Over het restaurant De Hoofdwacht

Trek in iets lekkers? Bij De Hoofdwacht verwelkomen ze je graag. In het centrum van Gorinchem op het zomerterras genieten van de zon en een hapje of drankje. In de winter doe je dat hier in de verwarmde en overdekte serre. Een lichte lunch, een uitgebreide maaltijd, een gezellige borrel met collega’s of een high tea of high wine met vriendinnen? Het kan allemaal bij De Hoofdwacht.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Hoofdwacht

Station Gorinchem op 10 min loop afstand, dichtsbijzijnde bushalte 5 min loopafstand
  • : Op de Groen Markt, plein naast de Grote Markt kunt u betaald parkeren. Bij de parkeergarage Kweeklust en Kazerneplein parkeert u 's avonds gratis, behalve tijdens koopavonden.

Maandag t/m zondag 10:00 - 00:00
- High Tea 12:30 - 16:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant De Hoofdwacht

Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Een erg gezellig restaurants met fijne bediening! Niet opdringerig....
Nina V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Prima gegeten
Evelien D.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
Goede middag

Ik ben afgelopen zaterdag met mijn vriend uit eten geweest. Wij hadden om 18.30uur gereserveerd en waren dan ook op dat tijdstip aanwezig. Wij vonden t erg jammer dat we in 50 minuten tijd al ons voor en hoofdgerecht op hadden.. we gaan helemaal niet vaak uit eten maar ivm een vervroegd Valentijns etentje dachten we gezellig er even uit te zijn en echt even te genieten. Om 18.40uur hadden we ons stokbroodje, om 18.50uur onze carpaccio en rond 19.05 ons hoofdgerecht en om 19.20uur waren we klaar.. we kregen dus echt de indruk snel weg te moeten.. het eten was overigens erg lekker maar doordat we zo snel klaar waren hebben we nu niet echt genoten..
Wij vonden dit niet heel prettig
Marian V.
  • Datum van je bezoek: 10 feb. 2018
hadden geen reservering binnen van jullie.
maar daar gingen ze prima mee om, er werd gelijk gekeken of er iets te regelen viel.
Loraine W.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2018
relaxte sfeer en lekker eten
Ivana S.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Prijs kwaliteit verhouding is goed. Fijne plek om te mogen dineren.
Alwin B.
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2018
Heerlijk gegeten. Zowel het voorgerecht, sissende garnalen, als het hoofdgerecht, tournedos Ossehaas, waren erg smakelijk. Als dessert was de bananasplit 2.0 erg leuk opgemaakt. Personeel was vriendelijk en de tijd tussen de gangen was niet te lang.
Wim D.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2017
Leuke plek om met vrienden af te spreken. Wel jammer van de harde houten stoelen en lastig voor niet goed ter been zijnde mensen: voor het toilet moet je naar boven...
Beste Meneer Dunnewold,

Bedankt voor het plaatsen van uw recensie. Fijn dat u ons restaurant betiteld als een leuke plek. Vervelend dat u de stoelen als hard heeft ervaren. Voor de volgende keer kunt u altijd om een kussentje vragen, dit regelt ons team dan direct voor u. In het geval van het toilet kan ik u als tip geven ons beneden toilet te gebruiken. Dit toilet kunt u vinden in het wijnhuis en is dus ook voor mensen die minder mobiel zijn goed te bereiken.

Monique V.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Vlotte vriendelijke bediening. We kwamen een uur eerder dan afgesproken, door de inzettende regen, maar dat was geen probleem. Zeker door het weekmenu kwam de eindafrekening verrassend fijn laag uit.
Beste Mevrouw van Rijt,

Bedankt voor uw recensie. Altijd fijn te horen dat u heeft genoten van onze service, het eten en ook nog de prijs kwaliteitsverhouding.

Graag tot ziens bij De Hoofdwacht en dan hopelijk met mooier weer.

Marjan R.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
ik heb heerlijk gegeten
complimenten aan de kok
en de bediening was ook super
Beste Mevrouw Rietveld,

Bedankt voor uw recensie. Altijd fijn te horen als mensen hebben genoten van onze gerechten en de service.

leon T.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2017
Wij hebben hier heerlijk gegeten.De chicken broth is heerlijk.De sate was lekker en de bediening was vriendelijk en snel.
Beste Hoofdwacht bezoeker,

Bedankt voor uw recensie. Fijn dat u heeft genoten van onze gerechten en onze snelle gastgerichte service.

Met vriendelijke groeten,

Jos B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2017
Goed eten. Snelle en vriendelijke bediening. Op verzoek 3 gangen binnen 1 uur en 3 kwartier geserveerd. Precies goed getimed.
Zeker op terras erg gezellig toeven
Beste Meneer Biesheuvel,

Bedankt voor uw recensie. Goed te horen dat wij bij hebben kunnen dragen aan het houden van uw tijdsplanning.

Graag tot ziens bij De Hoofdwacht.

B. D.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
Leuk restaurant. Prijs kwaliteit eten uitstekend. Kom zeker weer terug als ik in de buurt ben
Beste heer/mevrouw De Jonge,

Bedankt voor uw recensie, goed te horen dat u nog eens bij ons terug wilt komen.

Astrid S.
  • Datum van je bezoek: 13 sep. 2017
Afgelopen woensdag hebben we hier met 3 vriendinnen gegeten sinds lange tijd. De tafels met houten cafestoelen zijn niet echt comfortabel om een hele avond aan door te brengen. Het voorgerecht, een ceasar salad, kon ook als grotere portie besteld worden. Op mijn vraag of ik ook een kleine portie mocht werd bijna ontsteld gereageerd, aan zoiets konden ze niet beginnen en bovendien was de salade helemaal niet zo groot. Vervolgens kreeg ik een hele grote salade die door een chagerijnige serveerster werd gebracht. De 1e misser!
Het hoofdgerecht was bij ons drieën prima op smaak en voldoende. Bij nagerecht hadden we aangegeven graag direct koffie en thee te willen hebben. Dat was ze vergeten en er was serveerster in de buurt waar we het aan konden vragen. Toen we hier een opmerking over maakten werd er wederom amper gereageerd. Het eten was lekker, maar als er niet fatsoenlijk bediend kan worden is het wat mij betreft een gemiste kans voor een restaurant. Jammer!
Beste Mevrouw Schotman,

Allereerst bedankt voor het plaatsen van uw recensie want hier kunnen wij als bedrijf mee aan de slag! Vervelend te horen dat u de service niet als prettig heeft ervaren, hiervoor ons wel gemeende excuses. Intern zullen wij dan ook zeker aandacht besteden aan uw recensie. Desalniettemin toch fijn dat u heeft kunnen genieten van het hoofdgerecht en wij hopen dan ook dat u nog eens bij ons terugkomt zodat wij deze ontevreden ervaring van uw netvlies kunnen poetsen.

Graag tot ziens bij De Hoofdwacht,

Ronald B.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
Op een doordeweekse dag was het in de namiddag heerlijk toeven op het terras. De mosselen smaakten uitstekend en het personeel was vriendelijk.
Beste Meneer Baas,

Bedankt voor uw recensie en heel fijn te horen dat het goed was toeven bij ons op het terras. Daarnaast fijn dat de service en het eten ook goed zijn ontvangen.

Wij zien u graag nog eens terug,

Marieta V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Super heerlijk gegeten op het voorterras.
Beste Mevrouw Visser-Dibbits,

Altijd fijn te horen al zijn mensen tevreden over het eten en onze locatie.

Fred K.
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2017
PRIMA gegeten.
Beste Meneer Kraaijeveld,

Bedankt voor uw recensie en goed te horen dat u prima heeft gegeten.

Myriam V.
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2017
Jarig, dus op naar de Hoofdwacht! We werden heel vriendelijk naar onze tafel begeleid. I had om een tafel bij het raam gevraagd en voila: alles was geregeld! Omdat op een verjaardag een fles wijn hoort, werd de sommelier zelfs gehaald. Wat een heerlijke Sirah!
Ons diner was zeebaars in witte wijnsaus.. Heerlijk! Smolt op de tong. Van de risotto kunnen de Italianen nog iets leren!Door al het personeel werd ik gefeliciteerd, zo lief!!! Als desert een overheerlijke tiramisu van witte chocolade.. Bij mij....met sterretjes!!!! Er werd zelfs aangeboden om een foto te maken met sterrenen de jarige! Okay, misschien ben ik net een kind maar toen voelde ik mij helemaal jarig! Tussen diner en desert, werd zelfs gevraagd hoelang we wilden wachten (een kwartiertje??)... We hadden een dik buikje dus dat was perfect!De avond afgesloten met Irish Coffee.. Als verpleegkundigen viel ons op hoe schoon alles was! Ieder glas werd gechecked op vlekken! Hoodfdwacht: U heeft mijn verjaardag onvergetelijk gemaakt!! Dank!!
Beste Mevrouw van Doorn,

Wat leuk te lezen dat u zo heeft genoten en dat wij er een onvergetelijke verjaardag van hebben kunnen maken.

Volgend jaar weer?

Joop S.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2017
Voortreffelijk gegeten. Goed prijs-kwaliteit verhouding. Leuk en attent personeel
Beste Meneer Stuurman,

Wat fijn te horen dat u zo tevreden bent geweest over ons restaurant.

Willem M.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2017
Zaten op buitenterras, prima met glazen scherm en verwarming.
Bediening zeer vriendelijk en goed. Eten goed behalve de tong van mijn vrouw was aan een zijde slecht aangebakken, bij vriendin alles correct .
Na klacht hierover werd alles netjes gecorrigeerd.
Maar dan de mosselen! Allemaal zeer klein en moeten daardoor kort gekookt worden wat resulteert in vele mosselen die nog aan schaal vast zitten. Ook vond ik een zwarte steen tergrootte van mosselschaal .
Al met al geen succes en ter bewaking van dit stukje Ned/Belgisch cultuurgoed gilt dit om een test van AD. (Zoals de haringtest) Ben voorlopig weer genezen van pannetje mosselen!
Beste Meneer Meuleman,

Excuses voor de late reactie maar hierbij nog graag reactie op uw recensie. Goed te horen dat ons team de klacht ten aanzien van de tong goed heeft opgepakt. Vervelend te horen dat de mosselen u zo slecht zijn bevallen. Wanneer u dit ook had aangegeven hadden wij graag een nieuwe pan voor u bereid. Aan de grote hadden wij niet veel kunnen doen maar hadden er wel voor kunnen zorgen dat de garing beter was geweest.

Excuses voor het ongemak en bedankt voor uw kritische noot want hier kunnen wij alleen maar weer van leren.