De Hoecksack

Meer informatie over restaurant De Hoecksack

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras
Valentina K.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Gisteren sinds lange tijd weer eens wezen eten in de Hoecksack, gekozen voor het valentijnsmenu.
We werden vriendelijk ontvangen door Ruud en hoefden niet te lang te wachten op ons eten.
Vooraf begonnen we met een vis trio, niet heel speciaal maar lekker, erna een vadouvan soepje met gamba, erg lekker van smaak, net niet te zout.
Toen ossenhaas met pepersaus en hete bliksem, erbij kwam garnituur, heerlijk goed gebakken ossenhaas en alles erbij was ook goed, heerlijk gegeten.
ipv nagerecht kaas genomen, veel verschillende soorten maar we hadden het met een bord ook afgekund. we zaten gewoon vol zeg.

Heerlijke rode Neropasso erbij genomen.
zoals altijd is het gewoon goed hier, enig minpuntje vind ik de ijsbergsla, ook al is dit lekker het staat gewoon een beetje goedkoop in een restaurant vonden wij.
Maar dit is geen reden om weg te blijven, we komen hopelijk snel weer eens.
Winthont .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Alweer een tijdje geleden dat we in de Hoecksack waren. Gelukkig was er nog net één plekje zo bleek 's-ochtends om 12:00 bij het reserveren. Het fijne van eten bij Ruud is dat het altijd lekker is, zonder uitzondering. Zo ook die avond. In het hoofdmenu van m'n partner (ossenhaas) leek 't of er een knipoog naar het wildseizoen was gemaakt en mijn hoofdmenu zwaardvis had een stevige textuur terwijl de smaak 't midden hielt tussen kalfsvlees (?!) en baars. Geweldig. De wijnen waren zoals altijd niet van de kaart en de voorgerechten carpaccio van runderlende en gemarineerd kalfsvlees vielen goed in de smaak. Tot een volgende keer!
Famniekerk .
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2015
Geweldig restaurant; Wij gaan meestal voor het maandmenu en dat is elke keer weer genieten! Alles past. De sfeer in het restaurant is goed, 's zomers kun je heerlijk achter in de tuin zitten. De eigenaar is sommelier en heeft heerlijke wijnen in huis. Niets dan lof.
Erwin P.
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2015
Met Moederdag een avondje wezen eten bij de Hoecksack. Wat bij binnenkomst meteen opvalt is het feit dat deze restaurant eigenaar uit elke vierkante meter van zijn etablissement opbrengst wil halen. Het is m.i. echt absurd hoe dicht de tafels en vooral de stoelen op elkaar staan. Bij het aan tafel gaan moet je de mensen van de andere tafels vragen om even opzij te gaan want anders kom je er niet tussen. De gasten zitten volstrekt opgepropt! Nadat we zaten kwam de ober vragen wat wij wilde drinken. Ik gaf aan dat ik graag de wijnkaart wilde inkijken maar die hebben ze niet volgens de ober. Als hij vraagt wat voor wijn ik graag wil hebben geef ik aan, een lekkere Viognier of een Chardonnay. Daarop zei hij dat ze een lekker Voignier hadden met wat Chardonnay toegevoegd. Er vanuit gaande dat de man mij een huiswijn aanbood ben ik akkoord gegaan, de wijn smaakt ook uitstekend. Toen later bleek dat deze wijn 40 Euro per fles kostte was ik dan ook not amused! Een wijn aanbieden alsof het een huiswijn betreft en dan blijkt deze, zonder het aan te geven een hele dik prijskaartje te hebben! De meeste aan onze tafel nam het asperge menu. Voorgerecht met zalm en een summiere hoeveelheid groene asperge kon ons niet bekoren. De asperge soep als tussengerecht was bremzout. Het hoofdgerecht van gekookte asperges was uitstekend, lekkere volle Beurre blanc saus en de hoeveelheid was ruim voldoende. Ook het nagerecht (aardbeien cheescake) was prima. Al met al geen aanrader vind ik.
Roderick S.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Valentijnsdag, zaterdag 14 februari, voor de eerste keer bij De Hoecksack gaan eten. En zeker niet de laatste keer! Bij het lezen van het 4-gangen Valentijnsmenu liep het water me al in de mond en het smaakte des te beter. Bij iedere gang kwam Ruud, de gastheer, langs met een heerlijk bijpassende wijn. Ruud en zijn team zorgen er sowieso voor dat je echt een avondje uit bent. Echt Bourgondisch genieten onder de rook van Rotterdam! De volgende keer gaan we voor à la carte!
Jacq03 .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Heerlijk! Altijd verrassende en lekkere gerechten. Mooie wijnen! Super vriendelijk personeel. Prijs/kwaliteitverhouding heel goed. Gewoon een gezellig restaurant, waar het eten en drinken altijd een feestje is en prima service.
Dalton329 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Eten oké maar de grote groep die aanwezig was veroorzaakte veel geluidsoverlast. Jammer. We moesten echt heel hard gaan praten om elkaar te verstaan. Uiteindelijk koffie gedronken aan de bar.
Daylien12 .
  • Datum van je bezoek: 6 nov. 2014
Gisteravond weer gegeten bij de Hoecksack. Heerlijke Vitella tonata , een geweldig soepje van witlof. Heerlijke proeverij van scharrelvarken. Kortom zoals altijd super gegeten.
Winthont .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2014
Ja, een grietfilet op gekonfijte prei met venkelpuree, zeekraal en een saus van gerookte paling... Dat is wel smullen. Zeker hier op het pleintje in het Heenvlietse. Wat zo prettig is, is dat ook al kom je hier niet zo heel regelmatig, de eigenaar Ruud precies weet welke wijn je lekker vindt. Straks met het wildseizoen kom ik zeker weer eens terug!
Roland B.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2014
Leuke plek. Mooi pand. Prachtige tuin. Eten duurde wel lang. Hoofdgerecht was goed maar als ik zeg geen vis dan hoor ik liever niet achteraf dat er coquilles in mijn voorgerecht zaten. Uitserveren kan echt zonder te vragen wie had dit. Airco zou goede investering zijn in plaats van deuren tegen elkaar open en gasten op de tocht zetten. Koffie duur. Geen slechte plek maar ik denk toch niet dat ik terug ga.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2014
De Hoecksack, ja wat zal ik zeggen. Leuke plek, redelijk eten, aardige bediening. Maar ook erg rumoerig, niet zo spannend eten, erg zout en vet. Ik kreeg als vegetariër een aspergesoep waar vooral veel kippenbouillon in was gebruikt, de vleessmaak overheerste enorm, wat natuurlijk niet de bedoeling is. In een vegetarisch gerecht hoor je niet te werken met producten waar dieren voor gedood zijn. Wij kiezen dus de volgende keer voor een ander restaurant.
Infodewa .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Drukke avond ,tussen voorgerecht en hoofdgerecht heel erg lang moeten wachten,kennelijk was alleen witte wijn voorradig ober niet erg attent om iets in te schenken rode wijn werd niet aangeboden evenals het water.Het lukte niet het hoofdgerecht in een keer uit te serveren.De heilbot wat lang onder de warmte lamp gelegen.Jammer van de avond absoluut niet voor herhaling vatbaar.
Roel F.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2014
Leuk en knus restaurant.
Goede gedekte tafels
Goede service van de gastheer.
Mooie gerechten met zorg bereid en leuke wijnen.
Kalf sucade top - Coquilles mooi bereid en goed op smaak.
Een restaurant wat een bezoekje waard is
FamvanderPol .
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2013
Hier zijn wij 2 weken geleden wezen eten, zeker een aanrader, de eigenaar Ruud heeft het goed voor elkaar, leuke keukenteam en bediening. Heerlijk maandmenu genomen, altijd weer een verrassing maar zeer, zeer goed. Leuke combinaite van smaken en ingredienten. Wil je een keer lekker uit eten met gasten of partner is dit zeker een aanrader. En heerlijke wijnen!

fam van der Pol
Ron R.
  • Datum van je bezoek: 23 nov. 2013
Verassingsmenu gegeten in de Hoecksack. De Hoecksack is en blijft gewoon een goede zaak om te eten. Lekkere proeverij van zalmvooraf, wildsoepje vond ik iets minder, coquilles super. Hoofdgerecht Iberico varken perfect.
Jaap P.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Het centrum van Heenvliet, een historische plaats waar leden van grote vorstenhuizen vaak vertoefden. In een hoek op de markt staat Restaurant de Hoecksack. Als je binnenkomt voel je je welkom. Hier wordt de oude herbergtraditie in ere gehouden. Een heerlijke plaats voor reizigers om na een lange reis te vertoeven. Dat de onze maar 20 minuten duurde maakte de ontvangst niet minder hartelijk. Vriendelijk worden jassen in ontvangst genomen en er wordt snel gevraagd wat er ingeschonken mag worden. Er is een kaart die weliswaar niet enorm uitgebreid is, maar wat er op staat is doordacht gekozen en wekt een lekkere trek op.
Ik maakte deel uit van een groot gezelschap en dat kon de keuken moeiteloos aan. Als voorgerecht een proeverij van drie voorgerechten, elk met een andere smaakrichting, met onder meer carpaccio en tonijn. Vervolgens een weldadig paprikasoepje met een rijk en breed smaakpalet. Zelden zulk een lekkere paprikasoep gegeten. Het hoofdgerecht bestond uit varkenslende met betarave en daarbij ouderwetse gort. Maar wel a la risotto zal ik maar omschrijven. Perfect van smaak en mooi in balans met het vlees. Nagerecht was een bord met drie verschillende nagerechten, waarvan de witte chocolade met framboos, maar vooral de moulleux au chocola de maaltijd mooi afsloot en de herinnering laat hangen aan een prachtige plek waar je lekker kunt eten. Ik koos voor een rode wijnbij het eten; die was rond, licht vettig met subtiele tonen van bessen.
Tac80 .
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2013
Wij komen hier regelmatig eten. Gisteren konden we in de schitterende tuin eten. Mijn man nam het maandmenu vitello tonato, gazpacho, lendebiefstuk met knoflook en peterselie en toe Franse citroentaart met frambozenijs. Was allemaal heerlijk. Mijn dochter en ik namen vooraf de Carpaccio. Die was heerlijk en goed op temperatuur (gelukkig niet veel te koud) daarna hadden we een soepje van tomaat met bacillicumroom. Als hoofdgerecht hadden we de ossehaas met roze pepersaus. De ossenhaas was erg mals. Als nagerecht hadden we moulleux au chocolat. Een heerlijk cakeje met een warme chocolade vulling met vanilleijs. We eten hier altijd erg lekker en het is er altijd erg gezellig. We komen hier graag eten.
Astublieft .
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2013
Al met al een aanrader. Hoogtepunten waren: heerlijk sappige ossenhaas in roze pepersaus. Nog beter was de gegrilde kalfgslonghaas. Het lekkerste vond ik echter de moulleux au chocolat; een soort chocolademuffing, maar dan warm en vloeibaar van binnen.
Enige minpunt vond ik de wat krappe ruimte waarin we zaten.
Johan V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2013
We hebben er lekker gegeten maar echt verrassend was het niet. De sfeer is die van een eetcafé, zo ook de bediening. Het restaurant is een een oud pandje op het dorpsplein van Heenvliet. Binnen is het vrij donker daardoor een beetje somber. Er is een mooie terrastuin waarvoor het helaas te koud was.
Ronaldvermeulen .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Ambiance
De Hoecksack is gelegen in een pand dat al enkele honderden jaren oud is. Aan de voorzijde kijk je uit op de Markt. Jaarlijks worden hier de paardenmarkten gehouden en daarna de feesten. het pand zelf ziet er nog echt uit als dat het enkele honderden jaren geleden eruit heeft moeten zien. Donkere inrichting met balken, autenthieke spijkers etc. Binnen bevindt zich een bar en in de voorkamer enkele tafels met stoelen. In de achterkamer zijn er wat meer tafels. In totaal 15 tafels, voorzien van tafellinnen. In het verleden werd de kelder gebruikt als slijterij. Een combinatie die je vroeger meer zag.
Aan zowel de achterzijde en de voorzijde heb je een terras. Zeker aan de achterzijde is het bij goed weer goed vertoeven, met uitzicht op de ruines van Heenvliet.
Bij binnenkomst werden we hartelijk ontvangen door de eigenaar Ruud. Hij nam de jassen in ontvangst en begeleidde ons naar onze plaatsen.

Het eten
We waren met zijn achten. Gezamenlijk kozen we voor het vijfgangen verrassingsmenu. Dit menu was speciaal samengesteld omdat de zaak 20 jaar bestond. Wel gaven we afzonderlijk door wat we perse niet lusten of wat onze voorkeuren waren. Niet echt eerlijk, omdat het een verrassingmenu betrof, maar onze wensen waren geen probleem.

We spraken met de eigenaar Ruud af, dat als we de gerechten kregen we eerst moesten raden wat voor een smaken en ingredienten in de gerechten zaten. Dan zouden we alles opeten om vervolgens te horen te krijgen wat we daadwerkelijk te eten hadden gekregen. Best een uitdaging, omdat het moeilijk is om smaken te herkennen. Zeker omdat er aan tafel verschillende generaties zaten, die toch allemaal de smaken anders ervaarden.
s
Als eerste voorgerecht kregen we een carpaccio van later bleek hert. Het geheel was overgoten met olijfolie, bedekt met rucola, pijnboompitten en een dressing. De carpaccio was zeer zacht, wat ik zelf lekker vond, maar niet door iedereen gewaardeerd werd. De textuur van het gerecht was zo zacht, dat sommigen iets meer vaste vorm hadden gewild.

Als eerste tussengerecht kregen we in een glas een soepje van zuurkool, appel en rookworst. lekker van smaak. 1 van onze dochters en ondergetekende herkenden de smaak van zuurkool. De rookworst werd verward met ham. Het appeltje werd direct herkend aan zijn zuurtje. Al met al de zouten smaken van de bouillon en de rookworst en daar tegenover de zuurkool met de appel, zorgden voor tegengestelde smaken. Dat maakte dit gerechtje bijzonder van smaak.

Als tweede tussengerechtje kreeg ik een een stukje gebakken heilbotfilet. Gelegd op een bedje van risotto met basilicum met daarbij een hollandaissesaus.

Als hoofdgerecht kregen we een bordje van kalfssucade met daarbij een bedje van hete bliksem, gestoomde venkel, een bitterbal van kalfswang en een heerlijk geurende rode wijnsaus. Daarbij geserveerd gebakken aardappeltjes en en kommetje van sla. Zeker de saus met zijn geuren zorgden voor wat afleiding. Daarom is de foto pas later genomen, zodat het gerecht al gedeeltelijk was opgegeten. (gewoon vergeten)

Als nagerecht een mooi stukje tiramisu met slagroom. Een klassiek gerechtje, maar wat altijd in smaak blijft.

Het drinken
Omdat ik zelf zou rijden heb ik geen wijn gedronken. Bij het vijfgangenmenu zat een glas prosecco die heerlijk fris van smaak was.

De bediening
De eigenaar zelf serveerde samen met nog een man de gerechten. Waar nodig gaven ze aan wat voor een ingredienten/produkten wij proefden. Omdat we hadden afgesproken om eerst zelf te raden, kwam de uitleg pas achteraf. DE mannen waren vriendelijk en klantgericht.

Extra informatie
Omdat ik nog zou rijden nam ik flesjes water. 1 flesje water van 20 cc. kostte 2.30 euro. Een te hoog bedrag. De ambiance was verder mooi.
Als opmerking kan aangegeven worden dat onze dochter eerst ice-tea dronk. Toen ze overstapte op de cola, moest ze het zelfde glas gebruiken. We hebben dit uiteraard wel aangegeven en er kwam een ander glas, maar dit had niet aangegeven hoeven te worden.
Het vijfgangenmenu kosste 37.50 euro.