De Hoecksack

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras

Jouw recensie over het restaurant De Hoecksack

Bert D.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
Vrijdag gegeten, weekend hutje mutje, beetje te. Maandmenu vooraf tonijn met soja, watermeloen en wasabi sorbet. Leuke combinatie, máar hoewel groen was er weinig wasabi aan de sorbet. Lekkere witte huiswijn. Spaatje rood wordt een fles plat water, waarvoor vrolijk €4,75 voor wordt gerekend. Prima paprika soepje. Verder tagliata met rucola , parmezaan. Lekker vlees op een bedje van sla. Niet dat dat door de bediening van te voren wordt aangegeven. De bediening is ook niet het sterkste punt. Tjah bijzonder druk en op elkaar gepropt, dan verwordt dat tot borden smijters. Maar smaak prima. Lekkere rode huiswijn erbij. Nagerecht Parijs Brest met blauwe bessen en caramel ijs. nou ja, doe maar rode bessen en geen caramel te bekennen. Tot slot kopje koffie, wordt ongevraagd een ' koffie nagerecht' volgens de bon van gemaakt. Wat chocolaatjes en appelgebak vierkantjes. Dan wel weer € 4,25 pp op de rekening. Ongehoord als je koffie besteld.
Kortom eten was oké, wel wat steken laten vallen, maar met het water en de koffie is er wel een vraagteken. Hierbij stijf op elkaar en je krijgt het idee dat het er meer om gaat het verdien model te exploreren dan de gasten een puike avond te bezorgen. Ga je zo niet beetje aan je eigen succes ten onder?
Marnix V.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2017
Met z'n tweetjes wezen lunchen. Gezellige ligging (hartje Heenvliet), leuk restaurantje (mét tuinterras). Allebei de geitenkaas salade besteld: veel geitenkaas (voor wie daar van houdt), maar weinig salade en dressing en spek was niet knapperig. Bediening nonchalant en onoplettend. We moesten ook lang wachten - 20 minuten - gezien het feit er maar 8 andere gasten waren. Volgende keer beter.
Jaap B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2017
De Hoeksack is een restaurant waar we al jaren graag komen. Niet frequent vanwege de afstand en liefst in de zomer in de onovertroffen tuin, dat vindt je nergens in Rijnmond, maar vooral ook om de kwaliteit van het gebodene. Dat omvat de maatijden, een uitstekende huiswijn voor een vriendelijke prijs en de prettige bediening. Ook de wachttijden meer dan in orde. Gisteren werden wij wederom niet teleurgesteld. Hoe ze het daar voor elkaar krijgen weet ik niet maar alles was weer perfect. We komen zeker weer terug.
maria V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2016
Een gezellige herberg; bij het binnenkomen vallen de eeuwen over je heen. Het balkenplafond, de haard, de vloer, alles ademt geschiedenis. Je komt er al met al gezellig in, en de rest van de avond houdt die sfeer. Een ontspannen bediening, en goed eten. 'Zal ik hier eens een heel lekker rood wijntje bij zoeken?', vroeg de vrouw die ons bediende. 'Goed idee', vonden wij. En dat kwam helemaal goed, een mooie combinatie van smaken. Als je je maar durft te laten verrassen. We hebben hier in korte tijd drie keer gegeten, gewoon omdat het zo lekker was. En het leuke was: al bij de tweede keer werden we herkend en begroet als vrienden. Gastvrijheid top dus.
Valentina K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gisteren sinds lange tijd weer eens wezen eten in de Hoecksack, gekozen voor het valentijnsmenu.
We werden vriendelijk ontvangen door Ruud en hoefden niet te lang te wachten op ons eten.
Vooraf begonnen we met een vis trio, niet heel speciaal maar lekker, erna een vadouvan soepje met gamba, erg lekker van smaak, net niet te zout.
Toen ossenhaas met pepersaus en hete bliksem, erbij kwam garnituur, heerlijk goed gebakken ossenhaas en alles erbij was ook goed, heerlijk gegeten.
ipv nagerecht kaas genomen, veel verschillende soorten maar we hadden het met een bord ook afgekund. we zaten gewoon vol zeg.

Heerlijke rode Neropasso erbij genomen.
zoals altijd is het gewoon goed hier, enig minpuntje vind ik de ijsbergsla, ook al is dit lekker het staat gewoon een beetje goedkoop in een restaurant vonden wij.
Maar dit is geen reden om weg te blijven, we komen hopelijk snel weer eens.
winthont .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Alweer een tijdje geleden dat we in de Hoecksack waren. Gelukkig was er nog net één plekje zo bleek 's-ochtends om 12:00 bij het reserveren. Het fijne van eten bij Ruud is dat het altijd lekker is, zonder uitzondering. Zo ook die avond. In het hoofdmenu van m'n partner (ossenhaas) leek 't of er een knipoog naar het wildseizoen was gemaakt en mijn hoofdmenu zwaardvis had een stevige textuur terwijl de smaak 't midden hielt tussen kalfsvlees (?!) en baars. Geweldig. De wijnen waren zoals altijd niet van de kaart en de voorgerechten carpaccio van runderlende en gemarineerd kalfsvlees vielen goed in de smaak. Tot een volgende keer!
famniekerk N.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Geweldig restaurant; Wij gaan meestal voor het maandmenu en dat is elke keer weer genieten! Alles past. De sfeer in het restaurant is goed, 's zomers kun je heerlijk achter in de tuin zitten. De eigenaar is sommelier en heeft heerlijke wijnen in huis. Niets dan lof.
Erwin P.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Met Moederdag een avondje wezen eten bij de Hoecksack. Wat bij binnenkomst meteen opvalt is het feit dat deze restaurant eigenaar uit elke vierkante meter van zijn etablissement opbrengst wil halen. Het is m.i. echt absurd hoe dicht de tafels en vooral de stoelen op elkaar staan. Bij het aan tafel gaan moet je de mensen van de andere tafels vragen om even opzij te gaan want anders kom je er niet tussen. De gasten zitten volstrekt opgepropt! Nadat we zaten kwam de ober vragen wat wij wilde drinken. Ik gaf aan dat ik graag de wijnkaart wilde inkijken maar die hebben ze niet volgens de ober. Als hij vraagt wat voor wijn ik graag wil hebben geef ik aan, een lekkere Viognier of een Chardonnay. Daarop zei hij dat ze een lekker Voignier hadden met wat Chardonnay toegevoegd. Er vanuit gaande dat de man mij een huiswijn aanbood ben ik akkoord gegaan, de wijn smaakt ook uitstekend. Toen later bleek dat deze wijn 40 Euro per fles kostte was ik dan ook not amused! Een wijn aanbieden alsof het een huiswijn betreft en dan blijkt deze, zonder het aan te geven een hele dik prijskaartje te hebben! De meeste aan onze tafel nam het asperge menu. Voorgerecht met zalm en een summiere hoeveelheid groene asperge kon ons niet bekoren. De asperge soep als tussengerecht was bremzout. Het hoofdgerecht van gekookte asperges was uitstekend, lekkere volle Beurre blanc saus en de hoeveelheid was ruim voldoende. Ook het nagerecht (aardbeien cheescake) was prima. Al met al geen aanrader vind ik.
Roderick S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Valentijnsdag, zaterdag 14 februari, voor de eerste keer bij De Hoecksack gaan eten. En zeker niet de laatste keer! Bij het lezen van het 4-gangen Valentijnsmenu liep het water me al in de mond en het smaakte des te beter. Bij iedere gang kwam Ruud, de gastheer, langs met een heerlijk bijpassende wijn. Ruud en zijn team zorgen er sowieso voor dat je echt een avondje uit bent. Echt Bourgondisch genieten onder de rook van Rotterdam! De volgende keer gaan we voor à la carte!
Jacq03 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Heerlijk! Altijd verrassende en lekkere gerechten. Mooie wijnen! Super vriendelijk personeel. Prijs/kwaliteitverhouding heel goed. Gewoon een gezellig restaurant, waar het eten en drinken altijd een feestje is en prima service.
dalton329 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Eten oké maar de grote groep die aanwezig was veroorzaakte veel geluidsoverlast. Jammer. We moesten echt heel hard gaan praten om elkaar te verstaan. Uiteindelijk koffie gedronken aan de bar.
Daylien12 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Gisteravond weer gegeten bij de Hoecksack. Heerlijke Vitella tonata , een geweldig soepje van witlof. Heerlijke proeverij van scharrelvarken. Kortom zoals altijd super gegeten.
winthont .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Ja, een grietfilet op gekonfijte prei met venkelpuree, zeekraal en een saus van gerookte paling... Dat is wel smullen. Zeker hier op het pleintje in het Heenvlietse. Wat zo prettig is, is dat ook al kom je hier niet zo heel regelmatig, de eigenaar Ruud precies weet welke wijn je lekker vindt. Straks met het wildseizoen kom ik zeker weer eens terug!
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
De Hoecksack, ja wat zal ik zeggen. Leuke plek, redelijk eten, aardige bediening. Maar ook erg rumoerig, niet zo spannend eten, erg zout en vet. Ik kreeg als vegetariër een aspergesoep waar vooral veel kippenbouillon in was gebruikt, de vleessmaak overheerste enorm, wat natuurlijk niet de bedoeling is. In een vegetarisch gerecht hoor je niet te werken met producten waar dieren voor gedood zijn. Wij kiezen dus de volgende keer voor een ander restaurant.
Infodewa .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Drukke avond ,tussen voorgerecht en hoofdgerecht heel erg lang moeten wachten,kennelijk was alleen witte wijn voorradig ober niet erg attent om iets in te schenken rode wijn werd niet aangeboden evenals het water.Het lukte niet het hoofdgerecht in een keer uit te serveren.De heilbot wat lang onder de warmte lamp gelegen.Jammer van de avond absoluut niet voor herhaling vatbaar.
Roel F.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2014
Leuk en knus restaurant.
Goede gedekte tafels
Goede service van de gastheer.
Mooie gerechten met zorg bereid en leuke wijnen.
Kalf sucade top - Coquilles mooi bereid en goed op smaak.
Een restaurant wat een bezoekje waard is
FamvanderPol .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2013
Hier zijn wij 2 weken geleden wezen eten, zeker een aanrader, de eigenaar Ruud heeft het goed voor elkaar, leuke keukenteam en bediening. Heerlijk maandmenu genomen, altijd weer een verrassing maar zeer, zeer goed. Leuke combinaite van smaken en ingredienten. Wil je een keer lekker uit eten met gasten of partner is dit zeker een aanrader. En heerlijke wijnen!

fam van der Pol
Ron R.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Verassingsmenu gegeten in de Hoecksack. De Hoecksack is en blijft gewoon een goede zaak om te eten. Lekkere proeverij van zalmvooraf, wildsoepje vond ik iets minder, coquilles super. Hoofdgerecht Iberico varken perfect.
Jaap P.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Het centrum van Heenvliet, een historische plaats waar leden van grote vorstenhuizen vaak vertoefden. In een hoek op de markt staat Restaurant de Hoecksack. Als je binnenkomt voel je je welkom. Hier wordt de oude herbergtraditie in ere gehouden. Een heerlijke plaats voor reizigers om na een lange reis te vertoeven. Dat de onze maar 20 minuten duurde maakte de ontvangst niet minder hartelijk. Vriendelijk worden jassen in ontvangst genomen en er wordt snel gevraagd wat er ingeschonken mag worden. Er is een kaart die weliswaar niet enorm uitgebreid is, maar wat er op staat is doordacht gekozen en wekt een lekkere trek op.
Ik maakte deel uit van een groot gezelschap en dat kon de keuken moeiteloos aan. Als voorgerecht een proeverij van drie voorgerechten, elk met een andere smaakrichting, met onder meer carpaccio en tonijn. Vervolgens een weldadig paprikasoepje met een rijk en breed smaakpalet. Zelden zulk een lekkere paprikasoep gegeten. Het hoofdgerecht bestond uit varkenslende met betarave en daarbij ouderwetse gort. Maar wel a la risotto zal ik maar omschrijven. Perfect van smaak en mooi in balans met het vlees. Nagerecht was een bord met drie verschillende nagerechten, waarvan de witte chocolade met framboos, maar vooral de moulleux au chocola de maaltijd mooi afsloot en de herinnering laat hangen aan een prachtige plek waar je lekker kunt eten. Ik koos voor een rode wijnbij het eten; die was rond, licht vettig met subtiele tonen van bessen.
Tac80 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Wij komen hier regelmatig eten. Gisteren konden we in de schitterende tuin eten. Mijn man nam het maandmenu vitello tonato, gazpacho, lendebiefstuk met knoflook en peterselie en toe Franse citroentaart met frambozenijs. Was allemaal heerlijk. Mijn dochter en ik namen vooraf de Carpaccio. Die was heerlijk en goed op temperatuur (gelukkig niet veel te koud) daarna hadden we een soepje van tomaat met bacillicumroom. Als hoofdgerecht hadden we de ossehaas met roze pepersaus. De ossenhaas was erg mals. Als nagerecht hadden we moulleux au chocolat. Een heerlijk cakeje met een warme chocolade vulling met vanilleijs. We eten hier altijd erg lekker en het is er altijd erg gezellig. We komen hier graag eten.