waar gemaakt .
We hebben het menu gegeten en dat was prima .
Voor herhaling vatbaar .
Aarjanenbee .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Met 4 vriendinnen (we kennen elkaar van school; 35 jaar geleden) geluncht.
Van tevoren on-line gereserveerd. Dat ging prima. Snel een bevestiging gekregen. we hadden om de hoektafel op het aangebouwde besloten terras gevraagd. Dat heeft een klein risico in zich. We hebben een keer een high-tea gehad waarbij we midden tussen de rokers zaten. Het voordeel van het terras, besloten en overkapt is meteen ook een nadeel: de rook blijft hangen. Maar dit keer zaten we dankzij de plek in de hoek heerlijk. Het uitzicht blijft fantastisch: de grote markt met de of fontein is een van de mooiste plekken van Gorkum. De bediening was attent, we hoefden niet lang te wachten op onze bestelling. We aten 2x carpaccio salade, 1x vissalade en 1x risotto. Prima kwaliteit.
Bedankt voor jullie positive reactie. Daar worden wij erg blij van. Helaas hebben jullie niet gemerkt dat er op ons terras aan de gevel niet meer gerookt mag worden, vandaar dat jullie geen last meer hadden. Dus voortaan geen rook overlast meer op ons winterterras. Graag tot ziens.
trudyvanzijl .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Prima gegeten. Kalfsentrecote smelt op je tong en saté is heerlijk en dat voor een hele vriendelijke prijs omdat het koopavond is en ze dan saté aanbieding hebben of hoofdgerecht van de dag voor dezelfde lage prijs er nog dat is deze week de kalfsentrecote.
Bovendien schitterende locatie!
De_Groot_ .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Zeer goed ingespeeld op kinderen. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. Potjes voor kleine kinderen worden opgewarmd en in een schaaltje opgediend. De pannenkoeken voor de kinderen zijn heerlijk dun en krokant. De carpaccio, saté, sparibs en beef zijn erg goed. Wij komen hier graag. Betaalmogelijkheden ook voldoende, contant, pin en creditcard (o.a. VISA en amex)
Leuke tip: Op zondag eten de kinderen tot 12 jaar gratis mee.
John V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Prijs kwaliteitverhouding perfect.Helaas kansloos uitserveren nagerecht.Ik heb het al ruimschoots op en mijn tafelgenoot zit nog steeds te wachten op warm nagerecht.
Deboonwilbert D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Eten kwaliteit prijs super.
Bediening matig (zwak uitgedrukt) want het schijnt heel moeilijk te zijn om warm en koud nagerecht tegelijkertijd te serveren. Zat nu 15 minuten tussen. Dit is de derde keer in 1 jaar tijd