De Hinde

Kan beter

Jouw recensie over het restaurant De Hinde

Edmond H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Wat een prachtige zaak is dit toch. Klassiek mooi gezellig interieur, geweldig uitzicht en gastvrije ontvangst. En dan ook heerlijk eten en gelegenheid om rustig na te tafelen.
Stropielekker .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Op een mooie locatie aan de jachthaven van Hindeloopen, zit dit mooie klassieke pand. We aten een lunch, huisgemaakte huzarensalade, voortreffelijk, en zeer grote portie. Een gebakken visje, niet bijzonder, maar in mijn eenvoud bijzonder lekker. En een tosti ook een mooie portie en lekker. Een dessert dat zat er niet in bij de lunch, dus toen maar weer verder met onze toeristische activiteiten
Roy S.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Matig eten en slechte service. Eigenaresse verwelkomt gasten hartelijk maar negeert ons. We voelde ons niet welkom. Lang wachten op de bediening en een persoonlijke Touch ontbreekt. We gaan wekelijks dineren maar dit is veruit de slechtste ervaring sinds jaren. Absolute afrader.
P T.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
Zondag, slecht weer dus we gaan lekker lunchen bij de Hinde. Bij binnenkomst al weinig aandacht mogen ontvangen van de eigenaresse. Onervaren serveerster brengt ons de kaart maar komt niet meer terug om de bestelling op te nemen. Wij willen twee uitsmijters. Ze vraagt niet of de ham en kaas meegebakken moet worden of dat we bruin of witbrood willen. Het ei is nog nat net niet helemaal gaar. Een slijmerige toestand. Helaas duurt het erg lang als we weer een drankje willen bestellen. De eigenaresse kijkt al helemaal niet naar onze hoek waar wij zitten. Er komen buurtbewoners binnen die aan de stamtafel gaan zitten. Ineens veranderd het restaurant in een buurtcare waar luidruchtig gezongen wordt voor iemands verjaardag. De eigenaresse zingt luidkeels mee. Dat past niet bij een Fryslan Culinair restaurant. Ik denk dat de glorie er af is. De eigenaren zullen meer aandacht aan hun eigen restaurant moeten gaan besteden ipv aan Fryslan Culinair. Een ster voor dit restaurant is nog heel ver weg.
Gustav B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Van het afleveren van een kast met mijn vriendin een lekker dagje uit gemaakt. De koper van de kast raadde De Hinde aan. En ze had gelijk: goede prijs-kwaliteit verhouding.
We waren wat vroeg voor het avondeten, maar van borrelen hadden ze hier nog niet gehoord: pinda's of amandelen of een mengsel daarvan...geen bitterballen. Dus zijn we om kwart over vijf maar gaan avondeten, we moesten tenslotte nog een eind terugrijden uit Hindeloopen.
Van die vroege start hadden we geen spijt. Een heerlijke amuse van een mosselsoepje met saffraan uit een drinkglaasje. Ik begrijp het lepeltje erbij niet: dan verwacht je een mosseltje op de bodem. Ik zag mensen om ons heen ook proberen of er iets onderin lag :-)..
Als voortje voor mij gegratineerde mosselen (lekker hoor!) en voor mijn vriendin sla me Friese geitenkaas (zo zacht als mozzarella): lekker maar wat veel voor haar.
Ik had daarna ultiem malse hertenbiefstuk met peulvruchten en gekookte aardappeltjes. Mijn vriendin een flinke portie zachte heek (kabeljauwachtige vis): iets te veel voor haar en misschien iets te ver gebakken. Ik had een aangenaam begeleidend glas rode wijn erbij (bourgogneachtig).
Als toetje twee crème brulee: kennelijk twee verschillende batches. De mijne te dunne vla met vanille en heerlijk krokant laagje caramel (precies zoet genoeg). Een vrij grote portie overigens. Daarom nog wat meegegeten van de portie van mijn vriendin...een heel andere smaak. Minder zoet (echt niet zoet genoeg), meer vanille. En lobbige vla, mooiere consistentie.
Met de grote porties zat er geen koffie meer in. Gelokt door het prachtige uitzicht zijn we door de haven gaan flaneren. Met een prettige herinnering aan de Hinde. Wat een aardige mensen, wat een heerlijk eten. En wat betaalbaar. We waren samen 100 euro kwijt van tweeëneenhalf uur eetplezier! De Hinde maakt het bezoek aan het prachtige monumentale dorpje Hindeloopen zeer de moeite waard.
Kasper V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Op aanraden bij de Hinde terecht gekomen.
Was het zeker waard. Mooie plek in een klein pittoresk dorp. Zeer prettige bediening die laat zien het vak te begrijpen. Eten was erg lekker (ceviche van zeeduivel en rib eye met asperges en bearnaise). De Amarone bij de rib eye was excellent!
Juupie70 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Zeldzaam goed! Extreem lekker eten en uitstekende bediening. Gekozen voor de dagschotel en voor de rib-ehe steak. De Hinde is top; een culinaire attractie voor normale prijzen; zo zouden meer restaurants moeten zijn, buitengewoon!
Mariette-Barzilay .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Ik vind het een M-ster waardig eten, maar voor een zeer schappelijke prijs. Alles klopt, smaak, balans van de 5 elementen, zeer goed verteerbaar ook voor mensen met gevoelige maag en altijd heerlijke passende wijnen erbij om uit te kiezen (die zijn dan iets duurder dan gemiddeld, maar hoef je natuurlijk niet te nemen). Ben je in de buurt, ga er dan zeker heen. Wel even reserveren!
Robinzwart .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Veel jonge onervaren mensen in de bediening. Klantvriendelijkheid laat te wensen over. Slechte ervaring. Wij vragen om een lunchkaart het was 11:50. Konden we pas om 12:00 uur krijgen omdat dan ook pas de keuken open ging. 12:05 weer vragen om de lunchkaart, die konden we krijgen. Kwamen niet terug om het op te nemen. Weer serveerster aangesproken. We mochten bestellen. Wat zit er in de Cesarsalade? Kip en spek. Geen vis? Nee geen vis. Bij de eerste hap zie ik vis Ansjovis. Ik lus absoluut geen vis. De eigenaaresse is opeens veel minder aardig. Nou sorry hoor dat kunt u verwaarlozen, het is bijna niets. Vind ik wel en ik lus geen vis. Kip was ook rood en niet mooi schoongemaakt maar goed dat heb ik nog maar niet genoemd. Mevrouw presenteerde gewoon de rekening en ik mocht betalen. Hier kom ik nooit meer. Geen excuus, geen alternatief geboden.
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Zoals altijd is de bediening zeer vriendelijk en correct. Het eten erg lekker en smaakvol, puur.wij eten er regelmatig , altijd lekker !
Margot B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
De Hinde blijft, ondanks dat het eten redelijk is (zeker niet slecht), een fijne eetgelegenheid. De sfeer en de bediening zijn super en zorgen ervoor dat je echt geniet. Het eten varieert van redelijk tot goed, de wijn was heerlijk. De sfeer maakt dit tot een heerlijke gelegenheid, een kleine verbetering aan het eten zou dit tot een dikke 9 opwaarderen!
Rickels .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Hebben vorig weekend bij De Hinde gegeten. Voorgerechten waren op zich lekker, maar de ribeye was veel te zout. Nadat we hiervan iets hadden gezegd, gaf de eigenaresse aan dat ze het hier niet mee eens was. Daar konden we het mee doen. We kregen nog wel een gratis kop thee en glas wijn aangeboden, maar die maakten ons vervelende gevoel over het eten en de 'service' niet goed. Hier komen we niet meer terug. Jammer, want vorige keren was het een stuk beter.
Annelies R.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Na een lange, omslachtige autorit vol hindernissen, stonden we om 20.30 hongerig en moe op de stoep van De Hinde. Het zat er vol, maar het vriendelijke personeel deed zijn best om ons toch een tafeltje te bezorgen. Van twee bezoekers mochten we zelfs aan het raam, terwijl zij eigenlijk op het vrijkomende tafeltje hadden zitten we wachten. We zagen er blijkbaar nogal wanhopig uit. Kiezen van het menu ging niet meer: er was eerder op de avond 'het een en ander misgegaan in de keuken.' We mochten het vismenu. Beetje jammer voor mijn hubbie, maar we wilden niet terug het donker in om een ander restaurant te zoeken. Dit leek ons de fijnste plek van Hindeloopen. Voor- en hoofgerecht (zalmtartaar, gevolgd door gebakken witvis) waren prima. Zonder pretenties of frivoliteiten, gewoon goed klaargemaakt. Het toetje zag er ineens verrassend chic uit, met drie kleine fruitgerechtjes op een langwerpig bord. Een mooie afsluiter. Fijn, gastvrij restaurant, waar je overdag ongetwijfeld een geweldig uitzicht op de mooi Hindelooper haven hebt. Zeker naar toe gaan!
jvandergrint .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
We zaten op een vrijdagavond met windkracht vijf nog op het IJsselmeer en het zou laat worden. De bestemming was Hindeloopen en toen maar ons favoriete restaurant gebeld. De eigenaresse beloofde de keuken voor ons open te houden. Even later voor de deur van De Hinde aangelegd en we konden aan tafel. Uitstekende vis met heerlijke wijn. Als toetje nog een proeverij van Friese whisky, aangeboden door onze gastvrouw. Gelukkig lag ons schip op kruipafstand voor de kade. Uitstekend eten, goede wijnen ! Zeer aan te raden.
J. Z.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Op basis van de prima recensies op Iens - hier verjaardag willen vieren met een mooie lunch. Wat een tegenvaller, want als lunch kon men alleen wat broodjes of een tosti aanbieden. En dat op zaterdag midden in het seizoen. Onbegrijpelijk. Kijk eens naar Frankrijk vaak klagende horeca! Alle terrassen vol met de lunch. Hier was niets te krijgen van de avondkaart. Terwijl wat mosselen of een visgerecht toch niet zo moeilijk zijn te realiseren voor de lunch. Nu restte ons niets anders (ook andere zaken er naast deden niets bijzonders met de lunch) dan maar de Tosti XL (niets bijzonders) en een broodje gezond (heerlijk met mooi bruin brood). Jammer, want wij vinden dit gemiste kansen. Later maar een diner genoten in Workum
Eline F.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Kapitein plus bemanning totaal 6 persons Hebben prima gegeten. Zalm op een bedje van rettich, heerlijk! De zeewolf als hoofdgerecht was perfect en een nagerecht met vers fruit en ijs.
Fles Malborough Sav Blanc erbij en het maal was af!
hennie D.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2014
Hier op de eerste dag van het nieuwe jaar een heerlijk bord erwtensoep gegeten,met een hele verse saucijs in de midden van het bord.Als bijlage eerlijk roggebrood met spek.De bediening een vriendelijke jongeman,prima,Decor het mooiste plekje van Hindeloopen
jvandergrint .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Op een zeer drukke zaterdagavond besloten we hier te gaan eten. Keuze genoeg in Hindeloopen, maar op een of andere maniere trok "De Hinde" ons toch. De keuze bleek goed uit te pakken. Binnen was het stampvol, maar, zonder reservering, lukte het ons toch om een plekje aan de de stamtafel te bemachtigen. Een heerlijk glas witte wijn (het fruit spatte eruit, zo leek het !) beloofde veel. Als mondvermaakje kregen we een glaasje pompoensoep aangeboden. Prima ! Vervolgens kregen we de vangst van de dag, gebakken griet, op een bedje van 2 soorten groenten. Daarbij een schaaltje gemengde salade en de lekkerste aardappeltjes ever ! Zo lekker en smaakvol hadden we nog nooit een aardappel van Nederlandse bodem geproefd. Ook de vis was uitstekend. Duidelijk was dat de witte brigade in de keuken prima stond te koken. De bediening liet helaas hier en daar enkele steken vallen. Meer aandacht voor de gast en dit restaurant gaat op "sterrenniveau" verder. Aan de koks zal het niet liggen. (overigens: de prijzen bevinden zich al op behoorlijk hoog peil...) Zeer aan te raden. We komen zeker terug !
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Op een zomerse zondagmiddag hier gegeten. Leuke ambiance, goede gastvrouw en lekkere wijnen. Eten prima maar geen smaaksensatie. Vind het persoonlijk ook jammer dat er honden worden toegelaten, maar dit terzijde. Een bezoekje waard als je in de buurt bent.
carol66 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2013
Na een hobbelige zeiltocht over het ijsselmeer, was het landen bij de Hinde een mooie beloning na hard werken.
Als ieder jaar is de gastvrouw perfect, de wijnkaart te mooi en het eten goed.
We hebben weer zeer verse vis gegeten, een steak tartare vooraf en een mooie fles witte wijn.
Bubbels vooraf, tot volgend jaar