De Hoofdtoren

• Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken , Terras
6,9
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wat een locatie, misschien de beste plek van Hoorn, zeker als je bij het raam kan zitten met het uitzicht over het Markermeer. Wij gingen speciaal hier eten met vrienden, omdat ik hier al vaak heerlijk heb gegeten met bijzondere smaken.
Helaas viel het tegen, het vlees was niet bijzonder. De gerechten waren saai van opmaak en van smaak. En de bediening was jong en onervaren. Zo jammer!
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Vandaag gegeten bij De Hoofdtoren. Fantastische lokatie op de eerste verdieping van de toren die Hoorn vanaf het water zo bekend maakt!
Daar bleef het helaas ook bij. Terwijl we stonden te wachten bij de deur om een tafel toegewezen te krijgen stond het personeel met elkaar te kletsen achter de bar. We zijn toen zelf maar doorgelopen om te vragen of er nog plek was. (niet gereserveerd)
De tafel die we kregen werd niet gedekt en het schaaltje met 6 dunne plakjes stokbrood werd zo'n beetje op tafel gesmeten.
De ongemotiveerdheid van het personeel straalde er vanaf. Vooral de vrouwelijke helft die ook nog in vieze kleren liep te bedienen. Ze vond de afwas veel belangrijker dan haar gasten. Diverse keren trokken wij (en ook andere gasten) de aandacht van haar collega's die haar op hun beurt moesten attenderen in actie te komen.
Niet eens iets als 'is alles naar wens' of 'wilt u nog iets drinken?'
Jammer. Dat komt heel ongezellig/onpersoonlijk over en bovendien mis je zo omzet. Er wordt immers niet geprobeert extra eten/drinken te verkopen.
Zelfs voor het dessert moesten we zelf vragen of we nog iets bestellen mochten.
Dan het eten.
Het wordt tijd dat deze kok zijn eigen gerechten weer eens gaat proeven. Wij hadden beiden de "Zeewolf met een kruidenkorst, gezouten citroenrisotto, gestoomde preitonnetjes, bospeen, beurre blanc". Stel je van de groente niet veel voor. 2 stukjes prei en 3 stukjes wortel.
De kruidenkorst bestond uit panneer met een groen spikkeltje erin. We proefde beiden niet welk kruid er in zat. De vis was wel mooi gegaard en de citroenrisotto aan zich ook lekker. De portie was groot genoeg.
Echter als je zo'n zachte vis als Zeewolf op zo'n sterke naar citroen smakende risotto legt dan valt de smaak van de vis volledig weg. Echt zo zonde!!!
Normaal zijn we gewent dat je van alles wat op je bord ligt een klein beetje op je vork neemt en dat de smaken samen dan een geheel vormen. Deze keer dus apart eten en als tip wellicht appart serveren.
Als je hier gaat eten bestudeer dan de menukaart goed. (de meest recente van hun eigen site). Wij hadden het idee dat de afstemming voor/hoofd/na een beetje rommelig was. Er staan wat Franse en Italiaanse kreten tussen, maar een geheel is ver te zoeken. Dat terwijl er toch stevige prijzen worden gerekend!
Aan dit restaurant valt veel te verbeteren, maar aan de lokatie zal het niet liggen!
Marleen R.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Wij hebben hier meerdere malen gegeten, maar het viel ons deze keer tegen. De kwaliteit was wel oké, maar er was veel te weinig gedaan met de gerechten, te vlak, te weinig smaak. De kalftartaar was niet lekker, de carpaccio bij de voorgerechtjes was gewoon flauw, de brioche ? bij de eendenleverpate, waren 2 hele kleine geroosterde stukjes brood, dat hoort echt niet zo. De eendenleverpate heb ik op vele plaatsen een stuk beter gekregen, deze was matig, meer een crème. De tournedos was was oké , maar niet super. De zeewolf zag er mooi uit, maar ook dit gerecht had weinig smaak. De crème brulee was wel lekker. Zeer beperkte wijnkeuze . Al met al toch niet wat wij gehoopt hadden. Het is niet meer wat het ooit was, andere kok ? De dame die ons bediende was erg vriendelijk en behulpzaam maar in je eentje iedereen te moeten bedienen...2 man personeel was wenselijker geweest.
LBijlsma .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Heerlijke high-wine genoten bij De Hoofdtoren! Wij verwachtten wat kleine gerechtjes met een glaasje erbij, maar we kregen een amuse met een glaasje cava, een heerlijk voorgerecht, daarna vis, toen vlees en een verrukkelijk toetje toe! Alles met vier lekkere bijpassende wijnen. Daarbij was de bediening vriendelijk en professioneel. Een aanrader!
Suus B.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Hebben hier geluncht met wfd. 4 gangen,w.o. soep, kouee hapjes, warme hapjes en nog een dessert. en alles was heerlijk.
Whispernot .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
De lokatie is onovertroffen, de bediening heel vriendelijk en professioneel, echter de kwaliteit van het eten veel te matig.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Kregen van de zaak een heerlijk mandje brood met smeersels. Daarna heerlijke amuses. Gekozen voor verrassingsmenu van de chef voor 34,50 p.p. Niks geen verrassing, gewoon gerechten van de kaart. Vooraf zalm met smakeloze tonijn. Bord opgemaakt met obligate stukken kropsla zonder dressing. Hoofgerecht biefstuk met paksoi. Geen topvlees, beetje taai. Dessert een grote koude plak best wel smaakvolle chocolademousse die door de grote hoeveelheid snel tegen ging staan. Geserveerd met lekker kaneelijs. Al met al viel het een beetje tegen. Was 6 jaar geleden dat ik hier was. Waarschijnlijk zal het weer 6 jaar duren voordat ik hier kom.
Orgeljan S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Voor deze mooie locatie is het eten te gemiddeld. Een traditionele kaart, weinig verrassing in keuze en niet spannend op het boord. Kwaliteit redelijk.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
heerlijk eten op een prachtige locatie. De risotto met truffel was buitengewoon.
Jammer dat het zo moeilijk parkeren is in het centrum van Hoorn.
Advanwinden V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Prachtige plek in het fraaie Hoorn. Via een spannende trap bereik je het restaurant in de toren met mooi uitzicht op het omringende water. Voor dat uitzicht is wel een tafeltje aan het raam verreweg het beste. De vele kaarsen maken de stemming compleet, oude tijden herleven. We eten mosselen uit een zeer goedgevulde pan. De smaak is redelijk goed, maar de sausjes en de frites vallen tegen. Onze verwachtingen waren toch wat te hoog gespannen.
Mark V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Afgelopen vrijdag heb ik hier met mijn vrouw gegeten. Werden vriendelijk ontvangen en het ziet er erg gezellig uit in het restaurant.
Wij kozen voor een 3 gangen verrassingsmenu met bijpassende wijnen.
Vooraf kregen we een soort vistrio met kreeft en schaaldieren. De smaak was prima al was het meer sla dan vis. Mijn vrouw vond de wijn pas aan het einde van het gerecht lekker. Dit was nadat ze de coquille (welke erg goed smaakte) had gegeten. Ze vond de wijn niet erg goed bij het eten passen.
Als hoofdgerecht kregen we de entrecote en deze is ons beide erg tegen gevallen. De smaak van het vlees was op zich oké alleen de kwaliteit was ver onder de maat. Elke hap zat vol met taaie stukjes en pezen. Dit verpest voor mij het genieten van een lekker stukje vlees. De bijgeschonken wijn was vrij zuur
Tot nu toe was het eten dus wel wat tegengevallen. Gelukkig werd het gemiddelde door het dessert weer iets omhoog gehaald. Weer kregen een heerlijk plateau met frambozenijs en mousse en een soort notenbrownie dit samen met een dessertwijn. Deze was erg lekker en paste goed bij het dessert.
Over het algemeen een gezellige avond maar het eten is ons wat tegen gevallen.
RiaVlaar .
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2015
Jaren terug hier ook geweest en toen niet tevreden. Nu heerlijk gegeten en goed zoals de bediening meedacht toen we om iets aangepast voor een vegetariër vroegen. Helemaal top.
Frits53 .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Sfeervol restaurant, geheel in stijl van de oude Hoornse haven.
Vriendelijke bediening. Het eten is wat je kan verwachten, simpele wijnkaart, makkelijk kiezen.
Je gaat hier voor de ambiance eten.
Melfrikandel .
  • Datum van je bezoek: 24 apr. 2015
Goede voorgerechten. Maar niet alle ingrediënten die op de menukaart stonden vermeld werden geserveerd. Zo stond er paling op de kaart, maar die heb ik niet gehad. Bij het hoofdgerecht zat geen groente, uitgezonderd een paar rucola blaadjes. Ambiance was goed.
Josmulder .
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Dit keer in het kader van de restaurantweek De Hoofdtoren in Hoorn gekozen.
Buiten het vaste 3-gangen menu extra bisque homard gekozen, waarvan geen spijt. Was top.
De combinatie van haas en sucade (draadjesvlees) was bijzonder. De opmaak van de gerechten viel mij tegen. Het kan wat spannender en mooier.
Jos Mulder
Midwoud
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
Na ruim dertig jaar weer in de hoofdtoren gegeten
Voorgerecht, voor mijn vrouw heerlijke tonijn met filodeeg en voor mij een prima uiensoep
Hoofdgerecht met heilbot was van goede kwaliteit Een mooie moot vis
De spare ribs viel tegen, weinig gekruid en erg droog. Jammer dat er geen vingerkommetje bij stond . Ook een bordje voor de restanten ontbrak
Waarschijnlijk komen we over 30 kaar weer langs
Csouer .
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2015
Vanavond hebben wij met twee personen bij de hoofdtoren in het boven restaurant gegeten. De hoofdtoren is altijd een leuk restaurant on te dineren. Vroeger was de kwaliteit niet byzonder, gewoon wel goed. Maar het is nuneen wereld van verschil. Er is een leuke kleine kaart met heerlijke gerechten erop. Helaas konden we ze niet allemaal proberen. Alle gerechten waren voortreffelijk. Goede porties, mooi opgemaakt en heerlijk van smaak.
De bediening is top. Zeer vriendelijke dames.

Ik hoop dat ze deze kwaliteit kunnen vast houden want er zijn weinig restaurants in hoorn die dit kunnen overtreffen.

Jendrichovsky .
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
Over restaurant kan ik alleen goed schrijven.MAAR! Restaurant heeft helemaal GEEN ?? reservatie gekregen . Dus ik heb geluk gehad dat ze hadden vrij tafel voor ons.
Gast1959 .
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2014
Afgelopen zondag hier een geweldige high tea gehad. We doen wel vaker een high tea en hebben er al heel wat in Hoorn gedaan, maar deze steekt er toch wel met kop en schouders boven uit! Zowel de kwaliteit als de hoeveelheid is perfect. We begonnen met een heerlijk glaasje bubbels met uitzicht over het oude IJsselmeer, wat wil je dan nog meer?
Wilbert H.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2014
We hadden een bon voor high wine die 6 maanden voorbij de datum gelukkig nog geldig was. We waren van harte uitgenodigd om de bon alsnog in te wisselen. In de middag geen plaats, maar vanaf 18.00 uur hartelijk welkom. We werden gastvrij ontvangen en hadden een mooie plek aan het raam. We hebben een buitengewoon heerlijke high wine gehad met bijzonder lekkere gerechten en prima bijpassende wijnen. Een waar genot. Het was boven verwachting en met ongelooflijk veel plezier zullen we ons deze avond herinneren. Een hartelijke en fijne ontvangst met goede uitleg van de gerechten en bijpassende wijnen.
Wilbert en Riet