De Hinde

• : Gratis parkeren in de buurt & Betaald parkeren in de buurt

Maandag en Dinsdag
Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag

• Af te huren , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Gustav B.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Van het afleveren van een kast met mijn vriendin een lekker dagje uit gemaakt. De koper van de kast raadde De Hinde aan. En ze had gelijk: goede prijs-kwaliteit verhouding.
We waren wat vroeg voor het avondeten, maar van borrelen hadden ze hier nog niet gehoord: pinda's of amandelen of een mengsel daarvan...geen bitterballen. Dus zijn we om kwart over vijf maar gaan avondeten, we moesten tenslotte nog een eind terugrijden uit Hindeloopen.
Van die vroege start hadden we geen spijt. Een heerlijke amuse van een mosselsoepje met saffraan uit een drinkglaasje. Ik begrijp het lepeltje erbij niet: dan verwacht je een mosseltje op de bodem. Ik zag mensen om ons heen ook proberen of er iets onderin lag :-)..
Als voortje voor mij gegratineerde mosselen (lekker hoor!) en voor mijn vriendin sla me Friese geitenkaas (zo zacht als mozzarella): lekker maar wat veel voor haar.
Ik had daarna ultiem malse hertenbiefstuk met peulvruchten en gekookte aardappeltjes. Mijn vriendin een flinke portie zachte heek (kabeljauwachtige vis): iets te veel voor haar en misschien iets te ver gebakken. Ik had een aangenaam begeleidend glas rode wijn erbij (bourgogneachtig).
Als toetje twee crème brulee: kennelijk twee verschillende batches. De mijne te dunne vla met vanille en heerlijk krokant laagje caramel (precies zoet genoeg). Een vrij grote portie overigens. Daarom nog wat meegegeten van de portie van mijn vriendin...een heel andere smaak. Minder zoet (echt niet zoet genoeg), meer vanille. En lobbige vla, mooiere consistentie.
Met de grote porties zat er geen koffie meer in. Gelokt door het prachtige uitzicht zijn we door de haven gaan flaneren. Met een prettige herinnering aan de Hinde. Wat een aardige mensen, wat een heerlijk eten. En wat betaalbaar. We waren samen 100 euro kwijt van tweeëneenhalf uur eetplezier! De Hinde maakt het bezoek aan het prachtige monumentale dorpje Hindeloopen zeer de moeite waard.
Kasper V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Op aanraden bij de Hinde terecht gekomen.
Was het zeker waard. Mooie plek in een klein pittoresk dorp. Zeer prettige bediening die laat zien het vak te begrijpen. Eten was erg lekker (ceviche van zeeduivel en rib eye met asperges en bearnaise). De Amarone bij de rib eye was excellent!
Juupie70 .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2015
Zeldzaam goed! Extreem lekker eten en uitstekende bediening. Gekozen voor de dagschotel en voor de rib-ehe steak. De Hinde is top; een culinaire attractie voor normale prijzen; zo zouden meer restaurants moeten zijn, buitengewoon!
Mariette-Barzilay .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2015
Ik vind het een M-ster waardig eten, maar voor een zeer schappelijke prijs. Alles klopt, smaak, balans van de 5 elementen, zeer goed verteerbaar ook voor mensen met gevoelige maag en altijd heerlijke passende wijnen erbij om uit te kiezen (die zijn dan iets duurder dan gemiddeld, maar hoef je natuurlijk niet te nemen). Ben je in de buurt, ga er dan zeker heen. Wel even reserveren!
Robinzwart .
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2015
Veel jonge onervaren mensen in de bediening. Klantvriendelijkheid laat te wensen over. Slechte ervaring. Wij vragen om een lunchkaart het was 11:50. Konden we pas om 12:00 uur krijgen omdat dan ook pas de keuken open ging. 12:05 weer vragen om de lunchkaart, die konden we krijgen. Kwamen niet terug om het op te nemen. Weer serveerster aangesproken. We mochten bestellen. Wat zit er in de Cesarsalade? Kip en spek. Geen vis? Nee geen vis. Bij de eerste hap zie ik vis Ansjovis. Ik lus absoluut geen vis. De eigenaaresse is opeens veel minder aardig. Nou sorry hoor dat kunt u verwaarlozen, het is bijna niets. Vind ik wel en ik lus geen vis. Kip was ook rood en niet mooi schoongemaakt maar goed dat heb ik nog maar niet genoemd. Mevrouw presenteerde gewoon de rekening en ik mocht betalen. Hier kom ik nooit meer. Geen excuus, geen alternatief geboden.
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2015
Zoals altijd is de bediening zeer vriendelijk en correct. Het eten erg lekker en smaakvol, puur.wij eten er regelmatig , altijd lekker !
Margot B.
  • Datum van je bezoek: 15 mei 2015
De Hinde blijft, ondanks dat het eten redelijk is (zeker niet slecht), een fijne eetgelegenheid. De sfeer en de bediening zijn super en zorgen ervoor dat je echt geniet. Het eten varieert van redelijk tot goed, de wijn was heerlijk. De sfeer maakt dit tot een heerlijke gelegenheid, een kleine verbetering aan het eten zou dit tot een dikke 9 opwaarderen!
Rickels .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2014
Hebben vorig weekend bij De Hinde gegeten. Voorgerechten waren op zich lekker, maar de ribeye was veel te zout. Nadat we hiervan iets hadden gezegd, gaf de eigenaresse aan dat ze het hier niet mee eens was. Daar konden we het mee doen. We kregen nog wel een gratis kop thee en glas wijn aangeboden, maar die maakten ons vervelende gevoel over het eten en de 'service' niet goed. Hier komen we niet meer terug. Jammer, want vorige keren was het een stuk beter.
Verwendnest R.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2014
Na een lange, omslachtige autorit vol hindernissen, stonden we om 20.30 hongerig en moe op de stoep van De Hinde. Het zat er vol, maar het vriendelijke personeel deed zijn best om ons toch een tafeltje te bezorgen. Van twee bezoekers mochten we zelfs aan het raam, terwijl zij eigenlijk op het vrijkomende tafeltje hadden zitten we wachten. We zagen er blijkbaar nogal wanhopig uit. Kiezen van het menu ging niet meer: er was eerder op de avond 'het een en ander misgegaan in de keuken.' We mochten het vismenu. Beetje jammer voor mijn hubbie, maar we wilden niet terug het donker in om een ander restaurant te zoeken. Dit leek ons de fijnste plek van Hindeloopen. Voor- en hoofgerecht (zalmtartaar, gevolgd door gebakken witvis) waren prima. Zonder pretenties of frivoliteiten, gewoon goed klaargemaakt. Het toetje zag er ineens verrassend chic uit, met drie kleine fruitgerechtjes op een langwerpig bord. Een mooie afsluiter. Fijn, gastvrij restaurant, waar je overdag ongetwijfeld een geweldig uitzicht op de mooi Hindelooper haven hebt. Zeker naar toe gaan!
Jvandergrint .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2014
We zaten op een vrijdagavond met windkracht vijf nog op het IJsselmeer en het zou laat worden. De bestemming was Hindeloopen en toen maar ons favoriete restaurant gebeld. De eigenaresse beloofde de keuken voor ons open te houden. Even later voor de deur van De Hinde aangelegd en we konden aan tafel. Uitstekende vis met heerlijke wijn. Als toetje nog een proeverij van Friese whisky, aangeboden door onze gastvrouw. Gelukkig lag ons schip op kruipafstand voor de kade. Uitstekend eten, goede wijnen ! Zeer aan te raden.
J. Z.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
Op basis van de prima recensies op Iens - hier verjaardag willen vieren met een mooie lunch. Wat een tegenvaller, want als lunch kon men alleen wat broodjes of een tosti aanbieden. En dat op zaterdag midden in het seizoen. Onbegrijpelijk. Kijk eens naar Frankrijk vaak klagende horeca! Alle terrassen vol met de lunch. Hier was niets te krijgen van de avondkaart. Terwijl wat mosselen of een visgerecht toch niet zo moeilijk zijn te realiseren voor de lunch. Nu restte ons niets anders (ook andere zaken er naast deden niets bijzonders met de lunch) dan maar de Tosti XL (niets bijzonders) en een broodje gezond (heerlijk met mooi bruin brood). Jammer, want wij vinden dit gemiste kansen. Later maar een diner genoten in Workum
Eline F.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
Kapitein plus bemanning totaal 6 persons Hebben prima gegeten. Zalm op een bedje van rettich, heerlijk! De zeewolf als hoofdgerecht was perfect en een nagerecht met vers fruit en ijs.
Fles Malborough Sav Blanc erbij en het maal was af!
Hennie D.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2014
Hier op de eerste dag van het nieuwe jaar een heerlijk bord erwtensoep gegeten,met een hele verse saucijs in de midden van het bord.Als bijlage eerlijk roggebrood met spek.De bediening een vriendelijke jongeman,prima,Decor het mooiste plekje van Hindeloopen
Jvandergrint .
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2013
Op een zeer drukke zaterdagavond besloten we hier te gaan eten. Keuze genoeg in Hindeloopen, maar op een of andere maniere trok "De Hinde" ons toch. De keuze bleek goed uit te pakken. Binnen was het stampvol, maar, zonder reservering, lukte het ons toch om een plekje aan de de stamtafel te bemachtigen. Een heerlijk glas witte wijn (het fruit spatte eruit, zo leek het !) beloofde veel. Als mondvermaakje kregen we een glaasje pompoensoep aangeboden. Prima ! Vervolgens kregen we de vangst van de dag, gebakken griet, op een bedje van 2 soorten groenten. Daarbij een schaaltje gemengde salade en de lekkerste aardappeltjes ever ! Zo lekker en smaakvol hadden we nog nooit een aardappel van Nederlandse bodem geproefd. Ook de vis was uitstekend. Duidelijk was dat de witte brigade in de keuken prima stond te koken. De bediening liet helaas hier en daar enkele steken vallen. Meer aandacht voor de gast en dit restaurant gaat op "sterrenniveau" verder. Aan de koks zal het niet liggen. (overigens: de prijzen bevinden zich al op behoorlijk hoog peil...) Zeer aan te raden. We komen zeker terug !
Jan Z.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2013
Op een zomerse zondagmiddag hier gegeten. Leuke ambiance, goede gastvrouw en lekkere wijnen. Eten prima maar geen smaaksensatie. Vind het persoonlijk ook jammer dat er honden worden toegelaten, maar dit terzijde. Een bezoekje waard als je in de buurt bent.
Carol66 .
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2013
Na een hobbelige zeiltocht over het ijsselmeer, was het landen bij de Hinde een mooie beloning na hard werken.
Als ieder jaar is de gastvrouw perfect, de wijnkaart te mooi en het eten goed.
We hebben weer zeer verse vis gegeten, een steak tartare vooraf en een mooie fles witte wijn.
Bubbels vooraf, tot volgend jaar
Vaakenveel .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2013
Op bezoek bij onze zoon in Balk maakten we op een grijze, winderige zondag een toertje door Friesland.
In Hindeloopen stommelden we om kwart over 5 binnen bij de Hinde voor een borrel en besloten na onderling overleg om ook te blijven eten, als dat kon. Dat kon, vanaf 6 uur 's avonds.
Geen probleem om ons borreluurtje wat op te rekken en de kaart alvast te vragen. Die is beknopt, met een paar a la carte gerechten en een 3 gangenmenu.
De dranken/digestivenkaart is overweldigend. Een uit de hand gelopen café waar op zeker moment de vrouw ook graag kookt, dachten wij. Dat bleek niet waar te zijn. De charmante gastvrouw Bea vertelde desgevraagd hoe het wel zat: haar man is al de derde generatie in het bedrijf.
We kozen ondanks het vroege uur (en onze late lunch) toch voor het 3 gangenmenu, dat ons zeer aantrekkelijk leek.
Vooraf een royale salade van noordzeekrab met asperges, hoofdgerecht gebakken zeewolf op venkel/paksoi(?) met gekookte aardappels en salade. Een heerlijk toetje van cardamomijs, limoenbavarois met kumquats en gepocheerde peer. Daarbij een meer dan voortreffelijke Pouilly Fumé van de (ook al) enorm uitgebreide wijnlijst voor een zeer schappelijke prijs.
Kortom: we hebben genoten! Puur, eerlijk eten, verzorgd en met liefde en aandacht gekookt. Geen overbodige poespas.
Deskundige, aardige en alerte bediening op deze verwaaide zondag waarop het voorjaar erg op zich liet wachten.
Het interieur is van een bruin café met enigszins moderne touch. Verse bloemen! Het uitzicht over de haven is mooi en in de zomer waarschijnlijk spannender dan nu, eind mei.
Zoon en schoondochter besloten dit adres toe te voegen aan hun lijst van favorieten.
Jeroenlinda .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2013
Wij hebben hier alleen geluncht, maar komen zeker een keer terug om te dineren. Prachtige entourage, vriendelijke bediening. Het jongere personeel was niet erg formeel, maar niet storend. Het eten was heerlijk en eerlijk bereid zonder te veel poespas, maar met veel smaak.
Pieter W.
  • Datum van je bezoek: 20 okt. 2012
Ontvangst hartelijk, drankjes opnemen, prima. En vervolgens komen de bestelde flessen wijn niet tot we er twintig minuten later nogmaals om vragen. En dat valt niet mee, want het is lastig de aandacht van het personeel te krijgen en dat blijft de rest van de avond zo. Terwijl we met 10 man midden in de zaal zitten. Jammer.
We hebben een keuzemenu, in verband met het formaat van de groep.
Het eten is goed. De steak tartare - voorgerecht - is geen steak tartare in de traditionele zin maar een tartaartje met daarop een flinterdun geroosterd toastje en daarop een gepocheerd ei. Ernaast liggen twee strepen saus. Iets dat lijkt op huisgemaakte ketchup en een onbestendig zurige en brokkelige groene massa.
De heek - hoofdgerecht - is erg goed en, verrassend, de gekookte peterselie aardappeltjes zijn verschrikkelijk lekker! Dat blijken bij navraag Charlottes te zijn. Heel smakelijk.
Het dessert - drie vormen van chocolade: mousse, Sachertorte en nog iets - heb ik niet aangeraakt, want ik hou niet van chocolade. Ik zag mijn vrienden stoeien met de Sachertorte die te hard was om met het bijgeleverde lepeltje en vorkje te snijden.

Ik hoorde dat De Hinde een ster ambieert. Daar moet m.i. nog wel wat voor gebeuren.
J V.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2012
De kok schrijft dat hij met liefde en aandacht kookt. Jammer, dat was niet onze ervaring: Als een maaltijdsalade bestaat uit een paar blaadjes kropsla, aangevuld met een kwart ei, twee sperciebonen, een peultje en wat kappertjes, gelardeerd met enkele druppels olie, een snee brood en tot slot een stuk gerookte makreel, dan klopt dat niet met je eigen statement. Zeker niet als je voor dit "topgerecht" de hoofdprijs van € 12,50 durft te vragen.

De lokatie is natuurlijk perfect, maar ondeskundig bedienend personeel en slechte prijs-prestatieverhouding is geen reklame
voor deze hoek van Friesland.

Maar ach, het is de toerist maar, die slikt toch alles.