De Hoff'nar

Talmaweg 10 3317 RB Dordrecht Nederland Kaart

Over restaurant De Hoff'nar

Culinair genieten op een romantische plek

Op een romantische plek in het voormalig koetshuis van kasteel Crabbenhoff kookt Henk Snijders met veel passie prachtige gerechten in de halfopen keuken. Hij hanteert de hedendaagse Franse keuken met veel eerbied voor de herkomst van het product, het seizoen en traditie. Hier en daar kom je wat zonnige Griekse invloeden tegen, te danken aan de vrouw van de chef, Soula.

Glas champagne

Peter V.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Maessenr .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Restaurateur die ondanks mijn melkeiwit en lactose allergie de gerechten zeer creatief aanpast zonder enig afbreuk te doen aan compositie en samenstelling gerecht. Geweldig.
Elsdezanger .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Prachtig lokatie, goed eten, vriendelijk personeel. Dat je hiervoor betaald snap ik. Maar voor ons is de verhouding een beetje zoek en ik denk dat we daaromhier niet meer terug komen.
5,95 voor 750 ml water in een eigenfles(naar mijn idee kraanwater wat gefilterd is).
Een kop koffie voor 5.25, wel met wat te snoepen erbij maar toch wel erg veel geld.
Wij namen in plaats vannhet zoete dessert uit het 3 gangen menu een kaas plateau met 3 stukjes kaas en moesten hier ook 5.- extra pp betalen. Alles bij elkaar was dit voor ons te gek. Jammer want verder is het een prima zaak.
Liset V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
heerlijk gegeten menu van de AH actie uitgebreid met een gang, prima sfeer, bediening vriendelijk, mooie locatie, komen graag een keer terug om te komen eten
Keesdenheijer .
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Heel gezellig en lekker gedineerd in een ongedwongen sfeer. Opmaak van de borden is fenomenaal en de bijpassende "Griekse" wijnen waren ook niet te versmaden! Heel goed gecombineerd!
Ron V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het voormalige koetshuis van kasteel Crabbehoff is niet groot, met ruimte voor zo'n veertig gasten. De ambiance is echter prima in orde. Wij waren met zes personen en maakten gebruik van de AH actie, net als vrijwel alle andere gasten. Wij hebben uitgebreid naar zes gangen en zeker niet bezuinigd op de drankjes. Je moet dan niet denken dat je goedkoop uit bent, maar de prijs/kwaliteit verhouding is dik in orde. Het menu was goed uitgebalanceerd en we gingen met een voldaan gevoel weer huiswaarts. Het tempo was wat ons betreft prima. We hebben gedurende zo'n vier uur zeer aangenaam getafeld. Het gaat te ver om de gerechten in detail te beschrijven, maar we hebben allemaal met volle teugen genoten. De aanbeveling in de Michelingids is dan ook zeker terecht. De bediening is ook uitstekend, van ontvangst tot afscheid. Mijn vrouw en ik stellen altijd bijzonder prijs op een persoonlijke noot en die had wat ons betreft dan ook wat meer aanwezig mogen zijn. Ik kan me echter voorstellen dat een ander liever een meer discrete benadering heeft. De gerechten en wijnen werden uitgebreid en met kennis van zaken beschreven. Wij waten hier voor het eerst, maar vonden ons bezoek zeker voor herhaling vatbaar.
Sjoerd V.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Lekkere, gevarieerde gerechten in een keurige ambiance. We hadden echt het gevoel van een avondje uit. Met AH-bonnen is de prijs-kwaliteitverhouding prima.
Casa .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Met de AH bon wordt je een oor aangenaaid . Je moet 49.50 betalen voor het menu en dat is het zeker niet waard, je mag ook niet kiezen, je krijgt gewoon wat voorgeschoteld. Het nagerecht is een aanfluiting, droge brownie en iets wat koud was maar geen ijs. Water in een eigen fles van de Hoffnar,dus gevuld en nog geen liter , waar je 5.95 voor moet betalen en noemen ze ook tafelwater. Bij de koffie krijg je 3 dingen waar je ook rijkelijk voor moet betalen en niet eens lekker waren. Al met al veel te duur voor wat je krijgt en heeft op deze manier niets met de actie 2e menu gratis te maken, want je krijgt een vast menu voor een hele hoge prijs voorgeschoteld. Zeker geen aanrader ! Ik ga er ook nooit meer naar toe.
Alise K.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Met de AH aktie hier gegeten. Erg lekker maar het duurde erg lang. voor herhaling vatbaar.
Gratis parkeren om de hoek. En een idilisch uitzicht op kasteel crabbehof.
Irene K.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2016
Een absolute top restaurant, bediening is erg voorkomend en vriendelijk.
Prijs was wel schrikken ondanks de AH actie. Voor een fles gefilterd water (0,75 liter) moest € 5,95 betaald worden.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2016
Een exclusief restaurantje op een mooie locatie.
Eten was goed, mooi opgediend...
Maar we betaalden een hoge prijs.
Waar we in vergelijkbare situaties een bedrag van 55 a 60 euro bij betalen, zaten we nu op 93 euro, een forse tegenvaller. Direct bij binnenkomst kregen we een boekje met spelregels m.b.t. deze actie. Daarin stond dat we per persoon 49 euro, exclusief drankjes kwijt waren.... Hoezo restaurantactie???
Voor alles moest dubbel en dwars betaald worden, een fles plat water 5 euro, 4 stukjes brood 5 euro...
Een glas prosecco aangeboden bij binnenkomst kwam uiteindelijk ook op de rekening terecht...
Het was een gezellige met een domper toen het op betalen aan kwam....
Nee, geen Hoffnar meer voor ons...
Anneke L.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Een prachtige locatie. Alleen de ontvangst en verdere begeleiding is net te populair. Ik houd absoluut er niet van om opgeprikt te zitten, maar daar tussen zit nog veel. Het eten was goed, maar niet spectaculair. De entourage is subliem. Het koken mag iets meer op smaak. Het stoofvlees was droog. Ik mistte de liefde voor het product.
Chandra T.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Na een paar keer goede ervaringen met ze te hebben gehad zijn we hier afgelopen zaterdag weer wezen eten. Het viel ons deze keer erg tegen (misschien omdat het deze keer in het weekend was en erg druk...) De amuse, voorgerecht en hoofdgerecht waren goed van smaak. De dessert viel mij tegen misschien mede omdat er een blonde haar in zat. Ze vonden het mysterieus omdat niemand van het personeel blond haar had maar ook ik en mijn tafelgenoot niet. Er werd hiermee verder niks meer mee gedaan en ik kreeg dezelfde bord met hetzelfde dessert weer voorgeschoteld. Had ik net zo goed zelf ook de haar eruit kunnen halen. Vervolgens zijn we net klaar met onze laatste gang en omdat wij geen thee of koffie meer wilden kregen we meteen de rekening en de excuses MAAR met de mededeling dat ze de tafel voor andere gasten moeten klaar maken en dat we toch binnen 10 minuten weg moesten zijn... Dan voel je je als gast niet meer gewenst! Erg jammer!
J. S.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
J. Schoen
Bezoek 17-9-2016.
Het betreft een mooie locatie waar in het koetshuis van Kasteel Crabbehof een restaurant wordt gerund. Wij hebben een driegangen menu genomen. De gerechten waren goed klaargemaakt, de bediening is vriendelijk en accuraat, maar het restaurant is, vooral als het is volgeboekt, erg lawaaiig. Je kunt elkaar nauwelijks verstaan. De prijs-kwaliteitverhouding is wat ons betreft niet geweldig; met een magere 7 is het wel gedaan, temeer daar kraanwater in eigen flessen € 5.95 per liter kost en de verdere dranken niet echt gespecificeerd op de rekening staan. Een goed restaurant maar niet meer dan dat.
SnufjeZout .
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2016
Met de actie van jumbo besloten we om hier eens te gaan eten. Een menu van 29,50 voor 19,50 stel je niet de allerhoogste eisen aan. De smaken waren goed maar niet heel bijzonder. De porties waren echt wat klein. We eten vaker in kwaliteitsrestaurants maar hebben zelden honger wanneer we van tafel komen. Nu was dat echt het geval. Al met al kun je voor deze prijs niet veel zeuren maar bij het afrekenen bleek helaas dat de afgesproken prijs die we ook konden aantonen in de reservering ineens niet geaccepteerd werd. Een vervelend gesprek volgde waaruit bleek dat de eigenaar en partner geen cm wilden wijken en de afspraak met jumbo negeerden. Samen met de prijzen zoals 6 euro voor water, 20 euro voor 2 huiswijntjes en 2 la Trappe en 5 euro voor brood ben je dan nog veel te veel geld kwijt. Wanneer een klant dan op verzoek van het restaurant pas om acht uur kan komen ipv zeven uur door een fout in administratie en je hebt vervolgens zo'n starre houding bij het afrekenen terwijl je als klant toch echt recht van spreken hebt dan snap je echt niet genoeg van gastvrijheid. De Hoff' nar is een leuke tent voor een gezellige avond uit wanneer alles goed gaat( wanneer je overigens wel tegen herrie kan) maar oh wee als er iets niet klopt of je ergens kritiek op hebt. Daar kan de eigenaar blijkbaar niet zo goed tegen.
Thea L.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Super restaurant. Niet al te groot, ongeveer 30 zitplaatsen. Prachtig gelegen in een mooi stukje groen in Dordrecht. Het restaurant bevindt zich in het koetshuis van Kasteel Crabbehof.
Aan het restaurant is een halfronde serre aangebouwd, als je daar zit heb je een mooi uitzicht op het kasteel. Mooi ingericht met prachtig gedekte tafels. Prima ambiance. De bediening is zeer kundig en ondanks dat er een persoon ontbrak werd er vlot bediend. De gerechten zijn ware kunststukjes , zeker een michelsterren restaurant waardig. Chefkok Henk Snijders voelt zich het beste in zijn element als ie alle vrijheid heeft om zijn fantasieen om te zetten in mooie gerechten.En wat zeker niet onbelangrijk is ...qua smaakbeleving werden je papillen mooi verwend! Aan tafel werd er bij alle gerechten deskundig uitleg gegeven, evenals bij de diverse wijnen. En de prijs/kwaliteitverhouding is goed, een aangename verrassing.
Kortom...een echte aanrader. We gaan er zeker nog eens terug naar toe.
Kim K.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2016
Het eten is top, de borden zijn inderdaad net kunstwerkjes en het is zo leuk om van alles wat te kunnen proeven. Complimenten aan de kok én aan de hele uitstraling van het restaurant. Wij zaten in het prachtige glazen gedeelte. De bediening vond ik alleen zelf een minder groot succes. We moesten 20 minuten wachten op ons bestelde water. Oké, kan gebeuren. We kregen twee karafjes water, terwijl we er om ééntje vroegen. Oké, prima. Het komt wel op. Ik ben niet moeilijk, maar misschien wel extra kritisch. Ik werk namelijk zelf al 6 jaar in de Horeca, dus vandaar dat ik juist weet hoe vervelend zeurende gasten zijn, maar ik ook weet hoe het moet. Wat ik wel storend vind wat het volgend: er was een miscommunicatie ontstaan aan het begin van het diner. Wij aten met AH kaarten hier en hadden via de website begrepen dat je kon kiezen tussen vis of vlees voor zowel het voor- als het hoofdgerecht. We bespraken een optie om een extra gang toe te voegen, maar dit was alleen vis. We skipten deze gang. Ik gaf aan niet graag vis te eten, dus de ober herhaalde dat ik dan als voor- en hoofdgerecht vlees opgediend zou krijgen. Toen liep hij weg, maar mijn zusje eet geen vlees. Hij had niet gevraagd naar de rest van de wensen bij ons aan tafel. Mijn vader is even naar de ober toegelopen, om te melden dat twee van de vijf personen vis wilden als hoofdgerecht. De rest was goed zo. Prima geregeld, dit vond ik nog absoluut niet storend. Wij vonden het alleen een beetje vreemd dat hier niet om was gevraagd naar ons idee, maar goed. Dat kan ook van onze kant rommelig over zijn gekomen. Geen idee. Het voorgerecht werd uitgeserveerd door de gastvrouw. Ze wilde mij vis geven, waarna ik zei dat ik vlees had besteld. 'Dat was niet doorgegeven.' Blijkbaar had de ober het dus nogmaals verkeerd begrepen toen mijn vader het één en ander kwam doorgeven over het hoofdgerecht. Kan ook nog gebeuren. De gastvrouw vroeg het aan de ober en hij zei netjes dat het inderdaad verkeerd begrepen was en dat het goed zou komen. Later kwam de gastvrouw toch vlees uitserveren voor mij en wat ze toen zei vond ik niet zo sympathiek. 'Ja, jullie hadden het echt verkeerd gezegd en 5 vis doorgegeven.' De sfeer was wat mij betreft toen een beetje verpest. Geen excuses, niks. Dat hoeft niet persé, maar geef dan ook geen schop na. Zeg dan niks. Wat verwacht ze van ons? Een excuus? 'Oh, nou. Sorry?' Wij zijn de gasten en we hadden geen zin in een ja en nee spel. Wij waren er van overtuigd dat we het goed hadden doorgegeven, de ober waarschijnlijk ook dat het weer was veranderd. Who cares? Het is toch opgelost. Waarom dan nogmaals herhalen dat de fout bij ons lag? Het is jouw woord tegen het hare. Ik ben vanuit mijn werk gewend dat je te allen tijde je excuses aanbiedt als bedienend personeel, zelfs als iemand anders duidelijk een glas van jouw dienblad afstootte bijvoorbeeld. Hoezo de discussie aangaan en gasten met een rotgevoel laten zitten? De schuld geven zelfs? Ik snapte de noodzaak daar niet van. Zeg dan: 'Excuses voor de miscommunicatie. Het is opgelost.' Punt. Laat in het midden wie er fout zat. Wij waren ons ervan bewust dat het een beetje rommelig verliep en dat ook aan ons kon liggen. Prima, maar ik had geen zin in de zinloze discussie over wie er dan meer fout was. De ober was trouwens wél enorm vriendelijk en dan zou ik een miscommunicatie ook totaal niet storend vinden. Nu werd het dus wel storend, door de manier waarop hier de gastvrouw van de Hoff'nar mee omgegaan is. Ze zei het ook op een bepaalde, kattige manier. Ik vond het nogal onprofessioneel voor een sterrenrestaurant. Moet je nagaan, ik werk in een sport- en zalencentrum... Daar moet ik echt niet zo tegen gasten praten. Hetzelfde verhaal met hun Facebookpagina die ik bezocht na het etentje. Ze zetten er posts op zoals: 'Weer drie last-minute afmeldingen. Ik word hier zo ziek van!' Zelf vind ik dit dus totaal niet klantvriendelijk. Stel dat deze gasten, die hebben afgemeld, dit lezen en eigenlijk wilde terugkomen over een week. Dat doe je dan ook niet zo snel meer. Wederom een tip, zet er dan op: 'Helaas hebben wij last-minute afzeggingen, maar misschien is dit wel goed nieuws voor u! We hebben namelijk twee extra tafels onverwachts vrij. Bel ons om nog te kunnen reserveren.' Ik geef de service nog een 5, vanwege de aardige jongen. De gastvrouw is helaas mede-eigenaar, maar ik vind haar te pittig en kattig om in zo'n restaurant gastvrouw te zijn. Ze moet zich ervan bewust zijn met wat voor een gevoel ze gasten weg laat gaan. In mijn beleving had ze dat niet. Ik zie hier alleen maar positieve reacties, dus misschien had ze haar dag niet. Daar hebben wij helaas niet zoveel aan. De gezellige ober, het eten en het gezelschap waarmee we waren heeft gelukkig veel weer goed gemaakt, maar wij zullen hier niet snel terug komen door deze ervaring.
Janhoeksma .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Prima gegeten, erg leuk opgediend. Aardige mensen.
Omdat wij geen vlees eten, kregen wij vis. Wat ook prima was klaargemaakt, maar wij zouden zo graag eens een door zo'n goede kok bereide vegetarische maaltijd krijgen.
Karel B.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Klein en gezellig restaurant, met een zeer goede bediening en uitleg over het eten.
Vertelde de ober dat ik niet van droge en zure wijn hield, liet mij de huiswijn proeven maar was ik niet van onder de indruk, kwam daarna met een heerlijke Argentijnse wijn aan.
Het eten is gewoon goed met bij iedere gang diverse sausjes.
Als nagerecht zelfgemaakt ijs, met diverse sausjes.
Het eten was echt super, complimenten aan de kok.