De Hoofdwacht

Grote Markt 6 4201 EA Gorinchem Nederland Kaart

Over het restaurant De Hoofdwacht

Trek in iets lekkers? Bij De Hoofdwacht verwelkomen ze je graag. In het centrum van Gorinchem op het zomerterras genieten van de zon en een hapje of drankje. In de winter doe je dat hier in de verwarmde en overdekte serre. Een lichte lunch, een uitgebreide maaltijd, een gezellige borrel met collega’s of een high tea of high wine met vriendinnen? Het kan allemaal bij De Hoofdwacht.

Halve fles mineraalwater

Meer informatie over restaurant De Hoofdwacht

Station Gorinchem op 10 min loop afstand, dichtsbijzijnde bushalte 5 min loopafstand
  • : Op de Groen Markt, plein naast de Grote Markt kunt u betaald parkeren. Bij de parkeergarage Kweeklust en Kazerneplein parkeert u 's avonds gratis, behalve tijdens koopavonden.

Maandag t/m zondag 10:00 - 00:00
- High Tea 12:30 - 16:00

• Amex , MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
ivo B.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Eten was prima, medium tournedos. Minpunt is dat de pepersaus over het vlees geserveerd werd, en daarboven nog krokantjes (die door de saus dus slap worden. Verder Prima. De service was matig! Bij aankomst werd er eerst nog een grote tafel schoon gemaakt en daarna werd ik pas geholpen aan een drankje en de kaart. Tijdens het eten geen 1 keer gevraagd of het naar wens was. Bij het uithalen werd ook gelijk kijk placemat mee genomen en verder niet gevraagd of ik nog een dessert wilde of een drankje. Vervolgens maar om de rekening gevraagd
Marco M.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Niet meer dan redelijk restaurant op mooie lokatie. De carpaccio is redelijk, spareribs slecht gegaard en daardoor taai, vol losse stukjes bot. Jammer! Saté is wel ok.
Ellen V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Weer heerlijk gegeten. Ons favoriete restaurant
Myrna D.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2017
Weer genoten van heerlijk verrassend diner en fijne bediening. Prijs kwaliteit is uitmuntend. Bediening fijn.
Matijn V.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Het eten is te duur voor wat er geserveerd wordt
bert K.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2017
leuke,gezellige en levendige lokatie in het centrum van gorinchem. Leuke plek om wat langer te blijven zitten.
Hans-Peter W.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
De ontvangst was geweldig. De locatie geweldig. Bediening top. Heerlijke uiensoep, tosti las/tomaat. Koffie ook weer heerlijk. Aanrader.
Polly V.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
We hebben een heerlijke avond bij jullie gehad .
Uitmuntend personeel .
De juffrouw die de reservering doet is erg aardig .
Wij waren in Gorichem met de boot en hebben vroegen of we buiten konden eten en zij heeft de belofte waar gemaakt .
We hebben het menu gegeten en dat was prima .
Voor herhaling vatbaar .
Aarjanenbee .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Met 4 vriendinnen (we kennen elkaar van school; 35 jaar geleden) geluncht.
Van tevoren on-line gereserveerd. Dat ging prima. Snel een bevestiging gekregen. we hadden om de hoektafel op het aangebouwde besloten terras gevraagd. Dat heeft een klein risico in zich. We hebben een keer een high-tea gehad waarbij we midden tussen de rokers zaten. Het voordeel van het terras, besloten en overkapt is meteen ook een nadeel: de rook blijft hangen. Maar dit keer zaten we dankzij de plek in de hoek heerlijk. Het uitzicht blijft fantastisch: de grote markt met de of fontein is een van de mooiste plekken van Gorkum. De bediening was attent, we hoefden niet lang te wachten op onze bestelling. We aten 2x carpaccio salade, 1x vissalade en 1x risotto. Prima kwaliteit.
Bedankt voor jullie positive reactie. Daar worden wij erg blij van. Helaas hebben jullie niet gemerkt dat er op ons terras aan de gevel niet meer gerookt mag worden, vandaar dat jullie geen last meer hadden. Dus voortaan geen rook overlast meer op ons winterterras. Graag tot ziens.
trudyvanzijl .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Prima gegeten. Kalfsentrecote smelt op je tong en saté is heerlijk en dat voor een hele vriendelijke prijs omdat het koopavond is en ze dan saté aanbieding hebben of hoofdgerecht van de dag voor dezelfde lage prijs er nog dat is deze week de kalfsentrecote.
Bovendien schitterende locatie!
De_Groot_ .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2016
Zeer goed ingespeeld op kinderen. De bediening is erg vriendelijk en behulpzaam. Potjes voor kleine kinderen worden opgewarmd en in een schaaltje opgediend. De pannenkoeken voor de kinderen zijn heerlijk dun en krokant. De carpaccio, saté, sparibs en beef zijn erg goed. Wij komen hier graag. Betaalmogelijkheden ook voldoende, contant, pin en creditcard (o.a. VISA en amex)
Leuke tip: Op zondag eten de kinderen tot 12 jaar gratis mee.
Deboonwilbert D.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Eten kwaliteit prijs super.
Bediening matig (zwak uitgedrukt) want het schijnt heel moeilijk te zijn om warm en koud nagerecht tegelijkertijd te serveren. Zat nu 15 minuten tussen. Dit is de derde keer in 1 jaar tijd
John V.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2016
Prijs kwaliteitverhouding perfect.Helaas kansloos uitserveren nagerecht.Ik heb het al ruimschoots op en mijn tafelgenoot zit nog steeds te wachten op warm nagerecht.
Thodaan 8.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Al eens eerder geluncht dat we nu besloten een hapje te gaan eten.
Bij binnenkomst vriendelijk welkom geheten. Gestart met een lekkere huiswijn en wat brood. Helaas geen breekbrood meer wat we hier zo lekker vonden, maar een wat simpeler brood waar niet heel veel smaak aan zat of waarschijnlijk niet vers; smeerseltjes wel lekker.

Omdat we niet erg hongerig waren maar gewoon een hapje wilden eten geen voorgerecht genomen. Gekozen voor de noordzee tong en lamsrack. Beide goed gegaard; vooral de lam mooi gegarneerd en hoog op smaak; de tong mooi a la meunière maar wat klein van stuk en met een simpele garnering net wat te weinig (zeker gezien de prijs). Ook kregen we hier een klein schoteltje bij voor de graten natuurlijk veel te klein voor de hele tong na fileren.

Tussendoor kwam de bediening op ongelukkige momenten langs; 'hoe smaakt het?' wanneer we nog geen hap hebben kunnen nemen, grapjes maken bij elke stop bij de tafel maar hierdoor wel een bestelling vergeten. Erg studentikoos en hierdoor onprofessioneel overkomend daardoor ook onvoldoende. Gelukkig weten we dat er wel een paar vriendelijke dames werken ook die de bediening wél professioneel oppakken.

Wel een gezellige tent waar je prima terecht kunt voor een lekkere borrel of hapje eten. Ondanks de nu tegenvallende bediening komen we dus wel nog eens terug.
sameneropuit .
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
High tea gedaan met z'n tweeen. Er was een gezellig tafeltje voor ons gereserveerd op het terras op een plekje waar we rustig konden praten met mooi uitzicht.
Er werden blikjes met losse thee neergezet van goede kwaliteit en het waren stuk voor stuk lekkere thee-tjes. Wel jammer dat ze niet even uitleggen bij welke temperatuur welke thee het beste gezet kan worden, is toch jammer van die lekkere thee als je het verkeerd zet.
De hapjes waren lekker en ruim voldoende. Meer zoet dan hartig. Wel veel dat kant en klaar was, en niet vers gebakken helaas. Scones werden geserveerd met spuitbusslagroom in plaats van clotted cream.
Binnen is het een mooi cafe (boven ook!) en de toiletten zijn schoon en netjes. Zeker niet onbelangrijk met onbeperkt thee drinken :)
fortunated .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
We zijn hier met 13 man gaan lunchen. Het eten is goed, vooral de club sandwich is erg lekker. Er wordt bediend met een glimlach, met aandacht en gepaste snelheid. Goede prijs / kwaliteitverhouding. Bij mooi weer zit je heerlijk op het mooie plein.
Ma Rian H.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Prijs/kwaliteit eten is prima bij de Hoofdwacht. . Alleen jammer dat verschillende gerechten al koud waren toen ze op de tafel kwamen. De huiswijn is prima. De bediening is erg vriendelijk maar er wordt veel langs elkaar heen gewerkt. Teveel verschillende gezichten aan je tafel en daardoor gaat het vaak fout. Ook zit er erg veel tijd tussen de verschillende gangen. De Hoofdwacht is een gezellig en sfeervol restaurant. maar het personeel moet beter aangestuurd worden.
Zanger75Bas .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Traditie getrouw gaan een aantal zangers uit Huizen na afloop van de uitvoering van de Matthäus op Goede Vrijdag in de Grote Kerk in Gorinchem een hapje eten in De Hoofdwacht. Ook dit keer op 25 maart 2016 en gekozen werd het driegangen weekmenu.
Als voorgerecht was er de Knoflooksoep met krokante kaasstengel. Voor het hoofdgerecht was de keus uit een vis of vleesgerecht. Het visgerecht was een gebakken Dorade met beurre blanc saus en zoet/zure venkel. Als vleesgrecht de Ierse Bavette met truffelsaus. Het Chef’s dessert met diverse ijssoorten en vruchten completeerde het menu.
Het soepje was een verrassend smakelijke opener. De hoofdgerechten waren als schitterend opgemaakt en alle ingrediënten vers tot en met de olie waarin de goud gele patates frites was gebakken. Ook het dessert zag er oogstrelend uit en smaakte verrukkelijk. Aan tafel was men unaniem van mening dat alles heerlijk smaakte. De keukenbrigade heeft weer erg zijn best gedaan om ons smakelijk te verrassen.
De bediening was plezierig en voorkomend. Tussen de gangen werd voldoende tijd gegund om ons ontspannen van het menu te laten genieten. Al met al kunnen we terugzien op een zeer geslaagde avond. De gemiddelde menuprijs die we betaalden inclusief drankjes en fooi € 29,- per persoon, is beslist niet buitensporig hoog .
Wilbert D.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Lekker ontspannen,goede kwaliteit prijsverhoging en geweldige sfeer. Weekmenu is goed uitgebalanceerd. Jammer dat de afwas hulp iedere keer langs je tafel loopt met vieze borden
irisssssje .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Op 14 februari hier gegeten voor Valentijn. Carpaccio en tonijntartaar vooraf, deze waren beide heerlijk. We hadden allebei tournedos als hoofdgerecht met pepersaus, deze was perfect gebakken en hier hebben we echt enorm van zitten genieten. Als dessert het boomstammetje met witte chocolade gedeeld. Dit werd bij elkaar gehouden door een gelei achtig goedje, wat we beiden niet lekker vonden. Al met al heerlijk gegeten. Bediening was prima, van mij mag het wel wat losser en persoonlijker.