De Hertenkamp

Woensdag t/m Zondag 12:00 - 21:00

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Josje V.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Heerlijk gegeten en supervriendelijke bediening.
Kan niet 1 ding bedenken wat niet precies goed was.
Ruimte om de tafeltjes, zodat je niet de conversatie van de buren hoeft te volgen, vriendelijke dames in de bediening die meedenken als er een vegetariër in het gezelschap is en geen probleem zien in het schuiven van voor- bij- of hoofdgerechten als je voor een 3 gangen diner kiest en de kok hebben we met een applausje beloont ...... we hebben zelden zo lekker gegeten voor een hele redelijke prijs.
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Onze bruiloft hebben we in de Hertenkamp gehouden. Wat een geweldige belevenis was dat! De locatie was en is gewoon geweldig, de sfeer zowel binnen als buiten (het prachtige trouwprieeltje) kan niet beter: het is er gezellig en met smaak ingericht. Onze gasten heeft het die dag aan niets ontbroken en dat was prachtig om te zien voor ons als bruidspaar. De bediening verdient daarom ook alle lof!! De hapjes en drankjes die werden geserveerd na de plechtigheid waren heerlijk en royaal. Het had werkelijk niet mooier en beter gekund. Pas geleden zijn we opnieuw in de Hertenkamp geweest en hebben we ons laten verrassen door de kok. Als voorgerecht kregen we mosterdsoep. Ik heb nog nooit eerder zulke lekkere mosterdsoep gegeten: de smaak was mild maar toch heerlijk gekruid. Ook heel mooi opgediend: niet in een kom, maar een mooi groot diep bord en daarbij een lekker stukje stokbrood met gesmolten kaas. Heerlijk!!! Al met al een restaurant waar we met plezier naar terug zullen kijken en wat ik iedereen kan aanraden. Of het nu om een trouw locatie gaat of een gezellig etentje.
Jann F.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2014
Ik snap niet dat het hier niet drukker is, want je kan hier zo lekker eten.
Mooi opgediende gerechten en heel erg smakelijk. Goede huiswijn, waar je de volgende dag geen hoofdpijn van hebt en heerlijke toetjes, vooral de Parfait van Irish Coffee.
Ga er gewoon eens eten, het is echt fantastisch en zijn veel slechtere tenten in Assen die wel vol zitten!
Miranda V.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2014
Aan de rand van het Asserbos ligt een vergeten horeca pareltje. Met uitzicht op het mooie hertenkamp is eten hier uit de kunst.
Omgeven door diverse prachtige kunstwerken van o.a. grootmeester Martijn de Groot wordt je geholpen door zeer vriendelijke vakmensen met kennis van zaken.
Ook de gerechten die geserveerd worden zijn uit de kunst wat smaak betreft.
Het schiterd voor de ogen en streelt de tong en het pleziert de smaak en vult de maag precies op maat. Niet te weinig en niet te veel.
Alles lijkt hier in perfecte balans.
Of het nu gaat om de aardappelen met rozemarijn, de meer dan heerlijke frieten, de groentes en salade met frisse dressing.
Alles klopt precies.
En natuurlijk de vlees en vis gerechten perfect gebakken. Mals wat mals moet zijn, de varkenshaas medalions en de zalmfilet was boter zacht en perfect gegaard.
Jammer dat er nog weinig mensen deze unieke locatie nog zo weinig is insect door culinaire genieters die wel eens buiten de deur eten.
Hier is alles perfect deze avond.
Wij komen weer.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2013
Louter enthousiaste recensies gelezen. Wij moesten er ook maar eens heen. We maakten een reservering. Het zou wel druk zijn...
Vrijdagavond. We stapten om 18.30 uur door de deur en troffen een ietwat verbaasde man met een vragende blik. "We hebben gereserveerd", zei mijn vrouw. De man keek het na. Het klopte. We mochten een tafeltje uitzoeken. Het restaurant was leeg. We werden vlot en correct bediend. We bestelden. Het eten was okee en best lekker. Een zeven. De bediening bleef vlot, correct en erg vriendelijk. Een acht. Maar er kwam verder niemand binnen. Beetje ongezellig. We vertrokken even na 20.00 uur, en na ons was het restaurant weer helemaal verlaten. Het personeel kon naar huis. En wij ook. Decor een vier.
Thomas Z.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2012
zijn met familie daar wezen eten (kerstbuffet) was goed alleen we misten de gebakken aardappeltjes alleen frites en rijst verder een pluim voor de kok en bediening de moeite waard om nog eens heen te gaan.
H. T. M.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2012
De Hertenkamp te Assen, misschien wel het grootste culinaire geheim van Assen e.o.
De locatie is al gelijk op het mooiste plekje van Assen om te genieten. Op de rand van het Asser bos en uitkijkend op de herten en eenden aan de overzijde van de weg in hun eigen Hertenkamp, die weer is omgeven door prachtige panden uit de 19de eeuw.
De ontvangst in het a la carte restaurant "Le Grande Cafe" is zeer vriendelijk en beleefd.
We krijgen een tafel bij de open haard die gezellig brand en bij het raam zodat we kunnen genieten van de uitzicht zolang dat nog kan. Want als het even later donker is buiten, verdwijnt het super uitzicht op de herten aan de andere zijde van de weg en de tuin met trouw kapel.
Je zou maar met je geliefde willen trouwen, dan is dit een top locatie.
Maar we komen niet om een feest te bespreken, maar om te eten. En ook dat is een feest.
En terug komend op de verdwenen uitzicht buiten door invallende duisternis, binnen is er volop kunst aanwezig van een top kunstenaar Martijn de Groot zoals wij later leren van het bedienend personeel.
En met een brandende haard en kaarsen en de prominent aanwezige wijn kast is de duisternis buiten ruimschoots gecompenseerd.
We genieten al voor dat er ook maar een gerecht ter tafel is gekomen.
We beginnen met wat ze hier noemen, gewoon lekker. Stokbrood met kruidenboter en tapenade.
En idd het is gewoon lekker. Vers gebakken broodjes, romige kruidenboter en een tapenade die hoog en rijk van smaak is.
De voorgerecht die geserveerd word, de krokant hoorntje gevuld met zalm tartaar is rijk gevuld. En krokant is krokant in dit geval.
De opmaak is een lust voor de oog.
Aan de overzijde verschijnt een heerlijk geurende soep van zoete aardappel en rozemarijn. De smaak is verrassend, fluweel zacht op de tong. Romig van nasmaak en met de juiste smaken pallet.
Het vervolg wat voor mij gepresenteerd word is een super malse varkenshaas medaillons met in rode wijn gestoofde pruimen.
Nog nooit deze combi geproefd, maar wat een goed samen spel tussen de diverse smakken. Zoet van de pruimen, de kracht van de rode wijn en het hartige van het mals gebakken varkens vlees.
Net als de soep neemt mijn vrouw als hoofd gerecht iets vegetarisch, de spinaziestrudel met zongedroogde tomaat, geitenkaas en pijnboompitten.
De strudel is knapperig krokant, de vulling hoog op smaak en zacht.
Geen enkele van de tocht sterke karakters van de vulling overheerst. Vaak overheerst de geitenkaas of de zongedroogde tomaat.
Hier is tesamen met de spinazie de juiste balans gevonden.
En ook de frieten verdienen hier een extra benoeming, want perfect goudgeel gebakken friet serveerde men deze avond. Ook de gebakken aardappelen waren goed, maar de friet was lekker, alsof je als klein kind genoot van de wekelijkse friet op zaterdag.
De groentes waren prima, niet verder speciaal, gewoon voldoende.
De dessert kaart is jammer genoeg aan de beperkte kant wat keuzes betreft, een ondergeschoven kindje jammer genoeg.
Want met goede desserts kan je jezelf als restaurant onderscheiden en echt je kunsten laten zien, en dat is hier toch een soort van slogan, hier eten is uit de kunst of zo iets.
Ananas-carpaccio met appelgebak en chocoladesaus is leuk voor het oog, lekker van smaak, alleen halt niet het zelfde resultaat als de voor en hoofdgerecht.
De Drentse weide yoghurt met honing en krokante walnoten is goed maar ook alles mee gezegd.
Maar door de sfeer en de goede smaken voor het dessert aan is het een culinair geheim wat volgens ons wel door meer mensen ondekt mag worden.
Alleen wat doen aan de dessert kaart volgens ons, verder super.