De Herengracht

Herengracht 435 1017 BR Amsterdam Nederland Kaart
31-206162482

Meer informatie over restaurant De Herengracht

- Ontbijt 11:00 - 17:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
R V.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Anne-Marieke V.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Hier gelunched op de Herengracht. Nachos besteld als vooraf om te delen, een grote schaal, ik miste alleen nog wat koriander en stukjes tomaat erover, dat zou ik zelf nog doen.
Croque monsieur was er eentje zoals in Frankrijk, kroketten met brood was ook goed, kan je ook weinig verkeerd aan doen. Cocktailtje erbij die ook goed smaakte! De gerechten en drankjes kregen we best snel.
Aardig personeel, ze waren wel druk, voor het vragen van de rekening maar naar iemand toegelopen.
Roos S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
Vrijdagmiddag in een klein zonnetje aan de gracht geluncht. De heilbot salade en de witlofsalade waren erg smakelijk. De meiden in de bediening heel vriendelijk. Wij komen zeker nog eens terug om het diner ook eens te proberen.
Laura W.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Ondanks de supervriendelijke service en het heerlijke eten ben ik niet tevreden. De wachttijd op drank en eten was echt veel te lang, met nul updates of excuses dat het allemaal zo lang duurde
Enrico1971 .
  • Datum van je bezoek: 1 jul. 2016
Lekker in de overdekte tuin gegeten, ondanks de regen. Opmaak van de borden zag er goed uit en prijstechnisch in orde. Gerechten mogen wat meer groente bevatten. Erg leuke en betrokken bediening. Het moment dat voor het voetbal de tv-schermen aangingen was het tijd om te gaan.
Rob ..
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Van de week heerlijk geluncht. Eten is verzorgd en goed. Bediening vriendelijk en amicaal maar niet vrijpostig. En de locatie aan de gracht is top. Binnen is het veel groter dan je zou vermoeden, dus als het buiten vol zit, stap naar binnen. Er is achter ook nog een terras.
Ellen K.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Heerlijk in de zon aan en bij Herengracht. Prima locatie. Bediening vriendelijk en best vlot. Sandwich geitenkaas was voorzien van voldoende geitenkaas, de hoeveelheid sla/rucola, honing en walnoten was karig. Jammer. Verder prima lunch!
Kees K.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Het was een warme lenteavond en we konden heerlijk op de open binnenplaats achter het restaurant zitten. Sfeervolle en prettig ruim opgezette plek. De picnictafels zijn leuk, maar voor een lange zit wat oncomfortabel.
Het eten was verrukkelijk. Oesters vooraf, heerlijk van smaak, prima garnituur. Zachtgegaarde kalfslende met tuinbonen als hoofdgerecht, werkelijk fantastisch. Ook mijn tafelgenoten waren zeer verheugd. De menukaart is goed gevarieerd, met op dit moment natuurlijk diverse gerechten met asperges. En de prijzen zijn zeer redelijk: eigenlijk laag voor de kwaliteit die je krijgt.
De bediening was hartelijk en (hoera!) kon onthouden wie wat besteld had, wat je in Amsterdam niet vaak meemaakt. Helaas werd het drukker en kon het personeel het niet aan. En dat was vervelend. We zijn zelf de menukaarten voor het dessert maar gaan pakken, moesten vanaf het hoofdgerecht steeds erg lang wachten en zijn zelf naar de bar gelopen om af te rekenen. Jammer!
Shubadu .
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Wat een verademing is dit restaurant in Amsterdam. Je krijgt als toerist echt het idee dat je welkom bent. Het terras wed voor ons aangepast aan ons gezelschap van 6 personen door bv de parasol weg te halen.
De service werd met een kwinkslag gedaan.
We kregen een mooie gevulde campari en andere aperitiefjes.
Een van ons gezelschap had hoofdpijn en direct werd aangegeven dat op 30 meter je paracetamol kon halen, dit was vlak voor sluitingstijd van de Albert heyn, er werd toegevoegd dat ze nl niet zeker wist of ze dit in het restaurant hadden.
Het eten was heerlijk...vier steak haches, ravioli en ook piepkuiken voor een schappelijke prijs en heerlijk gegarniteerd.
Het nagerecht, al veel later dan gepland en de keuken gesloten was, werd zonder morren nog opgediend. Een mooie en heerlijke rabarbermousse.
Kortom een heerlijke zaak.
De volgende dag zijn we binnen wezen kijken en heerlijk genoten van het prachtige decor in lounge stijl.
Een aanwinst voor amsterdam
Hendrikjandetuinman .
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2016
Een gezellig restaurant dat na ons eerste bezoek prikkelde om nog eens te gaan. Dat viel niet echt mee. De voorgerechtjes waren prima verzorgd (keuze uit alle voorgerechten) maar het hoofd gerecht viel tegen. De groente en de puree was koud. Het vlees was goed maar de alles overheersende dikke tomaten brei (op drie van de vier borden) was niet lekker. Omdat het ook over het vlees zat was het niet zonder te eten. De salade was smaakloos. Jammer.
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Laatst hier langsgelopen en op de bonnefooi naar binnen gegaan. We werden echter aangenaam verrast. Zowel het eten als de service waren erg goed. Als voorgerecht met zijn tweeën één kaasfondue genomen. Wij vinden het erg moeilijk om in Amsterdam goeie kaasfondue te vinden maar deze was zeer geslaagd. Wanneer we er twee hadden genomen had dit zelfs voor een volledige maaltijd kunnen doorgaan, terwijl bij andere restaurants die kaasfondue serveren de hoeveelheid nog weleens wat karig kan zijn. Als hoofdgerecht had ik een steak tartare besteld. Er werd gevraagd of ik daar nog dingen wel of niet bij wilde (ansjovis, kappertjes, etc.). Vervolgens lieten ze hem onbereid zien om mijn goedkeuring te geven. Daarna werd alles gemengd en mocht ik even proeven of hij goed op smaak was, voordat hij werd opgediend. Erg goeie service allemaal, en het eten was ook goed. Wij komen hier zeker nog een keer terug.
Fransslagter2 .
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Op een goede locatie, dichtbij de theaters, hebben we lekker gegeten.
Het menu was aangepast op het seizoen.
De bediening was uitstekend. Fijn dat er zoveel rekening werd gehouden met de vooraf aangegeven opmerkingen.
Het was nog levendiger geweest wanneer we bij het raam hadden kunnen zitten.
Dat voor een volgende keer!
Wijnglas .
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Erg vriendelijk personeel, weet precies wanneer ze langs moeten komen. Mooie inrichting en erg gezellig om te borrelen. Niet veel van de menukaart geprobeerd, maar de wijnen zijn goed!
Suzan S.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Heerlijk diner, leuke ambiance en vriendelijk personeel. Vooraf een borrel gedaan, ook daar is Herengracht zeer geschikt voor. Ik kom zeker nog eens terug.
Annemarie K.
  • Datum van je bezoek: 9 feb. 2016
Hier voor het eerst samen met een vriendin gegeten. Leuk restaurant wat er netjes en verzorgd uit ziet. Restaurant is niet zozeer heel speciaal en ook niet per direct een aanrader. Meer gewoon prima restaurant, niks mis mee, maar springt er niet bovenuit.
Bediening was vriendelijk en behulpzaam en niks mis mee, gewoon goed, maar niet subliem, wat ik ook niet persé nodig vind.

Ik had gekozen voor een steak van het huis. Deze smaakte goed en de presentatie op het bord was netjes. Verder zaten er wat frietjes bij die ook goed waren. Eigenlijk prima en leuk restaurant om gewoon even een hapje te eten, maar verwacht geen culinaire avonturen, dit restaurant is echt een combinatie van bar/café en restaurant. Voor een romantisch avondje uit eten zou ik deze locatie niet kiezen.
ProeverJef .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2016
3 weken geleden geluncht bij de Herengracht. Ontvangst was al niet goed. Werden naar een hoek met lege tafels verwezen. Eenmaal gekozen, werden we toch verzocht aan die tafel daarnaast te gaan zitten, omdat deze tafel voor eventuele vaste gasten was?! (die we tijdens ons verblijf niet gezien hebben, de tafel bleef dus leeg, maar goed). Steak tartaar broodje was niet lekker, smaakloos. burger flauw en het broodje nat van het vleesvocht. Service wilde ons ook weer zo snel mogelijk weg hebben, jammer als je als Amsterdammer/ potentiële vaste gast wordt weggejaagd. eens en nooit meer
Isabellevanderjagt .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Broodje tonijn en geitenkaas is heerlijk! Bediening is minder.. Kom er redelijk vaak omdat het eten heel lekker is maar de bediening valt altijd tegen.
Robin-Pieter .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2015
Gegeten bij restaurant Herengracht in Amsterdam. Als voorafje het notenbrood en als onderdeel van het dagmenu het champignonbrood. Erg smaakvol en origineel! Als hoofdgerecht de rouleau van eend, dungesneden hert en een taartje van bospaddenstoelen. Mooie combinaties, niet te complex van smaak. Verwennerij! Toe een sinaasappel bavarois met huisgemaakte pepernoten en pecan pie. Respectievelijk fris en smullen.
De bediening was vriendelijk en vlot. Het was een doordeweekse avond en niet echt druk. De ambiance is OK.
Een aanrader voor als je in de buurt bent.
Freek B.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2015
Zoals dat gaat met (ooit) nieuwe, hippe locaties... het verandert. Van publiek, van eigenaar, van uitstraling en helaas ook van kwaliteit. Een heel gewoon eetcafe menu, waar geen bijzondere smaak aan zit en waarvoor je dus ook niet hoeft om te rijden (fietsen). En het interieur is inmiddels nogal bloedeloos. Allemaal (net) voldoende omdat het niet slecht is. De bediening daarentegen is vriendelijk en alert. Zo allert dat er een hoofdgerecht extra op de rekening stond waar ikzelf maar net op tijd achter kwam... Geen excuus. Geen goedmakertje. Dan ook geen tip en dus geen herhaling meer.
Jan D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
prima eten, goede bediening, ruimte aan de tafels mag van mij beter, muziek nogal luid + op de bovenverdieping nogal warm