De Holterberg

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zaterdag 17:00 - 22:00

Bub .
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Regenavond in de zomer. Het is fris. De openhaard staat aan. Het lijkt wel herfst.
Bij binnenkomst worden we vriendelijk verwelkomt en naar onze tafel geleid. Het restaurant zit bijna vol en er hangt een gezellige sfeer. We bestellen verschillende gerechten van de kaart, waaronder parelhoender pootje in tempurabeslag en gemarineerde zalm met opperdoezenaardappelsalade als voorgerechten. Als hoofdgerechten erg lekkere en goed bereide kalfshaas. Ook de bavette en de ribeye waren goed. Alle gerechten waren van goede kwaliteit en smakelijk. De prijs kwaliteit is zeer goed.
Theo D.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Heerlijk gegeten weer. De kok kookt klassiek, maar erg lekker. Goede prijzen en prima bediening op het terras.
De kaart is klein maar ondangs genoeg keuze
Joketh .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Bij binnenkomst werd ons gevraagd of we gelijk al aan tafel wilden, of eerst bij de open haard wat wilden drinken. Met een fris lentebokje en een fijne witte port/tonic zakten we weg in een heerlijke bank naast het vuur. Een goed begin is het halve werk!
Later aan tafel hadden we alweer mazzel; een magnifiek uitzicht waarbij de laatste zonnestralen het dal prachtig kleurden. Maar we kwamen niet alleen voor de ambiance, maar vooral om te eten.
Het voorgerecht: 'Sukade op een knoflook crème en lardo di Colonnata' Dat laatste is 'vetspek'. Om het vlees (de sukade) mee op smaak te brengen prima, maar ik vond de lardo di Colonnata wat te vettig om te eten. De sukade was subliem: botergaar en heerlijk van smaak.
Het hoofdgerecht: Een halve parelhoen met eigengemaakte pasta en zeer smaakvolle champignons in een jus van o.a blond bier. De halve parelhoen kon ik niet helemaal op, maar dat lag niet aan het parelhoentje - ook die was heerlijk.
Het nagerecht: moeilijk, zóveel verrukkelijke keuzes! Ik koos voor de 'koffie (cappuccino) met eigengemaakte kletskoppen en chocolade truffels'. De kletskoppen en truffels waren helaas maar 1 kletskop en 1 truffel, iets minder feestelijk dan aangekondigd, maar wel heel smakelijk.
Bistro De Holterberg is een echte aanrader. Goed eten in een fijne sfeer. Ook de bediening is vriendelijk en ongemerkt letten ze goed op, bijvoorbeeld of je glas leeg is. Klasse. 's Zomers is er een terras met uitzicht op het dal. ik weet nu al: terugkomen dus!
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Heerlijk gegeten (gekonfijt van eend en filet van ossenhaas). Ook voor- en nagerecht waren prima. Een vriendelijke bediening en smaakvolle inrichting.
Jatcmaatjes .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2015
Goede kaart, moeilijke keuze omdat er vele gerechten naar onze zin op stonden :-) Uiteindelijk "wild" (hazenpeper) gegeten, heerlijk! Ook nagerechten heel lekker (o.a hangop met vlierbessenijs). Goede prijs-kwaliteitverhouding. Gezellige sfeer en verlichting. Gerechten stonden bij iedere gang redelijk snel op tafel, maar tussendoor zakte de bediening wat in, waarschijnlijk omdat het druk was in het restaurant. Personeel wel vriendelijk, maar niet erg enthousiast. Foutje in de bediening: wij waren met een bruidspaar uit eten, maar die werden steeds niet als eerste naar hun keuze gevraagd... soms zelfs als laatste...
Ruvio2 .
  • Datum van je bezoek: 23 okt. 2015
Eten is weinig uitgesproken. Voorgerecht van salade met lauw warme gevogelte was weinig salade en een overheersende warme rode saus waardoor de smaak van het gevogelte niet terug te vinden was.
Bediening is aardig maar vooral functioneel.
Het interieur is gezellig en sfeervol, mede door de openhaard.
Booby T.
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2015
Hier een drie gangen keuze menu gegeten, prijs 37 euro pp.
Gastvrije ontvangst, goed eten, vooral de rauwe gemarineerde zalm als voorgerecht vond ik erg goed, maar dat is persoonlijke smaak. De kalfsentrecote en het sorbetijs waren ook prima. Fraai landelijk uitzicht op een weiland met enkele koeien en Holten in de verte.
Het glas desertwijn voor 5,25 was lekker, maar de hoeveelheid in het glas deed vermoeden dat men een nieuw record wilde neerzetten voor het schenken van de meeste glazen uit een fles. Dat kon echt niet! Desondanks een prima avond gehad.
Edwinbelt .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2015
Vandaag met vier personen bij de bistro gegeten leuke ambiance iedereen had een ander gerecht maar deze waren stuk voor stuk heerlijk een echte aanrader als je in de buurt van holten bent wel even reserveren echt super
Hetty L.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Vertel ons alles over De Holterberg! Welk gerecht vond je het lekkerst? Hoe was de bediening? Hoe zou je de sfeer omschrijven? Wat is je nog meer bijgebleven? Het eten was voortreffelijk en smakelijk, de bediening ging wat minder er was te weinig ruimte tussen de tafels, te veel tafels en toch tot aan de nok toe afgeladen. Het decor (de muren) gerookt is niet van deze tijd. De prijzen zijn een derde te hoog, in veel gevallen duurder dan een goed restaurant maar de kwaliteit mag er dan ook wezen.
Antoinette K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Met een groep 60-ers hebben we zojuist bij bistro de Holterberg gegeten. Het eten was goed, hoewel geen bistroprijzen. En we hadden er vast meer van genoten als de bediening beter was geweest. De dames deden hun best maar de nabestelling bij het hoofdgerecht was niet uitgevoerd. En bestellen en afrekenen door de enige heer in het restaurant liet vooral te wensen over. Duidelijk was dat hij liever aandacht besteedde aan bepaalde gasten. Geen enkele gast vindt zo'n bediening prettig. Volgende keer beter?
Elca .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2014
We hebben heerlijk gegeten met een zeer vriendelijke en toegewijde bediening. De vraag om een rustige tafel was gehonoreerd met een perfecte plek in een afgeladen restaurant.
Rindert E.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2014
Als de kids in de vakantie bij opa en oma logeren is het de vaste prik voor ons om een avondje bij te kletsen in dit restaurant waar gewoon altijd alles klopt. De timing van de bediening tussen de gangen is als de opbouw van een mooi klassiek concert, waardoor juiste sfeer ontstaat. Ik heb genoten van de parelhoen, die smelt op je tong. Als dessert de stoofperen met huisgemaakte straciatella ijs. Hidzer heeft altijd goede ideeën en verrast met bijzondere wijnen. Bij het dessert met kaas serveerde hij een oude sherry. Voor de zoveelste keer genoten!
Bas N.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2014
Heerlijk buiten gegeten op een zwoele septemberavond. Mooie ambiance binnen met haard, maar buiten is echt genieten van het terras en uitzicht. Mooie wijnkaart en altijd bijzondere wijnen buiten de kaart om. Heerlijk genoten van salade met lauwwarm gevolgte en als hoofd mooi stuk rund met knoflook, kappertjes en olijf. Handgesneden friet en eigengemaakte mayo maken het af. Hangop als nagerecht is aanrader.
Super prijs/kwaliteit
Obbe M.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
Wij komen hier al meer dan twintig ! jaar. Het restaurant is onovertroffen in atmosfeer en inrichtingf. BISTRO in hoofdletters. De kaart is divers genoeg voor iedereen en meestal is er een buiten de kaart aanbeveling. Een leuk gezellig restaurant, geen haute cuisine, maar degelijk en wat het vooral aantrekkelijk maakt een prima wijnkaart, waarbij veel wijnen per glas te krijgen! Absoluut een aanrader om de "chef" te vragen naar zijn aanbeveling bij het eten.
Mirella D.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Op een prachtige locatie heerlijk gegeten. Buiten een prachtig terras met mooi uitzicht over een dal, binnen zeer sfeervol ingericht. De menukaart geeft voldoende keus met aparte gerechten. Je proeft de aandacht die aan de gerechten is besteed. O.a. de salade met sucade, de lamsbout en de huisgemaakte citroentaart zijn een aanrader.
Alrik B.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Sfeervol restaurant op de holterberg. We zijn hier al eens eerder geweest en gingen met plezier nog een keer terug.
Aan de dalzijde een prachtig uitzicht over het dal van de holterberg, met weilanden en mooie natuur.

De inrichting is zeer warm, veel warme tinten en hout zonder dat dit te oudbollig aandoet en een sfeervolle haard waarbij je lekker kunt gaan zitten met een drankje.

Het eten is prima, klassiek en zonder al te veel poespas. De borden zijn verzorgd, de smaken zijn goed en met dieetwensen wordt ook hier goed rekening gehouden. De bediening is attent, slaat de

juiste toon aan en is in voor een praatje en helpt goed bij het makken van een wijnkeuze.
Patsy S.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2013
Voor de tweede keer gegeten. Mooie lokatie, oubollig interieur, maar dat hoort juist in zo’n

zaak. Bij het eerste drankje werd warm breekbrood geserveerd, was prima. Als voorgerecht

had ik een salade met gekonfijte sukado en lardo, was prima. Lardo is Italiaans voor buikvet,

ik begrijp niet waarom dat zo op de kaart staat. Maar het smaakte in ieder geval prima. Mijn

tafelgenote had 2 zelfgemaakte garnalenkroketten op een bedje van gefrituurde peterselie.

Kroketten waren goed en duidelijk zelfgemaakt, de peterselie was overdadig. Wel echt een

bistro-look zoveel gefrituurde peterselie, maar het was naar onze mening eigenlijk te veel. Bij

de voorgerechten dronken wij prosecco, wat werd geserveerd in kleine flesjes, wij hadden

dus ieder een vers flesje p.p. met genoeg bubbels. Als hoofdgerecht had ik de Ossobuco.

Het vlees was goed gaar, goed van smaak, lekker! Het lag op een bedje van zelfgemaakte

spaghetti. Dat vond ik zonde. Zelfgemaakte spaghetti is minstens net zo lekker en net zo

veel werk als het vlees en kan er beter naast worden geserveerd. Dan komt het beter tot zijn

recht, een Italiaan zou het nooit zo serveren. Nu wordt er bij de ossobuco friet, salade etc.

geserveerd, doe dan een schaaltje van die heerlijke spaghetti ernaast. Ik proefde iets van

venkel door de pasta, leuk. Mijn tafelgenote had roodbaars. Die was gewoon prima. De wijn

die wij er bij dronken was een ‘speciaal’ flesje wat toevallig open was: cabernet met syrah

geloof ik. Was heerlijk, genoeg hout, veel smaak. De chocoladetruffels aan het eind waren

het type dat je niet kunt stoppen met eten: romig, luchtig, heerlijk. Ook de kletskoppen waren

prima. De rekening was keurig: voor ongeveer 100 euro heb je een leuke en lekkere avond.
FrederiqueQ .
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2013
Een gezellig restaurant midden in de natuur van de Holterberg.
's Winters heerlijk genieten met een glas voor de openhaard en in de zomer lekker buiten eten met een panorama over de weilanden en Holten.
Het eten is heerlijk en heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding. Ook de wijnen zijn vaak verrassend.
Janeva .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Uitstekend gegeten op een top-locatie. Amuse: waarom niet standaard de vraag: is er een vegetarier.. wel aangegeven toch mis wel weer hersteld.Voorgerechten en hoofdgerechten uitstekend, opmaak en hoeveelheid bijlagen beetje ouderwets (nog á la nouvelle cuissine) Bediening is erg goed en deskundig.
Een aanrader om hier een avondje te vertoeven
Wilmajongkind .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2013
Onlangs in dit restaurant gegeten, tijdens een weekendje weg. Heerlijk malse lamsbout en overheerlijke asperges, echt heel goed. Bediening vriendelijk.
Het uitzicht prachtig, met bezoek van een hertje in de naar onder liggende wei. Zou hier onmiddellijk weer heengaan als ik in de buurt zou zijn.