De Hertogh

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
7,2
Djw1420 .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Zaterdagavond gegeten op terras. Tappas gegeten. Wat eerst opvalt is de jonge en slechte bediening. Borden en plankjes blijven lang op tafel staan, tafels zijn vies. Terrasverwarming werkte niet, geen probleem maar wel jammer op zo'n koude zomeravond. Zal druk zijn geweest maar geduld is op zijn plaats. Daarnaast bestel je tappas en verwacht je alles gelijk opgediend te krijgen, helaas. Sommige gerechten komen later. Hoort er allemaal bij volgens de serveerster, lekker langzaam eten toch? Eten is matig, kippepootjes te lang op het vuur (zwarte stukken). Wat vwerder opvalt is dat somminge gerechten niet warm zijn. Matig eten en ronduit slechte bediening maakt dat wij niet meer eten in deze tent.
F.behrens .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Restaurant de Hertogh lijkt vooral een jong publiek te trekken dat gemoedelijk geniet van een reeks kleine hapjes, drankjes en vanzelfsprekend elkaar.
Dat geeft een gezellige sfeer en de ware tapas liefhebber komt hier dan ook volledig aan zijn of haar trekken.
Voor een sfeervol diner kan men beter zijn heil elders zoeken. De menukaart lijdt aan vergrijzing en het gebodene blijft steken op een nogal middelmatig niveau.
Maaike D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
We hebben hier heerlijk gegeten! Dit verbaasde mij zeer, omdat het de uitstraling van een kroeg heeft. Het staat erg vol, en ligt bezaaid met doppinda's. De fazant was echter heerlijk en van goede kwaliteit. Ook de rode kool, stoofpeertje en saus waren heerlijk en goed in balans met elkaar. Het dessert was overdadig, maar het stroopwafeltaartje was van absolute kwaliteit. De bediening was heel vriendelijk en gezellig. Ze gaven een goede uitleg over de gerechten. We hebben een erg leuke avond gehad!
Beste Maaike,
Hartelijk dank voor de mooie recensie! Dat waarderen wij zeer. Even ingaand op de doppinda's. Jullie waren precies in de Country Week in ons restaurant. Dan mogen de pindaschillen inderdaad op de grond gegooid worden. De rest van het jaar is de vloer gewoon schoon en hangt er geen country versiering :-)
Savatara .
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2015
Op een heerlijke doordeweekse herfstdag lekker geluncht bij dit gezellige restaurant in het centrum van Putten.
Mijn vrouw een smaakvolle soep, en daarna een warm broodje met gerookte zalm, zelf grote gebakken paddenstoelen met kruiden roomkaas als voorgerecht en daarna een overheerlijke carpaccio van black Angus mooi op temperatuur en een heerlijke dressing en pijnboompitjes, dit tezamen met een mooie Chardonnay en een rode merlot geserveerd, door een zeer vriendelijke serveerster maakt dat een compliment op z'n plaats is
Rik V.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2015
Voor de tweede keer in korte tijd hier geweest om te lunchen met een vriend. En opnieuw gekozen voor het bourgondisch broodplankje. Dat vind ik echt een aanrader. Grote diversiteit, tonijnsalade is echt super. Een keur aan warme en koude hapjes, eigenlijk een soort tapas lunch. De presentatie ervan is uitstekend. De bediening is attent, vriendelijk en professioneel. Qua ambiance vind ik dat de tafels eigenlijk iets te dicht op elkaar staan, maar dat is persoonlijk. Ik kom hier graag nog een keer!
HJS63 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Zaterdagavond hebben we hier met een groep van 10 personen gegeten. Twee hebben van de kaart gegeten, de rest tapas. Beide waren heerlijk. De toetjes waren grandioos, wel erg groot... Alle tafels binnen waren bezet, dus wel van tevoren reserveren. Het bleef de hele avond een drukke en gezellige tent. Zeker een aanrader.
BJ B.
  • Datum van je bezoek: 13 mrt. 2015
We waren vroeg en plaatsten ons aan de enige niet gereserveerde tafel. Zaten we wel bij de deur en daardoor zagen we regelmatig mensen binnenkomen en weer vertrekken zonder gegeten te hebben. Zaak is niet zo heel groot en in het weekend in ieder geval voldoende animo. Even reserveren tippen we hier.
Dan het menu. We gaan voor de Tapas. Op donderdag is het onbeperkt, nu betaal je per gerechtje. En om kort te zijn, dat is gewoon goed. Brood, Peper met roomkaas, geitenkaas in bladerdeeg, Gehaktballetjes. En alles op een goede temperatuur. Alleen de patats bravas waren wat te klein van formaat en leek meer standaard aardappelblokjes. De sfeer in deze zaak is ongedwongen. Qua ervarenheid van de bediening schat ik in dat dit aan het begin van het seizoen ligt. Maar weten of er een wijnkaart is en hoe een fles wijn uit te serveren (dus niet met een alstublieft pontificaal gesloten op tafel zetten...gelukkig wel met schroefdop, anders had het nog lastig geworden) hoort toch wel tot de basisvaardigheden. Maar leuk adresje.
Mvanzalinge .
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2013
Vanavond bij de Hertogh gegeten. Het was geweldig. Je kan de donderdagavond onbeperkt tapas eten. Grote keuze uit vis, vlees en vegetarisch. We hebben van alle soorten wat gegeten en allemaal even lekker en vers. Ze schenken een heerlijke witte huiswijn (een chardonnay). Ondanks de drukte was de bediening attent, correct en vriendelijk. Een gezellige ambiance en zeker voor herhaling vatbaar!
Hans M.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2013
Gegeten op eerste avond van een weekendje weg naar Putten. Op basis van IENS recensies bij dit restaurant terecht gekomen. Gelegen op een mooie locatie, met een groot buiten terras dat verwarmt was en voorzien van live muziek. In verband met frisse avond toch voor dineren binnen gekozen. Een echt eetcafe met dito atmosfeer. Het brood vooraf was zeer smakelijk en een royale portie voor met zijn tweeën. Frietjes en salade (bij het hoofdgerecht) daarentegen werden juist in niet zo grote porties geserveerd, maar direct werd aangegeven dat we uiteraard om aanvulling konden vragen en toen we dat deden stond het bijzonder rap op tafel. Hoofdgerechten an sich waren in orde, maar niet iets om voor om te fietsen. Toetjes daarentegen bijzonder smakelijk. Ons gevoel was wel dat de prijzen voor de eetcafe-achtige ambiance wat aan de (te) hoge kant waren, verder echter een prima plek om (snel) een hapje te doen in een leuke sfeer.
Dirk Jan V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2013
Wij komen uit eindhoven en zijn voor het eerst naar de veluwe gegaan voor een vakantie met de fiets.
Na in Garderen een ijsje gegeten te hebben , vroegen we waar je lekker in de buurt kon dineren .
De dame vertelde ons dat je in de hertogh in Putten heel erg lekker kon eten .
Nou daar was geen woord van gelogen !! We hebben heerlijk gegeten van de tapas .
Een ruime keuze en niet alleen maar vis !!
De kleine spare ribs waren echt mijn favoriet .
Zeker een aanrader
Mvg Dirk Jan
Martijn E.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Wij hebben zaterdag 3 augustus buiten op het terras gegeten, maar waren toch minder enthousiast dan onze voorgangers.
Het brood was zeer klef, echt een meelbal, de uiensoep behoorlijk zout. De inktvisringetjes leken kant en klare uit de vriezer afkomstige staafjes, het sausje maakte het nog enigszins goed. De biefstukreepjes waren wel o.k Maar de sate die veel toch wel wat tegen. Al met al was de bediening niet onvriendelijk, alleen werden 2 tafels met afrekenen door elkaar heen gehaald en klopte van geen kanten. Dit werd wel netjes opgelost alsmede dat het brood niet afgerekend hoefde te worden naar aanleiding van mijn mededeling dat het niet echt lekker was.
We hadden geen toetje genomen, maar later zagen we dat ze ijs van de ijssalon Ijstijd uit Garderen hadden.
Dat had dus nog wel lekker kunnen zijn.
Maar volgende keer niet nog eens naar dit restaurant.
Achterhetnet .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2013
Op basis van iens.nl eerst gedronken en daarna gegeten op het terras bij de Hertogh in Putten. Prima ambiance op het kerkplein. De bediening was goed en raakte niet in paniek toen na een windvlaag met regen iedereen naar binnen rende. De kwaliteit van het eten viel tegen ondanks recente recensies. Mix van 5 soorten vlees besteld en inderdaad 4 soorten vlees pardoes op een bord gedumpt, aan het oog onttrokken door een grote hierover heen liggende sparerib, geen enkele sprankje leukigheid of opmaak op het bord zichtbaar. Smaakte ook niet bijzonder. Het ijs maakte veel goed, maar een 8 voor het eten krijgt de Hertogh zeker niet.
Ina D.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
eind van de middag neergestreken op het terras van De Hertogh; heerlijk onder de parasol, lekker windje, prima uit te houden. Na eerst wat gedronken te hebben blijven zitten voor het diner. Van te voren genoten van knoflookbrood en een stevige bol vers brood met alioli en tapenade: fantastisch! Daarna kreeg ik ossehaaspuntjes met zeer smakelijke, krachtige pepersaus, om je vingers bij af te likken! Verse groenten, aardappeltjes, friet en sla, erg lekker. Manlief genoot van de mixed grill: een bord vol met heerlijk mals vlees. Wel wat puntjes van aandacht: mijn spies had ongelijke stukken vlees waardoor het ene stuk een beetje droog was en het andere perfect gegrild, jammer. Over de borden, aardappeltjes en patat was een kruidenmengsel gestrooid. Zag er echt heel leuk uit en smaakte goed, maar alles naar hetzelfde, niet nodig. Dan de bediening: er liep in de middag een hele leuke jongedame, zeer attent en leuk in de omgang. Haar collega, een jongeman was erg stilletjes en liep met strak gezicht over het terras, beetje jammer. Ik had bij hem een Mojito besteld en die was heerlijk, niets mis mee, maar even later liep de jongedame langs en vroeg meteen of ik een rietje wilde. Ze vond het er een beetje 'kaaltjes' uitzien en inderdaad, met een rietje drinkt dit toch lekkerder! Zeer leuke tent, leuke locatie en dito terras. Als we weer in de buurt zijn gaan we daar zeker nog eens langs!!
Henk_Dongens .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2013
Wij waren in de buurt en hadden honger dus gingen we googlen en kwamen we bij de Hertogh uit. Bij binnen komst werden we vriendelijk begroet en gelijk super geholpen. Verder bleek dat het iedere donderdag onbeperkt Tapas eten was. Dus daar gingen we natuurlijk voor. We hadden nog nooit tapas gehad maar het was uitstekend, alles was voor mekaar eten, drinken ambiance alles!

Zeker een aanrader! (vooral de Tapas)

Mvg,

Henk en Leonie,
Gerard R.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Twee keer gelunched in dit restaurant. Beide keren verschillende tapas gegeten, erg lekker! Bediening tweede keer wat minder vriendelijk, iedereen heeft wel eens een off-day. Voor de tapas komen zeker nog weln eens terug als we in de buurt zijn.
Justinveenstra .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
De eerste keer in Putten en de eerste keer in het restaurant. Bij de voorgerechten een combinatie van voorgerechten en tapas. Allen van zeer goede tot uitstekende kwaliteit, met redelijk creatieve gerechten. Hoofgerechten zeer goed, echter weinig fantasierijk. Desserts uitstekend. Bediening zeer vriendelijk, maar 1 serveerster voor de hele zaak was te weinig. Als ik weer in de omgeving ben kom ik zeker terug!
Hans D.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2012
Dat was de eerste keer dat we hier kwamen eten. En we zijn zeker niet teleurgesteld. De ambiance, de bediening en het eten waren prima. De snelheid waarmee je je gerechten krijgt, kan wel iets lager trouwens. Binnen anderhalf uur stonden we weer buiten. Het eten, grootmoeders stoofpotje en de gulle graaf (entrecote) was erg goed. De hoeveelheid uien mag overigens wel ietsje minder.
Al met al een prima gelegenheid om gezellig te eten!
Florence S.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2012
Super lekker gegeten!! Volgens mij was het zelfgebakken brood vooraf met een kruidencreme en aolisausje.Vooral oma's stoofpotje is aan te raden! Mijn complimenten aan de kok gegeven. De bediening ook heel vriendelijk. De produkten zijn vers en volgens mij zelfgemaakt ook.
Mooie lokatie en erg gezellig. Groeten, Paul en Florence.
Hella M.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2012
Eén van onze favoriete restaurantjes. We komen hier al jaren en reserveren dan altijd van te voren want stel je komt helemaal uit Voorburg naar Putten en dan hebben ze geen plek ;-))
We nemen altijd de tapas. Daar eet je je vingers bij op. Vooral de garnalen in knoflookolie en de biefstuk a la plancha zijn een aanrader.
De bediening is vrolijk en attent.
Als je nou je overnachting boekt in het Parkhotel in Putten en dan hier bij De Hertogh gaat eten, weet je zeker dat je een top-weekend hebt!