De Hoofdtoren

Hoofd 2 1621 AM Hoorn Nederland Kaart

Over het restaurant De Hoofdtoren

In de sfeervolle historische haven in Hoorn is de Hoofdtoren gevestigd. Bij de hoofdtoren kun je terecht voor een hapje en een drankje in een sfeervolle omgeving. Je kunt plaatsnemen in het a la carte restaurant, of aan de relaxte bar.

Meer informatie over restaurant De Hoofdtoren

• Amex , Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Per boot te bereiken

Jouw recensie over het restaurant De Hoofdtoren

Alexander L.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2018
Prachtige locatie, lekker gegeten en erg aardige bediening!
freetimeradio W.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2018
Lekker gegeten, leuke aparte locatie en goede super vriendelijke bediening, een ober die wat te vertellen heeft, top!
Claudia J.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2018
Erg bijzondere locatie, gezellige bediening en erg lekker eten!!!zeker voor herhaling vatbaar!!!
Monumentaal pand in de haven.
Eva P.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2018
Ondanks de reservering kwam deze niet voor in het reserveringsboek.Gelukkig was er plaats genoeg. Bij binnenkomst keek men ons aan en liep gewoon weg. Pas toen ik vroeg of iemand mij te woord wilde staan kreeg ik de aandacht.
Eten was geweldig lekker. Bediening niet professioneel. Ongeinteresseerd, en niet bezig met verkopen van bv een dessert of een koffie oid. Mooie plek, heerlijk eten maar de bediening was niet geweldig.
Hester H.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Op Eerste Kerstdag van een heerlijke kerstbrunch genoten. Prachtige locatie, kwaliteit eten prima en aardige bediening. De hoeveelheid eten was bijzonder groot!
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Restaurant op antieke verdieping van de hoofdtoren in Hoorn. Goede visgerechten.
Ton B.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Eten was prima, bediening ronduit slecht. De jonge medewerkers waren nog wel vriendelijk maar de senior was echt onvriendelijk. We werden vergeten/overgeslagen. Moesten wachten op drankjes, menukaart, gerechten. Stellen die later kwamen werden eerder bediend en hadden eerder het eerste gerecht. Pas na een wat bozige reactie van onze kant werd actie ondernomen. We hadden niet het gevoel dat we welkom waren.
André S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Extra bij bestellen tijdens hoofdmenu kwam niet over en tevens was het lang wachten op bestelde dessert!
John Z.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2017
Prachtige locatie en gebouw. De kaart/keuze is vrij eenvoudig/summier, het lijkt enigzins op een toeristenkaart, echter de kwaliteit is gewoon goed tot zeer goed te noemen vergeleken met veel restaurants met een dergelijk aanbod. Bediening steeds jong maar wel goed/rustig, ze lijken de tent in hun eentje te runnen, wellicht wordt er bijgeschakeld als het wat drukker is.
E. N.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2017
Hier gelunched. Prachtige locatie, heel historisch met prachtig uitzicht over het Markermeer. We bestelden ieder een glas wijn er kregen er gelijk, zonder te vragen een karaf kraanwater bij; goed service!
We kozen voor de sandwich zalm van 'Smoking' (een lokale roker) op olijvenbrood. Het zag er goed uit, op een plank geserveerd. Gegarneerd met wat tomaten, komkommer, krulsla, aangemaakt. Het was smaakvol, maar de hoeveelheid gerookte zalm was minimaal. Twee dunne plakjes. En dat voor €9,50. Ik heb getracht er positieve feedback over te geven, maar weet niet of dit echt serieus werd genomen. Het zou worden doorgegeven. Het verschil met een ander belegd broodje is ongeveer €4,-. Dit zou komen door het olijvenbrood. Ik vond niet dat dat het prijsverschil kon verklaren. Ik had verwacht dat we misschien nog een kopje koffie van het huis zouden krijgen of een kleine korting. Maar wat ik vooral hoop is dat de sandwiches met zalm iets rijker belegd gaan worden.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Wat een locatie, misschien de beste plek van Hoorn, zeker als je bij het raam kan zitten met het uitzicht over het Markermeer. Wij gingen speciaal hier eten met vrienden, omdat ik hier al vaak heerlijk heb gegeten met bijzondere smaken.
Helaas viel het tegen, het vlees was niet bijzonder. De gerechten waren saai van opmaak en van smaak. En de bediening was jong en onervaren. Zo jammer!
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 10 aug. 2016
Vandaag gegeten bij De Hoofdtoren. Fantastische lokatie op de eerste verdieping van de toren die Hoorn vanaf het water zo bekend maakt!
Daar bleef het helaas ook bij. Terwijl we stonden te wachten bij de deur om een tafel toegewezen te krijgen stond het personeel met elkaar te kletsen achter de bar. We zijn toen zelf maar doorgelopen om te vragen of er nog plek was. (niet gereserveerd)
De tafel die we kregen werd niet gedekt en het schaaltje met 6 dunne plakjes stokbrood werd zo'n beetje op tafel gesmeten.
De ongemotiveerdheid van het personeel straalde er vanaf. Vooral de vrouwelijke helft die ook nog in vieze kleren liep te bedienen. Ze vond de afwas veel belangrijker dan haar gasten. Diverse keren trokken wij (en ook andere gasten) de aandacht van haar collega's die haar op hun beurt moesten attenderen in actie te komen.
Niet eens iets als 'is alles naar wens' of 'wilt u nog iets drinken?'
Jammer. Dat komt heel ongezellig/onpersoonlijk over en bovendien mis je zo omzet. Er wordt immers niet geprobeert extra eten/drinken te verkopen.
Zelfs voor het dessert moesten we zelf vragen of we nog iets bestellen mochten.
Dan het eten.
Het wordt tijd dat deze kok zijn eigen gerechten weer eens gaat proeven. Wij hadden beiden de "Zeewolf met een kruidenkorst, gezouten citroenrisotto, gestoomde preitonnetjes, bospeen, beurre blanc". Stel je van de groente niet veel voor. 2 stukjes prei en 3 stukjes wortel.
De kruidenkorst bestond uit panneer met een groen spikkeltje erin. We proefde beiden niet welk kruid er in zat. De vis was wel mooi gegaard en de citroenrisotto aan zich ook lekker. De portie was groot genoeg.
Echter als je zo'n zachte vis als Zeewolf op zo'n sterke naar citroen smakende risotto legt dan valt de smaak van de vis volledig weg. Echt zo zonde!!!
Normaal zijn we gewent dat je van alles wat op je bord ligt een klein beetje op je vork neemt en dat de smaken samen dan een geheel vormen. Deze keer dus apart eten en als tip wellicht appart serveren.
Als je hier gaat eten bestudeer dan de menukaart goed. (de meest recente van hun eigen site). Wij hadden het idee dat de afstemming voor/hoofd/na een beetje rommelig was. Er staan wat Franse en Italiaanse kreten tussen, maar een geheel is ver te zoeken. Dat terwijl er toch stevige prijzen worden gerekend!
Aan dit restaurant valt veel te verbeteren, maar aan de lokatie zal het niet liggen!
Marleen R.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
Wij hebben hier meerdere malen gegeten, maar het viel ons deze keer tegen. De kwaliteit was wel oké, maar er was veel te weinig gedaan met de gerechten, te vlak, te weinig smaak. De kalftartaar was niet lekker, de carpaccio bij de voorgerechtjes was gewoon flauw, de brioche ? bij de eendenleverpate, waren 2 hele kleine geroosterde stukjes brood, dat hoort echt niet zo. De eendenleverpate heb ik op vele plaatsen een stuk beter gekregen, deze was matig, meer een crème. De tournedos was was oké , maar niet super. De zeewolf zag er mooi uit, maar ook dit gerecht had weinig smaak. De crème brulee was wel lekker. Zeer beperkte wijnkeuze . Al met al toch niet wat wij gehoopt hadden. Het is niet meer wat het ooit was, andere kok ? De dame die ons bediende was erg vriendelijk en behulpzaam maar in je eentje iedereen te moeten bedienen...2 man personeel was wenselijker geweest.
LBijlsma .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2016
Heerlijke high-wine genoten bij De Hoofdtoren! Wij verwachtten wat kleine gerechtjes met een glaasje erbij, maar we kregen een amuse met een glaasje cava, een heerlijk voorgerecht, daarna vis, toen vlees en een verrukkelijk toetje toe! Alles met vier lekkere bijpassende wijnen. Daarbij was de bediening vriendelijk en professioneel. Een aanrader!
Suus B.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2016
Hebben hier geluncht met wfd. 4 gangen,w.o. soep, kouee hapjes, warme hapjes en nog een dessert. en alles was heerlijk.
Whispernot D.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2016
De lokatie is onovertroffen, de bediening heel vriendelijk en professioneel, echter de kwaliteit van het eten veel te matig.
Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2015
Kregen van de zaak een heerlijk mandje brood met smeersels. Daarna heerlijke amuses. Gekozen voor verrassingsmenu van de chef voor 34,50 p.p. Niks geen verrassing, gewoon gerechten van de kaart. Vooraf zalm met smakeloze tonijn. Bord opgemaakt met obligate stukken kropsla zonder dressing. Hoofgerecht biefstuk met paksoi. Geen topvlees, beetje taai. Dessert een grote koude plak best wel smaakvolle chocolademousse die door de grote hoeveelheid snel tegen ging staan. Geserveerd met lekker kaneelijs. Al met al viel het een beetje tegen. Was 6 jaar geleden dat ik hier was. Waarschijnlijk zal het weer 6 jaar duren voordat ik hier kom.
Orgeljan S.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2015
Voor deze mooie locatie is het eten te gemiddeld. Een traditionele kaart, weinig verrassing in keuze en niet spannend op het boord. Kwaliteit redelijk.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
heerlijk eten op een prachtige locatie. De risotto met truffel was buitengewoon.
Jammer dat het zo moeilijk parkeren is in het centrum van Hoorn.
Advanwinden V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Prachtige plek in het fraaie Hoorn. Via een spannende trap bereik je het restaurant in de toren met mooi uitzicht op het omringende water. Voor dat uitzicht is wel een tafeltje aan het raam verreweg het beste. De vele kaarsen maken de stemming compleet, oude tijden herleven. We eten mosselen uit een zeer goedgevulde pan. De smaak is redelijk goed, maar de sausjes en de frites vallen tegen. Onze verwachtingen waren toch wat te hoog gespannen.