De Hollandsche Tuyn

• Amex , Mastercard , Pin
  • Af te huren , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Rene_t .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Wat een leuk restaurant in het midden van een woonwijk....
Geen pretentie maar echt lekker gegeten (zat voor mij tegen een ster aan!!!).
Ben er uiteindelijk in 1 week 2 keer geweest (13 en 20 aug).
Tweede keer was zeker zo goed. Chapeau!
Mooi eten, leuk geserveerd vriendelijke bediening tijdens de hele avond.
Absolute aanrader :-)
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 22 apr. 2016
Vanavond met z'n 4-en wezen eten bij H-T. Voor ons 2 x vallen .. een thuiswedstrijd. Borden mooi opgemaakt, eten lekker... ook volgens de kids ( dat gebeurt niet vaak). Lekker rustig voor een vrijdagavond. Attente bediening maar iets meer aandacht bij het natafelen had gemogen, dat had er een cognac-kie meer in gegaan ;-). Decor OK maar bekend, binnenkort wordt de boel ge-restyled dus ben benieuwd hoe de H-T er na 12 mei uit ziet. Bij het afrekenen nog een leuk cadeautje ( 2 T-shirts) , waarvoor dank enne...tot ziens !
Lekkor E.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2016
Op een rustige woensdagavond heerlijk gegeten bij het beste restaurant van Leiderdorp. De bediening was erg vriendelijk en zeer gastvrij en de wijnen van Ockhuysen goed geselecteerd voorzien van lage prijzen. Het eten was wisselend qua niveau; het voorgerecht van zwezerik was prima maar had krokanter gebakken gemogen, de bouillon was mij iets te zout maar verder wel goed, het hoofdgerecht van het kalf was geweldig en het dessert erg lekker. Kortom een goed restaurant met mooie gerechten en goede bediening.
  • Datum van je bezoek: 13 dec. 2015
Gisteren met z'n vieren een topgezellige avond gehad. En de wijn en spijzen droegen daar zeker aan bij. We mochten helemaal achterin de zaak tafelen aan het raam met uitzicht op de Rijn. De beste plek mijns inziens. De bediening verliep vlot en bekwaam. Er had echter wel iets meer pauze tussen 4 gangen gemogen. We gingen voor het seizoensmenu met keuze uit wild of vis. Alle gerechten waren goed op smaak en de wijnen pasten er goed bij. Ook bij het nagerecht kwam een verrassende dessertwijn. Alsuitend nog koffie met friandises maakt het compleet. We komen graag terug.
Wilmahogendoorn .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Waren een tijd niet in dit restaurant geweest.
Kregen brood met boter en olie zodra we zaten. Goede Merlot huiswijn.

Bijna allemaal kozen we voor carpaccio als voorgerecht. Die was heerlijk. Alleen vond ik de minispekjes erop wat minder maar ik hoorde daar verder niemand over. De salade erop was heerlijk zo ook de dressing.
Daarna gamba's. Gepeld, alleen met staartje in lichte knoflooksaus met spinaziericottataart en Italiaanse ham. Heerlijk!
Als dessert nam ik tartelette met rabarber, hangop en yoghurtijs. Verrukkelijk! En een lekkere dessertwijn.
Alles was weer perfect, ook de 6 andere disgenoten hebben heerlijk gegeten.
Wat ik ook fijn vind is dat je een karaf water kan bestellen en niet verplicht bent op een fles water te kopen.
Rudy K.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Laatste weekend van september hier weer heerlijk gegeten!
De inrichting van het restaurant zelf zou iets gezelliger kunnen maar de kwaliteit van het eten en de service maakt dat je daar eigenlijk helemaal niet mee bezig bent.
Alles was perfect bereid, goed gaar, mals vlees, boterzachte vis, heerlijke sausjes, heerlijk gekruide aardappelpartjes, alleen de grote frieten hadden iets langer gefrituurd mogen worden.
Genoeg keuze uit heerlijke wijnen voor bij het eten, welke je van te voren kunt proeven voor je besluit. Bij de koffie/thee krijg je een etagère met kleine lekkernijtjes.
Al met al weer een heerlijke avond gehad en komen zeker terug!
Jokerkme .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2015
Uitstekend gegeten. Gebakken eendenlever met eendenlever krullen op brioche en rode uiencompote waar kun je dat nog eten en ook zo lekker?! Hoofdgerecht: Kalfshaas en gebakken kalfszwezerik, een bitterbal van kalf met dragonjus: verrukkelijk. Passende wijnen ook per glas, aanrader!
Lettie H.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2015
Eigenlijk gekomen oor een drankje, toch de mooie kaart bekeken en vervolgens door de charmante bediening "omgepraat" om te blijven eten. Niet goedkoop maar bijzonder mooi gegeten, een gepassioneerde kok, dat was aan alles te merken. Komen we graag eens terug!
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2015
Wij hebben ons weer eens heerlijk laten verwennen in De Hollandse Tuyn. Wij kozen alle vier voor het seizoensmenu met asperges. Daar kregen wij geen spijt van! Een heerlijk 4 gangen diner voor een beschaafde prijs. Mooie en smaakvolle gerechten streelden de tongen. Dit ging uiteraard vergezeld van bijpassende wijn naar ieders smaak. Aardige en attente bediening in de oud Hollandse setting. Wij hebben er weer een hele gezellige avond beleefd en dat zal zeker niet de laatste keer geweest zijn.
Fijneter .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
Ondanks dat dit restaurant bij ons in de buurt is, hebben we hier nog nooit gegeten dus werd het hoog tijd. Leuke, spontane en ervaren eigenaren en dito bediening. Gezellig dat je eerst aan de bar (in het cafe gedeelte waar je binnenkomt) kan borrelen alvorens je in het restaurant gedeelte achter het cafe aan tafel gaat. We hebben allen een andere keuze uit het menu gemaakt. Gerechten waren erg smakelijk, hier en daar wel een zelfde jus of ingredient (de gebakken gamba kwam bij de sashimi en de salade, toevallig bij dezelfde persoon. Komt waarschijnlijk omdat de sushi van eendenborst zoals dat op de kaart stond er niet was) . Enige minpuntje was de lamsrack uit het seizoensmenu, de racks waren een beetje groot voor lam (was het lam?) en dit vlees was te ver door. Daarentegen was het lamshaasje in ditzelfde gerecht wel goed. Al met al heerlijk, gezellig en genoeg gegeten. Komen zeker terug.
Ai Lien O.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Met zijn vieren zaten we heerlijk in de serre aan het water waar de avond je nog lekker opwarmde.
De Hollandsche Tuyn bied een verscheidenheid aan gerechten aan van wat meer traditionelere cafe/restaurant gerechten tot wat exclusievere gerechten. Ik nam zelf de eendenlever, gevolgd de tonijnsteek en als na verschillende aardbeien gerechtjes. Alle drie goed bereid, de tonijn ook perfect gegaard. Tevens was ik te spreken over de witte huiswijn.
Minder vond ik de ietwat oudbollige uitstraling die het restaurant heeft, maar dat is een kwestie van smaak.
Frederika49 .
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2014
Gisteren met 14 personen hier gegeten maar het was weer helemaal geweldig, heel goed eten, prima bediening, we hadden voor het 4 gangen menu gekozen en een persoon wilde de vis van het 3 gangen menu en een ander wilde bij de ossehaas de saus apart maar dat was geen enkel probleem, toen het eten gebracht werd wist de bediening precies wie wat had besteld terwijl het restaurant helemaal vol zat met een groep van 30 personen, wij en nog een 6 persoons tafel maar daar was niets van te merken dat het zo druk was, wij zaten in de serre waar je een prima uitzicht hebt op het water, het was weer genieten en het is echt niet de laatste keer dat wij hier gegeten hebben, het gaat om de kleine attente dingen van de bediening die een restaurant goed maken, onze complimenten voor een hele geslaagde gezellige avond. Prijs/kwaliteit van dit restaurant is uitstekend.
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2013
Derde keer hier gegeten, opnieuw herhaling waard. Deze keer viergangenmenu, goed gebalanceerd en smaakvol. Gezellig tafeltje voor 4 personen bij het raam. Attente bediening. Prima prijs/kwaliteit.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2013
Oer-hollands gezellig cafe met achtergelegen restaurantgedeelte. Niet groot in omvang maar wel in kwaliteit. Wij hebben hier het wildmenu aan flarden gegeten, wat een genot was dat. Met de Merlot erbij die speciaal voor dit menu was ingevlogen, was het feest compleet. Afgesloten met een mooie koffie plus uitgebreid garnituur. (kom je niet vaak meer tegen)
Uiterst correcte bediening. Komen graag nog eens terug.
Ingrid V.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2013
Ik eet regelmatig iin dit goede, degelijke restaurant. Het is van super kwaliteit. De smaken over het algemeen niet super bijzonder , maar zoals gezegd wel lekker.
Vandaag gekozen voor het wisselend menu met veel wild en paddestoelensoep.
Doordat het restaurant zich aan het water bevindt, biedt dit zeker qua decor in de zomer iets extra's .
Deze bediening was attent.
Timo_tg .
  • Datum van je bezoek: 17 okt. 2013
Erg gezellig en heerlijk gegeten bij de Hallandsche Tuyn met als aanmerking dat het (voor een student) toch aardig de prijs is.
In het algemeen vond ik het geen super uitgesproken smaken combinaties (dat is, het was niet super verassend) maar alle ingrediënten zijn absoluut van top qualiteit wat het de moeite waard maakt om nog eens te eten.

Mijn partner had de runder capacio, gevolgd door het menu-tussengerecht (paddenstoelen soepje met een bruchetta en prociutto) die wel 10,5e kostte wat ik prijzig vind aangezien voor een beetje meer je nog een voorgerecht hebt. Als hoofd, de tamme eend en toetje de gegrilde watermeloen. AANRADER!

Ik had het menu van herten capacio, paddenstoelen soepje, hazenrug (deze was absoluut top, mooi stukje vlees en prima klaargemaakt), gevolgd door kaneel parfait. We dronken de Abadal Crianza (Spaans) die ik nog ga opzoeken in de winkels. HEERLIJKE wijn, vol van smaak, een cabernet sauvignon merlot mix die goed past bij de stevigere gerechten.

Conclusie, heerlijke puur eten, enigszins aan de prijs maar absoluut de moeite waard.
Wibro .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Met 4 personen hier heel lekker gegeten. Er was niets wat niet beviel maar vooral de tournedos was geweldig. Vanwege het mooie weer een tafel op het terras, direct langs de Rijn, gereserveerd. Wel wat smal maar ook met z'n vieren goed te doen. Gezellig druk met binnenschepen en pleziervaart. Een restaurant om terug te komen.
Bettina V.
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2013
Dit restaurant staat in mijn top 3 en al geruime tijd! Het eten is altijd goed. Deze keer viel de keuze op twee gangen uit het voorjaarsmenu, de paprikasoep en ook de lamsfilet zijn een aanrader. Wat ik ook belangrijk vind is het serviceniveau en die is hier van een hoog niveau, voor ieder tafel gedurende de hele avond op gepaste wijze aandacht. Chapeau! Pris en kwaliteit prima in verhouding. Tip: wel reserveren.
Menno V.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2012
De Hollandsche Tuyn is een uitstekend restaurant in Leiderdorp. De kaart is bijzonder (wild, eend, hertebiefstuk etc.) afwisselend. Ik nam overheerlijke slakken en daarna prachtig gebraden kalfshaas. De mosterdsmaak proefde ik niet zo. De bediening was bijzonder vriendelijk. Het vegetarische gerecht van mijn partner bestond uit diverse smakelijke gerechtjes. Het dessert van wentelteefjes was uit de kunst. Een echte aanrader dit restaurant.
Frappant .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2012
Ik woon al jaren in Leiderdorp en voor het eerst in de Hollandsche Tuyn geweest. Met vrienden hier een zeer goede ervaring opgedaan. Zeer vriendelijk personeel en je voelt je welkom. Een leuke bijkomstigheid is dat je eerst een borrel in het cafe kan nemen en daarna pas aan tafel gaat. In het restaurant heb je het cafe nauwelijks nog in de gaten. Prijs kwaliteit zeer goed te noemen. Waar je bij een ander eur 85,-pp betaald inclusief drank krijg je hier voor 55,- waarbij de kwaliteit misschien wel beter is. Een aanrader dus.